Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

evrensel-insan'in Blogu

  • başlık
    201
  • yorum
    22
  • görüntü
    188.222

Bu blog hakkında

evrensel-insan'a ait basliklar

Bu blogdaki başlıklar

Dogallik ve Dusuncenin "Yoklugu/Onemsizligi"

Insanoglunun, dogumuyla gelen ve dogal olan ogeleri ve bu dogal ogelerin neler oldugu; yine insanoglu tarafindan ortaya atilmistir. Bu temel de;insanoglunun kendi icin dogalligi nasil sekillendirdigini gorelim.   Insanoglunun dogalliginin; bir gorunumu, bir de ozu vardir. Butun bunlarin algilanabilmesi icinde; monizm ve dualizmin sinirlarini asmak gerekir.   Insanoglunun gorunen dogalliginin ogeleri; Beyin, onun fonksiyonu dusunce ve de onun yaratimi kavramdir. Bu goruntu hic bir zaman degis

evrensel-insan

evrensel-insan

Bireyin Kendi Zihinsel Devrimi

Bir bebek, dogumdan olumune kadar; kendisine verilen degerlerle; buyur, yasar ve iliski kurar. Bebek, yasi ilerledikce; ya bu verilen degerleri sahiplenir ; ya da verilen degerlere karsi cikar. Bu mucadele, bebegin kisiligini olusturur. Bu surec, dogal gelisen bir surectir. Bu, surecte; dogan bebegin, bir rolu yoktur.   Devrimci surec ise iki asamalidir. Bunun birinci asamasi; dogan bebegin yasam ve iliskilerinde, birey olmaya yonelmesi asamasidir.   Bu asama; dogan bebegin, dogumundan itiba

evrensel-insan

evrensel-insan

Sosyal ve Toplumsal Olma Farki ve Iliskisi

Basta cagimizda ve gunumuzde bu iki kavram farki ve de iliskisi algilanamamis olarak, esdeger ve de ozdesmis gibi kullanilmaktadir.   Aslinda bunun boyle olmasi da gayet dogaldir. Sonucta metafizik temelden yola cikan tum etik yonlendirimli ve yaptirimli ideolojik inancsal her turlu duzen ve sistem kurma temelli izmler; bu farki aslgilayamazlar ve insanoglunu sadece toplumsal bir fenomen olarak degerlendirerek, onun nitelik yani sosyal yonunu hem toplumsallik hem de kisisellik temelinde degerl

evrensel-insan

evrensel-insan

Ilk El ve Tek EL Ilkellik ve Tekellik sorunu

Insanoglunun toplumsal olarak farkli sosyo-etik temelde bir arada yasayamamasinin sorunu, ilkel ve tekel toplumlardan kalma, sosyo-politik iktidar guc ve otoritenin kendi ideolojik inancsal dogrusunu tek dogru niteligi olarak ve toplumu nicelik olarak algilayarak, farkli sosyo-etik topluma zorla baski ile dayattigi ILKELLIK VE TEKELLIK sorunudur.   Burada toplumu farkli sosyo-etik farklar ile bir arada yasatabilecek olan bu ilkellik ve tekellik baski ve zorlamasina karsi olan ve toplumun COKEL

evrensel-insan

evrensel-insan

Iletilen Bilgiye Uc Farkli Bakis/Karsitli Tek Uygulama

Basligimizi detayli aciklamaya tasimadan once, basligi guncel bir bilgi iletimi temelinde ele alalim.   Bilindigi gibi ulkemizde ve toplumumuzda oyle bir sicak oertam varki, hergun ve hatta gunde bir kac kere, yeni bir olay, soylem, eylem v.s. guncelligin basini cekiyor.   Iki gun once Reyhanli'da katliama donusen patlama sonucu, Iktidar hukumet ve devleti, bir aciklama yaparak; Reyhanli'da olan bu katliam ve vahim olaydan sonra, kendine ait gerekce ile; olayin geneli hakkinda her turlu goru

evrensel-insan

evrensel-insan

Insanoglunun Niceligi mi? Niteligi mi?

Aslinda bir insanoglu turu birinin her turlu yasam ve iliskisinde baska insanoglu birleri tarafindan degerlendirirken, en buyuk sorun onun; dogal/fenomenal zihniyette bir nicelik olarak degerlendirilmesidir.   Soruna deginmeden once bir ornek verelim. Diyelim A universitesinde okuyorsunuz.   B sahsi diyelim C ideolojik inancsal dogrusuna kendini baglamis durumda. Cunku bu B sahsina gore en "guzeli/iyisi/olmasi gerekeni v.s." C ideolojisi ve B sahsi bunakendisini inandirmis ve bunun duzen/sis

evrensel-insan

evrensel-insan

Halk Direnisi Inancsal Islam ve Ideolojik/politik Islam Farki

Kucuk bir parkta ve bir agaci koruma adina baslayan once parkin semtini sonra sehrini giderek tum yurdu ve dunyayi saran halk direnisini neyin tetikledigini algilamak, ideolojik/politik islam ile inancsal islam farkini algilamak ile esdegerdir.   Kisaca tarihe deginirsek, bilindigi gibi Osmanli'daki tek ayrim Muslim ve Gayri muslim ayrimi olmak ile beraber, Osmanli'nin yasadigi dunyayi ve toplumsal gelisimi goz onune alirsak ve bir yerde devsirmeyi de devre disi birakirsak; Osmanli'nin gayri m

evrensel-insan

evrensel-insan

Halk Direnisini Ancak Halk Sonlandirir

Taksim Gezi Parki olarak baslayan ve yurdun dort bir yanina yayilan halk direnisi "kirilmaya" calisilmaktadir.   Hukumet devlet ve polisi diktator direktifi ve emri ile her turlu insanlikdisi baskici ve vahset iceren sindirme yildirma susturma dindirme ve durdurma hareketini 18. gunune girdimizde hala devam etmektedir.   Diktator cagdisi ve formel sekilci akli ve inanci ile almis oldugu bunca milli ve uluslararasi her kesimden uyarilara guya gale almama soylemleri ile yanasirken; birden bire

evrensel-insan

evrensel-insan

Bir Hareketin Nitelik ve Niceliginin Basarisinin Nedeni

Hangi anlam ve icerikte hangi neden ile olursa olsun; bir hareketin nicelik ve niteliginin kucumsenmeyecek, umursanmayacak v.s. duzeye gelisinin bir nedeni vardir.   Basta yonetenlerin ve her turlu yoneticinin kendi duzen sistem ve kurumlarinca ve kendi soylemlerince topluma dayattigi her turlu etik politik ideolojik inancsal dogrunun niteligine karsi direnebilmek; genelde ve dogal olarak ilk etapta, o dogrunun tam karsisinda olan ya da o dogrudan kendince direk etkilenen nitelik eliyle gelir.

evrensel-insan

evrensel-insan

Bilgi Çağı ve Bilgi Toplumu

Insanoglu yasam ve iliski tarihi boyunca cesitli toplumlar olusturmustur.   Bunlar kisaca;   Dogal zihniyetin olusturdugu;   Avcilik toplumu   Tarim toplumu   ve, Fenomenal zihniyetin olusturdugu;   Sanayi toplumudur.   20. yuzyildan baslayarak insanoglu tarihinde yeni bir doneme adim atmistir. Bu donemin ozellikleri;   Numenal Zihniyet   Bilgi Cagi ve   Bilgi toplumudur.   20. Yuzyilin baslarindan ortalarinas kadar, insanoglu; fenomenal zihniyetin, mal/meta/mulk/maddesinin

evrensel-insan

evrensel-insan

Bağımlılık ve Bağlılık Farkı

Dunyadaki 20. yuzyildan baslayarak ve giderek 20. yuzyilin ortasinda hiz alan bilgi caginda, her turlu kavram ve bu kavrama verilen anlam ve icerik; o eski klasik "bu budur/degildir" sabitliginden kurtulmus ve analojik ve mana/anlam cikarma temelinde mantiksal olarak; algi ve bilince bagli olarak degisime ugramistir.   Bu temelde daha once de aciklandigi gibi, turkce dili bu gelisimi uygulayamamis ve cagin gerisinde kalmistir.   Bu acidan, konuya girmeden once uzelerek ve ozur dileyerek; ing

evrensel-insan

evrensel-insan

Toplumu ve Farklı Halklarını "Kışkırtma" ve Bilinçlendirme Farkı

Bilindigi gibi emperyalist zihniyetin basta O.Dogu olmak uzere bir ulkeye saldirirken en basta gelen propagandasi "oraya demokrasi getirmek" masali olmasi ve bunun icin de kendi cikari temelinde belki de "sut liman" olan bir ortami her yonteme basvurarak ve her yontemi mesru ve mubah kilarak uygulamasidir. Suriye'yi ele alalim. Su an orada yuzlerce bolge ici ya da disi teroristler, rejimin basi Esad'a karsi bir savasim surdurmektedir ve bunu da aldiklari her turlu yardim ile yerine getirmektedi

evrensel-insan

evrensel-insan

İnsanoğluna Doğumdan Gelen Hiçbir Kavramsal Değer/Bilgi Yoktur

Insanoglu turu ya da evrimsel adiyla homo sapiens sapiens; hic bir kavramsal deger ya da bilgi ile dogmaz. Butun degerleri ve kavramsal bilgiyi yasamdan ogrenir. Butun ogrendiklerini de kendi zihni temelinde uygulama ya da uygulamamasi da kendisine aittir. Burada onemli bir not; Insanoglu KAVRAMSAL DEGER YA DA BILGI ILE DOGMAZ, AMA KAVRAMSAL DEGER VE DE BILGIYI YARATACAK/TURETECEK BEYIN YETISI ILE DOGAR.   Yani bir zihniyet ile dogmaz, sadece ZIHIN YETISI ILE DOGAR. Beyninin tum zihinsel faal

evrensel-insan

evrensel-insan

Medeniyetler Politikası ve Türkiye'nin Yeri

Oncelikle basliga uygun olarak kullanilan "medeniyetler politikasi" aldatmacasinin ve emperyalizmin su an faal oldugu O.Dogu ve K.Afrika'da bu uydurma politikayi kullanarak ne yapmak istediginin ve de Turkiye' ye verilen rolu ve bu roldeki diktatorun yerini ve kendi politikasinin ne oldugunu ve bunu da nasil yeine getirdigini ortaya koyalim. Dunyada medeniyetler yoktur, Insanoglunun cagdas olarak tek bir medeniyeti vardir. Ya bu medeniyet yolunda ve ona dogra ya da bu medeniyet disinda ona kars

evrensel-insan

evrensel-insan

Zihinsel Devrim/Zihnin Devrimi

Bilgi cagi ve bilgi toplumunun oldugu dunyamizda, bilginin daimi yenilenisi ve cagdasligin bilimsel ve teknik gelisimine gore uyarlanisi bu teknigin getirdigi evrensellesme ve tabi ki insansallasma temelinin basinda beynin numenal yeti merkezi ZIHIN VE ONUN ZIHNIYETI GELIR.   Zihniyet insanoglunun her turlu yasam ve iliskisinde duzen ve sisteminde kurum ve kurumsallasmasinda ve beyninde yarattigi bir kavrami fenomenlestirmesinde ve olan fenomene degisik teknigi kullanarak sekiller vermesinde v

evrensel-insan

evrensel-insan

Varlığin Epistemolojisi

Bilindigi gibi, epistemoloji felsefenin bilgi ile ilgilenen dalidir, yani bilgi felsefesi. Ben bu baslikta varlik denilen kavramin, yapilandirilmis bilgisinin tum resmini, qua felsefesi ve serbest dusunce ile ortaya koyacagim. Bilgi felsefeleri icerisinde, yapilandirilmis epistemoloji, BILIMSEL FELSEFEDIR. Iste bu baslikta INSANOGLUNUN YAPILANDIRDIGI VARLIGIN HER TURLU YAPI VE ISLEYISININ NE OLDUGUNU, YAPILANDIRILMIS OLANIN YAPISAL VE ISLEMSEL TEMEL VE KOKENLERININ ANALITIK VE KRITIK OLARAK C

evrensel-insan

evrensel-insan

Zihinsel Ayrımcılık/Gözlemsel Fark İlişkisi

Hic bir insanoglu turunun biri, ZIHINSEL AYRIMCILIK ILE DOGMAZ. Zihinsel ayrimcilik yasam ve iliskiden ogrenilir.   Insanoglu turu yasam ve iliskisinde zihinsel ayrimci olarak yetismekte, egitilmekte ve yasatilmaktadir.   Insanoglu soyutlamasindaki tum dallar ZIHINSEL AYRIMCILIK TEMELI UZERINE YAPILANDIRILMISTIR.   Bunu aciklamadan once gelinmis noktaya deginmek gerekir.   Iste bu zihinsel ayrimcilik nedeni ile, tum insanoglu turu ve onun biri almis oldugu zihinsel ayrimciligi yasam ve i

evrensel-insan

evrensel-insan

Bilginin Bilimselliği ve Bilişselliği

Bilginin bilimsel ve bilissel olani olgu. Iste bilimsellik ve bilissellik, diger bilgilerden ve sinirlama ve sonlamalardan GECERLILIK, YANLISLANABILIRLIK, YENILENEBILIRLIK VE DEGISIM olarak farklilasiyor. Buradaki GECERLILIK OLGUSAL, YANLISLANABILIRLIK GOZLEMSEL YENILENEBILIRLIK HEM OLGUSAL HEM GOZLEMSEL DEGISIM ISE; DONUSUMSEL, BASKALASIMSAL VE OLUSUMSALDIR. BU DURUM DAIMI YANI SUREKLI SUREGELEN BIR SURECTIR.   Iste bu farklilasma, fenomeni sinirsiz, sonsuz ve daimi kildigi gibi; gozlemi, bi

evrensel-insan

evrensel-insan

İnsanmerkezcilik (anthropocentrism) deki “Yanlış“ Bakış Açıları

Insanoglunun yarattigi ve anlam ve icerik verdigi tanimladigi ve ortaya koydugu, her kavram da oldugu gibi, antropasentrik, yani insanoglu merkezli bakis acilarinda da ....e gore temelinde evrensel-insan zihniyetinin insansal evrensel bilimsel ve bilissel temel ve hedefine gore yanlis algi ve bilinc bulunmaktadir.   Once kavramin, ne anlam ve icerikte olduguna bakalim.   Antroposentrik, yani insanoglu merkezli demek " iki farkli anlam ve iceriktedir.   adj. 1. Regarding humans as the cent

evrensel-insan

evrensel-insan

Millet/Milliyet-Türk/Kürt Farkındalık ve Bilinç Farki -Qua Felsefesi

Tarihe baktigimizda, tarihte millet ve milliyet acisindan farkli iki gelismenin oldugunu goruruz.   "Gelismis ulkeler" denilen ulkelerde yerlesim ve burjuva olarak bilincli savaslar yasanmis, kurulan ozgur birey devletlerinde farkli milliyetlere sosyo-etik etnik ve etnisite farkliliklarinin bireysel temelde yasami iliskisi ve degerleri hak ve ozgurlukler olarak taninmistir.   Ya bir milli semsiye millet olarak tum milliyetleri vatandasi olarak kucaklamis, ya da olan bir milliyet millet adi o

evrensel-insan

evrensel-insan

Davranışsal Bilgi, Düşünsel Olarak; Genetik / Doğal / Kalıcı Değildir

Bilindigi gibi, bilimsel / bilissel bilginin, olgusal gecerliligi gozlemsel yanlislanabilene kadardir.   Buradan her turlu bilginin, insanoglu urunu oldugu ve belirleyici yonunun zihinsel oldugu ve de gozleminin de saglayici oldugu temeldedir.   Bugun insanoglu kendini ve de kendine gozlem veren her bir fenomeni gozlerken, gozlemini FENOMENIN YANSITTIGI TEMEL UZERINDE YAPMAKTA ve fenomene yonelik her hangi bir varliksal kesinlik ilklik teklik ve akilcilik ortaya koymamaktadir.   Insanoglu

evrensel-insan

evrensel-insan

Onaylama Önyargısı (Confirmation Bias)

Kisinin onceden sahip oldugu (corefaith) gorusleri, inanclari ya da arzulari dogrulayabilmek icin, karsilastigi olay ve durumlari secmeci bir bicimde dikkate almasi ve yorumlamasi sonucu ortayacikan dusunsel bozukluk.   Evrensel-insan zihniyeti dili ile aciklamak gerekirse;   Dogumdan itibaren kisiye verilen ve beyninde yer etmis otomatiklesmis ve yerlesmis her turlu deger veri ve tabuyu sorgulamak yerine, kendi inanarak kendine dogruladigi temelde karsilastigi her turlu olay dusunce ve da

evrensel-insan

evrensel-insan

Dini Uygulamalardan Serbestlik mi?, Özgürlük mü?

Daha once bir cok konu ve kavram bazinda serbestlik ile ozgurluk kavramlari arasindaki algi ve anlam icerik farkini, dini uygulamalar, yonlendirimler ve yaptirimlar uzerinden aciklayacagim.   Ozgurluk kavrami genelde sosyo-politik bir kavram olup; getirilen her turlu yonlendirim ve yaptirimlara zorlama mudahele ve yasaklara karsi verilen bir mucadeledir.   Serbestlik kavrami ise, beyinde yer etmis her turlu ideolojik inancsal ve izm iceren etik ve metafizik her turlu dogmatik ve sabit, kisin

evrensel-insan

evrensel-insan

Monad İNSANOĞLU ve Soyutlamanın / Yapılandırılmışlığın Doğuşu

Bilindigi gibi felsefe'de anlatilan bir felsefi zah sekli vardir. Bu anlatimin bir suru konuya isik tuttugu bir gercektir. Bunun bir hikaye olarak degerlendirilmesinin yaninda, felsefenin bilimin dilin ve her turlu insanoglu yapilandirilmisliginin temelini ve nasilini anlamak ve de 20. yuzyildan itibaran dilin kavramsal anlam ve iceriginin onem kazanmasi temelinde nasil bir kavramin farkli beyinlerce ve farkli ..e goreler temelinde farkli algi ve degerlenmesiin de algilanmasinsda bas yardimcilar

evrensel-insan

evrensel-insan

Ontolojik Gerçeklik Bilimsel Değildir

Ontolojik gercekligin bilimsel olmadigini ortaya koyan gozlemler sunlardir.   Basta bilim, bilimsel olarak bilim dilindeki observable occurance'in occurance ni yani belirisini gozlem ile ortaya koyar.   Fenomen olarak kavramlasan bu observable occurance, fenomen tabani olarak yani varliksal taban olarak felsefenin metafiziginin tartisma alanidir.   Bu alan tartismali yan i olgusal bir gecerlilik tasimaz. Cunku tartisilan tabanlarin hepsi kendini indirgemeci olarak ve de suphe goturmez sabi

evrensel-insan

evrensel-insan

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.