Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

Mark Zuckerberg ile Her Şeyde Aynı Fikirde Değilim, Ama Başarı Hakkında Şu 4 Noktayı Vurguluyor

sunset-1807524.jpg

Mark Zuckerberg en başarılı girişimcilerden biri olarak ortaya çıktı. Facebook'u kurarak sosyal medyada bir fırsat gördü ve Instagram'ı sadece 1 milyar dolara satın aldı.

İş adamı tartışmalardan uzak kalmadı. Bazı insanlar sosyal medyanın çocukları nasıl etkilediği konusunda endişeli ve Washington'da defalarca sorguya çekildi. Koridorun her iki tarafındaki insanlar, platformunda yanlış bilgi yaydığı ve bunu ele almak için yeterli şey yapmadığı için Zuckerberg'i suçladılar. İnsanlar ayrıca şirkete karşı veri ve gizlilik sorunlarını gündeme getirdiler ve bunlardan bazıları büyük skandallara dönüştü. Cambridge Analytica skandalı son on yılın en büyük hikayelerinden biriydi.

Ancak, Zuckerberg'in yıllar içinde sağladığı ve bugün hala yankılanan bazı içgörüler var. Bu bilgiler, bir sonraki seviyeye ulaşmak isteyen hevesli girişimcilere ve ek iş yapanlara yardımcı olabilir. Zuckerberg mükemmel olmasa da, bu tavsiyelerle hedefi tam on ikiden vuruyor.

En Büyük Risk, Hiçbir Risk Almamaktır

Birçok insan risk almaktan korkar. Bir yatırımda para kaybedebilir, bir rakibin pazar payınızı almasını izleyebilir veya kendinizi zorlu bir durumda bulabilirsiniz. Ancak Zuckerberg, en büyük riskin hiçbir risk almamak olduğunu belirtiyor.

Girişimciler için harika bir içgörü çünkü ilerlemek için risk almanız gerekiyor. Girişimciliğe başlamak zaten risklidir. Herkes 9'dan 5'e bir işin istikrarını bırakmak istemez, ancak sonunda bu adımı atmak daha fazla gelir artışının yolunu açabilir.

Risk almazsanız, ilerleyemezsiniz. Kenarda kalarak kuantum sıçramaları yapamazsınız. Elbette, bu pervasız olmanız gerektiği anlamına gelmez. En başarılı girişimciler hesaplanmış riskler alır. Instagram'ı 1 milyar dolara satın almak Zuckerberg için riskli bir hareketti, ancak bunu iyi hesapladı ve karşılığını alacağını biliyordu.

Hızlı Hareket Et ve Şeyleri Kır

Facebook'un ilk günlerinde, şirketin sloganı hızlı hareket etmek ve şeyleri kırmaktı. Zuckerberg, veri ve gizlilik sorunları daha yaygın hale geldiğinden beri sloganı ayarlamış olsa da, orijinal slogan yeni kurulan şirketler için iyi bir slogandır.

Hızlı hareket etmek, işletme sahiplerinin büyüme fırsatları hakkında daha fazla bilgi edinmelerini ve ilerlemenin en iyi yollarını belirlemelerini sağlar. Yavaş hareket ederseniz, rakipleriniz zemin kazanır ve potansiyellerini genişletir.

Hızlı hareket etmek ve şeyleri kırmak her zaman milyarlarca dolarlık şirketler için işe yaramasa da, yeni başladığınızda bu zihniyeti benimsemek daha kolaydır.

Kendinizi İndirime Sokmayın

Zuckerberg insanlara kendilerini indirime sokmamalarını söyledi. Bu tavsiye, ne yapıyor olurlarsa olsunlar herkesi etkiler. Bir ürün veya hizmet satıyorsanız, indirim teklif etmek için acele etmemelisiniz. İndirim teklif etmek veya kendinizi küçümsemek, insanların ürünleriniz ve hizmetlerinizle daha az ilgilenmesine neden olabilir.

Kendinizi indirime sokmak yerine, tam değerinizi ortaya koyma konusunda kendinize güvenmelisiniz. Bu zihniyet, bir satış görüşmesinin daha sorunsuz geçmesini sağlayabilir. Bazı insanlar indirimi tercih edebilirken, genellikle bu insanlarla çalışmaktan kaçınmak daha iyidir. En fazla indirim isteyen müşteriler genellikle en muhtaç olanlardır. Ürün ve hizmetleriniz için tam fiyatı ödemekten rahat hisseden şirketlerle çalışmak genellikle daha iyidir. Kendinize indirim yapmayı bıraktığınızda, daha iyi şirketler çekebilirsiniz.

İnsanlar Ne Söylediğinizle Umursamaz, Ne Yaptığınızla Umursar

"Konuşmak ucuzdur" Zuckerberg'in paylaştığı fikri yakalamanın daha basit bir yoludur. Konuşmanızı destekleyen başarılarınız varsa insanlar sizi daha ciddiye alır. Çok fazla övgünüz yoksa, deneyiminizi ve becerilerinizi vurgulayabilirsiniz.

Başarılı ürün ve hizmetlere sahip olmak daha fazla satış üretmeyi kolaylaştırır. Potansiyel müşterilerin bir sonraki adımı atmalarını engelleyebilecek çok fazla sorusu ve itirazı olmaz. Harika bir iş çıkarırsanız ve önemli projeler inşa ederseniz, müşteriniz olmak ve sizi aktif olarak aramak isteyen kişiler olabilir.

Mark Zuckerberg'in bu dersleri, başarılı olmasının nedenlerinden biridir. En keskin eleştirmenleri bile onun çok az kişinin ulaşabileceği girişimcilik zirvelerine ulaştığını kabul etmelidir. Ondan öğrenmek ve en iyi içgörülerini toplamak yolculuğunuzda size yardımcı olabilir.

Kaynak: 24/7 Wall St

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.