Jump to content

Recommended Posts

  • Admin

Covid-19 İşinizi Öldürmedi. Siz Kendiniz Öldürdünüz.

Birçoğumuz olmasa da, Covid-19 nedeniyle kapılarını sonsuza dek kapatacak işlerin puanlarının korkunç tahminlerini gördük. Listeyi tararken, kötü çalışan işletmelerin kim olduğu gibi okunuyor. Bir bahiste sık sık bahsetmediğim zincir restoranlardan, eski ihtişamının gölgesi olan bir zamanlar güçlü perakendecilere. Makalenin ön varsayımı Covid-19'un bu işleri öldürdüğü yönündeydi. Katılmıyorum. Covid-19 krizinin darbeyi ele geçirdiği ve bu kurumun ölümünü hızlandırdığı doğru olsa da, bu işletmeler yıllarca, bazen virüsün ölüm çıngıraklarını hızlandırmasından yıllar önce kan öksürüyorlardı.

BB17wdpI.img?h=746&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Örneğin, tuğla ve harç mağazalarına gitmekten gerçekten nefret eden tembel bir adam olarak, çevrimiçi alışverişin erken benimseyen biriydim. Hala bir canavar katalog şirketinin zavallı web sitesini hatırlıyorum. Web sayfasına hevesle gittim ve alışverişe başladım, kolaydı - sepetinize koyduğunuz gibi bir şey görün. O ana kadar kolaydı; kontrol etmek için gittiğimde bana bir nakliye ücreti ile 3-5 iş günü içinde bana ulaşacakları söylendi. Ne? İnanılmazdım. Basılı kataloğunuzda gönderim bedelinin web sitenizin de fiyatının olması mantıklı gelmiyor mu? Görünüşe göre hayır, hayır değil.

Ne kadar nakliye maliyeti bulmak için bekledi ve nihayet sadece 100 $ raf biriminin nakliye ek bir 350 $ mal olacağını öğrenmek için bir e-posta (3-5 iş günü zarfın biraz ötesinde) aldı! ABD merkezini aradım ve ulaşabildiğim her seviye tarafından bunun tam da böyle olacağını söyledim. Satın alma işlemini hemen iptal ettim.

Bu 15 yıl önceydi ve hala başımı sallıyorum, bu yüzden nazik okuyuculara bir hizmet olarak, o web sitesine geri döndüm ve çok şey değişmedi.

Bu mağaza şu anda tüm dünyada başarılı tuğla ve harç mağazalarına sahiptir, ancak başarısızlığa mahkumdur. Kaldırıma hizmet almak sadece bir stopgap. Çevrimiçi satın almaların amacı, evimi terk etmem gerekmiyor. Amazon bize bir gün içinde istediğimiz her şeyi alabileceğimizi öğretti. Aslında, Amazon'dan daha iyi bir şemsiye sipariş ettim, ücretsiz gönderim aldım ve daha ucuzdu.

Bu, Amazon'un Covid-19 krizi sırasında mükemmel performans gösterdiği anlamına gelmiyor - Amazon'dan çok şey sipariş ediyorum ve gecikmeler ve eksiklikler sinir bozucu oldu, ancak COVID çoğu şirketin bekçi ve tedarik zincirlerini hızlı bir şekilde üretemediğinden affedilebilir yeterince ve daha fazla insan kapınıza ünlü teslimat hizmeti için Amazon'a dönüyordu. Bu, Amazon, Walmart ve Costco için bir ticari değil - Pandemi'den önce teslimat hizmetleriyle geniş çapta bilinmemekle birlikte, müşterilerini ihtiyaç duyduklarını hızlı ve verimli bir şekilde alabilecekleri konusunda kendilerini ayırt ettiler.

Ancak diğer şirketler de iyi bir performans göstermiyor. Sadece en yakın mağazadan 12 mil uzakta olmama rağmen posta koduma teslim olmadıklarını söylemek için lüks bir bakkaldan teslimat almaya çalıştım. Dahası, neden gelecekte olabileceklerini ancak bunu yapmanın hemen bir planı olmadığını söylediklerini sormak için müşteri hizmetlerini aradığımda. Sadece kayıtsız bir müşteri kötülük ajanı omuz silkmek ve beni telefondan çıkarmak için acele etmek için nakliye ve teslimat ücreti ödemek isteyen istekli bir tüketiciydim. Bir kişinin daha silktiğini duyuyorum (evet bunu telefonda duyabiliyorum) eylemlerimden sorumlu olmayacağım.

Tamam, bu noktada bazılarınız Covid-19'un tüm kuralları değiştirdiğini düşünüyor olabilirsiniz, ancak kuralların uzun zaman önce değiştiğine karşı çıkardım, ancak insanların satın alma alışkanlıkları - COVID'ye kadar değişmedi. Bir zamanlar mütevazı bir çevrimiçi kitap satıcısı olan Amazon'a bir göz atalım. Kitabın; hemen hemen buydu. Kitap satışları düşüşe geçtiğinde işlerine başladılar ve rekabetleri mağaza içi kahvehaneler gibi hile yapmaya çalıştılar (bu da tahmin edileceği gibi, insanların raftan bir kitap alıp tüm gün kahve içebileceği bir yer haline geldi.) her gün aynı insanları aynı kitabı alıp bütün gün kahve içerken göreceğini söyledi ve bir kitabı bitirdikten sonra başka bir kitap açacaklarını söylediler. tuğla ve harç kitapçılar.

Ama Amazon daha iddialıydı, düşünülemez olanı yapmaya ve perakendenin juggernaut'larını almaya karar verdiler. Çevrimiçi bir kitapçı için Montgomery Wards, Sears ve JCPenney'i (posta sipariş kataloğunu pratik olarak icat eden - rahatla bilmiyorlardı) almayı bile düşünmesi 1994'te gülünç oldu.

2014 yılının Ekim ayında, Uyarlama veya Ölme — Girişimci için Buz Endüstrisinden Bazı Tüyler ürpertici Dersler, uyum sağlayamayan, risklerini azaltamayan ve yıkıcı piyasa güçlerini öngören şirketler hakkında uyarıcı bir hikaye yazdım. Bu perakendeciler, pazar farklılaştırıcılarını gözden kaçırdı - müşterilerin mağazalarında başka bir yer yerine alışveriş yapmasının nedenleri. Açıkça söyleyeyim: Bu mağazaları dizlerine getiren başka pazar faktörleri olmadığını söylemiyorum, ancak Amazon'da bir Zanaatkar (Sears ile eşanlamlı bir marka) satın alabileceğine ve Prime üyeliği ile ücretsiz teslimat.

Ancak çan, 11 Mayıs 2019'da Amazon için bile çalıyor, dünyanın ilk trilyoneri Amazon CEO'su Jeff Bezos, şirketin hissedarlarının iflas edeceğini açıklayarak Amazon hissedarlarını sersemletti. "Bir gün Amazon'un başarısız olacağını tahmin ediyorum," dedi Bezos daha sonra "Amazon'un bir gün bozulacağına" ve sonunda "iflas edeceğine" inandığını söyledi. Şimdi, Bezos'un yukarıda belirtilen Ekim 2014 makalemi okuyup okumadığını bilmenin bir yolu yok, ama akıllı bir adam olduğundan eminim (öyle bir zamana kadar, okumayı kesinlikle reddettiğine kadar, muhtemelen bu noktada hala inanacağım tavsiyemi takip ediyor).

Bunu okuyan bazıları, "Neden olmasın?" Diye cevap vereceğim bu fırtınayı havalandırmak için parası olmayan küçük işletmelere sempatik olabilir. İşletme sınıfına girişte 10. sınıf öğrencisi bile çoğu küçük işletmenin başarısız olduğunu ve başarısız olanların çoğunun büyük harf yetersizliği nedeniyle bunu yaptığını bilir. Savaş sandığı olmayan küçük bir iş adamısınız, bu Covid’in hatası nedir? Piyasa aksaklıkları, söz konusu aksaklığın doğası ve zamanlaması bilinmese de öngörülebilir ve öngörülebilirdir.

Acı çeken sadece küçük işletme sahipleri değil. Eşim, son zamanlarda bir ulusal pizza zincirinden bir pizza sipariş. Mağaza evimize sadece bir mil oldu. Sipariş verdikten bir saat sonra restoranı aradı ve yönetici ona pizzasının “şu anda bir arabaya gittiğini” söyledi. Eşim, bir saatten fazla bir süre beklemekten memnun olmadığını protesto ettiğinde, yönetici soğukkanlılıkla “Kendinizi şanslı saymalısınız, çoğu insan iki saatten fazla bekliyor” diye cevap verdi. Biz ortada ham pizza (biz de yapabildiğimiz kadar iyi) yedik ve bizi de hasta etti. Ertesi gün şirket ofisine şikayet etti ve kupondan% 10 indirim aldı.

Ve biz pizza konusunda, "temassız" teslimat neden bir teşviktir? Daha önce pizzamda yaptıkları kutsal olanın adı ne? Çalışanlarınız şimdi ellerini yıkıyor mu? Sırada, yiyeceklerinin% 20 daha az sıçan dışkısı içerdiğini övünecekleri bir reklam var mı? Eğer bu başarısız bir işin çözümü ise hepimizin başı belada.

Covid-19 gerçekten bir sağlık krizidir ve büyük ve küçük işletmeleri olumsuz yönde etkileyecek bir krizdir, ancak aynı zamanda bir fırsattır. Gerçekten mükemmel müşteri hizmeti sunmak ve pandeminin kısıtlamaları altında taze ve lezzetli yiyecekler (veya işletmelerinin eşdeğeri) üretmek için yükselen işletmeler, gerçek bir iş avantajı ile daha güçlü ortaya çıkacaktır.

Kaynak: Entrepreneur

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.