Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

BATIDAKİ BİLİM ADAMLARININ GÖRÜŞLERİ


ugurozaltin

Önerilen İletiler

ARKADAŞLAR SİZLERDE BİLDİKLERİNİZİ BULDUKLARINIZI EKLERSENİZ SEVİNİRİM

 

<<Gördüklerim beni görmediğim yaratıcının varlığına inanmaya zorluyor."

EMERSON

 

Ancak Allah'a inandığım zaman yaşadığımı anladım."

TOLSTOY

 

"Batıl inanış, zayıf kafaların dinidir."

PLATON

 

Dertli olmanın sırrı, dertli olup olmadığımızı düşünecek kadar boş vakte sahip olmamızdır."

BERNARD SHAW

 

İnsanlar ancak adaletle doyurulur. Emerson

 

 

"Sakın ahlak kurallarını çiğnemeyin çünkü öcünü çabuk alır."

TOLSTOY

 

"Nasıl kafa sayısı kadar düşünce varsa, kalp sayısı kadarda sevgi çeşidi vardır."

TOLSTOY

 

Güzel olan sevgili değil, sevgili olan güzeldir."

TOLSTOY

 

Hakli bir dusuncenin meyve vermemesi munkun degildir. TOLSTOY

Haklı olduğunuza inanıyorsanız, sakin olmayı başarabilirsiniz. Bud Holiday

 

 

 

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

*BİZ GERÇEĞİN KENDİSİYİZ,

BIRAKIN OYUNLARINI OYNASINLAR

İKTİDARIN EN BÜYÜK KORKUSU,

MUHALEFET DEĞİL;

CİDDİYE ALINMAMAKTIR...

GÜNDÜZ VASSAF

 

*GÖRÜŞLERİNE KATILMIYORUM AMA ONLARI ÖZGÜRCE İFADE ETMEN İÇİN GEREKİRSE CANIMI BİLE VERİRİM...VOLTAİRE

 

 

YA BU ARADA Bİ SORUM VAR...

BATILI OLMALARI ŞART MI?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

NEDEN BATIDAKİLER DERSENİZ BUNU BANA CANUGUR BEY DÜŞÜNMEME SEBEP OLDU.BATILI BİLİM ADAMLARINDA İNANÇ İNKARININ SAYISININ ARTTIĞINI İDDİA ETMİŞTİ.

 

BENDE KÜÇÜK BİR ARAŞTIRMA YAPTIM VE BU FORUMU AÇTIM.BATIDAKİ İNANÇLI BİLİM ADAMLARIDA MEĞER AZ DEĞİLMİŞ

 

“Değişik çiçeklerden bal toplayan arılar gibi, akıllı adam bütün kutsal kitapların özünü kabul eder ve bütün dinlerdeki iyiyi anlar.”

Srimad Bhagavata

 

“Çoktanrıcı ya da tek tanrıcı bütün dinler gereksizdir, insanların mutluluğu için doğanın ve aklın yasaları yeter.”

Jean Bodin

 

“Din olumlu nedenlerin üstüne kurulmalı ve teolojiye olduğu kadar metafiziğe de sırt çevirmelidir. İnsanlık dininin ilkesi, başkaları için yaşamaktır. Nereden geldiğimiz ve nereye gideceğimizi düşünmeden yaşamamızı daha mutlu kılabiliriz. Bu mutluluk, birbirimizi sevmek ve birbirimiz için yaşamakla gerçekleşir. İnsanlığı bir insanı sevdiğiniz gibi seviniz ve insanlık için yaşayınız.”

Auguste Comte

 

 

“Din öğretiminden mi sözediyorsunuz? Siz , asıl önünde diz çökülmesi gereken, sindirilemeyen gerçek din öğretimi hangisidir biliyor musunuz? Ölüler koğuşundaki merhametli hemşiredir o, köleleri azad eden merhametli kardeşimizdir, terkedilmiş çocukları toplayan Saint Paul’dur, vebalılar arasında dolaşan Marsilya piskoposudur, yolun ortasına kendi çarmıhını diken, Fouborg St.Antoine’a karşı çıkan ve sadece barış sağlansın diye ölüme dudaklarında bir gülümsemeyle gözü kapalı giden Parsi piskoposudur. Gerçek din öğretimi budur işte.”

Viktor Hugo

“Yaratan’ın insan aklıyla kavranması mümkün değildir ve Hakk asıl bu yüzden gerçektir.”

Hugues de Saint-Victor

“Anlamak için inanıyorum.”

Anselmus

Bir şeye, duydunuz diye, atalarınız inanmış diye, ben söyledim diye inanmayın. Kendi kendinize denediğiniz ve doğru bulduğunuz şeylere inanın.”

Gotama

Din zeka testi değildir, sadece inançtır.”

E.W.Howe

“Dinin insanın doğasında kökleri vardır.”

Wilhelm von Humboldt

“Dinin uygun görevi insanın kalbini düzenlemek, davranışlarını insanileştirmek, öfkesinden temizlemek, toplumda düzeni ve itaati sağlamaktır.”

David Hume

“Geçmişteki, günümüzdeki ve gelecekteki bütün dinlerin tek amacı şudur: Ahlak ve vicdana uymak ve içimizdeki ışığın canlı kalmasını ve parlamasını sağlamak.”

Thomas Carlyle

“Komşunun evine tama etmeyeceksin; komşunun karısına, yahut kölesine, yahut cariyesine, yahut öküzüne, yahut eşeğine, yahut komşunun hiçbir şeyine tama etmeyeceksin.”

Tevrat, Exodus 21:17

“Çalmayacaksın.”

Tevrat, Exodus 21:15

 

“Bizler inançlı olarak doğuyoruz. Bir ağacın elma taşıdığı gibi bizler de inanç taşıyoruz.”

Ralph Waldo Emerson

“Bizim yanlış diye nitelediğimiz dinler bir zamanlar onlara göre doğruydu. O dinler, insanların kötülüklerden kurtulması için vicdanlarını gösteriyordu.”

Ralph Waldo Emerson

“Ateizm ve fanatizm toplumu parçalayacak iki büyük canavardır. Bununla birlikte ateist aklını muhafaza eder ve kötü davranışlarından kaçınır. Buna karşın fanatik, sahip olduğu deliliğin etkisinin altında eylem ve davranışlarda bulunur.

Voltaire

“Din yararlı olduğu için değil, insanın ve eşyanın tabiatında var olduğu için gereklidir.”

John Lancaster Spalding

“İnsanoğlunun ilk yaradılışında kalbinde yazılı bir doğal din mevcuttur.”

Matthew Tindale

“Komşunun yirmi tane Tanrı var demesi ya da hiç Tanrı yoktur demesi bana bir zarar vermez. Ne benim cebime dokunur ne de bacağımı kırar.”

Thomas Jefferson

Kutsal dinlerin hepsi insanın iyiliğe yönelmesini ve kötülüklerden uzaklaşmasını emreder.

“Bütün dinlerin amacı aynı, fakat öğretmenleri farklıdır.”

Swami Vivekananda

“Dünyadaki dinlerin hepsi gerçeğin ve doğrunun bazı unsurlarını içerir.”

Elbert Hubbard

“Ne mezhep ne de putları biliyorlar. Sadece bütün gücün ve güzelliğin gökyüzünde olduğuna inanıyorlar.”

Christopher Columbus

“Din insanların dizlerinde değil kalplerindedir.”

Douglas William Jerrold

“Önemli olan bütün insan dinlerinde aynı düşünceleri ve kimlikleri bulmaktır.”

Ralph Waldo Emerson

“Benim ülkem dünyadır, tüm insanlar benim kardeşimdir, iyiyi ve doğruyu yapmak benim dinimdir.”

Thomas Paine

“Din devletten tamamen ayrı tutulmalı, din adamları da politikadan..”

Felicite de Lamennais

Hakk’ın varlığı hakkında insanın ikna edilmesi gerekli, fakat O’nun varlığının ispat edilmesi o kadar gerekli değildir.”

Immanuel Kant

“Her insanın dini, her insanın kendi vicdanına ve inancına terkedilmelidir.”

James Madison

“Bütün dinleri anlayışla karşılar ve reddetmeksizin saygı duyarım.”

Jean Jacques Rousseau

“İnsanın dini ne tapınaklardır, ne altarlar ne de ayinlerdir. İnsanın dini tamamen en üstün olan Hakk’a içsel bir ibadet ve ahlak kurallarına sonsuza dek uymaktır.”

Jean Jacques Rousseau

“İnsan ve din arasındaki ilişkide, devlet kesinlikle tarafsız bir durumda olma kararlılığında olmalıdır.”

Tom C. Clark

“Bizler laik hukuku güçlü bir şekilde oluşturmalı ve güven altına almalıyız.

Martin Luther

“İnsanın haklarından ve doğanın imtiyazlarından birisi herkesin kendi inancına göre istediği gibi ibadet etmesidir. Bir insanın dininin bir başkasına zararı dokunmaz. Dinde zorlama olmaz.”

Tertullian

“Bir tek ulusal din olmadığı ve olamayacağı için bütün dinler vatandaşların görevlerine bazı doğmalar yüklemediği sürece diğer tüm dinlere hoşgörü göstermelidir.”

Jean Jacques Rousseau

“Batıl inanç, insan yapımı dindir.”

John Tyndall

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...

inanc inkarinin sayisinin arttigi gibi degil de;

 

2003 te yapilan ciddi hristiyanlik anketlerinde

avrupada isanin carmih hikayesine, ve tanrinin oglu olduguna yüzde 78 inanilmiyor.

tanri konusunda ise incildeki gibi degil de kozmik bir düzenleyicinin bu isleri yaptigina inanc yüzde 60.

 

bu sayi ilerledikce, katolik ve evangelish ler arasindaki dayanisma daha da artmistir.

BU ANKET HALK ARASINDA YAPILDIGINA GÖRE,

BILIM INSANLARI ARASINDAKI ORAN GERCEKTEN GIDEREK BÜYÜOR.

ABD DEKI ISTATISTIGI DAHA ÖNCE VERMISTIM.

 

ORADA; NEREDEYSE YÜZDE SIFIRLARA DÜSMÜSTÜR BILIM INSANLARI ARASINDAKI INANC ORANI.

 

(ayrica, bu gün vatikanín artik yaratilis teorisini sembolik olarak tuttugunu, evrim teorleri karsisinda ise; dogru olabilir dedigini biliyorsunuzdur)

 

verdiginiz örneklerin kahramanlari 19 yüzyil aydinlanma cagi düsünürleridir ki; nasil bir kilise baskisindan kurtulduklarinin tarihini incelersek, o dönem icin yazdiklarinia hak vermek zorunda kaliriz.

sevgiler

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 yıl sonra...

Isaac Newton

Philosophiæ naturalis Principia Mathematica (1686/87)

Andrew Motte, translator (1729)

revised by Florian Cajori

Preface to the First Edition

.......This most beautiful system of the sun, planets, and comets, could only proceed from the counsel and dominion of an intelligent and powerful Being. And if the fixed stars are the centres of other like systems, these, being formed by the like wise counsel, must be all subject to the dominion of One; especially since the light of the fixed stars is of the same nature with the light of the sun, and from every system light passes into all the other systems; and lest the systems of the fixed stars should, by their gravity, fall on each other, he hath placed those systems at immense distances from one another.

This Being governs all things, not as the soul of the world, but as Lord over all; and on account of his dominion he is wont to be called Lord God [followed by Greek words], or Universal Ruler; for God is a relative word, and has a respect to servants; and Deity in the dominion of God not over his own body, as those imagine who fancy God to be the soul of the world, but over servants. The Supreme God is a Being eternal, infinite, absolutely perfect; but a being, however perfect, without dominion, cannot be said to be Lord God; for we say, my God, your God, the God of Israel, the God of Gods, and Lord of Lords; but we do not say, my Eternal, your Eternal, the Eternal of Israel, the Eternal of Gods; we do not say, my Infinite, or my Perfect: these are titles which have no respect to servants. The word God usually signifies Lord; but every lord is not a God. It is the dominion of a spiritual being which constitutes a God: a true, supreme, or imaginary dominion makes a true, supreme, or imaginary God. And from his true dominion it follows that the true God is a living, intelligent, and powerful Being; and from his other perfections, that he is supreme, or most perfect. He is eternal and infinite, omnipotent and omniscient; that is, his duration reaches from eternity to eternity; his presence from infinity to infinity; he governs all things, and knows all things that are or can be done. He is not eternity and infinity, but eternal and infinite; he is not duration or space, but he endures and is present. He endures forever, and is everywhere present; and, by existing always and everywhere, he constitutes duration and space. Since every particle of space is always, and every indivisible moment of duration is everywhere, certainly the Maker and Lord of all things cannot be never and nowhere. Every soul that has perception is, though in different times and in different organs of sense and motion, still the same indivisible person. There are given successive parts in duration, coexistent parts in space, but neither the one nor the other in the person of a man, or his thinking principle; and much less can they be found in the thinking substance of God. Every man, so far as he is a thing that has perception, is one and the same man during his whole life, in all and each of his organs of sense. God is the same God, always and everywhere. He is omnipresent not virtually only, but also substantially; for virtue cannot subsist without substance. In him are all things contained and moved; yet neither affects the other: God suffers nothing from the motion of bodies; bodies find no resistance from the omnipresence of God. It is allowed by all that the Supreme God exists necessarily; and by the same necessity he exists always and everywhere. Whence also he is all similar, all eye, all ear, all brain, all arm, all power to perceive, to understand, and to act; but in a manner not at all human, in a manner not at all corporeal, in a manner utterly unknown to us. As a blind man has no idea of colors, so have we no idea of the manner by which the all-wise God perceives and understands all things. He is utterly void of all body and bodily figure, and can therefore neither be seen, nor heard, nor touched; nor ought he to be worshiped under the representation of any corporeal thing. We have ideas of his attributes, but what the real substance of anything is we know not. In bodies, we see only their figures and colors, we hear only the sounds, we touch only their outward surfaces, we smell only the smells, and taste the savors; but their inward substances are not to be known either by our senses, or by any reflex act of our minds: much less, then, have we any idea of the substance of God. We know him only by his most wise and excellent contrivances of things, and final causes; we admire him for his perfections; but we reverence and adore him on account of his dominion: for we adore him as his servants; and a god without dominion, providence, and final causes, is nothing else but Fate and Nature. Blind metaphysical necessity, which is certainly the same always and everywhere, could produce no variety of things. All that diversity of natural things which we find suited to different times and places could arise from nothing but the ideas and will of a Being necessarily existing. But, by way of allegory, God is said to see, to speak, to laugh, to love, to hate, to desire, to give, to receive, to rejoice, to be angry, to fight, to frame, to work, to build; for all our notions of God are taken from the ways of mankind by a certain similitude, which, though not perfect, has some likeness, however. And thus much concerning God; to discourse of whom from the appearances of things, does certainly belong to Natural Philosophy.

Hitherto we have explained the phenomena of the heavens and of our sea by the power of gravity, but have not yet assigned the cause of this power......

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.