Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Türban yasaklanmalı mı? yasaklanmamalı mı?  

182 üye oy verdi

  1. 1. Türban yasaklanmalı mı? yasaklanmamalı mı?

    • A) Yasaklanmalı(EVET)
      537
    • B) Yasaklanmamalı (HAYIR)
      265
    • C) Kısmen
      200
    • D) Fikrim yok
      63


Önerilen İletiler

Gönderi tarihi:
bu şekilde tartışma olmaz .

 

ne anlama geldigini söylersiniz olur biter.

 

Ferit Devellioğlu

Osmanlıca-Türkçe Lügat

 

Kısaltmalar:

a: arapça

f: farsça

 

Kelimeler:

Ziynet: (a.) Süs, Bezek.

Zib: (a.) Süs, Bezek.

Zeyn: (a.) Süs, Bezek.

 

 

Bakınız Sayın aslan34...

 

Kur'andaki nitelemelerin "Mecazi" olup olmadıkları öyle kafamıza göre uydurduğumuz şeylerle olmuyor ne yazık ki.

Önce Kur'an-daki kullanıma bakılıyor,

Sonra Kur'an-ın ortaya çıktığı dönemdeki Arap kültürünün Sözlü ya da Yazılı "Edebi" ve "İnanç" öğelerine, kaynaklarına ve üretilerine bakılıyor...

Ve neyin ima, neyin gerçek bir niteleme olduğu ortaya konuluyor...

 

Mesela:

"Ruh üfleme" konusunda bir yazı okumuştum.

Tam hatırlayamadım ancak sanıyorum ki Hz. Muhammed'den önce Suk-u Ukaz Panayırında yazılan

Ve ateş etrafında okunan şiirlerde bu niteleme çok geçiyormuş.

Ve "Üfürükçülerin" "Ruh Üfleme" gibi bir özellikleri olduğu gibi ifade vardı yanlış hatırlamıyorsam...

 

Kısaca demek istediğim şu ki;

"Ziynet"lerle ilgili ayet "Mecazi" değil "Gerçek" anlam ifade ediyor.

 

Eğer aksini düşünüyorsanız

"Ziynetlerin Ses Çıkarması"nın

"Göğüslerin Gösterişli Olması" ifadesini içeren

O döneme ait deyişleri sizin kanıt olarak sunmanız gerekir.

 

Yani sizin deyişinize göre;

"Göğüslerin Gösterişli Olması"

"Ziynetlerin Ses Çıkarması" ile deyimleştirilmiş değil mi?

 

İşte bu, bu anlamda bir deyim ise eğer,

O günün toplumunca kullanılır olduğunu bize kanıtlamanız gerekmektedir.

Aksi takdirde söylediğiniz şey "Uydurma" ve "Zorlama" bir anlamdan başka bir şey ifade etmiyor.

 

Mesela ben diyelim ki şöyle bir iddia da bulundum:

"-İki Ayağını Bir Pabuca Soktu- ifadesi -Acele Ettirdi, Telaşlandırdı- manası içermektedir..." dedim diyelim.

Bu deyimin o anlamda kullanıldığını,

En az bir iki yazılı ya da sözlü metinden ispat etmek zorundayımdır...

 

Bilimsel bir araştırma ifade ettiğim gibi yapılır.

 

Umarım anlatabilmişimdir...

 

Saygılarımla...

  • Cevaplar 330
  • Tarih
  • Son Cevap

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Gönderi tarihi:
Kadınlar genelde saçlarını uzatırlar ve uzun saçlar rüzgardan, tozdan daha çok etkilenir. Bu nedenle eşarp kadınların standart giyim aksesuarları arasında yer alır. Eşarp tıpkı şapka gibi gerek olduğunda başa alınan, olmadığında çıkarılan bir giyim aksesuarıdır.

 

Gelenekseli, anadolu başörtüsünü tanımlamaya kalkışmaya ve yasak standardı getirmeye gerek yok. Yerince örtülen ve yerince açılan bir eşarba itiraz etmek kimsenin aklından geçmez...

Sevgili demirefe Anlaşılan sizin anadolu kadının geneleğinden haberiniz yok.

ANADOLU KADINI YALNIZ RÜZGARDA DEĞİL genellikle her zaman eşarbını kullanır genellikle evinde eşarbını çıkartır.

Eşarbını yeri gelince aç yeri kapat mantığı ile kullanmazlar ,eşarbını inancı gereği kullanırlar...

:D:)

Gönderi tarihi:

Bütün Anadolu öyle değil eskiden hiç değildi. Çok uzağa gitmeye gerek yok Cumhuriyetin kuruluşundan sonraki Anadolu ile bugünki arasında çok fark var ve gittikçe değişim hızlanıyor. Kadınları örtmekten başka bir amacı yok gibi herkes buna çabalıyor.

Gönderi tarihi:
Ferit Devellioğlu

Osmanlıca-Türkçe Lügat

 

Kısaltmalar:

a: arapça

f: farsça

 

Kelimeler:

Ziynet: (a.) Süs, Bezek.

Zib: (a.) Süs, Bezek.

Zeyn: (a.) Süs, Bezek.

 

 

"Ziynet"lerle ilgili ayet "Mecazi" değil "Gerçek" anlam ifade ediyor.

 

Eğer aksini düşünüyorsanız

"Ziynetlerin Ses Çıkarması"nın

"Göğüslerin Gösterişli Olması" ifadesini içeren

O döneme ait deyişleri sizin kanıt olarak sunmanız gerekir.

 

Saygılarımla...

 

bak sevgili Tengeriin boşig,

Kur'an'ın kavramları için müracaat noktası Osmanlıca-Türkçe lugatler degildir.

din Osmanlıda dogmadı, daha geriye gideceksin. Bedevi arapların içine gireceksin. bunun içinde kaynak çok.

ayet üzerinden gidelim, bu yeterli olur, şimdi kaynaklar ile boguşmak zor geliyor bana.

 

 

NUR 31;

Mü'min kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar. (Yüz ve el gibi) görünen kısımlar müstesna, zînet (yer)lerini göstermesinler. Başörtülerini ta yakalarının üzerine kadar salsınlar. Zinetlerini, kocalarından, yahut babalarından, yahut, kocalarının babalarından yahut oğullarından, yahut üvey oğullarından, yahut erkek kardeşlerinden, yahut erkek kardeşlerinin oğullarından, yahut kız kardeşlerinin oğullarından, yahut müslüman kadınlardan, yahut sahip oldukları kölelerden, yahut erkekliği kalmamış hizmetçilerden, yahut da henüz kadınların mahrem yerlerine vakıf olmayan erkek çocuklardan başkalarına göstermesinler. Gizledikleri zinetler bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar. Ey mü'minler, hep birlikte tövbe ediniz ki kurtuluşa eresiniz!

 

söz konusu ayetde geçen ifadeler;

 

Lafzen, "gizledikleri güzellikleri/cazibeleri bilinsin diye". Yedribne bi-erculihinne ifadesi deyimsel olarak darabe bi-yedeyhi fî mişyetihî (yürürken kollarını salladı) ifadesiyle benzeşmektedir (bu anlam örgüsü içinde Tâcu'l-Arûs'da kaydedilmiştir) ve dolayısıyla, tahrik edici bir yürüyüşe işaret etmektedir.

 

 

bu ayetde geçen ziynetlerin aslında dilde süs anlamına geldigi lakin bu ayetin baglamı içinde kadının süsleri anlamına geldigi açıkdır.

mecazi olmadıgını düşünelim, sonuç nedir.?

 

'zinet yerlerini göstermesin' demenin boyun kısmını göstermesin demek oldugu da açıkdır. süsler boyuna takılırda genelde..

 

örtülerini de -zaten var geleneksel olarak- yakalarının üstüne salsınlar demeyi na yapacagız?

 

süslerinin gösterilebilecekler ile gösterilemeyecek olanların arasının ayrılması 'süslerden' dolayı degildir, süslerin bulundugu yerden dolayıdır.

 

örfte zinet denince taç, küpe, gerdanlık, bilezik ve benzeri takılar , sürme, kına ve benzerleri ve elbise süsleri gibi şeyler akla gelir.

zinetleri bile açmak yasak oluyorsa, bunların yeri olan vucudu açmak öncelikle yasaklanmıştır.

 

bu ayetle ilgili bir iki farklı yorum vardır ama bunlarda birbirine yakın yorumlardır, özlerinde aynı yorumlardır.

 

 

''Başörtülerini ta yakalarının üzerine kadar salsınlar''....

 

cahili arap kadınlarıda başörtüsü kullanmaz degildir, ayet sınırları yeni baştan çiziyor, diyor ki 'yakalarınızın üstüne salın' öyle arkadan, boyun açık vb. baglamayın.

 

neyse fazla uzatmaya ve laf kalabalıgı yapmaya gerek yok.

yalnız ben sizin tam olarak neyi savundugunuzu anlamış da degilim, laf kalabalıgı yapmadan söylersen memnun olurum.

 

diyelim ki bu ayetde geçen zinet sadece bildigimiz süsler anlamında geçiyor ( mesela bir ayetde elbise olarak da geçer)..

evet sonuç nedir sizce.?

 

not;

zinetin 'gögüslerin gösterişli olması' anlamına geldigini nerede söyledim? bana söylermisin.?

bana kalırsa çok dar düşünüyorsun.

 

selamlar.

Gönderi tarihi:
ANADOLU KADINI YALNIZ RÜZGARDA DEĞİL genellikle her zaman eşarbını inancı gereği kullanırlar...

:D:)

Ben de zaten anadolu kadınının kullanım şekli ölçü olsun demedim, fikrimi belirttim.

Gönderi tarihi:
bak sevgili Tengeriin boşig,

Kur'an'ın kavramları için müracaat noktası Osmanlıca-Türkçe lugatler degildir.

din Osmanlıda dogmadı, daha geriye gideceksin. Bedevi arapların içine gireceksin. bunun içinde kaynak çok.

ayet üzerinden gidelim, bu yeterli olur, şimdi kaynaklar ile boguşmak zor geliyor bana

Bedevileri aradim bulamadim.!

Gönderi tarihi:

Bakınız Sayın aslan34...

-http://www.kuranmeali.com/karsilastirma.asp?sure=24&ayet=31-

İsterseniz Nur-31'e buradan bakabilirsiniz.

 

bak sevgili Tengeriin boşig,

Kur'an'ın kavramları için müracaat noktası Osmanlıca-Türkçe lugatler degildir.

din Osmanlıda dogmadı, daha geriye gideceksin. Bedevi arapların içine gireceksin. bunun içinde kaynak çok.

ayet üzerinden gidelim, bu yeterli olur, şimdi kaynaklar ile boguşmak zor geliyor bana.

 

Öncelikle verdiğim kaynak "Ziynet" kelimesinin anlamı içindi...

Bunun ayrımına varabilmenizi beklerdim ki aşağıda yaptığınız "Bu kadar dar düşünmeyin" ifadenizi bu bağlamda size iade ediyorum, hakkınızı vererek...

 

bu ayetde geçen ziynetlerin aslında dilde süs anlamına geldigi lakin bu ayetin baglamı içinde kadının süsleri anlamına geldigi açıkdır.

mecazi olmadıgını düşünelim, sonuç nedir.?

 

'zinet yerlerini göstermesin' demenin boyun kısmını göstermesin demek oldugu da açıkdır. süsler boyuna takılırda genelde..

 

Hayır efendim...

İşinize gelen yere "Mecazi"

İşinize gelmeyen yere "Gerçek Anlam" diyemezsiniz.

Kur'an-ın mecazi kavramları "İnanç Öğeleri" içindir.

Bu gibi toplumsal normlar gerçek anlamında kullanılmıştır.

Mesela "El Kesme" ya da "Recm" gibi cezalar

Veyahut "Savaş Ganimeti" gibi uygulamalar "Mecazi" midir?

Hayır; Çünkü söz konusu ayet gibi sosyal bir içerik taşır ve açıktırlar...

 

neyse fazla uzatmaya ve laf kalabalıgı yapmaya gerek yok.

 

Bence de yaptığınız sadece laf kalabalığı oldu, uzatmayalım...

Ve hangi ayetler mecazdır hangileri gerçek anlamlıdır bunu kavrayalım değil mi?

 

yalnız ben sizin tam olarak neyi savundugunuzu anlamış da degilim, laf kalabalıgı yapmadan söylersen memnun olurum.

 

evet sonuç nedir sizce.?

 

Sonuç şudur Sayın aslan34:

 

Nur 31/Mü'min kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar. görünen kısımlar müstesna, zînetlerini göstermesinler. başörtülerini ta yakalarının üzerine kadar salsınlar. Zinetlerini, kocalarından, yahut babalarından, yahut, kocalarının babalarından yahut oğullarından, yahut üvey oğullarından, yahut erkek kardeşlerinden, yahut erkek kardeşlerinin oğullarından, yahut kız kardeşlerinin oğullarından, yahut müslüman kadınlardan, yahut sahip oldukları kölelerden, yahut erkekliği kalmamış hizmetçilerden, yahut da henüz kadınların mahrem yerlerine vakıf olmayan erkek çocuklardan başkalarına göstermesinler.

 

Ayet'in diğer çevirilerinde de ya "Süslerini" ya da "Ziynetlerini" ifadesi kullanılmış.

Yani "Süslerin bulunduğu yer" ya da "Ziynetlerin bulunduğu yer" manası hiç bir şekilde yok.

Böyle bir ima dahi yok.

 

Açık ve net: "Ziynetlerini/Süslerini ... başkalarına göstermesinler..."

Ayetin devamında diyor ki;

Gizledikleri zinetler bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar.

 

Diyelim ki sizin dediğiniz gibi "Takılar" kastedilmiyor da "Göğüs açıklığı" ve "İşveli bir yürüyüş" ya da "Çekici bir yürüyüş" kastediliyor...

 

Benim "Göğüslerin gösterişli olması" anlamını çıkardığım söz konusu ifadeniz şudur:

 

o zaman kadınların giydiği gömleğin ya da bluzun önünde genişçe bir açıklık bulunur ve böylece göğüsler örtülmezdi, ayet kadınların göğüs kısmının, açık bırakılmasında sakınca bulunmayan yerlerden olmadığını ve dolayısıyla örtülmesi, gösterilmemesi gerektiğini ifade eder.

 

Kur'an tek tip bir giysiyi farz kılmamışdır, giysiler ve şekiller sosyal degişim ve gelişimle birlikte degişirler.

Kur'an'ın hedefledigi giyside fitneye sebebiyet verecek bir durumun olmamasına ve kadınların giyimlerinde gösterişli olmamalarına dair bir hedefdir.

 

zinetler-süslerin ses çıkarması ise lafzen yani mecazi anlamdadır.

zinetlerin ses çıkarması tahrik edici bir yürüyüşe işaret etmektedir, yani tahrik edici bir şekilde hareket etmemeleri isteniyor.

 

Şimdi sizin uzun ve laf kalabalığı diyebileceğim tahlilinize istinaden,

Ben kısa bir tahlil yapacağım:

 

Varlıklı Arap Kadınlarının "Değerli Takı" merakının olduğunu

(ki savaşlarda dahi bu takıların yerine, düşman ölülerinin organlarını takarlardı)

Ve Kur'an-ın bu gibi hallerde, yani kimselerin varlığının,

Diğer kimselere nispet edercesine sergilenmesi konusunda hassas olduğunu düşünürsek...

 

Ayet açıkça diyor ki:

Bu gibi takıları bolca takanlar, aile efradından başkasına sergilemesinler,

Ve bunları başlarındaki kuşam ile örtsünler.

 

Bu kadar basittir...

 

Devamında şunu söyleyebiliriz:

Bilirsiniz ki boynunuza bir kaç metal takı taktığınızda birbirlerine çarpıp ses çıkarırlar.

İşte ayetin sonundaki

"Gizledikleri ziynetler bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar" ifadesi de bunun içindir.

Demek ki ayetin "ziynetlerinizi/takılarınızı örtün" emrine alternatif olarak

İlla ki bu ziynetlerin/değerli takıların varlığının bilinmesini isteyen kadınlar

Ayaklarını yere sertçe vurarak ve o takılara ses çıkarttırarak yürüyorlar

Ve varlıklarını hissettiriyolar,

Diğer insanlara nispet yapıp kıskandırmaya çalışıyorlar...

Kur'an-da bunu engellemeye çalışıyor.

 

Kur'an-ın "Apaçıklık" ilkesi uyarınca ayeti tekrar okumanızı tavsiye ederim...

Ve iletinizde "Kur'an üzerinden gidelim" demişsiniz.

Kur'an üzerinden gidiyor olsa idiniz,

Yani söyleminizde dürüst olsa idiniz

Benim söylediğim anlamın çıktığını çok rahat söylerdiniz...

bana kalırsa çok dar düşünüyorsun.

Bu ifadenizi tekrar iade ettiğim gibi hatırlatmak ihtiyacı hissettim:

 

Yani sizin deyişinize göre;

"Göğüslerin Gösterişli Olması"

"Ziynetlerin Ses Çıkarması" ile deyimleştirilmiş değil mi?

 

İşte bu, bu anlamda bir deyim ise eğer,

O günün toplumunca kullanılır olduğunu bize kanıtlamanız gerekmektedir.

Aksi takdirde söylediğiniz şey "Uydurma" ve "Zorlama" bir anlamdan başka bir şey ifade etmiyor.

 

Mesela ben diyelim ki şöyle bir iddia da bulundum:

"-İki Ayağını Bir Pabuca Soktu- ifadesi -Acele Ettirdi, Telaşlandırdı- manası içermektedir..." dedim diyelim.

Bu deyimin o anlamda kullanıldığını,

En az bir iki yazılı ya da sözlü metinden ispat etmek zorundayımdır...

 

Bilimsel bir araştırma ifade ettiğim gibi yapılır.

Saygılarımla...

Gönderi tarihi:
[Bu gibi takıları bolca takanlar, aile efradından başkasına sergilemesinler,

Ve bunları başlarındaki kuşam ile örtsünler.

 

Bu kadar basittir...

 

 

çok teşekkür ederim sayın boşig.

doyurucu bir açıklama.

 

yeter diyorum ve kesiyorum

:)

 

 

selamlar.

Gönderi tarihi:
Ve varlıklarını hissettiriyolar,

Diğer insanlara nispet yapıp kıskandırmaya çalışıyorlar...

Kur'an-da bunu engellemeye çalışıyor.

 

Saygılarımla...[/b][/size][/font]

 

varlıklarını hissettiriyorlar...

nispet yapıyorlar..

tahrik ediyorlar..

edepli olun diyor...

cinsi ve siyasi aşırılıga vurgu ....

 

bunlardan ayrı olarak;

 

bana 'inanç ögesi' ile 'toplumsal normun' ne anlama geldigini açıklarmısın.?

dikkatimi çekti.

 

not;

... kısa ve öz olsun lütfen.

 

 

saygılarla.

Gönderi tarihi:

sevgili boşig;

 

Bu ayetde kadınlara, teşhir etmeleri yasaklanan 'zinet' ten maksadın ne oldugu konusunda farklı görüşler vardır, bunu belirtim.

 

Bir görüşe göre bu zinetten maksat, küpe, bilezik, yüzük ve gerdanlık gibi süs takıları ile sürme, kına, vb. şeylerdir. Bu yoruma göre bu tür zinet eşyasının bedebde teşhiri kadınlar için haramdır. Elbisede zinet olmakla beraber, gizlenmesi mümkün olmadıgı için ayette digerlerinden istisna edilmiştir.

 

düger bir görüşe göre ve kuvvetli görüşe göre ise, ayette ki 'zinet' tabiri, kadının vucudunu ifade ederki, buna göre yasaklanan, süs eşyalarının teşhiri degil, vucudun teşhiridir. Bu yasaklamadan istisna edilen 'görünen kısım' ise, kadının yüzü, elleri ve 'bir görüşe göre' ayaklarıdır.

 

gizlemekde oldukları zinetleri anlaşılsın diye ayaklarını yere vurmasınlar, dikkatleri üzerine çekecek tarzda yürümesinler.

 

müslüman kadınların, söz konusu zinetlerini gösterebilecek olanlardan biride 'kendi kadınları' olarak ifade edilen ve mümin kadın olarak kabul gören kimselerdir.

 

buluga ermemiş çocuklarında zinetleri görmesinde bir sakınca görmemiştir ayet.

neden şehvet ve cinsi istek gücüne ulaşmamaış çocuklar söz konusu yasakdan istisna tutulsun.

ya da cinsi gücü olmayan, yaşlı vb. kişiler istisna tutulsun..

 

namus ve iffetlerini esirgemeleri, bakışlarını haramdan korumaları istenmektedir. sonra görünenler hariç zinetlerini göstermemeleri istenmektedir...

zineti vucut olarak aldıgımızda, yasaklanan vucutların teşhiridir, süs eşyalarının teşhiri degil.

belkide ayetde her iki anlamada geliyor. dogrusunu Allah bilir.

 

burada önemli olan nokta müslüman kadın için örtünmenin İlahi bir emir oldugudur, konunun özü budur.

 

Lafzen, "gizledikleri güzellikleri/cazibeleri bilinsin diye". Yedribne bi-erculihinne ifadesi deyimsel olarak darabe bi-yedeyhi fî mişyetihî (yürürken kollarını salladı) ifadesiyle benzeşmektedir (bu anlam örgüsü içinde Tâcu'l-Arûs'da kaydedilmiştir) ve dolayısıyla, tahrik edici bir yürüyüşe işaret etmektedir.

 

Muhammed Esed'in de belirtigi gibi, 'anlam örgüsü içinde'...

salt sizin bakış açınızdan baktıgımız zaman ayet biraz eksik -haşa- gibi gelir..

 

Ahzap; 55. [Fakat] onların babalarına, oğullarına, kardeşlerine, erkek kardeşlerinin veya kız kardeşlerinin oğullarına, kadın hizmetçilerine yahut sağ ellerinin sahip olduğu [kadın köleleri]ne [serbestçe görünmelerinde] bir mahzur yoktur. Ama [ey Peygamber eşleri, her zaman] Allah'a karşı sorumluluğunuzun bilincinde olun; şüphesiz Allah, her şeye şahittir.

 

bu sürede biraz düşünmek için gereklidir.

 

selamlar.

Gönderi tarihi:

Benim Hristiyan arkadaşım boynundaki 'HAÇ İŞARETİYLE' nasıl her yere girebiliyorsa türbanlı Müslüman arkadaşım da başında türbanla her yere girebilmelidir.

 

Türbanı gönülden takıp takmaması beni ilgilendirmez. Ben özgürlük derecesine bakarım. Süs için de takıyorsa Din için de takıyorsa herşeyi yapabilmelidir.

 

Hangi çağda yaşıyoruz diyenlere soruyorum.

 

Özgürlükler çağında değil miyiz? Hangi çağda yaşıyoruz?

 

Saygılar...

Gönderi tarihi:

bir şeyi vurgulamak lazım.

islam'ın belirttiği tesettür sadece zahiri degil yani bedeni bir kapanmanın yanında bayanlardan daha farklı beklentileride var, sureti bir kapanma ve sireti bir edep lazım olan...

 

sureti kapanmayı ele alırsak, mü'mineye bu Kur'an da acıkca belirtilmiş, el yüz,ayaklar(hanefilere göre olmayalabilirde) hariç cümle bedenin kapatılması, kapatmaktan kasıt sadece bir kumaş parcası değil örtününde olması gereken kriterleri var, örneğin EFENDİMİZ s.a.v.in "örtülü çıplak" sözüne muhatab olunan giysinin dar veya içi göstermesi asla tesettürce kabul edilemez...!

konunun özü kadının yaratılış bakımından tamamen 'zinet' hükmünde yani değerli olmasıdır ve 'zinet' saklanmalı, muhafaza edilmelidir

mü'mine tesettür hükmünü yerine getirirken ahlakende, siretende bir mü'mineye yakışır olmalı.

Gönderi tarihi:
sevgili boşig;

düger bir görüşe göre ve kuvvetli görüşe göre ise, ayette ki 'zinet' tabiri, kadının vucudunu ifade ederki, buna göre yasaklanan, süs eşyalarının teşhiri degil, vucudun teşhiridir. Bu yasaklamadan istisna edilen 'görünen kısım' ise, kadının yüzü, elleri ve 'bir görüşe göre' ayaklarıdır.

 

gizlemekde oldukları zinetleri anlaşılsın diye ayaklarını yere vurmasınlar, dikkatleri üzerine çekecek tarzda yürümesinler.

 

müslüman kadınların, söz konusu zinetlerini gösterebilecek olanlardan biride 'kendi kadınları' olarak ifade edilen ve mümin kadın olarak kabul gören kimselerdir.

 

buluga ermemiş çocuklarında zinetleri görmesinde bir sakınca görmemiştir ayet.

neden şehvet ve cinsi istek gücüne ulaşmamaış çocuklar söz konusu yasakdan istisna tutulsun.

ya da cinsi gücü olmayan, yaşlı vb. kişiler istisna tutulsun..

 

namus ve iffetlerini esirgemeleri, bakışlarını haramdan korumaları istenmektedir. sonra görünenler hariç zinetlerini göstermemeleri istenmektedir...

zineti vucut olarak aldıgımızda, yasaklanan vucutların teşhiridir, süs eşyalarının teşhiri degil.

belkide ayetde her iki anlamada geliyor. dogrusunu Allah bilir.

 

burada önemli olan nokta müslüman kadın için örtünmenin İlahi bir emir oldugudur, konunun özü budur

 

Aslan34 çok güzel anlatmış.

 

Aynen katılıyorum. Ayet şöyle başlıyor."Mü'min kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar" demek ki burda vurgulanmak istenen şey kadının namusunu koruması. Sözkonusu kadının takıları değil, vücudu. Süslerini göstermesinde sakınca görülmeyen kişilere bakarsak bu açıkça anlaşılıyor kanısındayım.

Saygılar.

Gönderi tarihi:
Benim Hristiyan arkadaşım boynundaki 'HAÇ İŞARETİYLE' nasıl her yere girebiliyorsa türbanlı Müslüman arkadaşım da başında türbanla her yere girebilmelidir.

 

Türbanı gönülden takıp takmaması beni ilgilendirmez. Ben özgürlük derecesine bakarım. Süs için de takıyorsa Din için de takıyorsa herşeyi yapabilmelidir.

 

Hangi çağda yaşıyoruz diyenlere soruyorum.

 

Özgürlükler çağında değil miyiz? Hangi çağda yaşıyoruz?

 

Saygılar...

 

S: Hangi çağda yaşıyoruz ?

 

C: Haç yada türbanın, kişiliğin, ideolojinin simgesi olamayacağını, bunların dayatmalarının yapılmaması için de, özgürlüğün olması gerektiğini bilen bir çağda yaşıyoruz.

 

Dinsel hükümlerin, simgelerin, inananlar ve ebeveyinler tarafından dayatmalarının yapıldığını sağır sultan bile biliyor.

Gönderi tarihi:
Aslan34 çok güzel anlatmış.

 

Aynen katılıyorum. Ayet şöyle başlıyor."Mü'min kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar" demek ki burda vurgulanmak istenen şey kadının namusunu koruması. Sözkonusu kadının takıları değil, vücudu. Süslerini göstermesinde sakınca görülmeyen kişilere bakarsak bu açıkça anlaşılıyor kanısındayım.

Saygılar.

 

gözlerini haramdan sakınmak, ırzını korumak ve zinetini saklamak bunların hepsi aynı anlama geliyormu diyorsunuz?

 

Kuran'da geçen tek ve yegane konu bu değil kadınların başının örtüsü ne kadar önemliymiş kimi taksın derdinde kimi takmasın bırakalım takmak isteyen taksın yeterki bunu kullanmasın... (nasıl kullanıldığını artık bilmeyen yok) siyasi rant kavgasına dönüşmüştür ama herkese özgürlük diyorsak başını örtenede saygı göstereceğiz... oda örtmeyene gösterecek...

 

Ancak ne yazık ki türban siyasi partiler tarafından sıkça kullanıldığından ve böyle bir zümre şimdi devlet kademelerini ele geçirme çabasında olduğundan bu işin tadıda kaçtı...

 

medeniyeti çıplaklıkla bir tutanlar!

 

medeni insan açılıp saçılır anadanüryan dolaşır demek saçmalıktır medeni insan örtüler altınada saklanmaz... Ne yazık ki inançlar her zaman gelip şekle dayanmıştır, aslan34'te buna sık sık değinir inanç normları ve inandığını yansıtmaktan bahseder... oysa bundan daha önemli olan inandığın değerlerin bütününü taşıyıp taşımadığındır... yani reklamlarda olduğu gibi dışı başka içi başka ürünlere benzemekte doğru değil...

 

medeni insan geleceği geçmişi birbirinden ayırır, zamana uyum sağlar, nerede nasıl giyineceğini bilir... Kural koyar onları kendi yaşamının kolaylaşması için uygular, medeni insan trafik kurallarına uyar, toplumun düzenini koruyan bütün kurallara uyar, soyunup giyinmekle medeni olunmayacağını bilir kafasının içini doldurmakla meşguldür...

Gönderi tarihi:

Nedir bu tartışmalar, başörtüsünü cinselliğe bağlamalar, kadın zinet mi değil mi, bilmem ne?

 

Ne hakla kadını yağmalanabilir bir hazine, kurtların kapabileceği bir kuzu ve aciz, korunmaya muhtaç bir varlık olarak gösterirsiniz? Böyle gösterme bir yana, buna karşı önlem, örtü öyle mi? Bu nasıl mantıktır yahu? Kadın örtülü, aman dokunmayın, Allah yakar, kadın örtüsüz, al götür, zaten korumasız. Böyle empoze ederek mi caydıracaksınız saldırganları?

 

Bu noktaya mı geleceğiz? Bu ne ilkelliktir, bu ne geriliktir yahu? Herkesin malı, canı, namusu yasalarla ve kolluk güçlerince korunur, erkeği kadını birdir. Kadının kolundaki bileziği de, erkeğin cebindeki cüzdanı da böyle korunur, kanunsuzluk erkeği de hedef alabilir kadını da…

 

Ne hakla kadını örtüye sığınıp köşe bucak kaçan aciz bir konuma itebilirsiniz? Kadın da erkek kadar kendini korur, savaşır, “acizsin, korkaksın, baş edemezsin” diye diye yetiştirip pısırıklaştırmaz ve korkaklaştırmazsanız eğer.

 

Yarın sokakta bir kadın saldırıya uğrarsa da polis “o da başı açık gezmeseydi canım” deyip işi gevşek tutarsa ne olacak? Böyle görüşlere pirim vererek toplum dinamitlenir, başka hiçbir şey olmaz. Böyle ayrımlara toplumu sürüklemek cinayettir. Örtülü örtüsüz ayrımı toplumda, kamuda, emniyette adliyede yaygınlaşırsa bu toplum dinamitlenir. Bu işin sonu gelmez, başı da örtseniz, “o da öyle yürümeseydi, o da öyle bakmasaydı, o da öyle uzun boylu çekici olmasaydı” ya nasıl çare bulacaksınız? Uzun boylu kadınların örtülü de olsa dışarı çıkmasını mı yasaklayacaksınız? Ateşle oynanıyor ateşle, benden uyarması...

 

Biraz medeniyet, biraz insanlık. Böyle şey olmaz. Erkekler hır hır aç kurt, kadınlar aman örtün, aman çıkma, aman bakma kuzu… Bu nedir yahu? Ormanda mı yaşıyoruz savanada mı? Bu ülkeyi uygarlaştıramayacaksak koy gitsin, ********. Uygar olamayacaksak, insan olamayacaksak her şey boş. Adam gibi, insan gibi, uygar olamayana cezasını veremeyeceksek de kadınları cezalandıracaksak ne yapsak ne desek boş…

Gönderi tarihi:
Nedir bu tartışmalar

 

 

tartışmanın konusu Kur'an'da tesettür. en azından son bir kaç ileti.

 

 

senin söylediklerin ise alakasız kaçmış. ne yani her şeyi İslama inanmayanlarlar mı tartışacagız.?

 

başka bir başlıkda olsa bir şeyler yazardım..

 

selametler.

Gönderi tarihi:

E tabii, normal. Kur'an ayetlerini ancak onun kesin doğru olduğunu, yanlış bir şey söyleme olasılığının sıfır olduğunu peşin olarak kabullenenlerle "şunu mu demek istiyor, bunu mu demek istiyor, başörtüsünü tavsiye mi ediyor, örterseniz iyi olur, yine siz bilirsiniz ama, benden söylemesi mi diyor, yoksa kesin örteceksiniz, örtmezseniz, bakın karışmam, kötü yaparım" mı diyor şeklinde tartışırsınız.

 

Yalnız ben size bir şey söyleyeyim, bu tarz tartışma ne biter, ne size bir şey kazandırır. Faraza kesin örtmeyi emrediyor diye karara vardınız. Sokağa çıkıp örtmeyenlere başörtüsü mü dağıtacaksınız? Şakası yok, işin ucunda millet cayır cayır yanacak!

 

Faraza herkese örttürdünüz. Şu fettana da bak! Başını örtmüş ama etrafını anlamlı bakışlarla süzüyor. Zaten Allah peçeyi de emrettiydi ama, biz azıcık yumuşattıydık. Her şey Kur'an'da mı yazacak? Efendimiz peçe taksınlar dediydi! Hem ne belli Kur'an'da görülmesi zaruri olan dediğinin el yüz olduğu? Rasulullah efendimiz ayette ne emredildiğini daha iyi bilir ve peçe taksınlar dediydi... Hadii, peçe dağıtım kampanyası...

 

İyi de bu ne böyle? Kapalı, hoş, ama bu dar giysi ne böyle? Kalçaları belli oluyor yürürken. Hadii, bol giysi dağıtma kampanyası...

 

Bu işi de başardık, erkekler artık hiç tahrik olmuyor, her bir âzaları aptesli, ağzı dualı geziyorlar maşşallah... Ama o ne? Bu kadında da ne boy varmış maşşallah! Tü tü tü tü... Manken misin mübarek? Yine tahrik olduk iyi mi? Bunun boyu böyleyse bacakları da nasıl uzundur! Bol elbiseden görünmüyor ama, görünen köy kılavuz istemez! Olmadı, boyu bir yetmişten bir santim yukarı olanlar sokağa çıkmasın. Elde mezura, ölçümü geçemeyeni, yallah, evine. Daha iyisi güvenlik kapıları gibi otomatik boy ölçer cihazları koymak caddelere. Bir yetmişbir dedi mi diiiit... Doğru eve... Dolaşıp erkeklerin aptestini bozma. Adam camiye gidecek, önünde bir yetmişiki boyunla nasıl yürürsün? Adamın aptesi mi kalır?

 

Bir de şöyle düşünün, bu işleri başımıza peygamberin ileri yaşta bir sürü civan hatuna sahip olup sonra onları zapt altında tutmakta zorlanması açmış olmasın? Zaten ayette de önce eşlerine söyle diye vurgu yapıp sonra müminelere söyle diyor. Önce kendi hanımlarını bir hizaya sokuyor. Ha tabii, örnek olacaklar da ondan. Zaten peygamber de millete dört yeter deyip kendine sınır koymayarak mükemmel örnek olduydu ya, ondan... Sahi bu "usvetül hasene" meselesini nasıl açıklıyorsunuz? Bir adam tam bir örnekse, her şeyiyle, dört dörtlük örnek olması gerekmiyor mu? Bu örnekliğin hiç bir istisnası olmaması gerekmiyor mu? Hani sünnet deniyor, onun yaptığının aynısını yapmak büyük sevap oluyor da o bakımdan...

Gönderi tarihi:
E tabii, normal. Kur'an ayetlerini ancak onun kesin doğru olduğunu, yanlış bir şey söyleme olasılığının sıfır olduğunu peşin olarak kabullenenlerle "şunu mu demek istiyor, bunu mu demek istiyor, başörtüsünü tavsiye mi ediyor, örterseniz iyi olur, yine siz bilirsiniz ama, benden söylemesi mi diyor, yoksa kesin örteceksiniz, örtmezseniz, bakın karışmam, kötü yaparım" mı diyor şeklinde tartışırsınız.

 

Yalnız ben size bir şey söyleyeyim, bu tarz tartışma ne biter, ne size bir şey kazandırır. Faraza kesin örtmeyi emrediyor diye karara vardınız. Sokağa çıkıp örtmeyenlere başörtüsü mü dağıtacaksınız? Şakası yok, işin ucunda millet cayır cayır yanacak!

 

Faraza herkese örttürdünüz. Şu fettana da bak! Başını örtmüş ama etrafını anlamlı bakışlarla süzüyor. Zaten Allah peçeyi de emrettiydi ama, biz azıcık yumuşattıydık. Her şey Kur'an'da mı yazacak? Efendimiz peçe taksınlar dediydi! Hem ne belli Kur'an'da görülmesi zaruri olan dediğinin el yüz olduğu? Rasulullah efendimiz ayette ne emredildiğini daha iyi bilir ve peçe taksınlar dediydi... Hadii, peçe dağıtım kampanyası...

 

İyi de bu ne böyle? Kapalı, hoş, ama bu dar giysi ne böyle? Kalçaları belli oluyor yürürken. Hadii, bol giysi dağıtma kampanyası...

 

Bu işi de başardık, erkekler artık hiç tahrik olmuyor, her bir âzaları aptesli, ağzı dualı geziyorlar maşşallah... Ama o ne? Bu kadında da ne boy varmış maşşallah! Tü tü tü tü... Manken misin mübarek? Yine tahrik olduk iyi mi? Bunun boyu böyleyse bacakları da nasıl uzundur! Bol elbiseden görünmüyor ama, görünen köy kılavuz istemez! Olmadı, boyu bir yetmişten bir santim yukarı olanlar sokağa çıkmasın. Elde mezura, ölçümü geçemeyeni, yallah, evine. Daha iyisi güvenlik kapıları gibi otomatik boy ölçer cihazları koymak caddelere. Bir yetmişbir dedi mi diiiit... Doğru eve... Dolaşıp erkeklerin aptestini bozma. Adam camiye gidecek, önünde bir yetmişiki boyunla nasıl yürürsün? Adamın aptesi mi kalır?

 

Bir de şöyle düşünün, bu işleri başımıza peygamberin ileri yaşta bir sürü civan hatuna sahip olup sonra onları zapt altında tutmakta zorlanması açmış olmasın? Zaten ayette de önce eşlerine söyle diye vurgu yapıp sonra müminelere söyle diyor. Önce kendi hanımlarını bir hizaya sokuyor. Ha tabii, örnek olacaklar da ondan. Zaten peygamber de millete dört yeter deyip kendine sınır koymayarak mükemmel örnek olduydu ya, ondan... Sahi bu "usvetül hasene" meselesini nasıl açıklıyorsunuz? Bir adam tam bir örnekse, her şeyiyle, dört dörtlük örnek olması gerekmiyor mu? Bu örnekliğin hiç bir istisnası olmaması gerekmiyor mu? Hani sünnet deniyor, onun yaptığının aynısını yapmak büyük sevap oluyor da o bakımdan...

 

 

 

şunu unutma kalbi ve gönlü islam için atan hiçbir insan ne olursa olsun günaha ve harama girmez ben öyle erkekler tanıdım ki yolda yürürken kafalarını kaldırıpda bi bayana hayatta bakmazlar ki sen ne diyosun sen kalbinden bunu geçiriyorsun namuslu dürüst insanlar da var bunu unutma ağzı dualı olan insan zaten bunu yapmaz merak etme... sen işinde ol

Gönderi tarihi:

merhaba ark buraya son bes dk once uye oldum umarım ıı bır secım yapmıs oldugumu umarım.baslıgımda yazdıgım gıbı turban kımın marıfetı.. bunu kım acıkyacak bılemem ama bıraz oce ızledıklerım benı şok ettı. neden mı yok bole bırsey belkı dıyeceksınız. ama burası turkıye oluyor ıste.dunyanın en asparas haberlerın merkezı ulkem herseye bır kılıf buluyorr sucumuz yok cıkar menfaat dunyasıı :) demek lazım. Turkıyenın en basarılı arastırmacısı olan altunc ALTINDAG BEYfendının acıklamalarını takıp ettım soluksuz bır sekılde ve sunu gordum kıı sıyasetcılerımız ******* hemde en alasından.. neden TURKAN denen bır nesne var herkesın bıldıgını sandıgı ama o turban o turban mı; asla hayır o turban nedır kımdır, kımler takar.buyurun burdan ızleyelım.turban arap erkeklerın kullandıgı bır ortudur ve bunu butun araplar ve ıslamıterı dınımızı yasamaya calısan butun erkekler takar. peygamber efendımız de takardı ve rebgı beyazdı. tuban bırkac renkten olusyordu bunlar beyaz,sar,yesıl,ve mavı olarak kullanılır ve hala kullanılmaktadır. ama bır sey var ıslamı yasayan kadınlar turban takamaz cunku turban sadece erkekler tarafından kullanılan bır ortudur. buyrun bu gercek varken bız neyı tarıtsacagız. bırılerı neyı saklıyor. neye hızmet edıyor. parca pıncık edılmek ıstemem bır ulkem var bız turbana takıldık. turkan denen sey uydurma mı acaba ataturk bıle turbanı yaskalamıs. kılık kıyafet devrımınde sadece ve sadece turbanı cunku turban sıyası bır guc gostergesı oldugu ıcın dı pekı ınsana sormazlarmı ;sadece erkeklerın gıyebıldıgı bır ortuyu annelerımıze, bacılarımıza,eslerımıze kımler laık gordukk..bız kımız ? nereye gıdıyoruzz..

Gönderi tarihi:
merhaba ark buraya son bes dk once uye oldum umarım ıı bır secım yapmıs oldugumu umarım.baslıgımda yazdıgım gıbı turban kımın marıfetı.. bunu kım acıkyacak bılemem ama bıraz oce ızledıklerım benı şok ettı. neden mı yok bole bırsey belkı dıyeceksınız. ama burası turkıye oluyor ıste.dunyanın en asparas haberlerın merkezı ulkem herseye bır kılıf buluyorr sucumuz yok cıkar menfaat dunyasıı :) demek lazım. Turkıyenın en basarılı arastırmacısı olan altunc ALTINDAG BEYfendının acıklamalarını takıp ettım soluksuz bır sekılde ve sunu gordum kıı sıyasetcılerımız ******* hemde en alasından.. neden TURKAN denen bır nesne var herkesın bıldıgını sandıgı ama o turban o turban mı; asla hayır o turban nedır kımdır, kımler takar.buyurun burdan ızleyelım.turban arap erkeklerın kullandıgı bır ortudur ve bunu butun araplar ve ıslamıterı dınımızı yasamaya calısan butun erkekler takar. peygamber efendımız de takardı ve rebgı beyazdı. tuban bırkac renkten olusyordu bunlar beyaz,sar,yesıl,ve mavı olarak kullanılır ve hala kullanılmaktadır. ama bır sey var ıslamı yasayan kadınlar turban takamaz cunku turban sadece erkekler tarafından kullanılan bır ortudur. buyrun bu gercek varken bız neyı tarıtsacagız. bırılerı neyı saklıyor. neye hızmet edıyor. parca pıncık edılmek ıstemem bır ulkem var bız turbana takıldık. turkan denen sey uydurma mı acaba ataturk bıle turbanı yaskalamıs. kılık kıyafet devrımınde sadece ve sadece turbanı cunku turban sıyası bır guc gostergesı oldugu ıcın dı pekı ınsana sormazlarmı ;sadece erkeklerın gıyebıldıgı bır ortuyu annelerımıze, bacılarımıza,eslerımıze kımler laık gordukk..bız kımız ? nereye gıdıyoruzz..

 

şunu hiçbir zaman unutma peygamber efendimiz (sav) takardı diyorsun o zaman kadınların ne kullandıgını biliyormusun hem senin annene yada bacına bunu zorla taktıran yok dinimiz bize bunu emrediyor namehram gözükmemeyi ve saçımızın bir telini helal olanlar yani babam yada eşim dısında kimsenin görmemesi gerktiğini söylüyor Kuran-ı kerim.hem bunu burda tartısmanın bir anlamı yok herşey Allah-u teanın bizi hesaba çekeceği gün anlasılacaktır hem sunuda tekrar soylemek istiyorum ki burası laik bir ülke diyorsunuz e madem öyle size zorla basınızı kapatın diğende yok madem o zaman başörtülü bayanlara karısmayın

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.