Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

Gönderi tarihi:

Bu cümlede geçen dört edilgen fiil ; 'öldürülme', 'asılma', 'kesilme' ve 'sürülme' geniş zaman kipleridirler ve bu şekilde iken gelecek zaman veya emir halini ifade etmezler. Muhammed Esed ; bu ayetin 'şeri bir hüküm ' olarak yorumlanmasını kesinlikle reddetmektedir. Allah(cc)'ın her zaman kötülügün ve Allah'ı inkarın tipik örnegi olarak tanımladıgı firavunun ifadelerinin aynısı ile bir ilahi kanunu yürürlüge koyması düşünülemez demiştir......Diger taraftan ayetin geniş zaman kipinde okursak gerçekten ikna edici bir yorum hemen kendini ortaya koyar.Bu şekilde okundugun da ayet ( aslında ayetler Maide; 32-33-34-35 ), hemen bir durum tespiti olarak kendini gösterir. Allah'a karşı savaş açanların hak ettikleri cezanın kaçınılmazlıgının bir ifadesi.Onların ahlaki yükümlülüklere düşmanlıkları, bütün dini/manevi degerlerini kaybetmelerine yol açar; ve sonuçta düştükleri uyumsuzluk ve *****lık aralarında dünyevi kazanç ve güç ugruna hiç bitmeyen bir çatışmayı teşvik eder; birbirilerinden çok sayıda insan öldürürler ve birbirlerine büyük ölçüde işkence ederve sakat bırakırlar ve sonuçta bütün toplum silinip gider veya Kur'an'ın belirttigi gibi, ''yeryüzünden sürülürler '' . Sacede bu yorum ayette geçen bütün ifadeleri tam anlamı ile dikkate almaktadır - aşırı şiddet fiilleriyle baglantılı ''büyük kısmı'' kaydı, ''yeryüzünden sürülme''ifadesi ve son olarak, bu dehşetin '' Allah düşmanı'' firavun tarafından kullanılan terimlerle ifade edilmiş olması......Ayetleri ardı sıra okursak Allah'ın çizmiş oldugu sınırları aşanların gene Allah'ın bir sünneti olarak bu dünyadaki karşılaştıkları bir zillettir.Yoksa burdan hareketle bu ayetin Şer-i bir hüküm gibi algılanması degildir.Allah'da firavunun ifadelerini kullanarak ( ki firavun bu zulmü yapıyordu), sadece kendilerinden önceki ümmetlerin akibetlerini hatırlatmaktadır...( katakuta sen ayette ; ''' bulundukları yerden sürülmeleri ''' demişsin dogrusu '' yeryüzünden (tamamıyla) sürülmeleri'' olacaktı......

Gönderi tarihi:

Bu cümlede geçen dört edilgen fiil ; 'öldürülme', 'asılma', 'kesilme' ve 'sürülme' geniş zaman kipleridirler ve bu şekilde iken gelecek zaman veya emir halini ifade etmezler. Muhammed Esed ; bu ayetin 'şeri bir hüküm ' olarak yorumlanmasını kesinlikle reddetmektedir. Allah(cc)'ın her zaman kötülügün ve Allah'ı inkarın tipik örnegi olarak tanımladıgı firavunun ifadelerinin aynısı ile bir ilahi kanunu yürürlüge koyması düşünülemez demiştir......Diger taraftan ayetin geniş zaman kipinde okursak gerçekten ikna edici bir yorum hemen kendini ortaya koyar.Bu şekilde okundugun da ayet ( aslında ayetler Maide; 32-33-34-35 ), hemen bir durum tespiti olarak kendini gösterir. Allah'a karşı savaş açanların hak ettikleri cezanın kaçınılmazlıgının bir ifadesi.Onların ahlaki yükümlülüklere düşmanlıkları, bütün dini/manevi degerlerini kaybetmelerine yol açar; ve sonuçta düştükleri uyumsuzluk ve *****lık aralarında dünyevi kazanç ve güç ugruna hiç bitmeyen bir çatışmayı teşvik eder; birbirilerinden çok sayıda insan öldürürler ve birbirlerine büyük ölçüde işkence ederve sakat bırakırlar ve sonuçta bütün toplum silinip gider veya Kur'an'ın belirttigi gibi, ''yeryüzünden sürülürler '' . Sacede bu yorum ayette geçen bütün ifadeleri tam anlamı ile dikkate almaktadır - aşırı şiddet fiilleriyle baglantılı ''büyük kısmı'' kaydı, ''yeryüzünden sürülme''ifadesi ve son olarak, bu dehşetin '' Allah düşmanı'' firavun tarafından kullanılan terimlerle ifade edilmiş olması......Ayetleri ardı sıra okursak Allah'ın çizmiş oldugu sınırları aşanların gene Allah'ın bir sünneti olarak bu dünyadaki karşılaştıkları bir zillettir.Yoksa burdan hareketle bu ayetin Şer-i bir hüküm gibi algılanması degildir.Allah'da firavunun ifadelerini kullanarak ( ki firavun bu zulmü yapıyordu), sadece kendilerinden önceki ümmetlerin akibetlerini hatırlatmaktadır...( katakuta sen ayette ; ''' bulundukları yerden sürülmeleri ''' demişsin dogrusu '' yeryüzünden (tamamıyla) sürülmeleri'' olacaktı......

 

Siz yazılanları okumuyorsunuz galiba. İlk iletime bakın lütfen.

 

Maide 33ü, bazı tatlısu müslümanlara gösterdiğimde,efendim , Allah ve resulüne karşı gelenlerin başına böyle bir olay gelebilir,yoksa burda şeri bir idam cezasından basetmiyor diye tevil edildi ve ırakın işgalini örnek gösterdiler.

 

Ancak bir sonraki ayet hiçte öyle olmadığı, bunun bal gibi bir idam yöntemi olduğunu gösteriyor.

 

34- Ancak kendilerini yakalamanızdan önce tevbe edenler başka. Bilin ki Allah, çok bağışlayan ve çok merhamet edendir

 

 

Bu ayetin iniş sebebi ile hadisleri niye okumadınız ? İşinize gelmiyormu ?

 

... Enes b. Malik (r.a) den rivayet edildi ki; Ukl veya Urayne'den bir grup Rasûlullah (s.a)'a geldi. Ama Medine'nin havasına uyum sağla­yamadılar. Rasûlullah (s.a) onlara sağmal develeri tavsiye edip idrarların­dan ve sütlerinden içmelerini emretti. Onlar da gittiler ve iyileşince Rasûlullah'ın çobanını öldürdüler, develeri de sürüp götürdüler. Onların bu yaptıklarının haberi daha günün başında Rasûlullah'a ulaştı. Efendimiz de peşlerinden (adam) gönderdi. Günün ilerlemiş bir vaktinde (yakalanarak) Rasûlullah'a getirildiler. Rasûlullah emretti ve adamların elleri ayaklan kesildi, gözlerine mil çekildi ve Harra'ya atıldılar. Su istiyorlar fakat ken­dilerine su verilmiyordu.

 

Ebu Kılâbe der ki:

 

"Bunlar, çalan, öldüren, imandan sonra kafir olan, Allah ve Rasûlüne karşı muharebe eden bir kavimdir

 

Buharı, zekat 68; cihad 152; tıp 6; hudud 17; Müslim, kasâme, 9,10,11; İman 184; Tirmizi vudû' 55; et'ime 38; tıb 6; İbn Mace, hudûd 20.

 

Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi, Şamil Yayınevi: 15/32-33.

 

========================================================

 

 

Vüheyb, Eyyûb'dan bu (önceki) hadisi, aynı isnadla rivayet edip şöyle dedi:

 

Rasûlullah (s.a) çiviler istedi, onlar kızartıldı ve gözlerine çekti, elleri­ni ve ayaklarını kestirdi ve onları (kanlarının kesilmesi için damarlarını ateşle) dağlamadı."

 

Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi, Şamil Yayınevi: 15/33.

 

 

==========================================================

 

Velid bize Evzai'den, Evzai Yahya-yani İbn Ebi Kesir-den o da Ebu Kılabe vasıtasıyla Enes b. Malik'den bu (önceki) hadisi rivayet etti; ravi (bu rivayette şöyle) dedi:

 

"Rasûlullah (s.a) onları bulmak için iz sürücüler (arayıcılar) gönderdi. Onlar yakalanıp getirildiler. Bunun üzerine Allah tebareke ve tealâ: "Şüphesiz Allah ve Rasûlü ile savaşanların ve yeryüzünde fesad çıka­ranların cezası... (Öldürülmeleri veya asılmaları ya da ellerinin ve ayaklarının çaprazlama kesilmesi veya yerlerinden sürülmeleridir. Bu onlara dünyada bir rezilliktir. Onlara âhirette de büyük azap var­dır.)[36] âyetini indirdi.[37]

 

 

[37] Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi, Şamil Yayınevi: 15/33.

 

=================================================================

 

 

... Sabit, Katade ve Humeyd, Enes b. Malik'den bu hadisi rivayet ettiler. Bu rivayette Enes (r.a) şöyle dedi:

 

"Onlardan birisini, susuzluktan, ağzıyla toprağı ısırırken gördüm. İşte böylece Ölüp gittiler."

Buhari, tıp 5; Tirmizi, taharet 55; Nesâî, tahrim 8.

Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi, Şamil Yayınevi: 15/34.

 

Rivayetlerde görüldüğü gibi,deve çobanını öldürüp kaçan insanları, islam peygamberi insanlık dışı işkencelerle öldürüyor.Dolayısıyla yaptıklarına kılıf bulabilmek için de Maide 33 ü, kurgulayıp allahın emri diye kurana sokuyor

 

İşte ahlak timsali peygamber

Gönderi tarihi:
Siz yazılanları okumuyorsunuz galiba. İlk iletime bakın lütfen

okuyorum dostum merak etmeyiniz.Biz burda tatlı su müslümanlıgı oynamıyoruz.Gerçek ne ise o meydana çıksın.Önceki yazdıklarımız Muhammed Esed'in yorumlarıdır.Şimdi bu noktada ulemanın görüşleri mevcuttur.İslamda idam cezası yoktur yada hırsızın kol kesme cezasını tevil edecek degiliz, ne alaka bunlar vardır ve Allah ve Rasülü içinde haktır.Bu safdillikleri bir kenara bırakalım.Her sistemin bu türden cezaları vardır.Bunu İslam yapınca mı?? katliam oluyor, vahşet oluyor.Bence hangi suçları ve ne tür insansı mahlukları savundugumuza iyi bakmalıyız......önce İslama yaklaşım tarzını degiştir derim ben....sonuna kadar inanma, ama adil olmaya çalışalım azda olsa... ( daha yeni haberlerde bir linç gösterisi vardı ; sözde insanın teki iki kıza tecavüz ediyor, (aslında sayısı daha çok) ve ikisini öldürüyor. bu adamın suçlu bulunduktan sonra ki cezasını toplum içine sindirmeyecek; neden acaba??? ve izmirdemiydi ne küçücük bebeye yapılanlar unutmuyoruz....)Şu ayetler için ne dersin, hemde senin dedigin ayetlerden hemen önceki; '' Bundan dolayı İsrailogullarına (şöyle) yazdık: Kim bir nefsi bir başka nefse, ya da yeryüzündeki bir fesada karşılık olmaksızın öldürürse bütün insanları öldürmüş gibidir. Kim de onu yaşatırsa ( hayatını kurtarırsa)bütün insanları yaşatmış gibidir. Andolsun ki elçilerimiz onlara açık delillerle geldiler.Sonra bunun ardından onlardan çogu yeryüzünde israf etmektedirler ( aşırı gitmektedirler).........Şimdi sizin mantıgınıza göre bunu neden koydu o ayetlerin hemen başına,en azından bunlarıda yazmak lazım haksızca bir insan öldürmenin sonuçlarını ve kurtarmanın sonuçlarını.....

Bu ayetin iniş sebebi ile hadisleri niye okumadınız ? İşinize gelmiyormu ?

Neden okumayayım ki ; neden işimize gelmesin bunlar bize uzak eleştiriler ne gerekiyorsa okuruz ve söyleriz ............ŞİMDİ........Müfessirler bu iki ayetin ( Maide; 33-34) nüzul sebebi olarak pek çok rivayetler aktarmışlardır.( Taberi,Begavi,İbn Kesir,Hazin ve Tabseri tefsirleri ) Bunlardan birine göre ayetler, ehl-i Kitaptan Peygamberle kendi aralarında olan bir ahit ve sözleşmeyi bozup yeryüzünde fesat çıkaran bir kavim hakkında inmiş; ( bu Muhammed Esed'in görüşlerine yakın olan rivayetler)...Bu rivayetlerden biriside ayetlerin genel olarak müşrikler hakkında indigidir....Yine bu iki ayet ukel ve ureyne kabilelerinden bir gurup hakkında nazil olduguda bu rivayetlerden biridir.....anlıyacagınız rivayetler muhtelif....Çobanın gözlerini oyuyorlar, sonra öldürdüler,kendileri de küfre döndüler, develeride sürüp gittiler.....Bu rivayetlerden gene biri; Hilal b. Uveymirin kavmi hakkında olduguda söylenir....Muhammed Esed bu ayetlerden şer-i hüküm çıkarmak dogru degildir derken sanmayın İslamın bu yol kesen, soyan, eziyet edip sonra öldüren teröristleri gülle karşılayacak anlamı tabiki çıkmaz.Hakettiklerini kesinlikle bulacaklardır....Bir yorum daha '' Bizim bu iki ayetin ruhundan, intizam ve tertibinden anladıgımız, onların önceki ayetleri izleyerek gelmiş olmalarıdır....Bu iki ayetin önceki ayetleri takip ederek geldikleri şeklindeki tercihimiz, bu ayetlerin nüzul sebebi olarak aktarılan rivayetlerin ilkinin ifade ettigi gibi, onların, yahudilerin ahdini bozdugu, müşriklere arka çıktıkları bir zamanda gelmiş olmalarını engellemez.Eger bu dogru ise daha önce anlattıgımız gibi ayetlerde, yahudilerden güçlü bir kitle varken onlar hakkında indiklerine dair bir işaret vardır.....Bedevi kabileleri Ukel ve Ureyne'den olan gurubun olayı ve Peygamberin (sav)'in onları cezalandırmasına gelince, bu olayın ayetlerin indigi bir sırada meydana gelmiş olmaları ve ravilerin durumu birbirine karıştırıp bu iki ayetin bu olay hakkında indiklerini aktarmaları muhtemeldir.Bunun delillerinden birisi de ayette, rivayetlerin ifade ettigi göz oyma cezası yoktur.....Aksine bu iki ayetin bu cezalandırma olayından sonra geldigini ve Peygamber'in bunlardan sonra insanları sakat bırakmayı yasakladıgını ( sakın masumları falan anlama katakuta..) ifade eden rivayetlerin dogru oldugunu tercih ediyoruz.....( et- tefsirü'l-hadis İzzet Derveze)..............şimdilik bu kadar

Gönderi tarihi:
(aslan 43) okuyorum dostum merak etmeyiniz.Biz burda tatlı su müslümanlıgı oynamıyoruz.Gerçek ne ise o meydana çıksın.Önceki yazdıklarımız Muhammed Esed'in yorumlarıdır.Şimdi bu noktada ulemanın görüşleri mevcuttur.İslamda idam cezası yoktur yada hırsızın kol kesme cezasını tevil edecek degiliz, ne alaka bunlar vardır ve Allah ve Rasülü içinde haktır.Bu safdillikleri bir kenara bırakalım.

 

Tevil ettiniz efendim ifadeniz çok net.

 

 

(aslan34) Bu cümlede geçen dört edilgen fiil ; 'öldürülme', 'asılma', 'kesilme' ve 'sürülme' geniş zaman kipleridirler ve bu şekilde iken gelecek zaman veya emir halini ifade etmezler. Muhammed Esed ; bu ayetin 'şeri bir hüküm ' olarak yorumlanmasını kesinlikle reddetmektedir. Allah(cc)'ın her zaman kötülügün ve Allah'ı inkarın tipik örnegi olarak tanımladıgı firavunun ifadelerinin aynısı ile bir ilahi kanunu yürürlüge koyması düşünülemez demiştir......Diger taraftan ayetin geniş zaman kipinde okursak gerçekten ikna edici bir yorum hemen kendini ortaya koyar.Bu şekilde okundugun da ayet ( aslında ayetler Maide; 32-33-34-35 ), hemen bir durum tespiti olarak kendini gösterir. Allah'a karşı savaş açanların hak ettikleri cezanın kaçınılmazlıgının bir ifadesi.Onların ahlaki yükümlülüklere düşmanlıkları, bütün dini/manevi degerlerini kaybetmelerine yol açar; ve sonuçta düştükleri uyumsuzluk ve *****lık aralarında dünyevi kazanç ve güç ugruna hiç bitmeyen bir çatışmayı teşvik eder; birbirilerinden çok sayıda insan öldürürler ve birbirlerine büyük ölçüde işkence ederve sakat bırakırlar ve sonuçta bütün toplum silinip gider veya Kur'an'ın belirttigi gibi, ''yeryüzünden sürülürler '' . Sacede bu yorum ayette geçen bütün ifadeleri tam anlamı ile dikkate almaktadır - aşırı şiddet fiilleriyle baglantılı ''büyük kısmı'' kaydı, ''yeryüzünden sürülme''ifadesi ve son olarak, bu dehşetin '' Allah düşmanı'' firavun tarafından kullanılan terimlerle ifade edilmiş olması......Ayetleri ardı sıra okursak Allah'ın çizmiş oldugu sınırları aşanların gene Allah'ın bir sünneti olarak bu dünyadaki karşılaştıkları bir zillettir.Yoksa burdan hareketle bu ayetin Şer-i bir hüküm gibi algılanması degildir

 

 

Birde kalkmış beni safdilikle suçluyorsunuz

 

(aslan34) Her sistemin bu türden cezaları vardır.Bunu İslam yapınca mı?? katliam oluyor, vahşet oluyor.Bence hangi suçları ve ne tür insansı mahlukları savundugumuza iyi bakmalıyız......önce İslama yaklaşım tarzını degiştir derim ben....sonuna kadar inanma, ama adil olmaya çalışalım azda olsa... ( daha yeni haberlerde bir linç gösterisi vardı ; sözde insanın teki iki kıza tecavüz ediyor, (aslında sayısı daha çok) ve ikisini öldürüyor. bu adamın suçlu bulunduktan sonra ki cezasını toplum içine sindirmeyecek; neden acaba??? ve izmirdemiydi ne küçücük bebeye yapılanlar unutmuyoruz....)Şu ayetler için ne dersin, hemde senin dedigin ayetlerden hemen önceki; '' Bundan dolayı İsrailogullarına (şöyle) yazdık: Kim bir nefsi bir başka nefse, ya da yeryüzündeki bir fesada karşılık olmaksızın öldürürse bütün insanları öldürmüş gibidir. Kim de onu yaşatırsa ( hayatını kurtarırsa)bütün insanları yaşatmış gibidir. Andolsun ki elçilerimiz onlara açık delillerle geldiler.Sonra bunun ardından onlardan çogu yeryüzünde israf etmektedirler ( aşırı gitmektedirler).........Şimdi sizin mantıgınıza göre bunu neden koydu o ayetlerin hemen başına,en azından bunlarıda yazmak lazım haksızca bir insan öldürmenin sonuçlarını ve kurtarmanın sonuçlarını.....

 

Şimdide duygu sömürüsüyle arap kültürünü haklı çıkarmayamı çalışıyorsunuz? Siz ilkönce ayetin ne anlama geldiğine karar verin sonra devam ederiz.

 

Kaldıki kuranda ırza tecavüz etmenin bir cezası yoktur.

Gönderi tarihi:
Tevil ettiniz efendim ifadeniz çok net.

Tevil etmedik efendim, sadece bu ayetlerin ne anlama geldigini anlatmaya çalıştık.Kaldı ki idam yada bunun gibi cezalara başka ayetlerde yada sünnet de örnekler bulanabilir, bu başka ....

Bedevi kabileleri Ukel ve Ureyne'den olan gurubun olayı ve Peygamberin (sav)'in onları cezalandırmasına gelince, bu olayın ayetlerin indigi bir sırada meydana gelmiş olmaları ve ravilerin durumu birbirine karıştırıp bu iki ayetin bu olay hakkında indiklerini aktarmaları muhtemeldir.Bunun delillerinden birisi de ayette, rivayetlerin ifade ettigi göz oyma cezası yoktur.....Aksine bu iki ayetin bu cezalandırma olayından sonra geldigini ve Peygamber'in bunlardan sonra insanları sakat bırakmayı yasakladıgını ( sakın masumları falan anlama katakuta..) ifade eden rivayetlerin dogru oldugunu tercih ediyoruz...

Rivayetlerin durumunu burada belirtik.Siz bu rivayetlere dayanıyorsunuz ama bunların bu ayetlerle dogrudan ilgisi yoktur.Saglam olan görüş bu ayetlerin bir durum tespiti olması görüşüdür.( Allah daha iyi bilir)Bu ayetler müfessirler ve fıkıh imamlarını da çok meşgul etmiştir.( yani sizinde bunları başlık yapmanız belki buradan kaynaklanıyor)Bu ayetlerden şer-i hükümler çıkaranlarda vardır.Bunu kimse inkar edemez.( en azından okuyup araştıranlar)Yani şunu diyebiliriz ;sizin rivayetlerden dolayı inmemiştir bu ayetler.Dedigimiz gibi Muhammed Esed'e göre burdan şer-İ bir delil çıkarmak kesinlikle dogru degildir.Lakin farklı düşünen alimlerde vardır.Bunuda yazmaktan çekinmek söz konusu degildir..

Şimdide duygu sömürüsüyle arap kültürünü haklı çıkarmayamı çalışıyorsunuz? Siz ilkönce ayetin ne anlama geldiğine karar verin sonra devam ederiz.

 

Kaldıki kuranda ırza tecavüz etmenin bir cezası yoktur.

Duygu sömürüsü yapmak degil.Bunlar yaşanan gerçekler.Kur'an'da ırza tecavüz etmenin cezasını da buluruz merak etmeyin, buna emin olun....Bir kadının rezil edilmesine nasıl koşuluyorsa bunun için hayli hayli koşarlar.....

Gönderi tarihi:

Kur'an'da ırza tecavüz etmenin cezasını da buluruz merak etmeyin, buna emin olun....

 

 

Siz hala böylesine ahlaki ve ciddi bir konuda ve iddia karşısında...

 

İnancınızda böyle bir yaptırımın var olup olmadığını arayıpta bulacağınızı mı söylüyorunuz? Çok İlginç...

 

Hemde buna emin olun edasıyla...

 

Hadi bu benim için anlaşılır olabilir belki, çünkü benim bilgi ve ilgi alanımın dışında kalıyor...

 

Bence Katakuta'ya hiç kızmayın o sizin inancınızla ilgili araştırma yapıp bilgilenmenize yardımcı oluyor...

 

Umarım sizde bundan sonra kulaktan dolma duyumlar ve üstün körü yaklaşımlar yerine...

 

Savunduğunuz şeylere alt yapısı daha dolu ve daha çiddi yaklaşırsınız...

*tna

Gönderi tarihi:

Biz iman etmiş olanlar biliriz ki, Adem peygamberden bu yana Allah çeşitli peygamberlerle kavimlere ve toplumlara kendisini bildirmiştir Kuran son kitaptır, Hz. Muhammed son peygamberdir ama öncesinde de Allah cezai ve toplumsal düzeni belirleyici nebiler, resuller göndermiştir.

 

Dolayısıyla Firavun öyle bir ceza uygulamasını Allah'ın daha önceden indirdiği bilgilerden almış olabilir.

 

Kuran'da da ona benzer bir cezai hüküm görmüş olmanız onu kopyacı yapmaz. Çünkü Allah Kurandan öncede kendisini ve hükümlerini bildirici deliller göndermiştir.

 

Sizin hatanız budur Kuran'ı okurken sürekli onda eksik ve hata arıyorsunuz, Kuran'dan öncesini Allah'tan ayrı düşünüyorsunuz, oysa biz, İncili, Tevratı, Zeburu ve onları getiren peygamberleri, hatta Kuranda adı geçen diğer bütün peygamberleri hak olarak kabul ediyor ve bilginin kaynağının aynı merkez olduğunu biliyoruz.

 

Yani bütün bilgiler, sizin ve bizim bildiklerimiz hepsi Haktan gelen bilgilerdir. Hiç bir şey ondan habersiz oluşmaz.

 

selametle

Gönderi tarihi:
Siz hala böylesine ahlaki ve ciddi bir konuda ve iddia karşısında...

 

İnancınızda böyle bir yaptırımın var olup olmadığını arayıpta bulacağınızı mı söylüyorunuz? Çok İlginç...

 

Hemde buna emin olun edasıyla...

 

Hadi bu benim için anlaşılır olabilir belki, çünkü benim bilgi ve ilgi alanımın dışında kalıyor...

 

Bence Katakuta'ya hiç kızmayın o sizin inancınızla ilgili araştırma yapıp bilgilenmenize yardımcı oluyor...

 

Umarım sizde bundan sonra kulaktan dolma duyumlar ve üstün körü yaklaşımlar yerine...

 

Savunduğunuz şeylere alt yapısı daha dolu ve daha çiddi yaklaşırsınız...

İnancımda böyle bir yaptırım olmadıgını nerden cıkarıyorsunuz..............Siz bana yazdıklarımdan hangisinin kulaktan dolma oldugunu söylemek zorundasınız.Yazdıklarımı bile okumadıgınızı düşünüyorum bu kesin.....yapmayın lütfen ben katakutanın yanlış bilgilerle bir yere varamıyacagını söylüyorum, ( rivayetleri düzgün degerlendirmek gibi)siz iyisimi yazdıklarımı dönün bir daha okuyun.İroniyi yaklaşım olarak da almayın ........kimseye de kızma gibi bir lüksüm yoktur ihtiyaçta duymam, bunu nerden çıkardınız........

Gönderi tarihi:

İnancımda böyle bir yaptırım olmadıgını nerden cıkarıyorsunuz..............Siz bana yazdıklarımdan hangisinin kulaktan dolma oldugunu söylemek zorundasınız.Yazdıklarımı bile okumadıgınızı düşünüyorum bu kesin.....yapmayın lütfen ben katakutanın yanlış bilgilerle bir yere varamıyacagını söylüyorum, ( rivayetleri düzgün degerlendirmek gibi)siz iyisimi yazdıklarımı dönün bir daha okuyun.İroniyi yaklaşım olarak da almayın ........kimseye de kızma gibi bir lüksüm yoktur ihtiyaçta duymam, bunu nerden çıkardınız........

 

"İnancımda böyle bir yaptırım olmadıgını nerden cıkarıyorsunuz."

 

sadece iletinizin başındaki bu cümleyi ele alıp bırakmak istiyorum...

 

Sizin;

 

"Kur'an'da ırza tecavüz etmenin cezasını da buluruz merak etmeyin, buna emin olun...."

 

ifadeniz üzerine

 

İnancınızda böyle bir yaptırımın var olup olmadığını arayıpta bulacağınızı mı söylüyorunuz? Çok İlginç...

 

sorusu tarafımdan yöneltildi?

 

Orada dikkat ederseniz arayıpta bulacağınızı mı söylüyorunuz? ifadesi var...

 

Yani orada "böyle bir yaptırım olduğu yada olmadıgı" anlamı çıkmaz...

 

Yazdıklarımı okumuyorsun diye bir görüş belirtiyorsunuz...

 

ama kimin okuyup, okuduğunu anlamlandırdığı görülüyor...

 

***

 

Neyse...ironi yaptım diyorsanız... o zaman denilecek bir şey kalmıyor...

 

Ama bilmelisiniz ki, her yazıyı dikkatle okuyorum...

 

*tna

Gönderi tarihi:

tecavüzle ilgili yazı katakutaya özel bir cevapdı. tecavüzle ilgili görüşünü kesin bir dille yazmış ki ona bir kinayedir benim yazdıgım .....

İnancınızda böyle bir yaptırımın var olup olmadığını arayıpta bulacağınızı mı söylüyorunuz? Çok İlginç...

bu soruda zaten mesele anlaşıldıgı için gereksiz bir soru,anladıgınızı umuyorum.....neyse konu yörüngesinden sapmasın....saygılar..

Gönderi tarihi:

tecavüzle ilgili yazı katakutaya özel bir cevapdı. tecavüzle ilgili görüşünü kesin bir dille yazmış ki ona bir kinayedir benim yazdıgım .....

bu soruda zaten mesele anlaşıldıgı için gereksiz bir soru,anladıgınızı umuyorum.....neyse konu yörüngesinden sapmasın....saygılar..

 

Neyse diye bitirdik yine öyle devam edelim...

 

***

 

Neyse ben aranızdan çekileyim...konu yörüngesinden sapmasın...

 

 

Ve...

 

Yazdıklarımı bile okumadıgınızı düşünüyorum bu kesin

 

Sakın okumadığımı düşünmeyin...

 

Konunun yörüngesinde yürüyüşünü dikkatle takip ediyorum...

 

Bende saygılarımı yolluyorum...

*tna

 

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.