Gönderi tarihi: 22 saat önce22 saat Yazar Admin Hyundai, BYD ve Toyota'yı Geride Bırakan Minik Bir Elektrikli Araçla Japonya Pazarına Damgasını VurduHyundai Motor, Insta EV (Korece: Casper EV) olarak bilinen kompakt elektrikli aracıyla pazara yeniden girişinden üç yıl sonra Japonya'da ivme kazanıyor.JAIA verilerine göre, Hyundai Pazartesi günü Ocak-Haziran 2025 arasında 438 adet satarak yıllık 1.000 adetlik hedefine ulaştı ve rekor bir ilk yarıya imza attı.Rakiplerine kıyasla mütevazı olsa da, Hyundai'nin 438 adetlik satış rakamı, Japonya'daki en iyi ilk yarı performansını temsil ediyor ve 2023 toplamının (618 adet) %70'ini sadece altı ayda gerçekleştirdi.Hyundai, 2022'de Japonya pazarına yeniden girdikten sonra 2023'te 492 adet sattı.Büyüme büyük ölçüde Nisan ayında piyasaya sürülen Insta EV tarafından yönlendiriliyor. Aylık satışlar istikrarlı bir şekilde arttı: Nisan'da 82, Mayıs'ta 94 ve Haziran'da 130.Hyundai, elektrikli araç kullanımının %1'in altında kaldığı Japonya'da Insta EV'nin fiyat avantajından yararlanıyor.2.849.000 JPY (19.288 ABD Doları) fiyatla satılan Insta EV, BYD Atto 3 (4,18 milyon JPY / 28.299 ABD Doları) ve Toyota bZ4X'ten (5,5 milyon JPY / 37.235 ABD Doları) önemli ölçüde daha ucuz; bu da aralarında 10 milyon KRW'den (7.200 ABD Doları) fazla bir fark anlamına geliyor.Japonya'nın maksimum CEV sübvansiyonu olan 560.000 JPY (3.791 ABD Doları) için uygunken, BYD Atto 3'ün sübvansiyonu, daha sıkı kritik mineral kuralları nedeniyle 350.000 JPY'ye (2.370 ABD Doları) düşürüldü.İhracat, Japonya'nın sıkı kalite taleplerini karşılamak için kademeli hacim artışlarının planlandığı Gwangju Global Motors tarafından gerçekleştiriliyor.General Motors CEO'su Yoon Mong Hyun, şirketin Japonya'ya gidecek araçlar için özel bir denetim sürecine 3 milyar KRW (2,16 milyon ABD doları) yatırım yaptığını ve bu yıl Japonya'ya 680 adet ihracat hedeflediğini söyledi.Bu arada Kia, 2026 yılında elektrikli hafif ticari aracı PV5 ile Japonya pazarına girmeyi planlıyor.Hyundai'nin aksine Kia, bir yan kuruluş kurmak yerine yerel satışlar için Sojitz Corporation ile ortaklık kuruyor. Bu strateji, Japonya'nın gelişmekte olan elektrikli hafif ticari araç pazarındaki riskleri en aza indirmeyi amaçlıyor.Mordor Intelligence'a göre, Japonya'nın ticari araç pazarı 2023 yılında 28,5 milyar ABD doları (40 trilyon KRW) değerindeydi ve bunun %74'ünü hafif ticari araçlar oluşturuyordu; bu da PV5'in hedef segmentiydi.Bu kategoride elektrikli araç talebi sınırlı olsa da Toyota, Suzuki ve Daihatsu'nun yıl sonuna kadar elektrikli hafif ticari araçlarını piyasaya sürmeye hazırlanmasıyla rekabetin yoğunlaşması bekleniyor.Kaynak: AUTOPOST
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.