Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

Gönderi tarihi:
Kur'an-da İnsan ve Beşer nedir, ne değildir...

Soru çok açık ve net...

 

Bana ayet ayet alıp açıklar mısın?

 

 

:) sn. Tengeriin

Beşer bir 'imek'tir (sein). Buna karşın insan 'olmak'tır (werden). Doğanın tüm görünüşleri birer 'imek'tir. Yalnızca insan özel anlamıyla 'olmaktır'. insan sözcüğü kur'an'da ''cesed-izahiri ve suret-i zahiri'' anlamında değil ''batın, yaradılış,istidat'' ile doğrudan insan'ın kastedildiği yerlerde kullanıldığı görülür. İnsan ilahi emaneti yüklenmiştir. Bu yüzden de Rahman/31 de insan 'ağır ve değerli şey' olarak nitelendirilmiştir. Beşer ise insanın dış görünüşü, yetenekleri kastedildiğinde kullanılır. Sözlükte de beşer 'derisi kürklü olmayan varlık'tır. insan, insiyet beşer olmaktan farklıdır.

Şöyle açıklayalım; Allah sonsuzluktur, ebediyettir, mutlaktır. Demek oluyor ki insanın Allah'a yönelik yolculuğu (hareketi, yönelişi) ebedi ve sürekli, duruşu olmayan, sonsuz tekamule ( gelişim ve olgunlaşmaya) ve sonsuz Aşkın'a yolculuktur. Bu; 'olmak' (sein, şoden) ve insan olmak sürecini ifade eder. Bu süreç içinde bireyin aşama aşama olgunlaşmasını açıklayan iki kelimedir beşer ve insan.

Yine de siz beğenmiyorsanız farklı kelimeleri tercih edersiniz. Önemli olan araç değil amaçtır neticede.

 

 

Saygılar

  • Cevaplar 163
  • Tarih
  • Son Cevap

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Gönderi tarihi:
Sevgili TengeriinBoşig ;

 

Diyorsunuz ki ;

 

Ya tamam biliyorum,

İnanmayanın cezası sonsuz cehennem ama,

Sonsuz cehennem ıslah etmez ki?

Alıtı TengeriinBoşig

 

Sevgili Tengeriin , Pekiyi Size Cehennem in Islah Kurumu Olduğunu Kim Söyledi ki ...?

Nereden Çıkarıyorsunuz Cehennem de İsyankar Kulların Islah Edilmesi Gerektiğini ...?

Ya hu ben "Islah Kurumu Olmalıdır" demedim ki?

Bende sizin söylediğiniz gibi "Islah ve Ceza Kurumu Olmadığını" söyledim...

 

"Hayır efendim, Cehennem İşkencehane yeri değildir! Dünyadaki suçların cezalarının çekildiği yerdir!" düşüncesinin aslında çelişik olduğunu ifade ettim.

 

Arapça'da bildiğim kadarıyla "Ödül" kavramı yok ve "Ceza" kavramı aslında İşlenen bir eylemin "Karşılığı"nı tanımlıyor...

 

Bir birisi bir kupa kazandığında hakettiği kupa bir karşılık yani Ceza...

Birisi bir suç işlediğinde aldığı hapis, bir karşılık yani Ceza...

Yani "Ceza" uygulaması "Pekiştireç"tir.

Ve Pekiştireçler sonsuza kadar sürmez...

 

Yani Cennet güzel ama Cehennem ister istemez kaçınılmaz olarak bir İşkenceHane anlamına bürünüyor...

Yahu Ben Anlamıyorum Gerçekten ;

 

Biri , Ben (Haşa) Allah tan Daha Merhametliyim Kimseye Azap Etmem, Diyor.

Biri , Ben Bir Ayet Yazdım Kuran Ayetinden Daha Güzel, Diyor.

Biri , Bence Cehennem Azap Değil, Islah Yurdu Olmalıdır, Diyor.

 

Bakalım Daha Neler Duyacağız, Vallahi Acaip Şaşırıyorum, Bu İfadelere.

Ortaya koyulan düşünceler ne kadar basit gibi görünse de

Aslında binlerce yılın birikimidir biliyor musunuz?

İnsanlar binlerce yıldır Tanrı ideasını "Kinci" "Acımasız" "Cezalandırıcı" "Adil" "Hükmedici" vs. gibi kurgularla yaşattıktan sonra

Ve bu süreçte bu ideayı geliştirdikten sonra, bugün, Tanrı'ya atfettikleri bu sıfatların aslında ne olduklarını yeniden keşfediyorlar ve yorumluyorlar...

Olay budur...

Yahu Hem ; ''Ben Senin İnancını Paylaşmıyorum Diyeceksin'' , ya da ''Açık Açık Ben İnançsızım'' Diyeceksin ,

Hem de , Sonrada Gelip ,

''Ben Kuran ı Daha Güzel Yazarım'' Diyeceksiniz.

''Bence, Cehennem i Islah ve Terbiye Kurumu Olmalıydı'' Diyeceksiniz.

''Ben Allah tan Bile Daha Merhametliyim'' Diyeceksiniz.

Ben "Kur'an-ı daha güzel yazarım" demem...

Ama Kur'an-ın ifade ettiğinden daha güncel toplumsal normlar oluşturabilirim...

Bunu birtek ben değil, her toplum ve insan yapabilir...

En basit örnekleri Medeni Yasalar, Anayasalar, Hukuk, Evrensel İnsan Hakları Beyannamesidir...

Yahu Güzel Kardeşlerim , Siz Zaten İnançsız Değilmiydiniz ...? Şimdi Ne Diye, ALLAH İle Yarışa Kalkışıyorsunuz ...?

Ne Diye , Daha İyisini Yaparım, Daha Güzelini Kılarım, Daha Çok Merhamet Ederim, Daha İyi Islah Ederim , Diyorsunuz ...?

Çünkü öyle...

En iyisi her zaman mümkündür...

Vallahi Anlamıyorum ? Tekrar Soruyorum ?

Kardeşim Siz İnanıyormu su nuz ? yoksa İnanmıyormu su nuz ? Lütfen Önce Bir Karar Verin ...

 

Eğer İnanmıyorsanız , Öyleyse, Ne Diye Boy Ölçüşüyorsunuz...? Onu Bir Söyleyin...

Hıristiyan olmayan bir kimsenin Hıristiyanlığı,

Yahudi olmayan bir kimsenin Yahudiliği,

Budist olmayan bir kimsenin Budizmi,

Milliyetçi olmayan bir kimsenin Milliyetçiliği,

Komünist olmayan bir kimsenin Komünizm'i,

Kapitalist olmayan bir kimsenin Kapitalizm'i eleştirmeye ve daha iyisini koyabilmeyi iddia etmeye ve koyabiliyorsa koymaya hakkı varsa

Müslüman olmayanlarında İslamı eleştirmeye ve daha iyisini ortaya koymaya hakkı vardır...

Gönderi tarihi:

Ya hu ben "Islah Kurumu Olmalıdır" demedim ki?

Bende sizin söylediğiniz gibi "Islah ve Ceza Kurumu Olmadığını" söyledim...

 

"Hayır efendim, Cehennem İşkencehane yeri değildir! Dünyadaki suçların cezalarının çekildiği yerdir!" düşüncesinin aslında çelişik olduğunu ifade ettim.

 

Arapça'da bildiğim kadarıyla "Ödül" kavramı yok ve "Ceza" kavramı aslında İşlenen bir eylemin "Karşılığı"nı tanımlıyor...

.

.

...

 

Sevgili TengeriinBoşig ;

 

Yazdıklarınızda Benimle Çelişen Hiç Bir Şey Yok Zaten. Sanırım Aynı Gerçeklerden Bahsediyor Lakin Birbirimizi Anlıyamıyoruz.

Ben Dediklerinizi Kabul Ediyorum, Bilhassa, Son Cümlenizi ;

Diyorsunuz ki ;

 

Müslüman olmayanlarında İslamı eleştirmeye ve daha iyisini ortaya koymaya hakkı vardır...

Alıntı TengeriinBoşig

 

(Aslında Bu Cümleyi Bizzat Kendi Adınıza mı Yoksa İnançsız Arkadaşlar Adına mı Söylediğinizi Çok Merak Ediyorum.)

 

Her Neyse, Netice İtibari ile Bu Yaklaşımda Anlaşıyoruz. İfade Özgürlüğü Şarttır. Tartışılamaz.

Gerek Seyredilen Bir Film Hakkında, Gerek Bir Din Hakkında Herşey Tartışılabilir, ve Özgürce Fikir Beyanı Yapılabilir.

 

Lakin Özgürlük Demek, Kuralsızlık Değildir, Etiksizlik Değildir, Saygısızlık Değildir, Kişiselleştirme Değildir, Özel e Müdahale Değildir,

Bu Konuda Mutlaka Sizinle Hem Fikiriz dir. Değil mi ...?

 

''Düşünce Özgürlüğü Ahlakı'' Kavramı Herkesi Bağlar, İnsan Olan Herkes, Düşüncesini Özgürce Lakin Evrensel Ahlak Sınırları İçerisinde Kullanabilir.

Umarım Ne Demek İstediğimizi Anlatabilmişizdir.

Lütfen Benim Forumdaki İlk Yazılarıma Karşılık Yapılan Yanıtlama ve İletilerde ki, Kullanılan Kelime ve İfadeleri Kontrol Ediniz.

 

*********************

Sizin Bunları Mutlaka Hatırlıyor Olmanız Lazım. Değil mi ?

 

Şimdi Gelelim, Kişilerin Eleştirme Hakkı na, Bakınız, Eğer Cümlenin Başına Ben Böyle Düşünüyorum Manasında Bir İfade Konulursa ,

Bu Daha Mantıklı Hale Gelir, ve Eleştirinin Uygun Formu Budur. Yani Fikirlerinin Başına , ''BENCE'' Ön Eki Eklenmelidir,

ya da Bu Vurgulanmalıdır. Bu Böyledir, Şu Şöyledir Tarzında Bir Eleştiri Olamaz. ''Bence Şöyledir'' Tarzında Olabilir.

 

Eğer Siz Yalnızca, Bir Görüş Beyan Ediyorsanız, Ortaya Bir Fikir Sunuyorsanız, Tabiiki Bu Kesin Bir Dil İçerebilir.

Çünki Zaten Söyledikleriniz, Kendinizi Bağlar. Siz Kendinizden Tabiiki Emin Olabilirsiniz.

 

Lakin, Bir Başkası Adına Bunu Yapamazsınız, Bir Başkasını Düşüncelerini Eleştirmek Adına ,

''Bu Böyle Değildir'' Denilemez , ''Ben Bunu Kabul Etmiyorum'' , ya da ''İnanmıyorum'' Denilebilir.

 

Herkes Ancak Bizzat Kendisi ve/veya Kendi Fikirleri Hakkında, Kesin Hükümler Koyabilir.

Ancak, Bir Başkası Hakkında, ve/veya Başkasının Fikirleri Hakkında Kesin Hükümer Koyamaz.

Bunu Yapabilmek İçin Ancak Gerçek Bir İspat Sunulması Gerekir. Yoksa Kişiler, İspat Olmaksızın Eleştiri Boyutunda Hüküm Veremezler.

 

Sanırım, Birbirimizi Anlayabiliyoruzdur.

 

Eğer, Ben Sizin Bu Forumdaki Üyeliğinize İnanmadığımı Söylüyorsam ; O Zaman Sizin HiçBir Yazdığınız Yazıya da Bir Yanıt Veremem.

Anlıyor mu su nuz ...?

 

'' Hem ALLAH a İnanmayıp, Bizzat İnkar Ederek, Hem de Fiillerini İncelemek, Mucizelerini Bilimsel Açıdan Tartışmak'' , Olamaz.

İnanılmayan Bir Yaratıcı nın Tabiiki Mucizeleride Olamaz. Hakkında Değerlendirme Yapılamaz.

 

Önce Varlık İncelenir, Şayet Varlığı Anlaşılırsa, O Zaman İşleri, Eylemleri İncelenir.

Varlığı Zaten Kabul Edilmeyen Bir Yaratıcı nın Hangi Olgusunu Nasıl İnceleyebilirsiniz ki ...?

 

Şimdi Anlıyor mu su nuz ...? Benim Neye İtiraz Ettiğimi ...?

 

 

Saygılarımla. Doğan Gülbudak

Gönderi tarihi:
Cehennem'le korkutan Allah 'ın bir bildiği var. küfür ve şirk büyük bir cinayettir demek ki?

 

Mahşer'de Allah'ın huzuruna çıktığında Ya şey işte!... Putlar vardı. Onlara tapıyorduk. Ne yapalım ki çok mu önemli? Onlar gözüküyordu. Seni göremedik. Gerçi herşeyi sen yaratmışsın. Şimdi anladık kusurumuza bakma. Bir daha olmaz.. diyeceksin.

 

Ya biraz ciddi olsanıza. Dalga mı geçiyorsunuz Allah'la. Bir savcının karşısına çıkıp el pençe duranlar Allah ile dalga geçmeye kalkıyor... bu aslında ucuz kahramanlık...

 

Ben de diyorum bunları Sayın kenzi.

 

Yani Yüce Uçan Spagetti Canavarı kebap yapmacak, kızgın şişlerle işkence yapmayacak diye, derilerinizi yakıp yakıp işkenceye sonsuza kadar devam etmeyecek diye, Yüce Uçan'la dalga geçmenin ne alemi var, değil mi?

 

Halbuki baksalar şu evrene, şu evrendeki işleyişe, düzene, en büyüğünden en küçüğüne kadar bütün mevcudatın varlığına bi baksalar, herşeyi yaratan Uçan Spagetti Canavarına saygısızlık etmeyi bırakırlar.

 

Görmek isteyen, bir kelebeğin uçuşunda, bir DNA'nın yapısında, bir bebeğin doüğunda Yüce Uçan'ın ilmini görebilir.

Ama görmeyen gözler için ne yapılabilir ki?

 

Saygılar.

Gönderi tarihi:
Hala saçmaladığınızı düşünüyorum ama yine de

 

benim saçmaladıgımı söyleyip benden cevap istemenin bir çelişki oldugunu bilmek gerek

çelişkileri aşamazsak zaten verilmiş hazır cevaplarıda göremeyiz.

aslında iki kelime ile açıklamışdım

bir Zahir vardır, birde Batın.

lakin mezhep olarak Batınileri kast etmiyorum..

Gönderi tarihi:
benim saçmaladıgımı söyleyip benden cevap istemenin bir çelişki oldugunu bilmek gerek

çelişkileri aşamazsak zaten verilmiş hazır cevaplarıda göremeyiz.

aslında iki kelime ile açıklamışdım

bir Zahir vardır, birde Batın.

lakin mezhep olarak Batınileri kast etmiyorum..

Yok arkadaş, senin var bir derdin ama ne!..

Bildiğini iddia ettiğin şey üzerine iki cümle bile kuramıyorsun...

Ya hu "Zahir" vardır, birde "Batın" vardır da

Ama nedir sana göre buradaki anlamı?

Çünkü belli ki "Batıni Öğretiler"den bahsetmiyorsun...

 

Bana "Beşer" ve "İnsan"dan ne anladığını anlat diye on kere söyledim,

Bir kere cevap veremedin doğru düzgün...

 

Tek söylediğin:

"Zahir" vardır, "Batın" vardır...

Ya hu vardır da nedir?

Ne anladığını anlat bakalım, ne kadar biliyorsun söyleyelim değil mi?

 

Cevap istememin nedeni ipe sapa gelir birşey söyleyememiş olmana rağmem söylediğini iddia edebilmendir...

"Batıni Öğretileri" kastetmediğin belli olduğu için soruyorum sana "Beşer" ve "İnsan"dan ne anladığını!

Batıni Öğretilerden bahsetsen, avam olmasan ne dediğin anlaşılırdı... (bkz. İ'tezele)

Batıni Öğretilerden bahsetmediğin için sana kelime anlamlarından yola çıkıyorum,

Ama çamur atmaktan başka bir açıklama getiremedin...

 

Neyse,

Bak sana açık ve net soruyorum:

"Beşer" ve "İnsan" sana göre ya da bildiğin kadarıyla nedir?

(o kastetmediğin Batıni Olmayan anlamı ile)

 

Lütfen konuyu dağıtıp kişiselleştirmeden net bir cevap ver:

"Senin Beşer ve İnsan'dan anladığın nedir?"

:) sn. Tengeriin

Beşer bir 'imek'tir (sein). Buna karşın insan 'olmak'tır (werden). Doğanın tüm görünüşleri birer 'imek'tir. Yalnızca insan özel anlamıyla 'olmaktır'. insan sözcüğü kur'an'da ''cesed-izahiri ve suret-i zahiri'' anlamında değil ''batın, yaradılış,istidat'' ile doğrudan insan'ın kastedildiği yerlerde kullanıldığı görülür. İnsan ilahi emaneti yüklenmiştir. Bu yüzden de Rahman/31 de insan 'ağır ve değerli şey' olarak nitelendirilmiştir. Beşer ise insanın dış görünüşü, yetenekleri kastedildiğinde kullanılır. Sözlükte de beşer 'derisi kürklü olmayan varlık'tır. insan, insiyet beşer olmaktan farklıdır.

Şöyle açıklayalım; Allah sonsuzluktur, ebediyettir, mutlaktır. Demek oluyor ki insanın Allah'a yönelik yolculuğu (hareketi, yönelişi) ebedi ve sürekli, duruşu olmayan, sonsuz tekamule ( gelişim ve olgunlaşmaya) ve sonsuz Aşkın'a yolculuktur. Bu; 'olmak' (sein, şoden) ve insan olmak sürecini ifade eder. Bu süreç içinde bireyin aşama aşama olgunlaşmasını açıklayan iki kelimedir beşer ve insan.

Yine de siz beğenmiyorsanız farklı kelimeleri tercih edersiniz. Önemli olan araç değil amaçtır neticede.

 

 

Saygılar

İ'tezele;

Sanırım öncelikle birbirimizim nereden dem vurduğumuzu anlamamız gerekiyor.

Arkadaş "Hakikat"ten dem vurarak ele almıyor "Beşer" ve "İnsan" olmaklığı...

Umarım anlatabilmişimdir ne demek istediğimi.

Eğer bu kadarı yetersizse, Ö.M. ile sorabilirsin ama şu an için söylemek istemiyorum.

Arkadaş hele bir anlatsa şu "Beşer" ve "İnsan"dan ne anladığını...

Gönderi tarihi:
Lütfen konuyu dağıtıp kişiselleştirmeden net bir cevap ver:

"Senin Beşer ve İnsan'dan anladığın nedir?"[/b][/size][/font]

 

[

 

bu kadar uzun yazmana gerek yoktu sevgili arkadaşım

buradan derli toplu ancak bir cümle çıkar

:)

beşer beşerdir, yani derler ya ''beşer şaşar'' diye

insan ise ademdir, adamdan gelen adem yani

 

ikide bir kişiselleştirme falan diyorsun da, nedir kişisel olan?

yoksa admin arkedeşlere bir şey mi demek istiyorsun?

:)

Gönderi tarihi:
Batıni Öğretilerden bahsetsen, avam olmasan ne dediğin anlaşılırdı... (bkz. İ'tezele)

Batıni Öğretilerden bahsetmediğin için sana kelime anlamlarından yola çıkıyorum,

Ama çamur atmaktan başka bir açıklama getiremedin...

 

hakkımı yiyorsun be arkadaşım

İ'tezele arkadaşın açıklaması benim sözüm üzre geldi zaten, kendi kafasına göre bir şey söylemedi yani..

ben kısa kısa açıklamar getirdim gene ama sen demek onları çamur atmak gibi algıladın

ilginç yani

ben öyle uzun ve bir birinden anlamsız yazı yazmayı beceremiyorum...

Gönderi tarihi:
bu kadar uzun yazmana gerek yoktu sevgili arkadaşım

buradan derli toplu ancak bir cümle çıkar

:)

beşer beşerdir, yani derler ya ''beşer şaşar'' diye

insan ise ademdir, adamdan gelen adem yani

 

ikide bir kişiselleştirme falan diyorsun da, nedir kişisel olan?

yoksa admin arkedeşlere bir şey mi demek istiyorsun?

:)

Kimseye birşey demek istemiyorum.

Önceki iletilerin kişiselleştirme olduğu için silindi...

Ha keza benimkiler de o yüzden silindi...

 

Söylediğim ve cevabında da göründüğü gibi bu konuda söyleyebileceğin

Ve altını doldurabileceğin çok bir bilgin yok.

Ekşi sözlük bilgisinden öteye geçebileceğini sanmıyorum.

 

Madem kısa ve öz bir yanıt istiyorsun:

"Beşer = Herhangi bir kul'dur."

"İnsan = Hakikate ermiş olan, Hakk'ta hakk olandır."

 

Bu konuya "Batıni Öğretiler"den bakmazsan ortaya bir türlü çelişkin çıkar.

Ve o açıdan bakamadığın da aşikar...

 

Asıl anlamadığım şey şu:

"Hem Batın vardır, hem de Zahir vardır"deyip

Nasıl oluyorda "Batıni Öğreti"den bahsetmiyor olabiliyorsun!

Komik... :lol::D

hakkımı yiyorsun be arkadaşım

İ'tezele arkadaşın açıklaması benim sözüm üzre geldi zaten, kendi kafasına göre bir şey söylemedi yani..

ben kısa kısa açıklamar getirdim gene ama sen demek onları çamur atmak gibi algıladın

ilginç yani

ben öyle uzun ve bir birinden anlamsız yazı yazmayı beceremiyorum...

İ'tezele ile aynı şeyden bahsetmediğiniz o kadar açık ki,

Açıklama bile yapmaya gerek duymuyorum... :D

Gönderi tarihi:
Bu konuya "Batıni Öğretiler"den bakmazsan ortaya bir türlü çelişkin çıkar.

Ve o açıdan bakamadığın da aşikar...

 

Asıl anlamadığım şey şu:

"Hem Batın vardır, hem de Zahir vardır"deyip

Nasıl oluyorda "Batıni Öğreti"den bahsetmiyor olabiliyorsun!

 

Batıni yorum ayrı bişidir

Batıni mezhebi ayrı bişidir, biz mezhepden bahsediyorduk

ikisi farklıdır biraz (kesin sana gene karşık gelecek)

ben şimdi her yazdıgım iletiyi daha anlaşılır olması için ardından bir daha açıklamak zorunda kalıyorrum ve bu gerçekden zor oluyor benim için..

Gönderi tarihi:
[ İ'tezele ile aynı şeyden bahsetmediğiniz o kadar açık ki,

Açıklama bile yapmaya gerek duymuyorum... :D

 

istersen bunu İ'tezele arkadaşım kendi cevaplasın

kendisi gerekli açıklamayı yapar, bekliyoruz kendisinden

 

beşer dogup beşer olarak ölmek kayıpdır

Gönderi tarihi:
Batıni yorum ayrı bişidir

Batıni mezhebi ayrı bişidir, biz mezhepden bahsediyorduk

ikisi farklıdır biraz (kesin sana gene karşık gelecek)

ben şimdi her yazdıgım iletiyi daha anlaşılır olması için ardından bir daha açıklamak zorunda kalıyorrum ve bu gerçekden zor oluyor benim için..

Tek anladığım şey, cevap veremedikçe yeni yeni şeyler çıkarttığınız...

 

Önce geçiştirdiniz...

Sonra "Batıni açıdan bakmıyorum" dediniz...

Şimdi de "Batıni yorum ayrıdır, Batıni mezhep ayrıdır" diyorsunuz...

 

Ya hu ben size bunları sormuyorum...

 

Bakın kaçıncı keredir açık ve net olarak

Ve bu sefer genişletilmiş olarak soruyorum:

"Size göre, referans aldığınız Kur'an ayetleri ışığında, Beşer ve İnsan nedir?"

 

Nereden alıp almadığınız önemli değil...

Yeter ki açıklayacağınız varsa açıklayın...

Bakın İ'tezele birkaç cümle ile (ki benim anladığım açıdan olduğunu düşünüyorum) açıklamış.

Kendisini tanıdığım kadarıyla bakış açısını biliyorum.

Fakat sizin bakış açınız net değil ve ifade de edemiyorsunuz.

 

Sizin ifadenizden anladığım şey şu:

Beşer; Kul'un hata yapan, hayvani yönüdür...

İnsan; Kul'un İslam ile aydınlanmış, Mü'min yönüdür...

 

Doğru mudur?

 

Doğru ise eğer, bu düşüncenizi açmanızı ve temellendirmenizi istiyorum...

Eğer en baştan demogoji yerine soruma bu yönde cevap verseydiniz, konuyu niçin "Arapça Beşer, Farsça İnsan" konusuna getirdiğimi anlayacaktınız.

 

Soruma "Doğru" cevabını verdiniz sayarak şu soruyu eklemek istiyorum:

"Beşer" ile "İnsan" ayrımı bu kadar basit midir?

Yani niçin Apaçık Arapça İndirilmiş Kur'an-da, Farsça bir kelime özellikle "Tanrı'ya Yaklaşan Kul" yani "Hayvanlıktan Sıyrılan Kul" anlamında kullanılmış?

Temeli başka birşey olabilir mi acep?

 

Bu konuda pek birşey bilmediğim için böyle sorular soruyorum, yanlış anlamayın. :):lol::D

 

Not olarak şunu söylemek istiyorum ki:

Olaya "Batıni" olarak bakıyorum...

 

istersen bunu İ'tezele arkadaşım kendi cevaplasın

kendisi gerekli açıklamayı yapar, bekliyoruz kendisinden

 

beşer dogup beşer olarak ölmek kayıpdır

Yani "Hakikaten diyecek birşey bulamıyorum" diyorsun!

Gönderi tarihi:

Boşig, anlaşılan yanıt gelmeyecek. Yalnız ben merak ettim bu konu üzerinde niye durduğunu. Merak ettim, beşer ile insan arasındaki farkı söyler misin? Yeni bir şey öğrenirsem memnun olurum...

Gönderi tarihi:
Yani niçin Apaçık Arapça İndirilmiş Kur'an-da, Farsça bir kelime özellikle

 

''apaçık Arapça indirilmiş Kur'an'' ayetini de pek anladıgını sanmıyorum...

sevgili kardeşim her iletinde yeni cevaplar vermeyi gerektirecek o kadar çok şey varki

kitap yazsak ancak kafi olur

:)

oda beni sıkar

 

ama tartışıln konu hakkında bir fikre varmışsın

buna sevindim

Gönderi tarihi:
Boşig, anlaşılan yanıt gelmeyecek. Yalnız ben merak ettim bu konu üzerinde niye durduğunu. Merak ettim, beşer ile insan arasındaki farkı söyler misin? Yeni bir şey öğrenirsem memnun olurum...

:) benim en son kaldığım yerde fark olmadığını ve farklı dillerde ki farklı teleffuz olduğunu,yani aynı anlama geldiklerini anlamıştım,,konu nerelere geldi..

ingilizcede "el" organının adı "hand" ise,türkçede karşılığı "el" ise (hand=el),, bununda beşer=insan oluşunu,başka bir arkadaşımızın bu iki aynı kelimeyi,farklı anlamdaymış gibi vermesine tepki olarak açıklamıştı.. Fakat olay öyle bir kendini aştı ki,devamını okuyamaz hale geldim.. :)

Gönderi tarihi:
:) benim en son kaldığım yerde fark olmadığını ve farklı dillerde ki farklı teleffuz olduğunu,yani aynı anlama geldiklerini anlamıştım,,konu nerelere geldi..

ingilizcede "el" organının adı "hand" ise,türkçede karşılığı "el" ise (hand=el),, bununda beşer=insan oluşunu,başka bir arkadaşımızın bu iki aynı kelimeyi,farklı anlamdaymış gibi vermesine tepki olarak açıklamıştı.. Fakat olay öyle bir kendini aştı ki,devamını okuyamaz hale geldim.. :)

 

derdimiz ingilizcede elin ne anlama geldigi degildi

el çok somut bişi takdir edersiniz ki

Gönderi tarihi:
:) benim en son kaldığım yerde fark olmadığını ve farklı dillerde ki farklı teleffuz olduğunu,yani aynı anlama geldiklerini anlamıştım,,konu nerelere geldi..

Eh yani ftoyd, sen de benim kavrayışımdan şüphe edersen... Alındım. Hatta küstüm. Bu açıklamanın yapılacağı insan mıyım, kavramaz biri miyim?

 

(Beşer=insan, biri Farsça, biri Arapça sadece, fark var diyorsan açıkla da bilelim) vurgusunu tabii ki anladım. Ama bırak da Boşig'den zahir-batın hakkında bir şeyler öğrenelim. Bu beşer-insan farkı veya aynılığı, farketmez, ama bu konu üzerinden bir çıkarım yapacağını umuyordum. Hayat çok ince nüanslarda ayrımlanır ve anlamlanır, bunu hiç gözardı etme. Çok küçük bir nüans yakalamak benim için çok değerlidir.

 

Hatta bu iki kelimenin de Arapça olduğunu sanıyorum. Bu işten bir mevzu kokusu aldım, o yüzden sordum. Beni kavrayamamış yerine koyduğun için teessüf ederim. Bilirsin, sana karşıyım ama seni anlıyorum. Bunu bildiğine eminim...

 

NOT 1: George Amca (Orwell) bu konuyu "Animal Farm (Hayvan Çiftliği) romanında güzel anıtlaştırır:

 

Hayvan çiftliğinde devrim yaparak idareyi ele geçiren domuzlar, çiftliğin duvarına insanları kovduktan sonra şöyle yazarlar:

 

"Bütün hayvanlar eşittir!" Aradan çok zaman geçmeden bazı imtiyazlar elde eder ve cümlenin altına ekleme yaparlar: "Ama domuzlar daha eşittir!"

 

NOT 2: Bir ara Allah-Tanrı kelimeleri arasındaki farka dair kopan tartışmayı hatırlarsak hiç de haksız değilim sormakta...

Gönderi tarihi:
Eh yani ftoyd, sen de benim kavrayışımdan şüphe edersen... Alındım. Hatta küstüm. Bu açıklamanın yapılacağı insan mıyım, kavramaz biri miyim?

 

(Beşer=insan, biri Farsça, biri Arapça sadece, fark var diyorsan açıkla da bilelim) vurgusunu tabii ki anladım. Ama bırak da Boşig'den zahir-batın hakkında bir şeyler öğrenelim. Bu beşer-insan farkı veya aynılığı, farketmez, ama bu konu üzerinden bir çıkarım yapacağını umuyordum. Hayat çok ince nüanslarda ayrımlanır ve anlamlanır, bunu hiç gözardı etme. Çok küçük bir nüans yakalamak benim için çok değerlidir.

 

Hatta bu iki kelimenin de Arapça olduğunu sanıyorum. Bu işten bir mevzu kokusu aldım, o yüzden sordum. Beni kavrayamamış yerine koyduğun için teessüf ederim. Bilirsin, sana karşıyım ama seni anlıyorum. Bunu bildiğine eminim...

 

NOT 1: George Amca (Orwell) bu konuyu "Animal Farm (Hayvan Çiftliği) romanında güzel anıtlaştırır:

 

Hayvan çiftliğinde devrim yaparak idareyi ele geçiren domuzlar, çiftliğin duvarına insanları kovduktan sonra şöyle yazarlar:

 

"Bütün hayvanlar eşittir!" Aradan çok zaman geçmeden bazı imtiyazlar elde eder ve cümlenin altına ekleme yaparlar: "Ama domuzlar daha eşittir!"

 

NOT 2: Bir ara Allah-Tanrı kelimeleri arasındaki farka dair kopan tartışmayı hatırlarsak hiç de haksız değilim sormakta...

Aşkolsun ya,sen şimdi küstün mü bana?? :o:(:blush::hug:

Konuyu okumamışlığımdan canım arkadaşım.. hatta arada bir çıkış yaptım bu mesajla, bi arkadaşımız bir tarafa taraf olduğumu sandı.. halbu ki sadece olayın başında kaldığımı yazmıştım.. neyse .. senin de dediğin gibi, bu mevzudan çok şey çıkacak gibi.. dil bilimci olmadığıma göre,bakalım arkadaşlar neler aktaracak bizlere.. anlaşılan sadece okumakla yetinmeli şahsım adına.. :)

Sevgilerimle..

Gönderi tarihi:

Ftoyd, senin de doğru algıladığın gibi küsme muhabbeti tabii ki tamamen şakaydı.

 

Burdan bir mevzu çıkacak çıkmayacak emin değilim ama, burdan bir nüans yakalamak isterim aslında. Yani sonuçta mevzuları hep tartıştık, tükettik. Bundan sonra ince nüanslara yoğunlaşacaz.

 

Şimdi aynı anlama gelen iki kelime, aynı kaynakta ayrı ayrı kullanım buluyorsa, bunun bir nedeni olmalı. Konu şu: Bu nüans iddia edildiği kadar derin bir ayrım mıdır? Yoksa cennetlik-cehennemlik ayrımına şartlanmış zihinler bu konuda bile hemen bir ayrımcılık havası mı algılamaya şartlanmışlar?

 

Ben dinin soyut ve en güçlü ayrımcılık kaynağı olduğu gibi bir tez üzerinde sıkça ve önemle durduğumdan ve buradan laiklik vurgusuna gitmeyi amaçladığımdan konu dikkatimi çekti.

 

Bak amacımı, yöntemimi açıkça söylüyorum. Gizlilik, ard niyet yok.

 

Karşıtlığa rağmen sevgiler için teşekkür eder, aynıyla karşılık veririm...

Gönderi tarihi:
Boşig, anlaşılan yanıt gelmeyecek. Yalnız ben merak ettim bu konu üzerinde niye durduğunu. Merak ettim, beşer ile insan arasındaki farkı söyler misin? Yeni bir şey öğrenirsem memnun olurum...

Demirefe, elbette ki cevap gelemeyecek...

Çünkü ortaya birşey atıldı ama atan kişinin kendisi de ne demek istediğini bilmiyor.

On kadar sordum ve on kadar cevap verdi...

Bu cevaplarının hiçbirisi soruya bile değinmedi...

O kadar ileti yerine bir tane doğru düzgün bir cevap verse anlardık...

 

Arkadaşın ele aldığı ama anlatamadığı "Beşer" ile "İnsan" farkı şuna dayanıyor:

Müslüman olursan, "İnsan" olmak için gerekli adımı atmış olursun...

Çünkü ona göre normalde biz "Beşer"izdir, yani hayvani bir nefsimiz var...

Hatalar yaparız eğer İnsan olamazsak yani Müslüman olamazsak...

İşte Müslüman olunca yani İnsan olunca bu hatalardan sıyrılırız...

Hele hele Mü'min olunca (biliyorsunuz ki her Müslüman Mü'min değildir) yeme de yanında yat...

Mantığının temeli bu...

 

1- Oysa Kur'an-a bu açıdan bakılırsa büyük bir çelişki ortaya çıkıyor ama arkadaş bunun farkında değil.

Öncelikle Kur'an-da Tanrı, diğer Kutsal Kitapların değiştirilmiş olduğunu iddia etmiyor...

(bu bilgiyi tüm Müslümanlar değil ama teker teker ferdi olarak farkedebiliyorlar anca... Sayın Ftoyd'un mesela bu yönde düşündüğünü biliyoruz)

Yani Hallac-ı Mansurun da dediği gibi bu kitapların hepsi, aynı yere farklı yollardan götüren kitaplar.

Dahası Kur'an bu kitapları referans alıyor, onları onaylıyor, değiştirildiklerini hiç mi hiç iddia etmiyor.

Sadece değiştirmeye kalkanların, değiştirmek için uğraşanların olacağını, olduğunu iddia ediyor...

 

2- Bununla bağıntılı asıl nokta Kur'an-da Bakara Suresi 62'de şu ibarenin geçmesidir:

"Şu bir gerçek ki, iman edenlerden, Yahudilerden, Hıristiyanlardan, Sâbiîlerden Allah'a ve âhiret gününe inanıp barışa ve hayra yönelik iş yapanların, Rableri katında kendilerine has ödülleri olacaktır. Korku yoktur onlar için, tasalanmayacaklardır onlar."

 

Burada 1 ve 2 nolu paragraflar arasında bir tutarlılık var...

Ama adısaklıadam'ın düşüncesi ile Kur'an-ın benimsediği bu düşünce arasında büyük çelişki var...

 

Yani "İnsan" olmak yani Beşerlikten sıyrılmak için, Kur'an-ın mantığına göre bile sadece Müslüman olmak gerekmiyor...

İman Edenlerden, Yahudilerden, Hıristiyanlardan, Sabiilerden Rablerine inananlar (Hz. Muhammed'i peygamber olarak tanımak şart koşulmuyor dikkat edin) için öteki alemde hayırlar vardır, korku yoktur...

Hem zaten bu kitaplarda Ehl-i Kitaptır...

 

"Ayeti Cımbızlamışsın" diyebilecek olanlar için söylüyorum ki konuyla ilgili ayetin ardıllarında ya da öncüllerinde de Hz. Muhammed'den bahsedilmiyor, Musa hikaye ediliyor...

 

Normal olarak bakıldığında olay budur...

Ama bildiğin gibi olaya birde Batın olarak bakan düşünce vardır.

Onu uzun uzun anlatmaya gerek yok:

Hakikate ulaşabilen yani "Ene'l Hakk" diyebilecek kadar pişmiş olan kimse "İnsan"dır...

Pişmeyen ise "Beşer"...

En azından Tasavvuf bunu bu şekilde ele alır...

 

Hamdım, piştim, yandım...

Gönderi tarihi:

Kur'an'a inanmayanlar, Allah'ın 'iddia' ettigini söyleyenler, iş kendi düşüncelerini dogrultmaga gelince Kur'an'dan örnekler vermeye başlıyor.

bu ne derin bir çelişki?

Kur'an'ı Kur'an'la yalanlama *******...

hem öyleyim, hem böyle, aslında ne oldugum belli degil vb.vb.

.........................

 

 

 

Öncelikle Kuran'da geçen İslam kelimesiyle, Allah'ın gönderdiği bütün dinler kastediliyor. Nitekim pek çok peygamber hakkında müslim ifadesi kullanılıyor.

Maide 111, enam 163, Ali İmran 67, Yusuf 101 vb.

Yerilen husus ise, din sahiplerinin dinlerini tahrif etmeleri, Allah'ın emirlerini uygulamamalarıdır.

 

Al-i İmran Sûresi

 

84- De ki: "Allah'a, bize indirilen (Kur'ân)e, İbrahim'e, İsmail'e, İshak'a, Yakub'a ve torunlarına indirilene, Musa'ya, İsa'ya ve peygamberlere Rablerinden verilenlere inandık. Onların arasında hiçbir fark gözetmeyiz, biz O'na teslim olmuşlarız".

 

85- Kim İslâm'dan başka bir din ararsa ondan asla kabul edilmeyecek ve o ahirette de zarar edenlerden olacaktır.

 

86- İnandıktan, Peygamber'in hak olduğuna şehadet ettikten ve kendilerine açık deliller geldikten sonra, inkâra sapan bir milleti Allah nasıl doğru yola eriştirir? Allah zalimler güruhunu doğru yola iletmez.

 

...........................................

Kuran ehli kitabı neye çagırıyor? onlarca ayet ortada, bu ayetler neyin ne oldugunu ortaya koyuyor zaten

 

 

bütün peygamberler İslam dininin tebligcisidir. Allah katında İslamdan başka dinde yoktur.

Kur'an ayetlerini bu bütünlikde degerlendirmek gerek.

buna uynuyorsa yeni baştan ele almak lazımdır

vesselam.

Gönderi tarihi:
Kur'an'a inanmayanlar, Allah'ın 'iddia' ettigini söyleyenler, iş kendi düşüncelerini dogrultmaga gelince Kur'an'dan örnekler vermeye başlıyor.

bu ne derin bir çelişki?

Kur'an'ı Kur'an'la yalanlama ******...

hem öyleyim, hem böyle, aslında ne oldugum belli degil vb.vb.

 

Senin mantık diye birşeyden haberin var mı?

Ekmek arası yapılıp yenmez.

 

Kuran'a inamayan insanlar, Kuran'a neden inanılmaması gerektiğini;

 

1. Kuran içinde bulunan ve birbiriyle çelişen noktaları,

2. Bilimle çelişen noktaları

3. Ahlak, adab ve adaletle çelişen noktaları

göstererek ispatlıyorlar.

 

Neden çok kötü yazılmış bir kitap olduğunu ortaya koyuyorlar.

 

Bir Matematik Kitabı;

2+2=5 eder diye sana öğretir de,

 

Sonra aynı kitapta;

2+2=15 diye bir iddiada bulunulursa, bu iddianın yanlışlığını, yine o kitabın 2+2=5 diyen sayfasını gözüne sokarak ispatlarsın.

 

Bu, kitabı kendi kendiyle yanlışlamaktır.

 

Bunda şaşılacak ne var?

 

*

 

Eğer bir Matematik kitabı 2+2= 5 diyorsa, kitabın diğer sayfalarına bakmadan, 2+2=4 olduğunu gösterirsin.

 

Bu, bilimsel olarak kitabın yanlışlığını göstermektir.

 

*

 

Eğer bir Matematik Kitabı, 2+2=? işleminin sonucu Abuzittin yaparsa 5, Abuzer yaparsa 6 eder diyorsa, bu kitabın, ahlaka, adaba ve adalete uygun olmadığını ispatlarsın.

 

*

 

Mantık denen şeyin ekmek arası yapılıp yenmediğini öğrendiğin zaman önündeki sorunların birçoğunu çözmeye başlayacaksın.

 

Saygılar.

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.