Zıplanacak içerik
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Tartışma ve Paylaşımların Merkezi - Türkçe Forum - Turkish Forum / Board / Blog

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Gönderi tarihi:
  • Yazar
  • Admin

 

  • 2 hafta sonra...
  • Cevaplar 144
  • Görüntü 21,2b
  • Tarih
  • Son Cevap

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Gönderilen Görseller

Gönderi tarihi:
  • Yazar
  • Admin

Tarihin en büyük uçak siparişi: 540 uçak ve 120 milyar dolar

Tarihi bir istek

Tata Grubuna ait bir havayolu olan Air India, 2023 yılında tarihin en büyük uçak siparişinin başrol oyuncusu oldu.

Air India, Airbus ve Boeing

Air India'nın Airbus ve Boeing ile sırasıyla 250 ve 290 uçak satın alacağı anlaşmanın ardından havacılık sektöründe Şubat 2023 tarihe geçti.

Multimilyon rakamlar

Bloomberg gibi uzman medya kuruluşları, resmi rakamlar olmadan anlaşmanın maliyetinin 120 milyar dolardan fazla olduğunu tahmin ediyor.

Ekonomik, teknolojik ve sürdürülebilir büyüme

Air India tarafından yapılan açıklamada, şirketin satın aldığı tüm uçakların en son teknolojik gelişmelere sahip olduğu, son teknoloji verimlilik ve sürdürülebilirlik sunduğu biliniyor.

Kaynak: TDD

  • 3 hafta sonra...
Gönderi tarihi:
  • Yazar
  • Admin

İlk QantasLink Airbus A220 İlk Test Uçuşunu Tamamladı

Qantas, Boeing 717 filosunu Airbus A220'lerle değiştiriyor ve bu da havayolu için önemli bir filo yenilenmesinin sinyalini veriyor.

İlk A220'nin Kanada'daki test uçuşunu tamamladı ve yıl sonuna kadar Qantas'a teslim edilmesi bekleniyor.

A220, 717'nin iki katı menzile sahip olacak ve yeni yurt içi ve kısa mesafeli uluslararası rotaların açılmasına olanak tanıyacak. CEO Vanessa Hudson bunu Avustralya'da seyahat konusunda ezber bozacak bir şey olarak görüyor.

Avustralya'nın ulusal havayolu Qantas, Queensland'in öncü havayolu şirketi olarak kurulduğundan bu yana 100 yılı aşkın süredir en büyük filo yenilenmesinin ilk aşamalarında bulunuyor. Dikkatlerin çoğu, ultra uzun mesafe uçuşları gerçekleştirecek yeni Airbus A350'ler üzerinde oldu ancak filonun diğer ucunda, Boeing 717'lerden Airbus A220'lere geçiş ivme kazanmaya başlıyor.

Teslimat uçuşuna hazırlanıyoruz

Mayıs ayında Qantas, 20 Boeing 717'den oluşan filosunu kademeli olarak 29 Airbus A220 ile değiştireceğini ve bu yılın sonundan önce gelen ilk uçak olacağını duyurdu. Bugün, bir X gönderisi Kanada'da bir deneme uçuşunda ilk A220'yi gösterdiğinde bu biraz daha mümkün görünüyordu.

Kaynak: SimpleFlying

  • 2 hafta sonra...
  • 3 hafta sonra...
Gönderi tarihi:
  • Yazar
  • Admin

Japonya Haneda Havaalanı Kazası - HAVALİMANI ANİMASYONU + HAM SES + TRANSKRİPT

 

Gönderi tarihi:
  • Yazar
  • Admin

Boom Supersonic, XB-1 Göstericisini Süpersonik Hızlarda Çalıştırmak İçin Özel İzin İçin Başvuruyor

Boom Supersonic, süpersonik test uçuşları gerçekleştirmek için askeri menzil kompleksi R-2508'in sivil kullanımını talep etmek üzere bir çevresel değerlendirme taslağı sundu.

xb-1-up-close-gallery-4.jpg

Bu test uçuşlarının amacı, yeni teknolojilerin performans yetenekleri hakkında veri toplamak ve tam boyutlu süpersonik yolcu uçağı Overture'un geliştirilmesi için güvenliği sağlamaktır.

XB-1, Overture'un güvenli uçuşu için çok önemli olan kompozit ve titanyum gövdeyi süpersonik hızlarda test edecek.

Boom Supersonic, XB-1 göstericisini süpersonik hızlarda uçurmak için kritik bir düzenleyici onay aşamasındadır. Boom Supersonic, bu ayın başlarında Federal Havacılık İdaresi'ne bir çevresel değerlendirme taslağı sundu.

xb-1-up-close-gallery-7.jpg

Önceden var olan askeri süpersonik menzil R-2508'in kullanılmasından feragat talebinde bulunulması
Boom Supersonic'in başvurusunun temel amacı, R-2508 adı verilen askeri poligon kompleksinin sivil kullanımını talep etmek. Menzil kompleksi, Edwards Hava Kuvvetleri Üssü üzerinde yoğunlaşıyor ancak aynı zamanda ABD Ordusunun Fort Irwin ve Donanma Hava Silahları İstasyonu China Lake'e de hizmet veriyor. Edwards Hava Kuvvetleri Üssü web sitesini incelediğimizde, menzil kompleksinde yeni başlayanlar için Death Valley Ulusal Parkı ve Kings Canyon Ulusal Parkı gibi milli parkların da bulunduğunu görüyoruz. Bu nedenle, gürültüyü azaltmak amacıyla menzil kompleksinin bazı kısımlarında minimum rakımlar vardır.

xb-1-milestone-2023-08.jpg

Boom Supersonic'in Federal Havacılık İdaresi'ne (FAA) yaptığı başvuru şunu açıkça ortaya koydu:

“Boom, bu uçuş testleri için tüm uçakları yalnızca 30.000 ft Ortalama Deniz Seviyesinin (MSL) üzerinde süpersonik olarak çalıştırmayı planlıyor. Düşük hızlardan elde edilen uçuş testi verilerinin belirlediği uçuş testi hava hızı artışlarına bağlı olarak, test programının süpersonik kısmının, her bir süpersonik testin en fazla 2 uçağı (XB-1 ve Chase, veya iki kovalamaca uçağı) süpersonik olarak uçuyor.

xb-1-milestone-2023-03.jpg

Boom Supersonic'in kullanmak istediği aralıklar aşağıda işaretlenmiştir:

Ayrıca Boom Supersonic, ABD Ordusunun süpersonik uçuşlarından daha yüksekte çalışacaklarını iddia ediyor.

Neden XB-1 test uçuşları?

FAA'ya yapılan başvuruya göre,

“XB-1 tanıtım uçağı, tasarım özelliklerini ve operasyonlarını test edecek, teknolojiler geliştirecek ve nihai/nihai uçak tasarımıyla ilgili daha sonraki riskleri azaltmaya yardımcı olacak araçları doğrulayacak. Bu, şirketin tam boyutlu süpersonik uçak uçağı Overture için güvenli, uçuşa elverişli bir tasarımın geliştirilmesine olanak tanıyacak. XB-1'i süpersonik olarak test etmenin odak noktası, bilgilendirmek ve güvenliği sağlamaktır."

xb-1-milestone-2021-2022.jpg

XB-1'in süpersonik test uçuşları gerçekleştirmek için çok az yakıta sahip olacağını, dolayısıyla su üzerinde uçmanın mümkün olmadığını belirtmekte fayda var. Ayrıca, XB-1, Overture'den farklı olarak yalnızca çok yüksek kalkış ve iniş hızlarına sahip uzun test pistlerinde çalışmak üzere tasarlanmıştır. Ek olarak, XB-1 yalnızca 10-20 test uçuşu gerçekleştirecek, ancak bunlar hala test uçuşları olduğundan, hava sahasının sıkışık olduğu kıyı pistlerini kullanmak ideal değildir.

xb-1-milestone-2020-10.jpg

XB-1, yakında çıkacak Overture yolcu jeti için süpersonik teknolojili bir test ortamıdır.

Peki ya test uçuşu olmazsa?

ABD çevre belgelerinde olduğu gibi, eylemsizlik alternatifi gerekli. Boom Aerospace, FAA ile eylemsiz bir alternatifin XB-1'in var olma nedenini "gereksiz kılacağını" paylaştı. Yani XB-1'in amacı;

Daha önce uçuş testi yapılmamış veya sertifikalandırılmamış çeşitli yeni teknolojilerin uçuş performans yeteneklerine ilişkin verileri sağlayın ve bu teknolojilerin uçuş emniyetini olumsuz yönde etkilemeyeceğini gösterin.

Plan, tam boyutlu Boom Overture süpersonik nakliye aracının (SST) güvenli bir şekilde uçabilmesini sağlamaktır. Overture'un motorları XB-1'de test edilmeyecek olsa da XB-1, diğer önemli hususların yanı sıra kompozit ve titanyum gövdeyi süpersonik hızlarda test edecek. Overture'un uçuş sırasında nasıl görüneceği aşağıdadır:

Boeing 787 gibi kompozit yapıyı kullanan diğer ticari uçaklar bugün dünya çapında uçsa da hiçbiri süpersonik hızda uçmuyor. Concorde'un keşfettiği gibi, metallerle yapılan süpersonik uçuş uçağın uzunluğunu değiştirdi. Bu nedenle, süpersonik hızda karbon fiberli XB-1 kompozit yapısıyla test uçuşlarına ihtiyaç var.

Uçak, sonik patlamayı donuk bir sese indirgemek ve karada nihai süpersonik uçuşları desteklemek için veri toplamak için yeni teknolojileri test edecek.

Sonuç olarak

Boom Supersonic, XB-1'i askeri tatbikatlara çıkarma ve test uçuşları için süpersonik hale getirme ayrıcalığını istiyor, böylece yerdekiler üzerindeki etki minimum düzeyde olacak. Test uçuşları, kompozit ve titanyum gövdenin, Boom Overture'lar inşa edilip uçurulmadan önce süpersonik gerilimlerle başa çıkabilmesini sağlıyor.

Kaynak: SimpleFlying

Gönderi tarihi:
  • Yazar
  • Admin

Airbus'ın kendi sorunlarıyla uğraşırken Boeing'i yenmeye geçmesinin 5 nedeni

Airbus, üst üste beş yıl boyunca Boeing'den daha fazla sipariş aldı.
Avrupalı üretici, 4 adet A300'ü Eastern Air Lines'a ücretsiz kiralayarak ABD'ye damgasını vurdu.

A320'nin devrim niteliğindeki kontrollü uçuş tasarımı ve Boeing 737 Max'in topraklamaları Airbus'ın güçlenmesine yardımcı oluyor.

Boeing, Wright kardeşlerin ilk uçuşundan sadece 13 yıl sonra, 1916'da kuruldu. Airbus'un ortaya çıkmasından yarım yüzyıl daha geçmesi gerekecekti.

Avrupa, kendi şirketini kurarak Amerika'nın havacılık hakimiyetine meydan okumak istiyordu. Fransız, İngiliz ve Alman hükümetleri, Airbus'ın üç yıl sonra resmi olarak kurulmasından önce 1967'de planlamaya başladı.

Zorlu bir başlangıcın ardından Airbus, art arda beş yıl boyunca Boeing'den daha fazla sipariş aldı; 2023'te 2.319 sipariş alan Amerikan şirketi için bu rakam 1.456'ydı.
İşte Airbus'ın üstünlük sağlamasına yardımcı olan beş önemli an:

1. Bernard Lathière's bold A300 bet

airbus-a300-a600f_391_s.jpg

A300 yalnızca Airbus'ın ilk uçağı değil, aynı zamanda dünyanın ilk çift motorlu geniş gövdeli jetiydi.

1972'de ilk uçuşa çıktığında diğer tüm çift koridorlu jetler, Boeing 747 gibi üç veya dört motora sahipti.

Ancak Airbus siparişleri almakta zorlandı ve uçağı üretmeye başlaması gerektiğini söylediği 75'i alamamasına rağmen yoluna devam etti.

Airbus, 1975'ten 1985'e kadar genel müdürü olan Bernard Lathière'in yaptığı cesur iddiaya çok şey borçludur.

Eastern Air Lines ABD'nin önde gelen havayolu şirketlerinden biriydi, ancak 1970'lerin sonlarında büyük borçlarla boğuşuyordu.

1977'de Lathière, Eastern dört A300'ü altı aylığına bedavaya kiralamayı kabul etti. 2014 tarihli "Airbus vs Boeing: Jumbo Jet Yarışı" belgeselinde bunu yaptığı için neredeyse kovulacağını söyledi.

Bu, Airbus'ın Boeing'in kendi sahasında tutunabileceği bir yer olduğu anlamına geliyordu. The Washington Post'a göre Eastern, daha sonra düşük yakıt tüketiminden memnun olarak 778 milyon dolara 23 adet A300 sipariş etti.

2. The fly-by-wire A320

A319%20IN%20FLIGHT.jpg?itok=rFGUPf1o

Airbus, 1987'de tek koridorlu A320'nin ortaya çıkışına kadar gerçek bir başarı elde edemedi.

İlk jet, Fransa'nın Toulouse kentindeki fabrikadan çıktığında, ona Prens Charles ve Prenses Diana tarafından vaftiz edildi; bu, Airbus'ın ortalığı karıştırmadığının bir işaretiydi.

Ancak A320'nin gerçek dehası, o zamana kadar yalnızca savaş uçaklarında ve Concorde'da bulunan kablolu uçuş teknolojisini kullanmasıydı.

Pilotların girdilerini işlemek için mekanik uçuş kontrollerini bilgisayar kontrollü sistemlerle değiştirir ve daha az arıza noktası olduğundan daha güvenli kabul edilir.

Ayrıca bilgisayarların tamiri daha kolay olduğundan ve daha az parça ve daha hafif kablolar da daha iyi yakıt verimliliği anlamına geldiğinden operatörler için daha ucuzdur.

A320, Boeing 737'nin ardından dünyanın en çok satan ikinci uçağı oldu.

3. Devlet sübvansiyonları

Airbus, Boeing için bir tehdit olmaya başladıkça daha fazla incelemeyle karşı karşıya kalmaya başladı.

Post'un haberine göre, 1993 yılında Bill Clinton'ın Boeing'in fabrikasını işten çıkarmaları duyurmasının ardından ziyaret etmesi gerginliklere yol açmıştı. Başkan, Amerikan şirketinin yaşadığı sorunlardan Airbus'ı sorumlu tuttu ve Airbus'ın Avrupa hükümetlerinden aldığı milyarlarca dolarlık sübvansiyonu eleştirdi.

Airbus ve hükümetler, her iki tarafın da diğerine gümrük vergisi getirmesiyle bir ticaret savaşı ortaya çıkmadan önce bu iddiaları yalanlamıştı.

ABD, 2004 yılında İngiltere, Fransa, Almanya ve İspanya ile görüşmeler yaptıktan sonra Dünya Ticaret Örgütü'ne şikayette bulundu. Reuters'e göre Avrupa Birliği de ABD'yi Boeing'e adil olmayan sübvansiyonlar vermekle suçlayan kısasa kısas bir dava açtı.

Anlaşmazlığın çözülmesi en az 17 yıl sürdü.

DTÖ, hem Airbus hem de Boeing'in yasadışı olarak milyarlarca dolarlık devlet sübvansiyonu aldığını tespit etti ve bunun sonucunda gümrük vergilerinin uygulanmasına izin verdi. Tarifeleri sona erdirmek için 2021'de ateşkes yapıldı.

4. A320neo

Elevate-Your-Fleet_-The-Airbus-A320neos-

Airbus, popüler kısa mesafe A320 jetinin yeni neslini tanıttı ve kısa sürede iz bıraktı.

Neo - "yeni motor seçeneği" - bu kadar popülerdi çünkü daha sessizdi, yakıt açısından daha verimliydi ve dolayısıyla havayolları için işletmesi daha ucuzdu.

2 metreden daha yüksek olan büyük kanatçıkları da yakıt tüketimini azaltmaya yardımcı oldu. Airbus, önceki modellere kıyasla yakıt maliyetlerini beşte bir oranında azalttığını söylüyor.

A320neo, 2011 Paris Air Show'da 60 milyar dolar değerinde 667 sipariş alarak rekor kırdı.

Bu durum Boeing'i yetişme konusunda çaresiz bıraktı ve dar gövdeli jetinin dördüncü nesli olan 737 Max'in geliştirilmesini hızlandırdı.

5. 737 Max Uçuş Yasağı

10flightrecorder-tmpl-jumbo.jpg?quality=

Boeing'in neo ile rekabet edebilmek için ihtiyaç duyduğu daha yakıt verimli motorlar, ilk kez 1960'larda uçan bir uçak için tasarım sorunu yarattı. Daha büyük oldukları için uçağın kanatlarının altına sığmadılar.

Boeing bunun yerine motorları ileri ve yukarı hareket ettirmeye karar verdi; ancak bu, bazı senaryolarda yukarıya doğru yükselme olasılığını artırarak 737'nin aerodinamiğini etkiledi.

Çözüm olarak, "hücum açısı" çok dik olduğunda burnu otomatik olarak aşağı iten MCAS (Manevra Karakteristiklerini Artırma Sistemi) adı verilen bir yazılım kullanıldı.

Ancak Lion Air ve Etiyopya Havayolları kazalarında arızalanan iki sensörden yalnızca birinden veri alıyordu.

Dünyanın dört bir yanındaki düzenleyicilerin 737 Max'i cezalandırması çok uzun sürmedi. Boeing'in en yeni jeti 20 ay boyunca tekrar uçmadı; bu, bir Amerikan uçağı için şimdiye kadarki en uzun süreydi.

Airbus, 2019 yılında A320neo'nun sekiz yıl önce Paris Hava Gösterisi'nde fırtına gibi estirmesinden bu yana ilk kez uçak siparişlerinde Boeing'i geride bıraktı.

Avrupalı şirket o günden bu yana unvanı korudu ve hatta geçen yıl rekorlar bile kırdı.

Boeing ve 737 Max, Alaska Havayolları'ndaki patlamanın ardından daha fazla incelemeyle karşı karşıya kalırken, Airbus'ın yükseklerde uçmaya devam etmesi muhtemel görünüyor.

  • 1 ay sonra...
Gönderi tarihi:
  • Yazar
  • Admin

Dünyanın en büyük sıvı hidrojenle çalışan uçak motoru ABD'de test edildi

ABD merkezli Universal Hydrogen, sıvı hidrojen kullanan 1 megavatlık (MW) bir yakıt hücresinin testini tamamladı.

Kaliforniya'daki Mojave Hava ve Uzay Limanı'ndaki test, şimdiye kadar dünyada sıvı hidrojenle çalışan uçak aktarma organlarının en büyük denemesiydi.

team.png

Havacılığı karbondan arındırmak için şirketler pil kullanarak elektrikle çalışan uçuşlar üzerinde çalışıyor.

Ancak bataryaların daha büyük ağırlığı ve çok daha düşük enerji yoğunluğu, bu teknolojiyle büyük mesafeli uçuşların mümkün olmayabileceğini gösterdi.

Öte yandan, hidrojen yakıt hücreleri çok fazla umut vaat ediyor. Bölgesel uçuşlar için karbonsuz alternatif olabilirler.

Geçtiğimiz yıl Universal Hydrogen, hidrojenle çalışan 40 koltuklu bir uçuşa güç vererek dünyada bir ilki gerçekleştirdi. Dönüştürülmüş Dash-8 uçağı Lightning McClean, 15 dakika boyunca uçtu.

3.500 feet yüksekliğe ulaştılar ve şirket, bu teknolojiyi kullanarak 460 mil (740 km) kadar uçabileceğinden emin.

Bu başarı övgüye değer olsa da şirket, teknolojinin ticarileştirilmesindeki engellerin farkında.

Bir Dash-8 uçağı, fosil yakıtla çalıştırıldığında 56 yolcuyu ağırlayabilir ancak daha çevreci olmak için ödeme yapan 16 yolcuyu bırakmak zorunda kalır; bu da havayollarının zorlanacağı bir şeydir.

Daha fazla menzil ve koltuk için sıvı hidrojen

Geçtiğimiz eylül ayında, hidrojen tabanlı bir diğer havacılık şirketi H2Fly, sıvı hidrojenle ilk uçuşunu gerçekleştirmişti.

Yakıtın sıvı formuna geçiş, yalnızca şirketin uçuş menzilini artırmasına olanak sağlamakla kalmadı, aynı zamanda hidrojen yakıt sisteminin uçuştaki ayak izini azaltarak havayollarının nispeten daha az sayıda koltuk vermesine olanak tanıdı.

Bu, daha çevreci olmanın getirdiği ekonomik zorlukları çözecek ve hidrojen teknolojisinin benimsenmesinin önünü açacaktır.

Universal Hydrogen, Dash-8 veya ATR-72 gibi uçakların bölgesel uçuşlarında kullanabileceği daha yüksek enerjili aktarma organlarını beslemek için sıvı hidrojen sistemi üzerinde çalışıyor.

Sistem yaklaşık olarak bir hava kargo konteyneri boyutundadır. Kargo gönderileri için aynı ekipmanı kullanan hidrojenle çalışan uçaklarla değiştirilebilir.

Dünyanın en güçlü aktarma organı

Bu yılın Şubat ayının başlarında Universal Hydrogen, Mojave Hava ve Uzay Limanı'nda sıvı hidrojen sisteminin yer testini gerçekleştirdi.

Universal Hydrogen basın bülteninde, sıvı hidrojen modülünün, şirketin güç aktarma organının işlevsel analogu olan Iron Bird'e bağlandığını ve testin bir saat 40 dakika boyunca herhangi bir aksaklık olmadan gerçekleştirildiğini söyledi.

Test süresi etkileyiciyse şirketin bu modülle elde ettiği başarı daha da iyidir. Modül dışarıdan sıvı hidrojen için bir konteyner depolama sistemine benziyor.

Bununla birlikte, modül 485 pound (225 kg) sıvı hidrojen tutmanın yanı sıra, güç aktarım mekanizmasının gerektirdiği durumlarda onu hidrojen gazına dönüştürmek için de çalışıyor.

Sistem, hidrojenin kaynamasını önleyecek şekilde tasarlanmıştır ancak aynı zamanda güvenlik nedeniyle bir sızıntı tespit sistemi ve havalandırma deliklerine de sahiptir. Hızlı bağlantı sistemi, modülün uçağa takılmasına ve boşaldığında serbest bırakılmasına olanak tanır.

Basın bülteninde, modülün Iron Bird'e üç saat boyunca tam güçte güç sağlamaya yetecek kadar sıvı hidrojen içerdiği ve bu tür iki modülün yaklaşık 500 millik bölgesel bir yolculuk artı bir ATR72 uçağı için rezerve yeteceği belirtildi.

Paul Eremenko, "Doldurucumuzdan/dağıtıcımızdan depolama modülümüze ve ardından güç aktarma organlarımıza geçen bir hidrojen molekülünün uçtan uca gösterimi, bölgesel havacılık ürün portföyümüzün tüm parçalarının bir araya geldiği ilk seferdir" dedi. Universal Hydrogen'in kurucu ortağı ve CEO'su.

"Bir sonraki adım, modüllerimiz tarafından beslenen güç aktarma organlarını uçurmak için uçuş test ortamımızı yükseltmektir."

Kaynak: Interesting Engineering

  • 4 hafta sonra...
Gönderi tarihi:
  • Yazar
  • Admin

Rusya, Avrupa üzerindeki 1600'den daha fazla uçağın GPS'ini bozdu

Bu tür bir müdahale, pilotları uçağın gökyüzündeki konumu hakkında yanlış bilgi veren sahte sinyallerle uğraşmaya zorlayabileceğinden, pilotlar için ciddi sorunlar teşkil ediyor. Müdahaleyi izleyen açık kaynaklı bir istihbarat hesabı tarafından X'te yayınlanan bir harita, olayların Polonya ve güney İsveç'e geniş çapta yayıldığını gösteriyor

Son aylarda parazitlerdeki artışın sorumlusu olarak Rusya'nın Kaliningrad bölgesindeki sinyal bozucular gösteriliyor. NATO üyeleri Polonya ve Litvanya arasında ülkenin geri kalanından ayrı bir konumda bulunan bölge, Rusya'nın deniz filolarından birinin üssü konumunda.

Litvanyalı bir savunma yetkilisi Newsweek'e şunları söyledi: 'Rus silahlı kuvvetleri, değişen mesafelerde, sürelerde ve yoğunluklarda, karıştırma ve yanıltma da dahil olmak üzere GNSS müdahalesine yönelik geniş bir askeri ekipman yelpazesine sahiptir'

Polonya Savunma Bakanlığı'ndan bir yetkili, bu yeteneklerin "toplumda bir tehdit atmosferi ve çaresizlik duygusu" yaratmak için kullanıldığını söyledi. İsveçli Yarbay Joakim Paasikivi, sinyal karışmasının büyük olasılıkla "Rus nüfuz faaliyetleri veya sözde hibrit savaş" sonucu olabileceği konusunda hemfikir

Ülkenin Kaliningrad'da 'önemli' elektronik savaş kaynaklarına sahip olduğuna inanılıyor. Estonya Savunma Kuvvetleri Komutanı General Martin Herem, Rusya'nın sahadaki becerisinin 'oldukça güçlü' olduğunu söyledi. Pilotlardan ve sevk görevlilerinden oluşan bir kolektif olan OPS Grubu, Orta Doğu'da benzer olaylar bildirdi

Bölgede "uçakların sahte GPS sinyalleriyle hedef alındığını ve bu durumun hızla navigasyon yeteneğinin tamamen kaybolmasına yol açtığını" iddia ettiler. Grup, 'Bu geleneksel GPS engellemesi değil' dedi. 'Bu son raporlar GPS sahtekarlığıdır ve o zaman bile daha önce gördüğümüz hiçbir şeye benzemiyor'

Kaynak: Metro

Gönderi tarihi:
  • Yazar
  • Admin

Araştırmacılar, geleneksel kirli yakıt olmadan uçaklara güç verebilecek yeni yakıt rafinerisi konseptini rapor ediyor: 'Basit, düşük maliyetli ve sağlam olacak şekilde tasarlandı'

Yeni nesil biyoyakıtlar, insanların kirli enerjiyle çalışan uçaklarla uçmadan hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olmak için ufukta görünebilir.

41iK09tYC2L._SY445_SX342_QL70_FMwebp_.jp

Başka bir heyecan verici faktör mü? Biyoyakıt, Antroposen'de ayrıntılı olarak açıklandığı gibi, benzin eşdeğerinin galonu başına 3,15 dolar kadar düşük bir fiyatla mevcut olabilir; bu da muhtemelen önemli ölçüde daha az zararlı kirlilikle daha uygun bir fiyat noktasında seyahat etmeyi kolaylaştırır.

Bu biyoyakıt, ilk kez 2013 yılında California Üniversitesi, Riverside'daki araştırmacılar tarafından rapor edilen bir rafineri süreciyle mümkün kılınacak.

Bilim insanları, gıda dışı kaynakları yakıta dönüştürmek için tetrahidrofuran adı verilen ve bitki hücre duvarlarının üç ana elementiyle "ılıman sıcaklıklarda" reaksiyona giren organik bir bileşik kullandılar.
CELF (ortak solventle geliştirilmiş lignoselülozik fraksiyonlama) olarak bilinen yöntem, bitki maddesini verimli bir şekilde yüksek kaliteli pratik malzemelere ayırıyor.

UC Riverside'da kimya ve çevre mühendisliği profesörü Charles Cai, Anthropocene'e şöyle açıkladı: "CELF teknolojisi basit, düşük maliyetli ve sağlam olacak şekilde tasarlandı."

Araştırmacıların Enerji ve Çevre Bilimi dergisinde yayınlanan analizi, Our World in Data'ya göre karbon kirliliğinin yaklaşık %2,5'inden sorumlu olan uçak yolculuğu için umut verici bir başka işaret.

Bu yüzde çok fazla görünmese de, kirli yakıtın yakılmasının atmosferle etkileşimi nedeniyle bu emisyonların genel olarak daha güçlü bir ısınma etkisi var. Bizi kansere neden olan radyasyondan koruyan ozonun uzun vadede azalması da etkilerden biridir.

Hidrojenle çalışan, hibrit elektrikli ve tamamen elektrikli uçaklar, bilim adamlarının hava yolculuğundan kaynaklanan zararlı kirliliği azaltmak için üzerinde çalıştığı çözümler arasında yer alıyor.

Ancak Antroposen'in işaret ettiği gibi, biyoyakıtlar, gıda mahsullerinden yapılmadığı sürece "kısa vadeli bir çözüm" olabilir; bunların bir kısmı, daha yaygın hale gelen aşırı hava olaylarından olumsuz etkilendikten sonra zaten daha pahalı veya nadir hale gelmiştir. aşırı ısınan bir gezegen yüzünden.

Üniversiteden yapılan bir basın açıklamasına göre, Mart 2023'te UC Riverside'daki araştırmacılara ABD Enerji Bakanlığı'ndan 2 milyon dolarlık bir hibe verildi ve fonlar, bir CELF pilot ünitesi inşa etmek ve test etmek için üç yıllık bir girişim için kullanılacak. .

Patentli olan ve sürdürülebilir biyoyakıtların gelişimini hızlandırmak için seçilen 17 projeden biri olan projenin, her gün en az yarım ton biyokütleyi işlemesi bekleniyor ve operasyonlar sırasında kullanılan solventleri geri kazanıp yeniden kullanan bir sisteme sahip olacak.

UC Riverside için yaptığı açıklamada Cai, "Bu kesinlikle CELF teknolojisinin ölçek büyütmedeki sağlamlığını göstermek için çok heyecan verici bir fırsat. Endüstri ortaklarımızla süreç geliştirmenin bu ikinci aşamasına girerken devam eden DOE desteği için minnettarız" dedi.

Kaynak: TCD

Gönderi tarihi:
  • Yazar
  • Admin

ABD, B-52'lerini Yüzyıl Boyunca Uçurmak İçin yeni Motorlar Test Ediyor

 

  • 2 ay sonra...
Gönderi tarihi:
  • Yazar
  • Admin

Türkiye'nin Kanatlarıyız - Wings Of Türkiye - Turkish Airlines - Türk Hava Yolları

 

  • 2 hafta sonra...
Gönderi tarihi:
  • Yazar
  • Admin

İzle: Boeing uçağı birden fazla lastiğin patlaması nedeniyle kalkışı iptal etti

 

  • 2 hafta sonra...
Gönderi tarihi:
  • Yazar
  • Admin

 

  • 1 ay sonra...
Gönderi tarihi:
  • Yazar
  • Admin

Kriyojenik hidrojen-elektrikli tahrik, net sıfır hava yolculuğuna yol açabilir

Nottingham Üniversitesi, son teknoloji kriyojenik hidrojen-elektrik tahrik sistemi geliştirmek için 5,3 milyon sterlinlik (6,76 milyon dolar) bir araştırma programı başlattı.

GKN Aerospace liderliğindeki 44 milyon sterlinlik daha geniş bir H2FlyGHT projesinin parçası olan bu girişim, daha büyük ve daha sürdürülebilir uçaklar için yolu açarak havacılık endüstrisini dönüştürecek 2 megavatlık (MW) bir prototip motor yaratmayı amaçlıyor.

H2FlyGHT iş birliği, yakıt hücresi güç üretimi, kriyojenik güç dağıtımı ve gelişmiş kriyojenik tahrik sistemlerini uyumlu bir tahrik ünitesine entegre etmeyi amaçlıyor.

İş birliği, Parker Meggitt ve Manchester Üniversitesi'ni de içeren Havacılık Teknolojisi Enstitüsü (ATI) programı aracılığıyla Birleşik Krallık Hükümeti tarafından destekleniyor.

Nottingham Üniversitesi'nde Elektrik Makineleri Profesörü ve stratejik araştırma ve inovasyon girişimleri lideri olan Chris Gerada, "Net sıfır hava yolculuğu vizyonumuz dahilinde" dedi. "Ancak oraya ulaşmak için teknik olarak mümkün olanın sınırlarını zorlamalıyız."

Hidrojen tahrik araştırmaları için yeni bir merkez

Bu yeni araştırmanın merkezinde, üniversitenin birkaç özel laboratuvarı barındıran yeni, son teknoloji hidrojen tahrik sistemleri tesisi yer alıyor. Bu laboratuvarların her biri yeni tahrik sisteminin geliştirilmesinde önemli bir rol oynayacak.

Tesisin kriyojenik laboratuvarı, elektrik sistemi verimliliğini artırmak için düşük sıcaklıklı ortamlar yaratmaya odaklanacak. Araştırmacılar, megavat ölçeğindeki yakıt hücrelerini, yüksek irtifa ortamında pil ve motor sistemleriyle birlikte test edebilirler.

Bu fiziksel laboratuvarlar, mühendislerin gelişmiş simülasyonlar aracılığıyla tasarımları ve operasyonel performansı optimize edebilecekleri bir dijital ikizleme laboratuvarıyla tamamlanacak.

Bu yeni tesis, üniversitenin elektrifikasyon araştırmalarındaki mevcut güçlü yönlerini, özellikle de bu alanda dünyanın en büyük araştırmacı gruplarından birine sahip olan Güç Elektroniği ve Makineler Merkezi'ni (PEMC) temel alıyor.

Hidrojenin potansiyelinin açığa çıkarılması

Kriyojenik teknoloji, araştırma programının bir diğer önemli bileşenidir.

Ekip, araştırmalarının kompakt, yüksek enerjili yakıt depolama ihtiyacını çözeceğine inanıyor. Bu uygulanabilir depolama eksikliği, hidrojenle çalışan uçuşun gerçeğe dönüşmesini engelleyen büyük bir engeldi. Son derece düşük sıcaklıklara soğutulursa, hidrojen enerji yoğunluğunun çok daha yüksek olduğu sıvı bir formda depolanabilir.

Nottingham Üniversitesi Güç Elektroniği, Makineler ve Kontrol (PEMC) araştırma grubu, hem tam motor tasarımının hem de kriyojenik invertör teknolojisinin geliştirilmesine öncülük edecek.

Bu gelişmeler, yeni nesil uçaklara güç sağlayabilecek yüksek güçlü, verimli tahrik sistemleri oluşturmak için olmazsa olmazdır.

Profesör Gerada bir açıklamada, "Kampüsteki yeni tahrik araştırma altyapımız sayesinde, endüstri, işlerini geleceğe hazırlamak için ihtiyaç duydukları yeni çözümleri bir araya getirebilir, araştırabilir, prototipini oluşturabilir, otomatikleştirebilir ve üretebilir." diye vurguladı.

"Sonuç olarak, yeşil endüstrilerin ve gelişmiş üretimin evi olan Doğu Midlands'ın ekonomik refahını hızlandırabiliriz."

Girişim, Farnborough Uluslararası Havacılık Fuarı 2024'te resmen tanıtıldı ve sektör liderlerinin ve politikacıların dikkatini çekti.

Kaynak: IE

Gönderi tarihi:
  • Yazar
  • Admin

Boom XB-1 İkinci Testini Gerçekleştirirken Süpersonik Uçuşlar Havaalanlarına İnmesi An Meselesi

Boom, XB-1 uçağının ilk konsept kanıtlama versiyonunu 2020 yılında duyurdu ve süpersonik ticari uçuşu geri getirme gibi iddialı bir hedef belirledi. Şirket bugün, Kaliforniya'daki Mojave Hava ve Uzay Limanı'nda gösteri süpersonik uçağının ikinci başarılı test uçuşunu duyurdu. Boom Supersonic CEO'su Blake Scholl'un "Ekibimle gurur duyuyorum. Bugünkü uçuş, süpersonik yolcu seyahatinin dönüşüne doğru atılan bir adım daha" dediği aktarıldı.

Test uçuşunu, gelecekteki değerlendirmelerin ve uçağın ilk süpersonik yolculuğunun da başında olacak olan Tristan "Geppetto" Brandenburg yönetti. İkinci test uçuşunun temel kilometre taşları, şirketin "dijital denge artırma" olarak adlandırdığı şeyle bağlantılı olan yuvarlanma damper sisteminin operasyonel testi ve iniş takımının geri çekilmesi-uzatılmasıydı. Şirket ayrıca hava akışının gücü ve yönü gibi aerodinamik performans belirteçlerini de test edebildi.

Test uçuşlarının bir sonraki aşaması kritik olacak. Boom, XB-1'in kullanım ve performansını değerlendirmek için Mach-1 bariyerini hedeflediğini söylüyor. Değerlendirme ayrıca diğer önemli uçuş içi sistemleri ve uçağın yüksek hız ve irtifa kombinasyonunda sistem sönümlemesini nasıl ele aldığını da kapsayacak. Şirket, basın bülteninde "Süpersonik hızlara ulaşmadan önce planlanan yaklaşık 10 uçuşla test uçuşlarının sıralaması bu sonraki test aşamasıyla artacak" diye belirtiyor.

Boom ve Süpersonik Uçuş İçin Sırada Ne Var?

XB-1'e dökülen tüm teknoloji sonunda Boom'un geliştirdiği ticari süpersonik uçak olan "Overture"a ulaşacak. Ayrıca şirket, 2024'ün sonundan önce süpersonik uçuş testlerine ulaşma hedefi de koydu. Bu amaçla Boom, Federal Havacılık İdaresi'nden (FAA) Mach 1'i aşmak için Özel Uçuş Yetkilendirmesi (SFA) aldı; bu, süpersonik uçuşları ana akıma geri getirmek için önemli bir düzenleyici adım.

Concorde'un süpersonik ticari uçuş işine veda etmesinden yaklaşık yirmi yıl sonra Boom, halefinin en büyük kusurlarını aşmak için modern teknolojiden cömertçe yardım alarak rahatlığı geri getirmek istiyor. Süpersonik uçuşlarla ilişkili en büyük sorunlardan biri gürültü, diğer adıyla sonik patlamadır, ancak Boom, Concorde'un art yakıcılara olan bağımlılığını ortadan kaldırarak bu akustik endişeleri gidermeyi amaçlıyor. Şirket, Overture'ın günümüzün daha yavaş ticari uçaklarının gürültü seviyelerini aşmayacağını iddia ediyor.

Overture'ın egzozu kalkışta Mach 1'in altında kalacak ve modern çağ askeri süpersonik uçaklarının tanımlayıcı bir özelliği olan keskin sonik patlamaları ortadan kaldıracak. Bu tasarım, genellikle ses hızından daha hızlı uçuşla ilişkilendirilen yoğun basınç dalgalarını önlemeyi ve potansiyel olarak yüksek hızlı sivil havacılığı havaalanlarına yakın topluluklar için daha çekici hale getirmeyi amaçlıyor. Boom, Overture için Japan Airlines, American Airlines ve United Airlines gibi şirketlerle ortaklıklar kurdu. Bu havacılık devlerinin yüksek yakıt maliyetlerini nasıl yöneteceklerini ve süpersonik uçuş hizmetleriyle karlı kalmayı nasıl planladıklarını görmek ilginç olacak.

Kaynak: SlashGear

  • 1 ay sonra...
Gönderi tarihi:
  • Yazar
  • Admin

Yeni motorun tanıtılmasıyla ses hızının altı katı daha hızlı 'çığır açan' uçuşlar bir adım daha yaklaştı

Bir havacılık şirketi, yüksek hızlı uçuşta "büyük bir atılım" gerçekleştirdiğini söylediği yeni bir hipersonik motoru tanıttı.

Hipersonik seyahati gerçeğe dönüştürmeye odaklanan Teksas merkezli bir şirket olan Venus Aerospace, dronlar ve uçaklar da dahil olmak üzere yüksek hızlı araçlara güç sağlayabilecek gelişmiş bir tahrik motoru ürettiklerini duyurdu.

Hipersonik teknoloji yeni bir olgu değil; balistik füzeler, uzay mekikleri ve kapsüller gibi uzay seferleri ve NASA'nın X-plane deneysel uçağı gibi askeri sektörlerde tanıtıldı.

Ancak hipersonik seyahatin ticari uçuşlara girişi henüz gerçekliğe dönüşmedi, buna karşın İngiliz-Fransız Concorde gibi süpersonik girişimler havalandı ancak 2003'ten beri uçmadı.

Şirket, Venus Detonation Ramjet 2.000 lb Thrust Engine olarak da bilinen ve 'VDR2' olarak da bilinen bu motorun, araçların yüksek irtifalarda uzun mesafeler kat etmesini ve aynı zamanda ses hızından daha hızlı bir hız olan 'yüksek mach' hızına ulaşmasını sağlayacağını umuyor.

Venus Aerospace, VDR2'nin Mach 6 kadar hızlı gidebilen tek bir motor sunacağını söyledi, bu da ses hızının altı katı veya 3.600 mil/saat.

Şirket, motorun 5.000 mile kadar olan yolculuklarda Mach 4 hızında verimli bir seyir sağlayabileceğini ve 30 dakikalık dönüş süresiyle çeşitli havaalanlarında kalkış ve iniş için tasarlanacağını söylüyor.

"Çığır açan" ürün, ABD'nin Arkansas eyaletinde ulaşım sektöründeki yatırımcılar ve endüstri liderleri için düzenlenen bir toplantı olan Up.Summit'te tanıtıldı.

Venus Aerospace'in kurucu ortağı Andrew Duggleby zirvede yaptığı konuşmada, motorun "hipersonik ekonomiyi gerçeğe dönüştürdüğünü" söyledi.

"Yüksek hızlı hava yanması konusundaki uzmanlıkları göz önüne alındığında, yüksek hızlı uçuşta bu devrimi gerçekleştirmek için Velontra ile ortaklık yapmaktan heyecan duyuyoruz."

Velontra'nın baş operasyon görevlisi Eric Briggs şunları söyledi: "İlkini uçurmak ve nihayetinde çoğunlukla ders kitaplarında yer alan ancak havada hiçbir zaman üretim ünitesi olarak kullanılmayan bir motor konseptini mükemmelleştirmek için sabırsızlanıyoruz."

"Venüs'ten daha iyi bir ortak düşünemedik. Roket bilimi öncüleri olarak kendi alanlarında öncü ve zor sorunları ele almaya hazırız, onlarla aynı yolda uçmak için can atıyoruz."

Hem Venus Aerospace hem de Velontra, teknolojilerini birleştirerek hem ticari hem de savunma sektörlerinde yüksek hızlı uçuşa doğru adımlar atmayı umduklarını söyledi.

Teknolojileri birleştirmek, hem Venus Aerospace hem de Velontra'nın ticari ve savunma sektörlerinde yüksek hızlı uçuş ekonomisinin kilidini açma konusundaki ortak vizyonlarına doğru somut adımlar atmasını sağlıyor.

Venus Aerospace, ilk uçuşunu yapmak için 2025 yılına kadar motorunu bir drone kullanarak test etmeyi umuyor, ancak ilk hipersonik ticari uçağı Venus Stargazer M400'ün üretimi 2030'lara kadar gerçekleşmeyebilir.

Birçok kişi, Londra ile New York arasındaki ortalama sekiz saat süren, ancak Mach'a ulaşırsa bir saatten kısa sürede varabilen 3.461 mil uzunluğundaki uçuş gibi, dünyanın en büyük şehirlerinden bazılarını göz açıp kapayıncaya kadar birbirine bağlayacak bir uçuşa binmeyi hayal edebilirken 6 hız.

Yine de, tam olarak gerçekleştirilmiş bir hipersonik ticari uçağın ne zaman gerçeğe dönüşebileceği belirsiz.

The Independent'ın seyahat muhabiri ve Concorde ile uçan az sayıdaki kişiden biri olan Simon Calder şunları söyledi: "Kişisel jetpack'imi kullanarak hiperporta seyahat etmeyi dört gözle bekliyorum. Ama belki de birkaç on yıl daha değil.

"Ses hızından daha hızlı uçmanın içerdiği saçma maliyetler -hem çevresel hem de finansal- bu yarım yüzyılda Londra-New York'un bir saatte gerçekleşmesini son derece olası kılmıyor."

Kaynak: The Independent

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.