Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

11 Bin Metre Denizin altında


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

11 Bin Metre Denizin altında

Kaşifler dünyadaki son anlamlı rekoru kırdılar

200518_r36444web.jpg

Deniz seviyesi — sürekli akı. Okyanusun yüzeyinde deniz ve gökyüzü arasında hareket eden ve eşzamanlı olarak ikisi de olmayan bir mikromillimetre vardır. Bilinen her yaşam biçimi bu katmanla ilişkili olarak mevcuttur. Üstünde, kara, hava, güneş ışığı ve akciğerler dünyası. Altında su, derinlik ve basınç dünyası. Ne kadar derine giderseniz, o kadar koyu, daha düşmanca, daha az tanıdık, daha az ölçülen, daha az bilinen.

Geçtiğimiz Haziran ayında Güney Pasifik'teki bir sıçrama, o dünyanın tarihi bir ihlaline işaret etti. Bir vinç, bir geminin arkasından suya daldırılabilen küçük bir beyazı indirdi ve onu suda parlattı. Bir an için yüzeyinde sessizce sallandı, yüzdürme kuvveti, tek yolcu olan pilotun ağırlığına göre ayarlandı. Sonra bir anahtar çevirdi ve denizaltı çılgınca, tiz bir ses çıkardı. Elektrikli pompalar, deniz suyunu boş bir hazneye emerek gemiyi tartıyordu. Su dökülürken yüzey köpürdü - daha sonra susuzluk, dalgıçların üst kısmı su hattının altına daldığında ve okyanus onu emdi.

Çoğu denizaltı yüzlerce metreden aşağı iner, sonra karşıya geçer; bu taş gibi batmak üzere tasarlanmıştır. Altta çıkıntılı bir ampul bulunan bir şişkin evrak çantası şeklindeydi. Bu basınç teknesiydi - dalgıçların geri kalanından mühürlenen ve pilotu ve tüm kontrollerini barındıran beş feet çapında bir titanyum küresiydi. Yolcu koltuğunun altında, orkinos balığı sandviçi, pilotun öğle yemeği vardı. Görüş alanlarından birinden maviye baktı. Dibe ulaşmak yaklaşık dört saat sürer.

Güneş ışığı suyun ilk bin fitini keser. Bu epipelajik bölge, plankton, yosun ve resiflerin katmanıdır. Deniz bitkilerinin ekosistemini, memelileri ve onları yiyen balıkları içerir. Bir Mısırlı dalgıç bir zamanlar bu katmanın sınırlarına indi. Feat, ömür boyu eğitim, dört yıllık planlama, destek dalgıçları ekibi, bir dizi özel hava tankı ve sürekli dekompresyon durması olan sıkıcı, on üç saatlik bir tırmanış gerektirdi, böylece kanı zehirlenmeyecek ve akciğerler patlamazdı.

Suya daldırılabilir motor saniyede yaklaşık iki buçuk feet hızla düşmüştür. Dalışa yirmi dakika kala, pilot karanlık suların siyaha döndüğü gece yarısı bölgesine ulaştı. Tek ışık, elektrik jelleri, kamufle karides ve doğal fenerleri olan dişsiz avcılardan, istenmeyen avı çekmek için biyolüminesansın loş parlamasıdır. Bu derinlikteki bazı balıkların gözleri yoktur - ne işe yararlar? Yemek için çok az şey var. Gece yarısı bölgesindeki koşullar yavaş metabolik oranları, zayıf kasları ve sümüksü, jelatinimsi gövdeleri olan balıkları destekler.

İnişten bir saat sonra, pilot 10 bin feet'e ulaştı - dipsiz bölgenin başlangıcı. Sıcaklık her zaman donmanın birkaç derece üzerindedir ve yüzeydeki hava koşullarından etkilenmez. Hayvanlar “deniz karı” ile beslenirler: su sütunundan hafifçe düşen üst tabakalardan ölü balık ve bitki artıkları. Yirmi bin feet'e kadar uzanan dipsiz bölge, okyanus tabanının yüzde doksan yedisini kapsıyor.

Serbest düşmeden iki saat sonra, pilot yeraltı dünyasının Yunan tanrısı olarak adlandırılan hadal bölgeye girdi. Siperlerden oluşur - dünyanın tektonik plakalarının kenarlarındaki jeolojik yara izleri - ve okyanus tabanının sadece küçük bir kısmını oluştursa da, derinliğin yaklaşık yüzde elli kısmını oluşturur.

Son yirmi yedi bin feet boyunca, pilot her tür balık için teorik sınırın ötesine geçmişti. (Hücreleri daha derinlerde çöküyor.) Otuz beş bin feet sonra inişini yavaşlatmak için bir dizi ağırlık bırakmaya başladı. Titanyum küresine yaklaşık yedi mil su basıyordu. Herhangi bir kusur olsaydı, anında patlayabilirdi.

Denizaltı, siltli tabana dokundu ve Victor Vescovo adında elli üç yaşındaki bir Teksaslı pilot, Tonga Açması'ndaki en derin noktaya ulaşan kanlı ve kemikli ilk canlı yaratık oldu. İnsanı bu derinliğe getirebilen tek dalgıç olan pilotu kullanıyordu: kendi.

Ertesi saat boyunca, özelliksiz bej tortuyu araştırdı ve bir kaya örneği bulmaya ve toplamaya çalıştı. Sonra ışıklar titredi ve bir alarm çaldı. Vescovo sistemlerini kontrol etti - bataryada felaket bir arıza vardı. Su elektroniklere sızmıştı ve daha az hoş bir üstünlük getirmişti: şimdiye kadarki en derin yapay patlama, başından birkaç adım uzakta gerçekleşiyordu.

Bu derinlikte oksijen olsaydı, şiddetli bir ateş olabilirdi. Bunun yerine, bir batarya bağlantı kutusu eridi ve dış kabuğunda hiç alev göstermeden bir delik yaktı. Paniğe herhangi bir içgüdü, kurtarmanın imkansızlığı tarafından bastırıldı. Vescovo kendi başına gelmek zorunda kalacaktı.

Yedi mil yükte, beyaz bir gemi Polinezya sularında sallandı. ABD Donanması tarafından Sovyet askeri denizaltılarını avlamak için inşa edilmiş ve son zamanlarda Vescovo’nun özel olanını taşımak ve başlatmak için yeniden tasarlandı. Gemide, hepsi Vescovo tarafından işe alınan birkaç düzine mürettebat üyesi vardı. O, her okyanusun en derin noktasına ulaşan ilk kişi olma çabasıyla, Beş Derinlik adını verdiği bir seferin ortasındaydı. Özel sermayede bir servet elde etmişti, ancak bu konuda başarı alamadı - daha zengin bir adam denedi ve başarısız oldu. Fikir aklını ilk aştığında, hükümetten bile kiralanacak araç yoktu. Hiçbir bilim adamı ya da ordu, ziyaret etmeye çalıştığı derinliklerin iki mil yakınına gidecek kapasiteye sahip değildi. Jeologlar nerede dalış yapacağı konusunda bile emin değildi.

Vescovo’nun mürettebatı, keşif gezisinin baş bilim adamının söylediği gibi, beklenmedik bir meclisti - “uygun bir hırsızlar grubu” - lojistik, mühendislik, akademi ve küçük suçtan geçmişti. Gemide bazıları denizde onlarca yıl geçirdi; diğerleri toprak yağdı. Bir yıldan uzun bir süredir, kötü hava koşulları kadar zamansız ve iş için icat ettikleri ekipman kadar yeni zorluklarla karşılaştılar. Deniz altı dağ sıralarını keşfettiler, yeni türlerin puanlarını ortaya çıkaran binlerce biyolojik örnek topladılar ve on binlerce galon yakıt ve alkolle yandılar.

1969'da Vescovo üç yaşındayken, evlerinin dışındaki bir tepeye park edilen annesinin arabasının ön koltuğuna tırmandı. Küçük ve sarışın, on dokuzuncu yüzyılın sonlarında Amerika Birleşik Devletleri'ne gelmiş ve güneyde yaşam satan gelato satan İtalyan göçmenlerin erkenci, mavi gözlü torunuydu. Vescovo arabayı boşa aldı. Bir ağaca geri döndü ve sonraki altı haftayı yoğun bakım ünitesinde geçirdi. Kalıcı etkiler vardı: sağ elindeki sinir hasarı, karmaşık araçların pilotluğuna ilgi ve "dolambaçlı zorlama", ölmeden önce yapabileceği her şeyi deneyimlemeyi söyledi.

200518_r36445.jpg

Bilim kurgu okudu ve astronot olmayı istedi; notları vardı ama görme yeteneği yoktu. Bir lisans olarak Stanford'da uçak uçmayı öğrendi. Daha sonra, karar-verme ve riski modellediği savunma ve silah kontrolü çalışmalarında yüksek lisans derecesi için M.I.T.'ye gitti - daha sonra Rezerv Deniz İstihbarat subayı ve bir işadamı olarak örtüşen kariyerlere dönüştü. Vescovo, NATO'nun Kosova'yı bombalaması için hedef subay olarak görevlendirildi ve terörle mücadele memuru olarak Filipinler'de rehin kurtarmaya katıldı. Arapça öğrendi ve finans ve danışmanlık işleriyle ve daha sonra yaşadığı Dallas banliyölerinde özel sermaye şirketi Insight Equity ile zengin oldu.

Vescovo gittikçe daha ayrıntılı dağcılık seferlerine başladı ve 2014 yılına kadar Kuzey ve Güney Kutuplarına son yüz kilometrede kayak yaptı ve her kıtadaki en yüksek zirveyi topladı. O, Mt. Aconcagua, Arjantin And Dağları'nda ve hesaplanan riske odaklanan bir felsefeyi benimsemişti. Ne yapabileceğinizi kontrol edin; yapamayacağınızın farkında olun. Ölüm bir noktada veriliyor - “Kabul etmek zorundasınız” dedi ve bir kişinin alabileceği en büyük riskin yeryüzünde zaman kaybetmek, azami yaşamaksızın sona ulaşmak olduğunu düşündü. “Mortaliteye karşı savaşmanın tek yolu bu” dedi. “Sosyal hayatım pek yoktu, ama sadece bir öncelik değildi. Hayat çok ilginçti. ” Saçlarını omuzlarına doğru uzattı ve sakalı beyazlaşsa bile renge dokundu. Hafta sonları, özel jetini ABD'nin dört bir yanındaki potansiyel müşterilere kurtarma köpekleri dağıtmak için kullandı.

Ancak her keşif çağı kendi yolunu çiziyor. “Shackleton 1914'te Antarktika'ya gittiğinde hala bir kahraman olabilir. 1917'de döndüğünde yapamadı, ”diyor Fleming Fleming,“ Güney ”e girişinde Ernest Shackleton’un günlüğü. “Birinci Dünya Savaşı'nın siperlerinde kahramanlık kavramı buharlaştı.” Shackleton Antarktika'da kayıpken, seferinin bir üyesi yardım için kabloladı. Winston Churchill, “Tüm hasta ve yaralılar eğilimliyken, tüm fakir ve kırık kalpli evleri restore edildiğinde, her hastane parayla boğulduktan sonra, her yardım aboneliği kapatıldığında, o zamana kadar değil. Kendimi bu penguenlerle ilgileniyorum. ”

Bir yüzyıl sonra, maceracılar daha anlamsız ilkleri biriktirme eğilimindedir: Mt. Everest; Antarktika'da en hızlı mil bir pogo çubuğuna gitti. Ancak okyanusları sınırsız keşif için açmak için - burada anlamlı bir kayıt vardı, diye düşündü Vescovo, belki de dünyadaki sonuncusu. 1961'de John F. Kennedy, “okyanusların bilgisi bir meraktan daha fazlasıdır. Bizim hayatta kalmamız buna bağlı olabilir. ” Bununla birlikte, takip eden yıllarda, ABD'ye en yakın hadal açması, farmasötik atık için boşaltma sahası haline geldi.

Eylül 2014'te Vescovo, Florida, Vero Beach'te küçük bir üretici olan Triton Submarines'e bir soruşturma gönderdi. “Karmaşık zanaatın prosedür güdümlü pilotluğuna” aşina olan bir jet ve helikopter pilotu olduğunu belirterek Beş Deeps Seferi'nin ne olduğunu özetledi.

Triton başkanı Patrick Lahey, on üç yaşındayken tüplü dalışa başladı ve su altında evde karada olduğundan daha fazla hissettiğini keşfetti. Sessiz sessizlik, yavaş, derin nefesler - dalış onu bir tür meditatif duruma zorladı. “Ağırlıksızlık hissini seviyorum,” dedi. "İki yerine üç boyutlu hareket etmeyi seviyorum." Lahey, barajlar, köprüler ve petrol ve gaz tesisatları için sualtı kaynağı ve inşaatını öğrenmek için ticari dalış okuluna gitti. “Sualtında yapabileceğiniz sudan yapabileceğiniz hemen her şey” dedi. "Bir şeyleri civatalarsınız, bir şeyleri kesersiniz, bir araya kaynak yaparsınız, bir şeyleri taşırsınız, bir şeyleri kurtarırsınız." Su elektriği iletir ve bazen, “dişlerinde patladığını hissedebilirsin” diye ekledi.

1983 yılında, yirmi bir yaşındayken, Kuzey Kaliforniya kıyılarında bir petrol kulesi incelemek için ilk denizaltı dalışını, on dört yüz feet'e kadar gerçekleştirdi. Deneyimden derinden etkilendi - bir saat derine inip ertesi gün yüzeye çıkarak “cezalandırıcı dekompresyondan hiçbiri” dedi. Vescovo onunla temasa geçtiğinde, Lahey birkaç bin dalışta altmıştan fazla suya dalmıştı. On yıllardır onunla birlikte çalışan bir keşif lideri bana “şüphesiz dünyanın en iyi denizaltı pilotu” olduğunu söyledi.

200518_r36447.jpg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.