Zıplanacak içerik
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Tartışma ve Paylaşımların Merkezi - Türkçe Forum - Turkish Forum / Board / Blog

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

En Son Elektrikli Otomobil - Araç Haberleri

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Yazar
  • Admin
  • Cevaplar 973
  • Görüntü 61,9b
  • Tarih
  • Son Cevap

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Most Popular Posts

  • Kia Yeni Elektrikli Modeller İçin Sonraki Segmenti Seçti Autocar'ın yeni bir raporuna göre Güney Koreli otomobil üreticisi Kia, pille çalışan bir crossover ve küçük hatchback'i tanıtarak ön

  • Döner motorlu Mazda MX-30 R-EV üretimi başlıyor 2023 Mazda MX-30 R-EV rotary plug-in hibrit ortaya çıkmakla kalmadı, aynı zamanda üretimde ve gerçekten gerçeğe dönüşüyor. Üretim Perşembe gü

Gönderilen Görseller

Gönderi tarihi:
  • Yazar
  • Admin

Hyundai, BYD ve Toyota'yı Geride Bırakan Minik Bir Elektrikli Araçla Japonya Pazarına Damgasını Vurdu

Hyundai Motor, Insta EV (Korece: Casper EV) olarak bilinen kompakt elektrikli aracıyla pazara yeniden girişinden üç yıl sonra Japonya'da ivme kazanıyor.

JAIA verilerine göre, Hyundai Pazartesi günü Ocak-Haziran 2025 arasında 438 adet satarak yıllık 1.000 adetlik hedefine ulaştı ve rekor bir ilk yarıya imza attı.

Hyundai_INSTER_Range_KV_Exterior:16x9?wi

Rakiplerine kıyasla mütevazı olsa da, Hyundai'nin 438 adetlik satış rakamı, Japonya'daki en iyi ilk yarı performansını temsil ediyor ve 2023 toplamının (618 adet) %70'ini sadece altı ayda gerçekleştirdi.

Hyundai, 2022'de Japonya pazarına yeniden girdikten sonra 2023'te 492 adet sattı.

Büyüme büyük ölçüde Nisan ayında piyasaya sürülen Insta EV tarafından yönlendiriliyor. Aylık satışlar istikrarlı bir şekilde arttı: Nisan'da 82, Mayıs'ta 94 ve Haziran'da 130.

Hyundai, elektrikli araç kullanımının %1'in altında kaldığı Japonya'da Insta EV'nin fiyat avantajından yararlanıyor.

2.849.000 JPY (19.288 ABD Doları) fiyatla satılan Insta EV, BYD Atto 3 (4,18 milyon JPY / 28.299 ABD Doları) ve Toyota bZ4X'ten (5,5 milyon JPY / 37.235 ABD Doları) önemli ölçüde daha ucuz; bu da aralarında 10 milyon KRW'den (7.200 ABD Doları) fazla bir fark anlamına geliyor.

Japonya'nın maksimum CEV sübvansiyonu olan 560.000 JPY (3.791 ABD Doları) için uygunken, BYD Atto 3'ün sübvansiyonu, daha sıkı kritik mineral kuralları nedeniyle 350.000 JPY'ye (2.370 ABD Doları) düşürüldü.

İhracat, Japonya'nın sıkı kalite taleplerini karşılamak için kademeli hacim artışlarının planlandığı Gwangju Global Motors tarafından gerçekleştiriliyor.

General Motors CEO'su Yoon Mong Hyun, şirketin Japonya'ya gidecek araçlar için özel bir denetim sürecine 3 milyar KRW (2,16 milyon ABD doları) yatırım yaptığını ve bu yıl Japonya'ya 680 adet ihracat hedeflediğini söyledi.

Bu arada Kia, 2026 yılında elektrikli hafif ticari aracı PV5 ile Japonya pazarına girmeyi planlıyor.

Hyundai'nin aksine Kia, bir yan kuruluş kurmak yerine yerel satışlar için Sojitz Corporation ile ortaklık kuruyor. Bu strateji, Japonya'nın gelişmekte olan elektrikli hafif ticari araç pazarındaki riskleri en aza indirmeyi amaçlıyor.

Mordor Intelligence'a göre, Japonya'nın ticari araç pazarı 2023 yılında 28,5 milyar ABD doları (40 trilyon KRW) değerindeydi ve bunun %74'ünü hafif ticari araçlar oluşturuyordu; bu da PV5'in hedef segmentiydi.

Bu kategoride elektrikli araç talebi sınırlı olsa da Toyota, Suzuki ve Daihatsu'nun yıl sonuna kadar elektrikli hafif ticari araçlarını piyasaya sürmeye hazırlanmasıyla rekabetin yoğunlaşması bekleniyor.

Kaynak: AUTOPOST

Gönderi tarihi:
  • Yazar
  • Admin

Düşen Bir Telefon, Tesla'ya Karşı 243 Milyon Dolarlık Karara Nasıl Yol Açtı?

  • Tesla, iddiaya göre Otopilot özelliklerinin de dahil olduğu ölümcül bir kazadan sonra 242,5 milyon dolar borçlu olabilir.

  • Kaza 2019 yılında meydana gelmiş, bir kadının ölümüne ve erkek arkadaşının ağır yaralanmasına neden olmuştu.

  • Şirket, itiraz etmeyi planlıyor ve sürücünün hızlanarak Otopilot sistemlerini devre dışı bıraktığını iddia ediyor.

Tesla sonunda robotaksi hizmetini başlattı, ancak jürinin Otopilot'un da dahil olduğu ölümcül bir kazadan kısmen sorumlu bulmasıyla büyük bir darbe aldılar. Dava yıllardır yargı sürecindeydi, ancak şu ana kadar 329 milyon dolarlık tazminatla sonuçlandı.

Florida Güney Bölgesi'ndeki davaya göre, George McGee, Otopilot özellikli 2019 model bir Tesla Model S kullanıyordu. CNBC, McGee'nin telefonunu düşürdüğünü ve bir engelle karşılaşırsa aracın fren yapacağına inanarak telefonu almaya gittiğini söylüyor.

Bunun yerine, aracın 97 km/s hıza ulaştığı ve park halindeki bir Chevrolet Tahoe'ya çarptığı bildirildi. SUV daha sonra Benavides Leon'a çarparak ölümüne, Dillon Angulo'nun ise ciddi şekilde yaralanmasına neden oldu. Angulo'nun birden fazla kemiğinin kırıldığı ve travmatik beyin hasarı geçirdiği söyleniyor.

Kaza şüphesiz korkunç olsa da, asıl soru kimin suçlu olduğuydu. Sonuç olarak, jüri Tesla'nın %33 sorumlu olduğuna karar verdi ve bu da otomobil üreticisinin 42,5 milyon dolar tazminat ve 200 milyon dolar cezai tazminat ödemek zorunda kalacağı anlamına geliyor. Bu durum, jürinin Tesla'nın Otopilot'un yeteneklerini abarttığı iddialarından etkilendiğini gösteriyor.

Tesla temyize gitmeyi planlıyor ve otomobil üreticisi, "Bugünkü karar yanlış ve yalnızca otomotiv güvenliğini olumsuz etkiliyor" diyen uzun bir açıklama yayınladı. Şirket ayrıca, "[duruşmada] önemli hukuk hataları ve usulsüzlükler" olduğunu iddia etti.

Daha da ilginci, Tesla, "Kanıtlar her zaman, sürücünün tek kusurunun, ayağı gaz pedalında olduğu ve Otopilot'u devre dışı bıraktığı için hız yapması olduğunu göstermiştir. Sürücü, gözleri yolda olmadan düşen telefonunu arıyordu. Açık olmak gerekirse, 2019'da ve bugün hiçbir araba bu kazayı engelleyemezdi." dedi. Otomobil üreticisi, davanın "asla Otopilot ile ilgili olmadığını" ve bunun yerine "sürücünün -ilk günden itibaren- sorumluluğu kabul edip kabul etmesine rağmen, davacı avukatlarının arabayı suçlayarak uydurduğu bir kurgu" olduğunu iddia etti.

Her şeyin nasıl sonuçlanacağı henüz belli değil, ancak temyiz süreci istedikleri gibi gitmezse Tesla için felaketle sonuçlanabilir.

Kaynak: Carscoops

  • 2 hafta sonra...
Gönderi tarihi:
  • Yazar
  • Admin
Gönderi tarihi:
  • Yazar
  • Admin

Rivian CEO'su, Çinli elektrikli araç üreticilerinin daha ucuz araçlar üretmek için 'sihirli' bir şey yapmadığını söylüyor.

  • Rivian CEO'su RJ Scaringe, Çin'deki elektrikli araçların fiyatlarına çok fazla odaklanıldığını söylüyor.

  • Bunun yerine, teknik özelliklerine daha fazla dikkat edilmesi gerektiğini söyledi.

  • Rivian, elektrikli araçlarını Çin'de satmasa bile bu alanda rekabet etmeye çalışıyor.

Rivian CEO'su RJ Scaringe, Çinli otomobil üreticilerinin sonsuza dek sürmeyecek kadar yerleşik bir maliyet avantajına sahip olduğunu söyledi.

Scaringe, Everything Electric podcast'ine yakın zamanda katıldığı bir programda, "Batı pazarlarının yerli üreticilerinin Çin'de üretim yapmasına izin vermezken, aynı zamanda Çinli şirketlerin Çin'de serbestçe üretim yapıp satış yapmasına izin vermesi düşünülemez," dedi.

ABD zaten Scaringe'in tahminine benzer engeller koyuyor. Biden yönetimi, Çin yapımı elektrikli araçlara %100 gümrük vergisi uyguladı. Başkan Donald Trump, otomobil üreticilerini ABD'de daha fazla araç üretmeleri için baskı altına almak amacıyla gümrük vergisi tehditlerini kullandı.

Rivian Çin pazarında değil, ancak Scaringe, şirketin teknolojisinin en son teknolojiye sahip olmasını sağlamak için rakiplerini yakından takip ettiğini söylüyor.

"Herkesin dikkat etmesi gereken nokta, bunların teknik olarak çok gelişmiş araçlar olduğu ve birçok, hatta Batılı araç üreticisinin çoğundan daha gelişmiş olduğudur," dedi. "Rivian ve Tesla bunun istisnası diyebilirim."

Daha düşük maliyet konusuna gelince, Scaringe, sübvansiyonlu geliştirme ve bileşenlerden aracın kendisine kadar her şeyi etkileyen düşük işçilik maliyetlerinin birleşiminin, otomobil üreticilerinin rekabet etmesini nasıl çok zorlaştırdığını anlattı.

"Birçok arabayı parçalara ayırdık, her araba üreticisi yapıyor," dedi. "Parçalara ayırdığınızda bu gerçekten etkileyici maliyet yapılarına olanak tanıyan sihirli bir şey yok. 'Aha, bunu yaptılar' dediğiniz gizli bir sihirli şey yok. Daha ziyade, daha düşük sermaye maliyetinin bileşik faydaları."

Scaringe, otomotiv dışı olanlar da dahil olmak üzere birçok ürünün ABD'de bol miktarda bulunmayan nadir toprak minerallerine ve diğer bileşenlere dayanması nedeniyle korumacılığın tek başına işe yaramayacağını söyledi.

"Geleceğin teknolojilerini düşündüğünüzde, aslında fosil yakıt alanında sahip olduğumuz jeolojik avantajlara sahip değiliz," dedi. "Bu nedenle, zorunlu olarak, tarihsel olarak çok fazla ticaret yapmadığımız ülkelerle ticaret yapmayı gerektiriyor."

Scaringe, Rivian'ın pilleri için nikele ihtiyaç duyduğunu, ancak ABD'nin bunu karşılayacak kadar nikel arzı olmadığını söyledi. Aksine, Endonezya dünyanın en büyük nikel üreticisi. Trump yönetiminin birçok şirketin karşı karşıya olduğu ikilemi "gerçekten anladığını" söyledi.

"Gerçekten istesek bile, bir düğmeye basıp bir nikel tedarik zinciri kurma imkânımız yok. Amerika Birleşik Devletleri'nde nikel madenleri ortaya çıkıyor. Amerika Birleşik Devletleri'nde arka bahçesinde nikel madeni isteyen çok az topluluk veya bu iş kolunda çalışmak isteyen çok az insan olduğu gerçeğini bir kenara bırakırsak," dedi. "Ve bu tür kısıtlamalarımız var."

Kaynak: BI

  • 4 hafta sonra...
Gönderi tarihi:
  • Yazar
  • Admin

Tesla, Elektrikli Araç Sübvansiyonunun Sona Ermesiyle Yeni Bir Satış Rekoru Kırdı

Tesla, bu yıl elektrikli araç üreticisini etkileyen sert düşüşlerin ardından sürpriz bir şekilde üçüncü çeyrekte yeni bir satış rekoru kırdı.

Küresel elektrikli araç teslimatları, 30 Eylül'de sona eren dönemde, bir yıl öncesine göre %7,4 arttı. Bu artış, büyük ölçüde çeyrek sonunda sona eren 7.500 dolarlık federal elektrikli araç kredisinden yararlanmak için acele eden ABD'li müşteriler sayesinde gerçekleşti.

İki çeyreklik sert düşüşlerin ardından satışlardaki toparlanmanın uzun sürmesi pek olası değil. CEO Elon Musk, şirketi insan gücüyle çalışan araçlardan otonom araçlara ve robotlara doğru yönlendirme vizyonunu ortaya koydu.

Musk, Çin'in en büyük otomobil üreticisi BYD gibi şirketlerin araç fiyatlarını düşürdüğü elektrikli araç pazarında Çinli ve diğer küresel otomobil üreticileriyle rekabet etmektense, daha gelişmiş teknolojilerde daha umut verici bir gelecek gördüğünü söyledi.

Tesla elektrikli araç satmaya devam ederken Musk, ürün gamındaki yeni araçların direksiyon simidi veya pedal içermeyeceğini, özellikle de gelecek yıl montaj hattından çıkması planlanan iki kişilik Cybercab'den başlayacağını söyledi. Bu iddianın karşılığını alabilmek için, tüketicilerin araba kullanma biçiminde büyük bir değişimin yanı sıra otonom araçları denetleyen çeşitli küresel düzenlemelerde de değişiklikler yapılması gerekecek.

Tesla hissedarları, gelecek ay Musk için 1 trilyon dolar değerinde olabilecek yeni bir maaş paketi üzerinde oylama yapacak. Yönetim kurulu, paketin Musk'ın Tesla'ya odaklanmasını ve bugünkü 1,5 trilyon doların hemen altındaki piyasa değerini 8,5 trilyon dolara çıkarmasını sağlamayı amaçladığını belirtti. Musk'ın siyaset, sosyal medya ve uzay seyahatlerine olan ilgisi, bazı Tesla yatırımcıları tarafından ana faaliyet alanından dikkat dağıtıcı olarak görülüyor.

Bugün geleneksel elektrikli araç satışları, Tesla'nın iş hacminin dörtte üçünü oluşturuyor. Şirketin 497.099 adetlik son çeyreklik Tesla teslimatı, Wall Street analistlerinin 456.000 adetlik teslimat tahmininden daha yüksekti; bu da FactSet'e göre %1,5'lik bir düşüşe denk geliyordu.

Tesla ayrıca enerji işinde rekor bir seviye bildirdi ve enerji depolama kapasitesini bir önceki yıla göre neredeyse iki katına çıkararak 12,5 gigawatt saate çıkardı.

Tesla'nın üçüncü çeyrek satış rakamları, aynı dönemde elektrikli araç satışlarında artış yaşayan diğer otomobil üreticileriyle aynı çizgide olduğunu gösteriyor. Şirketler Çarşamba günü yaptığı açıklamada, hem General Motors hem de Ford'un ABD satışlarının, otomobil üreticilerinin rekor sayıda elektrikli araç ve hibrit araç satmasının ardından üçüncü çeyrekte %8 arttığını belirtti.

Tesla, Model 3 ve Model Y teslimatlarında %9'luk bir artış bildirirken, diğer modellerin teslimatlarında %30'luk bir düşüş yaşandı. Bu sonuçlar, 495.570 araç teslim ettiği 2024'ün dördüncü çeyreğindeki son rekor satış rakamlarını geride bıraktı.

Gelecekte, ABD'li alıcılar özel vergi indiriminden yararlanamadığında elektrikli araçlara olan talebin ne kadar olacağı henüz belli değil. Başkan Trump bu yaz yeni ve kapsamlı bir bütçe tasarısı imzaladı ve bu tasarının bir kısmı, yeni bir elektrikli araç için 7.500 dolarlık krediyi kaldırdı.

Ford, GM ve Hyundai de dahil olmak üzere bazı otomobil üreticileri, mevcut stoklarını bayilerinden çekmeye çalışırken elektrikli araç alıcılarına teşvikler sunmaya devam edeceklerini açıkladı. Şirketler, bu teşviklerin faturasını ödemeyi planlıyor.

ABD'nin yalnızca elektrikli araç üreten ikinci büyük otomobil üreticisi Rivian Automotive, üçüncü çeyrek teslimatlarında %32 artışla 13.201 adete ulaştığını bildirirken, tam yıl tahminini daralttı. Rivian, dördüncü çeyrekte yaklaşık 10.000 elektrikli araç teslim etmeyi beklediğini belirtti.

Tesla satışları yılın ilk yarısında büyük bir düşüş yaşadı. Tesla'nın faaliyetlerinin büyük bölümünü oluşturan otomobil satışlarından elde edilen gelir de bu yıl düşüş gösterdi.

Analistler, bu düşüşü kısmen tüketicilerin markaya ve Trump yönetiminde hükümet harcamalarındaki kesintilere öncülük eden Musk'a karşı tepkisine bağladı. Musk, Mayıs ayı sonunda federal görevinden istifa etti ve Tesla'da çalışmaya geri döndüğünü açıkladı.

Tesla Yönetim Kurulu Başkanı Robyn Denholm, Musk için önerilen rekor kıran maaş paketinin, 8,5 trilyon dolarlık piyasa değeri de dahil olmak üzere operasyonel ve finansal hedeflere yönelik liderliğine bağlı olduğunu ve şirketin bir sonraki büyüme aşamasında odaklanmasını ve aktif kalmasını sağlamak için gerekli olduğunu söyledi.

Tesla, bir sonraki büyüme aşamasının hedefini "Sürdürülebilir Bolluk" olarak tanımladı. Şirket, 1 Eylül'de yayınlanan dördüncü ana planında, yapay zeka, robotik ve enerji depolama sistemlerinin kıtlığı ortadan kaldırdığı üst düzey bir vizyon ortaya koydu.

Şirket, "Geliştireceğimiz araçlar, emek, mobilite ve enerjinin temel yapı taşlarını herkes için ve ölçeklenebilir bir şekilde yeniden tanımlayarak, her zaman hayalini kurduğumuz türden bir dünya inşa etmemize yardımcı olacak; sürdürülebilir bolluk dünyası," diye yazdı.

Tesla, Haziran ayında Austin, Teksas'ta yalnızca davetlilerin katılabildiği bir robotaksi hizmeti başlattı. Bu hizmette, müşteriler yolcu koltuğunda bir güvenlik sürücüsüyle kısıtlı bir alanda yolculuk yapabilecek.

Tesla, o zamandan beri araç çağırma uygulamasını San Francisco ve Körfez Bölgesi'ne genişletti ve burada müşterilerine direksiyon başında şoför bulunan araçlarda geleneksel yolculuklar sunuyor. Ancak henüz hem Austin hem de San Francisco'da ve diğer ABD şehirlerinde halka açık olan Alphabet'in Waymo'sunun ölçeğine ulaşamadı.

Musk, 2026 yılı sonuna kadar ABD yollarında tamamen otonom olarak seyahat eden yüz binlerce Tesla aracının olmasını beklediğini ve bunların çoğunun kişisel araçlar olacağını söyledi.

Tesla hisseleri Perşembe günü %5'ten fazla düşüşle 436 dolardan kapandı; bu, yıl başından bu yana %8'lik bir artış anlamına geliyor. Bu haftanın başlarında şirket hisseleri yükselirken, Forbes'un hesaplamalarına göre Musk, en azından kısa bir süreliğine de olsa 500 milyar dolarlık servete sahip ilk kişi oldu.

Tesla, üçüncü çeyrek kazançlarının tamamını 22 Ekim'de açıklayacak.

Kaynak: TWSJ

Gönderi tarihi:
  • Yazar
  • Admin

Kia, etkileyici yeni modellerini tanıttıktan sonra elektrikli araç pazarını sarstı: '[Biz] liderliği ele geçireceğiz'

kia-ev-short-hero.jpeg

Elektrikli araç rekabeti kızışırken, bir otomobil üreticisi rakiplerinden sıyrılmayı hedefliyor.

Electrek'e göre Kia, Avrupa'da satılan tüm elektrikli araç serisini ilk kez bu Eylül ayında Münih'te düzenlenen IAA Mobility Show'da sergiledi. Seride EV2 ve EV5 olmak üzere iki yeni model yer aldı.

Güney Koreli üretici, her türlü sürücüye uygun elektrikli araçlar sunmayı hedefliyor. EV2, en küçük ve en ucuz modeli olacak. Bu arada, orta boy EV5, diğer elektrikli SUV'larla daha doğrudan rekabet edebilecek.

Kia ayrıca halihazırda piyasada bulunan bir dizi elektrikli aracı da sergiledi. Bunlar arasında, 2025'in ilk yarısında Birleşik Krallık'ta en çok satın alınan elektrikli araç olan kompakt EV3 de vardı. Electrek, benzer bir hatchback modeli olan EV4'ün bu ivmeyi sürdürdüğünü bildirdi.

Otomobil meraklıları için Kia, güçlü "GT" elektrikli spor otomobillerini üretiyor. PV5 elektrikli yolcu ve kargo vanları, araç sınıfını tamamlıyor; pikap ve karavan versiyonları da yakında piyasaya sürülecek.

Bu çeşitli elektrikli araç serisiyle, Kia'nın geniş bir sürücü kitlesine hitap etme hedefi apaçık ortadaydı.

Electrek'e göre şirket, "Elektrikli araçların yaygınlaşmasında öncülük edeceğiz" dedi.

Bu tür bir strateji yalnızca akıllıca bir iş hamlesi değil, aynı zamanda tüketiciler için de iyi bir işaret. Daha fazla elektrikli araç seçeneği, daha fazla insanın aradığını bulabileceği ve bir daha asla benzin almak zorunda kalmayacağı anlamına gelirken, aynı zamanda daha basit araç bakımının da keyfini çıkarabileceği anlamına geliyor.

Daha fazla insan elektrikli araç kullandıkça, egzoz gazı kirliliği havayı kirletiyor ve gezegeni aşırı ısıtıyor. Elbette, bir elektrikli aracın üretim ve şarj süreci çevre için hiçbir şekilde mükemmel değil. Ancak bu süreç, yalnızca benzinle çalışan araçlara güvenmekten daha az zararlı.

Ortalama bir elektrikli araç giderek daha uygun fiyatlı hale geliyor ve satın almada kâra geçmeye giderek daha da yaklaşmanın birçok yolu var. Ev tipi şarj cihazı kurmak, elektrikliye geçmenin sağladığı kişisel tasarrufları artırabilir ve aynı şekilde onu bir ev güneş enerjisi sistemine bağlamak da aynı etkiyi yaratabilir.

Kia'nın tanıtımı büyük ilgi gördü.

Bir Electrek okuyucusu, "Emekliyim ve büyük bir şehirde yaşıyorum. EV2 benim için yeterli olurdu," diye yorum yaptı.

Bir diğeri ise, "Otomotiv basınında EV3'ün mükemmel bir değer sunduğu konusunda fikir birliği var," diye ekledi.

Bir üçüncüsü ise, "Bunlar güzel görünümlü arabalar," diye paylaştı.

Kaynak: TCD

Gönderi tarihi:
  • Yazar
  • Admin

Korkunç: Polis, Yanan Tesla'da Mahsur Kalan Kadını Kurtarmaya Çalışıyor, Ancak Başarısız Oluyor

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.