Φ mysterium Gönderi tarihi: 8 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 8 Mart , 2007 mysterium, 15 yasindaki ogluna selam soyle benden, ve onun icin duaciyim Tanri'ya -ki bana dedigi gibi onun hayati kaymasin. Amin diyor. Dua edenler ne kadar cok olursa iyidir, Allah senden razi olsun. Umarim seni kirmadik yaradan benim Rahmetim sonsuzsur ,ama Kul hakkiyla bana gelmeyin diyor. Birde zaten fircayida yedim zaten Alıntı
Φ muki Gönderi tarihi: 8 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 8 Mart , 2007 Amin diyor. Dua edenler ne kadar cok olursa iyidir, Allah senden razi olsun.Umarim seni kirmadik yaradan benim Rahmetim sonsuzsur ,ama Kul hakkiyla bana gelmeyin diyor. Birde zaten fircayida yedim zaten Hayir zerre kadar kirilmadim. Kalbiniz, ruhunuz rahat olsun. Alıntı
Φ LluVia Gönderi tarihi: 12 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 12 Mart , 2007 Konuyu en baştan ele alıp kendi düşüncelerime özgü bir biçimde cevap yazmak istiyorum. şunu sorgulamamız gerekir: acaba allah benim günah işleyeceğimi biliyor mu bilmiyor mu? eğer biliyor dersek, o zaman kötülükleri neden engellemiyor? o mutlak anlamda kullarının iyiliğini isteyen bir varlık değil miydi. o sonsuz ihsan sahibi değil miydi? Dinimizde kader kavramı var ama bu kader kavramının tam bi açıklaması yok, ve bence çoğu kişi bu kader kavramını doğru bi şekilde anlayabilmiş de değil. Biz sınanmak için dünyadayız (-açıkçası ben nedenini bilmiyorum, sadece yasak meyveyi yemişiz diye mi? bu soru beni düşündüren bi sorudur ve bana pek mantıklı gelmiyor, bu konuda hiç bi sonuca ulaşamadım-) , ve hepimizin yaşayacağı bir kader vardır, ama kader sadece Allah'ın belirlediği bir yol değildir, bizi sınamak için Allah, sadece önümüze seçenekler sunar, ama aynı zamanda kaderimizi biz belirleriz, ve aynı zamanda kaderimize bizden başkaları da etki edebilir. Seçenekler derken; nasıl davranacağımızı ve ne yapacağımızı ölçebileceği iyi ve ya kötü her şey olabilir bu. Şöyle düşünelim; annemiz bize para veriyor ve git bunu nasıl harcarsan harca diyor ama eve dönünce bana ne yaptını nasıl harcadını anlatıp, hesap vereceksin diyor ve de iyi şeylere harcamamız gerektini söylüyor. İşte kader kavramı, bu basit örnekten farksız. Ve böyle düşününce şu gerçek ortaya çıkar; kader her an şekillenen ve değişebilen bir olgudur. Kelebek etkisini izlemişsinizdir bir çoğunuz; çok güzel bir kurgusu var aslında ana temasında anlatılmak istenen; bir kelebeğin kanadının titreşmesiyle bile dünyanın kaderi değişebilir ve kader sürekli hareket halinde yani değişen bi kavramdır. Ben bu saatte bu yazıyı yazıyorum ve biraz sonra ne yapacağım, nasıl davranacağım belli değil. Benim kaderim, diğer insanlara da etki edebilir; mesela canınız sıkkınken annenize bağırmamanız gerektiği halde bağırırsanız, o da size istemediği laflar edebilir, istemediği bi tartışma yaşamış olur. Yani herkesin kaderi iç içedir aslında. Ve sınanmak için buradaysak, kaderimizi sadece Allah'ın belirlediğinden söz edemeyiz. Alıntı
Φ TARAFSIZ Gönderi tarihi: 12 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 12 Mart , 2007 Seçenekler derken; nasıl davranacağımızı ve ne yapacağımızı ölçebileceği iyi ve ya kötü her şey olabilir bu. Şöyle düşünelim; annemiz bize para veriyor ve git bunu nasıl harcarsan harca diyor ama eve dönünce bana ne yaptını nasıl harcadını anlatıp, hesap vereceksin diyor ve de iyi şeylere harcamamız gerektini söylüyor. İşte kader kavramı, bu basit örnekten farksız. anne, çocuğuna "al sana para, git bunu olumlu bir şekilde harca, özgürsün" der ama çocuğun o parayı nasıl harcayacağını bilemez. Ama Allah bilir Alıntı
Φ LluVia Gönderi tarihi: 12 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 12 Mart , 2007 anne, çocuğuna "al sana para, git bunu olumlu bir şekilde harca, özgürsün" der ama çocuğun o parayı nasıl harcayacağını bilemez. Ama Allah bilir Allah bilir, çünkü insanların ne yaptığını izler görür! Bu yüzden bilir! Ama Allah yazdığı senaryoyu izleyen bir senarist değildir. İnsanlar, yazılmış şeyleri tıpa tıp oynayan bir kukla değildir, sınanma kavramının bi manası vardır. Kur'an'da çelişki yoktur, çelişki insanların anlayamayışıdır! Alıntı
Φ odessa Gönderi tarihi: 12 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 12 Mart , 2007 aynen angel... anne göremez ama allah görür ve bilir..... aklından geçenleri bile.... Alıntı
Φ LluVia Gönderi tarihi: 12 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 12 Mart , 2007 aynen angel...anne göremez ama allah görür ve bilir..... aklından geçenleri bile.... Teşekkür ederim Her şey aslında çok açık ve manalı, ama yanlış anlaşılmaların ve çelişkilerin sebebi yanlış düşünme Alıntı
Φ odessa Gönderi tarihi: 12 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 12 Mart , 2007 kesinlikle... gözlerindeki ** ****** o kadar görülebilir.. ben de olsam öyle görürdüm.. inş. çıkarabilmek nasip olur... saygılar.. Alıntı
Φ TARAFSIZ Gönderi tarihi: 12 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 12 Mart , 2007 Ama Allah yazdığı senaryoyu izleyen bir senarist değildir Angel Cara Allah bir insanı yaratmadan önce, onun bütün hayatını biliyor mu ? Alıntı
Φ LluVia Gönderi tarihi: 12 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 12 Mart , 2007 Angel Cara Allah bir insanı yaratmadan önce, onun bütün hayatını biliyor mu ? Hayır yaratmadan önce tamamen bilirse, sınanıyor olmazdık. Alıntı
Φ BrainSlapper Gönderi tarihi: 12 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 12 Mart , 2007 Hayır yaratmadan önce tamamen bilirse, sınanıyor olmazdık. İslamdaki "Herşeyi bilen Tanrı" inancı ile "imtihan" inancı birlikte olamaz, olabilemez. İki şey birbirirne 180 derece zıttır. Sonucu bilirsen imthinaın anlamı kalmaz. İmtihan anlamlı olucaksa, Tanrı'nın sonuçları bilmemesi gerek. Saygılar. Alıntı
Φ kralx Gönderi tarihi: 12 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 12 Mart , 2007 İslamdaki "Herşeyi bilen Tanrı" inancı ile "imtihan" inancı birlikte olamaz, olabilemez. İki şey birbirirne 180 derece zıttır.Sonucu bilirsen imthinaın anlamı kalmaz. İmtihan anlamlı olucaksa, Tanrı'nın sonuçları bilmemesi gerek Taşı havaya attığım zaman, yere düşeceğini bildiğim için düşmeyecek, havaya attığım için yere düşecek.. Saygılar.. Alıntı
Φ 16yıldız Gönderi tarihi: 12 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 12 Mart , 2007 Taşı havaya attığım zaman, yere düşeceğini bildiğim için düşmeyecek, havaya attığım için yere düşecek.. Saygılar.. Eee normal olarak öyle düşünülür. Alıntı
Φ diğer ben Gönderi tarihi: 13 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 13 Mart , 2007 İslamdaki "Herşeyi bilen Tanrı" inancı ile "imtihan" inancı birlikte olamaz, olabilemez. İki şey birbirirne 180 derece zıttır.Sonucu bilirsen imthinaın anlamı kalmaz. İmtihan anlamlı olucaksa, Tanrı'nın sonuçları bilmemesi gerek. Saygılar. Taşı havaya attığım zaman, yere düşeceğini bildiğim için düşmeyecek, havaya attığım için yere düşecek.. Saygılar.. Ancak böyle bir cevap verilirdi. Tebrikler sayın kralx, kısa ve öz olmuş.. Allah'ın önceden bilmesinin olayların sorumluluğunun bizim üzerimizden onun üzerine kalması manasına gelmez. Bu ancak onun kudretinin büyüklüğünü gösterir. Sonuçları bildiği halde bizi imtihan etmeseydi "Belki ben dünyada öyle yapmayacaktım" diye itiraz etmemize neden olacaktı. Muhabbetle... Alıntı
Φ TARAFSIZ Gönderi tarihi: 13 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 13 Mart , 2007 Hayır yaratmadan önce tamamen bilirse, sınanıyor olmazdık. Angel Cara Allah bir insanı yaratmadan önce bütün hayatının nasıl olacağını bilemiyor diyorsun evet, katılıyorum, bizce mantıklı olan bu bir insanı yaratmak kendi elinizdeyken, ve onun bütün hayatının nasıl olacağıı bilmek, sizi ret edeceğini bilmek ve buna rağmen yaratıp onun inançsız bir insan olarak yaşadığı için ateşlerde yakmak, inanılmaz bir mantık çıkmazı ve olumsuz psikolojidir. Bu nedenle İslam ve islamdaki Allah mantığımıza uymamış ve yadırganmış oldu Demekki Tanrıyı başka bir halde durumda algılamak gerekiyor, bizim açımızdan, tabi algılayacak birşey varsa !!! Alıntı
Φ BrainSlapper Gönderi tarihi: 13 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 13 Mart , 2007 Taşı havaya attığım zaman, yere düşeceğini bildiğim için düşmeyecek, havaya attığım için yere düşecek.. Taşın düşmesi "belirli yasalara bağlı kural"dır, taşın "SEÇME YETKİSİ ve OLANAĞI" yoktur. Su deniz seviyyesinde 100 derecede kaynar. Bu kuraldır. Bunu ben de biliyorum. Herkes biliyor. Sadece Tanrı bilmiyor, Tanrı'ya özgü bilgi değil bu. Bunu bilmek ile, "ÇOK SEÇENEKLİ" olasılıklardan hangisinin seçileceğini bilmek farklı şeylerdir. Kafan alıyor mu bunu? Verdiğin örnek ile çocukları kandırabilirsin. Önceden meteororlog örneğini çok verirdi dinliler. Şimddi onu ağızlarına almaz oldular. Seçeneksizlikten dolayı, tek seçeneği bilmek ile, çok seçenekli bir olayın ne şekilde gelişeceğini bilmek farklı şeylerdir. Ben her insanın öleceğini söylerim. Sen de söylersin. IQ'su en düşük adam da söyler. Bilir herkes bunu. Yaşamın nasıl gelişeceği sorusu, tek seçenekli bir sorudur. Tek seçenek de; HERKES ÖLÜR. Başka bir seçenek yok. Saygılar. Sana alkış tutana da saygılar. O daha cevap görmemiş de, senin cevaplarını cevap sanıyor. Alıntı
Φ kralx Gönderi tarihi: 13 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 13 Mart , 2007 Saygılar. Sana alkış tutana da saygılar. O daha cevap görmemiş de, senin cevaplarını cevap sanıyor. Herkes herkesin cevaplarını görüyor boşver.. Alıntı
Φ diğer ben Gönderi tarihi: 13 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 13 Mart , 2007 Taşın düşmesi "belirli yasalara bağlı kural"dır, taşın "SEÇME YETKİSİ ve OLANAĞI" yoktur. Su deniz seviyyesinde 100 derecede kaynar. Bu kuraldır. Bunu ben de biliyorum. Herkes biliyor. Sadece Tanrı bilmiyor, Tanrı'ya özgü bilgi değil bu. Bunu bilmek ile, "ÇOK SEÇENEKLİ" olasılıklardan hangisinin seçileceğini bilmek farklı şeylerdir. Kafan alıyor mu bunu? Verdiğin örnek ile çocukları kandırabilirsin. Önceden meteororlog örneğini çok verirdi dinliler. Şimddi onu ağızlarına almaz oldular. Seçeneksizlikten dolayı, tek seçeneği bilmek ile, çok seçenekli bir olayın ne şekilde gelişeceğini bilmek farklı şeylerdir. Ben her insanın öleceğini söylerim. Sen de söylersin. IQ'su en düşük adam da söyler. Bilir herkes bunu. Yaşamın nasıl gelişeceği sorusu, tek seçenekli bir sorudur. Tek seçenek de; HERKES ÖLÜR. Başka bir seçenek yok. Saygılar. Sana alkış tutana da saygılar. O daha cevap görmemiş de, senin cevaplarını cevap sanıyor. Gerçekten de çok sakin(!) ve de saygılı(!) bir yanıt vermişsiniz . Tebrikler! Kusura bakmayın ama sayın brainslapper hangi cevabı cevap olarak göreceğime bırakın da ben karar vereyim müsadenizle... Ayrıca verilen cevap sizi neden bu kadar kızdırmış anlayamadım. Gayet mantıklı ve yerinde verilmiş bir örnek olduğunu düşünüyorum ben hala. Allah'ın(c.c)yapacaklarımızı önceden bilmesi bizim kararımızı ya da seçme özgürlüğümüzü engelliyor mu? Verilen örnek de aynı şekilde bunu söylüyor. Önünde birden fazla seçenek olup olmaması önemli değil. Bir daha bu şekilde yazılar yazarak ithamda bulunmazsanız ayrıca çok memnun olurum ki zaten buna hakkınız yok. Sizin düşüncelerinizi paylaşmıyor diye kimseye bu şekilde cevap veremezsiniz. Saygılarımla... Alıntı
Φ BrainSlapper Gönderi tarihi: 13 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 13 Mart , 2007 Herkes herkesin cevaplarını görüyor boşver.. Bence de görüyor Alıntı
Φ BrainSlapper Gönderi tarihi: 13 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 13 Mart , 2007 Kusura bakmayın ama sayın brainslapper hangi cevabı cevap olarak göreceğime bırakın da ben karar vereyim müsadenizle...Ayrıca verilen cevap sizi neden bu kadar kızdırmış anlayamadım. Gayet mantıklı ve yerinde verilmiş bir örnek olduğunu düşünüyorum ben hala. Tabi ki tercih sizin. Meteoroloji örneğini verenler de mantıklı cevap diyorlardı. Allah yedi gök kat yaratmış, strosfer, trosfer..vs. vs. dayanlar da mantıklı diyorlardı. Kızdığım falan yok, saygılarımı ilettim. Sadece insan neye çiçek verdiğini, neyi alkışladığını bilmeli gibisinden birşey takıldı kafama. Yoksa herkes mantıklı veya mantıksız, istediği şeyi deteklemekte özgürdür. Saygılar. Alıntı
Φ kralx Gönderi tarihi: 13 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 13 Mart , 2007 Meteoroloji örneğini verenler de mantıklı cevap diyorlardı.Allah yedi gök kat yaratmış, strosfer, trosfer..vs. vs. dayanlar da mantıklı diyorlardı. Her iki konuyada mantıklı cevaplar verildi.. Alıntı
Φ BrainSlapper Gönderi tarihi: 13 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 13 Mart , 2007 Her iki konuyada mantıklı cevaplar verildi.. Verildi evet, dinsizler tarafından. 1. Gökyüzünün yedi kat olmadığı, atmosfer katlarının Kuran'daki ve diğer semitik kitaplardaki 7 kat gök ile alakasının olmadığı, yıldızların troposferde duran boncuklar olmadığı söylendi, dinsiz arkadaşlar tarafından. 2. Bir Meteorolog'un önceki tecrübelerden, bilgi birikiminden yola çıkarak yaptığı hava TAHMİNi ile, Allah'ın herşeyi bilmesinin aynı şey olmadığı, dolayısı ile meteorolog'un TAHMİn'i ile Allah'ın BİLMESİ'nin aynı olmadığı, kader anlayışı anlatmak için meteorolog örneğinin kullanılamayacağı da söylendi, dinsizler tarafından. Saygılar. Alıntı
Φ kralx Gönderi tarihi: 13 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 13 Mart , 2007 1. Gökyüzünün yedi kat olmadığı, atmosfer katlarının Kuran'daki ve diğer semitik kitaplardaki 7 kat gök ile alakasının olmadığı, yıldızların troposferde duran boncuklar olmadığı söylendi, dinsiz arkadaşlar tarafından Bu konuyada gerekn cevapları verdim. İstersen verdiğim cevapları kopyalayabilirsin buraya .. Saygılar.. Alıntı
Φ LluVia Gönderi tarihi: 13 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 13 Mart , 2007 bir insanı yaratmak kendi elinizdeyken, ve onun bütün hayatının nasıl olacağıı bilmek, sizi ret edeceğini bilmek ve buna rağmen yaratıp onun inançsız bir insan olarak yaşadığı için ateşlerde yakmak, inanılmaz bir mantık çıkmazı ve olumsuz psikolojidir. Bu nedenle İslam ve islamdaki Allah mantığımıza uymamış ve yadırganmış oldu Demekki Tanrıyı başka bir halde durumda algılamak gerekiyor, bizim açımızdan, tabi algılayacak birşey varsa !!! Bak son cümlen çok hoşuma gitti, ben Tanrı'ya nasıl inanıyorum sana bunu anlatayım; sorgulamadan hiç bir yere varamayız, sorgulamak düşünmek demektir. Öyleyse düşünelim; Başlangıçta 'O'ndan başka hiçbir şey yoktu ve O sadece 'Bir'di. Peki sadece başlangıçta sadece O varsa, bizi neyden yarattı? Kendisinden! Çünkü O'ndan başka bir şey yoktu, olamaz da, var sayarak şirk koşmuş oluruz çünkü. Sadece O vardır gördüğün her yerde, çünkü kendi varlığından yarattı bizi. Öyleyse Allah, her şeyin toplamıdır, yani Bir'liktir. Çünkü her şey O'dur, O her şeydir. Yani Allah'ı gök yüzünde ne olduğu belirsiz bi varlık gibi düşünme, O nerdedir biliyor musun sendedir! Kendini bilen, Allah'ı bilir. Ama unutma, sadece sende değil, O heryerdedir çünkü o her şeydir, ama sadece bir insan tek başına O değildir. Mesela Allah'ı sevmek, her şeyi sevmekle mümkündür ancak. Alıntı
Φ katakuta Gönderi tarihi: 13 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 13 Mart , 2007 Bak son cümlen çok hoşuma gitti, ben Tanrı'ya nasıl inanıyorum sana bunu anlatayım; sorgulamadan hiç bir yere varamayız, sorgulamak düşünmek demektir. Öyleyse düşünelim; Başlangıçta 'O'ndan başka hiçbir şey yoktu ve O sadece 'Bir'di. Peki sadece başlangıçta sadece O varsa, bizi neyden yarattı? Kendisinden! Çünkü O'ndan başka bir şey yoktu, olamaz da, var sayarak şirk koşmuş oluruz çünkü. Sadece O vardır gördüğün her yerde, çünkü kendi varlığından yarattı bizi. Öyleyse Allah, her şeyin toplamıdır, yani Bir'liktir. Çünkü her şey O'dur, O her şeydir. Yani Allah'ı gök yüzünde ne olduğu belirsiz bi varlık gibi düşünme, O nerdedir biliyor musun sendedir! Kendini bilen, Allah'ı bilir. Ama unutma, sadece sende değil, O heryerdedir çünkü o her şeydir, ama sadece bir insan tek başına O değildir. Mesela Allah'ı sevmek, her şeyi sevmekle mümkündür ancak. Bu şeklide bir tanrı tanımlamasına gelecek soruları kaldıramazsınız. Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.