
-
En Son Uzay Teknolojisi Haberleri
- En Son Elektrikli Otomobil - Araç Haberleri
Şok Dalgası: Elektrik Şebekesi Kitlesel EV Benimsenmesine Nasıl Hazırlanacak? Daha fazla elektrikli araç ve artan güç talebi, şebekede iyileştirmeler gerektirecek; ancak yeni teknolojiler herkesin elektrik faturalarını düşürebilir. Elektrikli araçların geniş ölçekte benimsenmesinin önünde pek çok engel var: şüpheci tüketiciler tarafından kabul görmemesi, kamusal şarj altyapısının eksikliği ve öngörülemeyen hükümet politikaları. Bir diğeri ise, sıcak hava dalgaları ve soğuk hava dalgaları sırasında elektrik kesintileri veya voltaj düşüklükleri yaşayan bir elektrik şebekesine bağımlılık. Örneğin, 2022'deki bir sıcak hava dalgası sırasında, Kaliforniya valisi Gavin Newsom, eyaletin elektrik şebekesine yük bindirmemek için elektrikli araç sahiplerinden şarj işlemlerini kısıtlamalarını istedi. Ancak, onlarca yıldır genellikle durgun taleple veya şebeke tabiriyle "yüklerle" uğraşan ABD elektrik şebekesine vergi getirmesi beklenen tek şey elektrikli araçlar değil. ABD Enerji Bakanlığı Ulusal Yenilenebilir Enerji Laboratuvarı (NREL) tarafından yapılan bir araştırmaya göre, yeni veri merkezlerinin ihtiyaç duyduğu ekstra güç, ısı pompalarının artan kullanımı ve elektrikli araç kullanımının artması nedeniyle toplam elektrik talebi 2050 yılına kadar %38'e kadar artabilir. Çalışma ayrıca, elektrikli araçların 2050 yılında kat edilen araç millerinin %76'sına kadarını oluşturacağını ve bunları şarj etmek için ekstra güce ihtiyaç duyulacağını öngörüyor. NREL'in elektrikli araç şarjı ve şebeke entegrasyonu baş mühendisi Andrew Meintz, "Güç üretimi, iletimi ve dağıtım gereksinimlerine bakıldığında, gerekli büyümeyi desteklemek için her üç alanda da çalışma yapılması gerekiyor" dedi. Elektrik şebekesi bu elektrikli araç devrimine hazır olacak mı? Meintz, "Şebekenin nasıl tasarlandığı, her bir birimin nasıl yanıt verdiği ve elektrikli araçların ne kadar hızlı benimsendiği nedeniyle bu soruyu cevaplamak gerçekten zor" diye ekledi. "Bunun çoğu, ülkenin neresinde bulunduğunuza ve elektrik dağıtım kuruluşunuzun ek yükleri desteklemek için sistemlerini ne kadar hızlı güncellediğine bağlı olacaktır." Ancak elektrikli araçların şarj esnekliği nedeniyle (esas olarak çok fazla güç depolayan büyük bataryalardır), benimsenme kritik bir kitleye ulaştığında, elektrikli araçlar elektrik şebekesinin bir parçası haline gelebilir ve hatta onu destekleyebilir, bu da potansiyel olarak herkesin elektrik maliyetlerini düşürebilir. Elektrik Şebekesi Nedir? İster bir lambayı yakıp söndürün, ister klimayı açın, ister akıllı telefonunuzu veya elektrikli aracınızı şarj etmek için prize takın, çoğu insan elektrik şebekesinin ihtiyaçları için güç sağladığını düşünmez; ta ki bunu yapmayana kadar. Elektrik şebekesi, enerji arz ve talebini dengeleyen ve düzenleyici kurumlar tarafından denetlenen, geniş, karmaşık ve çoğunlukla tekelci bir elektrik santralleri, iletim hatları ve yerel hizmet sağlayıcıları ağıdır. ABD elektrik şebekesi, 11.000'den fazla enerji santrali, yaklaşık 3.000 bağımsız elektrik dağıtım şirketi ve 3,8 milyon kilometreden fazla elektrik hattından oluşmaktadır. ABD'de elektrik üretimi ve dağıtımı üç ana şebekeye ayrılmıştır. Doğu Bağlantısı, Rocky Dağları'nın doğusundaki eyaletlerde faaliyet gösterirken, Batı Bağlantısı Pasifik Okyanusu'ndan Rocky Dağları'na kadar uzanır ve Teksas Bağlantısı ise Yalnız Yıldız eyaletini yönetir. Üç şebeke büyük ölçüde bağımsız olarak çalışır ve bölgelerindeki yerel elektrik dağıtım şirketleri aracılığıyla elektrik üretimini, iletimini ve tüketimini sürdürüp izler ve aralarında sınırlı bir bağlantı vardır. Yerel elektrik dağıtım şirketleri, eyalet düzeyindeki kamu hizmetleri komisyonları tarafından düzenlenir ve esasen tekel yetkisine sahiptir. Meintz, "Bunun bir kısmı adil fiyatlar sunmak ve gelecek için uygun planlama yapmaktır," dedi. "Şirketlerin gelecekteki yükü ölçmek ve bunları karşılayabileceklerinden emin olmak için planlama çalışmaları yapmaları gerekmektedir. Artan elektrik talebiyle birlikte, şirketlerin yüklerin nasıl değişeceğini anlamaları gerekir." Hazırlık Zamanı Neyse ki, elektrikli araç kullanım oranları benzinli araçlara kıyasla hala düşük olduğundan, şebekenin hazırlık için zamanı var. Meintz, yakın tarihli bir NREL araştırmasının, elektrikli araç kullanım oranının 2032'de yaklaşık %20 olacağını öngördüğünü, ancak elektrik şebekesiyle ilgilenenlerin kapasiteyi artırmanın uzun zaman alması nedeniyle şimdiden planlamaya başlamaları gerektiğini de sözlerine ekledi. Elektrikli araç kullanımı bölgesel olacağı ve başlangıçta Batı Yakası ve kentsel alanlarla sınırlı kaldığı için, farklı kamu hizmetleri kuruluşlarının farklı zaman çizelgeleri de bulunuyor. Meintz, "Evrimin eşit bir şekilde dağılmadığını göreceğimiz için bazı kritik noktalar olacak," dedi. "Kamu hizmetlerinin hızlı bir şekilde adapte olmasının daha zor olacağı darboğazlar olacak, ancak bu bölgelerde halihazırda %20'lik bir benimseme oranına ulaştılar ve iyileştirmeler için çalışıyorlar." Bu durum, ABD'deki her 7 eyaletten yaklaşık 1'ine sahip olan ve bu sayede en fazla elektrikli araca sahip olan Kaliforniya'da geçerli. Bu durum, eyaleti elektrikli araç kullanımında ve bunları şarj etmek için elektrik şebekesini güçlendirme ihtiyacında öncü konuma getiriyor. Pacific Gas & Electric (PG&E), Kuzey ve Orta Kaliforniya'da yaklaşık 16 milyon müşteriye ve çoğu elektrik şirketine kıyasla orantısız derecede fazla sayıda elektrikli araca sahip. PG&E Temiz Enerji Ulaşım Direktörü Lydia Krefta'ya göre, 2024'ün 1. çeyreği itibarıyla 600.000'den fazla elektrikli araç, şarj için elektrik şirketine bağımlı. Bu rakam, 2024'ün 2. çeyreği itibarıyla Kaliforniya'nın yaklaşık 2 milyon kayıtlı elektrikli aracının dörtte birinden fazlasını oluşturuyor. PG&E, 2030 yılına kadar 3 milyon elektrikli araca güç sağlamayı bekliyor ve Krefta, şirketin bu güç ihtiyacını karşılama yolunda ilerlediğini belirtti. Ancak aynı zamanda yetişmeye de çalışıyor. Belirsiz Bir Geleceğe Planlama Neredeyse tüm işletmeler belirsiz bir geleceğe hazırlıklı olmalı, ancak elektrik şirketleri için süreç daha da karmaşık çünkü kamu hizmeti komisyonları tarafından düzenleniyorlar ve önceden belirlenmiş finansman döngülerine bağlılar. PG&E'nin şebeke altyapısı iyileştirmeleri için son finansman talebi 2021'de gerçekleşti ve analiz 2019'dan geldiği için beklentileri karşılayamadı. Krefta, "Daha önceki tahminler elektrikli araç büyümesini öngörmüyordu" dedi. "2023'e girerken, uzun süreli sabit yük döneminden, yeni ve artan yük tahminiyle dolu bir hokey sopasına geçiş noktasındaydık," diye ekledi. "2027 tarife sürecine (elektrik şirketlerinin müşterilerden ne kadar ücret alabileceğini belirlemek için kullanılan süreç) girerken, eyalet düzeyindeki tahminler konusunda kendimizi çok daha rahat hissediyoruz ve ihtiyacımız olan finansmanı gerçekten iyi anlıyoruz." Uygulama oranlarına ek olarak, bölgeler yılın farklı zamanlarında farklı zorluklarla karşılaşıyor. Meintz, "Georgia'da sistem, klima nedeniyle yazın pik yük için tasarlanmış. Minnesota'da ise ısıtma ihtiyacı nedeniyle şebeke kışın daha fazla zorlanacak," dedi. "Bu nedenle, pik yükün arkasındaki itici güce ve bunun gelecekte nasıl değişeceğine büyük ölçüde bağlı olacak." Bu durum, elektrikli araçların ne zaman şarj edilebileceğini de etkileyecek. Örneğin Georgia'da, elektrikli araç sahipleri, şebekeyi zorlamamak için havaların serinlediği gece vaktine kadar şarj etmeyi bekleseler daha iyi olur. Daha Fazla Yeşil Enerjiyi Çevrimiçi Hale Getirmek Son yıllarda, rüzgar ve güneş gibi kaynaklardan elde edilen yenilenebilir enerji, pil depolama sistemleriyle birlikte şebekeye giderek daha fazla eklenerek dağıtılmış bir güç şebekesi olarak bilinen bir yapı oluşturuldu. Güneş enerjisiyle çalışan ev kurulumları da katlanarak büyüdü ve 2022'de toplam 126,1 gigawatt kapasiteye ulaştı; bu da 23 milyondan fazla eve güç sağlamaya yetecek enerji anlamına geliyor. BMW, General Motors, Hyundai ve Tesla gibi otomobil üreticileri, elektrikli araç sahiplerinin yenilenebilir enerji gücünden yararlanıp depolamasına olanak tanıyan güneş panelleri, pil depolama ve aksesuarlar sunuyor. Yenilenebilir enerji kaynaklarının güvenilirliği de bölgeseldir ve elektrikli araç sahiplerinin en verimli ve ekonomik şekilde ne zaman şarj edebileceğini etkiler. Temiz enerji ve akıllı şebeke teknolojilerine odaklanan Austin merkezli kâr amacı gütmeyen bir araştırma kuruluşu olan Pecan Street'in CTO'su Scott Hinson, Teksas'ta genellikle geceleri aşırı rüzgar enerjisi olduğunu söyledi. Hinson, "Bu, bölgeye ve baskın yenilenebilir enerji kaynaklarına göre değişir" dedi. Örneğin, Kaliforniya'da, şebekeye güneş enerjisi eklendiğinde gün içinde şarj etmek daha ucuz. PG&E'den Krefta, "Müşterileri, fazla güneş enerjisinin olduğu gün ortasında elektrikli araçlarını şarj etmeye teşvik etmek için nasıl teşvikler kullanabileceğimizi araştırıyoruz," dedi. "Bir gün, sistemde yeterince yenilenebilir enerji olmadığında, müşteriler elektrikli araçlarını akşam saatlerinde deşarj etmeye teşvik edilebilir." Artık Enerji İsrafı Yok Güneş panelleri gibi yenilenebilir enerji kaynaklarından yararlanarak bir elektrikli aracın bataryasını şarj etmek şu anda "kullan ya da kaybet" mantığıyla yürütülen bir iş. Bu nedenle otomobil üreticileri ve diğerleri, elektrikli araç sahiplerinin fazla enerjiyi daha sonra kullanmak üzere depolayabilmeleri için ayrı depolama bataryaları sunmaya başladı. Ancak elektrikli araçlar için asıl amaç, çift yönlü şarjın benimsenmesi. Bu teknoloji, esasen araçtan şebekeye (V2G) teknolojisini kullanarak elektrikli araç bataryasının enerjisini şebekeye göndermek (acil bir durumda evinize enerji sağlamak, büyük bir erken kullanım olarak değerlendirildi) ve aynı zamanda bu enerjiden enerji elde etmek. Şu anda çok az elektrikli araç çift yönlü şarj yeteneğine sahip, ancak yaygın olarak benimsenirse potansiyeli muazzam. Krefta, "Elektrikli araçların devasa bataryaları var ve tüm gün park halindeler," dedi. "Bir ara, Oakland şehrine üç gün yetecek kadar elektrikli aracın şebekeye bağlı olduğunu hesaplamıştık." Diğer elektrik dağıtım şirketleri gibi PG&E de, elektrikli araçların fazla enerjiyi şebekeye geri göndermesini sağlamak için otomobil üreticileri ve diğerleriyle pilot programlar yürütüyor. Krefta'ya göre şu anda en büyük sorunlardan biri, elektrikli araç sahiplerine bunu yapmalarını sağlayacak uygun ekipmanı sağlamak. (Ford'un çözümünü Ford F-150 Lightning'imizle kurmayı denedik ve kurulumu o kadar maliyetli ve zaman alıcıydı ki sonunda vazgeçtik.) Elektrik şebekesinin karmaşık yapısı nedeniyle, bir V2G çözümünün doğru bir şekilde uygulanması, binlerce yerel elektrik dağıtım şirketi, otomobil üreticisi ve elektrikli araç sahibi arasında koordinasyon gerektiriyor. Bu nedenle PG&E ve diğer elektrik dağıtım şirketleri, otomobil üreticileri, filo operatörleri ve şarj sağlayıcılarıyla birlikte, geçen yıl kâr amacı gütmeyen Elektrik Gücü Araştırma Enstitüsü (EPRI) tarafından yönetilen bir konsorsiyum oluşturdu. Krefta, "Odaklandıkları şeylerden biri, her bir şirket için ayrı ayrı standardizasyon yaratma fırsatlarının olduğu yerler," dedi. "Bu kesinlikle zorlu bir süreç ve üzerinde iş birliği yapabileceğimiz bazı havalı ve benzersiz çözümler olduğunu düşünüyorum." Elektrikli Araçlar Şebeke Esnekliği ve Potansiyel Parasal Ödül Sunuyor Önümüzdeki önemli engellere rağmen, sektördeki uzmanlar arasında, V2G teknolojisinin ABD enerji altyapısının büyük bir bölümünü, pille çalışan araçların da önemli bir parçası olarak dönüştürme potansiyeline sahip olduğu konusunda yaygın bir fikir birliği var; çünkü Meintz'in de belirttiği gibi, "Elektrikli araçlar oldukça benzersiz ve tipik bir yük değil." Örneğin, Hinson'ın Pecan Street şirketinin birlikte çalıştığı birkaç şirket, halihazırda çok sayıda elektrikli aracı bir araya getirip yenilenebilir enerji kaynakları bol olduğunda şarj etmeyi ve enerji üretimi sorunu olduğunda şarjı yavaşlatmayı test ediyor. Ayrıca, şebekenin elektrikli araçların esnekliğinden yararlanmasına ve hatta depolanan ve üretilen fazla enerjiyi paraya çevirmesine olanak tanıyan ve tüm bunları yaparken elektrikli araç sahiplerinin de bu süreçte ödeme almasını sağlayan türden çabalar da mevcut. Örnek olarak: Fazla güneş veya rüzgar enerjisini israf etmek yerine, elektrikli araçlar bunu depolayabilir, gerektiğinde şebekeye geri gönderebilir ve sahipleri bunun karşılığında tazminat alabilir. Meintz, "Bu, daha fazla şebeke altyapısına ihtiyaç duyulmayacağı anlamına gelmiyor," dedi. "Ancak halihazırda sahip olduğumuz enerjiyi daha iyi kullanmak, yükü kritik dönemlerden çıkarıp fazla enerjimizin olacağı dönemlere aktarmak ve böylece ek üretime ihtiyaç duymamak için önemli fırsatlar mevcut. Ayrıca elektrikli araçlar bu enerjiyi şebekeye geri aktarabilir." Herkes İçin Elektrik Maliyetlerini Düşürmek Hinson, kişisel elektrikli araçların şarjının şebekeyi olumsuz etkilemesi konusunda, daha fazla güç gerektiren ve daha az esnek olan diğer yeni teknolojilere kıyasla neredeyse hiç endişeli değil. Örneğin, tek bir Bitcoin'i işlemek için 155.000 kWh'ye kadar güç gerektiğini söyledi. "2024 model bir Volkswagen ID.4 PRO sahibiyim ve kWh başına ortalama 5,2 mil yol kat ediyorum. Eşim ve ben hızlanmayla biraz eğlenmeyi seviyoruz. Bir Bitcoin'in işlem hacmini hesaplamak için gereken miktarla, elektrikli aracımı neredeyse yarım milyon mil sürebilirim," dedi Hinson. Elektrikli araçlar kritik kütleye ulaştığında ve V2G daha yaygın hale geldiğinde, bu durum yalnızca şebekeyi desteklemekle kalmayacak, aynı zamanda herkesin, hatta elektrikli araç sahibi olmayanların bile elektrik maliyetlerini düşürebilir. Krefta, "Elektrikli araçları müşteri fiyatlarını düşürmek için kullanabileceğimizi düşünüyoruz," dedi. "2030'da elektrikli araçlar ve onlardan beklediğimiz yük ve fayda senaryosuna baktık ve bir müşterinin faturasında yüzde 8 ila 10 arasında bir düşüş gördük. Bu sadece bir elektrikli araç sahibi olmanın maliyetini düşürmekle kalmıyor, aynı zamanda herkesin fiyatlarını ve faturalarını da düşürüyor. Bu, gerçekten odaklandığımız ve heyecan duyduğumuz bir konu." Kaynak: MotorTrend- Ekonomik Olarak Tasarruf Sağlayan Düşünceler ve Durumlar Buraya
- Online Alışveriş Yapmayı Bıraktım - İşte Öğrendiklerim
Online Alışveriş Yapmayı Bıraktım - İşte Öğrendiklerim Ah, Online. Tek noktadan alışveriş imkanı sunan bu platformlar, alışveriş sepetinize ürün eklemeyi tek bir tıklama kadar kolay hale getirdi. Peki ya çeşitli nedenlerle bu çevrimiçi devlerle bağlarınızı koparmak istediğinizde ne olacak? GOBankingRates, iki eski Online müşterisiyle perakende devinden ayrılma deneyimleri hakkında konuştu. Online'ın kolaylık ve hızlı kargo konusundaki popülerliğine rağmen, bu müşteriler sonunda şirketlerin alışveriş yapmayı tamamen bırakmaya karar verdi. Böyle köklü bir değişiklik yapmak ilk başta kolay olmadı. Ancak uzun vadede, her iki müşteri de Online alışkanlığından vazgeçtikten sonra para biriktirdiklerini, küçük işletmeleri desteklediklerini ve harcama alışkanlıklarına daha fazla dikkat ettiklerini fark ettiler. Online'dan alışveriş yapmayı neden bıraktıklarını ve bu süreçte neler öğrendiklerini öğrenin. Pasif gelir elde etmek zor olmak zorunda değil. Bu hafta başlayabilirsiniz. Online'ın Kolaylığından Vazgeçmek Kolay Değil Birçok sadık Online müşterisi için, bu kolaylıktan vazgeçmek zor. Eloisa Hife, istediği her şeyi sadece birkaç tıklamayla sipariş edebilme yeteneğinden başlangıçta vazgeçmenin ne kadar zor olduğunu anlattı. Hife gibi çoğu insan, neredeyse her şeye hızlı ve ucuz erişim için Online'a güvenmeye alışmış durumda. Jasmine Charbonier de özellikle Online hızlı kargo hizmetinden aniden vazgeçmenin zorluğunu vurguladı. İnternetten anında ürün satın almak yerine alışveriş gezilerini planlamak için kendini yeniden eğitmek zorunda kaldı. Charbonier'e göre, Online'ın anında tatmini olmadan "ev eşyaları ve kitaplar gibi temel ihtiyaçları nereden satın alabileceğimi yeniden düşünmek" özveri gerektiriyor. Ancak bu uyumun sonunda ona, hayatta istediğiniz şeyler için bazen biraz daha fazla çalışmaya değer olduğunu öğrettiğini fark etti. Alışkanlıktan Kurtulmak, Ani Harcamaları Azaltmaya Yardımcı Oluyor Charbonier için Online'ı bırakmanın en büyük avantajlarından biri, onu anlık harcama alışkanlıklarını azaltmaya zorlamasıydı. Online'ı tek tıkla satın alma seçeneğinin kolaylığının, gerçekten ihtiyacı olup olmadığını düşünmeden bir şeyler satın almayı çok kolaylaştırdığını paylaştı. "Online bağımlılığım kontrolden çıkmıştı; neredeyse her gün düşünmeden bir şeyler gezip satın alıyordum," dedi. Bu sürtünmeyi ortadan kaldırmak, her potansiyel satın alma işlemini satın almadan önce daha eleştirel bir şekilde değerlendirmesini sağladı. Bir ürünü gerçekten de maliyetini karşılayacak kadar kullanıp kullanmayacağını kendine sormak, birçok gereksiz dürtüsel satın almanın önüne geçti. Hife ayrıca, para harcama konusunda artık "ihtiyaç ve isteklerinin daha farkında" olduğunu vurguladı. Online alışkanlığından vazgeçmek, birçok kişinin dürtüsel alışveriş davranışlarını iyileştirerek tasarruf etmesine yardımcı olabilir. Online'dan Ayrılmak, Parayı Küçük İşletmelere Yönlendiriyor Her iki müşteri de Online'ı yaklaşık trilyon dolarlık değerlemesine daha fazla para yatırmak yerine, harcamalarını küçük ve yerel işletmeleri desteklemek için yönlendirebileceklerini fark etti. Hife, Online'dan ayrılmanın kendisini "şirketin küçük işletmeler üzerindeki olumsuz etkisinin daha fazla farkına varmasını" sağladığını paylaştı. Artık mümkün olduğunda yerel mağazalardan ve etik markalardan alışveriş yapmayı aktif olarak tercih ediyor. Charbonier ayrıca, Online'a alternatifler keşfetmenin onu Tampa'daki mahallesindeki küçük işletmeleri keşfetmeye yönelttiğini vurguladı. Bu mağazalara doğrudan yatırım yapabilmekten mutluluk duyduğunu belirtti. "Yerel alışveriş yapmak dostluklar ve bir topluluk duygusu yarattı," dedi. Sahip Olmanın Gururu Yenilendi Charbonier için paketler Online'dan her zaman o kadar kolay geliyordu ki, satın aldığı ürünlere pek değer vermiyordu. Ancak Online'ı ortadan kalkmasıyla birlikte, evine getirdiği eşyalara daha fazla değer verdiğini açıkladı. Hife ayrıca, Online'u bıraktıktan sonra kalite ve bütçe konusunda daha bilinçli hale geldiğini vurguladı. Evine daha az eşya girdikçe, eşyaları üzerinde yeni bir sahiplik duygusu kazandı. Kısacası, daha az eşyayla daha mutlu ve bunun için Online'ı bıraktığına minnettar. Hayatın Her Alanında Daha Bilinçli Harcama Charbonier, her şeyden önce, Online'ı bıraktıktan sonra aldığı en büyük dersin genel olarak "daha bilinçli harcama" yapmayı öğrenmek olduğunu söyledi. Hem o hem de Hife, pratik ödeme sürecinin, her alışverişi doğru düzgün değerlendirmeden düşüncesizce harcama yapmayı mümkün kıldığına inanıyor. Dürtüsel alışverişlerin zamanı geçti; artık her iki kadın da etraflarındakiler konusunda daha düşünceli. Bu kolay çıkış yolunu ortadan kaldırmak, Charbonier'in başka yerlerde harcadığı her kuruşa daha fazla değer vermesini gerektirdi. Ayrıca, yapmaya karar verdiği düşünceli alışverişlerden daha fazla memnuniyet duydu. Hem Charbonier hem de Hife, Online'dan ayrılmanın insanları hayatın her alanında daha bilinçli harcama yapanlar haline getirebileceğini gösteriyor. Bu, herkesin Online'dan ayrılması gerektiği anlamına mı geliyor? Bazıları için bu daha zor (hatta tamamen imkansız!), ancak bu örnekler, aniden vazgeçmeseniz bile, teslimat şirketinden alışveriş yaparken daha bilinçli olmak için değişiklikler yapabileceğinizi gösteriyor. Hife, "Geçiş yapmak benim açımdan gerçekten biraz zaman ve çaba gerektirdi, ama bunu yaptığım için gerçekten mutluyum," dedi. Kaynak: GoBankingRates- En Son Elektrikli Otomobil - Araç Haberleri
- Kimsenin Bahsetmediği Elektrikli Araç Teknolojisi ve Neden Akülerden Daha Önemli?
Kimsenin Bahsetmediği Elektrikli Araç Teknolojisi ve Neden Akülerden Daha Önemli? Elektrikli araçlar, çevresel hedefler, yakıt maliyetleri ve teknolojiyle yönlendirilerek sektörü yeniden şekillendiriyor. Aküler ön plana çıkarken, Güç Dönüşüm Ünitesi (PCU) de pil ile motor arasındaki elektrik akışını kontrol ederek aynı derecede hayati önem taşıyor. Bir PCCU, invertörleri, konvertörleri ve şarj cihazlarını bir araya getirir. İnvertör, aküden gelen DC'yi motor için AC'ye dönüştürür; bu, çoğu elektrikli araç motoru AC ile çalıştığı için kritik öneme sahiptir. Yüksek verimli silisyum karbür (SiC) invertörler, yüksek voltaj ve sıcaklıklarda güvenilir bir şekilde çalışarak kayıpları azaltır ve menzili uzatır. PCU'lar ayrıca rejeneratif frenlemeyi de yöneterek yavaşlama sırasında kinetik enerjiyi yakalayıp aküde depolar, böylece verimliliği ve kullanım ömrünü artırır. Şarj sırasında PCU'lar, AC şebeke gücünü depolama için DC'ye dönüştürür ve hızlı şarj teknolojisindeki gelişmeler, hızlı güç iletimi ve kullanım kolaylığını artırır. Verimliliğin ötesinde, PCU'lar performansı da korur. Akıllı sistemler, voltajı ve akımı gerçek zamanlı olarak izleyerek hem güvenlik hem de otonom sürüş için olmazsa olmaz olan aşırı ısınma ve aşırı gerilimi önler. Geleceğe baktığımızda, kuantum güç dönüşümü ve yeni yüksek verimli malzemeler üzerine yapılan araştırmalar, PCU'ları daha da ileriye taşıyarak elektrikli araç performansını, sürdürülebilirliğini ve sürüş deneyimini iyileştirecektir. PCU inovasyonu, elektrikli araçları daha temiz, daha güvenli ve daha verimli hale getirerek ulaşımın geleceğini şekillendirmede merkezi bir rol oynamaktadır. Kaynak: AutoPost- Melissa Vargas Hakkında Her Şey Buraya
Bugün Melissa Vargas'ın doğum günü - Happy Birthday Melissa Vargas (Artık Türkçe öğrensen diyoruz)- En Son Ruh Sağlığı Haberleri
- Sağlık Editörlerimize Göre Ruh Sağlığınızı Güçlendirmenin 7 Kolay Yolu
Sağlık Editörlerimize Göre Ruh Sağlığınızı Güçlendirmenin 7 Kolay Yolu Ruh sağlığınızı desteklemek önemlidir ve onu güçlendirmenin yollarını arıyor olabilirsiniz. Editörlerimizden ruh sağlıklarını en çok iyileştiren bir alışkanlığı seçmelerini istedik. İşte onlar için işe yarayan ve sizin için de işe yarayabilecek alışkanlıklar. 1. Mesajlara Hemen Yanıt Vermemek Tepkim sert, düşüncesizce veya ne söyleyeceğimi bilmediğim zamanlarda mesajlara hemen yanıt vermeyi bıraktım. İster işte ister özel hayatımda olsun, zor bir şeye yanıt vermek için biraz zaman ayırdığımda kendimi daha iyi ve daha nazik hissettiğimi öğrendim. 2. Yoga Yapmak Klasik ruh sağlığı tavsiyelerinden nefret ediyorum: "Yogayı dene." Sonra yogayı denedim. Vay canına, ben kötümser miydim? Yoga sadece vücudum için harika olmakla kalmıyor, aynı zamanda ruh sağlığım için de harikalar yaratıyor. Bazen kendimi o anda buluyorum ve farkına varmadan iki saat geçiyor. Zen'imi bulmak, bugüne kadar geliştirdiğim en iyi sağlık alışkanlıklarından biri oldu. 3. Sabah Yürüyüşü Sabah yürüyüşü yapmak bana kendime zaman ayırma fırsatı veriyor ki bu paha biçilmez. Sabahları dışarıda yürümek zihnimi temizliyor ve genellikle daha sakin hissetmemi sağlıyor. Sanırım bunun sebebi günün erken saatlerindeki sessizlik. Hatta havanın daha ferah koktuğunu hissediyorum (belki de yolda daha az araba olduğu için egzoz kokusu da azalıyor?). Sadece temiz hava almak bile beni anında mutlu ediyor. Sabah yürüyüşlerine çıkmayı çok meditatif buluyorum. 4. Öğle Yürüyüşü İş günü boyunca günlük bir (veya iki!) yürüyüşe zaman ayırmak beynimi ve bedenimi gerçekten tazelemeye yardımcı oldu. Gün boyunca 30-45 dakika ayırmaya çalışıyorum, ancak mahallede kısa bir 10 dakikalık gezinti bile faydalı bir "yenilenme" sağlıyor. Her saat başı bir mini mola vermeden önce başka bir işe dalmaya hazır bir şekilde geri dönüyorum. 5. Gün Boyunca Birden Fazla Kısa Yürüyüşe Çıkmak Gün boyunca dışarıda düzenli olarak kısa yürüyüşler yapmak. Bu mini yürüyüşler ruh halimi tamamen değiştirdi; temiz hava, hareket ve zihinsel mola (ister podcast dinlemek ister bir arkadaşımla sohbet etmek olsun) büyük fark yaratıyor. 6. Nefes Egzersizleri Yapmak Nefes egzersizleri, anksiyete için harika bir hayat kurtarıcı gibi geliyor. Ben kutu nefesi kullanıyorum; dört saniye nefes al, dört saniye tut, dört saniye nefes ver, dört saniye tut. Bu, vücudunuzu yavaşlatıyor ve fiziksel olarak sakinleştiriyor. Bir anksiyete nöbetinin arttığını hissedersem, kutuyu birkaç kez veya rahatlayana kadar tamamlıyorum. Gerçekten işe yarıyor. 7. Egzersiz Her şey olabilir; spor salonu, yoga, yürüyüş. Sadece vücudumu hareket ettirmek bile beni anksiyete sarmalından çıkarıp günün geri kalanında ruh halimi iyileştirebilir. Egzersiz sırasında ailemle veya arkadaşlarımla telefonda görüşebilirsem ekstra puan kazanırım. Hangi Alışkanlık Ruh Sağlığınıza Yardımcı Olabilir? Ruh sağlığınıza yardımcı olabilecek pek çok aktivite ve uygulama var. Önemli olan, sizin için en uygun olanı (veya olanları!) bulmak. Belki editörlerimizin alışkanlıklarından biri size uygun olabilir. Ya da belki dengeli beslenmek, bol su içmek, yeterince dinlenmek veya bağlantıda kalmak sizin için en faydalı olanı olabilir. Alışkanlık ne olursa olsun, stresle başa çıkmanıza ve ruh sağlığınızı iyileştirmenize yardımcı olabilir. Kaynak: Health- Alperen Şengün Hakkında Bütün Haberler Buraya
Alperen Şengün yeni sezon fotoğraf çekiminde- En Son Beslenme Haberleri (Türkiye ve Dünyadan)
- Protein tozu veya shake'lerini mi kullanıyorsunuz? Dikkatli Olun Diyoruz...!
Protein tozu veya shake'lerini mi kullanıyorsunuz? Dikkatli Olun Diyoruz...! Testler, bazı protein tozları ve shake'lerin yüksek oranda kurşun içerdiğini ortaya koydu. Tüketici Raporları'nın araştırmasına göre, bazı protein tozları ve shake'ler güvenli olmayan seviyelerde kurşun içeriyor. Tüketici Raporları, Salı günü yayınlanan raporda, süt, sığır eti ve bitki bazlı protein takviyelerinden oluşan 23 protein tozu ve shake'i analiz etti ve ürünlerin üçte ikisinden fazlasının, uzmanların güvenli olarak tüketilmesi gerektiğini söylediği günlük yaklaşık 0,5 mikrogramdan daha fazla kurşun içerdiğini tespit etti. Tüketici Raporları Gıda Politikası Direktörü Brian Ronholm bir basın bülteninde, "Protein tozları ve shake'ler son derece popüler hale geldi ve beslenmelerinde daha fazla protein tüketmeye odaklanan birçok kişi için günlük rutinin bir parçası haline geldi," dedi. "Testlerimiz, protein takviyelerindeki toksik ağır metal kontaminasyonunun yaygın olduğunu ve bu ürünleri 15 yıl önce ilk analiz ettiğimizden bu yana kötüleştiğini ortaya koydu." Ortalama olarak, bitki bazlı ürünlerdeki kurşun seviyeleri en kötü seviyedeydi; peynir altı suyu gibi süt bazlı proteinlerdekinin yaklaşık dokuz katı, sığır eti bazlı ürünlerin ise iki katıydı. Harvard Tıp Fakültesi'nde doçent ve Cambridge Health Alliance'da genel dahiliye uzmanı olan Pieter Cohen, "sonuçları görünce oldukça hayal kırıklığına uğradığını" söyledi. Yıllardır insanların kullandığı takviyelerde çok fazla ağır metal, özellikle de kurşun olabileceği endişesi olduğunu biliyorduk. Ve bunun hala bir sorun olduğunu görmek... endişe verici," dedi soruşturmaya dahil olmayan Cohen, CBS News'e. Tüketici Raporları'nın en yüksek kurşun miktarını tespit ettiği ürünler, raporda "kaçınılması gereken ürünler" olarak sınıflandırılan Naked Nutrition'ın Vegan Mass Gainer ve Huel'in Black Edition ürünleriydi. Test edilen ürünlerin tam listesi raporda bulunabilir. Huel sözcüsü, Consumer Reports'a yaptığı açıklamada, ürünlerinin "titiz testlerden" geçtiğini ve şirketin "ürünlerin mevcut formülü ve güvenliğinden emin olduğunu" söyledi. Salı günü CBS News'e yaptığı açıklamada, Huel Beslenme Başkanı Rebecca Williams, ürünlerinin "uluslararası gıda güvenliği yönetmeliklerine tamamen uygun" ve "tüketimi tamamen güvenli" olduğunu söyledi. Açıklamada, "Bazı gıda bileşenlerinde eser miktarda kurşun doğal olarak bulunur. Huel Black Edition için Tüketici Raporları tarafından bildirilen seviye, uluslararası kabul görmüş güvenlik sınırları dahilindedir ve herhangi bir sağlık riski oluşturmaz," denildi. "Ürünlerimizin sürekli olarak en yüksek kalite ve güvenlik standartlarını karşıladığından emin olmak için akredite bağımsız laboratuvarlarla düzenli testler yapıyoruz." Cohen'e göre kurşun, dünyanın doğal bir bileşenidir ve toprakta yetişen her şey eser miktarda kurşun içerir. Cohen, "Sorun şu ki, kurşun kirlendiğinde veya toprak kirlilik veya diğer insan yapımı ürünlerle kirlendiğinde, bitkiler normalden daha fazla kurşun emebilir," dedi. "Ve bu kurşun, takviye olarak satılan bitki bazlı protein tozları gibi ürünlerde birikebilir." Naked Nutrition sözcüsü, Tüketici Raporları'na, ağır metaller açısından kontrol edildiğini gösteren belgeler sunan "seçkin tedarikçilerden" içerik tedarik ettiklerini söyledi. Şirket, CBS News'e yaptığı açıklamada, kilo aldırıcı bir ürün olarak, protein tozlarının tipik porsiyonlarından daha büyük bir porsiyona sahip olduğunu ve bu nedenle diğer ürünlerle karşılaştırıldığında doğru bir karşılaştırma olmayabileceğini belirtti. Bir şirket sözcüsü, "Gram bazında değerlendirildiğinde, sonuçlarımız diğer bitki bazlı protein ürünleriyle tutarlıdır" dedi. Naked Nutrition'ın açıklamasında, "Mevcut bilgileri inceledik ve bağımsız üçüncü taraf testleriyle sonuçları doğruladık. Bu testler, doğurganlık çağındaki kadınlar gibi hassas gruplar da dahil olmak üzere yetişkinler için FDA referans alım seviyelerini aşan hiçbir ağır metal olmadığını doğruladı" ifadeleri yer aldı. İki ürün, Çevre Koruma Ajansı tarafından olası bir insan kanserojeni olarak sınıflandırılan kadmiyum için Tüketici Raporları'nın endişe seviyesini de aşıyor. Ayrıca, üç ürün, EPA'ya göre bilinen bir insan kanserojeni olan inorganik arsenik içeriyordu. "Reçeteli ve reçetesiz ilaçların aksine, Gıda ve İlaç Dairesi (FDA), protein tozu gibi takviyeleri satılmadan önce incelemiyor, onaylamıyor veya test etmiyor," ifadelerine yer verilen açıklamada, Tüketici Raporları'nın Salı günü FDA'yı hükümetin kapanması sona erdiğinde harekete geçmeye çağıran bir imza kampanyası başlattığı da belirtildi. Ronholm, "Kimse protein tozlarının kendilerini tehlikeli kurşun seviyelerine maruz bırakabileceği konusunda endişelenmemeli. FDA'nın protein tozları ve tozlarındaki kurşuna güçlü sınırlamalar getirerek halkı koruması ve sektörü sorumlu tutmasının zamanı geldi," dedi. FDA, bu yılın başlarında ilk kez kavanozlanmış meyve ve sebzeler gibi işlenmiş bebek mamalarındaki kurşun seviyeleri için yönergeler belirledi. Kurşun, kemiklere nüfuz edebildiği için insan vücudunda aylarca hatta yıllarca kalabileceğini söyleyen Cohen, "Bu nedenle, sağlıklı besinler tüketerek ve beslenmenize gereksiz kurşun ekleyen takviyeler gibi ürünlerden kaçınarak genel olarak kurşun maruziyetini mümkün olan en düşük seviyede tutmaya çalışmak çok önemli," dedi. Kaynak: CBS- Eleman Bulma Hakkında Her Şey Buraya
- Google, "Her Yerden Çalışma"yı Sonlandırıyor - Çalışanlar Artık Tek Bir İhlal Nedeniyle İşten Çıkarılmayla Karşı Karşıya
Google, "Her Yerden Çalışma"yı Sonlandırıyor - Çalışanlar Artık Tek Bir İhlal Nedeniyle İşten Çıkarılmayla Karşı Karşıya Bu ayın ilk günlerinde, dünyanın en etkili teknoloji şirketlerinden birinin ABD'li çalışanları sert bir uyarı aldı: Yeni sıkılaştırılan "Her Yerden Çalışma" politikasının tek bir ihlali bile işten çıkarılmaya yol açabilirdi. Yaz boyunca sessizce yürürlüğe giren bu kural, bir zamanlar dünyanın herhangi bir yerinden giriş yapan binlerce çalışan için pandemi dönemindeki özgürlüğün sonunu işaret ediyor. Şirket içi iletişimler, "Artık tek bir WFA günü bile tam bir hafta olarak sayılıyor" diyerek kurumsal denetimde kapsamlı bir değişikliğe işaret ediyor. Esnekliğin azaldığı ve denetimin arttığı bir dönemde, Amerika'nın bilgi iş gücü bu ani yeni düzene nasıl uyum sağlayacak? Google Neden Uzaktan Çalışma Kurallarını Sıkılaştırdı? Yöneticiler, iş birliği, inovasyon ve uyumluluk endişelerini itici güçler olarak gösteriyor. Liderlik, yüz yüze ekip çalışmasının yaratıcılığı teşvik ettiğini ve sınır ötesi istihdamla bağlantılı yasal sorunları önlediğini savunuyor. Şirket içi yazışmalar, tüm uzaktan çalışmaların hem iş ihtiyaçları hem de yargı yetkisi yasalarıyla uyumlu olması gerektiğini vurgulayarak daha kontrollü bir yaklaşımı teşvik ediyor. Anında Etki: Çalışanlar Yeni Risklerle Karşı Karşıya Google'ın güncellenen kuralları, çalışanları yetkisiz uzaktan çalışma nedeniyle disiplin cezası veya işten çıkarılma riskiyle karşı karşıya bırakıyor. Onaylı bölgelerin dışında çalışılan tek bir gün, bir haftalık "Her Yerden Çalışma" süresi olarak sayılıyor ve bu da esnekliği önemli ölçüde azaltıyor. Çalışanların, kazara ihlalleri önlemek için güncellenmiş politikaları yakından incelemeleri isteniyor. Kurumsal Tepki: Teknoloji Sektörü de Aynısını Yapıyor Google'ın bu baskısı, Büyük Teknoloji sektöründe daha geniş bir değişimi yansıtıyor. Amazon bu yılın başında tam ofis çalışmasını zorunlu kılarken, Meta halihazırda haftada üç gün yüz yüze çalışmayı zorunlu kılıyor. Microsoft, 2026 başlarında benzer bir politika planlıyor. Bu adımlar bir araya geldiğinde, pandemi çalışma kültürünü tanımlayan esnek modellerden koordineli bir geri çekilmenin sinyalini veriyor. Orta Yol Olarak Hibrit Modellerin Yükselişi Tamamen uzaktan çalışma seçenekleri ortadan kalkarken, hibrit çalışma saatleri norm haline geliyor. Google, yapıyı sınırlı özgürlükle dengeleyerek haftada iki gün evden çalışmaya izin vermeye devam ediyor. Diğer teknoloji şirketleri artık biraz daha esnek hibrit düzenlemeler sunarak rekabet ediyor. Sonuç olarak, hibrit çözümler ve ilgili teknolojiler yeni bir pazar ivmesi kazanıyor. Sınır Ötesi Çalışma Artık Kısıtlı Yeni politika, finansal, vergisel ve yasal riskleri gerekçe göstererek çalışanların kayıtlı oldukları eyalet veya ülke dışındaki ofislerde çalışmasını yasaklıyor. Bu kısıtlama, küresel hareketliliği kısıtlıyor ve uluslararası proje iş birliğini zorlaştırarak, bir zamanlar esnek ve sınır ötesi rollerde başarılı olan çalışanlar için fırsatları azaltıyor. Çalışanların Tepkisi ve Moral Kaygıları Çalışanlar, daha sıkı gözetim ve azalan özerklik nedeniyle hayal kırıklıklarını dile getirdiler. Eleştirmenler, bu değişimin özellikle esnekliğe değer veren yüksek performanslı çalışanlar arasında güveni ve çalışan memnuniyetini baltaladığını söylüyor. Google, bu yılın başlarında, ofislerinin yakınına taşınmak istemeyen uzaktan çalışanlara şirket satın alma teklifinde bulunmuştu; bu da bu politika değişikliklerinin duygusal ve profesyonel etkilerini gözler önüne seriyor. Yasal ve Politika Sonuçları Daha sıkı uzaktan çalışma denetimi, iş hukukuna uyum ve değişen istihdam düzenlemeleri hakkında soruları gündeme getiriyor. Şirketler, uzaktan çalışmaya bağlı vergi, ücret ve veri gizliliği yükümlülükleri ağında yolunu bulmak zorunda. Kurallar sıkılaştıkça, uzmanlar politika yapıcıları uzaktan çalışma uygulamaları konusunda daha net federal ve eyalet rehberleri yayınlamaya çağırıyor. Google'ın Hareketinin Arkasındaki Ekonomik Baskılar Google, uzaktan çalışma esnekliğini azaltarak gayrimenkul ve operasyonlarla ilgili maliyetleri kontrol altına almayı hedefliyor. İşgücünün merkezileştirilmesi, şirketin daha düşük maliyetli bölgelerde işe alım yapmasına, ücret yapılarını ve personel modellerini yeniden şekillendirmesine de olanak tanıyabilir. Bu politika değişikliği, teknoloji sektöründe finansal disipline yönelik daha geniş bir eğilimi yansıtıyor. Perakendeciler Ofis Trafiğine Uyum Sağlıyor Yakındaki perakendeciler, ofis kalabalığının geri dönüşüne hazırlanıyor. Google kampüslerine yakın kafeler, kuru temizlemeciler ve marketler, artan talebi öngörerek envanter ve pazarlama stratejilerini yeniden şekillendiriyor. Bu arada, uzaktan çalışan profesyonellere hizmet veren işletmeler, çalışanların sahada daha fazla zaman geçirmesi nedeniyle pazarlarda daralmayla karşı karşıya kalabilir. Restoranlar ve Konaklama Sektöründe Canlanma Ofis çalışanlarının geri dönüşü, yerel restoranlara ve konaklama mekanlarına yeni bir soluk getiriyor. Öğle yemeği ve mesai sonrası yaya trafiği artıyor ve mahalle ekonomilerini canlandırıyor. Ancak bu değişim, teslimat ve uzaktan çalışmaya uygun hizmetler üzerine kurulu işletmeleri de tehdit ediyor ve birçoğunu tekliflerini bir kez daha uyarlamaya zorluyor. Kaynak: PennyGem- En Son Basketbol Haberleri (Türkiye ve Dünyadan)
Engin Ataman ve Cedi Osman'ın takımı Panatinaikos Asvel'i 91-85 yendi - En Son Elektrikli Otomobil - Araç Haberleri
Önemli Bilgiler
Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.
Navigation
Configure browser push notifications
Chrome (Android)
- Tap the lock icon next to the address bar.
- Tap Permissions → Notifications.
- Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
- Click the padlock icon in the address bar.
- Select Site settings.
- Find Notifications and adjust your preference.
Safari (iOS 16.4+)
- Ensure the site is installed via Add to Home Screen.
- Open Settings App → Notifications.
- Find your app name and adjust your preference.
Safari (macOS)
- Go to Safari → Preferences.
- Click the Websites tab.
- Select Notifications in the sidebar.
- Find this website and adjust your preference.
Edge (Android)
- Tap the lock icon next to the address bar.
- Tap Permissions.
- Find Notifications and adjust your preference.
Edge (Desktop)
- Click the padlock icon in the address bar.
- Click Permissions for this site.
- Find Notifications and adjust your preference.
Firefox (Android)
- Go to Settings → Site permissions.
- Tap Notifications.
- Find this site in the list and adjust your preference.
Firefox (Desktop)
- Open Firefox Settings.
- Search for Notifications.
- Find this site in the list and adjust your preference.