Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

İnsan Kaynakları Uzmanlarına Göre İşyerinde Asla Yapmamanız Gereken 18 Şey

You-Should-Never-Do-At-Work.jpg

İş çok karmaşık olabilir ve kendinizi korumak için belirli bir davranış kurallarına uymanız gerekir. Belirli bir şekilde davranarak, işvereninizin iyi tarafında kalabilir ve sorunsuz bir kariyerin tadını çıkarabilirsiniz. Bu makalede, işteyken tamamen kaçınmanız gereken 18 şeye bakıyoruz.

Sosyal Medyayı Kötüye Kullanma

Uygunsuz sosyal medya kullanımı kariyerinizi ve şirketinizin itibarını olumsuz etkileyebilir. Ne yapacağınızdan emin değilseniz, iş yerinizdeki sosyal medya politikasının ne olduğunu sorun. Barcan + Kirby hukuk firması, sözleşmenizi ihlal edebileceğiniz için sosyal medyada işiniz hakkında olumsuz konuşmaktan kaçınmanızın genellikle önerildiğini söylüyor.

Tacizi Göz Ardı Etmek

Her türlü taciz, toksik bir çalışma ortamı yaratır ve her zaman bildirilmelidir. Taciz fiziksel olmak zorunda değildir; sözlü veya görsel de olabilir. Şüpheli görünen bir şey görürseniz, kötü davranışın kurbanı olan kişiyi korumak için amirinizle görüşün.

Dedikodu Yaymak

Dedikodu yaymak güveni zedeleyebilir ve profesyonel ilişkilere zarar verebilir. Herkes kişisel dramalara karışmak için değil, işleri halletmek için iş başındadır. Dedikodu yapmak sadece diğer insanlara zarar vermekle kalmaz, aynı zamanda iş arkadaşlarınız size güvenmeyi bırakacağından itibarınıza da zarar verebilir. İnsanların dedikodu yaptığını gördüğünüzde, kibarca özür dileyin ve konuşmadan kaçının.

İş Cihazlarını Aşırı Kişisel Kullanım İçin Kullanmak

İş cihazlarının aşırı kişisel kullanımı güvenlik risklerine ve üretkenliğin azalmasına yol açabilir. Güvende olmak için, telefonunuzu çalışma saatleri içinde kaldırın ve yalnızca molalarınızda veya işiniz bittiğinde kullanın. İş yerinizdeki cihazınız da yaptığınız işin türüne bağlı olarak bir güvenlik riski oluşturabilir.

E-posta Adabına Uymamak

İyi bir e-posta adabına sahip olmak için çok şey gerekir. HubSpot'un önerdiği alışkanlıklardan bazıları arasında tonunuzu profesyonel tutmak, belirsiz konu satırlarından kaçınmak, doğru e-posta noktalama işaretleri ve iyi dilbilgisi kullanmak ve profesyonel bir e-posta selamlaması seçmek yer alır. E-postaların sonsuza kadar süreceğini her zaman unutmayın, bu nedenle söylediğiniz her şey sonsuza dek kayıtlarda kalır.

İş Birliği Yapmayı Reddetmek

Şirketinizi yeni kurmadıysanız, iş yerinde her zaman iş birliğine ihtiyaç vardır. Çoğu rol bağımsız değildir ve bu nedenle başarılı olmak için birbirlerine bağlıdır. İş birliği konusunda zorluk çekiyorsanız, başkalarına ulaşmak ve onlara nerede yardıma ihtiyaçları olduğunu sormak yardımcı olabilir.

Başkalarının Çalışmalarının Kredisini Almak

Başkalarının çalışmalarının kredisini almak doğru değildir. Bu, sizi sahtekâr gösterebilir ve ekibinize zarar verebilir. Başkalarının sıkı çalışmasını kendi çalışmanız olarak gördüğünüzde, takım arkadaşlarınız takdir edilmediğini ve üzüldüğünü hissedebilir. Bunun yerine, her zaman işi kimin yaptığını söylediğinizden emin olmalısınız. Bu, ekibi mutlu eder ve adil olduğunuzu gösterir.

Sağlık ve Güvenlik Protokollerini Göz Ardı Etmek

İşyerinde sağlık ve güvenlik kurallarını göz ardı etmek çok risklidir. Her işyerinde kask takmak veya prosedürleri takip etmek gibi önemli güvenlik kuralları vardır. Bu kurallara uymazsanız, siz ve iş arkadaşlarınız yaralanabilirsiniz. İşyerinde herkesin güvenliğini sağlamak için her zaman güvenlik kurallarına uymak ve başkalarının da aynısını yapmasına yardımcı olmak iyidir.

Geç veya Hazırlıksız Gelmek

Sık sık işe geç kalmak, insanların umursamadığınızı düşünmesine neden olabilir. İşinizi daha da kötüleştirebilir ve zamanında gelen iş arkadaşlarınızı üzebilir. Zamanında ve hazır olmak, başkalarına saygı duyduğunuzu ve işinizi ciddiye aldığınızı gösterir. Günlük bir plan oluşturmak ve bir gece önceden hazırlık yapmak, zamanında ve hazır olmanıza yardımcı olabilir.

Ofis Politikalarına Katılmamak

Ofis politikalarına dahil olmak, ana hedeflerinizden dikkat dağıtabilir ve çatışmalara yol açabilir. Business News Daily, "Olumlu politik davranışa bir örnek, değerlerinizi veya kuruluşun değerlerini tehlikeye atmadan kariyer gelişimi için etkilerinden yararlanma hedefiyle kendinizi önemli etkili kişilerle özdeşleştirmek ve onlarla uyumlu hale getirmektir." diyor.

Uygunsuz Giyinmek

Farklı işlerin farklı kıyafet kuralları vardır. Örneğin, bazı yerlerde takım elbise giymeniz gerekebilirken, diğerleri daha rahat bir şeyler giymenize izin verebilir. İşe yanlış kıyafetler giymek başkalarında kötü bir izlenim bırakabilir. İş yerinizin kıyafet kurallarını anlamak ve bunlara uymak önemlidir çünkü bu, profesyonel ve saygılı olduğunuzu gösterir.

Kişisel Sorunlarınızı İşe Getirmek

Herkesin zor günleri olur, ancak bu sorunların işinizi etkilemesine izin vermek iş kalitenizi düşürebilir. Bir arkadaşınızla veya bir danışmanla konuşmak gibi stresle başa çıkmanın yollarını bulmak yardımcı olabilir. Bu şekilde, kişisel sorunlarınızın işinizi etkilemesini önleyebilirsiniz.

İşyerinde Zorbalığa Katılın

İşyerinde zorbalığa katılmak çok zararlıdır. Zorbalık, birinin başka bir kişiye tekrar tekrar kötü veya incitici davranması anlamına gelir. Bu, iş yerini başkaları için korkutucu ve düşmanca hale getirebilir. Zorbalık görürseniz, zorbalığa uğrayan kişiye sesinizi çıkarmanız veya yardım etmeniz önemlidir.

Değişime Direnmek

Değişim genellikle iyidir çünkü yeni fikirler ve iyileştirmeler getirir. Yeni şeyler yapmanın yollarına direnirseniz, bu sizi ve herkesi geride tutabilir. Değişiklikleri kabul etmeyi ve desteklemeyi öğrenmek sizin ve iş yerinizin başarılı olmasına yardımcı olabilir. Değişim hayatın bir parçasıdır ve buna karşı koymak yalnızca hayal kırıklığıyla sonuçlanacaktır.

Uygunsuz Şakalar Yapmak

Kötü veya karanlık şakalar yapmanın bir zamanı ve yeri vardır. Bu tür şakalar meslektaşlarınızı yabancılaştırabilir ve disiplin işlemlerine yol açabilir. Başkalarının kendilerini kötü hissetmelerine neden olabilecek hassas konulardan kaçının; başkalarını güldürmek kesinlikle işinizi kaybetmeye değmez.

Gizliliği ve Mahremiyeti İhlal Etmek

Bir işletmeyi yönetirken gizlilik ve mahremiyet büyük önem taşır. Bu nedenle müşterilerin verilerini olası güvenlik ihlallerinden korumak sizin sorumluluğunuzdadır. İskoçya Hukuk Derneği, bunu yapmamanın sizin ve genel olarak şirketin büyük yasal sonuçlarına yol açabileceğini söylüyor.

Saldırgan veya Saldırgan Bir Dil Kullanmak

İş yerinde insanlarla konuşmanın belirli bir yolu vardır. Saygılı, profesyonel olmalı ve saldırgan olmamalıdır. Elbette hatalar yapılabilir, ancak her zaman işleri temiz tutmak için elinizden gelenin en iyisini yapmalısınız. Saldırganlıktan kaçının, çünkü haklı olduğunuzda bile insanları rahatsız edecektir.

Geri Bildirimleri Göz Ardı Etmek

Geri bildirimleri göz ardı etmek, profesyonel gelişiminizi durdurabilir ve fırsatları kaçırmanıza yol açabilir. Kişisel algılamayın ve sizden daha fazla şey bilen insanlardan eleştiri almaya çalışın. Yapıcı eleştiri sizi aşağı çekmek için değil, mesleğinizde büyümenize yardımcı olmak içindir.

Kaynak: Country Going

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.