Φ TARAFSIZ Gönderi tarihi: 9 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 9 Şubat , 2007 Yoksa "Ahmet'in Kaderi Böyleymiş" gibi bir tümce zaten mantıksız olduğu gibi,"Ahmet'in İradesi Böyleymiş" tümcesi iyice mantıksız oluyor... tengeriin boşig, benim kafam karıştı meğer biz kader'i bunca zamandır yanlış kullanıyormuşuz. Alıntı
Φ Tengeriin boşig Gönderi tarihi: 9 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 9 Şubat , 2007 Benim kafamin karismasi bir yana, bence tengerin bosig ****** ***** Sayın muki, "........" olmam bir yana... Herşeyi bildiğimi iddia etmiyorum ve etmedim hiç bir zaman... Tartışmalarımda insanlara "itham"dan çok, bir şeyler verebilmeyi, bildiklerimi aktarabilmeyi amaçladım ve bunu yapmaya çalışıyorum hala... Kimi zaman kişiselleşsede tartışmalar, karşımdaki kimselerin "Eksiklerini" yada "Hatalarını" göstermekten öteye bir ithamde bulunmuyorum ve bu çerçevede kişiselleştiriyorum en fazla... Yanlış yada Doğru anlamalarım, bunların farkına vardıkça beni bir yere getirecek sonunda ve bunun sonunda verimli bir insan olabilmeyi umuyorum... Şu an bile yaşımın genç olmasına ve hala çok şey öğrenmeye ihtiyaç duymama rağmen sizden daha verimli olduğumu düşünüyorum... Zira laf atıp kaçmıyorum... Bildiklerimi dile getiriyorum ayrıntılayarak... Laf atıp kaçmak bir yana, siz "Battığımı" iddia ettiğiniz halde, niçin battığımı dahi ispat edemiyorsunuz. Yaptığınız çok yakışıksız bir şey... Rica ediyorum Sayın muki; Batıyorsam eğer, beni batıran durumumu izah ediniz, açıklayınız... Bu sizin bana olan ithamınız karşısında boynunuzun borcudur ve istemek te hakkımdır... Aksi halde bende sizi bir çok şekilde itham edip, laf atıp kaçabilirdim... Şimdi size açık açık soruyorum: Kur'an-da geçen "Kader" kelimesinin ve anlayışımın, söylediğim gibi olmadığını, yine Kur'an-dan örnek vererek ispatlayabilir misiniz? *** Saygılarımla Sayın muki... ---------------------- Ve Sayın Tarafsız... Ben elimden geldiğince "Kader"in gerçek manasını açıklamaya çalıştım... Konumuz "Kader"di zira... "Tanrı'nın İnsanların Fiillerini Yazmış Olması" konusu ise ayrı bir konudur... "Tanrı'nın İradesi"de ayrı bir konudur... Burada "Kaza ve Kader" açıklanmalıydı, bende açıkladım... Adı geçen konuya dair ayrı bir konu açılırsa eğer, orada da o konuyu açıklarım kendi bildiğimce... Ha eğer konu burada ona geçecekse, burada da devam edebiliriz, sorun değil... Sadece karşımızdakinin "Battığını" iddia edipte "Verimsiz" olmayalım o bana yeter... Saygılarımla... Alıntı
Φ enes.34 Gönderi tarihi: 9 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 9 Şubat , 2007 İnsanın irade sahibi olması, kendisinden her hangi bir fiilin çeşitli biçimler arasında bir biçimde meydana gelemesini saglayacak bir nitelige sahip olmasıdır. İrade, insanın yararına inandıgı bir fiile yönelmesine neden olan egilim, arzu ve istemesi demektir. İnsanın yaratıcının iradesinden bagımsız bir iradeye sahip olmasının anlamı, insanın Allah(cc) tarafından istenmeyen bir fiil işleme egilimine ve arzusuna sahip olmasıdır. İnsanın kendi serbest seçimiyle istemesidir. İstenilen şey Allah'ın istedigi olabilirde, olmayabilirde. Allah'ın mülkünde O'nun dilemedigi bir şey de olabilir, lakin bu olabilirlik mutlak manada degildir. Allah'ın kesin iradesinin dışına çıkılamaz her kim ve her ne olursa olsun. İnsanın Allah tarafından kendisine verilen serbest olma hali yani seçme ve reddetme iradesi ; Rabbin kesin olarak şunları emretti: "O'ndan başkasına ibadet etmeyin; ana-babaya iyilik edin...(İsra;23) ayetinde geçtigi gibi kesin hükmü Kendisinden başkasına ibadet edilmemesine yönelik ve anne-babaya iyilikle davranılmasına ilişkin emridir. Kullarından Kendisine itaat etmelerini ve buna dayalı olarak amel etmelerini irade etmiştir. İşte bu İrade davet etme esaslı iradedir, uyulabilir ya da terk edilebilir hatta inkarda edilebilir. Bu insanın nisbi anlamda irade sahibi oldugunu ve fiillerini kendisinin oluşturdugunu gösterir. Kaderci anlayış ise bunun tersini iddia etmektedir, yani cebriye ekolü tarihdeki İslam içindeki ilk kaderci mezhepdir. Kader konusu 'Dinlerin' bir konusudur. Tartışmanın temeli insan özgür mü ? degil mi ? konusundadır. Ateist arkadaşlar kader konusuna neden takmışlar anlamış degilim ? Yoksa burda kendilerince haklı argumanları bulup inkarları için payanda mı yapmak istemektedirler. Alıntı
Φ TARAFSIZ Gönderi tarihi: 10 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 10 Şubat , 2007 enes34 Ben Allah katında cehennemde yanan, yada cennette sefa süren bir insanım, bu nedenle benim iradem ne olursa olsun sonuca etki etmeyecek !!! çünkü Allah katında durum neyse ona göre iradem olacak, ama benim bundan haberim olmadığı için, programlanmış bir olayı yaşıyoruz. Program neyi gerektiriyorsa ona göre eğilim göstereceğiz ama kendimize ait programın nasıl olduğundan haberimiz yok. Alıntı
Φ enes.34 Gönderi tarihi: 10 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 10 Şubat , 2007 enes34 Ben Allah katında cehennemde yanan, yada cennette sefa süren bir insanım, bu nedenle benim iradem ne olursa olsun sonuca etki etmeyecek !!! çünkü Allah katında durum neyse ona göre iradem olacak, ama benim bundan haberim olmadığı için, programlanmış bir olayı yaşıyoruz. Program neyi gerektiriyorsa ona göre eğilim göstereceğiz ama kendimize ait programın nasıl olduğundan haberimiz yok. Allah'ın ilmini bırak sen yarın ne olacagını biliyormusun kesin olarak kendi hakkında sizin sorduklarınız ancak olması gerekenler bahsinde geçer ama varolan bir dünyayı yadsıyamazsınız. ben diyerek soru sormaman lazım kim bilir belki yarın iman edersin (amin) Alıntı
Φ enes.34 Gönderi tarihi: 10 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 10 Şubat , 2007 23. Onlar: "Rabbimiz, biz kendimize zulmettik; eğer Sen bizi bağışlamaz, bize merhamet etmezsen kesinlikle hüsrana uğrayanlardan oluruz." dediler. 24. Allah: "Kiminiz kiminize düşman olarak ininiz! Size bir süreye kadar yeryüzünde yerleşmek ve bir nasip almak var kaderinizde." buyurdu. 25. "Orada yaşayacak, orada ölecek ve oradan dirilip çıkarılacaksınız." dedi. 26. Ey Adem oğulları, size çirkin yerlerinizi örtecek ve süs olacak giysi indirdik; fakat takva elbisesi hepsinden hayırlıdır. İşte bu, Allah'ın ayetlerindendir. Gerek ki, düşünüp ibret alırlar. 27. Ey Adem oğulları, şeytan nasıl ki, anne-babanızı çirkin yerlerini kendilerine göstermek için cennetten çıkardıysa sakın sizi de belaya uğratmasın! Çünkü o ve yandaşları sizleri, sizin kendilerini göremeyeceğiniz yönden görürler. Biz, o şeytanları imana gelmeyenlerin dostları kılmışızdır. 28. Onlar bir edepsizlik yaptıkları zaman da: "Atalarımızı böyle bulduk ve bize bunu Allah emretti." derler. De ki: "Allah, edepsizliği emretmez. Bilmediğiniz şeyleri Allah'ın üzerine mi atıyorsunuz?" (ARAF SÜRESİ )... Alıntı
Φ BrainSlapper Gönderi tarihi: 10 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 10 Şubat , 2007 24. Allah: "Kiminiz kiminize düşman olarak ininiz! Size bir süreye kadar yeryüzünde yerleşmek ve bir nasip almak var kaderinizde." buyurdu. Sevgi ve barış dini mi nefret ve korku dini mi? Biz mi kafamıza göre yorum yapıyoruz, yoksa zaten kuran da bizim anladığımız gibi mi söylüyor? Saygılar. Alıntı
Φ enes.34 Gönderi tarihi: 10 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 10 Şubat , 2007 Sevgi ve barış dini mi nefret ve korku dini mi?Biz mi kafamıza göre yorum yapıyoruz, yoksa zaten kuran da bizim anladığımız gibi mi söylüyor? Saygılar. O edip-eylediği şeylerden ötürü sorguya çekilemez; ama onlar (mutlaka) sorgulanacaklar: ( Enbiya; 23) hadi buna inanmıyorsunuz geçtik... sevgili Brain; hayatda sevgide var nefretde korkuda var ümitde barışda var savaşda egerki kimki size hayatda,yaşananda bunun aksini söylüyorsa yalan söylüyordur. İslam adına konuşmuyorum vakıa budur. İslamın olmadıgı bir hayatda olmayacak mı ? ne mümkün... saygılar Alıntı
Φ Forsa Gönderi tarihi: 10 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 10 Şubat , 2007 Sevgi ve barış dini mi nefret ve korku dini mi?Biz mi kafamıza göre yorum yapıyoruz, yoksa zaten kuran da bizim anladığımız gibi mi söylüyor? Saygılar. Sevgili BrainSlapper, zaten ben bu işi anlamadım gitti. Neden kimse kuranda ne yazıyorsa onu aynen yazdığı şekilde anlamazda illaki mecazi anlamlara yada zorunlu yorumlara büründürür? Kuranda zaten yorum yapmaya gerek olan ayet yok denecek kadar az. Kuranın kendisi bile kuran için okunması ve anlaması basit bir kitap olarak söz ediyor. Niye illaki kuranı anlamak için alim olacakmışız yahu? Zaten hangi kitabın ayrıca birde yorumlayıcısı olması makulki bir din kitabınınki makul olsun. Düşününki birisi bir kitap yazmış ama okuyanlar onu anlayamazmış onları o kitabın alimleri anlarmış. Ne demekmiş yorum yahu? Ne yazıyorsa odur işte. Öldürün diyorsa bunun manası öldüründür. Saldırın diyorsa saldırındır. Yok efendim orda o yazıyormuş ama aslında şunu demek istiyormuş. Yok efendim kuranı iyi anlamak için bilmemne ilminide iyi bilmek lazımmış. Bilmemneyide ayrıca okumak lazımmış. Ne kitapmış bu yahu? Allah denilen varlık insanlar okusunda anlasınlar diyemi göndermiş yoksa sadece alimler ve kendi anlasın diyemi göndermiş bu kitabı? Aslında bana kalırsa kuranı kimse ciddiye bile almıyor. Herkez kafasına göre ve işine geldiği şekilde kendi dinini kurmuş, kuranıda ona uydurmaya çalışıyor. Kimin inancına, kimin mezhebine, kimin tarikatına bakarsan bak, hiçbirisi kuranla tam olarak uyuşmuyor. Yani esas kişinin kendi için kafasında kurduğu din şekli. İkinci planda ise mezhep veya tarikat. Kuran ise ancak üçüncü planda ciddiye alınıyor. Böyle birşey nasıl olur hayret yani doğrusu. Saygılarımla Alıntı
Misafir ipek Gönderi tarihi: 10 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 10 Şubat , 2007 Arkadaşlar KADER: Allahu Teâla tarafından, var olan her şeyin (bütün mahlûkatın) ve bütün olayların yaratılmadan önce ezelde, yanında korunmakta olan Levh-i Mahfuz adlı kitapta; durumları, nitelikleri, sebepleri, şartları ve zamanı gelince sahip olacakları güçleri, yetenekleri, yapıları, yerleri, zamanları ile birlikte belirlenmesi, düzenlenmesi ve yazılı olması demektir. İşte bu belirleme işine kader denilir. Takdir edilip belirlenen şeylere de, mukadder (takdir olunan) denilir. - KAZA: Allahu Teâla tarafından takdir edilen şeyin varlık/madde âleminde ortaya çıkması; yaratılıp meydana gelmesi demektir. Kader-kaza ilişkisi bu anlamda öncelik ve sonralık göstermektedir. Zira kader önce, kaza ise sonradır. Yani, önce bir varlık hakkında Allahu Teala’nın takdiri olur, dana sonra kazası gerçekleşir. Bu varlık/madde âleminde gerçekleşen her olay hem kader hem de kazadır. Şayet (Allah’ın bildiği bir hikmet sebebiyle) gerçekleşmedi ise bu kaderdir. Bu iki tarifte geçen, her şeyin kaderinin Allah’ın ezeli ilminde olmasının anlamına gelince: İnsanların cüzî/kasıtlı, hür, serbest iradeleri ile yapmak istedikleri bir şeyi, Allah’ın (c.c), o kulun bu işi nerede, ne zaman, nasıl ve kiminle ve ne şekilde seçeceklerini bilmesi; bu bilgisine göre irade etmesi ve zamanı gelince de kulun tercihine göre yaratması demektir. Bu bizim, astronomi ilminin vasıtasıyla, gelecek sene Ramazan hilalinin, veya ay tutulmasının hangi tarihte olacağını bilmemiz ve zamanı gelince de o olaya şahit olmamıza benzemektedir saygılar Alıntı
Φ katakuta Gönderi tarihi: 10 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 10 Şubat , 2007 Sevgili BrainSlapper, zaten ben bu işi anlamadım gitti. Neden kimse kuranda ne yazıyorsa onu aynen yazdığı şekilde anlamazda illaki mecazi anlamlara yada zorunlu yorumlara büründürür? Kuranda zaten yorum yapmaya gerek olan ayet yok denecek kadar az. Kuranın kendisi bile kuran için okunması ve anlaması basit bir kitap olarak söz ediyor. Niye illaki kuranı anlamak için alim olacakmışız yahu?Zaten hangi kitabın ayrıca birde yorumlayıcısı olması makulki bir din kitabınınki makul olsun. Düşününki birisi bir kitap yazmış ama okuyanlar onu anlayamazmış onları o kitabın alimleri anlarmış. Ne demekmiş yorum yahu? Ne yazıyorsa odur işte. Öldürün diyorsa bunun manası öldüründür. Saldırın diyorsa saldırındır. Yok efendim orda o yazıyormuş ama aslında şunu demek istiyormuş. Yok efendim kuranı iyi anlamak için bilmemne ilminide iyi bilmek lazımmış. Bilmemneyide ayrıca okumak lazımmış. Ne kitapmış bu yahu? Allah denilen varlık insanlar okusunda anlasınlar diyemi göndermiş yoksa sadece alimler ve kendi anlasın diyemi göndermiş bu kitabı? Aslında bana kalırsa kuranı kimse ciddiye bile almıyor. Herkez kafasına göre ve işine geldiği şekilde kendi dinini kurmuş, kuranıda ona uydurmaya çalışıyor. Kimin inancına, kimin mezhebine, kimin tarikatına bakarsan bak, hiçbirisi kuranla tam olarak uyuşmuyor. Yani esas kişinin kendi için kafasında kurduğu din şekli. İkinci planda ise mezhep veya tarikat. Kuran ise ancak üçüncü planda ciddiye alınıyor. Böyle birşey nasıl olur hayret yani doğrusu.Saygılarımla Sevgili forsa,benbe bu konuya defalarca dikkat çektim ve dedimki müslümanlar kafalarında kurdukları dinin adını koysunlarda bizde rahat etsek onlarda.Herkes ayrı bir telden çaldığı halde yine islam oluyor anlamak mümkün değl.Eğer tanrı varsa ,cennet varsa inanki orayı hak eden bizim gibiler olacak.Kuranda hiç bir şeyi çarpıtmadan anlamaya ve anlatamaya çalışıyoruz yaw Alıntı
Φ BrainSlapper Gönderi tarihi: 10 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 10 Şubat , 2007 KADER: Allahu Teâla tarafından, var olan her şeyin (bütün mahlûkatın) ve bütün olayların yaratılmadan önce ezelde, yanında korunmakta olan Levh-i Mahfuz adlı kitapta; durumları, nitelikleri, sebepleri, şartları ve zamanı gelince sahip olacakları güçleri, yetenekleri, yapıları, yerleri, zamanları ile birlikte belirlenmesi, düzenlenmesi ve yazılı olması demektir. İşte bu belirleme işine kader denilir. Takdir edilip belirlenen şeylere de, mukadder (takdir olunan) denilir. İslam'daki kader anlayışını çarpıtmadan, rasyonelleştirme çabasına girmeden veren tek yazı. Saygılar. Alıntı
Φ Forsa Gönderi tarihi: 10 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 10 Şubat , 2007 Arkadaşlar eğer allah denilen varlık gayb'ı tamamen biliyorsa, olacak herşey tamamen baştan belli demektir. Olayların baştan belli olmasını bizim bilmemiz şart değil. Sadece allah biliyorsa dahi o bile gelecekteki olayların tamamen bilindiğini gösterir. Böylecede herşey kadere girer bunda cüzi irade filan olmaz. Kısmi kader veya tamami kader filanda olmaz. Çünkü olayların TAMAMI biliniyorsa kaderde herkezin aslında anladığı gibi tastamam kaderdir. Buna göre kaza da kaderin içinde demektir. Ayrı olarak düşünülemez. Mademki kaza da allah tarafından daha önce bilinebiliyorsa oda kaderdir. Kaderin çeşidi filan olmaz. Bence bunun aksini ve çeşitlerini iddia etmek, başka alanlarda olduğu gibi yine zor sorulardan kaçış demektir. Sevgili forsa,benbe bu konuya defalarca dikkat çektim ve dedimki müslümanlar kafalarında kurdukları dinin adını koysunlarda bizde rahat etsek onlarda.Herkes ayrı bir telden çaldığı halde yine islam oluyor anlamak mümkün değl.Eğer tanrı varsa ,cennet varsa inanki orayı hak eden bizim gibiler olacak.Kuranda hiç bir şeyi çarpıtmadan anlamaya ve anlatamaya çalışıyoruz yaw Bende hep aynı şeyi düşünürüm. Ahiret olayına asla inanmam ama olmuş olsaydı, cennete girecek olan yegane kişiler biz kafirler olurduk. Tek sorun bu kadar az sayıda kafir o kadar çok huriyle nasıl başa çıkabilir? bir tek orda takılıyorum.Saygılarımla Alıntı
Φ enes.34 Gönderi tarihi: 10 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 10 Şubat , 2007 Sevgili forsa,benbe bu konuya defalarca dikkat çektim ve dedimki müslümanlar kafalarında kurdukları dinin adını koysunlarda bizde rahat etsek onlarda.Herkes ayrı bir telden çaldığı halde yine islam oluyor anlamak mümkün değl.Eğer tanrı varsa ,cennet varsa inanki orayı hak eden bizim gibiler olacak.Kuranda hiç bir şeyi çarpıtmadan anlamaya ve anlatamaya çalışıyoruz yaw siz kesin her noktada aynı düşünüyrsunuz degil mi ? Alıntı
Φ TARAFSIZ Gönderi tarihi: 11 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 11 Şubat , 2007 ben diyerek soru sormaman lazım kim bilir belki yarın iman edersin (amin) enes34, yazdığım metni daha dikkatli oku !!! metinde sadece cehennem yok , öylesine cevap yazmamalısın tekrar oku ben Allah katında cehennemde yanan, yada cennette sefa süren bir insanım, bu nedenle benim iradem ne olursa olsun sonuca etki etmeyecek !!! çünkü Allah katında durum neyse ona göre iradem olacak, ama benim bundan haberim olmadığı için, programlanmış bir olayı yaşıyoruz. Program neyi gerektiriyorsa ona göre eğilim göstereceğiz ama kendimize ait programın nasıl olduğundan haberimiz yok. Alıntı
Φ enes.34 Gönderi tarihi: 11 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 11 Şubat , 2007 enes34, yazdığım metni daha dikkatli oku !!! metinde sadece cehennem yok , öylesine cevap yazmamalısın tekrar oku ben Allah katında cehennemde yanan, yada cennette sefa süren bir insanım, bu nedenle benim iradem ne olursa olsun sonuca etki etmeyecek !!! çünkü Allah katında durum neyse ona göre iradem olacak, ama benim bundan haberim olmadığı için, programlanmış bir olayı yaşıyoruz. Program neyi gerektiriyorsa ona göre eğilim göstereceğiz ama kendimize ait programın nasıl olduğundan haberimiz yok. şu an sen saf cebriye ekolü mensubu gibi konuştun. sen programlanmışsan o zaman İRADE yoksunuyum mu? demek istiyorsun ( ben iyice anlamak için tekrar tekrar soruyorum) önce buna bi karar verelim başından beri söylemek istedigim ama bir türlü anlaşılmayan/mı (acaba) ''insan fiillerinden sorumlumudur, yoksa sorumlu degil mi?'' önce buna cevap verin. çünkü siz varsayımınızda bir 'Yaratıcıya' inanıyorsunuz...... Alıntı
Φ TARAFSIZ Gönderi tarihi: 12 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 12 Şubat , 2007 başından beri söylemek istedigim ama bir türlü anlaşılmayan/mı (acaba) ''insan fiillerinden sorumlumudur, yoksa sorumlu degil mi?'' önce buna cevap verin. evet, mantıklı olan insanın fiillerinden sorumlu olmasıdır ama dinde böyle olmadığı anlaşılmaktadır, ve mantıksızlık oluşturuyor, bu da dinlerin insan sözü olduğuna delil teşkil ediyor. nereden varıyorum bu kanıya ? ben Allah katında cehennemde yanan, yada cennette sefa süren bir insanım, bu nedenle benim iradem ne olursa olsun sonuca etki etmeyecek !!! çünkü Allah katında durum neyse ona göre iradem olacak, ama benim bundan haberim olmadığı için irade bana aitmiş gibi görünür ama işin aslı öyle değildir, anlattığım gibi. Alıntı
Φ BrainSlapper Gönderi tarihi: 12 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 12 Şubat , 2007 evet, mantıklı olan insanın fiillerinden sorumlu olmasıdır Semitik dinlerin uydurmasyon olduğunun en önemli kanıtlarından biri kader konusudur. Kader var ise, sorumluluk olamaz, dolayısı ile imtihan olmaz. Sorumluluk var ise, kader olamaz, dolayısıyla kader inancını savunan dinler olamaz. Saygılar. Alıntı
Φ enes.34 Gönderi tarihi: 12 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 12 Şubat , 2007 evet, mantıklı olan insanın fiillerinden sorumlu olmasıdır ama dinde böyle olmadığı anlaşılmaktadır, ve mantıksızlık oluşturuyor, bu da dinlerin insan sözü olduğuna delil teşkil ediyor. nereden varıyorum bu kanıya ? ben Allah katında cehennemde yanan, yada cennette sefa süren bir insanım, bu nedenle benim iradem ne olursa olsun sonuca etki etmeyecek !!! çünkü Allah katında durum neyse ona göre iradem olacak, ama benim bundan haberim olmadığı için irade bana aitmiş gibi görünür ama işin aslı öyle değildir, anlattığım gibi. mantıklı olanı sormuyorum, sordugum ''insanın seçme yada reddetme'' konusunda özgür oldugunu kesin bir dille söylüyormusun yoksa söylemiyormusun....bırak dinleri bir kenara .... Alıntı
Φ TARAFSIZ Gönderi tarihi: 13 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 13 Şubat , 2007 mantıklı olanı sormuyorum mantıksız olanı mı soruyorsun ? peki cevaplayayım ''insanın seçme yada reddetme'' konusunda özgür oldugunu kesin bir dille söylüyormusun evet, insanın seçme ve reddetme özgürlüğü var, dini bir kenara bırakırsak ama, dini olarak düşünürsek ben Allah katında cehennemde yanan, yada cennette sefa süren bir insanım, bu nedenle benim iradem ne olursa olsun sonuca etki etmeyecek !!! çünkü Allah katında durum neyse ona göre iradem olacak, ama benim bundan haberim olmadığı için irade bana aitmiş gibi görünür ama işin aslı öyle değildir. Alıntı
Misafir aslan34 Gönderi tarihi: 13 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 13 Şubat , 2007 mantıksız olanı mı soruyorsun ? peki cevaplayayım evet, insanın seçme ve reddetme özgürlüğü var, dini bir kenara bırakırsak ama, dini olarak düşünürsek mantık her ne kadar dogru düşünme kılavuzuda olsa her zaman mantıklı gelen dogru olmayabilir. insanın seçme ve reddetme özgürlügü varsa sorunda yok demektir. Dini olanı falan boşver dedim taktın buraya insan irade sahibiyse her kişi yaptıklarını kendi seçimleri olarak işliyorlar demektir. Buda sen, ben, o farketmez. imdi burdan çıkan sonuca göre konuşursak ; Sen varsın ve dahi irade etme özgürlügünde Din ise, insanın yapıp-etmelerinden sorumlu olacagını söylüyor sen inanmayabilirsin, zaten kader konusu Tanrı inancıyla beraber tartışılır Dinde bazı alanlar 'dogmatik'dir ve dindarlar bu şekilde iman ederler, bilirler demedim bak ne dedim; iman ederler yani inanırlar=haberlere.. demek istedigim bu türden tartışmalar 'tanrıtanımaz' bir akılla sonuca varılacak konular degil senin sözüm ona formüle ettigin absürt şeyler için söylüyorum yoksa ayagı yerde olan konular tartışılabilir.... Alıntı
Φ taş duvar Gönderi tarihi: 13 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 13 Şubat , 2007 Buradan şu anlaşılmıyor mu? İnsanın iradesi, Allahın bilgisinin ötesinde. haşaa ben ölee bişey sölemedim insan ilmiyle allahın yani yaratıcının ilmi hakkında yorum yapamassın.o zamn şöle sorayım bilgisayara yüklenenler yükleyicinin bilgisinin önüne geçebilirmi saygılar....... Alıntı
Φ TARAFSIZ Gönderi tarihi: 13 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 13 Şubat , 2007 Dinde bazı alanlar 'dogmatik'dir ve dindarlar bu şekilde iman ederler, bilirler demedim bak ne dedim; iman ederler yani inanırlar=haberlere..biz bunu tartışmıyoruz zaten biz dinin insan yapımı olduğunu delillendiriyoruz özgür irade ise dini metodlara uymuyor, bu nedenle çıkmaza giriyor. ama sen doğru olduğuna inanmak istiyorsan birşey diyemeyiz tabiki insan irade sahibiyse her kişi yaptıklarını kendi seçimleri olarak işliyorlar demektir eğer dine inanıyorlarsa öyle değildir. Herşey Allah'ın kudretiyle olup biter. Dini metodla düşünürsek, benim şu an dinsiz olmamın sebebi Allah'ın takdiridir dileğidir, çünkü ne yaparsam yapayım dinler bana mantıksız geliyor, istesemde iman edemiyorum çünkü mantığım almıyor. Ama Allah dileseydi ben iman ederdim, şüphe duymadan. Alıntı
Misafir aslan34 Gönderi tarihi: 13 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 13 Şubat , 2007 eğer dine inanıyorlarsa öyle değildir. Herşey Allah'ın kudretiyle olup biter. Dini metodla düşünürsek, benim şu an dinsiz olmamın sebebi Allah'ın takdiridir dileğidir, çünkü ne yaparsam yapayım dinler bana mantıksız geliyor, istesemde iman edemiyorum çünkü mantığım almıyor. Ama Allah dileseydi ben iman ederdim, şüphe duymadan. aynı şeyleri söyleyip durma insan özgürse sorun yok benim dine inanıp senin inanmaman sonucu degiştirmiyor herşey hür seçimle vukuya geliyor senin kafandan oluşturdugun teoriye uymaz bu hem özgürüm de sonra benim isteyip istememem diyemezsin düşünme dini metodla zorlayan mı var. Alıntı
Φ TARAFSIZ Gönderi tarihi: 13 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 13 Şubat , 2007 senin kafandan oluşturdugun teoriye uymaz bu hem özgürüm de sonra benim isteyip istememem diyemezsindüşünme dini metodla zorlayan mı var. mantıklı düşünürsek ben özgürüm zaten ama dini olarak düşünürsek, özgür değilim başka bir açıdan daha bakarsak dine göre özgür iradeli olmakta mümkün değil, Allah'a inanmamanın cezası sonsuza kadar odun gibi yanmaktır. durum böyle olunca irademi kalır, mecburen Allah'a inanacaksın ve bunun adına özgür irade diyeceğiz neyseki dinler gerçek değil de sadece bir inanç. aynı şeyleri söyleyip durma aynı şeyleri yazarsan aynı cevapları alırsın Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.