Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 31 Ağustos , 2021 Admin Paylaş Gönderi tarihi: 31 Ağustos , 2021 Dünyanın İlk Hidrojenle Çalışan Helikopteri Yakında Yakınınızdaki Bir Helikopter Pedine İnebilir Hidrojen, havacılığın büyük bir karbon yayıcı olarak itibarını temizlemeye yardımcı olabilecek emisyonsuz bir yakıt olarak öneriliyor. Ancak birçok havacılık uzmanı, hidrojeni gerçeklikten en az 15 veya 20 yıl sonra boş bir hayal olarak görüyor. İki şirket geçtiğimiz günlerde, 2023'te ilk uçuşunu yapacak bir elektrikli helikopter geliştirmek için bir ortaklık duyurdu. Piasecki Aircraft Corp., HyPoint'in hidrojen yakıt hücresi sistemini kullanarak Piasecki eVTOL PA-890'ı geliştirmeyi planladığını söyledi. CEO John Piasecki, bunun ilk insanlı hidrojenle çalışan helikopter olacağını belirterek, "Geçen kış Piasecki tarafından finanse edilen ilk laboratuvar testleri, HyPoint'in hidrojen yakıt hücresi sisteminin teknik uygulanabilirliğini gösterdi" dedi. "Başarı, bu teknolojinin geniş uygulamalarını sağlamak için farklı platform boyutlarına sahip diğer eVTOL OEM'leri ile işbirliğinin yolunu açacak." Hidrojenle çalışan uçaklar, modifiye edilmiş bir Piper M-Sınıfı uçakta hidrojen-elektrikli bir yolcu uçuşunu başarıyla tamamlayan ilk şirket olan ZeroAvia dahil olmak üzere birkaç deneysel tasarımla sınırlandırıldı. Alaka'i Technologies, Bartini, Gigajoule Jug Consulting, Urban Aeronautics ve Happy Takeoff gibi bir dizi uçak tasarımcısı da hidrojen gücünü eVTOL segmenti için kritik olarak görüyor. ZeroAvia ile de bir geliştirme anlaşması imzalayan California merkezli HyPoint, yakıt hücresi sisteminin piyasadaki mevcut lityum pil ve diğer hidrojen yakıt hücresi sistemlerinden daha iyi olduğunu söylüyor. HyPoint'e göre sistem, mevcut lityum iyon pillerin enerji yoğunluğunun dört katına ve mevcut hidrojen yakıt hücresi sistemlerinin iki katı özgül gücüne sahiptir. Ayrıca türbinle çalışan rotorlu taşıtlarda - yani geleneksel helikopterlerde - işletme maliyetlerinin yüzde 50'ye kadar daha düşük olacağını iddia ediyor. HyPoint'in kurucusu ve CEO'su Dr. Alex Ivanenko, “eVTOL'lerin ve benzer uçakların çok beklenen gelişi, mevcut güç sistemlerinin teknik sınırlamaları tarafından ciddi şekilde engellendi” dedi. "Bu yeni stratejik ortaklık, eVTOL üreticilerini benzersiz ihtiyaçlarını karşılayan yeni nesil hidrojen yakıt hücresi sistemleriyle donatarak teslimat sürelerini önemli ölçüde hızlandıracak." HyPoint, yakıt hücresi sistemi için soğutma ve oksijen beslemesi için basınçlı hava kullanır. Ivanenko, geleneksel, sıvı soğutmalı hidrojen yakıt hücresi sistemlerinin güç-ağırlık oranının üç katı olan belirli bir kilogram başına 2.000 watt'a kadar ulaşabileceğini söyledi. Ayrıca, uzun menziller için enerji yoğunluğunun kilogramı başına 1.500 watt-saat'e kadar sahiptir. 6.5 milyon dolarlık anlaşma, PA-890 Bileşik Helikopteri için beş adet 650kW hidrojen yakıt hücresi sisteminin geliştirilmesini içerecek. Piasecki şu anda sertifikasyon kriterlerini belirlemek için FAA ile ve ayrıca gelişmiş hidrojenle çalışan havacılık teknolojisinin geliştirilmesine ortak yatırım yapan ABD Hava Kuvvetleri ile birlikte çalışıyor. Şirket, 2025 yılına kadar hidrojenle çalışan helikopter siparişlerini karşılamaya başlamayı umuyor. Kaynak: Robb Report Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.