Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

 

  • Admin
Gönderi tarihi:

Çin'in CATL'si, 5 dakikalık şarjla daha uzun menzille BYD'nin EV pil rekorunu kırdığını iddia ediyor

CATL, yeni ürünlerini duyururken, en son pillerinden birinin sadece beş dakikalık şarj süresinden sonra bir EV'ye 520 km (323 mil) sürüş menzili ekleyebileceğini söyledi.

Bu iddia, rakip Çinli EV devi BYD'nin geçen ay elde ettiği başarılara göre ona hafif bir avantaj sağlayacak ve Batılı rakiplerinin sunduklarından çok daha önde olacak.

Dünyanın en büyük EV pil tedarikçisi olan Çin'in CATL'si, Pazartesi günü, "süper hızlı şarj teknolojisi için yeni bir küresel rekor" kırdığını iddia ettiği bir pil de dahil olmak üzere bir dizi yeni gelen ürünü duyurdu.

Şirket — Contemporary Amperex Technology Company Ltd. — WeChat'te yayınladığı bir gönderide, ikinci nesil Shenxing pilinin sadece beş dakikalık şarj süresinden 520 km (323 mil) sürüş menzili ekleyebileceğini söyledi; bu, benzinli arabaları yakıt ikmalinden sadece biraz daha uzun.

catl.jpg

Bu, CATL'nin hızlı şarjını, geçen ay sektörü yaklaşık 5 dakikada pillerine yaklaşık 400 km menzil ekleyebileceğini iddia ettiği bir şarj sistemiyle şaşırtan Çinli EV devi ve Tesla rakibi BYD'ninkinden daha önde gösteriyor gibi görünüyor.

Bazı analistler, olası teknik engelleri ve yüksek maliyetleri belirterek BYD'nin iddialarına şüpheyle yaklaştı. Ancak, daha geniş bir ölçekte uygulanabilir olduğu kanıtlanırsa, teknoloji EV sektörünün tüketicilerin elektrikli araç menzili ve rahatlığı konusundaki endişelerini hafifletmesine yardımcı olabilir.

CATL'nin son iddiaları ayrıca, son teknoloji şarj hızlarını Batılı rakiplerininkinden rahatça önde tutacaktır. Tesla'nın en son süper şarj cihazları 15 dakikada 270 kilometreye kadar menzil ekleyebilirken, Mercedes-Benz Group yakın zamanda pillerinden birinin 10 dakika içinde 325 kilometreye kadar şarj edilebileceğini söyledi.

CATL, yeni Shenxing ürününün 800 km menzil ve 1,3 megavatlık bir tepe şarj gücü sunduğunu söyledi. Pilin -10°C'lik düşük sıcaklık ortamlarında sektörün en yüksek akım şarj seviyesini geride bıraktığını ekledi.

Pazartesi günü CATL ayrıca, EV sektörünün lityuma olan bağımlılığını azaltan "dünyanın ilk seri üretim sodyum iyon pili" olacağını söylediği "Naxtra" serisindeki yeni pilleri duyurdu.

Şirkete göre sodyum iyon pillerin kullanımı bakım maliyetlerini düşürmeye yardımcı olabilir ve -40°C ile +70°C arasındaki aşırı sıcaklıklarda performans gösterebilir.

CATL, Naxtra pillerinden birinin özellikle ağır hizmet tipi kamyonlar için olduğunu, sekiz yıldan fazla hizmet ömrü sunarken geleneksel kurşun-asit pillere göre daha düşük yaşam döngüsü maliyetleri ve daha yüksek verimlilik sağladığını ekledi.

CATL'nin Shenzhen'de listelenen hisseleri Salı günü yaklaşık %1 arttı.

Şirket bu yılın başlarında Hong Kong'da listeleme başvurusunda bulundu. Reuters'ın konuya yakın kaynaklara dayandırdığı haberine göre, anlaşmanın en az 5 milyar dolar gelir elde etmesi bekleniyor ve bu da Hong Kong'un 2021 başından bu yana en büyük halka arzı olabilir.

Kaynak: CNBC

  • Admin
Gönderi tarihi:

Bezos'un Yeni EV Şirketi Tesla'yı Hedefliyor

Dünyanın en zengin ikinci adamı Jeff Bezos (202 milyar dolar), elektrikli araç (EV) satışları için bir yarışta en zengin adam Elon Musk'la (310 milyar dolar) mücadele ediyor. Bu gelişme, Musk'ın Tesla Inc.'inin (NASDAQ: TSLA) tarihinin en zor çeyreklerinden birinin ardından savunmasız kalmasıyla gerçekleşiyor.

Slate Nedir?

Indiana'dan uygun fiyatlı bir pikap mı?

Bezos, 20.000 ila 25.000 dolarlık bir pikap piyasaya sürecek olan Slate'in destekçisi. İlk pikabının gelecek yıl piyasaya sürülmesi hedefleniyor.

Pikap Indiana'da üretilecek ve alıcıların onu bir SUV'ye dönüştürmesine olanak tanıyan "kitler" olarak adlandırdığı şeylerle modifiye edilebilecek. Kitler başka yerlere eklenebilir. Slate iki pil sunacak. Birinin menzili 150 mil olacak. Diğerinin menzili 240 mil olacak. Her biri en popüler EV pikaplarının menzilinin altındadır. Tesla'nın Cybertruck'ının menzili 320 ila 350 mildir. Ford F-150 Lightning'in menzili 300 mildir. Her biri Slate ürününden çok daha büyüktür ve çok daha pahalıdır, taban fiyatları 60.000 doların çok üzerindedir.

Electdrive, Slate pikabının büyük presler kullanmayacağı ve sade iç mekanlara sahip olacağı için ucuz olduğunu bildiriyor.

Slate'in yöneticilerinden birkaçı Bezos'un Amazon'unda çalışıyordu, ancak Bezos'un bir sahip olarak varlığı gizli tutuldu.

Düşük bir fiyat, Slate'in başarılı olmasına yardımcı olmayabilir, ancak genel müdürü buna güveniyor. CEO Chris Barman, "Uzun zamandır söz verilen ancak asla teslim edilmeyen uygun fiyatlı aracı üretiyoruz," diye yorumladı. EV pikap alanı kalabalık, ancak uygun fiyatlı bir bodrum fiyatında değil.

İkaz Edici Bir Hikaye

Bir başka derinden sorunlu rakip.

EV pikapları hakkında uyarıcı bir hikaye, derinden sıkıntıda olan EV pikap şirketi Rivian Automotive Inc.'in (NASDAQ: RIVN) hikayesidir. Milyarlarca dolar kaybetti ve hisse senedi fiyatı son beş yılda %90'ın üzerinde düştü. Kabul edelim, EV pikapları pahalı ve ilk çeyrekte sadece 8.640 araç teslim etti.

Son olarak, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki EV pazarı önemli ölçüde yavaşladı. Bu büyük ölçüde mevcut şarj cihazı sayısı ve araç menzilinden kaynaklanmaktadır.

En Çok Sürücünün Yeşile Döndüğü Eyaletler Bunlar

Günümüzün En İyi Dereceli Kredi Kartlarına İnanmak Zor
İnanması zor, ancak bugün bazı ürünlerde %6'ya kadar nakit iade (doğru okuyorsunuz), 200$ hesap özeti kredileri, 0$ yıllık ücret, seyahat ödülleri ve daha fazlasını sunan kredi kartları var. Kendiniz görün, bugünün en iyi kredi kartlarının bir listesini burada bir araya getirdik.

Açıkçası, bu kadar iyi ödüllerle sonsuza kadar mevcut olmalarını beklemiyoruz. Ancak bugün kaydolursanız gördüğümüz en iyi ödüllerden bazılarını güvence altına alabilirsiniz. Başlamak için buraya tıklayın.

Kaynak: 24/7

  • Admin
Gönderi tarihi:

Bilim insanları güç kaybetmeden esneyebilen sıvı piller üretiyor

Akıllı saatler, işitme cihazları ve fitness takipçileri gibi günümüzün giyilebilir teknolojileri sert, hantal pillere dayanıyor. Bu cihazlar yaygınlaşmış olsa da, gelecekteki giyilebilir cihazlar daha da büyük bir rahatlık vaat ediyor.

Elektronik cilt bantları, implante edilebilir tıbbi sensörler, e-tekstiller ve yumuşak robotlar yakında günlük yaşamın bir parçası olabilir. Ancak bunların kullanışlılığı büyük ölçüde esnek formlarına uyum sağlayabilen pillere bağlıdır.

Mevcut pil tasarımları büyük bir engelle karşı karşıya. Pil ömrünü artırmak için tasarımcılar genellikle daha fazla aktif malzeme ekler. Ancak bu malzemelerin eklenmesi elektrotları daha kalın, daha sert ve daha az esnek hale getirir. Sonuç olarak, bu sert bileşenler konforu azaltır ve cihazın vücutla doğal olarak hareket etme yeteneğini sınırlar.

Linköping Üniversitesi'ndeki araştırmacılar, bu uzun süredir devam eden zorluğun üstesinden yenilikçi bir yaklaşımla geldiler. Katı elektrotlar yerine sıvı elektrotlar kullanarak piller geliştirdiler. Bu, pillerin enerji depolama kapasitesinden ödün vermeden bükülmesini, dönmesini ve esnemesini sağlar.

Katıdan Sıvı Elektrotlara

Geleneksel pil tasarımlarının merkezinde, sıkıca birbirine bağlanmış sert aktif malzemelerden oluşan katı bir elektrot bulunur. Bu elektrotlar enerjiyi etkili bir şekilde depolarken, sertlikleri sınırlı esnekliğe yol açar. Önceki çözümler daha yumuşak malzemeler veya karmaşık şekiller denedi ancak pil kapasitesi ile esneklik arasındaki temel çatışmayı çözemedi.

Bunu ele almak için Linköping'in Organik Elektronik Laboratuvarı katı elektrotları sıvılara dönüştürdü. "Elektro sıvılar" geliştirdiler - bir elektrolit içinde asılı duran elektriksel olarak aktif malzemelerin küçük parçacıklarını içeren kalın, diş macunu benzeri maddeler. Katı elektrotların aksine, bu sıvılar sert yapılara bağlı değildir. Bunun yerine, güçleri ve esneklikleri sertlik veya sertlikten ziyade viskozitelerinden - sıvının kalınlığından - gelir.

Araştırmayı yöneten yardımcı doçent Aiman Rahmanudin, "Dokusu biraz diş macununa benziyor. Hatta pili istediğiniz gibi şekillendirmek için bir 3D yazıcıda bile kullanabilirsiniz. Bu, tamamen yeni cihaz türleri için olanaklar sunuyor." açıklamasını yaptı.

Sıvı elektrotlar kolayca herhangi bir şekle girebildiğinden, pil cihazlara sorunsuz bir şekilde entegre edilebilir. Bu yaklaşım, Rahmanudin'in belirttiği gibi, pil boyutu ve esneklik arasındaki ikilemi çözer: "Sorunu çözdük ve pil kapasitesinin artan sertlik anlamına gelmek zorunda olmadığını gösteren ilk kişiler biziz."

Daha Yeşil Bir Pil İçin Sürdürülebilir Malzemeler

Esnekliğin ötesinde, sürdürülebilirlik araştırmacılar için bir diğer önemli hedefti. Nadir metaller gibi birçok geleneksel pil malzemesi çevreye zararlıdır ve tedarikleri sınırlıdır. Bu malzemeleri üretmek genellikle yıkıcı madencilik, kirlilik ve yoğun enerji kullanımını içerir.

Bu sorunlardan kaçınmak için Linköping ekibi doğadan elde edilen malzemeleri kullandı. Sıvı elektrotları, iletken plastikler olan konjuge polimerler ve kağıt üretiminin bol miktarda yan ürünü olan lignin içerir. Lignin özellikle bol miktarda bulunur ve dünya çapında yılda yaklaşık 100 milyon ton üretilir, bunların çoğu yakılır veya atılır. Araştırmacılar lignini enerji depolayabilen değerli bir pil malzemesine dönüştürdüler.

“Pil malzemelerimiz polimerler ve lignin olduğundan, ham maddeler bol miktarda bulunur,” diyor doktora sonrası araştırmacı ve Science Advances dergisinde yayınlanan çalışmanın ortak yazarı Mohsen Mohammadi. “Lignin gibi bir atık ürünü pile dönüştürmek dairesel ekonomiyi destekler ve bunu sürdürülebilir bir alternatif haline getirir.”

Akışkan Elektrotlar Nasıl Çalışır

Akışkan pilde, elektrot parçacıkları bir elektrolit içinde yüzer. Dinlenme halinde, bu parçacıklar doğal olarak bir araya gelerek elektriği ileten bağlantılar oluşturur. Pil gerildiğinde veya sıkıştırıldığında, bu bağlantılar geçici olarak kopar ancak hızla yeniden oluşur. Bu dinamik eylem, pilin elektriksel performansını kaybetmeden bükülme ve gerilmeyi idare etmesini sağlar.

Bu benzersiz özellik, pillerin uzunluklarının iki katına kadar uzayabileceği ve yine de etkili bir şekilde çalışabileceği anlamına gelir. Araştırmacılar pillerini tekrar tekrar test ettiler, tamamen gerdiler ve orijinal şekline geri döndürdüler. 500 şarj-deşarj döngüsünden sonra pil neredeyse tam kapasitesini korudu.

Sıvı piller için daha önceki girişimlerde galyum gibi sıvı metaller kullanılıyordu, ancak bunlar önemli sorunlara sahipti. Galyum yalnızca bir anot görevi görebiliyordu, zamanla daha az akışkan hale geldi ve katıya dönüşme riskiyle karşı karşıyaydı, bu da pilin bozulmasına neden oluyordu. Ayrıca, galyum gibi metallerin çıkarılması çevresel süreçlere zarar veriyor.

Bunun yerine sürdürülebilir organik malzemeler kullanarak, Linköping'in pili bu dezavantajlardan kaçındı. Tasarımları, ne kadar sıvı kullanılırsa kullanılsın mekanik performansta tutarlı kaldı. Pil kapasitesini artırmak, onu daha sert veya bükülmesi daha zor hale getirmedi, bu da rahat giyilebilir cihazlar için çok önemlidir.

Gelecek İçin Daha İyi Bir Pil Oluşturmak

Umut verici olsa da, sıvı pil tasarımı hala iyileştirmelere ihtiyaç duyuyor. Şu anda pil, uygulanabilirliğini kanıtlamak için yeterli ancak birçok uygulama için yetersiz olan yaklaşık 0,9 volt sağlıyor. Rahmanudin bu sınırlamayı kabul ediyor: "Pil mükemmel değil. Fikrin işe yaradığını kanıtladık, ancak performansı, özellikle voltajı iyileştirmeliyiz."

Araştırma ekibi şu anda voltajı artırmak için yeni kimyasal kombinasyonları araştırıyor. Bir olasılık, bol miktarda bulunan ve nispeten çevre dostu olan çinko veya manganez gibi yaygın metalleri içerir. Bu malzemeleri dahil etmek, sürdürülebilirliği korurken performansı artırabilir.

Giyilebilir Teknolojiyi ve Daha Fazlasını Dönüştürmek

Akışkan pillerin pratik etkileri konforun ötesine geçer. Doğrudan giysilere, cilt yamalarına ve hatta tıbbi implantlara yerleştirilen cihazlar önemli ölçüde fayda sağlayabilir. İnsülin pompalarını, kalp pillerini veya sinir izleme implantlarını düşünün; her biri güvenilir, esnek güç kaynakları gerektirir. Esnek, uyumlu piller hasta konforunu ve güvenliğini büyük ölçüde artıracaktır.

Gelecekteki uygulamalar tüketici elektroniği ve robotik alanlarına daha da uzanacaktır. Esnek piller, rahatsızlık vermeden sağlığı izleyen elektronik tekstiller, doğal olarak hareket eden yumuşak robotik bileşenler ve bugün hayal bile edilemeyen yenilikçi aletler sağlayabilir. Uzmanlar 2035 yılına kadar bir trilyondan fazla bağlı cihaz öngörürken, yumuşak piller sağlık hizmetlerinde, gıda izlemede, çevresel algılamada ve iletişimde olmazsa olmaz hale gelebilir.

Rahmanudin bu olasılıkları vurguluyor: "Piller, genellikle sağlam ve hacimli olan elektroniklerin en büyük parçasıdır. Yumuşak, uyarlanabilir pillerle, elektroniği tamamen yeni yollarla entegre edebilir, insan ihtiyaçlarına tam olarak uyum sağlayabiliriz."

Bu araştırma, sürdürülebilir, konforlu ve daha pratik giyilebilir teknolojilere doğru kritik bir adımı temsil ediyor. Araştırmacılar, pil tasarımını yeniden düşünerek, günlük hayata sorunsuz bir şekilde uyum sağlayan cihazlara kapı açtılar.

Kaynak: TBSON

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.