Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

İş Dünyasından En Son Haberler / Bilgiler (Türkiye ve Dünyadan)


Admin
 Paylaş

Önerilen İletiler

  • Admin

Alibaba Pandemi döneminde 344 Milyar Dolar Kaybetti

Kurucu Jack Ma, geçen Ekim ayında Çin'in finansal sistemine yönelik sert bir eleştiri yaptığında, Alibaba Group Holding'in aşağı yönlü sarmalını çok az kişi tahmin edebilirdi.

Yine de bir yıl sonra, teknoloji devi, Bloomberg tarafından derlenen verilere göre, dünya çapında hissedar değerinin en büyük kaybı olan 344 milyar dolarlık piyasa değerini kaybetti. Şimdi kötü şöhretli konuşmadan kısa bir süre sonra Pekin, fintech kolu Ant Group'un listelenmesini askıya aldı ve o zamandan beri ülkenin en hareketli sektörlerinde yaygın bir baskı uygulayarak Çin hisse senetlerinin düşmesine neden oldu.

AAPVjSa.img?h=914&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Alibaba hisseleri, Pekin'in şirketin uygulamalarını incelemesini hızlandırması ve fintech işinin yeniden yapılandırılmasını talep etmesiyle, o ay tüm zamanların en yüksek seviyesinden üç hafta önce Hong Kong'da rekor düşük seviyeye geriledi. 5 Ekim'den %30'luk bir toparlanmaya rağmen, hisse senedi hala Ekim 2020 zirvesinden %43 daha düşük.

Bloomberg Intelligence, e-ticaret devindeki mali ikinci çeyrek aktif kullanıcılarının, Çin'in sıfır Covid politikasının bir sonucu olarak fikir birliği projeksiyonlarını geride bırakmasını bekliyor. Alibaba, 5 Kasım'da kazançlarını rapor edecek.

Kaynak: Bloomberg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin bu başlık sabitledi
  • 2 hafta sonra...
  • Admin

Amerika rekor sayıda robotu işe alıyor

Kuzey Amerika'daki şirketler, montaj hatlarını hızlandırmak ve insan işçileri eklemek için mücadele ederken bu yılın ilk dokuz ayında rekor sayıda robot ekledi.

AAQeyPj.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Endüstri Grubu İleri Otomasyon Derneği tarafından derlenen verilere göre, fabrikalar ve diğer endüstriyel kullanıcılar, geçen yılın aynı dönemine göre %37 daha fazla ve 1,48 milyar dolar değerinde 29.000 robot sipariş etti. Bu, küresel pandemi ekonomileri altüst etmeden önce, 2017'de aynı dönemde belirlenen bir önceki zirveyi aştı.

Şirketler, bazı durumlarda önemli mal kıtlığına katkıda bulunan güçlü talebe ayak uydurmaya çalıştıkça, robotları ekleme acelesi, yatırımdaki daha büyük bir artışın bir parçasıdır. Aynı zamanda, birçok firma pandemi tarafından yerinden edilmiş işçileri geri cezbetmek ve robotları montaj hatlarına insan kası eklemeye alternatif olarak görmek için mücadele etti.

A3 olarak bilinen İleri Otomasyon Derneği başkanı Jeff Burnstein, "İşletmeler ihtiyaç duydukları insanları bulamıyorlar - bu yüzden otomatikleştirmek için yarışıyorlar" dedi.

Robotlar ayrıca ekonominin daha fazla köşesine girmeye devam ediyor. Otomobil şirketleri uzun süredir endüstriyel robotların çoğunu satın aldı. Ancak 2020'de diğer işletme türlerine yapılan birleşik satışlar ilk kez otomobil sektörünü geçti ve bu eğilim bu yıl da devam etti. A3'e göre, yılın ilk dokuz ayında robotlar için oto ile ilgili siparişler %20 artarak 12.544 adede, otomotiv dışı şirketlerin siparişleri ise %53 artarak 16.355 adede ulaştı.

Burnstein, "Otomotiv yavaşlamıyor - otomobil çalışıyor" dedi. Ancak metallerden gıda üreticilerine kadar diğer sektörler daha da hızlı büyüyor.

John Newman'ın şirketi bunlardan biri. Austin, Teksas'taki diğer üreticiler için metal üretimi yapan Athena Manufacturing, bu yıl dördü kurulu olmak üzere şu anda yedi robota sahip. İlk makinesini 2016 yılında satın aldı. Newman, robotların Athena'nın yarı iletken ekipman üreticileri tarafından kullanılan parça siparişlerinde %50'lik bir artış da dahil olmak üzere talepteki artışa yanıt vermesine yardımcı olduğunu söyledi.

Makineler ayrıca Athena'nın geçen yıl ilk kez 24 saat kesintisiz operasyona geçmesine izin verdi, dedi. Şirket 250 kişiyi istihdam ediyor, ancak popüler olmayan gece vardiyalarını dolduracak işçi bulmakta zorlanacağını söyledi.

Kaynak: CNN

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Yeni vergi yasasına göre Elon Musk'ın 15 milyar dolar vergi borcu olabilir

Robert Frank, Elon Musk'ın mali durumunu ve Tesla CEO'sunun bu kadar çok Tesla hissesini satmasının ardındakileri inceleyerek 'The Exchange'e açıklamalarda bulundu

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...
  • Admin

Maersk artık sadece bir nakliye şirketi değil

Maersk, dünyadaki herkesten daha fazla konteyner gemisine sahip, ancak şirketi sadece bir kargo nakliye hattı olarak düşünmek yanlış olur. Aynı zamanda bir havayolu şirketi, bir kamyon şirketi, bir liman terminal operatörü ve bir nakliye şirketidir. Maersk, lojistik için tek durak noktası olma hedefinin bir parçası olarak küresel tedarik zincirinin neredeyse her aşamasından bir parça silip süpürdü.

AARUAVA.img?w=620&h=348&m=6

Dün (16 Aralık), Maersk işinin geleceğine ve küresel denizciliğin geleceğine bir bakış sunan bir anlaşma yaptı. Önümüzdeki yıldan itibaren Maersk, dünyanın en büyük tüketim malları şirketlerinden biri olan Unilever'in lojistik operasyonlarını etkin bir şekilde yürütecek. Maersk, bir basın açıklamasında, 2022'den 2026'ya kadar Unilever için "uluslararası okyanus ve hava taşımacılığının operasyonel yönetimini sağlayacağını" duyurdu.

Normalde Unilever, kendi tedarik zincirlerini yönetmek için “Uluslararası Kontrol Kulesi Çözümü” olarak adlandırılan kendi şirket içi yazılımını kullanır. Ancak 2022 itibariyle Unilever, tedarik zinciri yazılımının çalışmasını Maersk'e devredecek. Maersks'in satın alımları ve genişlemesi hakkında yazan kargo rezervasyon platformu Freightos'un CMO'su Eytan Buchman, “Maersk'in uzmanlığının yelkenli gemilerin çok ötesine uzandığının güçlü bir göstergesi” dedi. “Diğer varlıkları ve inşa ettikleri şeylerle birleştiğinde, bunun uçtan uca tam küresel tedarik zinciri sahipliğine giden merdivende başka bir basamak olduğunu varsaymak zor değil.”

Bunun gibi fırsatlar "dördüncü taraf lojistik" (4PL) adıyla anılır ve giderek daha yaygın hale gelir. Bu model kapsamında, Unilever gibi bir müşteri, tedarik zincirinin bir kısmının veya tamamının kontrolünü, diğer üçüncü taraf nakliye sağlayıcılarından gemi ve uçaklarda kargo alanı ayırtmak için müşterisi adına hareket edebilen Maersk gibi tek bir lojistik devine dış kaynak sağlar.

Bu tür anlaşmalar, pandemi sırasında elde ettikleri milyarlarca dolarlık kârla beslenen nakliye hatları tedarik zincirinin yeni köşelerine doğru genişledikçe daha yaygın hale gelecek. Sadece Maersk değil; CMA CGM gibi diğer nakliye hatları da hava taşımacılığı ve nakliye taşımacılığına doğru genişliyor ve analistler, Amazon'un önümüzdeki yıl rakip bir lojistik hizmeti başlatmasını bekliyor. Net etki, birkaç büyük lojistik şirketi tarafından giderek daha fazla kontrol edilen küresel bir tedarik zinciri olabilir.

Maersk'in uçtan uca lojistiğe dönüşü
Beş yıl önce, tüm denizcilik endüstrisi, nispeten küçük nakliye şirketlerinin parçalanmış bir alanı olarak, fiyatları düşürmek için birbirleriyle şiddetli bir şekilde rekabet ettiğinden, kâr elde etmek için mücadele etti. Dünyanın en büyük yedinci nakliye hattı olan Hanjin Shipping, 2016 yılında iflasını ilan etti ve kapandı. Maersk o yıl 1,9 milyar dolar kaybetti. 22 Eylül 2016'da şirket, kendisini yeniden icat etme ve kendisini daha sağlam bir mali temele oturtma planını duyurdu. Maersk, petrol işini satacak ve tedarik zincirinin nakliyeden daha güvenilir karlar vaat eden diğer bölümlerine genişlemeye vurgu yaparak bir lojistik imparatorluğu kurmaya odaklanacaktı.

Önümüzdeki beş yıl boyunca Maersk, nakliye hattının kârlarının hızla arttığı pandemi sırasında hızlanan bir harcama çılgınlığına gitti. Kargo havayolunu kurdu, kamyon filosunu genişletti, nakliye şirketi Senator International'ı satın aldı, konteyner gemilerinin listesini büyüttü ve son mil sipariş karşılama firması B2C Europe'u satın alarak e-ticaret üzerine bahis yaptı.

Artık Maersk kendisini bir nakliye hattı olarak pazarlamıyor. Mart ayında bir basın açıklamasında "Şirket rotasını değiştirmek için stratejik bir karar aldı" yazdı. Artık bir "uçtan uca tedarik zinciri ve lojistik ortağı" - navlun ücretlerine ek olarak müşterilerinin tedarik zinciri stratejilerine danışarak ve lojistik yazılımına erişim satarak para kazanmasını sağlayan daha kazançlı bir iş kolu. gemilerde, uçaklarda ve kamyonlarda yük taşımaktan toplar.

Buchman'a göre, diğer nakliye hatları ve nakliye şirketleri, Maersk'in 4PL hizmetlerine genişlemedeki liderliğini izledi. Bu firmalar, tüm lojistik hizmetlerini tek bir pakette birleştirerek verimliliği artırabileceklerini ve fiyatları düşürebileceklerini savunuyorlar. Ancak lojistik endüstrisini konsolide etmeyi başarırlarsa, müşterilerine daha az seçenek bırakacaklar.

İyi zamanlarda bunun bir önemi olmayabilir: Müşteriler daha düşük fiyatlardan ve tedarik zincirlerini düşünmek zorunda kalmamanın kolaylığından yararlanacak. Ancak kriz zamanlarında - şu anda yaşadığımız pandemi kaynaklı kaos gibi - bu müşteriler fiyatlar arttıkça ve kargo alanı kıtlaştıkça bulabilecekleri herhangi bir alternatif bulmaya çalışıyor olabilirler. Şirketler, mevcut tedarik zinciri krizinden çıkarken bu ödünleri tartmak ve lojistik stratejilerini yeniden düşünmek zorunda kalacaklar.

Kaynak: Quartz

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...
  • Admin

İşte Apple CEO'su Tim Cook 2021'de Ne Kadar Kazandı?

AASwoeY.img?w=768&h=422&m=6&x=504&y=185&

Apple Inc (NASDAQ: AAPL), CEO Tim Cook'un 2021'de eve götürdüğü dolar miktarını açıkladı.
Ne Oldu: Ağustos 2011'den bu yana iPhone üreticisinin başında olan 61 yaşındaki Cook, daha önce Ekim 2005'ten bu yana şirketin baş işletme görevlisiydi.

Cook'un 2019 ve 2021 yılına kadar taban maaşı 3 milyon dolar olarak kalırken, Apple tarafından şirkete sunulan bir vekil beyanına göre, özsermaye dışı teşvik tazminat planı, hisse senedi ödülleri ve yöneticiye ödenen diğer tüm tazminatlar bu dönemde bir artış gördü. ABD Güvenlik ve Değişim Komisyonu.

Cook'a 2021'de 82.35 milyon dolar hisse senedi ödülü verildi. Bu ödüllerle birlikte eve aldığı toplam tazminat 98.7 milyon dolar.

2020'de Cook eve 14,7 milyon dolar aldı, bu da ödeme paketinin 2021'de altı kat etkileyici bir kazanç gördüğü anlamına geliyor.

Apple'ın diğer yüksek kazananları arasında CFO Luca Maestri, Baş Hukuk Müşaviri ve Sekreter Kate Adams, Perakende ve İnsanlardan Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Deirdre O'Brien yer alıyor.

Maestri, Adams ve O'Brien'a 2021'de her birine yaklaşık 27 milyon dolar ödendi. Apple COO'su Jeff Williams, dönem için benzer bir miktar aldı.

Neden Önemli: Ağustos 2021'de Apple, bir SEC dosyasında Cook'a, şirketi CEO olarak devraldığı zamana kadar uzanan bir tazminat paketinin son bölümünün ödendiğini açıkladı.

5 milyon Apple hissesinden oluşan bu tazminat dilimi, o sırada 750 milyon dolar değerindeydi. Bu miktar Perşembe günkü dosyaya dahil edilmedi.

Bu ay Apple, 2021'de Apple hisselerinin %35 artmasıyla 3 trilyon dolarlık bir piyasa değerine ulaşan ilk şirket oldu. Apple'ın büyümesi, amiral gemisi akıllı telefonu iPhone'un güçlü satışlarıyla desteklendi.

2020'de Apple 2 trilyon dolarlık bir şirket olduğunda Cook milyarder oldu.

Cook'un Apple'daki mülkiyeti, Tesla Inc (NASDAQ: TSLA) CEO'su Elon Musk ve Meta Platforms Inc (NASDAQ: FB) CEO'su Mark Zuckerberg gibi şirket kurucularının aksine, kademeli olarak arttı.

Fiyat Hareketi: Perşembe günü, Apple hisseleri normal seansta neredeyse %1.7 düşerek 172$'a düştü ve mesai sonrası işlemlerde %0.5 yükseldi.

Kaynak: Benzinga

 

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • Admin

18 Ocak (Reuters) - Microsoft Corp (MSFT.O), küresel teknoloji devleri sanal bir gelecek için iddialarını ortaya koyarken, tarihin en büyük oyun endüstrisi anlaşmasıyla "Call of Duty" yapımcısı Activision Blizzard'ı (ATVI.O) 68,7 milyar dolara satın alıyor.

Microsoft tarafından Salı günü açıklanan, şimdiye kadarki en büyük ve en büyük nakit satın alma olarak belirlenen anlaşma...

Aynı zamanda, Amerikan çokuluslu şirketinin, en büyük rakiplerinin birçoğunun halihazırda yaptığı gibi, insanların çalışabileceği, oynayabileceği ve sosyalleşebileceği sanal çevrimiçi dünyalar olan "metaverse" bahsini temsil ediyor.

Microsoft CEO'su Satya Nadella, "Oyun, günümüzde tüm platformlarda eğlencede en dinamik ve heyecan verici kategoridir ve metaverse platformlarının geliştirilmesinde önemli bir rol oynayacaktır." Dedi.

Büyük ölçüde Azure bulut bilgi işlem platformu ve Outlook franchise gibi kurumsal yazılımlar sayesinde dünyanın en büyük şirketlerinden biri olan Microsoft, hisse başına 95 dolar teklif ediyor - Activision'ın Cuma kapanışına göre %45'lik bir prim.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.