Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Elektrikli bisiklet alırken kaçınılması gereken hatalar


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Elektrikli bisiklet alırken kaçınılması gereken hatalar

AAYPGCH.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

E-Bisiklet Patlaması

Salgın bir bisiklet patlamasına neden oldu. İnsanlar spor salonlarının dışında formda kalmanın yollarını ve toplu taşıma alternatiflerini aradıkça bisiklet popüler hale geldi. E-bisikletler, 2019'dan 2020'ye %145 artan satışlarla ilk sırayı aldı - klasik bisikletlerin bile iki katı oran artışı. Artan benzin fiyatları bisiklet trendini daha da körükledi ve uzmanlar 2022'de başka bir satış artışı öngörüyorlar. Ancak e-bisikletlerin 1.000 doların altında ve 10.000 doların üzerindeki fiyat etiketleri onları ciddi yatırımlar haline getiriyor. Akıllıca harcamak için, bir e-bisiklet satın alırken kaçınılması gereken en önemli hataları okuyun.

AAYPP03.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

E-Bisikletler Hakkında Her Şey

E-bisikletler geleneksel bisikletler gibi görünür ve binerler, ancak önemli bir farkları vardır: Pedal çevirmeyi kolaylaştıran ve bisikletin daha hızlı hareket etmesini sağlayan bir elektrik motoru ve pili vardır. E-bisikletler, pedal çevirirken sürücüye yardım eli veren pedal desteğine ve motoru pedal çevirmeden bile bisikleti hareket ettirmek için kullanabilen gaz kelebeğine sahip olabilir. E-bisikletlerin üç sınıflandırması vardır. Sınıf I e-bisikletler, 20 mph'ye kadar motorlu pedal yardımı sağlar; Sınıf II e-bisikletler aynı şeyi yapar, ancak aynı zamanda bisiklete binici pedal çevirmeden bile güç sağlamak için bir gaz kelebeği sağlar. Sınıf III e-bisikletler, yaklaşık 30 mil / saat'e kadar pedal yardımı sağlar, ancak gaz kelebeği hızı yaklaşık 20 mil / saat ile sınırlar. Bazı eyaletlerde e-bisiklet sürmek için yaş ve güvenlik gereksinimleri vardır (binicilerin 16 yaşından büyük olmalarını ve kask takmalarını istemek gibi), bu nedenle yerel yasaları kontrol ettiğinizden emin olun.

AAYPGCU.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

E-Bisiklete Kim Biniyor

E-bisikletler Amerika'nın yaşlanan nüfusu arasında popülerdir. Satışlar 50'li ve 60'lı yaşlardaki insanlara çarpık. İyi uyuyorlar çünkü bisikletlerin mekanik güçlendirmeleri onları sürmeyi kolaylaştırıyor. E-bisikletler, toplu taşıma araçlarını devre dışı bırakmak ve trafiği atlamak için kullanan taşıtlar arasında da popülerdir.

AAYPP0e.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Hata 1: En Ucuz Bisikleti Satın Almak

Bir e-bisiklete binlerce harcamanın buna değip değmeyeceğini merak ediyor olabilirsiniz. Portland, Oregon'daki eBike Store'dan Bryan Dean'e göre, kalitenin özellikle e-bisikletler için neden daha fazla ödemeye değer olduğunu hatırlatan kişidir": "Ucuz parçalar ilk 500 mil içinde aşınır ve yedek parça temini zordur.”

AAYPWFm.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Hata 2: Üreticinin Kilometre Aralığına İnanmak

Dean, üretici tarafından sağlanan aralıklara bir araba penceresindeki etiket bilgileri gibi davranın - yani, onları biraz tuzla alın, diyor Dean. Bisiklet üreticileri, optimum ve çok özel koşullara dayalı olarak bir şarja ihtiyaç duymadan önce bir e-bisikletin ne kadar seyahat edebileceğine dair kilometre aralıkları sağlar. Bisikleti eve getirdiğinizde elde ettiğiniz menzil, kilonuza, sürdüğünüz araziye ve hızınıza bağlı olarak büyük ölçüde değişecektir.

AAYPbDc.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Hata 3: Tahrik Sistemi Farklarını Anlamamak

E-bisikletlerin iki tür tahrik sistemi vardır: orta tahrik ve göbek motorları. Ortadan çekişli bir aktarma organı, tıpkı tipik bir bisiklette olduğu gibi klasik bir zincire, zincir halkalarına ve bir kasete sahiptir ve pedal çevirme çabanıza güç katar; göbek motoru, ön veya arka tekerlek aracılığıyla güç sağlayan bir elektrik motorudur. Hangisi daha iyi? Duruma göre değişir.

Dean, orta tahrik sistemlerinin tipik olarak daha hafif, daha verimli ve çabalarınızın doğal bir uzantısı gibi hissettirdiğini söylüyor. Düz bir zeminde sürüyorsanız ve tek hızda gitmeyi planlıyorsanız iyi performans gösterirler. Bisikletlerin bakımı da daha kolay çünkü motorun dışındaki her şey bir bisiklete benziyor; bisiklet dükkanları üzerlerinde çalışacak. Hub motorlu bisikletler tipik olarak daha ağırdır, ancak yokuş tırmanma için daha fazla güce sahiptir. Birçok bisiklet mağazası onlara hizmet etmeyecek.

AAYPGDm.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Hata 4: Sizin İçin Doğru E-Bisikleti Almamak

Bazı aileler, popüler Rad Power Bisikletlerden oluşan bir filoya sahip olmak gibi, eşleşen bisiklet setleri satın almanın eğlenceli olduğunu düşünüyor. Eğlenceli olabilir, ama akıllıca değil. Her beden için doğru bisikleti bulmak önemlidir. 5 fit-2 olan birinin, 6 fit-4 olan biriyle aynı bisiklete rahatça sığması pek olası değildir. Trenlere binmek veya apartmanlara gitmek için katlanabilen Tern Vektron gibi katlanabilir bir bisiklete sahip olmak gibi farklı ihtiyaçlarınız da olabilir; veya çocukları taşımak için bir Xtracycle. Dean, Specialized tarafından üretilen Turbo Vado SL'nin en çok yönlü e-bisikletlerden biri olduğunu söylüyor. "Analog bir bisiklet gibi sürüyor, hafif, çakıldan bakkaliye için harika ve 35 poundun altında. Çok güvenilir ve [güç] yardımına tam isteğinize göre ince ayar yapabilirsiniz” diyor.

AAYPtzA.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Hata 5: Üreticinin Hız İddialarına İnanmak

Kilometre derecelendirmelerinden hız iddialarına kadar e-bisiklet üreticisi iddialarının federal bir düzenlemesi yoktur. Böylece, bir bisiklet için ilan edilen en yüksek hızın, uzun mesafelerde değil, yalnızca kısa aralıklarla mümkün olduğunu görebilirsiniz. Varış noktalarına zamanında ulaşma ihtiyacı duyan taşıtlar, bu potansiyel satın alma yanlış adımının özellikle farkında olmalıdır.

AAYPbDn.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Hata 6: Garanti Almamak

E-bisiklet pilleri en pahalı bileşenler ve arızalanma olasılığı en yüksek olan parçalardır. Piller son yıllarda performans ve kalite açısından büyük ölçüde artmış olsa da, kusursuz değiller. Çoğu e-bisiklet üreticisi, genel olarak bisikletleri veya pilleri için garanti verir. Bir bisiklete sahip olmayan bir bisiklet görürseniz, bu, bisikletin kalitesine veya eksikliğine dair bir ipucudur. Garanti olsa bile, garantiyi geçersiz kılmamak için bisiklete üreticinin tavsiyeleri dahilinde servis verilmelidir.

AAYPU8v.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Hata 7: Hizmet Planına Sahip Olmamak

Ayarlamalardan patlak lastiklerin sabitlenmesine veya değiştirilmesine kadar tüm bisikletlere servis yapılmalıdır. E-bisikletlerin motorları ve pilleri, uzun vadede daha fazla ilgiye ihtiyaçları olduğu anlamına gelir. Bir e-bisikletin düzenli olarak bakımının yapılması, güvenilirliğini ve kullanım ömrünü artıracak, ancak aynı zamanda bir e-bisiklete sahip olmanın genel maliyetini de artıracaktır. Bu, başlangıçta en iyi şekilde planlanan ve bir satın alma bütçesi belirlenirken hesaplanan uzun vadeli bir maliyettir.

Kaynak: Cheapism

san-francisco-6950837.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.