Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Crossover ve SUV arasındaki fark nedir?


Önerilen İletiler

  • Admin

Crossover ve SUV arasındaki fark nedir?

AASRwN5.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

SUV, crossover ve crossover SUV olarak adlandırılan araçları muhtemelen duymuşsunuzdur. Geçitler ve SUV'ler teknik olarak aynı olmasa da, terimler genellikle birbirinin yerine kullanılır. Bu, kafa karışıklığına yol açabilir ve bazı önemli soruları gündeme getirebilir.

Örneğin, bir aracı crossover yapan nedir ve tüm crossover'lar aynı zamanda SUV mudur? Ve belki de yeni araba alıcıları için en önemli soru: crossover ile SUV arasındaki fark nedir?

Bir crossover'ı neyin crossover yaptığı ve benzer stile rağmen neden bir SUV olmadığı hakkında daha fazla bilgi edinmek için okumaya devam edin.

Crossover Tarihi

Bildiğimiz kadarıyla SUV'ler 1930'lara kadar uzanıyor, ancak herkesin bildiği gibi rafine edilmemişlerdi ve özellikle tüketici veya aile dostu değillerdi. Bunun nedeni, şasi ve gövde stilinin medeni yolculuktan ziyade arazi maceraları için tasarlanmış olmasıdır; 'Spor arazi aracı' takma adı bu orijinal niyetten türemiştir. Bu araçlar, zayıf gaz kilometreleri, sade iç mekanları ve patikada etkili olan, ancak kaldırım veya otoyol yolculuğunda kötü olan sert, ağır hizmet tipi süspansiyonlarıyla biliniyordu. Eski kasa üstü kamyonetler gibi, bunlar da sağlam ve odaklanmış araçlardı.

1980'lere kadar alıcılar SUV'lara yönelmeye başlamamıştı. İnsanlar büyük, kutu gibi boyutu ve her yere taşınabilen görüntüyü beğendi. Ve, kamyon tabanlı, gövde üzerinde şasi şasisi kullanmaya devam etmelerine rağmen, 1980'lerin SUV'leri, önceki atalarına kıyasla çok daha gelişmiş zarafet ve sürüş kalitesine sahipti. Orijinal Jeep Cherokee gibi araçlar, yolda ve arazide evde olabilecek çok yönlü SUV'lar için ateşi körükledi.

1990'larda bu tutku zirveye ulaştı. Bu süre zarfında otomobil üreticileri, insanların bir SUV görünümünü beğenebileceklerini, ancak bir sedan özelliklerini tercih edebileceklerini fark ettiler. 1997'de Japonya dünyayı ilk geçitlerle tanıştırdı: Honda CR-V ve Toyota RAV4. Geleneksel SUV'lar yerine CR-V ve RAV4 geçitlerini yapan nedir? Her ikisi de "tek gövdeli" bir platform kullandılar; bu, gövde ve çerçevenin tek parça olduğu ve çok daha rafine, araba benzeri bir sürüş ve kendinden emin bir yol tutuşu sağladığı anlamına geliyor.

O zamandan beri araç sınıfı patladı. Crossover SUV, ilk olarak adlandırıldıkları gibi, basitçe crossover oldu. Ayrıca crossover arazi aracı veya CUV olarak da anılan bu araçlar, hem uzun zamandır bilinen sedan hem de geleneksel şasi üstü SUV'nin yerini alarak en popüler kitlesel pazar aracı olarak sıradan hale geldi. Mütevazı, kanıtlanmamış köklerden, büyük ölçüde başarılı oldular.

Her neyse, Crossover Nedir?

Geçitler, bir araba platformu alınarak ve genellikle yükseltilmiş bir sürüş yüksekliğiyle modifiye edilerek inşa edilir. Oradan, dört kapılı iki kutulu SUV tarzı bir gövde ve üzerine geniş bir kargo alanı örtülür. Şasi gibi motorlar da geleneksel bir arabadan türetilmiştir - çoğu durumda küçük hacimli dört silindirli ve altı silindirli düşünün. Nihai hedef, bir SUV veya off-road odaklı istasyon vagonunun stiline ve yükseltilmiş sürüş yüksekliğine sahip bir otomobilin yakıt verimliliği ve iyileştirme özellikleridir.

Geleneksel bir SUV ile karşılaştırıldığında araba benzeri crossover arasında önemli farklar var. Birkaç istisna dışında, gerçek SUV'ler gövdeden ayrı çerçevelerin üzerine biner. Gövde üzerinde gövde yapımı olarak bilinen bu üretim tekniği, ünlüdür ve aynı zamanda kamyonetlerde ve diğer ağır hizmet araçlarında da bulunur. Gövdenin ayrı bir birim olarak inşa edilmesini ve montaj sırasında çerçeveye cıvatalanmasını gerektirir.

Geçitler, daha önce de belirtildiği gibi, yekpare yapı denilen şeyi kullanır. Adından da anlaşılacağı gibi, unibody, gövde ve çerçeveyi tek bir birleşik birim olarak ifade eder. Gövde ve çerçeve için ayrı bir yapı yoktur; arabayı yerden çatıya bağlayan tek bir iskelet var. Montaj sırasında gövde panelleri bu iskelete cıvatalanır. Tek gövdeli yapı, gövde üstü gövdeli yapıya göre daha hafiftir ve bir kaza durumunda daha geniş bir buruşma alanı sunar. Geçitler daha hafif olma ve daha küçük motorlara sahip olma eğiliminde olduklarından, aynı zamanda daha yakıt tasarruflu olma eğilimindedirler.

Bu yapı muhtemelen geçitler ve SUV'lar arasındaki en büyük farktır. Tek gövde, tam çerçeve kamyon şasisi ile karşılaştırıldığında daha iyi sürüş ve yol konforu sağlar. Gövde üstü SUV'ler, çekme, çekme, agresif arazi sürüşleri ve diğer yorucu veya kötü niyetli görevler için en iyisidir.

SUV ve Crossover: Performans ve Ekonomi

Geçitler bir otomobil platformuna dayandığından, normalde SUV'lar için uygun olmayan motorları kullanabilirler. Bu, küçük hacimli turbo dört silindirli motorlar anlamına gelir. Honda CR-V kompakt SUV, duruma örnektir: 1.5 litrelik turbo, Accord'da bulunan motorun aynısıdır. Toyota, Nissan, Chevrolet ve diğer tüm büyük otomobil üreticileri için aynı. Sonuç, bir crossover'ın sedan benzeriyle neredeyse aynı olan yakıt ekonomisidir.

Öte yandan SUV'lar bu küçük, verimli güç aktarma organlarını kullanmaktan gerçekten kurtulamazlar. Bunun iki büyük nedeni, yüksek boş ağırlıklarının yanı sıra, insanların SUV'lardan talep ettiği çekme kapasitesi ve taşıma beklentileridir. Bir veya iki tondan fazla bir tekneyi veya römorku çekme kabiliyetine sahip olmak, genellikle kaputun altında büyük bir V8 gerektirir - bu nedenle V8 ile çalışan Toyota Sequoia, Chevrolet Tahoe ve GMC Yukon Ford Expedition, tam- SUV sınıfı, çift turbo V6'ya geçiş yaptı.

Yine de tüm SUV'ların V8'lere ihtiyacı yok. Örneğin Jeep Wrangler, yük veya çekme yerine arazi sürüşüne odaklanmıştır. Bu nedenle dört ve altı silindirli motorlar kullanır. Diğer küçük arazi araçları da benzer şekilde daha mütevazı motorlar kullanır.

Ağırlıkları ve kare görünümleriyle birlikte, tipik SUV'da bulunan büyük, kamyona benzer motorlar, özellikle crossover'lara kıyasla onları verimsiz kılıyor. Yakıt ekonomisi, otoyolda düşük 20'li yaşların ve şehirdeki orta-yüksek gençlerin üzerine nadiren çıkıyor. Çekiyorsanız, bu sayılar hızla daha da düşecektir.

Sportif, çevik performans çoğu crossover veya SUV için yaygın değildir, ancak özellikle SUV'ler ağır hissettirir; büyük hacimli ve beygir motorları herhangi bir atletizm duygusu sunmuyor. Geçitler biraz daha iyi olabilir, ancak genellikle dikkate değer performans göstermezler (Alfa Romeo Stevio, Jaguar F-Pace ve Porsche Macan gibi performans odaklı modeller hariç). Yüksek bir ağırlık merkezi, hem crossover'lar hem de SUV'ler tarafından paylaşılan bir özelliktir ve yol tutuşu engeller ve bir viraj çok hızlı alındığında bu araçların sarhoş hissetmesine neden olabilir.

SUV ve Crossover Kategorileri

SUV'lar üç temel kategoriye ayrılır: küçük (Jeep Wrangler), orta boy (Dodge Durango ve Toyota 4Runner) ve tam boy (GMC Yukon ve Mercedes-Benz G-Class.) Crossover'lar ise daha fazla boyut seçeneğine sahiptir. Bu boyutlar şunları içerir: alt kompakt (Nissan Kicks ve Hyundai Kona), kompakt (Toyota RAV4, Mazda CX-5), orta boy (Honda Passport, Hyundai Santa Fe) ve büyük (Toyota Highlander, Volkswagen Atlas). Her ikisi de üç tam oturma sırası sunabilse de, büyük geçitlerin genellikle tam boyutlu SUV'lerden daha küçük olduğunu unutmayın.

Çekiş Şekilleri

Arabalara dayandıklarından, geçitler genellikle önden çekişli veya dört tekerlekten çekişlidir (AWD). Önden ve dört tekerlekten çekiş sistemi, crossover'ların sedan gibi hissetmesinin bir nedenidir. Daha iyi bir sürüş sağlar ve paketlemeyi daha verimli hale getirir. Ayrıca, izinsiz giren bir aktarma organı tümseği olmayan daha düz zeminler anlamına gelir ve daha düşük bir araç yüksekliğine izin verebilir.

Geçitle elde edemediğiniz şey SUV benzeri yetenek. Daha iyi gaz kilometre performansı ve alan verimliliği için gerekli fedakarlık budur - bir römorktan çok daha büyük bir şey çekmeyi veya eve tam bir tuğla yükü çekmeyi beklemeyin ve kesinlikle Rubicon gibi zorlu patikaların üstesinden gelmeyi beklemeyin. Bu, herhangi bir önden veya dört tekerlekten çekişli otomobil için kartlarda yer almıyor ve Subaru Forester gibi eşit bir crossover'dan beklenmeyecek kadar fazla.

Bununla birlikte, SUV'lar bu konuda teslim eder. Bunlar normalde isteğe bağlı dört tekerlekten çekiş ve kilitleme diferansiyelleri gibi ek özellikler ile arkadan çekişlidir. Bu aktarma organları tasarımı, bazı ciddi tonajları çekmelerine ve büyük yükleri taşımalarına olanak tanır. Gerçek dört tekerlekten çekiş ve çok fazla yerden yükseklik sayesinde, dört tekerlekten çekişli bir crossover'da bile geçilemeyecek arazileri fethedebilirler. Onlara ilk etapta spor aracı adını kazandıran bu off-road yeteneğiydi.

Bu, tahrikli tekerleklerin geçitleri ve SUV'ları nasıl etkilediğine dair genel bir bakış sunar. Her bir aktarma organı türü hakkında daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız, önden çekiş ile arkadan çekiş ile dört tekerden çekiş ile dört tekerden çekiş arasındaki farkları okuyun.

Emniyet

Geçitler henüz sokaklara çıkmadığında, SUV'larla ilgilenen ancak ne kadar güvenli olabileceğinden endişe duyan birçok alıcı vardı. Bir etkiden sağ çıkmakla pek ilgilenmiyorlardı - aslında büyük ve uzun SUV'ler bu açıdan sürücüleri rahatlatıyordu. Endişelendikleri şey bir devrilme olayıydı.

Bu, 90'lı yıllarda SUV'lar için ciddi bir sorundu. Ford özellikle etkilendi; Hem Bronco II hem de Ford Explorer çok sayıda müşteri şikayeti ve yüksek profilli olay yaşadılar ve Explorer özellikle kötü bir üne kavuştu. Devrilme korkusu, bazı alıcıları bu popüler ürünlerden uzak tuttu.

O zamandan beri, güvenlik uzun bir yol kat etti. Elektronik denge kontrolü, aracın aşırı manevralarda bile dengede kalmasına yardımcı olan ve böylece devrilme riskini azaltan zorunlu bir güvenlik teknolojisi parçası haline geldi. Günümüzde, kaçınma direksiyon yardımı, şeritte kalma yardımı ve şeritten ayrılma uyarısı gibi potansiyel olarak tehlikeli olayları azaltmaya yardımcı olacak daha da fazla teknoloji var.

Bu teknolojiler, devrilme potansiyeli açısından otomobiller, crossover'lar ve SUV'ler arasındaki boşluğu kapatmaya yardımcı oldu; bu günlerde, bir SUV veya crossover ile devrilme riski büyük ölçüde azaldı. Kısmen bu tür araçların popülaritesinin her zamankinden daha yüksek olmasının nedeni budur.

Alt çizgi

Her iki dünyanın da en iyisini istiyorsanız, crossover'ı alın. Bu kaldırılmış hatchback'ler – çünkü günün sonunda gerçekten öyleler – her işin ustası ve çoğunda usta. Ortalama bir sürücü, bir arabadan isteyebilecekleri her şeyi elde eder: yakıt verimliliği, konfor, alan ve pratiklik, yüksek sürüş yüksekliği, ek yük kapasitesi ve kötü hava koşullarında artan güvenin SUV benzeri avantajlarının keyfini çıkarırken,

Bir crossover ile ne elde edemezsiniz? Geleneksel SUV'lara eşit çekme, yük ve arazi kapasiteleri. Bu, bu çerçeve üzerindeki devlerin alanı olmaya devam ediyor ve muhtemelen daha uzun bir süre olacak. Bu aşırı durumlarda büyük şasili, büyük motorlu bir SUV'nin kapasitesini yenebilecek hiçbir şey yok. Aslında, bir SUV'nin herhangi bir yere gitme ve her şeyi çekme yeteneklerinin romantizmi, 1980'lerin ve 1990'ların orijinal SUV patlamasına ilham veren şeydir ve daha az yeteneklerine rağmen crossover'ın yükselişini büyük ölçüde hızlandırdı.

Özetlemek gerekirse: Ek kargo alanı ve konforlu bir sürüş istiyorsanız, araba tabanlı crossover'ı alın. Ancak ciddi bir yeteneğe ihtiyacınız varsa, tek yol SUV. Maksimum kargo alanı ve arazide seyahat ihtiyaçlarınız için çok önemli değilse, geleneksel dört kapılı sedan veya station wagon da çekici, rekabetçi ve yakıt açısından daha verimli bir seçenek olmaya devam ediyor.

Hem SUV hem de crossover kategorilerindeki en iyi araçları görmek için iSeeCars En İyi Crossover'lar, En İyi Orta Ölçekli SUV'lar ve En İyi Büyük SUV'lar sıralamalarına göz atın.

Kaynak: WWLP Springfield

toyota-rav-4-5272095.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.