Bütün Eylemler
- Geçen saat
-
Bakan Ali Yerlikaya açıkladı: Kırmızı bültenle aranan 15 kişi yakalandı!
İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, "Kırmızı bültenle aradığımız 13, ulusal seviyede aradığımız 2, olmak üzere 15 suçluyu 10'unu Gürcistan'da, 2'sini Yunanistan'dan kalanları ise Birleşik Krallık, Kuzey Makedonya ve Almanya'dan ülkemize getirdik" dedi.Haberi Haber Kaynağından Oku
-
Bursa'da dehşet: 14 yaşındaki çocuk 4 kişiyi bıçakladı!
Bursa’nın Osmangazi ilçesinde akşam saatlerinde meydanda yaşanan bıçaklı saldırı, ortalığı savaş alanına çevirdi. 14 yaşındaki yabancı uyruklu çocuk, henüz bilinmeyen nedenle tartıştığı anne ve iki kızını bıçakla yaraladı. Kavgayı ayırmaya çalışan bir başka kişi de saldırganın hedefi oldu.Haberi Haber Kaynağından Oku
-
Meteoroloji açıkladı: 7 Temmuz 2025 hava durumu raporu... Bugün hava nasıl olacak?
Meteoroloji Genel Müdürlüğü (MSB) 7 Temmuz Pazartesi gününe ilişkin hava durumu raporunu yayımladı. Rapora göre Türkiye'de 72 saat etkili olması öngörülen sıcak hava dalgası Afrika'dan yola çıktı. Hava sıcaklığının yurt genelinde mevsim normallerinin üzerinde seyredeceği tahmin ediliyor.Haberi Haber Kaynağından Oku
-
Son Dakika... MSB acı haberi duyurdu: Şehit sayısı 8'e yükseldi!
Son dakika gelişmesi... Milli Savunma Bakanlığı (MSB), Irak'ın kuzeyinde mağaradan sızan metan gazına maruz kalan 8 askerin şehit olduğunu duyurdu. Haberi Haber Kaynağından Oku
- Bugün
-
Libya Temsilciler Meclisi, Türkiye'yle anlaşmayı onaylayabilir: Karar neden merakla bekleniyor?
Türkiye ile Libya'nın Trablus'ta bulunan hükümeti arasında 2019 yılında deniz yetki alanları anlaşması imzalandı. Anlaşmanın üzerinden yaklaşık altı yıl geçtikten sonra bugün, ülkenin doğusundaki Temsilciler Meclisi bu anlaşmayı onaylamayı planlıyor.Habere Gitmek için Tıklayın
-
Teksas'ta sel felaketi: 78 kişi hayatını kaybetti, onlarca kayıp var
ABD'nin Teksas eyaletinde sel felaketinde hayatını kaybedenlerin sayısı 78'e yükseldi. Yaşamlarını yitirenlerin en az 28'inin çocuk olduğu açıklandı. Habere Gitmek için Tıklayın
-
Kartalkaya yangını davası başlıyor: 'İntikam değil, adalet istiyoruz'
Kartalkaya'da 36'sı çocuk 78 kişinin öldüğü yangın ile ilgili davanın ana duruşması bugün Bolu 1'inci Ağır Ceza Mahkemesi'nde görülecek. BBC Türkçe davanın temelini oluşturacak iddianameyi inceledi, yakınlarını kaybedenler ve yangın mağdurlarıyla konuştu.Habere Gitmek için Tıklayın
-
Ayşe Barım ilk kez hakim karşısına çıkacak: Avukatlardan 'sağlık raporlu' tahliye talebi
Gezi Parkı protestolarının planlayıcılarından biri olmakla suçlanan ve 5 aydan uzun süredir cezaevinde tutuklu bulunan oyuncu menajeri Ayşe Barım ilk kez bugün hakim karşısına çıkacak. Avukatları, tutukluluğu öncesi de bazı sağlık sorunları yaşayan ve cezaevinde rahatsızlıklarının endişe verici şekilde arttığını söyledikleri Barım için tahliye talebinde bulundu. Habere Gitmek için Tıklayın
-
Peru'da arkeologlar 3500 yıllık antik kenti keşfetti
Araştırmacılar, Peñico'nun, antik Pasifik kıyısı topluluklarını And Dağları ve Amazon'da yaşayanlarla bağlayan bir ticaret merkezi olarak hizmet verdiğine inanıyor.Habere Gitmek için Tıklayın
-
En Son Yenilenebilir Enerji Kaynakları Haberleri
- Yüzen rüzgar türbinleri neden bu kadar büyük?
Yüzen rüzgar türbinleri neden bu kadar büyük? Yüzen rüzgar türbinlerinin devasa boyutlarının ardındaki nedenleri keşfedin. Çin, 260 metrelik bir rotor çapına ve 18 MW kapasiteye sahip şimdiye kadarki en büyük türbini tanıttı. Bu video, daha hızlı ve daha tutarlı rüzgar enerjisinden yararlanmak için gökdelen büyüklüğünde yüzen yapıları açık denizde konuşlandırmanın avantajlarını araştırıyor. Yüzen rüzgar türbini boyutlarının pratik yönlerini ve küresel enerji taleplerini karşılamadaki potansiyel etkilerini araştırırken, yüzen rüzgar konseptinin abartılıp abartılmadığını da sorguluyor.- En Son Otomobil - Taşıt - Kamyon - Otobüs - Pikap Araç Haberleri
- Açıklama: Toyota'nın Hibrit Sistemi Gerçekte Nasıl Çalışıyor
Açıklama: Toyota'nın Hibrit Sistemi Gerçekte Nasıl Çalışıyor Yenilik, otomotiv endüstrisinin temel taşıdır. Bu sektördeki şeyler sürekli değişiyor ve genellikle gelişiyor. Modern arabalar ve kamyonlar çok daha verimli, konforlu ve yetenekli, ayrıca sadece on veya yirmi yıl önceki araçlardan çok daha güvenli. Neredeyse inanılmaz. Bu ilerlemeyi yönlendiren üreticiler, yıllar içinde bazıları kesinlikle çığır açan sayısız yenilik geliştirdiler. Henry Ford'un hareketli tertibatı ve küçük bloklu Chevy V8'i dünyayı değiştirdi, Volvo'nun üç noktalı emniyet kemeri, elektrikli marş motoru, katalitik konvertörü ve hız sabitleyici de öyle. Toyota da dünyayı değiştiren birkaç yenilik geliştirdi. Verimli üretim sisteminden ve kaliteye olan kalıcı odaklanmasından kaizen'e, sürekli iyileştirme ruhuna kadar, bu Japon şirketi otomotiv yeniliğinin panteonuna çok şey kattı. Ancak belki de Toyota'nın en önemli gelişimi, gizemli ama sağlam ve oldukça etkili bir tahrik teknolojisi olan hibrit aktarma organlarıdır. Bu sistemin nasıl çalıştığına aşina değilseniz, işte içeriden hikaye. En güncel ve doğru bilgileri sağlamak için, bu makale Toyota'dan ve çeşitli yetkili kaynaklardan alınan verileri kullanır. Oldukça Önemli Bir Şey Ancak önce, bu teknolojinin ne kadar önemli olduğunu vurgulamakta fayda var. Orijinal Prius 2000 yılında ABD'de piyasaya sürüldüğünden beri, Toyota Kuzey Amerika'da yaklaşık sekiz milyon benzinli-elektrikli araç sattı, ancak bunun çok olduğunu düşünüyorsanız, lütfen oturduğunuzdan emin olun. Şirket, küresel olarak yaklaşık 31 milyon hibrit otomobil ve kamyon teslim etti ve bu süreçte sayısız miktarda yakıt tasarrufu sağladı. Örneğin, bu başarıya geçen yıl Toyota ve Lexus lüks bölümü, ikonik Prius'tan popüler Camry'ye, Tundra pikap kamyonetinden Lexus LS lüks sedanına kadar 30 farklı elektrikli araç sundu. Ve 2025'te daha da fazlası yolda. Hibrit Tekliflerinin Listesi Kısaca THS olarak adlandırılan orijinal Toyota Hibrit Sistemi, en yaygın teklif ve bu makalenin odak noktasıdır, ancak THS bu otomobil üreticisinin ürettiği tek hibrit sistem olmaktan çok uzaktır. Toyota'da güç aktarma organları kontrolleri kıdemli müdürü olan Ben Geller'in TopSpeed ile yaptığı bir röportajda açıkladığı gibi, otomobil üreticisinin aslında her biri belirli araç uygulamaları için özel olarak tasarlanmış dört farklı hibrit güç aktarma organı bulunmaktadır. THS'nin yanı sıra, hidrojenle çalışan Toyota Mirai sedanında bulabileceğiniz Yakıt Hücreli Hibritler de vardır. Sonra, Geller'in ilk neslinde olduğunu ve "2024 (Toyota) Crown'da ilk kez tanıtıldığını" belirttiği Hibrit Max sistemi var. Yine ilk neslinde olan i-Force Max hibriti, ilk olarak 2022 Tundra tam boy pikap kamyonunda tanıtıldı. Geller, "Ve bunların her birinin bu uygulamalar için kendi avantajları var," dedi ve gelişmiş verimlilik veya araç performansı sağladı. “Örneğin,” diye devam etti, “THS'de Prius veya Camry gibi araçlar öncelikli olarak ekonomik ve sorunsuz çalışmadan faydalanırken, örneğin Tacoma veya Tundra'da bulunan i-Force Max Hybrid'ler gelişmiş çekme performansından veya arazi performansından faydalanıyor.” TOYOTA'NIN THS'NİN SİHRİNİ AÇIKLAMASI Sürüş kabiliyetini artırırken yakıt ekonomisini önemli ölçüde iyileştiren THS, esasen yakın bir şekilde birlikte çalışan iki farklı güç aktarma organına sahiptir. “Yani, bizim için, genellikle, ilk sistem bir akü ve motora sahip bir elektrik sistemidir,” diye belirtti Geller. “Diğeri de bir yakıt dönüştürme sistemidir. Çoğu insan bunun bir benzinli motor olduğunu düşünür, ancak tabii ki Toyota için yakıt hücrelerimizde hidrojen dönüşümü de var.” Küçük bir pil takımını bir elektrik motoruyla (veya motorlarıyla) ve bir motor veya yakıt hücresi sistemiyle birleştirmek gerçek bir aktarma organı sihrinin kilidini açar. Verimli bir benzinli motor, bir arabaya güç verebilir veya pil takımını şarj etmeye yardımcı olabilir. Elektrik motoru - veya birazdan açıklayacağımız gibi yine motorlar - aracı sürebilir veya rejeneratif frenleme yoluyla, normalde bir aracın sürtünme frenleri tarafından ısı olarak boşa harcanacak enerjiyi geri kazanabilir. Planetary Dişli Takımının Açıklaması Ancak THS'nin gerçek kalbi benzinli motor, elektrik motoru veya hatta pil takımı değildir; bunun yerine, tüm bu bileşenlerin sorunsuz bir şekilde birlikte çalışmasını sağlayan özel bir planetary dişli takımıdır. Geleneksel kademeli oranlı otomatik şanzımanda bulduğunuz şeye çok benzeyen bu dişli takımı, bir elektrik motorunun, motorun veya her ikisinin aynı anda aracı sürmesini sağlayarak dikkate değer bir mekanik sihir gerçekleştirir. "Buna planet dişli takımı denmesinin sebebi, bu üç bileşenin her birinin merkezi bir eksen etrafında dönmesi ve kavramsal olarak bunu düşünebiliriz ve aslında isimler uyuşuyor, bir planet sistemine benziyorlar," diye açıkladı Geller. "Aslında, ortadaki dişliye güneş, dış dişlilerden birine gezegen denir ve sonra bir halka dişlimiz var ve hepsi ortada güneşin etrafında dönüyor," dolayısıyla planet adı verilmiş, ancak havalı görünmek istiyorsanız buna episiklik dişli takımı da denir. MG1 ve MG2 Bir motor, planet dişli takımı ve pil takımıyla birlikte (artı tüm bunların birlikte çalışmasını sağlayan bir sürü başka elektrikli bileşen ve yazılım), önden çekişli araçlardaki THS'nin temel versiyonu iki motor jeneratörüne (MG) sahiptir; dört tekerlekten çekişli bazı hibrit modellerde üç tane bulunur ve üçüncüsü arka tekerleklere güç verir. MG1, yanmalı motoru ateşlemek için bir marş motoru olarak kullanılır ve rejeneratif frenlemeye yardımcı olabilir. MG2, aracı çalıştırabilir ve rejeneratif işlevler de gerçekleştirebilir. İlginç bir şekilde, bu iki MG, bu özel dişli takımıyla birlikte, bir tür otomatik şanzıman işlevi görür. Özellikle, elektronik olarak kontrol edilen sürekli değişken şanzıman veya eCVT. Geller, "Motorun hızının hem aracın hızına hem de motor jeneratörünün hızına bağlı olmasını sağlar" diye açıkladı. Gördünüz mü? İşte sihir bu. "Ve bu planet dişli takımının, hem Toyota Hibrit Sistemi hem de geleneksel bir otomatik şanzıman için geçerli olan faydalarından biri, iki serbestlik derecesine sahip olmasıdır. Belki de yalnızca bir serbestlik derecesine sahip olan tek bir dişli takımıyla karşılaştırıldığında" diye açıkladı Geller. İkinci serbestlik derecesi "motorun hızının hem aracın hızına hem de THS için motor-jeneratör hızına bağlı olmasını sağlar." Ne Ne Yapar Henüz kafanız karıştı mı? Öyleyse, anlaşılabilir. Kavramsal olarak, motorlar ve planet dişli takımları hakkında tüm bu konuşmaları kavramak zor olabilir, ancak mekanik olarak, bu sistem nispeten basittir. Çok daha ayrıntılı hale getirmek gerekirse, içten yanmalı motor, planet dişlilerine bağlı bir taşıyıcıyı çalıştırır. MG1, bu planetlerin etrafında döndüğü güneş dişlisine güç verir. Bu dişli oranı sabit olsa da, MG1'in ne kadar hızlı veya yavaş döndüğünü ayarlamak, motorun RPM'sinin değişmesini sağlar; bu, inanılmaz derecede değerli olan CVT etkisini sağlar. Bunun ötesinde, THS'nin son nesillerinde, MG2, bir dizi redüksiyon dişlisi aracılığıyla, halka dişlisini, yani planet dişli takımının dış kısmını çalıştırır. MG2, nihayetinde aracın tekerleklerine, elbette bir diferansiyel aracılığıyla güç verir. Doğrudan tekerleklere dişli olduğundan, araç hareket ediyorsa, MG2 de döner. Adından da anlaşılacağı gibi, THS'deki her iki motor jeneratörü (ve dört tekerlekten çekişli uygulamalarda arkaya monte edilmiş bir MGR) elektrik motoru olarak işlev görür ve sistemin yüksek voltajlı aküsünü şarj edebilirler. Bahsedildiği gibi, MG1 motoru çalıştırmak için kullanılır, ancak yanmalı motor çalışırken bu paketi de şarj edebilir. Son olarak, bu sistemin nasıl çalıştığına dair bir ilgi çekici yön daha var. İnanın ya da inanmayın, THS'de fiziksel geri vites yoktur. Bunun yerine, MG'ler aracı hareket ettirmek için geriye doğru çalışır. Oldukça akıllıca, değil mi? Ne Kadar Çok O Kadar İyi Toyota, çeşitli araç uygulamaları için çok çeşitli farklı hibrit sistemler üretiyor. Bu, teknolojinin her uygulamasının biraz farklı olduğu anlamına geliyor - veya bazı durumlarda çok farklı. “THS hibritlerimiz içinde, birden fazla dişli takımına veya tek bir dişli takımına sahip birkaç farklı versiyon var. Temel THS araçlarımızın bir tür planet dişli takımı var. Bu, ana eCVT'dir,” diye belirtti Geller ve bu aktarma organı teknolojisinin başka varyantları da olduğunu ekledi. “Mesela, (Lexus) LC 500h'ye bakacak olursak… THS'nin bu versiyonunda aslında THS'ye bağlı dört vitesli otomatik şanzıman var. Yani, örneğin, bu sistemde birden fazla versiyon, birden fazla planet dişli takımı var.” Tacoma ve Tundra pikap kamyonetleri ile 4Runner ve Sequoia SUV'leri gibi daha büyük araçlarda kullanılan i-Force Max tasarımına değinen Geller, bunların seri-paralel yerine paralel hibrit sistem kullandığını söyledi. Bu tasarımda, motor ile geleneksel otomatik şanzıman arasına tek bir MG monte edilmiştir. Bu küçük dinamo bir marş motoru olarak işlev görür, aracın hızlanmasına yardımcı olur, rejenerasyon sağlar ve hatta vites değişimlerini yumuşatmak için gerektiğinde aktarma organlarına biraz tork ekleyebilir. Geller, "Tek motorlu sistemi kullanan i-Force Max, gerçekten de kamyon tipi uygulamalardaki ekstra performans için tasarlanmıştır, yani çekme veya arazi sürüşü için." diye ekledi. Temel olarak, i-Force Max'in örneğin bir Corolla'ya takılmasını beklemeyin. THS'yi Maksimuma Kaizen Etmek THS artık beşinci neslinde. Geller, yakın zamanda incelediğim bir araç olan yeniden tasarlanmış 2025 Camry sedan'da ilk kez görülen bu en son ve en harika güç aktarma organının olduğunu belirtti. Beklendiği gibi, bu güç aktarma organı olağanüstü bir şekilde çalıştı ve yıldız verimliliği ve genel olarak iyi bir rafinelikle güçlü bir performans sağladı. Toyota, ileride, Geller'in elden geçirilmiş 2026 RAV4 Plug-In Hybrid yardımcı aracında geleceğini söylediği altıncı nesil THS'yi duyurdu. Ayrıca, her bir ardışık nesilde "Verimliliği artırıyoruz, dayanıklılığı iyileştiriyoruz, güvenilirliği artırıyoruz (ve) maliyetleri, boyutu ve ağırlığı azaltmaya çalışıyoruz. Bunların hepsi, nadir toprak malzemelerini veya diğer öğeleri azaltmak gibi gelişmiş performansa ve gelişmiş sürdürülebilirliğe katkıda bulunabilir." dedi. Ve bu, sürekli olarak daha iyi ürünler üretmeye çabalayan eylem halindeki kaizen'dir. İyi tasarlanmış temel bir tasarıma ve yaklaşık 30 yıllık üretim deneyimine sahip olan Toyota'nın temel hibrit sistemi, olağanüstü derecede sağlam olduğunu kanıtladı. Bu durum yalnızca güvenilirlik puanlarına değil, aynı zamanda aracın yeniden satış değerlerine ve bu şirketin sağladığı garantilere de yansıyor. Üç yıllık/36.000 millik tampon-tampona garantiye ek olarak, Toyota'nın hibrit modelleri ayrıca beş yıllık/60.000 millik güç aktarma organı garantisine ve hibrite özgü bileşenler için sekiz yıllık veya 100.000 millik kapsama sahip olmalı; yani pil paketleri, kontrol modülleri, invertörler ve benzerleri. Gerçekten Çığır Açan Bir Yenilik Toyota çok çeşitli farklı hibrit sistemler sunuyor, ancak hepsi araç verimliliğini ve bazı durumlarda performansı da önemli ölçüde artırmak için tasarlanmıştır. Japon otomobil üreticisi temelde modern benzinli-elektrikli güç aktarma organını icat etti ve teknolojiyi geliştirmeye ve iyileştirmeye devam etti. Şüphesiz, Toyota mühendisleri şu anda mevcut olanlardan bile daha iyi olacak gelecekteki hibrit sistemler üzerinde sıkı bir şekilde çalışıyorlar. Kaynak: TopSpeed- Netanyahu Washington'a gidiyor, Gazze için ateşkes görüşmelerinin ilk turunda anlaşma yok
İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu bugün Washington'da ABD Başkanı Donald Trump ile görüşecek. Netanyahu, Trump ile yapacağı görüşmenin, daha fazla rehinenin serbest bırakılması ve Gazze'de ateşkes sağlanması için anlaşmaya varılması çabalarının ilerlemesine yardımcı olacağını düşündüğünü söyledi.Habere Gitmek için Tıklayın- Tahrik
Cumhurbaşkanı Erdoğan da sokakta olanlara karşı şöyle bir ideolojik baskı mekanizmasına başvurmuş: “Vatandaşım, sokak eylemlerinin ancak bölücülere, darbecilere hizmet edeceğini biliyor.”Haberi Haber Kaynağından Oku- AKP siyaseti Sakaryabaşı’nı kurutuyor: DSİ, sorumsuzluğunun bedelini CHP’li belediyeye yükledi
Eskişehir Çifteler’de bulunan Sakarya Nehri’nin başlangıcı olan Sakaryabaşı, iktidarın yanlı politikaları nedeniyle can çekişiyor. Eskişehir Çifteler Belediye Başkanı Zehra Konakcı’nın anlattığına göre, Devlet Su İşleri (DSİ) bölgedeki sorumluluklarını yerine getirmediği gibi, suçu belediyenin üzerine yüklüyor. Konuya ilişkin konuşan Konakcı, “Sakaryabaşı’nda faaliyet göstermemize izin vermeyen DSİ kendi görevini yerine getirmediği için Çifteler’in turizm cenneti bugün atıl duruma gelmiş vaziyette” dedi. Haberi Haber Kaynağından Oku- CHP son operasyonların ‘seyir değiştirici’ olduğunu söylüyor, iktidarın anayasa hesabına dikkat çekiyor: ‘Uysal bir CHP arıyorlar’
Adana, Antalya ve Adıyaman belediyelerine operasyon dalgasıyla karşılaşan CHP’de parti kurmayları, bu operasyonların “seyir değiştirici bir etkisi” olduğunu vurguluyor. CHP’nin bir yandan belediye operasyonları bir yandan kurultay davasıyla sıkıştırılmaya çalışıldığını belirten kurmaylar “Erdoğan ömür boyu iktidarda kalmaya çalışıyor. Bunun için uysal bir CHP yaratmaya, CHP’yi bu yönde bir anayasa değişikliği için masaya oturtmaya zorlamaya çalışıyor. Ama biz de ‘Hapse bile atsanız, istediğiniz çizgide bir muhalefet olmayacağız’ diyoruz. Bunun için sertliğimizin tonunu da artıracağız” diyor. Mitinglerin süreceğini söyleyen kurmaylar, eylem planlarının da toplantılar sonucu paylaşılacağını aktarıyor. Haberi Haber Kaynağından Oku- Üç saptama ve dönüm noktası Amasya
İlki, ekonomi Saray’ın umurunda değil. Siyaset onlar için her şeyin üzerinde. Siyaset denince de ülke meselelerini falan anlamayın.Haberi Haber Kaynağından Oku- Dar sahada kısa paslaşma
Mikron ordusu kıyıda düşman beklerken, Betonit Saray’da işler çığrından çıkmıştı. Olası savaş masrafları boyuna yoksul halkın sırtına bindiriliyor; savaş korkusu ise Kel Tepe’deki ayrıcalıklı nüfusun cima furyasını kamçılıyordu. Sarayın CİA danışmanı Frozen Goldstein, donuk zekâsına karşın epeyce ateşli bir çapkındı. Güzeller güzeli karısı Frambuaz ise başlangıçta dini bütün bir Yolcu ve erdemli bir kadındı. Ama kocasının ihanetlerini öğrenince yoldan çıkmış; “göze göz dişe diş” deyip o da cima havuzuna atlamıştı. Haberi Haber Kaynağından Oku- Hukukun ahlakı yok edildi - Av. Erol Türk
Hukuk ve ahlak arasında çok sıkı bir ilişki vardır. Ahlak kuralları ile hukuk kuralları insan davranışlarını yönlendirir ve düzenler, bu nedenle bir kural gücünü ve değerini taşır.Haberi Haber Kaynağından Oku- PKK çıkış yolu üzerine bir deneme - Av. Ekrem Demiröz
1984 yılında Apocular, Şemdinli ve Eruh ilçesini bastılar. Apocuların elinde ağır silahlar vardı.Haberi Haber Kaynağından Oku- Yaşam dinozorlarla başladı
Yeniden Doğuş’ta yönetmen Gareth Edwards ilk bölüme gönderme yapıp saygıda bulunuyor. Godzilla, The Creator, Rogue One filmlerinin yaratıcısı Edwards, Steven Spielberg’in büyük bir hayranı. Haberi Haber Kaynağından Oku- İğneli Fırça - 7 Temmuz 2025
.Haberi Haber Kaynağından Oku- Ciddiyet (7 Temmuz 2025)
.Haberi Haber Kaynağından Oku- Kim Kime Dum Duma - 7 Temmuz 2025
.Haberi Haber Kaynağından Oku - Yüzen rüzgar türbinleri neden bu kadar büyük?
Önemli Bilgiler
Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.