Gönderi tarihi: 28 Mart , 2024 1 yıl Yazar Admin Araştırmacılar lityum iyon pillerle çığır açıyor; 5 dakikalık şarj süreleri yeni norm olabilir mi? Güvenilir, beş dakikalık bir elektrikli araç hızlı şarjının sırrı, indiyum adı verilen gümüşi beyaz bir metal olabilir. Cornell Üniversitesi'ndeki uzmanlar, metalden yapılan pil anotlarının güç paketleri içinde daha iyi kimya sağlayabileceğini, bunun da daha hızlı şarj süreleri anlamına geldiğini bildirdi. Ekip, benzersiz metali araştırarak öğrendiklerinin önümüzdeki yıllarda büyük pil yeniliklerine kapı açacağından umutlu. Araştırma, yolculuk sırasında şarjının bitmesinden korkan EV sürücülerinin "menzil kaygısını" ortadan kaldırmak amacıyla tamamlanıyor. Cornell'in, bir TV yemeğini mikrodalgada pişirmek için gereken süre kadar sürede şarj edilebilecek bir pilin ayrıntılarını içeren laboratuvar raporu, halihazırda büyümekte olan EV pazarının daha da genişlemesine yardımcı olabilir. "Eğer bir EV bataryasını beş dakikada şarj edebiliyorsanız, yani 300 mil menzile yetecek kadar büyük bir bataryaya sahip olmanıza gerek yok. Daha azıyla yetinebilirsiniz, bu da EV'lerin maliyetini düşürebilir, Araştırmayı denetleyen Profesör Lynden Archer, raporda "Bu, daha geniş çapta benimsenmeyi mümkün kılıyor" dedi. Yaygın lityum iyon pillerde, güç paketi elektrolit adı verilen bir madde içinde şarj edilip boşalırken iyonlar anot ve katot arasında hareket eder. Piller katı veya sıvı elektrolite sahip olabilir. Anotlar, diğerlerinin yanı sıra grafit (en yaygın olanı) ve silikon da dahil olmak üzere çeşitli malzemelerden yapılır. Gezegenin dört bir yanındaki şirket ve üniversitelerdeki araştırmacılar, kararlılık, güvenlik, uzun ömür, geniş menzil ve endişeyi azaltan hızlı şarj imkanı sunan düşük maliyetli, yüksek verimli bir pil üretmek için en iyi malzeme karışımını bulmaya çalışıyor. İkinci nokta Cornell ekibi için önemli bir endişe kaynağı ve indiyumun çözüm sağlayabileceğine inanıyor. Archer, "Menzil kaygısı, ulaşımda elektrifikasyonun önünde, pillerin maliyeti ve kapasitesi gibi diğer engellerden daha büyük bir engeldir ve biz, rasyonel elektrot tasarımlarını kullanarak bunu ortadan kaldırmanın bir yolunu belirledik" dedi. Teknik olarak bir araştırma özetinden bekleyeceğiniz şekilde tanımlanan bilimin bir kısmı, "elektrokimyasal reaksiyonların kinetiğini" içerir. İndiyum anotlar "çeşitli" malzemelerden yapılmış katotlarla eşleştirilebilir. Yeni anot malzemesi içeren paketler hızlı bir şekilde şarj edilebilir ve yavaş bir şekilde boşalabilir. Uzmanlar, büyüleyici bir şekilde, bu tür pillerin, bir arabanın yüzeye gömülü şarj şeritleri bulunan özel şeritler üzerinden geçerken yeniden şarj edilebileceği bir gelecek öngörüyor. İndiyum üzerinde daha fazla araştırmanın tamamlanması veya belki de henüz keşfedilmemiş daha uygun malzemeler olması gerektiğinden, bu vizyon yolun çok aşağısındadır. Rapora göre indiyumun ağır olması, yaygın kullanım açısından pratik uygulanabilirliğini etkiliyor. "Daha önce hiç çalışmadığımız, istenen özelliklere sahip metal alaşımları var mı? Memnuniyetimin kaynağı da bu; herkesin, diğerlerinden daha hızlı şarj oranlarına ulaşan daha iyi bir pil anotu tasarlamasına olanak tanıyan genel bir prensibin var olması. Archer, "En son teknoloji" dedi. Kaynak: TCD
Gönderi tarihi: 12 Nisan , 2024 1 yıl Yazar Admin Araştırmacılar, lityuma alternatif olarak ilk kalsiyum bazlı pil teknolojisini geliştirdiklerini iddia ediyor: 'En yüksek teorik enerji yoğunluğu' Çin'den gelen son pil haberleri sizi süt bıyıklı araştırmacıların laboratuvar fotoğraflarını görmeyi bekleyecek. Ancak bu uzmanlar Oreo'ları batırmakla zaman kaybetmiyorlar. Çevrimiçi sürdürülebilir bir rapor sitesi olan Balkan Green Energy News'in bir raporuna göre, oda sıcaklığında 700 şarj/deşarj döngüsüne dayanabilen ilk kalsiyum bazlı pili icat ettiklerini iddia ediyorlar. Çoğu pilde kullanılan pahalı ve toplanması zor metal olan lityuma alternatif bulma işinin bir parçası. Çin'in kalsiyum raporları yıla başlarken düzenli ve etkileyiciydi. Nature tarafından yayınlanan başka bir laboratuvar özeti, bilimle ilgilenen birçok kurumdan iki düzine uzmanı listeliyor. Yakın zamanda yapılan bir güncellemede, Şangay'daki Fudan Üniversitesi'nden ekip liderleri, yeniliğin akıllı telefonlara güç sağlamak için lityum iyonun yerini alabileceğini söylüyor. Bu zaten laboratuvarda kanıtladıkları bir kavram. Balkan Green Energy'ye göre vizyon, esnek, tekstil benzeri güç paketlerinin giysilere dokunması yönünde. Kalsiyumun kilidini açan başarılı kimyanın bir kısmı bol miktarda oksijen içerir. Bilim insanları, Balkan Yeşil Enerji hikayesine göre "Kalsiyum-oksijen (Ca-O2) sistemleri, kalsiyum bazlı pil çeşitleri arasında en yüksek teorik enerji yoğunluğunu gösteriyor" dedi. Kalsiyumun büyük bir avantajı, gezegende (birçok pil malzemesi gibi) dış pazarlara konu olan pahalı lityumdan 2.500 kat daha fazla bulunmasıdır. Balkan Green Energy'nin bildirdiğine göre aynı zamanda "muhtemelen karşılaştırılabilir bir enerji yoğunluğuna" sahip. Dahası, bazı analistler önümüzdeki yılın başlarında dünya çapında lityum kıtlığının yaşanacağını öngörüyor. 2021 yılında gezegende yaklaşık 595.000 ton lityum üretildi. CNBC'nin bir raporuna göre talebin 2030 yılına kadar 3,3 milyon tonun üzerine çıkması bekleniyor. Lityum talebi kısmen elektrikli araç satışlarının artmaya devam etmesi nedeniyle artıyor. Reuters, küresel EV ve hibrit satışlarının geçen yıl %31 arttığını bildirdi. 2022'deki %60'lık büyüme oranının altında olsa da satış rakamları sağlıklı kalıyor. Rho Motion'ın veri yöneticisi Charles Lester, haber ajansına "Büyüme hızı yavaşlıyor, ancak bu şekilde büyüyen pazarlarda beklenen de bu" dedi. "Her yıl ikiye katlayamazsınız." Elektrikli araçlara geçmek, sürücülerin yakıt ve bakım masraflarından tasarruf etmesinin yanı sıra, her yıl yaklaşık 10.000 poundluk hava kirliliğinin atmosfere yayılmasını da önlüyor. Ağaç Dikme Günü Vakfı'nın rapor ettiği bilgilere göre bu, yaklaşık 208'den fazla olgun ağacın yıllık hava temizleme çalışmasına eşit. Çin kalsiyum konseptinin hâlâ biraz çalışmaya ihtiyacı var. Balkan Yeşil Enerji henüz sınırlı bir kapasite ve performans bildiriyor. Laboratuarda yapılacak biraz daha fazla müdahalenin, güvenilir bir lityum kimyası alternatifi, hatta belki de gelecekte elektrikli araçlara güç verebilecek bir alternatif üreteceğini umuyoruz. Balkan Yeşil Enerji özetine göre "Çinli bilim adamları [teknolojinin] daha fazla mühendislik yoluyla geliştirilebileceğini umuyorlar." Kaynak: TCD
Gönderi tarihi: 12 Nisan , 2024 1 yıl Yazar Admin Dünyanın En Büyük Pil Üreticisi, Katı Hal Teknolojisini 'Güvensiz' Olarak Etiketledi CATL CEO'su Dr. Robin Zeng, katı hal pillerinin mevcut haliyle kullanışsız ve güvensiz olduğunu iddia ediyor. Zeng, sodyum iyon pillerin daha iyi bir alternatif olduğuna inanıyor. Zeng'in katı hal pil teknolojisine ilişkin uyarıcı sözleri, bunun pratikliği ve ticari açıdan uygulanabilirliği hakkında soruları gündeme getiriyor. Katı hal pil teknolojisi, elektrikli araçlar (EV'ler) için ağırlığı azaltan, enerji yoğunluğunu artıran, üretim maliyetlerini azaltan, şarj hızlarını iyileştiren, menzili artıran ve her şeyden önce EV'leri yangınlara daha az eğilimli hale getiren bir sonraki büyük adım olarak geniş çapta övülüyor daha istikrarlı olması nedeniyle. Ancak dünyanın en büyük pil tedarikçisi CATL'nin kurucusu ve CEO'su şimdi ortaya çıktı ve katı hal pillerin kullanışsız ve güvensiz olduğunu iddia etti. CATL (Contemporary Amperex Technology Company Limited), BMW, Tesla, Hyundai, Porsche ve geçen yıl itibariyle Ford'a birkaç isim vermek gerekirse EV pilleri tedarik eden Çin merkezli bir şirkettir. Oldukça büyük bir anlaşma, şu anda küresel olarak tüm EV pillerinin yaklaşık %36'sını sağlıyor, bu da en yakın rakibi BYD'nin (%15,8) pazar payının iki katından fazla. Ancak CATL'nin CEO'su ve 'Pil Kralı' olarak bilinen Dr. Robin Zeng, dünyayı bu teknolojinin bizim inandırıldığımız kadar uygulanabilir olmadığı konusunda uyardı. BMW, Solid Power ile olan ortaklığı sayesinde katı hal pil teknolojisine büyük yatırımlar yapıyor ve prototiplerin çok yakında geleceğini vaat ediyor. Ancak ticari açıdan sürdürülebilirliğin yalnızca 2030 yılında gerçekleşmesi bekleniyor. 'Battery King'e Göre Katı Hal Pillerle İlgili Sorunlar Financial Times'a konuşan (abonelik gereklidir) Zeng, CATL'nin "10 yıldır [katı hal pillerine] yatırım yaptığını" ve buna rağmen bunu hala ticari olarak uygulanabilir görmediğini söyledi. "Neredeyse her ay katı hal üzerinde çalışan geliştirme ekibini izliyorum, dolayısıyla tüm ilerlemeyi biliyorum ve bir şekilde hala bu dikkat çekici gelişmelere sahibiz" diye açıklıyor. En büyük sorun, anot elektrotu için saf lityum metali kullanan tamamen yeni bir kimya türünün gerekli olduğunu söylemesidir. Ancak bu, böyle bir kimyanın olması gerektiği gibi daha fazla soruna yol açar: Pillerin şarj sırasında genleşmesi tehdit oluşturan aşırı basınç altında tutulabilir; Ve Bu pillerdeki lityum, pil yuvasının bir kazada delinmesi durumunda oksijenle reaksiyona girecek ve potansiyel olarak araçtaki yolculara, acil servislere ve diğer yol kullanıcılarına zarar verebilecek zehirli Lityum Hidroksit açığa çıkaracaktır. Pil, 6.000 döngüden sonra kapasitesinin %80'ini koruyarak pazardaki diğer pilleri geride bıraktı. Basınçlandırma sorunları nedeniyle Zeng, "çok fazla [şarj] döngüsüne dayanamaz" diyor ve "Peki bunu ticari olarak nasıl uygun hale getirebilirsiniz?" diye soruyor. Bu, Zeng'in katı hal teknolojisine karşı olduğu anlamına gelmez; tam tersi. "Katı hal teknolojisini tamamen destekliyoruz" diyor ancak bunun ticari açıdan geçerli sihirli çözüm olmadığı konusunda da uyarıyor. Pil uzmanı StoreDot'un 2022'de katı hal teknolojisinin hâlâ on yıl uzakta olduğunu söylediği gibi, Zeng bunu düşünen tek kişi değil. Hangi Alternatifi Öneriyor? Zen, bir sonraki büyük adım olarak katı hal teknolojisine bakmak yerine, 'yarı katı' piller olarak bilinen sodyum iyon pillerin odak noktamız olması gerektiğine inanıyor. Bu, CATL'nin 2021'den beri üzerinde çalıştığı teknolojidir, bu nedenle, eğer şirketi teknolojiye öncülük ediyorsa, Zeng'in bu yolda doğal olarak bir çıkarı vardır. Kendisi, bu kimyanın, lityum iyon pillerin menzilini ikiye katlayabileceğini, katı hal iddialarıyla benzerlik sağlayabileceğini, ancak yukarıda vurgulanan yüksek başlangıç maliyetleri ve değişkenlik sorunları olmadan olabileceğini söylüyor. Stellantis daha önce mühendislik ve teknoloji başkanı Bic Curic'in "çok ağır" olarak nitelendirdiği pillerin ağırlığını azaltma girişimlerinde bu tür bir kimyanın olasılığından bahsettiği için sodyum iyon teknolojisini ilk kez duymuyoruz. otomotiv holdingi için. Stellantis'in hedefi, mevcut teknolojiyle karşılaştırıldığında pil ağırlıklarını yarı yarıya azaltmak, böylece yakında çıkacak Jeep Recon ve Wagoneer S gibi elektrikli araçların ağırlıklarını büyük ölçüde azaltmak. Otomotiv Endüstrisi Genel Olarak Hala Katı Halden yana Ancak endüstrinin geri kalanı katı hal teknolojisini uygulanabilir hale getirmeye kararlı görünüyor. Toyota, çoğu kişi tarafından bZ4X ile EV partisine geç kaldığı düşünülse de, on yılı aşkın bir süredir katı hal geliştirmede öncülük ediyor ve 2022 itibarıyla 1.300'den fazla katı hal patentine sahip. Toyota geçen yıl katı hal teknolojisinin Teknoloji, 600 milden fazla menzil ve 10 dakikalık şarj süresiyle 2027 yılında piyasaya sürülmeye hazır olacak. Ancak Toyota bile piyasaya sürülmesinin yavaş olacağı ve bunun herkesin düşündüğü sektör kurtarıcısı olmayacağı konusunda uyardı - en azından henüz değil. Seri üretim ancak 2030'da başlayacak ve şirketin her yıl sattığı milyonlara değil, yalnızca "onbinlerce araca" yetecek. Mate Rimac'ın elektrikli E30'da rekor kırmasından 12 yıl sonra Rimac Technologies, müşteri olarak BMW ile anlaştı. Katı hal teknolojisine büyük önem veren diğer otomobil üreticileri arasında BMW (ilk katı hal prototiplerini bu yıl üretmesi bekleniyor), Nissan, Honda, Volkswagen ve Ford yer alıyor. İmkansızın, başarılana kadar her zaman imkansız göründüğünü biliyoruz, ancak Dr. Zeng, pil kimyasının inceliklerine yabancı diyebileceğimiz bir kişi değil ve onun fikrinin belli bir ağırlığı var. Kaynak: CarBuzz
Gönderi tarihi: 13 Nisan , 2024 1 yıl Yazar Admin Hoverboard'un Mucidi Dünyanın İlk Kendi Kendini Dengeleyen İki Tekerlekli Elektrikli Araçlarını Yaratıyor Bu arabayı gelecekte yollarımızda görebilecek miyiz? Orijinal Hoverboard'un yaratıcısı tarafından tasarlanan bu iki tekerlekli EV konsepti, günlük kullanım için tasarlandı. Shane Chen, 2012 yılında Hoverboard olarak bilinen ilk kendi kendini dengeleyen Hovertrax scooter'ı geliştirdi ve patentini aldı. Yeni yaratımı 'SHANE', devrim niteliğinde iki tekerlekli elektrikli otomobil konseptidir. Inventist, arkasındaki şirket
Gönderi tarihi: 14 Nisan , 2024 1 yıl Yazar Admin Dünyanın ilk elektrikli yolu: Sürüş sırasında EV'leri şarj etmek İsveç'in kalbinde e-yollar olarak bilinen elektrikli yollar ulaşımda devrim yaratıyor. Bu yollar elektrikli raylarla donatılmıştır ve elektrikli araçların seyahat ederken sorunsuz bir şekilde şarj olmalarını sağlar. Elektrikli araçların otoyollarda süzülerek sık şarj duraklarını ortadan kaldırdığı ve menzil kaygısını ortadan kaldırdığı bir dünya hayal edin. https://youtu.be/FI_FrKb2dZY E-yollar, büyük pillere ve yenilenemeyen kaynaklara olan ihtiyacı azaltarak kolaylık ve sürdürülebilirlik sunarken aynı zamanda şehirleri daha sessiz hale getiriyor. E-yollar iletken şarj yoluyla çalışarak yoldan araca güvenli bir enerji aktarımı sağlar. Yalıtım ve çok yönlü tasarımın yanı sıra güvenlik ve uyumluluk da son derece önemlidir. Endüktif şarj temassız kolaylık sunar. Olumsuz hava koşullarıyla ilgili endişeler, gerçek zamanlı izlemeyle ele alınmakta ve e-yollar yıl boyunca güvenilir hale getirilmektedir. E-yollar sadece araçlara güç sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda şehirlerdeki gürültü kirliliğini de azaltıyor. Bunlar, küresel sürdürülebilirlik hedefleri ve fosil yakıtsız ulaşıma geçiş çabalarıyla uyumludur. Standardizasyon ve halkın kabulü gibi zorluklar devam ediyor ancak küresel işbirliği bu teknolojiyi ileriye taşıyor. E-yollar daha az araç aşınması, akıllı şehir entegrasyonu ve yenilenemeyen kaynaklara olan bağımlılığın azalmasını vaat ederek sınırsız, sürdürülebilir bir ulaşım geleceğinin yolunu açıyor.
Gönderi tarihi: 14 Nisan , 2024 1 yıl Yazar Admin Dünyanın ilk elektrikli yolu: Sürüş sırasında EV'leri şarj etmek İsveç'in kalbinde e-yollar olarak bilinen elektrikli yollar ulaşımda devrim yaratıyor. Bu yollar elektrikli raylarla donatılmıştır ve elektrikli araçların seyahat ederken sorunsuz bir şekilde şarj olmalarını sağlar. Elektrikli araçların otoyollarda süzülerek sık şarj duraklarını ortadan kaldırdığı ve menzil kaygısını ortadan kaldırdığı bir dünya hayal edin. E-yollar, büyük pillere ve yenilenemeyen kaynaklara olan ihtiyacı azaltarak kolaylık ve sürdürülebilirlik sunarken aynı zamanda şehirleri daha sessiz hale getiriyor. E-yollar iletken şarj yoluyla çalışarak yoldan araca güvenli bir enerji aktarımı sağlar. Yalıtım ve çok yönlü tasarımın yanı sıra güvenlik ve uyumluluk da son derece önemlidir. Endüktif şarj temassız kolaylık sunar. Olumsuz hava koşullarıyla ilgili endişeler, gerçek zamanlı izlemeyle ele alınmakta ve e-yollar yıl boyunca güvenilir hale getirilmektedir. E-yollar sadece araçlara güç sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda şehirlerdeki gürültü kirliliğini de azaltıyor. Bunlar, küresel sürdürülebilirlik hedefleri ve fosil yakıtsız ulaşıma geçiş çabalarıyla uyumludur. Standardizasyon ve halkın kabulü gibi zorluklar devam ediyor ancak küresel işbirliği bu teknolojiyi ileriye taşıyor. E-yollar daha az araç aşınması, akıllı şehir entegrasyonu ve yenilenemeyen kaynaklara olan bağımlılığın azalmasını vaat ederek sınırsız, sürdürülebilir bir ulaşım geleceğinin yolunu açıyor.
Gönderi tarihi: 17 Nisan , 2024 1 yıl Yazar Admin İşte Neden Katı Hal Piller (Solid State Battery) Bir Sonraki En İyi Şey Olmayabilir? Otomobil üreticileri elektrikli otomobiller için baskı yapıyor ancak otonomi ve şarj sürelerini de ele almaları gerekiyor. Katı hal piller bir çözüm olarak selamlanıyor ancak CATL CEO'su bunların pratikliğini ve güvenliğini sorguluyor. Toyota katı hal pillerini destekliyor ancak geliştirme ve dağıtımda zorluklarla karşı karşıya. Artık herkesin bildiği gibi başta otomobiller olmak üzere ulaşımın elektrifikasyonu her zamankinden daha hızlı artıyor. Otomobil üreticileri, bir sonraki araçlarının elektrikli olmasına karar veren müşterilerin ilgisini çekmek amacıyla elektrikli güç aktarma organlarını optimize etmek için her türlü çabayı gösteriyor. Elektrikli otomobillerin, kararsızları ikna eden cazip bir alternatif olarak kendilerini tam olarak kanıtlayabilmeleri için, otomobil endüstrisinin sadece aracın maliyetinin ötesinde ele alması gereken çeşitli konular var. En önemlileri özerkliğin artırılması ve şarj sürelerinin kısaltılmasıdır. Toyota ve Nissan gibi birçok marka için olası çözümlerden biri katı hal pilleridir. Ancak yalnızca birkaç gün önce, dünyanın en büyük lityum iyon pil tedarikçisi CATL'nin kurucusu, katı hal pilleri "kullanışsız ve güvensiz" olarak nitelendirdi. Üstünlük iddialarının teknolojinin gerçek dünyadaki sınırlamalarını göz ardı ettiğini iddia etti. Bir pazar liderinin bu tür yorumları bu otomobil üreticilerinin gelecekteki projelerine güven vermediği için bu durum sektöre ciddi bir darbe vuruyor. Size mümkün olan en güncel ve doğru bilgileri verebilmek amacıyla, bu makaleyi derlemek için kullanılan veriler çeşitli üretici web sitelerinden ve CarBuzz, Toyota ve CATL dahil diğer yetkili kaynaklardan alınmıştır. Katı hal piller ile lityum iyon piller arasındaki heyecan verici savaş, enerji depolamada yeniliği ve potansiyel atılımları ateşliyor. Katı Hal Pillerin Gelecekte Kullanılabilirliğini Sağlamak, Zorlu Bir Kimyasal Sürecin Uygulanmasını Gerektirir Bugün itibarıyla, lityum iyon pillerin yeni elektrikli araçlarda en yaygın olarak kullanılan pil türü olduğu ve Tesla, Hyundai, Ford, Porsche ve MG gibi otomobil üreticileri tarafından da yaygın olarak benimsendiği açıktır. Ancak bu ürüne yapılan inanılmaz pazar yatırımı nedeniyle teknolojik gelişmeler başka alternatiflerin de ortaya çıkmasına yol açıyor ve katı hal piller de tam bu noktada devreye giriyor. Elektrikli araçlarda sürüş menzili kaygısını gidermek için genel olarak "sihirli bir değnek" olarak görülen Toyota, tamamen boşalmış bir bataryayı yalnızca 10 dakikalık şarjla 745 mile kadar menzil sağlayabileceğini iddia ederken, aynı zamanda daha ucuz olduğu da söyleniyor. böylece satın alınabilirliği artırıyor ve potansiyel elektrikli otomobil alıcılarının önündeki bir başka önemli engeli ortadan kaldırıyor. Buna rağmen, CATL şefi Dr. Robin Zeng'e göre, uzun yıllar süren araştırma ve geliştirmeden sonra, uygulanabilir bir katı hal pili henüz geliştirilmediğinden bu sözler yerine getirilmekten hala uzak görünüyor. CATL CEO'su Katı Hal Pillerin Kullanılabilirliğine İlişkin Endişelerini İfade Ediyor Biraz bağlam sağlamak gerekirse, Çin merkezli CATL (Contemporary Amperex Technology Company Limited), dünyanın en büyük lityum iyon pil üreticisidir ve 2023'te küresel arzın yüzde 36,8'ini, BYD'nin yüzde 15,8'inin önünde tutmaktadır. CATL'nin şu anki CEO'su Dr. Robin Zeng, Financial Times'a, merakla beklenen katı hal pil teknolojisinin güvenilmez olduğunu, dayanıklılıktan yoksun olduğunu ve hatta mevcut haliyle çözülmemiş güvenlik endişeleri sunduğunu bildirdi. Ayrıca, henüz somut başarılara ulaşılmadığı için bu kadar abartılan şeyin ne olduğunu anlamadığını belirtiyor. Zeng - "Pil Kralı" lakaplı - Financial Times'a söyledi. Katı hal özelliğini tamamen destekliyoruz. 10 yıldır buna yatırım yapıyorum. Neredeyse her ay katı hal üzerinde çalışan insanların kaydettiği gelişmeleri izliyorum, dolayısıyla tüm ilerlemeyi biliyorum ve bir şekilde hala bu dikkat çekici gelişmelere sahibiz. Ana Zorluk, Pil Geliştirme İçin Yepyeni Bir Kimya Gerektirmesinden Kaynaklanıyor Muhtemelen dünyada çok az insan bu teknoloji hakkında onun kadar bilgi sahibidir ve bu yüzden onun fikri bu kadar önem taşıyor. Temel sorunu derinlemesine incelerken, büyük sorunun pilin geliştirilmesinde anot elektrotu için saf lityum metali kullanan tamamen yeni bir kimya türünün gerekli olduğunu açıklıyor. Ancak bu durum henüz çözümü bulunamayan başka sorunları da beraberinde getiriyor. Bir yandan sistemin aşırı basınç altında tutulması gerekiyor, bu da pillerin şarj sırasında genleşmesi nedeniyle tehlike oluşturuyor. Öte yandan, bu akülerdeki lityum, bir kazada akü muhafazasının delinmesi durumunda oksijenle reaksiyona girecek ve potansiyel olarak zehirli lityum hidroksit açığa çıkaracak ve bu durum araç yolcularına, acil servislere ve diğer yol kullanıcılarına zarar verebilecektir. Bunun arzu edilen bir durum olmadığını söylemeye gerek yok. Daha da kötüsü, basınçlandırma sorunları nedeniyle Zeng, pilin çok sayıda şarj döngüsüne dayanamayacağını ve ticari açıdan sürdürülebilirliğini ciddi şekilde tehlikeye atacağını söylüyor. Zeng şunu ekledi: Pek çok [şarj] döngüsüne, belki 10 döngüye dayanamaz. Peki bunu ticari olarak nasıl uygulanabilir hale getirebilirsiniz? Bu, Zeng'in katı hal teknolojisine karşı olduğu anlamına gelmiyor; tam tersi, sürece her gün adadığı önemli yatırımın da gösterdiği gibi. Yine de bu ürünün, ticari açıdan geçerli olduğu söylendiği gibi sihirli çözüm olmadığı konusunda uyarıyor. Konuya renk katmak için Zeng, daha sonra açıklanacağı üzere sodyum iyon pil teknolojisinin uygulanabilir bir alternatif olarak ortaya çıkabileceğini belirterek tartışmayı başka bir yere kaydırmayı öneriyor. Katı hal pilleri EV üreticileri arasında giderek daha popüler hale geliyor. İşte onlar hakkında bilmeniz gereken her şey. Birçok Otomobil Üreticisi Katı Hal Pilleri Çalıştırmaya Kararlı Daha önce de belirtildiği gibi, Toyota'nın liderliğinde katı hal pillere yatırım yapmaya karar veren birçok otomobil üreticisi var. Bataryalı elektrikli araçları rakiplerine göre yavaş piyasaya sürdüğü için eleştirilen Japon devi, CATL tarafından üretilen lityum iyon bataryaları kullanan ilk elektrikli aracı Toyota BZ4X SUV'u ancak Şubat 2024'te piyasaya sürdü. Toyota, Katı Hal Teknolojisini Geliştirmek İçin Idemitsu Kosan ile İşbirliği Yaptı Toyota, ilk olarak 2019 yılında ilk lityum iyon pilleri için CATL ile ortaklık kurarken, daha sonra Japon petrol ve petrol şirketi Idemitsu Kosan ile halihazırda 1.300'den fazla patenti topladıkları katı hal teknolojisini büyük ölçüde geliştirmek için bir işbirliğini doğruladı. Bu pillerin otomobillerde doğru şekilde uygulanmasını engelleyen çeşitli devam eden sorunlara rağmen, Toyota'nın katı hal pillerinin 2027'de piyasaya sürülmesi ve ülkenin EV geçiş sürecinde küresel bir güç olarak kendini göstermeyi amaçladığı Hindistan'da seri üretimin potansiyel olarak gerçekleşmesi bekleniyor. . Toyota Kirloskar Motor'un başkanı Vikram Gulati, bu planları Hindistan'daki bir yatırım zirvesinde doğruladı. Toyota, menzili ve şarj sayılarını artırmanın yanı sıra maliyetleri de düşürme sözü vererek katı hal pillerinin oyunun kurallarını değiştirebileceğini iddia etse de, bunların en erken 2027 yılına kadar piyasaya çıkması beklenmiyor. O zamana kadar pek çok başka şirket de benzer teknolojileri uygulamaya koymuş olabilir ve pazara girişinin gecikmesi nedeniyle Toyota'yı halihazırda olduklarından daha geride bırakmış olabilir. Katı hal teknolojisine büyük önem veren diğer otomobil üreticileri arasında bu yıl ilk katı hal prototiplerini üretmesi beklenen BMW'nin yanı sıra Nissan, Honda, Ford ve Volkswagen de yer alıyor. Katı Elektrolit Kararsızlığı: Aşılması Gereken Bir Engel Dr. Robin Zeng'in yorumlarını tamamlayacak olursak, şu anda yaygın ticari uygulamalarını engelleyen katı hal pilleri hakkında kimsenin size söylemediği çeşitli yönler var. Lityum iyon pillerdeki sıvı elektrolitlerden katı elektrolitlere geçiş, katı elektrolitlerin genellikle zayıf stabilite sergilemesi ve yüksek yüzey dirençlerinin çıktılarını ve potansiyel uygulamalarını sınırlaması nedeniyle birçok zorluğu beraberinde getirir. Bu pillerdeki yüzey direncinin ardındaki kesin mekanizma araştırmacılar tarafından bilinmemektedir ve Elektrikli Çift Katman (EDL) olarak bilinen bir olayla bağlantılıdır; bu, katı elektrolit ile katı malzeme arasındaki arayüzde meydana gelen bir etkidir; bu, pillerde bulunmayan bir komplikasyondur. sıvı kimya pilleri. EDL etkisinin öngörülemeyen doğası, katı hal pillerin günümüzün EV'lerinde henüz mevcut olmamasının önemli bir nedenidir. Ancak araştırmacılar ve otomobil üreticileri iyimserliğini koruyor ve araştırmaya ayrılan kaynakların artmasıyla birlikte, katı hal pilleri için ihtiyaç duyulan atılımların önümüzdeki yıllarda gerçekleşeceği makul görünüyor. Daha da kötüsü, basınçlandırma sorunları nedeniyle Zeng, pilin çok sayıda şarj döngüsüne dayanamayacağını ve ticari açıdan sürdürülebilirliğini ciddi şekilde tehlikeye atacağını söylüyor. Zeng şunu ekledi: Pek çok [şarj] döngüsüne, belki 10 döngüye dayanamaz. Peki bunu ticari olarak nasıl uygulanabilir hale getirebilirsiniz? Bu, Zeng'in katı hal teknolojisine karşı olduğu anlamına gelmiyor; tam tersi, sürece her gün adadığı önemli yatırımın da gösterdiği gibi. Yine de bu ürünün, ticari açıdan geçerli olduğu söylendiği gibi sihirli çözüm olmadığı konusunda uyarıyor. Konuya renk katmak için Zeng, daha sonra açıklanacağı üzere sodyum iyon pil teknolojisinin uygulanabilir bir alternatif olarak ortaya çıkabileceğini belirterek tartışmayı başka bir yere kaydırmayı öneriyor. Katı hal pilleri EV üreticileri arasında giderek daha popüler hale geliyor. İşte onlar hakkında bilmeniz gereken her şey. Birçok Otomobil Üreticisi Katı Hal Pilleri Çalıştırmaya Kararlı Daha önce de belirtildiği gibi, Toyota'nın liderliğinde katı hal pillere yatırım yapmaya karar veren birçok otomobil üreticisi var. Bataryalı elektrikli araçları rakiplerine göre yavaş piyasaya sürdüğü için eleştirilen Japon devi, CATL tarafından üretilen lityum iyon bataryaları kullanan ilk elektrikli aracı Toyota BZ4X SUV'u ancak Şubat 2024'te piyasaya sürdü. Toyota, Katı Hal Teknolojisini Geliştirmek İçin Idemitsu Kosan ile İşbirliği Yaptı Toyota, ilk olarak 2019 yılında ilk lityum iyon pilleri için CATL ile ortaklık kurarken, daha sonra Japon petrol ve petrol şirketi Idemitsu Kosan ile halihazırda 1.300'den fazla patenti topladıkları katı hal teknolojisini büyük ölçüde geliştirmek için bir işbirliğini doğruladı. Bu pillerin otomobillerde doğru şekilde uygulanmasını engelleyen çeşitli devam eden sorunlara rağmen, Toyota'nın katı hal pillerinin 2027'de piyasaya sürülmesi ve ülkenin EV geçiş sürecinde küresel bir güç olarak kendini göstermeyi amaçladığı Hindistan'da seri üretimin potansiyel olarak gerçekleşmesi bekleniyor. . Toyota Kirloskar Motor'un başkanı Vikram Gulati, bu planları Hindistan'daki bir yatırım zirvesinde doğruladı. Toyota, menzili ve şarj sayılarını artırmanın yanı sıra maliyetleri de düşürme sözü vererek katı hal pillerinin oyunun kurallarını değiştirebileceğini iddia etse de, bunların en erken 2027 yılına kadar piyasaya çıkması beklenmiyor. O zamana kadar pek çok başka şirket de benzer teknolojileri uygulamaya koymuş olabilir ve pazara girişinin gecikmesi nedeniyle Toyota'yı halihazırda olduklarından daha geride bırakmış olabilir. Katı hal teknolojisine büyük önem veren diğer otomobil üreticileri arasında bu yıl ilk katı hal prototiplerini üretmesi beklenen BMW'nin yanı sıra Nissan, Honda, Ford ve Volkswagen de yer alıyor. Katı Elektrolit Kararsızlığı: Aşılması Gereken Bir Engel Dr. Robin Zeng'in yorumlarını tamamlayacak olursak, şu anda yaygın ticari uygulamalarını engelleyen katı hal pilleri hakkında kimsenin size söylemediği çeşitli yönler var. Lityum iyon pillerdeki sıvı elektrolitlerden katı elektrolitlere geçiş, katı elektrolitlerin genellikle zayıf stabilite sergilemesi ve yüksek yüzey dirençlerinin çıktılarını ve potansiyel uygulamalarını sınırlaması nedeniyle birçok zorluğu beraberinde getirir. Bu pillerdeki yüzey direncinin ardındaki kesin mekanizma araştırmacılar tarafından bilinmemektedir ve Elektrikli Çift Katman (EDL) olarak bilinen bir olayla bağlantılıdır; bu, katı elektrolit ile katı malzeme arasındaki arayüzde meydana gelen bir etkidir; bu, pillerde bulunmayan bir komplikasyondur. sıvı kimya pilleri. EDL etkisinin öngörülemeyen doğası, katı hal pillerin günümüzün EV'lerinde henüz mevcut olmamasının önemli bir nedenidir. Ancak araştırmacılar ve otomobil üreticileri iyimserliğini koruyor ve araştırmaya ayrılan kaynakların artmasıyla birlikte, katı hal pilleri için ihtiyaç duyulan atılımların önümüzdeki yıllarda gerçekleşeceği makul görünüyor. Katı hal pilleri, EV'leri daha pratik ve verimli hale getirerek sürdürülebilir enerjinin geleceğini yeniden şekillendirecek. Sodyum İyon Piller Önümüzdeki On Yıllar İçin Güçlü Bir Alternatif Olarak Ortaya Çıkıyor Zeng, bir sonraki büyük adım olarak katı hal teknolojisine bakmak yerine, "yarı katı" piller olarak da bilinen sodyum iyon pillerin odak noktamız olması gerektiğine inanıyor. CATL, elektrikli otomobil geliştirmede bir sonraki büyük adım olarak 2021'den beri aktif olarak bunları araştırıyor; bu nedenle, eğer kendi şirketi teknolojiye öncülük ediyorsa, Zeng'in bu konuda ilerleme kaydetmesi açıkça ilgi çekicidir. Sodyum İyon Piller: Çalışma Prensipleri Bu tür şarj edilebilir piller, lityum pillere çok benzer şekilde çalışır, çünkü iki elementin kimyası benzerdir (her ikisi de alkalidir), ancak bunun yerine şarj, lityum iyonları (Li+) yerine sodyum iyonları (Na+) kullanılarak taşınır. Çalışma verimliliği lityuma göre daha düşük olsa da sodyum doğada son derece bol miktarda bulunur; örneğin deniz tuzunda veya yer kabuğunda bulunabilir. Sodyum İyon Pillerin Avantajları Bol sodyum kaynakları: Sodyum iyon piller, Dünya'da çok bol bulunan alkali metale dayalı ve nispeten düşük üretim maliyetleriyle çok yönlü ve ekonomik açıdan uygun bir seçenek sunar. Daha düşük elektrolit konsantrasyonu: Sodyum iyon piller, maliyet düşürücü bir faktör olan sodyum tuzlarının özelliklerinden dolayı daha düşük elektrolit konsantrasyonları kullanabilir. Alüminyum ile alaşım oluşumu olmaz: Sodyum iyonları alüminyum ile alaşım oluşturmaz, bu da alüminyum folyonun akım toplayıcı olarak kullanılmasına olanak sağlar. Bu ayrıca maliyetleri yaklaşık %8 oranında azaltır ve ağırlığı yaklaşık %10 oranında azaltır. Daha az zehirlilik: Yangın durumunda kirletici gazlar açığa çıkarabilen lityum, kobalt, bakır veya nikel gerektirmedikleri için diğer popüler pillere göre daha az zehirlidirler. Sodyum İyon Pillerin Karşılaştığı Zorluklar Daha yüksek başlangıç maliyeti: Performanslarına rağmen, sodyum piller ticari sahnede nispeten yenidir, bu nedenle başlangıçta lityum iyon pillerden daha ucuz olmayacaktır çünkü tedarik zinciri hala nispeten küçük ve daha az olgunlaşmıştır. Daha düşük enerji yoğunluğu: Sodyum iyon pillerin ortalama enerji yoğunluğu, lityum iyon pillerin sunduğu 250 Wh/kg'dan daha düşük olan 90 ila 150 Wh/kg arasında değişir. Bu, aynı enerji kapasitesi için daha yüksek bir ağırlığa neden olur. Geliştirme kısıtlamaları: Sodyum-iyon piller uzun yıllardır geliştirilme aşamasındadır ve yüksek ve düşük sıcaklıklarda düşük maliyet ve iyi performans gibi avantajlar sunarken, mevcut lityum-iyon pillerle karşılaştırıldığında hala önemli bir enerji yoğunluğu açığıyla karşı karşıyadırlar. onları daha az tercih edilen bir yatırım haline getiren faktör. Zeng'e göre bu kimya, lityum iyon pillerin menzilini iki katına çıkarma potansiyeline sahip ve bu da katı hal piller hakkında belirtilenlerle uyumlu. Hidrojen yakıt hücreleri hızla elektrikli geleceğin daha büyük bir parçası haline geliyor ve bu 10 şirket bunun önünde yer alıyor. Hidrojen Yakıt Hücreleri Sağlam Bir Seçenek Olarak İlgi Kazanıyor Temiz teknolojilerin ilerlemesi sınır tanımıyor ve bu nedenle önemli ölçüde tanınan başka bir seçenek daha var. Hidrojen yakıt hücreleri, enerji üretme ve ulaşımımıza yakıt sağlama şeklimizde tamamen devrim yaratma potansiyeline sahip, yenilenebilir bir enerji kaynağı olarak ortaya çıkıyor. Hidrojen gazında depolanan kimyasal enerjiden yararlanan bu hücreler, onu zararlı emisyonlar veya kirletici maddeler üretmeden elektrik enerjisine dönüştürebiliyor ve bu da onları geleneksel fosil yakıtlara göre temiz ve çevre dostu bir alternatif haline getiriyor. Hidrojen yakıt hücresinin temel çalışma prensibi basittir. Hidrojen gazı protonlara ve elektronlara bölünür ve bunlar daha sonra bir elektrolit ve harici bir devre boyunca hareket ederek bir elektrik akımı üretir. Bu işlem elektrokimyasaldır, yani elektronların kimyasal bir reaksiyon yoluyla transferini içerir. Bu en basit açıklama olsa da, ana akım otomobillere uygulanma potansiyeli olan, biraz farklı işleyiş süreçlerine sahip birçok yakıt hücresi türü vardır. Hidrojenle Çalışan Arabaların Karşılaştığı Temel Engeller Buradaki temel gerçek, geleneksel fosil yakıtlardan farklı olarak hidrojen yakıt hücrelerinin elektrik üretirken sera gazı yaymamasıdır. Yine de hidrojen yakıt hücresi teknolojisinin çevresel etkisinin yanı sıra önümüzdeki maliyet ve altyapı zorluklarını değerlendirmek çok önemlidir. Üretim yöntemi: Bu arada, Dünya'da doğal olarak bulunmayan hidrojenin üretimi, şu anda büyük ölçüde doğalgaz veya kömür gibi fosil yakıtlara dayanıyor. Bu, emisyonları bir kaynaktan diğerine kaydırdığından, karbon emisyonlarını azaltma şeklindeki temel amacını baltalıyor. Sürdürülebilir bir enerji sistemine ulaşmak için, güneş veya rüzgar gibi yenilenebilir enerji kaynaklarıyla desteklenen elektroliz gibi hidrojen üretimi için yenilenebilir kaynakların geliştirilmesine odaklanmak gerekir. Üretim maliyeti: Hidrojen yakıt hücrelerinin ana dezavantajlarından biri, onları diğer enerji kaynaklarına göre daha pahalı hale getiren yüksek üretim maliyetleridir. Karmaşık üretim süreci ve nadir malzemelere olan ihtiyaç, bu yüksek maliyetlere katkıda bulunarak hidrojen yakıt hücreli araçların daha yüksek fiyatlarına neden oluyor. Bu, hem geleneksel yanmalı motorlara hem de pille çalışan elektrikli arabalara göre daha yüksek bir fiyat etiketine sahip olma eğiliminde olduklarından, onları ortalama tüketici için daha az erişilebilir hale getiriyor. Altyapı geliştirme: Diğer bir zorluk ise araçların hidrojen yakıt tedarikini yenileyebilecekleri yakıt ikmal istasyonlarının kurulmasıdır. Benzin veya elektrikli şarj istasyonlarının aksine, hidrojen yakıt ikmali altyapısı hala kıttır ve belirli bölgelerde (Amerika Birleşik Devletleri'nde Kaliforniya olabilir) yoğunlaşmıştır. Altyapı eksikliği, hidrojenle çalışan bir araca sahip olmanın pratikliğini ve rahatlığını sınırlıyor; çünkü sürücüler, yolculukları sırasında yakındaki yakıt ikmal istasyonlarını bulmakta zorlanabiliyor. Gördüğünüz gibi, diğer araç türlerine geçiş oldukça karmaşıktır ve gazla çalışan arabalar uzun yıllardır norm olduğundan hala bazı güvensizlikler uyandırmaktadır. Bu nedenle, bu değişikliği yapmak biraz sezgisel olmayabilir. Ancak bu olasılıkları tamamen göz ardı etmemeliyiz. Bunun otomotiv sektörünü nasıl etkilediğini, araca bindiğimizde bize nasıl hissettirdiğini gözlemlememiz gerekiyor. Bizi şaşırtabilir veya hayal kırıklığına uğratabilir, ancak kesin olan şu ki, bu sizin kararınız olmalıdır, çünkü bu konuyla ilgili kendi görüşünüz mutlaka vardır. Kaynak: TopSpeed
Gönderi tarihi: 17 Nisan , 2024 1 yıl Yazar Admin Nissan, 2029'un başlarında yeni nesil EV pilleri üreteceğini açıkladı YOKOHAMA, Japonya (AP) — Nissan, Salı günü tamamlanmamış bir pilot tesise yönelik medya turu sırasında yaptığı açıklamada, gelişmiş yeni nesil pillerle çalışan elektrikli araçların 2029 başlarında seri üretimini yapmayı planladığını söyledi. Japonya'nın eski otomobil üreticileri, gelişen tamamen elektrikli otomobil sektöründe Amerika'nın Tesla ve Çin'in BYD'si gibi yeni rakiplerinin gerisinde kaldı. Ancak diğer şirketler gibi Nissan da, günümüzde kullanılan lityum iyon pillerden daha güçlü, daha ucuz, daha güvenli ve daha hızlı şarj olma vaadinde bulunan yeni türde bir pille onlara yetişme ve belki de bir adım öne geçme şansı görüyor. Geleneksel pillerde bulunan aşındırıcı sıvıları katı metallerle değiştiren katı hal piller, EV'ler için bir sonraki adım olarak görülüyor ve önde gelen otomobil üreticileri seri üretilebilecek versiyonlar geliştirmek için yarışıyor. Volkswagen ve Toyota gibi rakipler de katı hal EV'ler üretme çabalarını duyurdular ve Toyota bunları pazara sunmaya başlamak için 2027-28 tarihini belirledi. Ancak teknolojinin ticari seri üretime ulaşmasından önce önemli zorluklar devam ediyor. Nissan'ın Salı günü gösterdiği geniş tesis hala çoğunlukla boştu, ancak şirket yetkilileri Mart 2025'e kadar bir pilot üretim hattını işletmeye başlamasının planlandığını ve burada elektrikli araçların ticari üretiminin Nisan 2028'den Mart'a kadar sürecek olan 2028 mali yılında başlayacağını söyledi. 2029. “Elektrikli araçlar kullanıma sunulduğunda içten yanmalı motorlara kıyasla maliyetler düşecek. Ayrıca çok uygun olacaklar. Öncelikle, hiçbir zaman benzin standına gitmek zorunda kalmayacaksınız," diye konuştu Genel Müdür Yardımcısı Hideyuki Sakamoto, Tokyo'nun güneybatısındaki genişleyen tesisi gezerken gazetecilere verdiği demeçte. Sakamoto, "Nissan'daki mühendislerin hepsi bu yeni dünyayı yaratmak için çok çalışıyor" dedi. Nissan yetkilileri, teknolojinin birçok yönünün yanı sıra yatırım miktarı ve küresel üretim planları hakkında çok az ayrıntı veriyor. Şirketin piller için lityumun metal formu da dahil olmak üzere önemli ve benzersiz malzemeler bulduğunu söylediler. Nissan, 2010 yılında tamamen elektrikli Leaf'i piyasaya sürerek EV öncüsü oldu. Şirket, kamyonetler de dahil olmak üzere çeşitli modellerde katı hal pilleri sunmayı planladığını söyledi. Kurumsal başkan yardımcısı Shunichi Inamijima, "Sonunda tamamen katı hal pil hattımızın ölçeğini büyütme aşamasındayız" dedi. "Tamamen katı hal pil teknolojimiz, EV satışlarının hızla büyümesini sağlayacak bir oyun değiştirici." Kaynak: AP
Gönderi tarihi: 21 Temmuz , 2024 Tem 21 Yazar Admin Araştırmacılar, yeni pil teknolojisinin bir milyon kilometre yol kat edebilen elektrikli arabaları getirebileceğini söylüyor Yeni pil teknolojisi, onu yaratan araştırmacılara göre elektrikli araçların bir milyon kilometre yol kat etmesine olanak sağlayabilir. Pil kapasitesinin yanı sıra kullanım ömrü de elektrikli araçların en büyük dezavantajlarından biri olmaya devam ediyor. Bir süre sonra bu piller bozulur ve değiştirilmeleri gerekir; bu da maliyetli, çevreye zarar verici ve karmaşık olabilir. Sorunun büyük bir kısmı, elektrikli araçlarda kullanılan lityum ikincil pillerin şarjlarını depolama şeklinden kaynaklanıyor. Bunu, elektrik enerjisini depolamak için kimyasal enerjiye dönüştürerek ve daha sonra onu kullanmak için tekrar elektrik enerjisine dönüştürerek yaparlar. Bunu, bu işlem için gerekli olan lityum iyonlarının büyük bir kısmını depolayabilen nikel katot malzemeleri kullanarak yapıyorlar. Ancak nikel bazlı malzemeler küçük kristallerden oluşuyor ve yüklenip boşaltıldıkça yavaş yavaş bozunabiliyor. Araştırmacılar, katot malzemesinin parçalanma olasılığı daha düşük olan tek bir büyük parçacık veya kristal halinde üretilmesiyle sorunun çözülebileceğine inanıyor. Yeni çalışmada araştırmacılar, bu tek kristalli malzemeleri yüksek kalitede üretmeye çalışmak için doğru sıcaklığı bulmaya çalıştılar. Bir dizi farklı sıcaklığı incelediler ve bunların malzemenin kapasitesi ve uzun vadeli performansı üzerindeki etkilerini incelediler. Malzemelerin yüksek kalitede ve nispeten kolay bir şekilde üretilebileceği kritik bir sıcaklığın olduğunu buldular. Bunlar daha sonra çok daha uzun sürecek. Sıcaklığın üzerinde “yoğunlaşma” adı verilen, malzemenin içindeki taneciklerin boyutunun arttığı ve boşlukların dolduğu bir süreç meydana gelir. Bu gerçekleştiğinde malzemeler son derece sert olur ve bozulmaz, bu da onların çok daha uzun süre dayanmasına olanak tanır. Çalışmanın yürütüldüğü Pohang Bilim ve Teknoloji Üniversitesi'nden profesör Kyu-Young Park, "Nikel bazlı katot malzemelerinin dayanıklılığını artırmak için yeni bir sentez stratejisi başlattık" dedi. "Elektrikli araçlara yönelik ikincil pillerin daha ucuz, daha hızlı ve daha uzun ömürlü olması için araştırmalarımıza devam edeceğiz." Araştırma, ACS Applied Materials & dergisinde yakın zamanda yayınlanan 'Lityum İyon Piller için Yüksek Ni Katotta Termal Odaklı Mikro Yapının Karşılaştırma Çalışması: Polikristalin ve Tek Kristalli Tasarım için Kritik Kalsinasyon Sıcaklığı' başlıklı makalede anlatılmaktadır. Arayüzler. The Independent, bağımsız düşünenlere küresel haberler, yorumlar ve analizler sunan, dünyanın en özgür düşünen haber markasıdır. Güvenilir sesimize ve olumlu değişime olan bağlılığımıza değer veren, bağımsız fikirli bireylerden oluşan devasa, küresel bir okuyucu kitlesi oluşturduk. Değişimi gerçekleştirme misyonumuz hiçbir zaman bugünkü kadar önemli olmamıştı. Kaynak: TI
Gönderi tarihi: 23 Temmuz , 2024 Tem 23 Yazar Admin Çığır açan pil 100°C ısıya dayanıyor ve 450 döngüden sonra %99,8 verimliliğe ulaşıyor Araştırmacılar, yüksek sıcaklıklarda daha uzun ömür ve daha fazla güvenlik sunabilen yeni nesil lityum metal piller geliştirdiler. Araştırma ekibi, Hong Kong Üniversitesi (HKU) Makine Mühendisliği Bölümü'nden Profesör Dong-Myeong Shin tarafından yönetildi. Lityum metal pil yeniliği Piller günlük yaşamın vazgeçilmez bir parçası haline geldi ancak günümüzde kullanılan pillerde sıvı elektrolitler ve karbonlu anotlar kullanılıyor. Ayrıca güvenlik kaygıları, kısa ömürleri ve yetersiz güç yoğunluğu gibi başka dezavantajları da vardır. Ayrıca, endüstriyel sektörün gereksinimlerini karşılamak ve diğer özel işler için aşırı sıcaklıklarda çalışabilen pillere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu gereksinim, araştırmacıları lityum metal anotlarla kullanıma uygun katı elektrolitler aramaya yöneltmiştir. Lityum metal anotlar, yüksek teorik özgül güç kapasiteleriyle bilinir. Profesör Shin'in ekibi tarafından geliştirilen mikro çatlaksız polimer elektrolitler, basit, tek adımlı bir tıklama reaksiyonu yoluyla sentezlenir; dendrit büyümesine karşı direnç ve yanmazlık gibi dikkate değer özellikler sergiler, 5 V'a kadar yüksek bir elektrokimyasal stabilite penceresi ve iyonik iletkenlik gösterir. yüksek sıcaklıklarda 3,1 × 10−5 S cm−1. Hong Kong Üniversitesi tarafından yapılan bir açıklamaya göre, bu gelişmeler, Li+ iyonlarının hızlandırılmış seçici taşınmasını kolaylaştıran ve dendrit oluşumunu baskılayan, mikro çatlaksız membranlar içindeki bağlı borat anyonlarına atfedilmektedir. Polimer membranlar performansın arttırılmasında önemli bir rol oynar Açıklamada ayrıca, bu anyonik ağ polimer membranlarının, lityum metal pillerin yüksek sıcaklıklarda güvenli, uzun döngülü enerji depolama cihazları olarak işlev görmesini sağladığı, %92,7 kapasite tutmayı koruduğu ve 100°C'de 450 döngüde ortalama %99,867 kulomb verimliliği elde ettiği belirtiliyor. Normalde, geleneksel sıvı elektrolit Li metal pillerin döngü performansı, yüksek sıcaklıklarda 10 döngüden azdır. Bu atılım potansiyel olarak yeni nesil lityum piller için anyonik polimer elektrolit tasarımında gelecekteki ilerlemelerin yolunu açıyor. Makalenin ilk yazarı Dr Jingyi Gao, "Bu yeniliğin, yüksek sıcaklıktaki uygulamalar için şarj edilebilir pillerde devrim yaratabilecek, güvenliği ve uzun ömürlülüğü vurgulayan yeni pil kimyaları için kapılar açtığına inanıyoruz" dedi. "Yüksek sıcaklık senaryolarındaki uygulamaların yanı sıra, mikro çatlaksız elektrolit membranlar, düşük aşırı potansiyel nedeniyle hızlı şarjı mümkün kılma potansiyeline de sahip. Bu yetenek, elektrikli araçların bir fincan kahve içmek için gereken sürede şarj olmasına olanak tanıyarak temiz enerji geleceğine doğru önemli bir ilerlemeye işaret edebilir" diye ekledi Profesör Shin. Soyut Şarj edilebilir Li metal piller, elektrikli araçlar ve şebeke enerjisi depolama sistemi uygulamaları için yüksek enerji yoğunluklu pillerin taleplerini karşılama potansiyeline sahiptir. Ancak bu hedefe ulaşmak, yalnızca güvenlik sorunlarının çözülmesini ve istenmeyen lityum dendrit ve katı-elektrolit ara faz oluşumlarının birleşiminden kaynaklanan kısalmış pil ömrü sorununun çözülmesini gerektirmez. Burada, basit, tek adımlı bir tıklama reaksiyonuyla oluşturulan bir dizi mikro çatlaksız anyonik ağ polimer membranları rapor edilmektedir; bu membranlar, yüksek sıcaklıkta 3,1 × 10−5 S cm−1 yüksek katyon iletkenliği, 100°C'ye kadar geniş bir elektrokimyasal stabilite penceresi sergiler. 5 V, dendrit büyümesine karşı olağanüstü bir direnç ve olağanüstü yanmazlık. Bu geliştirilmiş özellikler, mikro çatlaksız membranlarda bağlı borat anyonlarının varlığına atfedilir; bu, seçici Li+ katyonlarının taşınmasının hızlandırılmasının yanı sıra dendrit büyümesinin baskılanmasına da fayda sağlar. Sonuçta, mikro çatlaksız anyonik ağ polimer membranları, Li metal pilleri, 450 döngüde %92,7 kapasite tutma ve %99,867 ortalama kulomb verimliliği ile yüksek sıcaklıklarda güvenli ve uzun döngülü bir enerji depolama cihazı haline getirir. Kaynak: IE
Gönderi tarihi: 12 Eylül , 2024 Eyl 12 Yazar Admin Dünyanın en büyük EV pil üreticisi lityum madenciliği hedeflerini azaltıyor: Sektör sodyum iyon pillere mi geçiyor? Elektrikli araç (EV) sektöründe şok dalgaları yaratan şaşırtıcı bir hamleyle, dünyanın en büyük EV pil üreticisi olan Çin'in Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL), lityum madenciliği hedeflerini önemli ölçüde azalttı. Bu karar, Albemarle, SQM, Lithium Americas ve Standard Lithium gibi şirketlerin önemli kazançlar elde ettiği ABD'deki lityum hisselerinde bir artışa yol açtı Bu kesinti, pil teknolojisinin geleceği ve endüstrinin sodyum iyon pillere doğru kayıp kaymadığı konusunda kritik soruları gündeme getiriyor. Lityum iyon ve sodyum iyon piller Yüksek enerji yoğunluğuyla bilinen lityum, verimliliği ve performansı nedeniyle uzun zamandır EV pilleri için tercih edilen seçim olmuştur. Ancak nadirliği ve çıkarılmasıyla ilişkili yüksek maliyetler ölçeklenebilirlik açısından zorluklar yaratmıştır. Lityum iyon piller ayrıca pahalı bir metal olan bakır kullandıkları için üretimi maliyetlidir. Sodyum ise 500 kat daha bol miktarda bulunur ve deniz suyundan kolayca çıkarılabilir, bu da madencilik maliyetlerini önemli ölçüde azaltır. Sodyum iyon piller bakırdan çok daha ucuz olan alüminyuma dayanır. Sodyum lityumdan daha az yoğun ve geleneksel olarak daha az verimli olmasına rağmen, teknolojik gelişmeler sodyum iyon pilleri giderek daha uygulanabilir hale getiriyor. Daha yüksek çalışma sıcaklığı aralıkları, azaltılmış yangın riski, daha hızlı şarj süreleri ve daha uzun yaşam döngüleri gibi avantajlar sunarlar. Çin'in sodyum iyon pillerdeki ilerlemesi Çin, sodyum iyon pil teknolojisini geliştirmede ön saflarda yer almaktadır. Ülke yakın zamanda dünyanın en büyük sodyum iyon pil enerji depolama sisteminin (BESS) ilk aşamasını başlattı. Devlete ait Varlık Denetimi ve İdare Komisyonu'na (SASAC) bağlı devlet destekli bir şirket olan Datang Hubei Energy Development tarafından işletilen bu tesis, kapasitesini iki katına çıkararak Çin'in bu teknolojideki liderliğini daha da sağlamlaştıracak. Sodyum iyon pillerin lityum iyon pillere benzer tasarımı, mevcut sistemlerde büyük değişiklikler yapmadan lityum iyon teknolojisinin yerini alabilecekleri anlamına geliyor. Bu geçiş kolaylığı, sodyum iyon teknolojisini büyük ölçekli dağıtım için daha çekici bir seçenek haline getirebilir ve Çin'i bu yeni alanda lider konuma getirebilir. CATL tarafından lityum madenciliğindeki azalma, lityum hisseleri için anında kazançlara neden olurken, aynı zamanda EV pil manzarasında potansiyel bir değişime işaret ediyor. Sodyum iyon piller için teknoloji ilerledikçe, lityum iyon pillere göre daha uygun maliyetli ve verimli bir alternatif haline gelebilirler. Bu değişim, sonunda lityum talebini azaltabilir, madencilik sektörünü etkileyebilir ve piyasa dinamiklerini değiştirebilir. Şimdilik, lityum hisseleri CATL'nin azalan arzından kaynaklanan geçici artışı kutlayabilir. Ancak yatırımcılar ve sektör paydaşları, gelişen teknoloji manzarasına karşı tetikte olmalıdır. Büyüyen teknolojik ilerlemeleri ve daha düşük üretim maliyetleriyle sodyum iyon piller, potansiyel olarak EV pillerinin geleceğini yeniden şekillendirerek ve lityum madenciliğini sektörün büyümesi için daha az önemli hale getirerek zorlu bir rakip haline gelebilir. Kaynak: invezz
Gönderi tarihi: 14 Eylül , 2024 Eyl 14 Yazar Admin Bilim insanları, ticari füzyon enerjisinde devrim yaratabilecek lityum buharı 'mağarası' için en uygun yeri belirledi: 'Artık çok daha basit bir şey yapabileceğimizi biliyoruz' Görünüşe göre bu ileri teknik çağda, iyi yerleştirilmiş lityumun çözemeyeceği birkaç sorun var. Element pillerde zaten belirgin olsa da, ABD Enerji Bakanlığı'nın Princeton Plazma Fiziği Laboratuvarı'ndaki (PPPL) araştırmacılar, bir laboratuvar özetine göre, yeni nesil füzyon reaktörlerine lityum "mağaraları" eklemenin, daha temiz yenilenebilir enerji yaratmak için gereken güneş benzeri sıcaklıkları kontrol etmeye yardımcı olabileceğini düşünüyor. Bu, enerji sektörümüzü belki de diğer tüm alternatiflerden daha büyük ölçüde dönüştürebilecek inanılmaz bir bilim. Hem füzyon hem de fisyon reaktörleri, elektrik üretmek için türbinleri çalıştıracak ısıyı yaratır. Ülkenin 54 faal santralinde kullanılan fisyon güvenilirdir. Ancak uzun ömürlü nükleer atık oluşturur ve nadir görülen ancak potansiyel olarak feci erime riskleri taşır. Enerji Bakanlığı'na göre füzyon çok daha güvenlidir ve uzun ömürlü radyoaktif atık üretmez. Bu süreç hala enerji santralleri için geliştirilme aşamasındadır. Ancak dünya çapındaki uzmanlar, üretim için gerekenden daha az enerji kullanarak reaksiyonu stabilize etmenin yolları üzerinde çalışıyorlar. DOE'ye göre, halka şeklindeki tokamaklar, reaksiyonun bir parçası olan yanan plazmayı tutmak için yapılmış manyetik cihazlardır. PPPL uzmanları, laboratuvar raporunda, bir tokamak içine bir lityum buharı "mağarası" yerleştirmenin, onu yoğun sıcak plazmadan koruyabileceğini düşünüyorlar diye yazdılar. Tokamak deneysel bilimi başkanı Rajesh Maingi, özetinde, ekibin "gelişmiş füzyon performansı için sıvı metalleri kullanma konusundaki uzmanlığının, bunun bir tokamak içinde en iyi şekilde nasıl konuşlandırılabileceğine dair fikirlerin geliştirilmesine yardımcı olduğunu" söyledi. Önemli bir bulgu, mağaranın en iyi nereye yerleştirileceğiydi. Uzmanlar, analize yardımcı olmak için bilgisayar simülasyonları kullandılar. Bu hesaplamalar, tokamak'ın "orta yığın" yakınındaki tabanının ideal nokta olduğunu belirledi. Bu, son derece sıcak plazmadan yeterince uzakta, ancak "lityum buhar parçacıklarını" harekete geçirecek kadar ısıya yakın, ısıyı düzenlemeye yardımcı oluyor, hepsi laboratuvar raporuna göre. "Çekirdek plazmanızın lityumla kirlenmesini ve soğumasını istemezsiniz, ancak lityumun da biraz ısı azaltması yapmasını istersiniz," diyor çalışmanın baş yazarı Eric Emdee. Araştırma, bilim insanlarının neredeyse kapalı bir kutuya kıyasla, mağara şeklinin buhar lityumu için en iyi muhafaza olduğuna karar vermelerine yardımcı oldu. Ayrıca, nötr parçacıkların tokamak içinde nasıl davrandığına ve ısının dağıtılmasına nasıl yardımcı olduğuna dair fikir edindiler. Ekip şimdi, özete göre, lityumun sıcaklık yönetimine yardımcı olmak için en çok ihtiyaç duyulan alanlara gönderilmesine izin verecek gözenekli, plazmaya bakan bir duvar düşünüyor. Füzyon gücü ticarileştirilebilirse, ısıyı hapseden hava kirliliği üretmeyen çığır açıcı bir enerji kaynağı sağlayacaktır. Ulusal Sağlık Enstitüleri'ndeki uzmanlar, kirli havanın sağlığımız üzerindeki etkisine dair daha fazla kanıt olarak, uzun vadeli hava kirliliğine maruz kalma ile bunama riskleri arasındaki bağlantıları inceliyorlar. İyi haber şu ki, bol miktarda yenilenebilir nükleer füzyon enerjisinden yararlanmanın bir yolu var — kendisi doğal bir füzyon reaktörü olan güneş aracılığıyla. Hükümetin yaptığı bir araştırmaya göre, çatı üstü güneş panelleri ev sahiplerine yılda ortalama 700 dolar tasarruf sağlıyor. Bu, sistem maliyetlerini de hesaba katıyor. Rapora göre, 30 yıla kadar dayanan paneller ödendikten sonra, enerji maliyetlerinden yılda yaklaşık 2.000 dolar tasarruf edebilirsiniz. Neyse ki, kurulum maliyetlerinin bir kısmını karşılamak için hükümet vergi indirimlerinden binlerce dolar elde etmenize yardımcı olacak ücretsiz çevrimiçi araçlar mevcut. Bu arada, PPPL uzmanları daha da büyük füzyon bulgularının eşiğinde olabilir. Yakın zamanda duyurulan lityum buharı raporunun önemli bir adım olduğunu söylediler. Emdee, lityum muhafaza hakkında "Yıllarca dört tarafı dolu bir kutuya ihtiyacımız olduğunu düşündük, ancak şimdi çok daha basit bir şey yapabileceğimizi biliyoruz" dedi. "Şimdi buna mağara diyoruz." Kaynak: TCD
Gönderi tarihi: 15 Eylül , 2024 Eyl 15 Yazar Admin Çalışma, Hızlı Şarjın Elektrikli Araç Pil Ömrünü %50 Oranında Uzatabileceğini Gösteriyor Çok uzun zaman önce değil, yeni bir cep telefonu kurma süreci bir ritüel içeriyordu: Kullanıcılara cihazlarını kullanmadan önce saatlerce şarj etmeleri tavsiye ediliyordu. Bu uygulama pil ömrünü iyileştirmeyi amaçlıyordu ve benzer bir yaklaşımın elektrikli araçlardaki (EV) piller için de geçerli olabileceği ortaya çıktı. Ömrünü %50 Uzatın Geleneksel olarak, üreticiler lityum iyon pilleri ilk kez yavaşça şarj ettiler ve bunun pil ömrünün azalmasını en aza indireceğine inanıyorlardı. Ancak, Joule dergisinde yayınlanan yakın tarihli bir çalışma bu uzun süredir var olan inancı sorguluyor. Araştırmacılar, lityum iyon pilleri fabrikadan çıkmadan hemen önce yüksek akımda şarj etmenin aslında ömürlerini %50 uzatabileceğini keşfettiler. Bir pili yavaşça şarj etmek için on saat harcamak yerine, 20 dakikalık hızlı bir şarj, ömrünü önemli ölçüde artırabilir. Baş araştırmacı Xiao Cui, "Oluşturma, üretim sürecinin son adımıdır, bu nedenle başarısız olursa, pile yatırılan tüm değer ve çaba boşa gider." dedi. Toyota ile İş Birliği Toyota Araştırma Enstitüsü, MIT ve Washington Üniversitesi'nden araştırmacılarla iş birliği yapan Cui ve ekibi, 62 farklı şarj protokolü kullanarak 186 yeni lityum iyon pili test etti. Amaç yalnızca en uygun şarj yöntemini belirlemek değil, aynı zamanda neden işe yaradığını anlamaktı. Çalışma, hızlı şarj sırasında kaybolan lityum iyonlarının pilin negatif elektrodunda katı elektrolit ara fazı (SEI) adı verilen koruyucu bir tabakanın oluşumuna katkıda bulunduğunu gösterdi. Bu tabaka, elektrodu, aksi takdirde lityum kaybını ve zamanla pil bozulmasını hızlandıracak reaksiyonlardan korur. Toyota Araştırma Enstitüsü'nden bir işbirlikçi olan Steven Torrisi, bu bulguların daha geniş kapsamlı etkilerini vurguladı ve elde edilen bilginin elektrikli araç üretimi ve enerji depolama sistemleri dahil olmak üzere çeşitli uygulamalarda gelecekteki pil teknolojilerine fayda sağlayabileceğini belirtti. Kaynak: Dagens News
Gönderi tarihi: 20 Eylül , 2024 Eyl 20 Yazar Admin ABD, 3 Milyar Dolarlık Yeni Bir Hamleyle Pil Üretimini Hızlandıracak 25 pil şirketinin milyonlarca dolarlık federal hibelerle ne yapacağını görün. Biden-Harris yönetimi bugün Amerika'nın pil üretimini artırmak için ek 3 milyar dolar duyurdu. Hükümet hibeleri ve kredileri, katı hal pillerinden geri dönüşüme, silikon anot üretimine, LFP pillerine ve daha fazlasına kadar tedarik zinciri boyunca yayılacak. Yatırım çoğunlukla güney eyaletlerine gidecek ve 12.000 inşaat ve üretim işi yaratması bekleniyor. Pil sektöründe yıllarca Çin'in gerisinde kaldıktan sonra ABD, yerel üretimi artırarak elektrikli araç pil tedarik zincirini yakalamak ve yerelleştirmek için ciddi adımlar atıyor. Biden-Harris yönetimi bugün kritik malzemeler, bileşenler ve pil geri dönüşümünün yerel fabrikalarının inşasını desteklemek için ek 3 milyar dolar tahsis etti. Bu, Amerika'nın pil endüstrisini inşa etmek için 16 milyar dolarlık daha geniş bir yatırımın parçası olarak verilen ikinci fon turudur. ABD Enerji Bakanlığı, fonu 14 eyaletteki 25 projeye dağıtacak. Projelerin çoğu Carolinas'a gidiyor ve 25 projeden altısı yalnızca Güney Carolina'da bulunuyor (Aşağıdaki tam listeye göz atın). DOE'ye göre, genel olarak son fon turunun yaklaşık 12.000 inşaat ve üretim işi yaratması bekleniyor. Volkswagen'in Tennessee, Chattanooga'daki pil üretim ünitesinde pil paketi montajı Projeler pil tedarik zinciri boyunca yayılıyor ve lityum, grafit ve manganez çıkarma ve elektrolit tuzları, katı hal elektrolitleri, katot ve anot malzemeleri ve daha fazlasını üretme gibi yukarı akış üretimiyle uğraşan şirketlere kredi ve hibe veriliyor. Yararlanıcılar arasında, yılda 100.000 ton pil malzemesi işleyecek yeni bir lityum iyon pil geri dönüşüm tesisi inşa etmek için 150 milyon dolar alacak olan Güney Karolina'daki American Battery Technology Company de yer alıyor. Şili'nin Atacama tuz düzlüklerinde lityum çıkarma işine dahil olan iki şirketten biri olan Albemarle, yeni nesil EV pilleri için ticari sınıf anot üretmek üzere Charlotte, Kuzey Karolina yakınlarındaki bir planı yeniden düzenlemek için 67 milyon dolar alacak. En büyük ödüller Kanadalı şirket SWA Lithium ve Teksas merkezli TerraVolta Resources'a gidiyor. Her iki şirket de EV pil hammaddeleri üretmek için 225 milyon dolar alacak. SWA'nın projesi, en az yirmi yıllık bir ömre sahip 45.000 tona kadar lityum karbonat üretmesi beklenen Batı Arkansas'ta yer alacak. Öte yandan TerraVolta, verilen fonları, 500.000 elektrikli araca güç vereceğini ve yılda 2,2 milyon tondan fazla CO2'yi ortadan kaldıracağını iddia ettiği 25.000 ton lityum karbonat eşdeğeri üretmek için kullanmayı hedefliyor. İşte yüz milyonlarca dolarlık federal fon alacak pil bileşeni ve geri dönüşüm şirketlerinin tam listesi. İsim Federal Maliyet Paylaşımı Tedarik Zinciri Segmenti Konum American Battery Technology Company 150 milyon dolar Geri dönüşüm Güney Karolina Albemarle U.S. Inc. 67 milyon dolar Lityum anotlar Charlotte NC bölgesi Ascend Elements 125 milyon dolar Geri dönüştürülmüş siyah kütleden grafitin geri kazanımı ve saflaştırılması Hopkinsville, KY Blue Whale Materials 55 milyon dolar Geri dönüşüm Bartlesville, OK Braskem America 50 milyon dolar Polietilen üretimi La Porte, TX Cabot Corporation 50 milyon dolar İletken katkı maddeleri Van Buren Township, MI Cirba Solutions 200 milyon dolar Geri dönüşüm Columbia, SC Clarious Circular Solutions 150 milyon dolar Geri dönüşüm Florence, SC The Dow Chemical Company 100 milyon dolar Elektrolitler için karbonat çözücü ABD Körfez Kıyısı Element 25 166 milyon dolar Manganez ayırma ve işleme Baton Rouge alanı, LA EnerSys Advanced Systems 198 milyon dolar Li-ion hücre üretimi Piedmont, SC Forge Battery 100 milyon dolar Yüksek performanslı piller Morrisville, NC Form Energy 150 milyon dolar Demir-hava depolama enerji sistemi Weirton, WV Group14 Technologies 200 milyon dolar Silikon anotlar için silan üretimi Moses Lake, WA Honeywell International 126 milyon dolar Elektrolit tuzu üretimi Geismar, LA Li industries 55 milyon dolar Recycling Kettering, OH Mitra Future Technologies 100 milyon dolar LFP üretimi Muskegon, MI Nanograf 60 milyon dolar Silikon anot üretimi Flint, MI Revex Technologies 145 milyon dolar Yeşil nikel üretimi Champion ve Gwen, MI SKI ABD 150 milyon dolar Grafit üretimi Orangeburg, SC Solid Power Operating 50 milyon dolar Sülfür bazlı katı elektrolitler Thorton, CO South 32 Hermosa 166 milyon dolar Manganez üretimi Patagonia, AZ SWA Lityum 225 milyon dolar Lityum karbonat Lewisville, AR TerraVolta kaynakları 225 milyon dolar Lityum karbonat Texarkana bölgesi Urbix 124 milyon dolar Grafit üretimi Muscle Shoals, AL Kaynak: Inside Evs Global
Gönderi tarihi: 21 Eylül , 2024 Eyl 21 Yazar Admin Samsung'un yeni EV pili 20 dakikada %80 şarj oluyor, menzili %10 artırıyor Samsung SDI, Almanya'nın Hannover kentinde düzenlenen IAA Transportation 2024'te ilgi odağı oldu. Ticari elektrikli araçları dönüştürmek için tasarlanmış bir dizi gelişmiş pil teknolojisini tanıttı. Sunumlarının en önemli noktası yenilikçi LFP-plus pildi. Bu yeni pil, ticari araçlar için kritik öneme sahip olan olağanüstü menzil ve hızlı şarj yetenekleri sağlamak üzere tasarlandı. Önceki modellere göre %10 daha fazla enerji yoğunluğu sunarak bu araçların önemli mesafeler kat etmesini sağlıyor. Örneğin, bu pili kullanan bir teslimat kamyonu, daha uzun ömrü sayesinde Hannover ile Frankfurt arasında 1.400'den fazla gidiş-dönüş yapabilir. Samsung SDI Başkanı ve CEO'su Yoon-ho Choi, "Samsung SDI, farklılaştırılmış teknolojik yeteneklerine dayanarak elektrikli araç pazarına liderlik etmek için her zaman çabaladı" dedi. Sadece menzilden daha fazlası LFP-plus pil ayrıca hızlı şarj teknolojisine de sahip. Sadece 20 dakikada %80 şarja ulaşabiliyor, ticari filolar için duruş süresini önemli ölçüde azaltıyor ve operasyonel verimliliklerini artırıyor. Yolda daha fazla zaman geçirmek, daha az zamanda daha fazla teslimat ve hizmetin tamamlanabileceği anlamına gelir. Güvenlik, ticari araçlar için kritik bir endişe kaynağıdır ve Samsung SDI, LFP-plus aküye Termal Yayılım Yok teknolojisini entegre ederek bunu ele alır. Bu, aşırı ısınmayı ve diğer termal sorunları önleyerek filo operatörleri için güvenliği artırır. Geliştirme artık tamamlandığından, şirket birden fazla müşteriyle aktif olarak etkileşime girerek seri üretim ve yaygın benimseme için temel oluşturuyor. Choi, "Şirket, en yüksek kalitede ve güvenliği garantili akü ürünleri sağlamak için dünyanın dört bir yanındaki büyük müşterilerle yakın bir şekilde çalışmaya devam edecek" diye ekledi. LFP-plus akünün ötesinde Samsung SDI'nin teknolojik ilerlemeleri LFP-plus akünün ötesine uzanıyor. Ayrıca, Tamamen Katı Akü (ASB) ve 46-phi silindirik aküyü tanıttılar. Samsung'un benzersiz anotsuz tasarımına sahip olan ASB'nin enerji yoğunluğunda lider olması bekleniyor. Şu anda, örnek ASB'ler ticarileştirme yollarını hızlandırmak için çeşitli müşteriler tarafından değerlendiriliyor. Şirket basın bülteninde, "Samsung ayrıca, başlangıçta planlanandan bir yıl önce, önümüzdeki yılın başlarında mikro-mobilite uygulamaları için 46-phi silindirik pillerini piyasaya sürmeyi planlıyor" ifadesini kullandı. 46-phi silindirik piller, mikro-mobilite uygulamaları için tasarlanmıştır. Pazar büyümesi ve çevre odaklılık Bu inovasyona adanmışlık, ticari elektrikli araçlar için küresel pazarın hızla büyümeye hazır olduğu kritik bir zamanda geliyor. Basın bülteninde, "Avrupa ve Kuzey Amerika'da motor tabanlı ticari araçlar için çevre düzenlemeleri sıkılaştırılırken, elektrikli ticari araçlar için küresel pazarın büyük bir büyüme potansiyeline sahip olduğu düşünülüyor" ifadesine yer verildi. SNE Research, daha sıkı çevre düzenlemeleri nedeniyle pazarın 2030 yılına kadar 177 gigawatt-saate ulaşmasının beklendiği %25 yıllık büyüme oranı öngörüyor. Bu arada, çevre dostu bir işletme olarak Samsung SDI, köklü kapalı devre ekosistemi gibi ortakları ve tedarikçileri için çevre, sosyal, hükümet yönetimine yönelik çabalarını ve bağlılığını göstermeyi hedefliyor, diye sonlandırdı şirket. Kaynak: IE
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için şimdi oturum açın.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.