Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Dünyanın Yörüngesindeki Hurdalık Uzay Ekonomisini Tehdit Ediyor


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Dünyanın Yörüngesindeki Hurdalık Uzay Ekonomisini Tehdit Ediyor

Roket ve uydu çöpleri özel uzay ticaretini tehlikeye atıyor. Kozmik enkaz izleme endüstrisine girin.

-1x-1.jpg

Dünya'nın bu güzel NASA resimlerinde asla göremezsiniz, ancak soluk mavi noktasını çevreleyen alan kozmik bir hurdalıktır. Enkaz doludur, gülünç hızlarda hareket eder ve yörüngede iş yapan uydu operatörleri için bolca sorun çıkarır.

Bu kirlilik, Elon Musk'ın SpaceX Corp. ve Jeff Bezos'un Blue Origin LLC'sinin büyük hedeflerinden, turizmden görüntülemeye ve ilaç sektörüne kadar bir dizi alan etkinliği için umut verici gelecekler gören diğer oyunculara kadar alanın daha fazla ticarileştirilmesi için varoluşsal bir risk oluşturmaktadır. Araştırma.

Düşük dünya yörüngesinde, uzay enkazı saniyede 5 mil hıza (kabaca 18.000 mil / saat) yaklaşan hızlarda hareket eder, bu da en küçük parçalara bile çok büyük yıkıcı enerji verir. Düşük toprak yörüngesindeki 1 santimetre genişliğinde bir alüminyum küre, 60 mil / saat hızla hareket eden bir güvenliğin kinetik eşdeğerini paketler. Eğer uydunuza çarparsa, bu bütün gün mahvedebilir.

Belirli alanlarda çok fazla birikinti toplayın ve düşük dünya yörüngesi ticari şirketler için giderek daha zor ve daha pahalı bir ortam haline gelir. Bugün, uydu operatörleri NASA'nın Uluslararası Uzay İstasyonunda yapması gerektiği gibi nesne saldırılarını önlemek için kuşlarını periyodik olarak manevra ediyorlar. Ancak anahtar, yolunuza çıkan şeyin ne olduğunu bilmektir.

Aerospace Corp.'da uzay enkazını izleme konusunda uzmanlaşmış bir araştırmacı olan Bill Ailor, “İşlerin nerede olduğunu bilmek sorunun ilk kısmıdır” dedi. "Uzun vadede uydu operatörlerinin gereksiz yere hareket etmemesi için daha iyi [takip] verileri almamız gerekiyor."

Bu amaçla, bazı girişimciler, onlarca yıl süren insansız ve insanlı uzay uçuşunun dezavantajı olan, orada olan her şeyi daha iyi kataloglamaya yardımcı olan kâr potansiyelini görüyorlar. Lansmandan operasyonlara ve bertarafa kadar uydu operatörleri yörünge yollarının izlenmesine ve nesnelerin bir çarpışma rotasına girme potansiyeline ihtiyaç duyuyor.

Bu tür bir iş, Menlo Park, Kaliforniya'dan LeoLabs Inc.'dir. 2016 yılında SRI International'ın araştırma merkezinden çıkan şirket, ertesi yıl Airbus Ventures, San Jose, Kaliforniya merkezli bir grup yatırımcıdan 4 milyon dolar topladı. iki yıl önce Airbus Group SE tarafından kurulan risk sermayesi fonu. LeoLab’ın radar teknolojisi, tüm bu yüksek hızlı sorun parçalarına göz atmak için kullanılacak ve araştırmadan SRI'daki dünyanın iyonosferine dönüştü.

Yine 2017'de LeoLabs, Teksas'ın Midland kentinde Alaska'nın merkezinde bir radar izleme tesisi açtığını söyledi. Sonuçta, şirket bu tür yarım düzine siteye sahip olmayı hedefliyor. LeoLabs, iki radar merkezinin ABD Savunma Bakanlığı'nın izlediği alçak dünya yörüngesindeki 13.000 büyük nesnenin yüzde 95'ini izleyebileceğini söyledi. Şirket, radar ağı genişledikçe yaklaşık 250.000 nesneyi izlemeyi planlıyor.

LeoLabs CEO'su Dan Ceperley bir röportajda, “Düşük dünya yörüngesindeki ticari alan o kadar hızlı büyüyor ki, ayak uydurmak için gerçekten hızlı bir şekilde koşmalıyız” dedi.

Oraya Gitmek Zorlaşıyor

Alçak dünya yörüngesindeki dağınıklık son on yılda hızla büyüdü. Ocak 2007'de Çin hükümeti bir füze testinde yaşlı bir hava uydusunu yok etti ve 2.500 parça yeni enkaz olduğu tahmin edildi. Bunu Şubat 2009'da Sibirya'nın 490 mil yukarısında 1.200 kiloluk bir Iridium Communications Inc. uydusuna sahip, 1.900 kiloluk Rus Kozmos uydusunun çarpışması ve daha da yörüngesel atık üretmesi izledi.

“Bu olayların her ikisi de Dünya'ya yakın uzay ortamındaki enkaz miktarını büyük ölçüde artırdı, böylece yörüngesel enkazın yarattığı tehdidi 15 yıldan fazla bir süre önce 'anlamlı olma eşiğinde' olarak tanımlananlara doğru daha da ileriye taşıyor” Ulusal Araştırma Konseyi 2011 raporunda yazdı.

Bir başka potansiyel tehdit, Avrupa Uzay Ajansı'nın Nisan 2012'de yanıt vermeyi bırakan sekiz tonluk, 30 metrelik bir devi olan Envisat yeryüzü gözlem uydusundan kaynaklanıyor. Envisat, kaynak olabileceği bir yerde 480 mil yükseklikte yörüngede dönüyor önemli miktarda enkaz çarpması gerekir. Mevcut durumunda, uydu bozulmadan ve atmosfere düşmeden önce yaklaşık 150 yıl yörüngede dönecektir.

Bununla birlikte, izlenecek çok miktarda önemsiz olsa da, ABD, komşularıyla uçarak ve nerede olduğu hakkında bilgi paylaşmak konusunda cömert davrandı. Tarihsel olarak ABD Savunma Bakanlığı, hem askeri hem de sivil uydular ve NASA misyonlarını tehdit edebilecek nesneleri izlemek için teknoloji dağıtımında en yetkili izleyici olmuştur. ABD ordusu artık radar aracılığıyla yaklaşık 20.000 yörünge nesnesini takip ediyor ve uydu operatörlerinin ve diğerlerinin danışabileceği bir kamu veri tabanı tutuyor.

Hava Kuvvetleri aynı zamanda operatörleri potansiyel çarpışmalara karşı uyarır ve 200.000 kadar nesneyi takip edebilen 1 milyar dolarlık yeni nesil “Uzay Çiti” radar sistemi kurmak için Lockheed Martin Corp. ile sözleşme imzaladı. Yeni çit “alçak yer yörüngesinde yerfıstığı M&M kadar küçük nesneleri takip edebilecek” dedi. Projenin gelecek yıl geç saatlerde faaliyete geçmesi bekleniyor.

LeoLabs CEO'su Ceperley, veri paylaşımı konusundaki kamuoyunun büyük bir kısmının ticari enkaz monitörleri için işe yaramayacağını söylüyor. Bunun nedeni, birçok operatörün daha zengin otomatikleştirilmiş veriler, daha fazla enkaz ayrıntısı ve çözünürlüğünün yanı sıra daha iyi trafik yönetimine olanak tanıyacak yörünge tahminleri için daha uzun teslim süreleri için istekli olmasıdır. Hizmet paketinin bir parçası olarak LeoLabs, verileri müşterinin özel ihtiyaçlarına göre özelleştirebilir.

Düşük dünya yörüngesinin önümüzdeki yıllarda daha da fazla iş girişimi görmesi muhtemeldir. Bu ayın başlarında, Hint Uzay Araştırmaları Örgütü, yedi ulus için tek bir rokette 104 uydu başlattı, bunların çoğu San Francisco merkezli bir görüntüleme firması için küçük "CubeSats". Bu daha küçük uydular, geleneksel tasarımlardan çok daha küçük ve daha ucuzdur ve binlerce kişinin zamanla konuşlandırılması muhtemeldir.

Ayrıca, Airbus ve Richard Branson’un Virgin Galactic de dahil olmak üzere bir dizi şirket, büyük, maliyetli roketler alanının ötesine geçen mini uyduları başlatmanın yeni yollarını da araştırıyor. Bu tür çalışmalardaki ilerlemeler, düşük dünya yörünge operatörleri için daha fazla nesnenin izlenmesine yol açacaktır.

Basamaklı Çarpışmalar

Uzay-önemsiz genişlemesi ayrıca, uçan önemsizliğin yeniden çarpıştığı ve tekrar tekrar önemsiz bir şekilde çarpıştığı ve sonunda düşük dünya yörüngesini ticari olarak şüpheli hale getiren yeni önemsizliğin çarpıştığı ve yeni önemsiz hale geldiği Kessler Sendromu adı verilen “çarpışma basamaklı” etkisinin durumu ve hızı hakkında sorular ortaya çıkarır. Etki, senaryoyu 1978 tarihli bir makalede tanımlayan emekli bir NASA astrofizikçisi Donald Kessler'den geliyor. Enkaz araştırmacıları arasında bunun başlamış olup olmadığı konusunda bir tartışma var, dedi Ailor.

Bu kabus durumu, Hollywood Bulvarı ve George Clooney tarafından 2013'te Uzay Mekiği'nin Rusya'nın bir uyduyu patlatmasından sonra enkaz tarafından yok edilmesini tasvir eden Gravity filminde yanlış Hollywood tarzında da olsa dramatik bir şekilde gösterildi. 2007 röportajında, Kessler bile birçok insanın tahminlerinin en kötü sonuçlarını abarttığını söyledi.

“Henüz orada değiliz ve durumun kontrolden çıktığı konusunda bu uyarıyı gündeme getirmek istemiyorum, çünkü öyle değil,” dedi Ceperley, Kessler senaryosunu “ufukta bir adam gibi. ”

Sonuçta, hükümetlerin muhtemelen düşük dünya yörüngesinde çalışan oyuncular için “en iyi uygulamaları” daha yakından düzenlemeleri gerekecek, aracın imha edilmesini zorunlu kılan kurallar ve daha büyük nesnelerin nasıl kaldırılacağına dair araştırmalar için yeni fonlar dedi. "Bu biraz Vahşi Batı gibi," dedi Ceperley. "Gittikçe daha fazla uydunun uzaya gitmesiyle [enkaz] bir sorun haline gelebileceğine dair artan bir anlayış var.”

Ayrıca, bir uydunun ömrünün sonunda güvenli bir şekilde imha edilmesine yönelik birkaç teknik veya kaput veya kullanılmış bir roket kullanmaktadır. Araştırmacılar, dev kafes ipliklerini ve uzay çöpünü “batıracak” ve atmosfere itecek 50 gramlık kağıt ince bir uzay aracı da dahil olmak üzere çeşitli yaklaşımları modellemeye başladılar, böylece yanabilirler. Ailor, “Bir şeyi yörüngeye sokmak çok kolay ve onu dışarı çıkarmak dickens” diyor.

Zorluklara rağmen, ticari alan işinin sağlığı kısmen, son sınırın gökyüzüne 1.200 mil ulaşan gerginliğinin düzenliliği ile belirlenecektir. Ne kadar fazla alan önemsiz olursa, uyduların daha sık taşınması gerekecek ve uzay mermilerinin sık sık karşılaştığı lekelere karşı daha iyi korumalı olmaları gerekecek. Her ikisi de işletme giderlerini artırır.

"Bu bir tür insani yol," dedi Ailor. “Okyanuslara, çevreye ya da herhangi bir şeye bakıyorsunuz ve bunun sonsuz bir kaynak olduğunu düşünüyorsunuz - değil.”

Kaynak: Bloomberg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.