-
En Son Voleybol Haberleri (Türkiye ve Dünyadan)
Fenerbahçe Medicana Kadın Voleybol Takımı, Avrupa serüveninde ilk maçına çıkıyor Fenerbahçe CEV Kadınlar Şampiyonlar Ligi B Grubu ilk hafta maçında Benfica’yı ağırlıyor. 25 Kasım Salı günü Burhan Felek Vestel Voleybol Salonu'nda oynanacak maç saat 19.00'da başlayacak ve TRT Spor Yıldız’dan canlı yayınlanacak. Fenerbahçe Medicana, önce ispanya ekibi CD Heidelberg’i sonrasında Slovenya temsilcisi Branik Maribor’u eleyerek organizasyona katılan Benfica ile tarihte ilk kez karşılaşacak. Sarı Melekler, taraftarlarımızın desteğiyle rakibini yenerek CEV Şampiyonlar Ligi'ne galibiyetle başlamayı hedefliyor.
-
En Son Eğitim Öğretim Haberleri (Türkiye ve Dünyadan)
- Basit görünen bir matematik denklemi insanları şaşırtıyor - 30 saniyede çözebilir misin?
Basit görünen bir matematik denklemi insanları şaşırtıyor - 30 saniyede çözebilir misin? İnternette dolaşan görünüşte kolay bir matematik bulmacası, zekice düşünmeyi gerektirdiği için insanları şaşkına çevirdi. Bu hafta @BholanathDutta adlı kullanıcı tarafından X'te paylaşılan zeka oyunu, internetteki insanlar arasında doğru cevaba nasıl ulaşılacağı konusunda tartışmalara yol açtı. İlk bakışta denklem oldukça basit görünüyor. 10 ÷ 10 + 3 x 3 = ? Toplam, bölme, çarpma ve toplama olmak üzere üç farklı işlem kullanıyor ve çözümün anahtarı, bu işlemlerin doğru sırasını bulmakta yatıyor. Düşünmeden soldan sağa doğru çözerseniz, neredeyse kesinlikle yanlış çözersiniz. Zamanla yarışarak 30 saniyede çözebilecek güce sahip misiniz? İlk ipucunuz sembollerin kendisinde yatıyor: çıkarma, çarpma ve toplama; her biri çözümde önemli bir rol oynuyor. Sembolleri görmek, korkunç bir matematik dersini hatırlatıyorsa ve hâlâ o gömülü becerilerinizi kullanabiliyorsanız, şifreyi çözmenin yarısına gelmişsiniz demektir. Çözdüğünüzü mü düşünüyorsunuz? Öyleyse, tebrikler! Matematikteki ustalığınızı kanıtladınız. Hâlâ takılıp kaldıysanız, işte size bir ipucu: Durun ve standart matematik kurallarında hangi işlemin önce geldiğini hatırlayın. Bu denklemdeki bir adım diğerlerinden öncelikli ve ipucu: ilk iki sayı arasında gizlenen çıkarma işareti değil. Hâlâ aklınız mı karıştı? İşte bir sonraki ipucu: Sadece soldan sağa hesaplamalara değil, işlemlerin doğru sırasına odaklanın. Tek bir sembol tüm oyunu değiştirir. Hâlâ kuralların tozlu tahtasını hatırlamaya çalışıyorsanız, beyninizi uyandıracak küçük bir cankurtaran: PEMDAS. PEMDAS'ı matematik GPS'iniz olarak düşünün: Parantez, Üs, Çarpma, Bölme, Toplama ve Çıkarma. Bu sırayı tam olarak takip ederseniz kaybolmazsınız. Burada parantez veya üs olmadığı için önce çarpma ve bölme gelir. Çarpma ile başlayın: 3×3=9 Sonra bölme: 10÷10=1 Son olarak toplama: 1+9=10 Birçok yorumcu 12 hatta 100 tahmininde bulunarak, PEMDAS'ı görmezden gelip denklemi soldan sağa bir cümle gibi çözmeye çalışmanın yaygın tuzağına düştü. Ancak işlem sırasını takip etmemek, hedefi ıskalamanın kesin bir yoludur. Kaynak: DailyMail- Uçan Otomobil ve Taksiler Hakkında Her Şey - Haberler
Çin'in uçan taksileri türbülansa girdi Uçan taksi üreticisi EHang'ın insansız, oval biçimli aracı, Güney Çin'in iş merkezi Guangzhou'nun eteklerindeki nehir kıyısındaki bir inovasyon bölgesinin üzerinde mini bir helikopter gibi gürültülü bir şekilde vızıldayarak süzülüyor. Bu araç, bir zamanlar sadece bilimkurgu filmlerinde bulunabilecek bir mini uçan taksi denemesinin bir parçası. Yakınlardaki Shenzhen'de, yiyecek dağıtım dronları günlük hayatın bir parçası ve turistler için, bu tür hizmetler daha pahalı olsa bile, yeni bir cazibe merkezi haline geldi. Yüksek binalarla çevrili sahil parkında, Polonyalı turist Karolina Trzciańska ve arkadaşları, sadece denemek için telefonla bubble tea ve limon çayı sipariş ettiler. İçecekleri, yaklaşık 30 dakika sonra çiseleyen yağmurun arasından vızıldayan bir dron aracılığıyla geldi. "Böyle bir şeyi ilk kez görüyorum, bu yüzden yiyeceklerin dron tarafından teslim edildiğini görmek çok eğlenceliydi," dedi. Bu tür işletmeler, hükümetin desteğiyle hızla büyüyor, ancak sözde "alçak irtifa ekonomisi"nin yükselişi, sıkı hava sahası kontrolleri ve batarya sınırlamaları gibi engellerle karşı karşıya. 1.000 metrenin (yaklaşık 3.280 fit) altındaki hava sahasındaki faaliyetler, 2023 yılında 506 milyar yuan (70 milyar dolar) değerinde bir iş hacmine ulaştı ve bu da Çin ekonomisinin yaklaşık %0,4'üne denk geliyor. Çin'in ana planlama ajansına bağlı bir düşünce kuruluşu olan Devlet Bilgi Merkezi'nde araştırmacı olan Zhang Xiaolan, 2035 yılına kadar bu hacmin 3,5 trilyon yuana (yaklaşık 490 milyar dolar) ulaşmasının beklendiğini söyledi. Uçan arabalar yolda Çin Bilimler Akademisi, Pekin Üniversitesi ve diğer kurumların bir araştırma birimi tarafından hazırlanan bir rapora göre, küresel ticari drone pazarının yaklaşık %70'ine sahip olan drone devi DJI'ye ev sahipliği yapan Guangdong eyaleti, alçak irtifa ekonomisinin gelişiminde başı çekerken, onu zengin doğu kıyı eyaletleri Jiangsu ve Şanghay yakınlarındaki Zhejiang takip ediyor. Guangdong'daki diğer büyük oyuncular arasında EHang, lojistik şirketi SF Express'in drone kolu Phoenix Wings ve otomobil üreticisi XPENG'in uçan araba birimi ARIDGE yer alıyor. Ekim ayında Guangdong, hava sahası operasyonlarını kolaylaştırmak için uçuş servis istasyonları ve platformlarının inşasını hızlandırmayı planladığını ve alçak irtifa turizmi için yerel olarak verilen indirim kuponlarını destekleyeceğini duyurdu. Teknoloji ve finans merkezi Shenzhen, helikopterler gibi yerden havalanan "elektrikli dikey kalkış ve iniş" araçlarının kısaltması olan yolcu eVTOL'leri için gerekli sertifikaları alan şirketlere 15 milyon yuan (2,1 milyon dolar) tutarında bir ödül ve diğer teşvikler başlattı. Çin Sivil Havacılık İdaresi, EHang'ın 130 km/sa hıza ve maksimum 30 kilometre (19 mil) menzile ulaşabilen alçak irtifa uçağı eVTOL ile ticari yolcu hizmetleri sunmasına izin veren sertifikalar verdi. EHang henüz ticari rotalar başlatmadı, ancak Başkan Yardımcısı He Tianxing, hava gezileri hizmetleriyle başlamayı hedeflediklerini söylüyor. Şirket, son iki yıldır 20 Çin şehrinde kalkış ve iniş alanları inşa ediyor. Tianxing, çeşitli şirketlerin uçaklarının muhtemelen beş yıl sonra birden fazla rotada uçacağını öngörüyor. Şehir genelindeki ağların, alışveriş merkezlerinin, okulların ve parkların çatılarını terminal olarak kullanmasını öngörüyor. "Bu sadece bir araştırma ürünü veya bir mühendis oyuncağı olamaz," dedi. Kazalar, pil kısıtlamaları ve hava sahası kontrolleri Shenzhen merkezli Skyevtol'un kurucu ortağı Guo Liming, yaklaşık 100.000 dolarlık tek kişilik insanlı eVTOL uçağının, şarj edilmesi gerekmeden önce yalnızca 20 ila 30 dakika uçabildiğini söyledi. Gökyüzü de her zaman sakin değildi. Eylül ayında, XPENG'in iki eVTOL uçağı bir sergi provasından sonra çarpıştı ve biri iniş sırasında alev aldı. Şirket kimsenin yaralanmadığını açıkladı, ancak bir hafta sonra başka bir fuar uçuş gösterilerini iptal etti. XPENG, yılmadan uçan arabalarını sergilemeye devam etti. Bunlar arasında, ayrılabilir eVTOL uçağına sahip altı tekerlekli bir kara aracı da bulunuyor. 600 milyon doların üzerinde yatırım yapan şirket, "Kara Uçak Gemisi" için 7.000'den fazla küresel sipariş aldığını ve seri üretime hazırlanmaya başladığını belirtti. Budist mağaraları ve kumullarıyla ünlü, önemli bir antik İpek Yolu noktası olan Dunhuang'da deneme uçuşları yapılması planlanıyor. Bu tür uçakların düzenli olarak ücretli yolcu taşımaya ne kadar sürede başlayacağı belirsiz. Başka yerlerdeki bazı şirketler, ticari lansman aşamasına ulaşmadan önce fonlarını tükettiler. Almanya'da hava taksi üreticileri Lilium ve Volocopter iflas başvurusunda bulundu, ancak Volocopter daha sonra Çinli bir firmanın yan kuruluşu olan Diamond Aircraft Group tarafından satın alındı. Yıllarca süren ticarileşmenin ardından, Çin'de drone uygulamaları o kadar yaygın değil. Müşterilerine teknolojik yazılım sağlayan GBA Low Altitude Technology Co.'nun genel müdürü Frank Zhou, ülke drone teknolojisi ve üretiminde lider olsa da, sınırlı hava sahası erişimi de dahil olmak üzere politika kısıtlamalarının denizaşırı pazarların daha umut verici olabileceği anlamına gelebileceğini söyledi. “Belki de bazı Güneydoğu Asya ülkeleri için, bu uygulamaları onlara sunarsam, talepleri patlayabilir,” dedi. Devlet Bilgi Merkezi araştırmacısı Zhang, bir raporda, Çin'in alçak irtifa hava sahasının üçte birinden azının 2023 yılında genel havacılık kullanımına açık olduğunu ve eşitsiz dağıtım ve internet bağlantısı eksikliği sorunları olduğunu belirtti. Zhang, özel havalimanları hariç, Çin'deki kayıtlı genel havacılık havalimanlarının sayısının ABD'dekilerin yalnızca onda biri kadar olduğunu söyledi. Yetkililer baskılarını azaltıyor, ancak önümüzde türbülans var Çinli politika yapıcılar, bu açığı kapatmak için kademeli olarak çalışıyor. Ordu genellikle Çin hava sahasının çoğunu kontrol ediyor, ancak Shenzhen ve diğer beş eyalette onay prosedürlerini basitleştirme ve inceleme sürelerini kısaltma sözü verdi. Sivil havacılık yasasında önerilen revizyonlar arasında, alçak irtifa hava sahası tahsisi ve denetimini ele alan sivil faaliyetlerin geliştirilmesi ve teşviki üzerine bir bölüm yer alıyor. Natixis Kurumsal ve Yatırım Bankacılığı'nda kıdemli ekonomist olan Gary Ng, bunun henüz erken olduğunu söyledi. Uçan taksi hizmetlerinden önce turizm veya endüstriyel amaçlı yolcu taşıyan eVTOL'lerin (eVTOL) kullanılmaya başlanmasıyla, ticarileşmeye doğru ilerlemenin 2030 civarında gerçekleşmesini beklediğini belirtti. Bazı hava araçlarının önemli ihracat kalemleri haline gelebileceğini belirtti. Hong Kong Politeknik Üniversitesi Alçak İrtifa Ekonomisi Araştırma Merkezi Direktörü Chen Wen-hua, Çin'in sektöre geç girdiğini, ancak şu anda küçük insansız hava araçlarının geliştirilmesinde ve alçak irtifa hava sahası yatırımlarında lider konumda olduğunu söyledi. Hong Kong Komünist Partisi'nin bir avantajının, düzenleyicileri, sektör oyuncularını ve üniversiteleri aynı hedef doğrultusunda çalışmaya seferber edebilmesi olduğunu söyledi. Ancak, söz konusu teknolojilerin geliştirilmesi, güvenlik endişeleri ve kamuoyunun kabulü, insansız hava araçlarının ve alçaktan uçan araçların farklı uygulamalarının ne kadar hızlı benimseneceğini belirleyecek. Chen, düşük rakımlı ekonominin geleceğinin parlak olduğunu, ancak bu parlak geleceğe giden yolun tehlikeli olabileceğini söyledi. Kaynak: AP- Elon Musk Hakkında Bütün Haberler Buraya - X - SpaceX - Tesla
Platform X'te, hesapların bulunduğu yerleri açıkladıktan sonra çok büyük tartışmalar yaşanıyor X, platformun bir hesabın bulunduğu bölgeyi görüntüleyeceğini duyurdu. Bilgiler, yeni "Bu Hesap Hakkında" bölümünden görülebilir. Cumartesi günü X, bazı hesaplar için bu özelliği kaldırdı. Elon Musk'ın X'i, hafta sonu internette yaşanan bir başka kargaşada başrol oynadı. Her şey, X'in ürün müdürü Nikita Bier'in Cumartesi günü platformun şeffaflığı artırmayı amaçlayan bir değişiklik başlattığını duyurmasıyla başladı: diğer şeylerin yanı sıra, bir kullanıcının hesabının bulunduğu ülkeyi veya bölgeyi gösteren bir "Bu Hesap Hakkında" sayfası. Şirket, bu özellik için planlarını Ekim ayında duyurdu. Bier, X hakkında "Bu, küresel şehir meydanının bütünlüğünü sağlamak için önemli bir ilk adım. Kullanıcıların X'te gördükleri içeriğin gerçekliğini doğrulamaları için birçok yeni yol sunmayı planlıyoruz" diye yazdı. Anlaşılan herkes hesaplarının kaynağını açıklamaya istekli değil. İfade özgürlüğünün kısıtlandığı yerlerdeki kullanıcılar siyasi yaptırımlarla karşı karşıya kalabilir. Bazı kullanıcılar bunu zorla doxxing olarak nitelendirdi. Diğerleri, bir kullanıcının başka bir ülke üzerinden yönlendirilen bir VPN kullanarak hesap oluşturması durumunda konum bilgilerinin doğru olmayabileceğini belirtti. Cumartesi günü X, bazı hesapların nerede oluşturulduğuna dair bilgileri kaldırdı. Bier, özellikle eski hesaplar için verilerin "yüzde 100 olmadığını" ve şirketin "Salı gününe kadar geri getirmeyi" planladığını söyledi. Beş saat sonra tekrar şöyle yazdı: "Bir içkiye ihtiyacım var." X kullanıcıları, uygunsuz bulabilecekleri bir şey bulmak için çevrimiçi rakiplerinin "hakkında" sayfalarına göz atmaya başladı. Örneğin, MAGA tartışma konularını tanıtan birkaç önemli X hesabının Amerika Birleşik Devletleri'nden uzak yerlerde olduğu ortaya çıktı. Yaklaşık 400.000 takipçisi olan ve kendini "Önce Amerika" olarak tanımlayan MAGA NATION hesabı, yeni özelliğe göre, Doğu Avrupa'da, Avrupa Birliği üyesi olmayan bir ülkede bulunuyor. Mart ayında açılan, yaklaşık 70.000 takipçisi olan ve "Tanrı'yı seven bir Trumpçıysanız, beğenin" gibi paylaşımlar yapan America First adlı bir başka hesabın Bangladeş merkezli olduğu anlaşılıyor. Örnekler uzayıp gidiyor. Bazı kullanıcılar da tabii ki meme yapmaya başladılar. Birçok hesabın göründüğü gibi olmaması şaşırtıcı değil. Sahte profiller, dezenformasyon ve çevrimiçi anlaşmazlık yaratmaya yönelik koordineli çabalar, X ve diğer sosyal medya platformlarında uzun zamandır bir sorun teşkil ediyor ve bu tehdit, yapay zekanın ortaya çıkmasıyla daha da kötüleşti. MAGA NATION ise konumunu belirtmedi ve sağlıklı bir tempoda paylaşım yapmaya devam ediyor. X'e göre hesap, Nisan 2024'teki kuruluşundan bu yana adını beş kez değiştirdi. En son paylaşımlarından biri, takipçilerinin Hillary Clinton'ın tutuklanması gerektiğini düşünüp düşünmediğini soruyor. Hesabın arkasındaki kişilere yorum almak için ulaşılamadı. Kaynak: BI- En Son Uzay Haberleri (Türkiye ve Dünyadan)
NASA Bilim İnsanı "Geri Dönüşü Olmayan Noktaya" Ulaştığımızı İddia Ediyor 1988 yazında, NASA bilim insanı James Hansen Kongre'nin karşısına çıktı ve kimsenin duymak istemediği bir mesaj verdi. Gezegenin hızla ısındığını ve bunun insanlığın eseri olduğunu söyledi. İfadesi kibar alkışlar ve siyasi tereddütlerle karşılandı. On yıllar sonra, aynı bilim insanı tüyler ürpertici bir güncellemeyle geri döndü: Bir zamanlar uyardığı an artık yaklaşmıyor. İşte burada. Ve bu sefer geri dönüşü olmayabilir. Şimdi 84 yaşında olan Hansen ve uluslararası araştırmacılardan oluşan bir ekip, on beş yıllık hızlanan iklim değişikliğini analiz eden yeni bir makale yayınladı. Bulguları, gezegenin en hayati sistemlerinden biri olan Atlantik Meridyen Devir Damar Dolaşımı'nın (AMOC) çöküşün eşiğinde olabileceğini gösteriyor. Bilim insanlarının bir zamanlar yüzyıllar sonra gerçekleşeceğine inandığı bir gelişmeydi bu. Hansen buna "uyuyan dev" diyor ve insanlığın geri dönüşü olmayan noktayı çoktan geçmiş olabileceği konusunda uyarıyor. Gezegenin Gizli Motoru AMOC, Dünya'nın büyük okyanus taşıma bandıdır. Sıcak suyu kuzeye, soğuk suyu güneye dolaştırarak kıtalar arası iklimleri dengeler. Yavaş ama güçlüdür; her metreküp suyun tek bir döngüsünü tamamlaması yaklaşık 1.000 yıl sürer. Bu sistem başarısız olursa, küresel ölçekte hava koşullarını, tarımı ve kıyı şeritlerini altüst edebilir ve bildiğimiz şekliyle yaşamı yeniden şekillendirebilir. Alarmın Ardındaki Bilim Hansen'ın ekibi, son iklim hızlanmasının neredeyse tüm yerleşik modelleri geride bıraktığını tespit etti. Analizleri, AMOC'nin 20 ila 30 yıl içinde çökebileceğini gösteriyor; bu, yüzyıllar önce yapılan tahminlere göre çarpıcı bir değişim. Böylesine hızlı bir kapanma, şiddetli yağış değişimlerine, mahsul kıtlıklarına ve dünya genelinde bir dizi aşırı hava olayına yol açacaktır. Hansen, "Asıl sorun uyuyan dev," dedi. "AMOC'nin kapanması ve deniz seviyesinin büyük ölçüde yükselmesi tehlikesi, geri dönüşü olmayan noktamız." Yavaşlayan Bir Okyanusun İnsani Maliyeti AMOC tökezlerse, milyonlarca insanın güvendiği dünya bir gecede değişebilir. Avrupa'nın ılıman kışları dondurucu olabilir; ABD daha sert kuraklıklarla karşı karşıya kalabilir; ve tropikal bölgeler yoğun seller altında sular altında kalabilir. Hızlı deniz seviyesi artışı, Miami'den New York'a kadar kıyı şehirlerini acil riske atabilir. Bilim insanları, bunların uzak ihtimaller olmadığını vurguluyor. Bunlar, bugün bile görülebilen yeni ortaya çıkan kalıplar. Zaman Kazanma Mücadelesi Çalışmanın sonucunda Hansen'ın grubu somut önlemler önerdi: karbon vergisi ve temettü, agresif kirlilik kesintileri ve uluslararası araştırma iş birliği. Ancak makale eleştiriden kaçınmıyor; küresel liderleri "özel çıkarların" eylemleri rayından çıkarmasına ve bilime dayalı çözümleri engellemesine izin vermekle suçluyor. Hansen, teknolojinin tek başına bizi kurtarmayacağını savunuyor. Gerçek değişimin siyasi iradeden gelmesi gerektiğini söylüyor. Hansen'ın Hâlâ Neden Umutlu Olduğu Karamsar görünüme rağmen Hansen, iyimser bir tonla bitiriyor. İnancı, kurumsal nüfuzun satın almadığı genç nesilde. "Özel çıkar gruplarından para almadan siyaseti etkileme konusunda olağanüstü bir yetenek gösterdiler," diye yazdı. Hansen'a göre gelecek, gezegenin hayatta kalmasını kısa vadeli kâr karşılığında feda etmeyi reddedenlere ait. Sönüp Giden Bir Uyarının Yankıları Hansen 1988'de Kongre önünde ifade verdiğinde, birçok kişi onun iklim tahminlerini aşırı dramatik bularak reddetti. Bugün ise bunlar, bir gerçeklik kontrol listesi gibi okunuyor: aşırı sıcaklar, eriyen buzullar, yok olan kıyı şeritleri ve benzeri görülmemiş şiddette fırtınalar. "On yıllar içinde" gerçekleşeceğini söylediği şey, bu sürenin yarısı kadar bir sürede gerçekleşti. Yine de Hansen, panikle değil, gerçeğin hâlâ önemli olduğuna inanan birinin ısrarıyla devam ediyor. Düşünme Noktası "Geri dönüşü olmayan nokta" ifadesi, iklim bilimini yıllardır rahatsız ediyor. Ancak Hansen'ın son çalışması bunu bir ölüm fermanı olarak değil, bir hesaplaşma olarak yeniden çerçevelendiriyor. Kolaylık sağlamak için kurduğumuz sistemler artık bilgelik kapasitemizi sınayabilir. Uyum sağlayıp sağlamayacağımız, teknolojiden çok vicdana bağlı olabilir. Dinleme Anı 1988'de bir bilim insanı dünyayı dikkat etmeye çağırdı. Yaklaşık kırk yıl sonra, daha yüksek sesle, daha net ve kaybedecek çok daha az yılı kalmışken tekrar ısrar ediyor. Geleceğin henüz kaybedilmediğini ısrarla vurguluyor. Ancak kapı hızla kapanıyor. Ve kapanma sesi, insanlığın duyduğu en gürültülü sessizlik olabilir. Kaynak: B- Windows 11 Hakkında Bilmeniz gereken her şey
- Neredeyse tüm Windows başlangıç uygulamalarını devre dışı bıraktım. Sadece bu ikisini tutmaya değer
Neredeyse tüm Windows başlangıç uygulamalarını devre dışı bıraktım. Sadece bu ikisini tutmaya değer Windows başlangıç şişkinliği gerçektir ve bilgisayarınız olması gerekenden daha yavaş hissetmeye başlayana kadar fark etmediğiniz sorunlardan biridir. Diğer tüm uygulamalar başlangıç listenize sızıyor, arka planda sessizce çalışıyor ve sebepsiz yere kaynakları tüketiyor gibi görünüyor. Yıllar içinde neredeyse hepsini kapatma alışkanlığı edindim. Sistemimin hızlı çalışmasını sağlıyor ve dürüst olmak gerekirse, çoğu uygulamanın Windows yüklenir yüklenmez çalışmaya başlamasına gerek kalmıyor. Ancak başlangıçta gerçekten yerini hak eden birkaç nadir istisna var. Antivirüslerden veya açıkça oraya ait olan sistem araçlarından bahsetmiyorum. Masaüstü açılır açılmaz hemen işe yarar bir şeyler ekleyen uygulamalardan bahsediyorum. Kurulumlarım arasında yaptığım birçok deneme yanılma sonrasında, bu ikisinin de saklanmaya değer olduğu kanıtlandı. Windows'u kullanmayı kolaylaştırıyor, sorunları azaltıyor ve iş akışımı gerçekten iyileştiriyor. DisplayFusion başlangıçta neden yerini hak ediyor? DisplayFusion hakkında daha önce yazmıştım. Bir süredir kurulumumun bir parçasıydı çünkü Windows hala üç monitörlü bir çalışma alanıyla ne yapacağını tam olarak bilmiyor. Windows 11 geliştirmeleri ve PowerToys yüklü olsa bile, işler hızla karışabiliyor. Windows bazen pencerelerin nereye yerleştirilmesi gerektiğini unutuyor veya görev çubukları tutarlı davranmıyor. Tek bir monitörde fark etmeyebilirsiniz, ancak iş için üç ekranı bir arada kullandığınızda bu küçük tuhaflıklar üst üste geliyor. DisplayFusion'ın asıl fark yarattığı yer burası. Monitör profillerimi tam olarak istediğim gibi yüklüyor, düzenlerimi tutarlı tutuyor ve bana PowerToys ve Windows 11'in yerleşik araçlarının sunduğundan çok daha öte pencere hizalama ve konumlandırma kuralları sağlıyor. Çözünürlükleri değiştirdiğimde, bir ekranı döndürdüğümde veya bir monitörü yeniden bağladığımda, Windows'un doğaçlama yapmasına izin vermek yerine DisplayFusion bunu akıllıca hallediyor. İş akışınız birden fazla ekranın güvenilir bir şekilde çalışmasına bağlı olduğunda, olmazsa olmaz gibi görünen bir kontrol düzeyi sağlıyor. Bu durumda Windows ile başlatmak mantıklı. Masaüstüm belirdiği anda, monitörlerim yerlerine oturuyor, görev çubuklarım tam olması gereken yerde görünüyor ve tüm pencere ayarlarım zaten etkin. Onsuz her yeniden başlatma, her şeyi ait oldukları yere sürükleyip bırakmak, pencereleri yeniden boyutlandırmak ve Windows'un değiştirmeye karar verdiği düzeni düzeltmek gibi küçük ama can sıkıcı bir temizlik rutinine dönüşüyor. DisplayFusion beni tüm bu sorunlardan kurtarıyor ve monitör kurulumumun daha kararlı olmasını sağlıyor. PowerToys'u akıllı bir başlangıç seçeneği haline getiren Windows ayarları PowerToys, bilgisayarınızda yaptığınız her şeyi iyileştiren Windows eklentilerinden biri haline geldi. Microsoft, başlangıçta ileri düzey kullanıcılar için geliştirmişti ve bu açıkça görülüyor. Windows 11'in hala gideremediği birçok boşluğu dolduran küçük ama çok kullanışlı araçlardan oluşan bir koleksiyon. Daha iyi pencere yönetimi, daha hızlı yeniden adlandırma, daha kolay metin ayıklama ve hatta fare imlecinizi kaybettiğinizde vurgulama gibi basit yaşam kalitesi özellikleri gibi. Güvenmeye başlayana kadar tam olarak farkına varamayacağınız türden bir araç seti. PowerToys'u ilgi çekici kılan şey, neredeyse tüm Windows kullanıcılarına hitap etmesidir; muhtemelen bu yüzden hakkında yazmaya devam ediyoruz. FancyZones, Windows'un hantal pencere sabitleme sorununu çözmesi sayesinde tek başına büyük bir takipçi kitlesine sahip. Geçmişi Yapıştır, PowerRename, Renk Seçici ve Fare Yardımcı Programları gibi araçları da eklediğinizde, Windows'a en başından beri entegre edilmiş gibi hissettiren bir araç setine sahip olursunuz. PowerToys'un bir başlangıç uygulaması olarak mantıklı olmasının nedeni de budur. En iyi özelliklerinin çoğu, Windows yüklenir yüklenmez arka planda sessizce çalışıyorsa çalışır. Pencereleri sürüklemeye başlamadan önce FancyZones'un hazır olması gerekir. PowerRename ve pano araçları, zaten etkinken en iyi şekilde çalışır. Fare Yardımcı Programları, özellikle de Faremi Bul, onu aradıktan sonra değil, anında isteyeceğiniz şeylerden biridir. PowerToys'un Windows ile başlaması, tüm bu küçük ama anlamlı iyileştirmelerin herhangi bir ek düşünce veya kurulum gerektirmeden anında orada olması anlamına gelir. Bu başlangıç uygulamaları sistemimi yormuyor. DisplayFusion ve PowerToys, başlangıçta açılıyor, ancak şaşırtıcı derecede az kaynak tüketiyorlar. Hiçbir uygulama önyükleme süremi gözle görülür bir şekilde yavaşlatmıyor ve çalışmaya başladıktan sonra sistem kaynaklarımı neredeyse hiç etkilemiyor. Sadece arka planda sessizce durup Windows'u daha düzenli ve kullanılabilir hissettiriyorlar. Sonuç olarak, çoğu uygulama Windows yüklenir yüklenmez çalışmaya hak kazanmıyor. Ancak DisplayFusion ve PowerToys, masaüstü açılır açılmaz bilgisayar deneyimimi daha iyi hale getiriyor. Her şeyi düzenli tutuyor, küçük sıkıntıları azaltıyor ve çalıştıklarını fark etmemi engelleyecek kadar hafifler. Geri kalan gereksiz uygulamaları temizler ve yalnızca iş akışınızı gerçekten iyileştiren araçları kullanırsanız, Windows çok daha akıcı bir deneyim sunacaktır. Kaynak: HTG- Hardware ve Donanım Hakkında En Son Haberler
- USB flash sürücüleri aktarımlar için kullanmayı bıraktım çünkü bunlar çok daha hızlı
USB flash sürücüleri aktarımlar için kullanmayı bıraktım çünkü bunlar çok daha hızlı Yıllardır cihazlar arasında dosya aktarmak için USB flash sürücüler kullanıyorum ve çoğu durumda sorunsuz çalıştılar. Ancak dosya boyutları, özellikle 4K videolar ve büyük proje klasörleri söz konusu olduğunda, aktarımların tamamlanması için istediğimden daha uzun süre beklediğimi fark ettim. İşte o zaman harici kasalı NVMe SSD'lere geçtim. Bunların kurulumu karmaşık değil ve performansta önemli bir artış gördüm. Düzenli olarak büyük dosyalar aktarıyor ve zamandan tasarruf etmek istiyorsanız, bu yükseltmeyi değerlendirmeye değer. USB flash sürücüler kullanışlıydı, ancak her zaman yeterli olmuyorlar. Sorun düşük hızları ve düşük güvenilirlikleri. USB flash sürücüler daha küçük dosyalar için iyi çalışıyor, ancak daha büyük miktarda veri taşımaya başladığınızda sınırlamaları ortaya çıkıyor. Çoğu tüketici USB flash sürücüsü teorik olarak okumalar için yaklaşık 10 Gbps hıza ulaşırken, yazmalar modele bağlı olarak genellikle çok daha yavaştır. Gerçek dünyadaki hızlar, denetleyici sınırlamaları ve bu kadar küçük bir form faktöründeki ısı birikimi nedeniyle nadiren bu değerlere ulaşır. Video projeleri, oyun yedekleri veya fotoğraf arşivleri gibi 50 GB'tan büyük dosyaları aktarırken beklemek zorunda kalırsınız. Sürücü doldukça sıralı yazma hızları düşer ve rastgele okuma/yazma performansı SSD'lere kıyasla berbattır. Bir USB flash sürücü bazı yönlerden bulutu geçebilir, ancak henüz bir USB 3.2 Gen 2 sürücüsünün pratikte reklamı yapılan hız sınırlarına ulaştığını görmedim. Güvenilirlik, karşılaştığım bir diğer sorun. SMART izleme, sürücüler bozulmadan önce sizi uyarır, ancak tüm flash sürücülerde bu özellik yoktur ve daha ucuz modeller veri bozulmasına eğilimlidir. USB flash sürücüler ayrıca SSD'lere göre daha düşük yazma dayanıklılığına sahiptir ve birçok uygun fiyatlı seçenek yerleşik hata düzeltme özelliğini tamamen atlar. NVMe SSD'ler tüm bu sorunları çözer. Harici olarak kullanmak karmaşık değildir. Daha yüksek hızlar için bir NVMe SSD'yi harici sürücü olarak kurmak iki şey gerektirir: bir NVMe M.2 SSD (tercihen PCIe 4.0 x4) ve en iyi hızlar için USB 4.0 veya Thunderbolt 4 veya 5'i destekleyen bir kasa. Toplam maliyet, kapasiteye ve performansa bağlıdır. 1 TB PCIe 4.0 x4 NVMe sürücü 70 ila 110 dolar arasındayken, M.2 NVMe harici taşınabilir kasalar, termal yönetim gibi özelliklere bağlı olarak 30 ila 70 dolar arasında değişmektedir. Soğutucu veya termal pedli kasaları tercih etmenizi öneririm. NVMe sürücüler, sürekli yük altında ısı üretir ve uygun soğutma, yavaşlamayı önler ve NVMe SSD'nizden daha fazla performans elde etmenize yardımcı olur. Çoğu kasa, aletsiz kurulumu destekler, bu nedenle SSD'yi takıp bir mandal veya vidayla kilitlemeniz yeterlidir. Çoğu kasa, USB-C'den USB-C'ye veya USB-C'den USB-A'ya kablolar içerir, bu nedenle bu kurulumlar ek sürücülere ihtiyaç duymadan Windows, macOS ve Linux'ta çalışır. Thunderbolt özellikli PCIe 4.0 sürücüler inanılmaz derecede hızlıdır. Bir kasada NVMe SSD kullandıktan sonra, temel bir PCIe 3.0 x4 NVMe SSD kurulumuyla bile performans farkı çok büyük olduğu için flash sürücüye geri dönmek hayal kırıklığı yaratır. PCIe 3.0 x4 NVMe sürücüler, yaklaşık 3.500 MB/sn sıralı okuma ve yaklaşık 3.000 MB/sn yazma hızlarına ulaşır; bu da tipik USB flash sürücülerden yaklaşık 15-30 kat daha hızlıdır. Bu zaten büyük bir gelişmedir, ancak PCIe 4.0 x4 sürücüler bunu çok daha ileri taşır. PCIe 4.0 x4 NVMe sürücü ile 7.000 MB/sn'ye kadar okuma ve 5.000-6.000 MB/sn civarında yazma hızlarına ulaşabilirsiniz. Cihazınız Thunderbolt 4'ü destekliyorsa, buna yakın hızlara ulaşabilirsiniz. Ancak, daha yeni cihazlarda bulunan Thunderbolt 5, Thunderbolt 4 hızlarını 80 Gbps'ye kadar ikiye katlar. Mevcut PCIe 4.0 NVMe sürücüler bu bant genişliğini tam olarak kullanamasa da, 14.000 MB/sn'ye kadar okuma hızlarına ulaşabilen gelecekteki PCIe 5.0 NVMe sürücüler için yeterli alan bırakır. Bir NVMe SSD satın alıyorsanız, performansı ve güvenilirliği etkileyen yalnızca hız değerlerinin ötesinde birkaç faktör daha vardır. Herhangi bir NVMe SSD satın almadan önce bu önemli hususları inceleyin. Eski bir önyükleme sürücüsünü yeniden kullanabilirsiniz. Sadece bu küçük ayarlamayı yapın ve hazırsınız. Dizüstü bilgisayarınızın veya PC'nizin birincil NVMe sürücüsünü yükseltiyorsanız, eski sürücüyü çekmecede bırakmak yerine dosya aktarımları için yeniden kullanabilirsiniz. Ben her iki kurulumumda da bunu yaptım, çünkü sürücülerin zaten yeterince ömrü var. İşin püf noktası, bu sürücüye Windows yüklenmişse, standart bir depolama aygıtı olarak kullanmadan önce biçimlendirmeniz gerekecek olmasıdır. Aksi takdirde eski önyükleme bölümü yapısı sorunlara neden olur ve tam kapasiteyi kullanamazsınız. Önce saklamak istediğiniz dosyaları yedekleyin, ardından şu adımları izleyin: NVMe sürücüsünü muhafazasıyla birlikte bilgisayarınıza bağlayın. Windows Tuşu + X tuşlarına basın ve ardından Disk Yönetimi'ni seçin. Listede NVMe sürücünüzü bulun (Windows yüklüyse birden fazla bölüm görünecektir). Her bölüme sağ tıklayın ve ardından Birimi Sil'i seçin. Tüm bölümler silindikten sonra, ayrılmamış alana sağ tıklayın ve Yeni Basit Birim'i seçin. Sihirbazı takip edin ve dosya sistemi olarak NTFS'yi seçin. Bir sürücü harfi atayın ve işiniz bitti. Sürücü artık tüm kapasitesiyle temiz ve boş bir depolama aygıtı olarak işlev görecektir. Önyüklenebilir bir yedek olarak saklamayı tercih ederseniz, biçimlendirmeyi atlayabilirsiniz; ancak Windows kurulum ve kurtarma bölümlerine depolama alanı kaybedersiniz. SSD muhafazası taşımanın birkaç küçük dezavantajı vardır. Ancak dezavantajları idare edilebilir. Kutulardaki NVMe SSD'ler mükemmel değildir, ancak ne bekleyeceğinizi biliyorsanız dezavantajları idare edilebilir. En büyük sıkıntı, artık küçük bir USB flash sürücü yerine bir muhafaza taşıyor olmanız. Çoğu NVMe muhafazası yaklaşık bir cep çakmağı boyutunda, bu yüzden çok büyük değiller ama anahtarlığa sığan bir flash sürücüden kesinlikle daha hantal. Ayrıca uzun süreli aktarımlar sırasında ısı üretirler ve muhafaza dokunulduğunda sıcak hissedilir. Bu normaldir ve aslında iyi bir şeydir, çünkü ısının sürücüden çıktığı anlamına gelir. Muhafaza bir soğutucu görevi görür, bu yüzden alüminyum gövdeli ve termal pedli modeller plastik olanlardan daha iyi performans gösterir. Muhafaza sıcak hissediyorsa, işini yapıyor demektir. Sürücü aşırı ısınırsa yavaşlar, ancak hiçbir iyi muhafazada böyle bir şey yaşamadım. USB flash sürücüler ortadan kalkmıyor ve kişisel güvenlik araç takımı, hızlı belge aktarımları veya küçük bir şeye ihtiyaç duyduğunuzda hâlâ yeterliler. Ancak düzenli olarak büyük dosyalar taşıyorsanız, bir flash sürücü ile bir NVMe kurulumu arasındaki maliyet farkı, ilk birkaç sinir bozucu aktarımdan sonra ortadan kalkar. Kaynak: MUO- En Komik Köpek Videoları (2. Bölüm)
- En Son Müzik Haberleri (Türkiye ve Dünyadan)
- Bir Servet Değerinde 8 Plak
Bir Servet Değerinde 8 Plak Koleksiyonunuzdaki bazı plaklar sadece sizin için oradadır. Ancak, özellikle de plakların yeniden moda olduğu şu günlerde, koleksiyonunuzdaki bazı plakların ne kadar değerli olduğuna şaşırabilirsiniz. Koleksiyonunuzun değerini öğrenmek veya nadir albümleri alıp satarak ek gelir elde etmek istiyorsanız, okumaya devam edin. İşte halihazırda sahip olabileceğiniz sekiz yüksek değerli plak. 1. Love Me Do (EP), The Beatles Bir plak geniş çapta yayınlanmadan önce, plakların tanıtım kopyaları radyo DJ'lerine ve müzik eleştirmenlerine gönderilirdi. Günümüzde, ünlü bir single'ın eski bir promosyon kopyasına rastlamak nadirdir; bu yüzden The Beatles'ın "Love Me Do" şarkısının 7" promosyon kopyası, popüler bir müzik platformu ve çevrimiçi veritabanı olan Discogs'ta neredeyse 15.000 dolara satılmıştır. Single'ın promosyon dışı kopyaları size biraz para kazandırabilir, ancak Discogs'un EP için ortalama satış fiyatı 68,06 dolardır. 2. David Bowie, David Bowie David Bowie'nin kendi adını taşıyan albümü aynı zamanda ilk tam uzunlukta albümüydü. Birleşik Krallık stereo LP'sinin ilk baskıları 4.300 dolara kadar satıldı; bu da arz ve talep göz önüne alındığında mantıklı. Discogs'ta yalnızca 245 kişi albümün bir kopyasına sahipken, 2.121 kişi bir kopya edinmekle ilgilendiğini belirtiyor. Albümün ABD baskıları genellikle daha ucuza satılıyor, Birleşik Krallık sürümünün mono versiyonu da öyle, ancak yine de Her iki baskının da kaliteli bir kopyasına sahipseniz 300 dolar ve 1.000 dolar. 3. Şafak Kapısındaki Kavalcı, Pink Floyd Pink Floyd'un ilk albümü, Bowie'nin "David Bowie" albümünden iki yıl önce piyasaya sürüldü. Albümün stereo versiyonunun inanılmaz derecede nadir bir Japonya test basımı, bir zamanlar Discogs'ta 6.500 dolara satılmıştı. Albümün ABD'deki stereo basımı hala değerli, ancak alacağınız fiyat albümün kalitesine bağlı: Discogs'taki satıcıların fiyatları 1 ila 376 dolar arasında değişiyor. Daha sonraki "Dark Side of the Moon"un İngiltere'deki stereo sürümü için de oldukça iyi bir fiyat elde edebilirsiniz. Discogs'un albümün ortalama satış fiyatı 403 dolar olsa da, bir kopyası 2.341,94 dolara kadar çıktı. 4. Born to Run, Bruce Springsteen Columbia, Springsteen'in 1975 tarihli albümünün sadece birkaç promosyon kopyasını dağıttı. Çıkışından önce tam bir tur de force. Şu anda iki promosyon kopyası Discogs'ta 4.301 dolardan listeleniyor, ancak bir kopyası tam 5.500 dolara satılmıştı. LP'nin ABD basımının promosyon dışı bir kopyasına sahipseniz, müzikal bir hazinenin üzerinde oturuyorsunuz; ancak finansal bir altın madeni değil. Albüm geniş çapta dağıtıldı ve özellikle değerli sayılmıyor. 5. The Velvet Underground & Nico, The Velvet Underground & Nico The Velvets'in Andy Warhol prodüktörlüğündeki ilk albümü, ilk çıkışında pek ilgi görmedi, ancak ilk basım kopyaları bugün oldukça değerli. The Velvets'in kendi adını taşıyan albümünün çoğu versiyonu, kalitesine bağlı olarak 2.000 dolara kadar satılabiliyor, ancak albümün ABD'deki Doğu Yakası mono basımı Discogs'ta 9.000 dolara kadar satıldı. 6. Too Fast For Love, Mötley Crüe Mötley Crüe's İlk heavy metal albümü 1981'de müzik sahnesine bomba gibi düştü. ABD baskısının ilk basımları 8.700 dolara kadar satıldı. Ortalama 202 dolarlık bir fiyatla alıcı bulma olasılığınız daha yüksek, ancak LP'nin daha düşük kaliteli versiyonları bile en az 60 dolara satılacak kadar değerli. 7. The Black Album, Prince Prince'in kötü şöhretli albümü hiçbir zaman resmi olarak yayınlanmadı. (Bir adı da yoktu; adı, albümün tamamen siyah kapak kapağından geliyor.) Prince, dağıtımcılardan albümün tüm kopyalarını, albüm yayınlanmadan hemen önce imha etmelerini istedi, bu yüzden mevcut kayıtlar inanılmaz derecede nadir. Eğer siz de bir albüme sahip olan şanslı azınlıktansanız, Kanada baskısı 2018'de Discogs'ta 27.500 dolara satıldı. 8. An Ideal for Living (EP), Joy Division Joy Division, bu 7" EP için dört şarkıyı ilk kaydettiğinde, grup hâlâ Warsaw adını kullanıyordu. Albümün adını EP'nin yayınlanmasından hemen önce değiştirdiler, bu yüzden albümün herhangi bir kopyasında basılı olarak bu ismi göreceksiniz. "An Ideal for Living"in ilk İngiltere baskısı Discogs'ta 9,99 dolardan başlayan fiyatlarla satılırken, satıcılar 8.602 dolara kadar çıktı. Discogs, satışta sadece iki kopya listeliyor, ikisi de 7.999 dolardan. Sonuç olarak Yukarıda listelediğimiz değerli plaklardan biri rafınızda olmasa bile, koleksiyonunuzdaki belirli parçaların banka hesabınızı ne kadar artırabileceğine şaşırabilirsiniz. Koleksiyonunuzu değerlendirmek istiyorsanız, diğer müzikseverlerin plaklarınıza sizin kadar değer verip vermediğini anlamak için Discogs'a göz atın. Kaynak: FinanceBuzz- ABD ve Çin Tayvan İçin Savaşın Eşiğine Gelmek Üzereler - Japonya ve Pasifik Problemi
Tayvan İşgali Dosyaları Sızdırıldı - Rusya, Xi'nin 2027 Tayvan Hazırlıkları İçin Çin'i Silahlandırıyor Sızdırılan gizli bir belge hazinesi, Rusya ve Çin arasında derinleşen askeri ortaklığı ortaya çıkardı ve Moskova'nın Çin güçlerini Tayvan'a karşı olası operasyonlar için silahlandırma ve eğitmedeki doğrudan rolünü ortaya koydu. Yaklaşık 800 gizli sayfadan oluşan ve Kraliyet Birleşik Hizmetler Enstitüsü (RUSI) tarafından doğrulanan bu gizli belge, Çin'e kapsamlı bir Rus hava indirme ekipmanı, teknolojisi ve uzmanlığı transferini ayrıntılarıyla anlatıyor ve bu da Doğu Asya'daki güç dengesinde önemli bir değişime işaret ediyor. Yeni Bir Askeri İşbirliği Ekseni Kara Ay hacktivist grubu tarafından elde edilen ve Eylül 2025 sonlarında doğrulanan belgeler, Rusya'nın Çin'e eksiksiz bir hava indirme taburu paketi tedarik etmesi için 2023'te imzalanan resmi bir anlaşmayı özetliyor. Anlaşma, 37 BMD-4M amfibi taarruz aracı, 11 Sprut-SDM1 tanksavar topu, 11 BTR-MDM zırhlı personel taşıyıcı, komuta araçları, drone sistemleri ve özel paraşüt ekipmanlarını içeriyor. Rusya ayrıca, Çin'in tarihsel olarak geride kaldığı hava operasyonlarındaki muharebe deneyiminden de yararlanıyor. Rus eğitmenler, Çinli paraşütçülere taktik, ateş kontrolü ve operasyonel koordinasyon konularında aktif olarak eğitim veriyor. Havadan Ateş Gücünde Atılım Anlaşmanın merkezinde, gelişmiş paraşüt sistemleri kullanılarak doğrudan hedef bölgelere indirilmek üzere tasarlanan BMD-4M araçları yer alıyor. Her araç, 100 mm'lik bir top ve 30 mm'lik bir topla donatılmış ve bu sayede Çin hava indirme birliklerine daha önce sahip olmadıkları bir ateş gücü seviyesi sunuyor. 125 mm toplarla donatılmış Sprut-SDM1 tanksavar toplarının eklenmesi, taburun karadaki zırhlı tehditlere karşı koyma kabiliyetini daha da artırıyor. Bu teknolojik sıçrama, Çin'in hava kuvvetlerine, özellikle Tayvan limanları ve havaalanları yakınlarındaki açık alanlar olmak üzere, kilit öneme sahip arazileri hızla ele geçirme ve elinde tutma olanağı sağlamayı amaçlıyor. RUSI'nin analizine göre, Tayvan limanları ve havaalanları yakınlarındaki golf sahalarına veya diğer açık ve sağlam arazilere zırhlı araç indirme kapasitesi, hava saldırı birliklerinin savunmacılar tam olarak harekete geçmeden önce kritik altyapıyı ele geçirmesine ve böylece takip eden işgal güçlerinin önünü açmasına olanak tanıyabilir. Eğitim ve Teknoloji Transferi Anlaşmalar, hem Rusya hem de Çin'i kapsayan kapsamlı bir eğitim programı belirliyor. Çinli sürücüler Rusya'daki Kurganmashzavod üssünde eğitilirken, komuta ve gözlem araçları ve tanksavar silahları mürettebatı Penza'da eğitim alıyor. Simülatör eğitimlerinin ardından, operasyonları Rus eğitmenlerin denetlediği Çin topraklarında tam tabur düzeyinde tatbikatlar gerçekleştiriliyor. Anlaşma, teknoloji transferini ve Çin'de Rus ekipmanlarının teknik bakım ve onarımı için bir merkez kurulmasını içeriyor. Bu, Pekin'in gelecekte bu kabiliyetlerin üretimini ve modernizasyonunu üstlenmesini ve Rus tedarik zincirlerinden uzun vadeli bağımsızlığını garanti altına almasını sağlıyor. Tayvan ve Ötesi İçin Stratejik Sonuçlar Bu belgelerden ortaya çıkan operasyonel konsept açıktır: Rus araçlarıyla donatılmış ve Rus taktikleri konusunda eğitilmiş Çin hava kuvvetleri, bir çatışmanın ilk saatlerinde Tayvan'ın limanlarını ve havaalanlarını ele geçirmeyi hedefleyecektir. Açık araziye inerek ve önemli altyapıları hızla ele geçirerek Çin, ek işgal kuvvetleri için güvenli üsler kurabilir ve bu da Tayvan'ın hızlı savunma müdahalesini kat kat zorlaştırabilir. Askeri analistler, Tayvan'ın coğrafyasının (amfibi çıkarma için uygun plajların sınırlı olması ve 23 milyonluk nüfusu) hava operasyonlarını Pekin için cazip bir alternatif haline getirdiğini belirtiyor. Hız ve sürpriz, Çin'in temel avantajları olacak ve savunmalar organize edilmeden önce onları alt etmeyi hedefleyecek. Anlaşmalar ayrıca, özel amaçlı paraşüt sistemlerinin transferini ve Çin özel kuvvet gruplarının fark edilmeden diğer bölgelere nüfuz etmeleri için eğitilmesini de öngörüyor ve bu da Tayvan, Filipinler ve bölgedeki diğer ada devletlerine karşı saldırı seçenekleri sunuyor. Genişletilmiş hava manevra kapasitesi, Çin'e tartışmalı bölgelere hızlı güç aktarımı için yeni seçenekler sunuyor. Rus Politikasında Hesaplı Bir Değişim Rusya, tarihsel olarak, fikri mülkiyet hırsızlığı korkusuyla askeri-teknik avantaj sağladığı alanları Çin'e ihraç etmekten çekinmiştir. Mevcut anlaşma, Moskova'nın Pekin ile uzun vadeli stratejik bir ortaklık kurma arzusundan kaynaklanan önemli bir politika değişikliğini temsil ediyor. Rusya, kritik askeri kabiliyetler sağlayarak ve yerel üretimi mümkün kılarak, daha derin bir savunma iş birliği geliştirmeyi ve her iki ülkenin çıkarlarını Asya'daki Batı etkisine karşı uyumlu hale getirmeyi hedefliyor. İleriye Bakış Çin'in askeri hazırlık takviminin 2027'ye yaklaşmasıyla (Devlet Başkanı Xi Jinping'in PLA'ya olası Tayvan operasyonlarına hazırlık talimatıyla uyumlu bir tarih), bölgesel güvenlik riskleri artıyor. Sızdırılan belgeler, Rusya'nın Çin'e gelişmiş askeri kabiliyetler hazırlama konusunda aktif olarak yardımcı olduğunu doğruluyor; ancak bu kabiliyetlerin kullanımına ilişkin nihai karar belirsizliğini koruyor ve daha geniş jeopolitik gelişmelere bağlı. Bu ifşalar, Moskova ve Pekin arasında, önümüzdeki yıllarda Asya-Pasifik'in stratejik manzarasını yeniden şekillendirebilecek yeni bir askeri-endüstriyel iş birliği döneminin altını çiziyor. Kaynak: Veuer- En Son Spor Haberleri - Magazinsel
Fenerbahçe Bir Tweet'le Her Yer Fenerbahçe Dedi FB 5-2 Rize (Erkek Futbol) FB 75-71 gs (Kadın Basketbol) FB 92-84 Bursa (Erkek Basketbol) FB 5-0 Çekmeköy (Kadın Futbol) FB 3-1 Aydın (Kadın Voleybol) FB 3-0 Alanya (Erkek Voleybol) - Basit görünen bir matematik denklemi insanları şaşırtıyor - 30 saniyede çözebilir misin?
Önemli Bilgiler
Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.
Navigation
Tarayıcı push bildirimlerini yapılandırın
Chrome (Android)
- Tap the lock icon next to the address bar.
- Tap Permissions → Notifications.
- Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
- Click the padlock icon in the address bar.
- Select Site settings.
- Find Notifications and adjust your preference.
Safari (iOS 16.4+)
- Ensure the site is installed via Add to Home Screen.
- Open Settings App → Notifications.
- Find your app name and adjust your preference.
Safari (macOS)
- Go to Safari → Preferences.
- Click the Websites tab.
- Select Notifications in the sidebar.
- Find this website and adjust your preference.
Edge (Android)
- Tap the lock icon next to the address bar.
- Tap Permissions.
- Find Notifications and adjust your preference.
Edge (Desktop)
- Click the padlock icon in the address bar.
- Click Permissions for this site.
- Find Notifications and adjust your preference.
Firefox (Android)
- Go to Settings → Site permissions.
- Tap Notifications.
- Find this site in the list and adjust your preference.
Firefox (Desktop)
- Open Firefox Settings.
- Search for Notifications.
- Find this site in the list and adjust your preference.