Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

 

  • Admin
Gönderi tarihi:

Çin'in CATL'si, 5 dakikalık şarjla daha uzun menzille BYD'nin EV pil rekorunu kırdığını iddia ediyor

CATL, yeni ürünlerini duyururken, en son pillerinden birinin sadece beş dakikalık şarj süresinden sonra bir EV'ye 520 km (323 mil) sürüş menzili ekleyebileceğini söyledi.

Bu iddia, rakip Çinli EV devi BYD'nin geçen ay elde ettiği başarılara göre ona hafif bir avantaj sağlayacak ve Batılı rakiplerinin sunduklarından çok daha önde olacak.

Dünyanın en büyük EV pil tedarikçisi olan Çin'in CATL'si, Pazartesi günü, "süper hızlı şarj teknolojisi için yeni bir küresel rekor" kırdığını iddia ettiği bir pil de dahil olmak üzere bir dizi yeni gelen ürünü duyurdu.

Şirket — Contemporary Amperex Technology Company Ltd. — WeChat'te yayınladığı bir gönderide, ikinci nesil Shenxing pilinin sadece beş dakikalık şarj süresinden 520 km (323 mil) sürüş menzili ekleyebileceğini söyledi; bu, benzinli arabaları yakıt ikmalinden sadece biraz daha uzun.

catl.jpg

Bu, CATL'nin hızlı şarjını, geçen ay sektörü yaklaşık 5 dakikada pillerine yaklaşık 400 km menzil ekleyebileceğini iddia ettiği bir şarj sistemiyle şaşırtan Çinli EV devi ve Tesla rakibi BYD'ninkinden daha önde gösteriyor gibi görünüyor.

Bazı analistler, olası teknik engelleri ve yüksek maliyetleri belirterek BYD'nin iddialarına şüpheyle yaklaştı. Ancak, daha geniş bir ölçekte uygulanabilir olduğu kanıtlanırsa, teknoloji EV sektörünün tüketicilerin elektrikli araç menzili ve rahatlığı konusundaki endişelerini hafifletmesine yardımcı olabilir.

CATL'nin son iddiaları ayrıca, son teknoloji şarj hızlarını Batılı rakiplerininkinden rahatça önde tutacaktır. Tesla'nın en son süper şarj cihazları 15 dakikada 270 kilometreye kadar menzil ekleyebilirken, Mercedes-Benz Group yakın zamanda pillerinden birinin 10 dakika içinde 325 kilometreye kadar şarj edilebileceğini söyledi.

CATL, yeni Shenxing ürününün 800 km menzil ve 1,3 megavatlık bir tepe şarj gücü sunduğunu söyledi. Pilin -10°C'lik düşük sıcaklık ortamlarında sektörün en yüksek akım şarj seviyesini geride bıraktığını ekledi.

Pazartesi günü CATL ayrıca, EV sektörünün lityuma olan bağımlılığını azaltan "dünyanın ilk seri üretim sodyum iyon pili" olacağını söylediği "Naxtra" serisindeki yeni pilleri duyurdu.

Şirkete göre sodyum iyon pillerin kullanımı bakım maliyetlerini düşürmeye yardımcı olabilir ve -40°C ile +70°C arasındaki aşırı sıcaklıklarda performans gösterebilir.

CATL, Naxtra pillerinden birinin özellikle ağır hizmet tipi kamyonlar için olduğunu, sekiz yıldan fazla hizmet ömrü sunarken geleneksel kurşun-asit pillere göre daha düşük yaşam döngüsü maliyetleri ve daha yüksek verimlilik sağladığını ekledi.

CATL'nin Shenzhen'de listelenen hisseleri Salı günü yaklaşık %1 arttı.

Şirket bu yılın başlarında Hong Kong'da listeleme başvurusunda bulundu. Reuters'ın konuya yakın kaynaklara dayandırdığı haberine göre, anlaşmanın en az 5 milyar dolar gelir elde etmesi bekleniyor ve bu da Hong Kong'un 2021 başından bu yana en büyük halka arzı olabilir.

Kaynak: CNBC

  • Admin
Gönderi tarihi:

Bezos'un Yeni EV Şirketi Tesla'yı Hedefliyor

Dünyanın en zengin ikinci adamı Jeff Bezos (202 milyar dolar), elektrikli araç (EV) satışları için bir yarışta en zengin adam Elon Musk'la (310 milyar dolar) mücadele ediyor. Bu gelişme, Musk'ın Tesla Inc.'inin (NASDAQ: TSLA) tarihinin en zor çeyreklerinden birinin ardından savunmasız kalmasıyla gerçekleşiyor.

Slate Nedir?

Indiana'dan uygun fiyatlı bir pikap mı?

Bezos, 20.000 ila 25.000 dolarlık bir pikap piyasaya sürecek olan Slate'in destekçisi. İlk pikabının gelecek yıl piyasaya sürülmesi hedefleniyor.

Pikap Indiana'da üretilecek ve alıcıların onu bir SUV'ye dönüştürmesine olanak tanıyan "kitler" olarak adlandırdığı şeylerle modifiye edilebilecek. Kitler başka yerlere eklenebilir. Slate iki pil sunacak. Birinin menzili 150 mil olacak. Diğerinin menzili 240 mil olacak. Her biri en popüler EV pikaplarının menzilinin altındadır. Tesla'nın Cybertruck'ının menzili 320 ila 350 mildir. Ford F-150 Lightning'in menzili 300 mildir. Her biri Slate ürününden çok daha büyüktür ve çok daha pahalıdır, taban fiyatları 60.000 doların çok üzerindedir.

Electdrive, Slate pikabının büyük presler kullanmayacağı ve sade iç mekanlara sahip olacağı için ucuz olduğunu bildiriyor.

Slate'in yöneticilerinden birkaçı Bezos'un Amazon'unda çalışıyordu, ancak Bezos'un bir sahip olarak varlığı gizli tutuldu.

Düşük bir fiyat, Slate'in başarılı olmasına yardımcı olmayabilir, ancak genel müdürü buna güveniyor. CEO Chris Barman, "Uzun zamandır söz verilen ancak asla teslim edilmeyen uygun fiyatlı aracı üretiyoruz," diye yorumladı. EV pikap alanı kalabalık, ancak uygun fiyatlı bir bodrum fiyatında değil.

İkaz Edici Bir Hikaye

Bir başka derinden sorunlu rakip.

EV pikapları hakkında uyarıcı bir hikaye, derinden sıkıntıda olan EV pikap şirketi Rivian Automotive Inc.'in (NASDAQ: RIVN) hikayesidir. Milyarlarca dolar kaybetti ve hisse senedi fiyatı son beş yılda %90'ın üzerinde düştü. Kabul edelim, EV pikapları pahalı ve ilk çeyrekte sadece 8.640 araç teslim etti.

Son olarak, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki EV pazarı önemli ölçüde yavaşladı. Bu büyük ölçüde mevcut şarj cihazı sayısı ve araç menzilinden kaynaklanmaktadır.

En Çok Sürücünün Yeşile Döndüğü Eyaletler Bunlar

Günümüzün En İyi Dereceli Kredi Kartlarına İnanmak Zor
İnanması zor, ancak bugün bazı ürünlerde %6'ya kadar nakit iade (doğru okuyorsunuz), 200$ hesap özeti kredileri, 0$ yıllık ücret, seyahat ödülleri ve daha fazlasını sunan kredi kartları var. Kendiniz görün, bugünün en iyi kredi kartlarının bir listesini burada bir araya getirdik.

Açıkçası, bu kadar iyi ödüllerle sonsuza kadar mevcut olmalarını beklemiyoruz. Ancak bugün kaydolursanız gördüğümüz en iyi ödüllerden bazılarını güvence altına alabilirsiniz. Başlamak için buraya tıklayın.

Kaynak: 24/7

  • Admin
Gönderi tarihi:

Bilim insanları güç kaybetmeden esneyebilen sıvı piller üretiyor

Akıllı saatler, işitme cihazları ve fitness takipçileri gibi günümüzün giyilebilir teknolojileri sert, hantal pillere dayanıyor. Bu cihazlar yaygınlaşmış olsa da, gelecekteki giyilebilir cihazlar daha da büyük bir rahatlık vaat ediyor.

Elektronik cilt bantları, implante edilebilir tıbbi sensörler, e-tekstiller ve yumuşak robotlar yakında günlük yaşamın bir parçası olabilir. Ancak bunların kullanışlılığı büyük ölçüde esnek formlarına uyum sağlayabilen pillere bağlıdır.

Mevcut pil tasarımları büyük bir engelle karşı karşıya. Pil ömrünü artırmak için tasarımcılar genellikle daha fazla aktif malzeme ekler. Ancak bu malzemelerin eklenmesi elektrotları daha kalın, daha sert ve daha az esnek hale getirir. Sonuç olarak, bu sert bileşenler konforu azaltır ve cihazın vücutla doğal olarak hareket etme yeteneğini sınırlar.

Linköping Üniversitesi'ndeki araştırmacılar, bu uzun süredir devam eden zorluğun üstesinden yenilikçi bir yaklaşımla geldiler. Katı elektrotlar yerine sıvı elektrotlar kullanarak piller geliştirdiler. Bu, pillerin enerji depolama kapasitesinden ödün vermeden bükülmesini, dönmesini ve esnemesini sağlar.

Katıdan Sıvı Elektrotlara

Geleneksel pil tasarımlarının merkezinde, sıkıca birbirine bağlanmış sert aktif malzemelerden oluşan katı bir elektrot bulunur. Bu elektrotlar enerjiyi etkili bir şekilde depolarken, sertlikleri sınırlı esnekliğe yol açar. Önceki çözümler daha yumuşak malzemeler veya karmaşık şekiller denedi ancak pil kapasitesi ile esneklik arasındaki temel çatışmayı çözemedi.

Bunu ele almak için Linköping'in Organik Elektronik Laboratuvarı katı elektrotları sıvılara dönüştürdü. "Elektro sıvılar" geliştirdiler - bir elektrolit içinde asılı duran elektriksel olarak aktif malzemelerin küçük parçacıklarını içeren kalın, diş macunu benzeri maddeler. Katı elektrotların aksine, bu sıvılar sert yapılara bağlı değildir. Bunun yerine, güçleri ve esneklikleri sertlik veya sertlikten ziyade viskozitelerinden - sıvının kalınlığından - gelir.

Araştırmayı yöneten yardımcı doçent Aiman Rahmanudin, "Dokusu biraz diş macununa benziyor. Hatta pili istediğiniz gibi şekillendirmek için bir 3D yazıcıda bile kullanabilirsiniz. Bu, tamamen yeni cihaz türleri için olanaklar sunuyor." açıklamasını yaptı.

Sıvı elektrotlar kolayca herhangi bir şekle girebildiğinden, pil cihazlara sorunsuz bir şekilde entegre edilebilir. Bu yaklaşım, Rahmanudin'in belirttiği gibi, pil boyutu ve esneklik arasındaki ikilemi çözer: "Sorunu çözdük ve pil kapasitesinin artan sertlik anlamına gelmek zorunda olmadığını gösteren ilk kişiler biziz."

Daha Yeşil Bir Pil İçin Sürdürülebilir Malzemeler

Esnekliğin ötesinde, sürdürülebilirlik araştırmacılar için bir diğer önemli hedefti. Nadir metaller gibi birçok geleneksel pil malzemesi çevreye zararlıdır ve tedarikleri sınırlıdır. Bu malzemeleri üretmek genellikle yıkıcı madencilik, kirlilik ve yoğun enerji kullanımını içerir.

Bu sorunlardan kaçınmak için Linköping ekibi doğadan elde edilen malzemeleri kullandı. Sıvı elektrotları, iletken plastikler olan konjuge polimerler ve kağıt üretiminin bol miktarda yan ürünü olan lignin içerir. Lignin özellikle bol miktarda bulunur ve dünya çapında yılda yaklaşık 100 milyon ton üretilir, bunların çoğu yakılır veya atılır. Araştırmacılar lignini enerji depolayabilen değerli bir pil malzemesine dönüştürdüler.

“Pil malzemelerimiz polimerler ve lignin olduğundan, ham maddeler bol miktarda bulunur,” diyor doktora sonrası araştırmacı ve Science Advances dergisinde yayınlanan çalışmanın ortak yazarı Mohsen Mohammadi. “Lignin gibi bir atık ürünü pile dönüştürmek dairesel ekonomiyi destekler ve bunu sürdürülebilir bir alternatif haline getirir.”

Akışkan Elektrotlar Nasıl Çalışır

Akışkan pilde, elektrot parçacıkları bir elektrolit içinde yüzer. Dinlenme halinde, bu parçacıklar doğal olarak bir araya gelerek elektriği ileten bağlantılar oluşturur. Pil gerildiğinde veya sıkıştırıldığında, bu bağlantılar geçici olarak kopar ancak hızla yeniden oluşur. Bu dinamik eylem, pilin elektriksel performansını kaybetmeden bükülme ve gerilmeyi idare etmesini sağlar.

Bu benzersiz özellik, pillerin uzunluklarının iki katına kadar uzayabileceği ve yine de etkili bir şekilde çalışabileceği anlamına gelir. Araştırmacılar pillerini tekrar tekrar test ettiler, tamamen gerdiler ve orijinal şekline geri döndürdüler. 500 şarj-deşarj döngüsünden sonra pil neredeyse tam kapasitesini korudu.

Sıvı piller için daha önceki girişimlerde galyum gibi sıvı metaller kullanılıyordu, ancak bunlar önemli sorunlara sahipti. Galyum yalnızca bir anot görevi görebiliyordu, zamanla daha az akışkan hale geldi ve katıya dönüşme riskiyle karşı karşıyaydı, bu da pilin bozulmasına neden oluyordu. Ayrıca, galyum gibi metallerin çıkarılması çevresel süreçlere zarar veriyor.

Bunun yerine sürdürülebilir organik malzemeler kullanarak, Linköping'in pili bu dezavantajlardan kaçındı. Tasarımları, ne kadar sıvı kullanılırsa kullanılsın mekanik performansta tutarlı kaldı. Pil kapasitesini artırmak, onu daha sert veya bükülmesi daha zor hale getirmedi, bu da rahat giyilebilir cihazlar için çok önemlidir.

Gelecek İçin Daha İyi Bir Pil Oluşturmak

Umut verici olsa da, sıvı pil tasarımı hala iyileştirmelere ihtiyaç duyuyor. Şu anda pil, uygulanabilirliğini kanıtlamak için yeterli ancak birçok uygulama için yetersiz olan yaklaşık 0,9 volt sağlıyor. Rahmanudin bu sınırlamayı kabul ediyor: "Pil mükemmel değil. Fikrin işe yaradığını kanıtladık, ancak performansı, özellikle voltajı iyileştirmeliyiz."

Araştırma ekibi şu anda voltajı artırmak için yeni kimyasal kombinasyonları araştırıyor. Bir olasılık, bol miktarda bulunan ve nispeten çevre dostu olan çinko veya manganez gibi yaygın metalleri içerir. Bu malzemeleri dahil etmek, sürdürülebilirliği korurken performansı artırabilir.

Giyilebilir Teknolojiyi ve Daha Fazlasını Dönüştürmek

Akışkan pillerin pratik etkileri konforun ötesine geçer. Doğrudan giysilere, cilt yamalarına ve hatta tıbbi implantlara yerleştirilen cihazlar önemli ölçüde fayda sağlayabilir. İnsülin pompalarını, kalp pillerini veya sinir izleme implantlarını düşünün; her biri güvenilir, esnek güç kaynakları gerektirir. Esnek, uyumlu piller hasta konforunu ve güvenliğini büyük ölçüde artıracaktır.

Gelecekteki uygulamalar tüketici elektroniği ve robotik alanlarına daha da uzanacaktır. Esnek piller, rahatsızlık vermeden sağlığı izleyen elektronik tekstiller, doğal olarak hareket eden yumuşak robotik bileşenler ve bugün hayal bile edilemeyen yenilikçi aletler sağlayabilir. Uzmanlar 2035 yılına kadar bir trilyondan fazla bağlı cihaz öngörürken, yumuşak piller sağlık hizmetlerinde, gıda izlemede, çevresel algılamada ve iletişimde olmazsa olmaz hale gelebilir.

Rahmanudin bu olasılıkları vurguluyor: "Piller, genellikle sağlam ve hacimli olan elektroniklerin en büyük parçasıdır. Yumuşak, uyarlanabilir pillerle, elektroniği tamamen yeni yollarla entegre edebilir, insan ihtiyaçlarına tam olarak uyum sağlayabiliriz."

Bu araştırma, sürdürülebilir, konforlu ve daha pratik giyilebilir teknolojilere doğru kritik bir adımı temsil ediyor. Araştırmacılar, pil tasarımını yeniden düşünerek, günlük hayata sorunsuz bir şekilde uyum sağlayan cihazlara kapı açtılar.

Kaynak: TBSON

  • Admin
Gönderi tarihi:

Artık Patlama Yok mu? Çin, Dünyanın İlk Yangına Dayanıklı EV Batarya Kuralını Belirledi

Çin Sanayi ve Bilgi Teknolojileri Bakanlığı (MIIT), 1 Temmuz 2026'da yürürlüğe girmesi planlanan elektrikli araç (EV) pilleri için daha sıkı güvenlik standartlarını resmen duyurdu. Bu çığır açan önlem, EV pillerinde yangın ve patlama riskini ortadan kaldırmayı amaçlıyor ve pillerin dahili termal kaçaktan sonra bile yangın ve patlamaları açıkça önlemesini gerektiren ilk önlem oluyor.

EV Güç Pilleri için Güvenlik Gereksinimleri başlıklı yeni düzenlemeler, üreticilere bu gelişmiş standartlara uymaya hazırlanmaları için bir yıldan fazla bir süre tanıyor.

Güncellenen gereksinimler, pil güvenliği çıtasını önemli ölçüde yükseltiyor. Önceki standartlar, sürücüleri yalnızca bir pil anormalliğinden en az beş dakika önce uyarmak için bir uyarı sistemi zorunlu kılarken, yeni düzenlemeler pil paketlerinin termal kaçak sırasında tutuşmaya veya patlamaya direnmesini talep ediyor. Ayrıca, yolcu güvenliğini sağlamak için dumanın aracın içine sızmaması gerektiğini şart koşuyorlar.

Bu katı kriterleri karşılamak için, üreticiler artık bir dizi yüksek yoğunluklu test yapmak zorunda. Bunlara gövde altı darbe testleri, 300 hızlı şarjdan sonra kısa devre testleri ve termal yayılma önleme testleri dahildir. Bu değişiklikler, pilleri doğrudan araç şasisine entegre eden hücre-gövde yapısı gibi gelişen teknolojilere yanıt verir.

Contemporary Amperex Technology Co., Limited (CATL) gibi pil sektöründeki büyük oyuncular, bu yeni standartları karşılamak için gereken teknolojiye zaten sahip olduklarını iddia ediyorlar. Ancak, daha küçük pil üreticileri düzenlemelere uyma konusunda araştırma ve geliştirmede önemli zorluklarla karşılaşabilirler.

Çin'in bu hamlesi, EV yangın endişelerini ele almak ve küresel pil güvenliği standartlarında liderlik pozisyonu oluşturmak için proaktif bir adım olarak görülüyor. Benzer düzenleyici tartışmalar muhtemelen Avrupa ve ABD dahil olmak üzere diğer büyük pazarlarda da devam edecektir.

Kaynak: Autopost

  • Admin
Gönderi tarihi:

Trump, Kendini eleştiren Karl Rove'dan sonra Öfke Nöbeti Geçirdi

Başkan Donald Trump, eski Beyaz Saray danışmanının Trump yönetiminin zorlamadan yaptığı hatalar hakkında bazı sert gerçekleri ortaya koymasının ardından Cumhuriyetçi stratejist Karl Rove'a yüklendi.

Fox News'de yalın bir röportajda Rove, tarifelerin uygulanmasını yanlış yönetirken ve kamuoyunu fiyatlar üzerindeki gerçek etkileri konusunda yanıltırken ekonomik onayı düşen başkana "Bay Scrooge" olarak saldırdı.

Rove, Pazar günü Fox News'e verdiği röportajda "Onu önemli olan çeşitli nedenlerle seçtik: enflasyon, sınır, DEI, ordu, Amerika'ya saygı" dedi. "[Ancak] papa olarak bir resminizi tweetlemek gibi şeyler birçok insan için son derece rahatsız edici."

Geçtiğimiz hafta başkan, papalık cübbesi ve miğferi giymiş halde kendisinin yapay zeka tarafından oluşturulmuş bir resmini yayınladıktan ve muhabirlerle bir sonraki papa olmak istediğine dair şaka yaptıktan sonra MAGA'ya inanan bazı kişiler arasında tepkiye yol açtı.

 

Rove ayrıca Trump'ın, yanlışlıkla El Salvador'un kötü şöhretli CECOT mega hapishanesine sınır dışı edilen Maryland'li baba Kilmar Abrego Garcia'nın davasını ele alış biçimini de eleştirdi. Trump yönetimi hatayı kabul etmesine rağmen Abrego Garcia'yı eve getirmeyi reddetti ve mahkemede hiçbir kanıt sunmadan onun suç çetesi MS-13'ün bir üyesi olduğunu iddia etti.

"Maryland'li bu adam - iyi bir adam mı kötü bir adam mı bilmiyorum, çete üyesi mi değil mi bilmiyorum. Gerçek şu ki, onu Amerika Birleşik Devletleri'ne geri getirin. Gerçekleri bir mahkemede ortaya koyun ve halledin," dedi Rove.

Trump, Truth Social'da gece geç saatlerde yaptığı bir paylaşımda, "Fox News'den Karl Rove'un bana ne yapacağımı söylemesine ihtiyacım yok," diye karşılık verdi. "Bu adam neredeyse her konuda yanılmış tam bir Kaybeden!"

Ancak Pazar günkü röportajında Rove, Abrego Garcia davasının haftalardır sürdüğünü ve Trump sınır güvenliğinde güçlü notlar alırken başkanın göç konusundaki onay notunu aşındırdığını söyledi.

"Bu, Amerikan halkının sağduyusunu gösteriyor," dedi. "Onu geri getirin ve doğru şekilde yapın, Amerikan halkı size daha iyi itibar edecektir."

Bu açıklamalar, Başkan George W. Bush'un yardımcı genel sekreteri olarak görev yapan ve Başkan Yardımcısı Dick Cheney'nin danışmanı olan Rove'un Trump'ın ekonomi konusunda "çok kötü durumda" olduğu uyarısından sadece birkaç gün sonra geldi. Bu uyarıyı Pazar günü de yineledi.

"Bu enflasyon, başkan benzinin 1,90 dolar olduğunu söylüyor. Depoyu yeni doldurdum. 1,90 dolar değil," dedi. "Enflasyonu yüzde 2'ye düşürmedik ve bu tarifeler uygulanırsa en azından bir kereliğine bir sıçrama yaşama riskiyle karşı karşıyayız."

Ayrıca, tarifeler konusunda yaptığı "düşüncesizce sözler" nedeniyle başkanı eleştirdi ve yorumların sanki A Christmas Carol'daki soğukkanlı cimri Ebenezer Scrooge'un ağzından çıkmış gibi göründüğünü söyleyerek liberallere katıldı.

Geçtiğimiz haftaki Kabine toplantısında Trump, perakende devlerinin CEO'larının, başkanın Çin ile ticaret savaşını azaltmaması durumunda fiyatların yükseleceği ve rafların boş kalacağı yönündeki uyarılarına yanıt verdi.

Beyaz Saray, Çin'den gelen ürünlere %145 ithalat vergisi uygularken, Pekin tüm Amerikan mallarına %125 gümrük vergisi uygulayarak misilleme yaptı.

Trump, Kabine toplantısı sırasında gazetecilere "Birisi 'Ah, raflar açık olacak' dedi" dedi. "Belki de çocuklar 30 bebek yerine iki bebek sahibi olacak ve belki de iki bebek birkaç dolar daha pahalı olacak."

Rove Pazar günü "Bay Scrooge'a benziyor" dedi. "Sıradan bir Amerikalı şöyle diyor: 'Bir dakika, senin benim tarafımda olduğunu sanıyordum. Daha azıyla yetinmem gerektiğini söyleyen tarafta olduğunu düşünmemiştim. Senin çok paran var, [ama] benimkini olabildiğince idare etmem gerek?'"

Kaynak: The Daily Beast

  • Admin
Gönderi tarihi:

Trump, Jeff Bezos'un 'çok nazik' olduğunu ve görüşmelerinin hemen ardından Amazon listelemelerinden gümrük vergisi bilgilerini kaldırmayı kabul ettiğini söyledi

Trump, Jeff Bezos'un Amazon ürün listelerinden tarife fiyatlarını kaldırmayı "hemen" kabul ettiğini söyledi.

Bezos'u arayıp konuyu konuştuğunu ve Bezos'un "çok iyi bir adam" olduğunu söylediğini belirtti.

Beyaz Saray geçen hafta Amazon'un tarife ücretlerini gösterme planını "düşmanca ve politik" olarak nitelendirdi.

Başkan Donald Trump, konuştuktan sonra ürün fiyatlarının yanında tarife maliyetlerini göstermemeyi hemen kabul eden Amazon'un kurucusu Jeff Bezos'u aradığını söyledi.

Pazar günü yayınlanan NBC News' Meet the Press röportajında sunucu Kristen Welker, başkana Bezos ile yaptığı görüşme hakkında soru sordu.

Bu, medya kuruluşu Punchbowl News'in Salı günü yayınladığı bir raporda Amazon'un yakında ürün fiyatının yanında tarife ücretlerini göstermeye başlayacağını söylemesinden kısa bir süre sonraydı, Amazon bu iddiayı reddetti.

Trump, Welker'a "O sadece çok iyi bir adam, aramızda bir ilişki var. Ona bunu sordum," dedi. "'Bunu yapmak istemiyorum' dedi ve hemen çıkardı."

Amazon ve Bezos'un bir temsilcisi, Trump'ın Bezos ile yaptığı görüşme hakkında BI'dan gelen yorum taleplerine hemen yanıt vermedi. Amazon, geçen hafta yaptığı açıklamada ekiplerinden birinin belirli ürünlerde ithalat ücretleri koymayı düşündüğünü ancak bu fikrin onaylanmadığını ve gerçekleşmeyeceğini söyledi.

Welker, Trump'ın "diğer CEO'lara karşı da aynı taktiği uygulayıp uygulamayacağını" sordu.

Trump, "Onlarla aynı fikirde olmadığımda her zaman insanları ararım" diye yanıtladı.

Welker ayrıca Trump'a, tarife maliyetlerini tüketicilere yansıtan CEO'ları cezalandırıp cezalandırmadığını sordu.

"Amerika Birleşik Devletleri'nde fabrika kurmalarını istiyorum. Bu şekilde, hiçbir tarifeleri olmaz" dedi.

Beyaz Saray, Salı günü perakendeciyi tarife ücretleri koyma planı nedeniyle sert bir şekilde eleştirdi. Beyaz Saray'ın basın sekreteri Karoline Leavitt, bir basın toplantısında bunu "düşmanca ve politik bir eylem" olarak nitelendirdi.

Trump'ın ikinci döneminin ilk 100 gününde, ABD'deki en zengin insanların bazılarının net değerleri büyük darbeler aldı.

Bezos'un net değeri Ocak ayından bu yana 30 milyar dolardan fazla düştü. 20 Ocak'ta 245 milyar dolardı, ancak Bloomberg Milyarderler Endeksi'ne göre 5 Mayıs itibarıyla 212 milyar dolara düştü.

Bu, e-ticaret devinin tarifelerin etkisinden sarsıldığı bir zamanda geldi.

Trump, Çin hariç tüm ülkelerden yapılan ithalatlara %10'luk bir temel tarife uyguladı. Çin için tarife oranı artık %145.

Perşembe günü Amazon, tarifeler ve müşteri iadeleriyle bağlantılı olarak son çeyreğinde tek seferlik ücretlerde 1 milyar dolarlık bir darbe aldığını bildirdi.

Trump'ın tarifeleri yürürlüğe girdiğinden beri, ev aletleri, atıştırmalıklar ve giyim gibi en popüler ürünlerinin bazılarında da fiyat artışları oldu.

Trump, gümrük tarifeleri politikalarına yönelik eleştirilere rağmen kararlılığını korudu. Truth Social'da Paskalya'da yayınlanan bir gönderide, başkan, gümrük tarifelerini eleştiren iş insanlarının hem iş hem de siyasette kötü olduklarını söyledi.

"AMERİKAN KAPİTALİZMİNİN ŞİMDİYE KADAR SAHİP OLDUĞU EN BÜYÜK DOST OLDUĞUMU ANLAMIYORLAR VEYA FARKINDA DEĞİLLER!" diye yazdı Trump.

Kaynak: BI

  • Admin
Gönderi tarihi:

Tesla, şimdiye kadarki en kötü krizinin ortasında, yeni Model Y'nin piyasaya sürülmesinden sadece birkaç hafta sonra en çok satan otomobilinde indirimler sunuyor

Tesla, Nisan ayının başlarında piyasaya sürülen yeni otomobilin seri üretim versiyonu olan 48.990 dolarlık uzun menzilli, dört tekerlekten çekişli Model Y'yi satın almak isteyen müşteriler için altı yıllık kredilerde %1,99'luk düşük bir finansman sunuyor. Tesla'nın umutsuzca talep altında kalmamak için fiyatları sürekli yükseltmek zorunda kaldığı günler geride kaldı. Şimdi CEO Elon Musk her yeni müşteri için mücadele etmek zorunda.

Şimdiye kadarki en büyük kriziyle karşı karşıya olan CEO Elon Musk, bayat EV ürün serisine olan azalan ilgiyi yeniden canlandırmak amacıyla hayati önem taşıyan bir Tesla otomobili için teşvikleri artırıyor.

Beş yıllık crossover'ın biraz daha yeni bir versiyonu olan Model Y yenilemesinin piyasaya sürülmesinden sadece birkaç hafta sonra Tesla, pazar günü alıcılara arabayı indirimli bir finansman oranıyla alabileceklerini bildirdi. İlgilenen alıcılar, uzun menzilli dört tekerlekten çekişli bir versiyon satın almak için 3.999 dolar öderlerse %1,99'luk altı yıllık kredi almaya hak kazanabilirler. Buna karşılık Tesla'nın bazı lüks modellerinin finansman oranları %6'nın üzerine çıkıyor.

Y, Mart ayında resmen yenilenmesini kutladı. Ancak ilk dört haftada Tesla, erken benimseyenler ve diğer sadık Tesla hayranları için tasarlanan 59.990 dolarlık sınırlı sayıda üretilen Launch Serisi için siparişleri doldurdu. 48.990 dolardan başlayan çok daha ucuz uzun menzilli AWD versiyonu yalnızca Nisan ayının başından beri mevcut.

Piyasada sadece dört hafta sonra talebi teşvik etmek, modele tam fiyattan ve piyasa faiz oranının büyük ölçüde emildiği yönünde bir istek olduğunu gösteriyor. Tesla bir neden belirtmedi ve Fortune'dan gelen yorum talebine yanıt vermedi.

Arz kısıtlılığından talep kısıtlılığına

Tesla geçmişte birden fazla kriz yaşadı, ancak bunlar genellikle mevcut talebi karşılamak için üretimi ölçeklendirip ölçekleyemeyeceği etrafında dönüyordu. Tesla, doldurabileceğinden daha fazla siparişle boğulmamak için arabalarını düzenli olarak daha pahalı hale getirdi ve müşterileri aylarca bekletti.

Şimdi sorun, yeterli arza sahip olup olmadığı değil, yeni siparişler düştüğünde halihazırda sahip olduğu tüm üretim kapasitesini nasıl kullanacağı. Silicon Valley'deki Palo Alto'daki potansiyel müşterilerin teslimatı almak için 24 saat bile beklemelerine gerek yok; yepyeni bir Model Y yenilemesi, peşinatı imzaladıkları gün onların olabilir.

Hatta bazı sahipler, giderek daha çaresiz hale gelen Tesla'nın hacimlerin borsayı hayal kırıklığına uğratmamasını sağlamak için teşvikleri artırma eğiliminde olması nedeniyle, ilgilenen alıcılara sipariş vermeden önce çeyreğin sonunu beklemelerini tavsiye ediyor.

Talepteki ani düşüşün arkasındaki başlıca suçlu, Musk'ın kendisi. İlk olarak, şirketin odak noktasını robotik üzerine tamamen bir bahis etrafında değiştirmeyi seçti; övülen Cybertruck'ı başarısız olduktan sonra 25.000 dolarlık yeni bir giriş modelinin geliştirilmesini iptal etti. Sonra, son derece popüler olmayan Trump yönetimini kesin bir şekilde destekledi ve bu da ona müşterilere mal oldu.

İlk veriler Tesla'nın Avrupa araç satışlarının Nisan ayında düşüşe geçtiğini gösteriyor
ABD vergi mükellefleri için herhangi bir anlamlı tasarruf sağlamayı başaramadığı için DOGE'deki işi fiilen sona erdikten sonra Musk bu ay şirketine geri dönüyor ve ilerici müşterilerin Musk'ın federal hükümeti basitleştirme konusundaki testere yaklaşımına karşı çıkmasıyla Tesla'nın zarar verici bir boykot hedefi olduğunu görüyor.

Beceriksiz çabalarına misilleme olarak, EV alıcıları artık daha taze bir görünüme sahip olmasına rağmen hem Tesla'dan hem de Model Y'den uzak duruyor. Bu, Tesla için yıkıcı olabilir çünkü araç işletmesi için kesinlikle hayati önem taşıyor. Üç kıtada dört tesiste üretilen bu araç, markanın teslim ettiği her üç arabadan ikisinden sorumlu. Y'ye olan talebin azalması, şirketin satış hacminde ani bir düşüşe neden olacaktır.

EV alıcıları için çok daha fazla rekabetin olduğu Avrupa'daki Musk'ın işi zaten çöküş halinde görünüyor. Tesla satışları geçen ay, alıcıların yeni Volkswagen ID.7 elektrikli sedan gibi rakiplere yönelmesiyle müşterilere yapılan teslimatların %50 ila %80 arasında azaldığı birkaç zengin ve EV dostu pazarda düştü.

Tesla, eski modellerinden hiçbirini değiştirmedi, bunun yerine yazılım güncellemelerine odaklandı

Herhangi bir normal otomobil şirketi, rekabetçi kalmak için mevcut ürün serisini çoktan tamamen yenileriyle değiştirirdi, tekliflerini genişletmekten bahsetmiyorum bile. Ancak Tesla'yı bir teknoloji şirketi olarak gören Musk, bir aracın yeniden tasarımına yatırım yapma zahmetine hiç girmedi.

Altta, Model S hala 2012'de üretim hattından çıkan ilk modelle aynı yapıyı paylaşıyor - Tesla'nın diğer tüm araçları için de aynı şey geçerli. Maliyeti en aza indirmek için yalnızca küçük tasarım dokunuşları ve güncellenmiş iç mekanlar eklendi.

Tesla, bunun yerine, hammadde maliyeti tasarrufları, etiket fiyatı indirimleri ve daha da önemlisi yazılım güncellemeleri yoluyla EV pazarında rekabetçi kalma yeteneğini vurguladı. Bu, tamamen yapay zeka ile çalışan FSD Supervised olarak bilinen gelişmiş sürücü destek özelliğini de içerir.

Her şey Tesla'nın bu yıl robotaksi filosunu ölçeklendirmesine bağlı

Yatırımcılar için Tesla, Musk'ın yapay zekasının küresel araç çağırma sektörünü altüst edecek kadar güçlü olup olmadığı konusunda hızla ikili bir bahis haline geliyor. Tabii ki FSD insan gözetimi olmadan araç kullanabilirse.

Bu onun son şansı olabilir. Musk, üç yıl önce otonom sürüşü çözmenin elzem olduğunu söylemişti: "Tesla'nın çok paraya değer olması ile temelde sıfıra değer olması arasındaki fark bu."

İlk sınırlı robotaksi pilot programı önümüzdeki ay Austin, Teksas'ta planlanıyor. Sadece 10-20 araçlık küçük bir filoyla, bir kaza meydana gelme olasılığı matematiksel olarak oldukça düşük olmalı.

900 milyar dolarlık şirketteki yatırımcıların karşı karşıya olduğu soru, Tesla'nın önümüzdeki aylarda Musk'ın söz verdiği gibi ülkenin çoğu yerine ulaşacak şekilde bu işi hızla ölçeklendirip ölçeklendiremeyeceği ve bu süreçte tehlikeli kazalar riskine girip giremeyeceğidir.

Muhteşem 7'nin açık ara en pahalı üyesi olan Tesla, gelecekte de hızla büyümeye devam edecek şekilde fiyatlandırılmıştır. Yaklaşık 1 trilyon dolar değerinde olan yatırımcılar, 2026 için tahmin edilen hisse başına 2,91 dolarlık kazancın neredeyse 100 katını ödüyorlar.

Bunun ne kadar süre artmaya devam edeceği, Model Y yenilemesinden ziyade robotaksi pilotunun başarısına bağlı gibi görünüyor.

900 milyar dolarlık şirketteki yatırımcıların karşı karşıya olduğu soru, Tesla'nın önümüzdeki aylarda Musk'ın söz verdiği gibi ülkenin çoğu yerine ulaşacak şekilde bu işi hızla ölçeklendirip ölçeklendiremeyeceği ve bu süreçte tehlikeli kazalar riskine girip giremeyeceğidir.

Muhteşem 7'nin açık ara en pahalı üyesi olan Tesla, gelecekte de hızla büyümeye devam edecek şekilde fiyatlandırılmıştır. Yaklaşık 1 trilyon dolar değerinde olan yatırımcılar, 2026 için tahmin edilen hisse başına 2,91 dolarlık kazancın neredeyse 100 katını ödüyorlar.

Bunun ne kadar süre artmaya devam edeceği, Model Y yenilemesinden ziyade robotaksi pilotunun başarısına bağlı gibi görünüyor.

Kaynak: Fortune

  • Admin
Gönderi tarihi:

Waymo, 2026'ya kadar 2 bin tane daha robotaksi ekleyeceğini söylüyor

Waymo, yakın zamanda Arizona'daki fabrikasında sensörler ve otonom sürüş teknolojisiyle donatılacak olan Jaguar I-Pace SUV'lerinin son teslimatını aldığını ve robotaksi filosuna katılacağını söyledi.

Bugün yayınlanan bir blog yazısında, Alphabet şirketi şu anda dört ana pazarında (San Francisco, Los Angeles, Phoenix ve Austin) faaliyet gösteren 1.500 Jaguar'a sahip olduğunu söyledi. Ayrıca 2026'ya kadar 2.000 araç daha ekleyerek toplam filo büyüklüğünü 3.500'e çıkarmayı planlıyor. Şirket yakın zamanda haftada ortalama 250.000 ücretli yolcu seyahatine ulaştı.

  • Admin
Gönderi tarihi:

Yeni nesil EV pilleri, lityum hücre aralığını ve ömrünü iki katına çıkarmak için katı elektrolitler kullanır

ABD'li bir araştırma ekibi, ideal elektrolit özelliklerine sahip molekülleri belirleyerek yeni nesil pillerin geliştirilmesini hızlandırabilecek yapay zeka tabanlı bir çerçeve geliştirdi.

Chicago Üniversitesi Pritzker Moleküler Mühendislik Okulu'ndaki (UChicago PME) Amanchukwu Laboratuvarı'nda çalışan doktora sonrası araştırmacı Dr. Ritesh Kumar ve ekibi tarafından geliştirilen yeni yöntem, 'eScore' adı verilen bir ölçüm kullanarak potansiyel pil elektrolit adaylarını değerlendiriyor ve sıralıyor.

Yapay zeka ve makine öğrenimi kullanan sistem, iyonik iletkenlik, oksidatif kararlılık ve Coulomb verimliliği gibi üç temel performans kriterine göre elektrolit moleküllerini değerlendiriyor; bu özellikler genellikle aynı anda optimize edilmesi zor olan özelliklerdir.

Kumar'a göre, elektrolit geliştirme genellikle yüksek kararlılık sunan moleküller genellikle iletkenlikten yoksun olduğu ve bunun tersi olduğu için takaslar içerse de, yeni araç aynı anda birden fazla performans gereksinimini karşılayabilen adayları belirlemeye yardımcı oluyor.

AI Eğitimi

Eğitim veri setini oluşturmak için araştırmacılar, 50 yılı aşkın lityum iyon pil araştırmasını kapsayan 250'den fazla bilimsel çalışmadan verileri elle derlediler. İlgili bilgilerin çoğu, dergi rakamlarına yerleştirilmiş grafikler veya tablolar olsun, yalnızca görüntü biçiminde mevcuttu ve manuel giriş gerektiriyordu.

AI sistemi eğitildikten sonra, hiç karşılaşmadığı bazıları da dahil olmak üzere aday molekülleri tahmin edilen performanslarına göre puanlayabiliyordu. Model, bir durumda mevcut ticari pil elektrolitleriyle en iyi eşleşen bir molekül belirledi.

Araştırma ekibine göre, yenilikçi yaklaşım, pil araştırmalarında sıklıkla kullanılan geleneksel deneme-yanılma yöntemlerinden farklılaşıyor.

Ayrıca, yalnızca laboratuvar testleri kullanarak her olası elektrolit kombinasyonunu keşfetmenin neredeyse imkansız olacağını ve potansiyel aday molekül sayısının 10⁶⁰ kadar yüksek olacağının tahmin edildiğini açıkladılar.

Amanchukwu, "Yüz milyonlarca bileşiği inceleyip 'Bunu incelememiz gerektiğini düşünüyorum' dememiz imkansız olurdu" dedi ve AI'yı araştırmada kullanmayı çevrimiçi müzik dinlemeye benzetti.

Müzik önerisi algoritmaları gibi, AI en umut verici molekülleri tahmin etmek için kalıplar öğrenir. Amanchukwu, bir sonraki adımın yalnızca şarkı seçmekle kalmayıp aynı zamanda çalma listeleri de oluşturan ve böylece tamamen yeni moleküllerin tasarımına giden yolu açan bir AI geliştirmek olduğunu belirtti.

Önümüzdeki sonraki adımlar

Ekibin 2020'de AI eğitim veri setini manuel olarak düzenlemeye başladığı ve 50 yılı aşkın pil araştırmasından binlerce potansiyel bileşiği çıkardığı, bunların çoğunun grafiklere, şekillere ve diyagramlara gömüldüğü bildirildi. Çoğu büyük dil modeli yalnızca metni yorumlayabildiğinden, değerleri elle girmeleri gerekir; bu da vurguladıkları vurguları içerir ve bu da zaman alıcıdır.

Amanchukwu bir basın bülteninde, "Bugün modeller bile görüntülerden veri çıkarmakta zorlanıyor" dedi ve biçimlendirme sorunları nedeniyle manuel veri girişinin gerekli olduğunu, çünkü temel bilgilerin genellikle metin yerine görüntülere yerleştirildiğini ekledi.

Veri setinin boyutuna rağmen, araştırmacılar modelin eğitiminin yalnızca bir başlangıç olduğunu vurguladı. AI, gerçek potansiyelini test etmek için daha önce hiç görmediği moleküller üzerinde değerlendirildi. Bilinen bileşiklere kimyasal olarak benzer olanlarda iyi performans gösterdi ancak bilinmeyenlerde zorlandı.

Şimdi ekip, yapay zeka modelini tamamen farklı kimyasal alanlardaki moleküllerin performansını doğru bir şekilde tahmin edecek şekilde eğitmeyi içeren bir sonraki büyük zorluğunun üstesinden gelmeye odaklandı. Bu, yeni nesil pil tasarımını ilerletmek için önemli bir adımdır.

Kaynak: IE

  • Admin
Gönderi tarihi:

BYD, Avrupa'da ilk kez Tesla'yı geçti. Bu Elon Musk için daha da kötü bir haber.

  • BYD, Nisan ayında ilk kez Avrupa'da Tesla'dan daha fazla elektrikli otomobil sattı.
  • Tesla, Elon Musk'ın politikalarına yönelik tepkilerle boğuşurken Çinli markanın satışları arttı.
  • Musk'ın talep sorunu olmadığında ısrar etmesine rağmen Tesla'nın Avrupa satışları bu yıl çöktü.

BYD, en büyük pazarlarından birinde Tesla'ya karşı büyük bir zafer kazandı.

Çinli elektrikli araç devi, Elon Musk'ın otomobil üreticisinin CEO'sunun politikalarına yönelik öfkeli tepkiler arasında satışlarının çöküşünü görmesiyle geçen ay Avrupa'da ilk kez Tesla'yı geride bıraktı.

JATO Dynamics verilerine göre, BYD Nisan ayında Tesla'nın 7.165'ine kıyasla 7.230 adet akülü elektrikli araç sattı.

Bu, Çinli marka için önemli bir dönüm noktası ve BYD'nin Tesla'nın Avrupa'daki endişe verici düşüşünden faydalandığını gösteriyor.

JATO Dynamics verilerine göre, yeni Tesla kayıtları geçen yılın aynı ayına kıyasla Nisan ayında neredeyse %50 düşerken, BYD satışları aynı dönemde %169 arttı.

BYD, hibrit satışları hesaba katılmadan bile Tesla'yı geride bıraktı. Çinli otomobil üreticisi geçen ay 12.525 araç sattı, bu da toplam satışlarının yalnızca akülü EV'ler satan Tesla'yı rahatça geride bıraktığı anlamına geliyor.

Tesla, ABD ve Çin'den sonra üçüncü büyük pazarı olan Avrupa'da bu yıl bir darbe aldı. JATO Dynamics'e göre, EV satışları genel olarak artmasına rağmen, otomobil üreticisinin Avrupa satışları 2025'in ilk üç ayında %30 düştü.

Otomobil üreticisi, CEO Musk'ın Trump yönetimindeki rolü ve Alman aşırı sağcı AfD partisine verdiği destek nedeniyle bir tepki dalgasıyla karşı karşıya kaldı.

Salı günü Katar Ekonomi Forumu'nda verdiği bir röportajda Musk, Tesla'nın satışlarda düşüş yaşadığını reddetti. Tesla, geçen ay güncellenen Model Y'sinin lansmanı için fabrikalarını yeniden düzenlerken 2022'den bu yana teslimatlarda en zayıf çeyreğini bildirmesine rağmen bu böyleydi.

"Avrupa bizim en zayıf pazarımız. Diğer her yerde güçlüyüz. Satışlar şu anda iyi gidiyor, anlamlı bir satış açığı öngörmüyoruz" dedi Musk.

Buna karşılık, BYD Avrupa'daki patlayıcı büyümesinden yararlanmak için yeni modeller piyasaya sürmek için yarışıyor.

Çinli marka, Çarşamba günü ucuz Seagull EV'sinin Avrupa versiyonu olan Dolphin Surf'ü tanıttı.

Kompakt hatchback, Haziran ayında 15 Avrupa pazarında satışa sunulacak ve fiyatlar 23.000 avrodan (26.000 $) başlayacak; bu da Tesla'nın en ucuz modelinden yaklaşık 19.000 $ daha az.

Tesla'yı Çin'de ezdikten sonra, BYD yurtdışında agresif bir genişleme hedefliyor. EV devi geçen ay Çin dışında 79.000 araç sattı; bu, Nisan 2024'teki toplamın neredeyse iki katı.

Kaynak: BI

  • Admin
Gönderi tarihi:

Tesla'nın son otonom sürüş modu, aracı korkutucu bir kazaya sürükledi, güvenlik endişelerini artırdı

Son Tam Otonom Sürüş (FSD) Gözetimli güncellemesine sahip yeni 2025 Tesla Model 3'ün yoldan çıkıp şok edici bir kazada takla attığı bildirildi. Sürücüye göre, olay önlenemeyecek kadar hızlı gerçekleşti.

Sürücü, Tesla FSD v13.2.8 with Hardware 4 (Tesla'nın en güncel sürümü) kullanırken, araç beklenmedik bir şekilde yoldan çıktı, bir ağaca çarptı ve devrildi; müdahale edilemeyecek kadar ani ve hızlı bir sapma oldu. Neyse ki, sürücü ciddi şekilde yaralanmadı ve sadece dikiş atılması gereken bir çene kesiği aldı.

Olay, Reddit kullanıcı adı SynNightmare olan sürücünün TeslaFSD alt dizininde kazanın bir bakış açısı videosunu yayınlamasının ardından gün yüzüne çıktı ve hayatta olduğu için kendini şanslı hissettiğini ekledi. Yazının yazıldığı sırada, gönderide Tesla'nın FSD teknolojisiyle ilgili endişelerini dile getiren 1.800'den fazla kullanıcı yorumu vardı.

Son Tesla kazası endişelere yol açtı

FSD'yi bulabildiğim her fırsatta kullandım. Aslında FSD ayarlarımı ve deneyimimi kişiselleştirmek için YouTube videoları izledim. Beni Waffle House'a götürebildiği ve sabah işe giderken beni götürdüğü sırada arkama yaslanıp rahatlayabildiğim için mutluydum,” dedi Electrek'in Wally olarak tanımladığı sürücü bir röportajda.

Kaza iki ay önce gerçekleşti. “İşe gidiyordum ve Tam Otonom Sürüş açıktı. Karşıdan gelen araba geçti ve direksiyon hızla dönmeye başladı, hendeğe girdi ve ağaca çarptı ve araba devrildi. Tepki verecek zamanım olmadı,” diye belirtti Alabama'dan Wally.

“Çenem yarıldı ve yedi dikiş atılması gerekti. Çarpışmadan sonra baş aşağı asılı kaldım ve kanın cam tavana damladığını gördüm, nereden kanayacağımı bilmiyordum,” diye ekledi.

"Emniyet kemerimi çözdüm ve iki ön koltuğun ortasındaki kumaş döşemeye oturdum ve telefonumun çarpışma algılama özelliğinin devreye girdiğini ve ilk müdahale ekiplerinin yolda olduğunu söylediğini gördüm. Tüm vücudum olaydan dolayı şoktaydı," dedi Wally Electrek'e.

Tesla sorumluluğu sürücüye yüklüyor

Ancak, teknolojinin yasal olarak Seviye 2 otomasyon olarak sınıflandırıldığını belirtmek önemlidir. Bu, sürücünün her zaman tetikte olması ve kontrolü devralmaya hazır olması gerektiği anlamına gelir. Bu amaçla Tesla, FSD etkin olsa bile kazaların tüm sorumluluğunu sürücüye yüklüyor.

Tesla yakın zamanda pazarlamasını değiştirerek sürücüleri "arkanıza yaslanın ve yola bakın" diye teşvik etti, bu da yanlış bir güvenlik hissi yaratabilir. Bu durumda, sürücü dikkatli olsa bile sistem o kadar ani bir hata yaptı ki sürücü hızlı bir şekilde yanıt veremedi.

 

Bu, Tesla yazılımının gerçek güvenliği, sürücü denetimine ilişkin gerçekçi beklentiler ve sistem arızalandığında sorumluluk konusunda önemli endişeler doğuruyor. Bu özel durumda, spekülasyon FSD'nin gölgeleri veya yol işaretlerini bir engel olarak yanlış okuyup aşırı tepki vermiş olabileceği yönünde.

Tesla'nın görüş tabanlı sistemi (radar veya LiDAR yok), tuhaf aydınlatma, inşaat alanları veya kötü işaretlenmiş yollar gibi uç durumlarda zorlanıyor. Ayrıca, genel halkın otonom bir sistemi düzgün bir şekilde izlemek için yeterince eğitilmemiş veya deneyimli olmadığı konusunda endişeler de var.

Ayrıca, Tesla'nın vaat ettiği şey ile FSD'nin gerçekten güvenli bir şekilde sunabileceği şey arasında algılanan bir kopukluk var. Alanındaki uzmanlara göre, bu sistemlerin asgari denetimle halka açık yollarda çalışmasına izin verilmesi endişe verici.

Kaynak: IE

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.