Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 16 Mart Admin Gönderi tarihi: 16 Mart Adam bir yıldan fazla 20'den fazla elektrikli otomobil kullanmış ve 8'ini Önermiş Geçtiğimiz yıl 20'den fazla elektrikli otomobili test ettim - işte 2025'in şimdiye kadarki en iyi 8 EV'si Elektrikli araçları çevreleyen belirsizlik seviyelerine rağmen, küresel otomotiv üreticileri ürün gamlarını benzeri görülmemiş bir oranda yeni elektrikli modellerle güçlendiriyor. Çin'deki güçlü satışlar ve Avrupa'daki artan benimseme, çok sayıda daha uygun fiyatlı seçeneğin piyasaya sürülmesiyle (ya da buna ücret mi verilmeli?) desteklendi ve elektrikli ulaşımı kitleler için aniden daha ulaşılabilir hale getirdi. Trump'ın dayattığı tarifeler ve Beyaz Saray'daki genel EV karşıtı duygu nedeniyle pil elektrikli araçların geleceği konusunda büyük bir belirsizlik olan ABD'de bile, araştırma şirketi Rho Motion'a (Reuters aracılığıyla) göre ABD'de satışların 2025'te %16 oranında artması öngörülüyor. Belki de daha önemlisi, dünyanın en büyük otomobil üreticileri, içten yanmalı motorları bırakıp elektrikli motorlar ve pil paketlerine yönelmelerine rağmen şu anda bazı harika otomobiller piyasaya sürüyor. Örneğin, çok beğenilen Renault 5 E-Tech Avrupa'da çok sayıda ödül ve övgü aldı, Kia'nın devasa EV9 elektrikli SUV'si 2024'ün sonlarında Dünya Yılın Otomobili ödülünü alırken, Hyundai Ioniq 5 N Dünya Performans Otomobili ödülünü aldı ve Dünya Şehir Otomobili unvanını tamamen elektrikli Volvo EX30 aldı. Biraz garip yabancılar olmaktan uzak, günümüzün elektrikli araçları gerçekten de satıştaki en iyi arabalardan bazıları - nokta. Geçtiğimiz yıl bolca kullandıktan sonra, beni en çok etkileyen sekiz tanesi bunlar. 8. Mini Cooper Electric Mini'nin klasik hatchback'ini elektriklendirmek için yaptığı ikinci girişimin ilkinden çok daha başarılı olduğunu söyleyelim. 250 mil elektrikli sürüşe, daha hızlı şarj hızlarına ve yenilenmiş dış ve iç tasarıma adım atarken, küçük pil paketleri, göz yaşartıcı fiyat etiketleri ve kullanılamaz menziller geride kaldı. Aslında, Mini'nin en son elektrikli modelinin içi gerçek bir vurgu. Sir Alec Issigonis'in orijinal 1959 Mini'sine bir selam olarak, BMW Group aracın tüm işlevselliğini üstlenen ve işleme biraz karakter katan devasa dairesel bir dokunmatik ekran ekledi. Mini Etkileşim Birimi (kısaca MIU) olarak adlandırılıyor ve esasen ekranı ve iç ambiyansı yarışçı bir Go-Kart'tan, parlak bir dokunsal geçiş anahtarının çevrilmesiyle retro, neredeyse analog bir düzeneğe dönüştüren çeşitli Mini 'Deneyimleri' arasında geçiş yapmak için kullanılabiliyor. Hepsi, Android Açık Kaynak Projesi (AOSP) yazılım yığınına dayanan BMW Group'un en son OS 9 sistemini çalıştırıyor. Bu, hızlı tepki verdiği ve kavşaklardaki kameralardan canlı yayın görüntüleme ve uydu navigasyonundan gelen şerit bilgilerini düzgün bir dijital formatta üst üste bindirme yeteneği gibi bir dizi güzel numara sunduğu anlamına geliyor. Sahipleri ayrıca AirConsole uyumluluğu sayesinde ekranda çeşitli oyunlar oynayabilir, böylece araç şarj olurken Angry Birds oynayabilirsiniz; bu da daha hızlı halka açık satış noktalarından yaklaşık bir saat 20 dakika sürer. Ancak daha da önemlisi, bu araç düzgün bir Mini gibi idare edilir ve sürülür; hızlı ivmelenme ve hassas direksiyon, yollar virajlı olmaya başladığında onu idare etmeyi çok eğlenceli hale getirir. 7. Polestar 4 Kia gibi Polestar da son 12 ayda EV serisini hızla genişleten, tek araçlık bir şirketten üç araçlık bir seriye geçen bir başka otomobil üreticisidir; Polestar 3 ve 4, Polestar 2 sedanının kaldığı yerden devam eder. Her ikisi de SUV crossover olan Polestar 4, tartışmasız en çok konuşulan modeldir; bunun başlıca nedeni, arka camı kaldıran ve bunun yerine yalnızca dikiz kameralarına ve ekranlara güvenen ilk seri üretim otomobil olmasıdır. Tasarımın kullanıcı dostu olup olmadığı konusunda bazı soru işaretleri var, çünkü evcil hayvanlar kasvetli bagajda seyahat etmek istemeyecek ve sürücüler dikiz aynasında ne olduğunu değerlendirmek için bir ekran kullanmaya alışmak zorunda kalacaklar, ancak iyi görünüyor ve şu anda satışta olan diğer pek az şeye benziyor. 100 kW'lık bir canavar pil takımı ve 200 kW'lık bir motor sayesinde 272 hp veya çift motorlu 400 kW'lık bir varyantla bunun iki katı seçeneği var. Daha güçlü seçenek yolda inanılmaz derecede hızlı ve adaptif sönümleme sayesinde harika bir sürüş sağlıyor, ancak 200 kW'lık versiyon bile yeterince güçlü hissettiriyor ve yeniden şarj edilmesi gerekene kadar 385 mil menzil sağlıyor. Şarjın %10'luk bir durumundan %80'e ulaşması DC hızlı şarj cihazlarıyla 30 dakika sürüyor ve Android Automotive işletim sistemi aracın sistemlerine bağlı yerel Google Haritalar'a sahip, böylece akıllı rotalama kontrol durumunu ve durmak için en verimli yerleri ele alıyor. Ah, ve bu bir Polestar olduğu için - İsveç havalılığının özü - bilgi-eğlence sisteminde rehberli bir nefes egzersizi uygulaması ve güneşin zararlı ışınlarını engelleyen veya parlak, havadar bir İskandinav sürüş deneyimi için ışığı içeri alan devasa bir elektro-kromik panoramik cam tavan gibi özelliklere de sahip. Ancak ucuz değil, 56.000 $ / 59.990 £ / 81.500 AU$, yani yakın zamanda güncellenen Tesla Model Y'nin doğrudan rakibi. 6. Dacia Spring Elektrikli araçlara yöneltilen tekrar eden bir suçlama, bunların genellikle toplumun en zenginleri için ayrılmış olmasıdır. Hatta bu "daha uygun fiyatlı" modeller bile bir zamanlar 50.000 $ / 50.000 £ / 80.000 AU$ sınırını aşmıştı. Ardından, sadece 14.995 £ (yaklaşık 19.000 $ / 30.000 AU$) karşılığında tamamen elektrikli otomobiller sunan işçi sınıfı kahramanı Dacia Spring geldi. Eğer işleri basit tutmayı becerebiliyorsanız, Spring birçok kutuyu işaretliyor. Başlangıç için sadece 951 kg (2.096 lbs) ağırlığında ve biraz daha güçlü 48 kW motorlu modellerde tek bir şarjla yaklaşık 140 mil menzil sağlayan 26,8 kWh'lik küçük bir pil takımına sahip. Ancak bunlar bile 78 mil/saatte tükeniyor. Spring'i test etmeden önce, Dacia'nın halkla ilişkiler departmanı bana aracın nasıl görülmesi gerektiğini hatırlatmaları gerektiğini hissetti - sonuçta şehir içinde dolaşmak için çok ucuz bir EV ve başka pek bir şey değil. Ancak tüm bunları görmezden geldim ve hemen hiç düşünmeden 140 mil uzunluğunda bir gidiş-dönüş yolculuğuna çıktım. Ve tahmin edin ne oldu? Kesinlikle iyiydi. Elbette, Spring'in yoldaki en yavaş araçlardan biri olmasına alışmanız gerekiyor, ancak yine de otoyol trafiğine ayak uydurabiliyor ve nispeten konforlu. Gürültülü, evet, ancak ısıtıcıları, elektrikli camları ve elektrikle ayarlanabilen kapı aynaları var. Daha ne isteyebilirsiniz ki? Biraz daha fazla harcayın ve sağlanan bilgi-eğlence sistemi hiç de fena değil, Apple CarPlay ve Android Auto'nun yanı sıra geri görüş kamerası ve park sensörleri sunuyor. Ancak Spring bir eBike'tan çok daha büyük olmadığı için bunlara gerçekten ihtiyacınız yok. Her şeyden önce, evde 7 kW'lık bir duvar kutusundan şarj etmek sadece dört saat sürüyor (30 kW'lık maksimum şarj hızı halka açık şarjı uzun ve sıkıcı hale getirse de) ve sürüşü kesinlikle çok eğlenceli. Küçük, çevik ve 1980'lerin temel hatchback'lerini anımsatıyor. Eğlenceli, ucuz arabalar nüfusun büyük kesimlerinin hareket halinde kalmasını sağlamak için olmazsa olmazdır ve temellere geri dönmeyi dert etmiyorsanız, Dacia Spring kısa ve daha fazlasını başarıyor. 5. Hyundai Ioniq 9 Eğer devasa, insan taşıyan bir elektrikli araç arıyorsanız, artık aralarından seçim yapabileceğiniz çok sayıda seçenek var. Kia'nın EV9'u mükemmel, Volvo EX90 şık, bazı yerlerde biraz eksik olsa da ve VW ID Buzz fosil yakıtlar olmadan seyahat etmenin en eğlenceli yollarından biri olmaya devam ediyor. Bununla birlikte, yakın zamanda Kore'de sürdüğüm Hyundai Ioniq 9, tartışmasız en iyisi, ilginç tasarımı akıllıca, pratik dokunuşlarla ve yolculukları olumlu şekilde teşvik eden bir elektrikli menzille birleştiriyor. Altı veya yedi koltuklu bir iç konfigürasyonda belirtilebilir, ilki tipik olarak sıkışık bir binek otomobilinde olduğundan daha çok Emirates Havayolları'nda business class seyahat ediyormuş gibi hissettirir. Şu anda, yerel pazarlar ne kadara mal olacağını hesaplamakla meşgul olduğundan, resmi fiyatı yalnızca Kore Wan'ı (67 milyon) olarak biliyoruz. Ancak bilenlerin bana verdiği 65.000 £ (yaklaşık 84.000 $ / 133.200 AU$) civarında bile, paraya göre çok fazla araba gibi hissettiriyor. Seul'den Busan'a koşturduğum en üst düzey Calligraphy modeli, arkada yüksek çözünürlüklü ekranlar, yedi tane gerçekten rahat koltuk ve fırçalanmış alüminyum yüzeyler ve dayanıklı ama yumuşak deri benzeri kumaşlar gibi birinci sınıf dokunuşlarla süslenmiş bir iç mekana sahipti. Tam olarak bir performans canavarı olmasa da (eğer bunu istiyorsanız bir Hyundai Ioniq 5 N'ye ihtiyacınız var), Ioniq 9 yine de vites değiştirebiliyor ve dört tekerleğe de 430 bg güç sağlayan ikiz 160 kW'lık motorları barındıran üst düzey bir Performans AWD modeli var. Ancak bu daha nazik bir dev, otoyollarda zahmetsizce dolaşmaktan daha mutlu, muazzam 110,3 kWh'lik pil takımının doldurulması gerekene kadar 335 mile kadar yol sunuyor. Ancak bu bile 350 kW'lık bir şarj cihazıyla %10'dan %80'e geçmek için sadece 24 dakika sürüyor. 4. Tesla Model 3 Kabul ediyorum, şu an Elon Musk'ın dahil olduğu herhangi bir şeyin övgüsünü söylemenin tam zamanı değil, ancak güncellenen Model 3 yalnızca sürdüğüm en iyi Tesla değil, aynı zamanda piyasadaki en iyi EV'lerden biri. Ancak öfkeli bir kalabalığın saldırısına uğramadan önce, öncelikle, mevcut Tesla sahiplerinin neden araçlarını satmak istediğini anladığımı ve ikinci olarak, Model 3'ün hala 'dinamik' kusurları olduğuna inanan herkesle aynı fikirde olduğumu itiraf etmeliyim. Tesla'nın hala gerçek bir 'sürücü arabası' olmadığı gerçeğini aşabiliyorsanız, bir EV olarak performansından etkilenmemek zor - görünüşe göre elektrikli bir araçla günlük hayatı bir baş belası haline getiren tüm bu şeylerle başa çıkmak. Bilgi-eğlence sunumu rakipsiz (dokunmatik ekrana biraz fazla yer ayrılmış olsa bile), şarj deneyimi bir keyif ve genel iyileştirme ve yapı kalitesindeki büyük sıçramalar sayesinde en son Model 3 içeride daha konforlu ve daha kaliteli hissettiriyor. Tesla'nın uygulaması, şaşırtıcı olmayan bir şekilde, sektördeki en iyilerden biri ve şarj noktalarını bulmayı, şarj durumunu kontrol etmeyi ve uzaktan araç ayarlarıyla oynamayı kolaylaştırıyor. Bunun üstüne, arka koltuk yolcuları genellikle yalnızca çok daha pahalı olan daha lüks modellerde bulunan eğlenceden yararlanıyor. Aslında, genel iç mekan ambiyansı havadar ve davetkar, bu da onu aileler veya küçük çocukları olanlar için istekli bir seçim haline getiriyor. Neyse ki, tüm bu güncellemeler, benzer bir estetik revizyondan yararlanan Model Y'ye de uygulandı. Ancak bu, Tesla'yı şu anki zor durumundan kurtarmaya yetecek mi? Kesinlikle öyle umuyorum çünkü şirket neredeyse tek başına EV devrimini başlattı ve ürünleri şu anda şimdiye kadarki en başarılı ürünler. Aynı düşüncenin yeni Model S, Model X ve cesaret edip söyleyelim, uzun zamandır bize söz verilen yeni Roadster'a uygulanmaması utanç verici olurdu. 3. Maserati GranCabrio Folgore Porsche gibi Maserati de ana şirketi Stellantis'in güven eksikliği nedeniyle EV planlarını ICE'ye çeviren bir diğer şirket. Süper otomobil fanatiklerinin neden güçlü MC20'nin çift turbolu V6 'Nettuno' motorunu kaybetmesini istemediklerini anlamak kolay, ancak tamamen daha rahat olan GranCabrio söz konusu olduğunda, elektrikli bir güç aktarma sistemi o kadar da şaşırtıcı bir kavram değil. Kesinlikle değil, çünkü 92,5 kWh'lik batarya ve üç adet 300 kW'lık motor nefes kesici bir performans sağlıyor. Aşırı güçlendirme işleviyle, maksimum güç 818 bg olarak sabitlendi, bu da 2,8 saniyede 0-62 mil hızlanma süresine denk geliyor. Açıkçası saçma. Ancak uzun ve lüks Maserati sadece düz yolda hız veya sert virajlarla ilgili değil, çünkü bu araba Como Gölü'nün etrafında veya test ettiğim İngiltere'deki Surrey'in dış mahallelerinde kendini evinde hissediyor. Gücüne rağmen, sürüşü çok kolay ve temiz bir ikincil dokunmatik ekranda parmağınızı kaydırarak sadece 15 saniyede açılan katlanır kumaş tavan, ek bir ihtişam öğesi katıyor. Ancak tavan yerindeyken, kabinin neredeyse sessizliği sadece ara sıra enseye sıcak hava üfleyen boyun ısıtıcılarının uğultusu ve sağ ayak gömüldüğünde fütüristik performans sesleriyle noktalanıyor. İçten ve dıştan güzel olan Maserati'nin elektrikli bir üstü açık otomobile ilk girişimi (sadece MG şu anda gerçek bir rakip olduğunu iddia edebilir) sansasyonel olmaktan öte bir şey değil. Sadece 260 mil menzilinin geleneksel bir Gran Tourer'dan daha kısa olması ve 185.610 £ (206.995 $ / yaklaşık 328.000 AU$) fiyat etiketi nedeniyle yalnızca seçilmiş birkaç kişinin bu aracı deneyimleyebilmesi üzücü. 2. Porsche Macan EV Porsche, kısmen zayıf EV satışları ve elektrikli modellerine olan talebin azalması nedeniyle son zamanlarda manşetlere çıktı. Öyle ki, Alman marka başlangıçta yalnızca tamamen elektrikli olmasını planladığı modellere içten yanmalı motorları sıkıştırmayı düşündüğünü açıkladı. Geriye doğru atılmış bir adım gibi hissettiriyor, çünkü en son Macan EV mükemmel, Porsche'nin en son araç içi yazılımına, etkileyici menzile ve bir drag yarışında çoğu süper arabayı utandıracak Turbo varyantlarına sahip. 584 beygir gücüyle (Launch Control ile 639 beygire kadar çıkıyor), Macan Turbo müthiş bir makine, ancak her gün kullanılabilecek kadar rahat ve pratik. İçeride beş yetişkin için yer var ve ön yolcular için ek bir dokunmatik ekran seçeneği var. Daha uygun fiyatlı ve daha verimli versiyonları var, ancak en üst düzey Turbo bile tek bir şarjla 336 mile kadar yol kat ediyor ve 270 kW maksimum şarj gücüyle hızlı şarj süreleri sağlıyor. Daha da etkileyici olan, Android Automotive işletim sistemine dayanan ve tepki vermek için son derece keskin olan bilgi-eğlence ekosistemi. Başlatma sırasında gülünç derecede hızlı ve en karmaşık, kıtalar arası rotaları (önerilen şarj duraklarıyla birlikte) planlamak bile saniyeler sürüyor. Porsche ayrıca araçlarına daha yüksek seviyelerde Apple CarPlay entegrasyonu getiren ilk üreticidir, yani araç ayarlarını değiştirmek için ekosistemden ayrılmanıza gerek kalmaz - veya sadece DAB radyo istasyonunu değiştirmeniz gerekmez. Ancak kendi akıllı telefon uygulaması bile bir zaferdir, bir cihazda rotalar planlama ve bunları arabaya gönderme, ısıtmayı veya soğutmayı uzaktan ayarlama, şarj programları ayarlama ve sürüş verilerini inceleme yeteneğiyle. Ne yazık ki çoğu kişi için en büyük engel fiyat olacak, test ettiğim Copper Ruby Metallic Turbo'nun seçenekleri işaretliyken 118.761 £ (veya yaklaşık 153.500 $ / 243.200 AU$) maliyeti vardı. Of. 1. Kia EV3 Kia, kardeş şirketi Hyundai ile birlikte, Tesla dışında tamamen elektrifikasyona kendini adamış ilk otomobil üreticilerinden biriydi ve mevcut otomobil serisi bu gerçeği yansıtıyor. EV6, öncüydü ve hala öyle, EV9 ise Volvo ve Range Rover'ı geride bırakarak dünyanın tamamen elektrikli bir güç aktarma organıyla çalışan ilk lüks yedi koltuklu SUV'si unvanını aldı. Gelecek yıl daha küçük bir EV2 geliyor ve bazı pazarlar orta boy EV5 SUV'nin tadını çıkarıyor - ancak bu yıl benden en yüksek notu alan EV3 oldu, çünkü sürücülerin çoğunun hayatına memnuniyetle uyum sağlayacağını hissettim. Stormtrooper'dan esinlenen tıknaz görünüm, iç mekanın akıllıca kullanımı ve cazip fiyat etiketi (İngiltere'de 32.995 £ veya 2026'da ABD'de satışa sunulduğunda yaklaşık 35.000 $) onu bankayı kırmayan sağlam bir günlük seçenek haline getiriyor. 58,3 kWh veya daha büyük 81,4 kWh pil takımıyla sunulan EV3, 267 veya 372 mil için uygundur. EV6 ve EV9 ile aynı hızlı şarjlı 800V elektrik mimarisini taşımamasına rağmen, hızlı şarj çıkışından yaklaşık 30 dakikada %20-80 oranında şarj etmeyi başarıyor Dahası, Kia'nın genel verimliliği sağlam ve tahmini menzil okumaları doğru, bu da sahiplerine daha uzun yolculukların egzotik son varış noktasına ulaşacağı konusunda güvence veriyor. EV manzarası, Avrupa'da Volkswagen'in Golf'ü veya Kuzey Amerika'da Honda'nın CR-V'si ve Toyota'nın Rav 4'ü ile aynı üne sahip olabilecek günlük bir aracı umutsuzca özlerken, Kia'nın EV3'ü tartışmasız bu çağrıya cevap veriyor. Kaynak: TechRadar
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın