Gönderi tarihi: 24 MayısMay 24 Yazar Admin Mühendislik Harikası: Dağları Aşan Çin'in İnanılmaz Gemi Asansörü Çin'in, tekneleri yüksek dağların üzerinden taşımak için tasarlanmış, çığır açan bir çözüm olan devasa bir gemi asansörü inşa ederken hayranlık uyandıran mühendislik başarısını keşfedin. Geleneksel kanal navigasyonuna meydan okuyan bir çözüm. Bu yenilikçi yapı, gemilerin engebeli arazide dikey olarak kaldırarak doğal engelleri aşmasını, seyahat süresini önemli ölçüde kısaltmasını ve ticaret rotalarını iyileştirmesini sağlar. Bu videoda, devasa hidrolik sistemlerden güvenli ve verimli çalışmayı sağlayan hassas kontrol mekanizmalarına kadar bu mühendislik harikasının arkasındaki teknolojiyi keşfedin. Bu asansörün Çin'in kapsamlı kanal ağıyla nasıl bütünleştiğini ve ülkenin iddialı altyapı hedeflerini nasıl desteklediğini öğrenin. İster modern mühendislik, ister yenilikçi ulaşım, ister Çin'in altyapı projeleri sizi büyülüyor olsun, bu video su yollarının gezinme biçimini değiştiren benzersiz bir çözüme derinlemesine bir bakış sunuyor. Kaynak: Metal Workers
Gönderi tarihi: 5 saat önce5 saat Yazar Admin Fotoğraflar: Dünyanın ilk fosil yakıtsız 70 metrelik süperyatı, 88 Tesla aracının gücünü bünyesinde barındırıyorEkip fosil yakıtsız çözümler geliştirdiVripack, Vitters ve Dykstra Naval Architects'ten oluşan bir ekip, denizcilik sektöründen olmayan uzmanlarla birlikte SY Zero için çözümler geliştirdi. Süperyat, rüzgar, güneş ve termal enerjiyle çalışacak. Proje, yerleşik performans standartlarının fosil yakıt bağımlılığı olmadan da korunabileceğini göstermeyi amaçlıyor.Tasarım bilgileri buradaSY Zero'nun tüm sistem verileri, teknik içgörüleri ve temel sistem tasarımları FoundationZero.org platformu aracılığıyla erişilebilir olacak. Bu girişim, dünya çapındaki tasarımcıların, mühendislerin ve araştırmacıların bu gelişmelere erişip bunları kullanmasını sağlamayı amaçlıyor.Gemide 5 MWh enerji depolama sistemi kullanıyorSY Zero, beş megawatt-saatlik bir enerji depolama sistemi içeriyor. Bu kapasite, 88 Tesla aracının kapasitesine eşdeğer. Sistem, dizel veya jeneratörlere ihtiyaç duymadan tahrik, aydınlatma ve elektrik tesisatı dahil olmak üzere tüm gemi içi fonksiyonları çalıştırıyor. Tüm güç yenilenebilir kaynaklardan sağlanıyor.Yat, su, güneş ve rüzgardan enerji topluyor.Süperyatın enerji toplama yöntemleri arasında, yelken açarken su akışından enerji toplayan hidrojen üreten iticiler yer alıyor. 100 metrekarelik hibrit güneş panelleri dizisi, %60 verimlilikle hem ışığı hem de ısıyı yakalıyor. Bir rüzgar türbini, açık deniz hava akışını kullanarak enerji toplamayı destekliyor.Proje, fosil yakıtsız operasyonların mümkün olduğunu göstermeyi amaçlıyor.Vripack'in ortak kreatif direktörü Marnix Hoekstra, projenin amacını şöyle açıkladı: "Bu proje her zaman neyin mümkün olduğunu göstermekle ilgiliydi." Hoekstra, konfor, tasarım ve performansın fosil yakıtsız operasyonla bir arada var olabileceğini göstererek, gemi tasarımı için bir model oluşturmayı amaçladığını belirtti.Vitters Tersanesi İnşaata Liderlik Ediyorİnşaat, özel yelkenli yatlar üreten Vitters Tersanesi tarafından yönetiliyor. Vitters'tan Louis Hamming, bu tekneyi hayata geçirme çabalarını şöyle anlatıyor: "Başından beri, hepimizin geleceğini bildiği bir geleceği yansıtan bir yat inşa etmekle ilgiliydi."İç Tasarımda Sürdürülebilir Malzemeler KullanıldıSY Zero'nun iç mekanı 12 kişiye kadar konaklama kapasitesine sahip. Tasarımda, çam derisinden yapılmış deri ve "deri mermer" gibi sürdürülebilir malzemeler kullanıldı. Her kabinin tasarımı farklı bir destinasyondan ilham alıyor ve yerel zanaatkarların sanat eserlerini içeriyor.Kaynak: IE
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Hesabınız varsa, hesabınızla gönderi paylaşmak için ŞİMDİ OTURUM AÇIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.