Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

ŞİRK'TEN KURTULUŞ


mmustafa

Önerilen İletiler

ŞİRK'TEN KURTULUŞ

 

 

Bu gerçeği birlemeyenler ve bu gerçeğe kavuşamayanlar; yani vücud-u Hakiki'yi birlemeyenler, bir türlü şirkten (ikilikten) kurtulamazlar. Gerçeğin özünden ******, habersiz giderler.

 

'Var' ise, özünde 'Nur' olandır. Zaten madde, doğa, beden, ceset dediğimiz şey de yoğunlaşmış ışık ve enerjiden ibarettir. Bu ışık ve enerji ise 'İlk Varlık', 'İlk Neden'dir. Kendiliğinden; asıl doğal olarak 'Var' olan 'O' dur.

 

Var olan, O'dur. Tüm nesneler, O'nun belirtisidir. Ve O'ndan peyda olmuş, tezahür etmişlerdir. O'nun tezahürleridirler. İlk ve Son, Dış ve İç O'dur. Ve O, her şeyi bilir. Yani İlim ve Düşünce'nin; Aklın kaynağı da O'dur. Sonsuz Nur'dan, (kuvvetten, ışık ve enerjiden) ibaret olan 'İlk Var', doğanın (âlemin) ve insanın Özü'dür. Özümüzdür.

 

O olmasaydı, âlem ve Âdem olmazdı. Âlem ve Âdem olmasaydı; Bir tek Mutlak Vücudun tezahür ve taayyünlerinden ibaret olan 'çokluk âlemi' ve 'İnsan' olmasaydı o zaman da O'nun (Tanrı'nın) tekliği, eşsiz birliği, güzelliği, nitelikleri ve hatta Varlığı bilinmezdi.

 

Bu gerçekleri, kendisinden başka bilen olmazdı. Kaldı ki bu durumda da halen yine kendini, kendinden başka bilen yoktur. Kaldı ki bu durumda da halen yine kendini, kendinden başka bilen yoktur. Âlem ve Âdem, kendisinin objektif ve sübjektif görüntüsünden başka bir şey değildir. Her şey O 'İlk Varlık'tan gelir ve yine O İlk Varlık'a döner. (44)

 

İlk Tecelli ile İç Âlem, Ruh Âlemi (Mâneviyat ve Kozmik Âlem): doğa, dış âlem-çokluk âlemi 'Tek Var'dan böylece tabaka tabaka oluşmuştur.

Bizim 'İlk Tecelli' dediğimize, 'İlk Patlama' diyorlar. Biz İlk Sebebe 'Allah', 'Nur' diyoruz. Big Bang'çılar, âlemin özü diyorlar. Ama âlemin özünün, kendiliğinden 'Var olan' olduğunu bildikleri halde bunu vurgulamıyorlar! Çünkü bir şeyin kendiliğinden var olması, yani o ilk nedenin yaratık olmadığını kabul etmek, yani sonradan olmayan; kendiliğinden var olanı kabul etmektir. Kendiliğinden var olan ise, Tanrı'dan başkası olmaz.

 

O'na Tanrı demek mecburiyeti doğar. Çünkü bir şeyin 'kendiliğinden Var olması', 'Ezeli', 'Ebedi', 'Daimi' ve 'sınırsız' olması (Sonsuz) Tanrı'dan başka bir şey değildir. Doğanın, nesnelerin özü, kaynağı 'Nur'dan olan “Tek Bir”, Eşsiz 'Bir' olan 'Allah'tır. Kendiliğinden Var olmanın, Ezeli, Ebedi ve Daimi olmanın akılla izahı yoktur! ..

 

Bu kavramları hiçbir felsefe ve aklıselim inkâr edememiş; ancak izah da edememiştir! Bu büyük gerçek (İlk Neden) karşısında 'Akıl' donmuştur.

Big bank olayı; İslâm'ın Allah'ın 'ilk Tecelli' dediğidir.Denizden olan (oluşan, beliren) köpük gibi. Köpük denizden gelir. Köpük adını ve şeklini alır. Tekrar denizde erir. Tekrar denize döner, dönüşür, şekilsiz durum alır.

 

'İlk ve Son, Dış ve İç O'dur (Allah'tır) . Ve O (Allah) her şeyi bilir. Yani var olan Hakikatte O'dur ve O, alimdir - Bilgili şuurlu Varlıktır.' (Hadid - 3)

İlk var, ilk neden O ezeli ve Sonsuz Nur tek ve yalnız iken, kendinden kendine tecelli edip; tabaka tabaka İç ve Dış âlemi yaratmış. Oluştur. En son yerküremizi, enerjiyi yoğunlaştırarak yaratmıştır. Enerjinin yoğunlaşması ile de madde oluşmuş, ancak enerji maddeleşince basitleşmiştir.

 

Âlemler aslında o ilk var, ilk nedenin dışında değil içindedir. Çünkü İlk Var'ın kenarı-sınırı yoktur, olamaz. Kenarı olsa, yokluk kabul edilir. Yokluk olmaz. Yokluğun, yokluğu zorunludur, varlığın da varlığı zorunludur. Ve gerçek var, Nur'dur (Işık) ve sınırsızdır. O nedenle Tek Bir'dir. Eşsiz Bir'dir. Zira İki tane sınırsız var olmaz. Sonsuz olan 'yokluk' değil, sonsuz olan, 'Varlık'tır. Biz boşluğu, yokluk sanırız. Hiçbir boşluk yoktur ki, ille orada bir şey olmasın. Boşluk sanılan Gökler, İlk Varın, çekirdek varın çeşitli ışınları ile doludur. Kırmızı, yeşil ışınlar gibi.

 

İlk Var, sonsuz, sınırsız yoğun bir 'Nur Kümesi'dir. Bir şekil olarak düşündüğümüzde, kürenin sınırı vardır; ama İlk Var'ın, Allah'ın sınırı yoktur. Tanrı Sonsuzdur. Aslında şekil ve suretten münezzehtir. İşte Âlemler, belirmeler, hep bu sınırsız 'Nur Küresi'nin içindedir.

 

Bizim tecelli, taayyün ve belirme dediğimiz, big bang (İlk patlama diye adlandırılan olay) olayı işte bu Sonsuz 'Nur Küresi'nin içinde olmuştur. Zaten başka türlü olması da mümkün değildir. O Nur olan İlk Var'ın, İlk Neden'in kenarı yok ki, Kendisinin olmadığı bir yer, mahal yok ki, herhangi bir yere tecelli etsin (ya da patlasın) . Patlama olayı olsun. Tüm olanlar, Kendinden, Kendinedir. Kendi içindedir.Sonsuz bir deniz küresi düşünelim. Ve onun içinde yerküremizi bir ada olarak düşünelim. Denizin içinde dönen-gezen küre halinde bir ada... Öyleyse evren, her şey ve insan; hepimiz, O'nun, Tanrı'nın içindeyiz.

'Elâ innehu bikülli şey'in muhit- Ayık olun! O, Allah her şeyi ihata (kaplama) etmiştir'. (Fussilet-54) .

 

Ayrıca (45) , şairin dediği gibi;

 

'Ol mâhiler ki derya içredir, deryayı bilmezler - O balıklar ki denizin içindeler, (ama) denizden haberleri yoktur, sarhoş sarhoş gezerler'.

 

Demek ki her şey, her nesne yoğunlaşmış Nur-enerji-ışık olarak şekil ve suret alıp, O'nun (Tanrı'nın) içindedir. O hiçbir şeyin ve nesnenin içinde değildir. Sonsuz, sınırlının içine sığmaz. Ancak O'nun Kutsal Ruhu, İlk İnsan, Âdem ve evlatlarının içine üfürülmüştür.

 

 

 

Kaynak:

 

KÂZIM YARDIMCI (ADIYAMAN)

www.varliktanveriler.com

 

(44) 'Vallahu yebdeul halka' (Yunus -34, Rum -11)

'İnna lillah ve inna ileyhi...' (Bakara -156)

 

(45) 'Gökten, yere ip sarkıtsaydınız; Tanrı'ya değerdi'. Yukarıdaki Kudsi Hadis'in kaynakları:

Aclûni, Keşf ül Hafa, C,2, S.53, Hadis. 2092.

Tirmizi, K.Tefsir, Hadid Suresi açıklaması. Ahmed b. Hanbel, C.2. S.370.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Kutsi Hadis (Haşa) de ne ola erenler ???

 

 

Hadisin Sınıflandırılması:

 

1-Genel Sınıflandırma:

 

a-Nebevî Hadisler; Ef. (sas) e ait söz, takrir ve davranışlardır. Yani Peygambere ait hadislerdir.

 

b-Kudsî Hadisler; Bunlara İlahî hadisler Rabbanî hadisler de denir ki; Manası Allah'a ait ifadesi yani sözü Peygambere (sas) ait olan hadisledir. Bir mesele İlham veya Rüya yoluyla Peygambere bildirilir bunu peygamber kendi lisanı ile ifade eder. Bunlar "Allah şöyle buyurdu ki," gibi ifadelerle Allah'a nisbet edilerek rivayet edilmiştir. Kudsî hadisleri ayetten ayrılan tarafı; Ayetin ifadesi yani sözleri de Allah(cc) a ait olmasıdır.

 

2-Senede Göre Sınıflandırma:

 

a)Senedinde kopukluk olmayan hadisler; Müsned, muttasıl, mevsîl hadisler

b)Senedinde kopukluk olan hadisler: Mürsel, munkatı, muallak, müdelles hadisler.

 

3-Ravi Sayısına Göre Hadisler:

 

a)Âlî isnad; Bir nesilden aynı hadisi çok kişinin rivayet etmesi

b)Nazil isnad; Bir nesilden aynı hadisi az kişinin rivayet etmesi

 

 

4-Metne Göre Sınıflandırma:

 

a)Sahih Hadis; Sağlamlığında ve Hz. Peygambere (sas) ait olmasında şüphe olmayan hadislerdir. "Adalet ve zabt sahibi ravilerin kesiksiz bir senetle birbirlerinden rivayet ettikleri; şâz ve illetli olmaktan uzak olan hadisdir.

 

b)Hasen Hadis; Adalet şartını haiz olmakla beraber zabt yönünden sahih hadis ravilerinin derecesine ulaşmayan kimselerin, kesiksiz isnatla rivayet ettikleri ş'az ve illetten uzak hadislerdir.

 

c)Zayıf Hadis; Kendisinde sahih ve hasen hadislerin vasıfları bulunmayan hadislerdir. (Bunların ya ravilerinde adalet yoktur veya zabt yönünden kusurludur veya senedinde kesiklik vardır veya şâzlıdır veya gizli bir kusurla illetlidir.)

Zayıf Hadisler; Mürsel,Munkatı', Mu'dal, Müdelles, Tedlîsu'ş-Şuyuh, Mu'allel, Muzdarib, Maklûb, Şâz, Münker ve Metruk olmak üzere on gurba ayrılır.

Metin konusunu teşkil eden şahıslara göre de hadis çeşitleri

a)Merfu' hadisler; Hz. Peygamber'e (sas) ait olan söz,fiil ve takrirlerdir.

b)Mevkûf hadisler; Sahabeden rivayet edilen söz fiil ve takrirlerdir. Bunlar daha çok ibabdet dışı konulardır.

c)Maktû hadisler; Tabi'îndan rivayet edilen söz ve fiillerdir. Bunlar maktu' hadisin içine girerler ki dinde hüccet sayılmazlar.

 

 

---------------------------

KUTSİ HADİS:Manası Yüce Allah'a ait olan fakat Hz. Peygamber'in (a.s.) kendi cümleleri ile ifade edilen hadislerdir. (Ayeti Kerimelerde ise Mana da Sözler de yüce Allah'a aittir.)

 

---------------------------

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.