Gönderi tarihi: Çarşamba 11:343 gün Yazar Admin Hyundai, BYD ve Toyota'yı Geride Bırakan Minik Bir Elektrikli Araçla Japonya Pazarına Damgasını VurduHyundai Motor, Insta EV (Korece: Casper EV) olarak bilinen kompakt elektrikli aracıyla pazara yeniden girişinden üç yıl sonra Japonya'da ivme kazanıyor.JAIA verilerine göre, Hyundai Pazartesi günü Ocak-Haziran 2025 arasında 438 adet satarak yıllık 1.000 adetlik hedefine ulaştı ve rekor bir ilk yarıya imza attı.Rakiplerine kıyasla mütevazı olsa da, Hyundai'nin 438 adetlik satış rakamı, Japonya'daki en iyi ilk yarı performansını temsil ediyor ve 2023 toplamının (618 adet) %70'ini sadece altı ayda gerçekleştirdi.Hyundai, 2022'de Japonya pazarına yeniden girdikten sonra 2023'te 492 adet sattı.Büyüme büyük ölçüde Nisan ayında piyasaya sürülen Insta EV tarafından yönlendiriliyor. Aylık satışlar istikrarlı bir şekilde arttı: Nisan'da 82, Mayıs'ta 94 ve Haziran'da 130.Hyundai, elektrikli araç kullanımının %1'in altında kaldığı Japonya'da Insta EV'nin fiyat avantajından yararlanıyor.2.849.000 JPY (19.288 ABD Doları) fiyatla satılan Insta EV, BYD Atto 3 (4,18 milyon JPY / 28.299 ABD Doları) ve Toyota bZ4X'ten (5,5 milyon JPY / 37.235 ABD Doları) önemli ölçüde daha ucuz; bu da aralarında 10 milyon KRW'den (7.200 ABD Doları) fazla bir fark anlamına geliyor.Japonya'nın maksimum CEV sübvansiyonu olan 560.000 JPY (3.791 ABD Doları) için uygunken, BYD Atto 3'ün sübvansiyonu, daha sıkı kritik mineral kuralları nedeniyle 350.000 JPY'ye (2.370 ABD Doları) düşürüldü.İhracat, Japonya'nın sıkı kalite taleplerini karşılamak için kademeli hacim artışlarının planlandığı Gwangju Global Motors tarafından gerçekleştiriliyor.General Motors CEO'su Yoon Mong Hyun, şirketin Japonya'ya gidecek araçlar için özel bir denetim sürecine 3 milyar KRW (2,16 milyon ABD doları) yatırım yaptığını ve bu yıl Japonya'ya 680 adet ihracat hedeflediğini söyledi.Bu arada Kia, 2026 yılında elektrikli hafif ticari aracı PV5 ile Japonya pazarına girmeyi planlıyor.Hyundai'nin aksine Kia, bir yan kuruluş kurmak yerine yerel satışlar için Sojitz Corporation ile ortaklık kuruyor. Bu strateji, Japonya'nın gelişmekte olan elektrikli hafif ticari araç pazarındaki riskleri en aza indirmeyi amaçlıyor.Mordor Intelligence'a göre, Japonya'nın ticari araç pazarı 2023 yılında 28,5 milyar ABD doları (40 trilyon KRW) değerindeydi ve bunun %74'ünü hafif ticari araçlar oluşturuyordu; bu da PV5'in hedef segmentiydi.Bu kategoride elektrikli araç talebi sınırlı olsa da Toyota, Suzuki ve Daihatsu'nun yıl sonuna kadar elektrikli hafif ticari araçlarını piyasaya sürmeye hazırlanmasıyla rekabetin yoğunlaşması bekleniyor.Kaynak: AUTOPOST
Gönderi tarihi: 5 saat önce5 saat Yazar Admin Düşen Bir Telefon, Tesla'ya Karşı 243 Milyon Dolarlık Karara Nasıl Yol Açtı?Tesla, iddiaya göre Otopilot özelliklerinin de dahil olduğu ölümcül bir kazadan sonra 242,5 milyon dolar borçlu olabilir.Kaza 2019 yılında meydana gelmiş, bir kadının ölümüne ve erkek arkadaşının ağır yaralanmasına neden olmuştu.Şirket, itiraz etmeyi planlıyor ve sürücünün hızlanarak Otopilot sistemlerini devre dışı bıraktığını iddia ediyor.Tesla sonunda robotaksi hizmetini başlattı, ancak jürinin Otopilot'un da dahil olduğu ölümcül bir kazadan kısmen sorumlu bulmasıyla büyük bir darbe aldılar. Dava yıllardır yargı sürecindeydi, ancak şu ana kadar 329 milyon dolarlık tazminatla sonuçlandı.Florida Güney Bölgesi'ndeki davaya göre, George McGee, Otopilot özellikli 2019 model bir Tesla Model S kullanıyordu. CNBC, McGee'nin telefonunu düşürdüğünü ve bir engelle karşılaşırsa aracın fren yapacağına inanarak telefonu almaya gittiğini söylüyor.Bunun yerine, aracın 97 km/s hıza ulaştığı ve park halindeki bir Chevrolet Tahoe'ya çarptığı bildirildi. SUV daha sonra Benavides Leon'a çarparak ölümüne, Dillon Angulo'nun ise ciddi şekilde yaralanmasına neden oldu. Angulo'nun birden fazla kemiğinin kırıldığı ve travmatik beyin hasarı geçirdiği söyleniyor.Kaza şüphesiz korkunç olsa da, asıl soru kimin suçlu olduğuydu. Sonuç olarak, jüri Tesla'nın %33 sorumlu olduğuna karar verdi ve bu da otomobil üreticisinin 42,5 milyon dolar tazminat ve 200 milyon dolar cezai tazminat ödemek zorunda kalacağı anlamına geliyor. Bu durum, jürinin Tesla'nın Otopilot'un yeteneklerini abarttığı iddialarından etkilendiğini gösteriyor.Tesla temyize gitmeyi planlıyor ve otomobil üreticisi, "Bugünkü karar yanlış ve yalnızca otomotiv güvenliğini olumsuz etkiliyor" diyen uzun bir açıklama yayınladı. Şirket ayrıca, "[duruşmada] önemli hukuk hataları ve usulsüzlükler" olduğunu iddia etti.Daha da ilginci, Tesla, "Kanıtlar her zaman, sürücünün tek kusurunun, ayağı gaz pedalında olduğu ve Otopilot'u devre dışı bıraktığı için hız yapması olduğunu göstermiştir. Sürücü, gözleri yolda olmadan düşen telefonunu arıyordu. Açık olmak gerekirse, 2019'da ve bugün hiçbir araba bu kazayı engelleyemezdi." dedi. Otomobil üreticisi, davanın "asla Otopilot ile ilgili olmadığını" ve bunun yerine "sürücünün -ilk günden itibaren- sorumluluğu kabul edip kabul etmesine rağmen, davacı avukatlarının arabayı suçlayarak uydurduğu bir kurgu" olduğunu iddia etti.Her şeyin nasıl sonuçlanacağı henüz belli değil, ancak temyiz süreci istedikleri gibi gitmezse Tesla için felaketle sonuçlanabilir.Kaynak: Carscoops
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Hemen ileti gönderebilir ve devamında kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.