Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Facebook'un TikTok klonu, Instagram Reels, bugün ABD'de TikTok'un geleceği konuşulurken lanse edildi


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Facebook'un TikTok klonu, Instagram Reels, bugün ABD'de TikTok'un geleceği konuşulurken lanse edildi

BB16P0Zd.img?h=840&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Facebook'un TikTok rakibi Instagram Reels ABD Çarşamba günü başlıyor. Kullanıcılara, süper kısa, eklenmiş, film müziği tabanlı videolar şeklinde takipçileriyle içerik paylaşmanın başka bir yolunu sunar.

Instagram Reels ilk olarak 2019'un sonunda Brezilya'da piyasaya sürüldü ve o zamandan beri Almanya, Fransa ve Hindistan gibi ülkelere yayılıyor. Çarşamba günkü lansman, Reels'ın varlığını ABD, İngiltere ve 50'den fazla ülkeye genişletecek.

Lansman, TikTok'un 100 milyon Amerikalı kullanıcısının uygulamanın ABD'deki yasağı hakkında endişelenmesiyle geliyor. Başkan Donald Trump, Çin ile olan bağları nedeniyle TikTok'u yasaklamak için tehditleri artırdı.

Instagram Reels Çarşamba günü ABD'de kullanıcılarına takipçileriyle süper kısa, eklenmiş, film müziği tabanlı videolar şeklinde içerik paylaşmanın başka bir yolunu sunmak için başlıyor. Lansman, TikTok'un sadık hayran kitlesinin ülke çapında potansiyel bir yasak hakkında panik içinde yutulmasıyla geliyor.

TikTok gibi, Reels, kullanıcıların kısa biçimli videolar kaydetmelerine ve çok sayıda efektle düzenlemelerine ve ses ve müzik müzikleri eklemelerine olanak tanır. Reels'in Çarşamba günü lansmanı ayrıca İngiltere, Avustralya ve 50'den fazla ülkedeki kullanıcılara yönelik bir sunum da içeriyor.

Facebook, Reels'i ilk kez Kasım ayında Brezilya'daki kullanıcılarla test etmeye başladı ve son aylarda Fransa, Almanya ve Hindistan'a geldi.

Reels ve TikTok arasındaki benzerlikler çok net ve Facebook'un yeni özellikle TikTok hayranlarını hedeflemek istediği bir sır değil. Ancak Instagram'ın ürün başkanı Vishal Shah, son bir çağrıda gazetecilere yaptığı açıklamada, Reels'in serbest bırakılma zamanlamasının "tesadüfi" olduğunu ve şirketin uzun süredir yeni özellik üzerinde çalıştığını söyledi.

Shah gazetecilere verdiği demeçte, "[TikTok] kesinlikle kısa biçimli videolar icat etmedi, ancak videoyu yenilediler. Diyerek şöyle devam etti: "Geçmişteki formatların diğer şirketlerden esinlendiği açıktır ... Seçim yapan tüketicilerin daha iyi ürünler elde ettiğine inanıyorum."

Shah, Reels'in kullanıcılara daha yerleşik bir artırılmış gerçeklik platformu sağlamada TikTok'tan farklı olacağını ve onlara zaten sevdikleri ve kullanmayı bildikleri bir yer olan Instagram içinde kısa formlu videolar yapma yolu sunacağını söylüyor.

Hem Instagram hem de TikTok, kullanıcı numaralarını parçalamak konusunda nispeten anne oldular, ancak her ikisinin de büyük takipleri var. TikTok'un 2,3 milyardan fazla küresel indirmesi var ve son zamanlarda ABD kullanıcı tabanının 100 milyon kullanıcıyı aştığını söyledi. Bu arada Instagram'ın 1 milyardan fazla küresel kullanıcısı var ve tahminler platformun ABD kullanıcı tabanını 100 milyon ila 150 milyon arasında tutuyor.

Facebook ayrıca Amerikan kökleri nedeniyle TikTok'a üstünlük sağladığını umabilir. CEO Mark Zuckerberg geçtiğimiz hafta antitröst endişeleri yüzünden Kongre'nin önünde göründüğünde, Facebook'u geleceği TikTok'un ana şirketi ByteDance'in bulunduğu otoriter Çin tarafından tehdit edilen, yerli Amerikan başarısının bir hikayesi olarak boyadı.

Instagram'daki Makaraların ABD'deki ilk çıkışı, Başkan Donald Trump ve yönetimi TikTok'u ülke çapında yasaklamakla tehdit ettiği için korkuların TikTok'un ABD'deki geleceği üzerinde artmasıyla ortaya çıkıyor. Yasaklama yolu belli olmasa da, TikTok'un ABD kullanıcıları panikliyor ve hazırlık aşamasında platforma alternatifler arıyorlar. ByteDance, varlığını kurtarmak için TikTok'un ABD operasyonlarını bir Amerikan şirketine satmaya çalışıyor ve Microsoft potansiyel bir alıcı olarak ortaya çıktı.

Yasak tehdidiyle, Facebook bir TikTok alternatifi sunmaya çalışan tek platform değil. Bazı teknoloji şirketlerinin TikTok'a benzer uygulamaları var - Triller, Byte ve Dubsmash dahil - ancak henüz hiçbir platformun TikTok'un viral erişimine başarıyla rakip olamaması.

2018'de ABD'ye geldiğinden beri, TikTok bir sosyal medya güç merkezine dönüştü ve Z kuşağı için internet kültürünün ve sosyal etkileşimin bir elyafı olarak kendini kanıtladı. Snapchat ve Instagram gibi daha genç kitlelerle ABD merkezli uygulamalardan daha iyi performans gösterdi. indirme ve harcanan zaman.

Kaynak: Business Insider

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.