Zıplanacak içerik
  • Üye Ol
Admin

40 Yaşından Sonra Kan Basıncınızı / Tansiyonunuzu Düşürmenin 40 Yolu

Önerilen İletiler

BBJ8XoC.img?h=522&w=874&m=6&q=60&o=f&l=f

25. Ormandaki Yıkanın
Japon tarafından icat edilen shinrin-yoku ya da orman-banyo tarzı kan basıncını düşürebilir ve stres hormonlarının üretimini sınırlayabilir. Yatıştırıcı faydaları deneyimlemek için Japonya'ya gitmek zorunda değilsiniz, sadece yerel bir ormana gidin ve yavaş yavaş yavaş yavaş ağaçların ve yeşil alanın tadını çıkarın. 

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş

BBJ8K6B.img?h=522&w=874&m=6&q=60&o=f&l=f

26. Enerji içeceklerini kullanmaktan vazgeçin
Enerji içecekleri kan basıncınızı artırabilir, bu nedenle bunları diyetinizden çıkartabilirsiniz. Çalışmalar, genellikle kan basıncını ve kalp fonksiyonunu olumsuz etkileyebilen bir sürü kafein ve taurin içerdiğini gösteriyor.

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş

BBJ2yAm.img?h=522&w=874&m=6&q=60&o=f&l=f

27. Bir kaçıktan fazla tuz kullanmayın
Diyetinizde daha fazla potasyumun yanı sıra sodyum alımını da sınırlamalısınız. Günde önerilen tuz miktarı 2,300 mg. Tuzu tamamen kesmenizi öneriyoruz çünkü yiyeceklerinizdekinden fazla alıyorsanız. Ekstra tuz, yüksek tansiyon ve kalp hastalığına neden olabilir

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş

BBJ8XoI.img?h=522&w=874&m=6&q=60&o=f&l=f

28. Yürüyüş yapmayı unutmayın
Gün boyunca ayakta durmak ve daha sık dolaşmak, sağlığı iyileştirdiği gösteriyor ve Missouri Üniversitesi'nden yapılan bir araştırma, oturmadan sonra sadece 10 dakikalık bir yürüyüşün kan damarlarının açılıp tekrar kan dolaşımını sağlayabileceğini görüldü. Günde altı ila sekiz saat oturmanız bacaklardaki kan akışını önemli ölçüde azaltır.

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş

BBJ7DLe.img?h=522&w=874&m=6&q=60&o=f&l=f

29. Koyu çikolata yemeyi unutmayın
Yakın tarihli 15 araştırmanın bir meta-analizi, koyu çikolata yemenin zaten hipertansiyonu olanlarda kan basıncını düşürebileceğini keşfetti. Çökmekte olan tedaviye, kan damarının işlevini artıran kalp-sağlıklı kakao flavanolleri veya bitki bileşikleri yüklenir.

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş

BBJ8Qzp.img?h=522&w=874&m=6&q=60&o=f&l=f

30. Her gün 45 dakikalık kestirin (fazladan uyuyun)
Davranış Terapisi Uluslararası Dergisinde yayınlanan 2011 araştırmasına göre, hızlı bir erteleme için gününüzde biraz zaman ayırın ve kan basıncınızı düşürün. Çalışma, 45-60 dakikalık uzunluğundaki gündüz uykularının kan basıncının okumalarını önemli miktarda düşürdüğünü buldu. 

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş

BBJ8O4o.img?h=522&w=874&m=6&q=60&o=f&l=f

31. Horluyorsanız sıkça bunu kontrol ettirin
Horlama çevrenizdeki insanlar için sadece süper sinir bozucu değil aynı zamanda uyku apnesi gibi bir uyku bozukluğundan muzdarip olduğunuz sinyali olabilir. 

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş

BBJ8Qzw.img?h=522&w=874&m=6&q=60&o=f&l=f

32. Akıllı telefon kullanımını sınırla
Modern akıllı telefon ile yaşamanızı tanımlayan sürekli ses çıkaran bildirimler ve metinler hayatınızın bazı yönlerini kolaylaştırabilir ancak genel olarak kakofoni ve dikkat dağıtıcı daha fazla stres ve daha yüksek tansiyon oluşturur. Strese sahipseniz, her gün birkaç saat telefonunuzu kullanmayın veya başka bir odada bırakın.

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş

BBJ3frR.img?h=522&w=874&m=6&q=60&o=f&l=f

33. Balık yağı takviyesi alın
Uskumru ve somon gibi soğuk su balıklarında bulunan omega-3 yağ asitleri kalp sağlığı için önemlidir. Yüksek tansiyonu azaltmaya yetecek kadar kaliteyi elde etmek için, yüksek kalitede balık yağı kullanmaya devam edin. Pennsylvania Üniversitesi Tıp Fakültesi'nden yapılan bir araştırmada, çoğu doküman günde 1000 mg önerirler.

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş

BBJ8XoR.img?h=522&w=874&m=6&q=60&o=f&l=f

34. Daha çok gülün
Rahatlamak, gülmek ve genel olarak mutlu olmak sizi daha sağlıklı hale getirecektir. Yeni bir çalışmada, daha mutlu ve daha mizahi bir hayat yaşadığınızda beyniniz dopamin salgılar ve daha sonra kan basıncını düşüren bir bileşiğin dolaşımını gerçekleştirir.

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş

BBJ8HtB.img?h=522&w=874&m=6&q=60&o=f&l=f

35. Biraz güneşlenin
Güneş altında oturmak D vitamini için harika, ancak İngiltere'de Southampton Üniversitesi'nden yapılan bir araştırmaya göre cildinizi güneş ışığına maruz bırakmak da kan basıncınızı düşürmenin bir yoludur. Işınlar ciltte ve kanında nitrik oksit seviyeleri oluşturur kan damarlarını rahatlatır ve kan basıncını düşürür.

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş

BBJ7J8C.img?h=522&w=874&m=6&q=60&o=f&l=f

36. Bir avuç kuru üzüm ye
Kurutulmuş üzümlere, potasyum, elyaf ve antioksidanlar ile birlikte polifenoller denilen bitki bileşikleri yüklenir. 2012'de yapılan bir araştırmada, her gün  kuru üzüm yemenin kan basıncınızı önemli derecede düşürebileceğini söylüyor. Üzümlerin kan basıncını düşürdüğü bulunmuştur, bu nedenle kuru üzüm hayranı değilseniz diyetinize karıştırın.

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş

BBJ8XoX.img?h=522&w=874&m=6&q=60&o=f&l=f

37. Boynunuzu ayarlatın
Yüksek tansiyonunuz ve boynunuzda bir ağrı varsa, boynu yüksek olan C-1 veya Atlas'ın yanlış hizalanmasına bağlı olabilir. Chicago Üniversitesi Tıp Merkezi'nden yapılan bir araştırma, bir psikopatolog tarafından yapılan bir ayarlamanın kan basıncını bir seferde iki ilaç almak kadar düşürdüğünü bulmuştur.

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş

BBJ7Pey.img?h=522&w=874&m=6&q=60&o=f&l=f

38. Bu gece tofu yiyin
Columbia Üniversitesi'nden yapılan bir araştırmada, izoflavon olarak adlandırılan tofu ve soya sütü gibi soya ürünlerinde bulunan bir bileşik (ayrıca yeşil çayda ve fıstıklarda bulunur) önemli kan basıncında düşüş özelliklerini sağlayabilir. İzoflavonların, nitrik oksit oluşturan enzimleri arttırarak kan basıncını düşürmek üzerinde çalıştıkları düşünülmektedir.

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş

BBJ8K6N.img?h=522&w=874&m=6&q=60&o=f&l=f

39. Diyetinize Gaspaço çorbası ekleyin
Gazpacho-domates, salatalık, soğan, sarımsak ve zeytinyağı gibi büyük bir kaseyi oluşturan taze sebzelerin hepsinin yüksek kan basıncını düşürdüğü gösterildi. Bu İspanyol yemeği de bunlardan oluştuğu için tansiyonu önlemede çok yararlı olduğu belirtilmiştir.

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş

BBJ8QzK.img?h=522&w=874&m=6&q=60&o=f&l=f

40. Diyetinizi protein ile destekleyin
Protein tozu ile yapılan içecekleri ağırlık kaldırdıktan sonra çok yararlıdır, tüketilen protein tozlu yüksek tansiyonla savaşabilir. Washington State University, günlük düşük maliyetli protein içeceklerinin içilmesinin hipertansiyonu olanlarda baskıyı azaltabileceğini gösterdi. 

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş

İletiniz moderatör kontrolünden geçtikten sonra sitede gösterilmeye başlanacaktır. Eğer buna maruz kalmak istemiyorsanız lütfen hemen bir ÜYE OLUNUZ.

Misafir
İletinizi misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer üye iseniz lütfen GİRİP YAPARAK gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.