Φ kralx Gönderi tarihi: 5 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 5 Şubat , 2007 Tekrar kontrol eder misin, cevap vermiş miyim vermemiş miyim.. Alıntı
Φ Tengeriin boşig Gönderi tarihi: 5 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 5 Şubat , 2007 Allah cehennemde yanmış bir insanı neden imtihan etme gereği duysun? forsa harika ve çok geliştirilmiş ama öz bir soru hiç aklıma sorunun bu şekilde sorulacağı gelmemişti akıl akıldan üstündür tabi tebrikler ... Sevgili Tarafsız, sizde bu soruyu neden sorduğumu ve ne manaya geleceğini anladığınız için benden de zeki sayılırsınız. Fakat gördüğünüz gibi sayın kralx tades zokayı yutmamış nede olsa forumun eski kurtlarından kendisi, sorunun nereye gideceğini daha önceki tecrübelerinden dolayı anlamış ve cevap vermek yerine cevap veremicem demiş.saygı ve sevgilerimle Birbirinizi övmek yerine, bu sorunun ne manaya geleceğini yada geldiğini açıklar mısınız? Zira ben sizin kadar zeki olmadığım için anlayamadım... Lakin bu sorunun ve diğer soruların ne anlama geldiğini açıklamaya çalışırken, İslam'dan ne anladığınızı da ekleyiverin... Yani sorunuzun mantığını kendi mantığınız ve anladığınız çerçevede sorun ki çok daha kaliteli, anlaşılır ve mesnetli bir soru olsun... Ondan sonra şu naçizane zekamla size cevabımı vereyim... Saygılarımla... Alıntı
Φ kralx Gönderi tarihi: 5 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 5 Şubat , 2007 Birbirinizi övmek yerine, bu sorunun ne manaya geleceğini yada geldiğini açıklar mısınız?Zira ben sizin kadar zeki olmadığım için anlayamadım... Lakin bu sorunun ve diğer soruların ne anlama geldiğini açıklamaya çalışırken, İslam'dan ne anladığınızı da ekleyiverin... Yani sorunuzun mantığını kendi mantığınız ve anladığınız çerçevede sorun ki çok daha kaliteli, anlaşılır ve mesnetli bir soru olsun... Ondan sonra şu naçizane zekamla size cevabımı vereyim... +1 Aynen katılıyorum.. Ve bende cevap bekliyorum.. Alıntı
Φ TARAFSIZ Gönderi tarihi: 5 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 5 Şubat , 2007 tegeriin boşig, konuyu en baştan takip etmelisin, ne olduğu konusunda bir fikrin olabilir o zaman ben kimseyi destekleyerek övmedim, sadece kendime göre, iyi ve mantığıma uygun gördüğüm bir soru sorulduğu için soran kişiyi tebrik ettim. sonuç kısaca şöyle ben ne yaparsam yapayım, cehennemde yanmış olarak doğduğum için sonucu değiştiremeyeceğim eğer cehennemde yanacak bir insan olarak doğup, kendi irademle cennetlik işler yaparak cennete gidecek insan olsam o zaman Allah benim cennetlik olarak yaratmış olacaktır. Netice itibariyle ben cennetide seçsem, cehennemide seçsem, seçim benim değildir. Ben zaten belli olan bir şeyi uygulamış oldum yani şu an ben kendi irademle mantığımla cennete gitmek için çalışsam bu Allah'ın düzenlediği şekilde olacaktır. Örneğin ben dinlere inanmıyorsam, bu benim mantığımla ve irademle olmuş birşey gibi görünüyor, ama işin aslı öyledeğil işte, çünkü Allah beni yaratmadan önce bu düşüncede ve bu mantıkta olacağımı, sonumun ne olacağını bilerek yaratmıştır. Alıntı
Φ kralx Gönderi tarihi: 5 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 5 Şubat , 2007 Netice itibariyle ben cennetide seçsem, cehennemide seçsem, seçim benim değildir. Israrla zaman hakkında bir araştırma yapmanı öneriyorum.. Bu şekilde zamanın aslında hiçte algıladığmız gibi olmadığını göereceksin.. Bunu öğrendiğiniz zaman Allah'ın zamandan nasıl münezzeh olduğunu göreceksiniz.. Ve, Allah'ın ilmindeki "an" lık meselelerde, kularına ne yaparlarsa yapsınlar katiyetle bir zorlama yapmadığını kulların kendi istekleriyle yaptıklarını ve özeliklede dünyaya imtihan için gönderildiklerini anlayacaksın.. Allah'ın katında bu "an" lık olay bizim yaşantımızda yıllar süren bir boyuttur.. Yine aynı soruları soracaksın yada tatmin olamdım diyeceksin ama, Lütfen zaman üzerine bir araştırma yap.. Bu konu ile ilgili anahtar mantık edinmek açısından bu şart.. Mantık bilgiyle desteklenir.. Saygılar.. Alıntı
Φ TARAFSIZ Gönderi tarihi: 5 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 5 Şubat , 2007 Israrla zaman hakkında bir araştırma yapmanı öneriyorum..Bu şekilde zamanın aslında hiçte algıladığmız gibi olmadığını göereceksin.. Bunu öğrendiğiniz zaman Allah'ın zamandan nasıl münezzeh olduğunu göreceksiniz.. xlark tades sen bizi ***** belledin galiba neyi nasıl görüyorum ben göreceğimi gördüm bileceğimi bildimde öyle yazıyorum sen sadece okuyarak ve inanarak bir yerlere varmaya çalışıyorsun ama ben seninkilere ek olarak uzun araştırmalar yapıyorum ve gözlemlemeye çalışıyorum bana zamanın göreceliliğinden bahsetme teorileri gerçekmiş gibi algılayıp peşinden gitmeyide bırakmanı dilerim. insanlar zaman makinası icat etme umutlarıyla bir çok hayali gerçekçiliğe taşımaya çalışmışlar diye zamanın olgusunu doğru bildiklerini zannetmesinler. Zaman konusunda hiçbir sonuç alınamamıştır. Sadece ufak çaplı deneyler ve mantıklar mevcut, yani daha teoriyi bile güçlendirecek bir durum bile yok Eğer araştırma yaparsan, bu konu hakkında daha çok bilgin olur. Karşında ilkokul talebeside yok. ZAMAN KAVRAMI BU TARTIŞMA KONUSU İLE İLGİLİ DEĞİL bizim bahsettiğimiz konu farklı seninki farklı bilinmeyen birşeyi gerçekmiş gibi göstermeye çalışıp, konudan sapma gayretlerini zamanında bir çok tartışma platformunda tecrübe edindim tekrar ediyorum ZAMAN KAVRAMI BU TARTIŞMA KONUSU İLE İLGİLİ DEĞİL Allah zamandan ve mekandan münezzeh, ama zamanı ve mekanı hatta dahada fazlasını biliyor herhalde. Şu an ben kendi irademle mantığımla cennete gitmek için çalışsam bu Allah'ın bildiği istediği,bildiği,planladığı şekilde olacaktır. Örneğin ben dinlere inanmıyorsam, bu benim mantığımla ve irademle olmuş birşey gibi görünüyor, ama işin aslı öyle değil işte, çünkü Allah beni yaratmadan önce bu düşüncede ve bu mantıkta olacağımı, sonumun ne olacağını bilerek yaratmıştır. Bu bağlamda zaman kavramı düşünülemez. Çünkü kendimizi değil Allah'ın ilmini tartışıyoruz. Alıntı
Φ kralx Gönderi tarihi: 5 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 5 Şubat , 2007 Şu an ben kendi irademle mantığımla cennete gitmek için çalışsam bu Allah'ın bildiği istediği,bildiği,planladığı şekilde olacaktır. Hayır bu söylediğin varoluş gerçeğine ters.. Kader konusunu kaynağından bir incele derim.. Tmm uzun araştırmalar yapıyorum diyorsunda, önümüze getirdiğin argümanlar bir kaç sorudan ibaret.. Araştırmalarını bizimle paylaş istersen.. Birde şunu sorayım.. Bütün teorilere aynı mesafede olduğunu söyleyebilir misin.. Saygılar.. Alıntı
Φ enes.34 Gönderi tarihi: 5 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 5 Şubat , 2007 Örneğin ben dinlere inanmıyorsam, bu benim mantığımla ve irademle olmuş birşey gibi görünüyor, ama işin aslı öyledeğil işte, çünkü Allah beni yaratmadan önce bu düşüncede ve bu mantıkta olacağımı, sonumun ne olacağını bilerek yaratmıştır. Bu bağlamda zaman kavramı düşünülemez. Çünkü kendimizi değil Allah'ın ilmini tartışıyoruz. eger herhangi bir şeye inanmıyorsan bu senin mantıgın ve iradenle olmuştur....bu tamam Allah, seni yaratmadan önce bu durumu da biliyordu....bu da tamam Asıl sorun insanın iradesi sorunudur, yani insan iki durumdan herhangi birini seçme ''saf özgürlügüne'' sahip mi ? yoksa degil mi ? eger insan seçme özgürlügüne sahip degilse, ki bu adalet ilkesiyle çelişir ve Allah adildir...bu söz konusu olamaz yani saf bir ''cebr'' olamaz..Allah hangi sebebe istinaden birini cennetlik digerini cehennemlik yaratsın, bunun hiçbir geçerli açıklaması olamaz.... kullar fiillerinden sorumludur, yani seçme, kabul ya da red etme özgürlügüne sahiptir. Allah'ın ezeli bilgisiyle herşeyi kuşatması seçmenin temelini degiştirmez... asıl sorun insanın bazı konularda Allah'dan bagımsız hareket edip, edemeyecegi konusudur Ki bu ezeli kader konusudur ve Allah'ın bilgisi bu konunun tam da özünde degildir Alıntı
Φ TARAFSIZ Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2007 arkadaşlar, biz burada Allah'ın ilmini tartışıyoruz siz sürekli konuyu kader iradeye getiriyorsunuz aşağıdaki sorunun cevabı değil bunlar Allah cehennemde yanmış yada cennette sefa sürmüş bir insanı neden imtihan etme gereği duysun ? Bakın Allah katında zaman kavramı yoktur. yani konu bizle ilgili değil, Allah'ın ilmiyle ilgili. Araştırmalarını bizimle paylaş istersen..xlark tades kitapları defterleri buraya mı yapıştırayım ? ben ve benim gibiler araştırmalarımızdan edindiğimiz tecrübelerle burada tartışıyoruz, dolayısyla paylaşmış oluyoruz. yani şunu bunu okuyun inceleyin demek anlamsız. Bilmediğimiz bir konuya balıklama atlayamayız tabiki Allah'ın ezeli bilgisiyle herşeyi kuşatması seçmenin temelini degiştirmez... enes34 Allah bilgisi ve kontrolü dahilineki herşey, haliyle seçmenin temelini etkiler, ama seçmenin bundan haberi olmaz, haberi olmadan Allah'ın bildiğini uygular. Yukarıdada bahsettiğim gibi, biz iradeyi tartışmıyoruz burada onu ayrı yerde tartıştık zaten. Burada Allah'ın ilmi tartışılıyor Alıntı
Φ kralx Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2007 Tarafsız; Bütün teorilere aynı mesafede olduğunu söyleyebilir misin.. Cevap bekliyorum.. Alıntı
Φ TARAFSIZ Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2007 Bütün teorilere aynı mesafede olduğunu söyleyebilir misin.. hayır çünkü her teorinin kendine ait özellikleri, değişik değişik destekleyici, yada belirsizliğe doğru giden delilleri vardır, hatta bazıları için hiçbir delil yoktur, sadece mantık yürüterek teori geliştirilir. Bu nedenle teorilere aynı mesafede olmam imkansız. artık ne alakası varsa konuyla bilemicem ! Alıntı
Φ enes.34 Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2007 Allah'ın bildiğini uygular. Yukarıdada bahsettiğim gibi, biz iradeyi tartışmıyoruz burada onu ayrı yerde tartıştık zaten. Burada Allah'ın ilmi tartışılıyor Allah'ın ilminin neyini tartışıyorsun Allah cehennemde yanmış yada cennette sefa sürmüş bir insanı neden imtihan etme gereği duysun ? diyorsunuz ne demek istedigin tam anlaşılmıyor bu soru biras absürt daha dogru kelimelerle sorman lazım ben dogru soruyu biliyorum ama siz arayın bulun dogru soruyu Alıntı
Φ TARAFSIZ Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2007 ben dogru soruyu biliyorum ama siz arayın bulun dogru soruyu sen doğru cevabı söyle, bizim için yeter ne demek istedigin tam anlaşılmıyor bu soru biras absürt Anlayan gayet rahat anlıyor. Ama mantık çıkmazı olduğu için bir cevap verilemiyor. Ki ben yinede soruyu anlamayanlar için örneklerle ve açıklamalarla tekrar tekrar yazdım. (küçük bir ihtimalde olsa anlamayanlar olabilir diye) Alıntı
Φ enes.34 Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2007 sen doğru cevabı söyle, bizim için yeterAnlayan gayet rahat anlıyor. Ama mantık çıkmazı olduğu için bir cevap verilemiyor. Ki ben yinede soruyu anlamayanlar için örneklerle ve açıklamalarla tekrar tekrar yazdım. (küçük bir ihtimalde olsa anlamayanlar olabilir diye) dogru cevap dogru sorulara verilir bu bir ikincisi ise müslümanlarda mantık çıkmazı olmaz Allah deriz geçeriz ama soru dedigim gibi absürt belki üstü dogru formule et soruyu son kez irica ediyorum Alıntı
Φ kralx Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2007 hayır çünkü her teorinin kendine ait özellikleri, değişik değişik destekleyici, yada belirsizliğe doğru giden delilleri vardır, hatta bazıları için hiçbir delil yoktur, sadece mantık yürüterek teori geliştirilir. Bu nedenle teorilere aynı mesafede olmam imkansız. artık ne alakası varsa konuyla bilemicem ! Bak bu iletide senin..teorileri gerçekmiş gibi algılayıp peşinden gitmeyide bırakmanı dilerim Yukardaki iletiye rağmen.. Evrim teorisine sıkı sıkı bağlısında.. Her nedense çağın teorisi evrim teorisinden bir milyon kat daha kuvvetli, geçtiğimiz yüz yılın en büyük buluşu ve keşfi olan hatta kanunlaşan (ışık bükülümü ve güne-evren-ay-dünya zaman algı farkı) çığır açan izafiyet teorisini teptiniz gitti.. Saygılar.. Alıntı
Φ Tengeriin boşig Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2007 tegeriin boşig, konuyu en baştan takip etmelisin, ne olduğu konusunda bir fikrin olabilir o zaman ben kimseyi destekleyerek övmedim, sadece kendime göre, iyi ve mantığıma uygun gördüğüm bir soru sorulduğu için soran kişiyi tebrik ettim. sonuç kısaca şöyle ben ne yaparsam yapayım, cehennemde yanmış olarak doğduğum için sonucu değiştiremeyeceğim eğer cehennemde yanacak bir insan olarak doğup, kendi irademle cennetlik işler yaparak cennete gidecek insan olsam o zaman Allah benim cennetlik olarak yaratmış olacaktır. Netice itibariyle ben cennetide seçsem, cehennemide seçsem, seçim benim değildir. Ben zaten belli olan bir şeyi uygulamış oldum yani şu an ben kendi irademle mantığımla cennete gitmek için çalışsam bu Allah'ın düzenlediği şekilde olacaktır. Örneğin ben dinlere inanmıyorsam, bu benim mantığımla ve irademle olmuş birşey gibi görünüyor, ama işin aslı öyledeğil işte, çünkü Allah beni yaratmadan önce bu düşüncede ve bu mantıkta olacağımı, sonumun ne olacağını bilerek yaratmıştır. Peki Sayın Tarafsız... Öyleyse, ben her zamanki gibi nasıl anlıyorsam öyle cevaplayayım... Herşeyin özünde olan Tanrı'dır... Hakk'tır. Tanrı, sizin yapacağınız şeyleri "Kendi Tespit Ettiğini" söylerken, aslında şunu düşünmeniz lazım: Tanrı, Hakk olarak insanların benliğindedir... Yani sizin özünüzde ve tüm insanların özünde var olan O'dur... Ve bedende (Vahdet-i Vücut) "Özgür İrade" ile mevcut (Ene'l Hakk) olmuştur. O yüzden yapan da O'dur, Eden de O'dur... Yani "Siz" O'sunuz... "SİZ" şu an düşündüklerinizi kendi tercihlerinizce düşünüp yapıyorsunuz değil mi? Yani düşündüklerinizi, arzularınızı, yapacaklarınızı yada daha doğrusu elinizden gelipte yapacak olduklarını kendiniz tespit ediyorsunuz... Yani "Siz"... Özde Siz... Siz Yunus'un söylediklerini pek umursamıyordunuz ama onun ağzından şöyle demiş mesela: Ete Kemiğe Büründüm, Yunus Diye Göründüm... Ya da Ateizmin ağzından kendisini yadsımış... Yani insanların İslam anlayışındaki sorun Tanrı'yı "Ulaşılamaz" olarak anlamalarından kaynaklanmaktadır... Sorularınızın özü ve cevapları bu şekildedir anladığım kadarıyla... Alıntı
Φ BrainSlapper Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2007 Peki Sayın Tarafsız... Öyleyse, ben her zamanki gibi nasıl anlıyorsam öyle cevaplayayım... Herşeyin özünde olan Tanrı'dır... Hakk'tır. Tanrı, sizin yapacağınız şeyleri "Kendi Tespit Ettiğini" söylerken, aslında şunu düşünmeniz lazım: Tanrı, Hakk olarak insanların benliğindedir... Yani sizin özünüzde ve tüm insanların özünde var olan O'dur... Ve bedende (Vahdet-i Vücut) "Özgür İrade" ile mevcut (Ene'l Hakk) olmuştur. O yüzden yapan da O'dur, Eden de O'dur... Yani "Siz" O'sunuz.... Sayın boşig, Ben Tanrı'nın var olup olmayacağının bilinemeyeceğini, ispatlanamayacağını söylüyorum. Semitik dinlerde tarif edilen ialhların da görünmez putlar oldukjlarını söylüyorum. Var olup olmadığını bilmediğim şeye herhangi bir isnatta, ithamda da bulunmamam, bu saçma olur. Ama siz hem inançlısınız, hem de Tanrı'ya büyük suçlar isnat ediyorsunuz. yakın bir tarihte iki manyak arabaya binip, kent kent dolaşıp, 7 masum insanı öldürdü. Şimdi bu manyaklar şöyle mi demeli: Valla yapan da O'dur, Eden de O'dur. Biz O'yuz??? Mantıklı mı? Katiller, kendilerini tutuklamaya gelen polislere şöyle desinler mesela: Öldüren de O'dur, Ölen de! Siz de O'sunuz. Bu tutuklama niye? İmtahan olgusunu nereye yerleştiriyorsun bu "şahsına münhasır İslam"da? Saygılar. Alıntı
Φ Tengeriin boşig Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 6 Şubat , 2007 Sayın boşig, Ben Tanrı'nın var olup olmayacağının bilinemeyeceğini, ispatlanamayacağını söylüyorum. Semitik dinlerde tarif edilen ialhların da görünmez putlar oldukjlarını söylüyorum. Var olup olmadığını bilmediğim şeye herhangi bir isnatta, ithamda da bulunmamam, bu saçma olur. Aramızdaki fark şu: -Siz; var olup olmadığını bilmiyorsunuz ve bu yüzden ispatlanıp ispatlanamayacağını da bilmiyorsunuz... Ve bu yüzden kimseye varlığını yada yokluğunu ispatlama çabasına girmiyorsunuz... -Ben; Var olduğu biliyorum ama bunu sadece kendime ispatlayabileceğime, başkasına anladığım kadarıyla anlatamayacağıma inanıyorum... Bu yüzden kimin neye inandığıyla ilgilenmiyorum. Ve bu yüzden varlığını kimseye ispatlama çabasına girmiyorum. Hatta o kadar ki; kendi aileme bile... Sadece benim ne anladığımla ilgilenilirse, anladığımı anlatırım o kadar... Farkımız ve Benzerliğimiz bu sanırım... Ama siz hem inançlısınız, hem de Tanrı'ya büyük suçlar isnat ediyorsunuz.yakın bir tarihte iki manyak arabaya binip, kent kent dolaşıp, 7 masum insanı öldürdü. Şimdi bu manyaklar şöyle mi demeli: Valla yapan da O'dur, Eden de O'dur. Biz O'yuz??? Mantıklı mı? Katiller, kendilerini tutuklamaya gelen polislere şöyle desinler mesela: Öldüren de O'dur, Ölen de! Siz de O'sunuz. Bu tutuklama niye? Tanrı bedende "Özgür İrade" kılmış diyorum... Yani sizin özünüzde ve tüm insanların özünde var olan O'dur... Ve bedende (Vahdet-i Vücut) "Özgür İrade" ile mevcut (Ene'l Hakk) olmuştur. Öz'de O var... Sadece budur demek istediğim... Şöyle düşünün: farklı şekil ve boylardaki bardaklara su koyun... Bakın... Hespi "Su"... Ama farklı... Bardaklara göre; şekilleri, yükseklikleri ve miktarları, genişlikleri vs... Farklı... Bir de "Özgür İrade" ekleyin... Nitelediğim budur... Yazımın devamında: "Yapanda O'dur, Edende O'dur" derken anladığınız manada bir anlam yüklemek istemedim aslında, ki bu benim anlatamamamdan kaynaklandı sanırım... Yani demek istediğim "Öldüren ben değilim kardeşim, Tanrı öldürdü" demek değildi... Çünkü "Özgür İrade" ile var olmuş Tanrı insanlarda... Yani "Sen" olmuş Sayın BrainSlapper... Ama herşeyin özünde var olan O... "Ene'l Hakk"ı kavradığınızı ve bildiğinizi söylemiştiniz önceden... Benim söylediğimi bu anlama çekmeniz ilginç, kastettiğimi anlamış olmalıydınız eğer biliyorduysanız... İmtahan olgusunu nereye yerleştiriyorsun bu "şahsına münhasır İslam"da? Saygılar. Sanırım bunun cevabını almışsınızdır... Saygılarımla Sayın BrainSlapper... Alıntı
Φ BrainSlapper Gönderi tarihi: 7 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 7 Şubat , 2007 -Siz; var olup olmadığını bilmiyorsunuz ve bu yüzden ispatlanıp ispatlanamayacağını da bilmiyorsunuz... Ve bu yüzden kimseye varlığını yada yokluğunu ispatlama çabasına girmiyorsunuz..... Sayın boşig, benim o konuda sabit bir fikrim yok. Sadece Tanrı'nın varlığının veya yokluğunun bilinemeyeceğini, bunun ispatlanamayacağını düşünüyorum, bugüne kadar da ispatlayabilene rastlamadım. Ama varlığını veya yokluğunu ispatlamaya çabalamıyorum ve ispat denemelerini okumuyorum demek yanlış olur. İspatlanan şeye ne diye itiraz edeyim ki? İspatlanmış bir gerçeği halakabul etmezsem, gülünç duruma düşerim, tımarhanede ıslahımı gerektiren bir durum ortaya çıkar. *** Vahdet-i Vücut konusunda mutabakatımız yok: Yapan da O, Eden de O ise, Özgür İrade nerede oluyor? Saygılar. Alıntı
Φ TARAFSIZ Gönderi tarihi: 7 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 7 Şubat , 2007 Evrim teorisine sıkı sıkı bağlısında..Her nedense çağın teorisi evrim teorisinden bir milyon kat daha kuvvetli, geçtiğimiz yüz yılın en büyük buluşu ve keşfi olan hatta kanunlaşan (ışık bükülümü ve güne-evren-ay-dünya zaman algı farkı) çığır açan izafiyet teorisini teptiniz gitti.. ben hiçbir teoriye sıkı sıkı bağlı değilim izayifiyet teorisi, teoridir, yani kanıtlanamamıştır darwinin evrim teorisi, teoridir, yani kanıtlanamamıştır. bir bakarsınki bir gün ikiside yanlışlanır ve yerini başka teoriler alır yada kanıtlanır yani ne olacağını bilemeyeceğimiz için varsayımlarla olaylara gerçekmiş gibi bakamayız zaten bunun konumuzlada ilgisi yok yani izafiyet teorisini, gerçekmiş gibi varsaysak bile benim anlattığım konuyla alakası yok. Çünkü Allah için zaman kavramı yoktur soru şu Allah cehennemde yanmış yada cennette sefa sürmüş bir insanı neden imtihan etme gereği duysun ? ortaya zaman kavramını atarak, bu soru yanlışlanmaz yada cevap verilmez. Çünkü soru gerçek ve Allah'ın ilminin ta kendisidir. Bu nedenle biz buradaki ilmin mantık çıkmazına düştüğünü belirtiyoruz. Alıntı
Φ BrainSlapper Gönderi tarihi: 7 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 7 Şubat , 2007 Bu nedenle biz buradaki ilmin mantık çıkmazına düştüğünü belirtiyoruz. Bu tür soruları sordukça, "Allah" kavramının, ve dolayısı ile "din" olgusunun, dinleri oluşturan inanç ve ritüellerin kendi içlerinde ve birbirleriyle çelişkili unsurlatr barındırdıkları görülecektir. Bu bizi şu sonuca götürür: Semitik din mensuplarının iddia ettikleri gibi, "din" tek kaynaklı değildir, yani "Allah" tan değildir, sonradan bozulma diye birşey yoktur. Aksine, Allah kavramı bile birçok kültürün sentezinden ortaya çıkmış bir kavramdır, bu nedenle kendi içinde ve dini oluşturan diğer kavramlarla çelişkiler içerir. Alıntı
Φ kralx Gönderi tarihi: 7 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 7 Şubat , 2007 Allah cehennemde yanmış yada cennette sefa sürmüş bir insanı neden imtihan etme gereği duysun Aynen aynı cevabı veriyorum.. Zamanlılık ve zamansızlıktır bunun cevabı.. Senin yaşadığını, Allah an'lık biliyor. Ama sana uzun bir süre gibi geliyor.. Alahın ilminde bilgisinde yaşadın imtihana tabi tutuldun sonuç olarak ya cennet ya cehenneme girdin.. Ve adil bir imtihandan geçirildin.. Bütün bunlar bir anda oldu bitti, anlık.. Sen olmuşu yaşıyorsun.. Ama tabiki sana göre olmamışı, Allah'a göre ne geçmişi ne geleceği sadece "an".. Senin şu yaşadığın henüz yaşadığındır. İzlenilmiş bir videoyu sen ilk kez izliyorsun.. Tek bir fark var o "an" da zamandan münezzeh olarak gördü ve bildi, sen zamana bağlı izliyorsun.. Saygılar.. Alıntı
Φ TARAFSIZ Gönderi tarihi: 7 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 7 Şubat , 2007 İzlenilmiş bir videoyu sen ilk kez izliyorsun.. yazdıklarının konuyla ilgisi yokken, doğru bir tespit yapmışsın bak ne diyorsun ? izlenilmiş video sorunun mantığını anladın nihayet İnsanın anını değil, Allah'ın ilmini tartışıyoruz sen en iyisi "doğrusunu Allah bilir" de belki inanır insanlar o zaman Alıntı
Φ kralx Gönderi tarihi: 7 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 7 Şubat , 2007 yazdıklarının konuyla ilgisi yokken, doğru bir tespit yapmışsın bak ne diyorsun ? izlenilmiş video sorunun mantığını anladın nihayet İnsanın anını değil, Allah'ın ilmini tartışıyoruz sen en iyisi "doğrusunu Allah bilir" de belki inanır insanlar o zaman Arkadaşım öncelikle şunu iyi anlamanı istiyorum.. Burada hiç bir kimse karşı tarafı ikna etme çabasında değildir.. Karşı taraf ikna olsa bile buraya ikna oldum yazmaz.. Bugüne kadar böyle bir şeyde görmüş değilim.. Yani ne teistler ateistleri, nede ateistleri ikna etmiştir, bunun böyle olmasıda çok zordur.. Her yazının başına konuyla ilgisi yok demen senin düşüncen, bana göre tamamen ilgilidir.. Değerlendirmeyi okyucu kendi içinde yapar.. Video tespitime katıldığına göre.. Allahla yarattıkları arasındaki farkı anlamışsın.. Allah katında olaylar "an" lıktır bizde zamanlıdır.. Kader olayıda işte budur.. "An" da görülmüş bilinmiş ve bu görülüp bilnen şeyler yazılmıştır.. Yazımda aynı anda olmuştur.. Tabiki dünya hayatında zaman ve mekana bağlı olrak düşünüyoruz bildiğimiz alıştığımız fizik dışına çıkmakta çok zorlanıyoruz.. Ve böylece sayfalar uzayıp gidiyor.. Saygılar.. Alıntı
Φ TARAFSIZ Gönderi tarihi: 7 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 7 Şubat , 2007 Allah katında olaylar "an" lıktır bizde zamanlıdır..Allah katında durum mantık çıkmazına giriyor, biz zamana göre düşünmüyoruz insan için önemlidir bu zaman kavramı, tamam onu anladık, biz o anı uzunca yaşıyoruz ama Allah uzunca yaşamıyor, çünkü onun için zaman ve mekan kavramı yok ikisindende münezzehtir. Yani bizimle ilgili bir ilim değil bu, biz kendimiz sınav olduk,sonucunu aldık ve gördük, o olay bitmiş, konu bu değil Allah cehennemde yanmış bir insanı neden imtihan ediyor ? Bu ilmin dustugu mantik cikmazi, tutarsizlik, degil mi sevgili tarafsiz??? La boheme evet,müminlerin ya da Hz.Muhammed'in Allah kavramlarına göre durum öyle görünüyor, en azından çıkmazda olduğu aşikar. Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.