Φ Legendary Gönderi tarihi: 6 Aralık , 2009 Paylaş Gönderi tarihi: 6 Aralık , 2009 Jacques-Louis David (30 Ağustos 1748 - 29 Aralık 1825), Neoklasik tarzı tasarımlarıyla tanınan sanat tarihinin en önemli ressamlarından biriydi. 1780'lerde, tarihsel resimleriyle Rokoko tarzından klasik bir tad ile kullandı. Dokuz yaşındayken babasını bir düelloda kaybeden, iki kere hapse girip kaçarak hayatını kurtaran, Robespierre'in sıkı dostlugundan Napolyon Bonapart hayranlığına terfi ederek Politik görüşünü her zaman sanatına yansıtmış, hayatı boyunca tek bir manzara resmi çizmiş ( o da hapiste - kaldı ki sözkonusu resmin de ona ait olmadığı iddiaları da kuvvetli ) bir ressamla karşı karşıyayız; Jacques Louis Davis, çalkantılı bir dönemden onlarca büyük ressam yetiştirerek ve yeni bir akım yaratarak kurtulmayı başarabilmiş büyük bir sanatçı. 1775'te daha sonraları Degas gibi büyük yeteneklerin de sahip olacağı Prix de Rome ile yeteneğini daha ileriye götürebilme imkanına sahip olan ressam; sözkonusu bursu aşağıdaki resmi ile kazanmış. Fransız ressamlarından Jacques-Louis David Paris'te doğdu ve resim eğitimini Fransız Kraliyet Resim ve Heykel Akademisi'nde tamamladı. David, aşırı duygusal ve süslemeci bir sanat anlayışını yansıtan Rokoko üslubuna tepki olarak, Fransız sanatının klasik anlayışa yöneldiği bir dönemde yaşadı. The Sabine Women Enforcing Peace by Running Between the Combatants deail, Louvre Dönemin öteki sanatçıları gibi doğal ve yalın bir üslubu benimseyen ve biçim güzelliğinin önemini vurgulayan sanatçı resimlerinde Eski Yunan ve Roma sanatına yöneldi. Bugün Paris'teki Güzel Sanatlar Yüksekokulu'nda bulunan Antiokhos ve Stratonike adlı yapıtıyla 1774'te Roma Ödülü'nü kazanarak, İtalya'da dört yıllık bir öğrenim olanağı elde etti. Roma'da kaldığı sırada eskiçağ ve Rönesans döneminin yapıtlarını inceledi. The Death The Metropolitan Museun of Art,New York Klasik üslubu yeğleyen David, Fransa'ya döndükten sonra yaptığı Horatius Kardeşlerin Yemini (Louvre Müzesi, Paris) adlı yapıtıyla resmin Rokoko yapma-cıklığından kurtularak yeniden eski saygınlığını kazanmasını sağladı. Bir eleştirmence "yüzyılın en güzel resmi" olarak nitelenen bu yapıtın önceki resimlere göre daha yalın ve klasik bir üslubu vardır. David, özveri, kahramanlık gibi konulan işlediği bir dizi tabloyla, Fransız halkının gönlüne bir sanat kahramanı olarak yerleşti. Napoleon in His Study (The National Gallery of Art,Washington , D.C 1789 Fransız Devrimi'nin ilk yıllarında Robespierre'in öncülüğündeki Jakobenler'e katıldı. Siyasal görüşlerini yansıtan resimleriyle devrimi destekledi. 1792'de, XVI. Louis'nin idamının onaylanacağı sırada meclise seçildi. Bundan sonra uzunca bir süre Fransa'nın sanat ve kültür yaşamında etkin bir rol oynadı. Marat'nın Ölümü David'in başyapıtlarından biridir (1793; Belçika Kraliyet Güzel Sanatlar Müzesi, Brüksel). Marat, Fransız Devrimi sırasında inançlarından dolayı öldürülen bir devrimciydi. Robespierre'in de öldürülmesinden sonra David tutuklandı. Yeniden özgürlüğüne kavuştuktan sonra bir süre kendini öğrenci yetiştirmeye adadı. Daha sonra Sabin Kadınları ile yeniden dikkatleri üzerine çeken David, Avrupa'da ününü pekiştirmek isteyen Napolyon tarafından baş ressamlığa atandı. O dönemde yaptığı resimlerin en ünlüleri Napolyon'un Saint Bernard Dağını Aşması ile Taç Giyme Törenedir. Napolyon'un devrilmesinden sonra da imparatora sadık kalan David, Kral XVIII. Louis'ye bağlılık anlaşmasını imzalamayı reddetti ve Brüksel'e sürülerek yaşamının son yıllarını orada geçirdi. Marat Assassinated (Musees Royaux des Beaux-Arts de Belgique) Sokrates, bildiginiz gibi baldıran zehiri içerek idam edilmişti. Kendisini götürmek için geldiklerinde ağlayan eşine neden ağladığını sormuş; "Seni masum olmana rağmen idam edecekler" cevabını alınca "Suçlu olduğum için idam etseler daha mı iyi hissederdin?" gibi bir karşılık vererek, retorik nedir ne değildir Eflatun dahil herkese göstermiş. Tablo ise gerçekten kusursuza yakın, yoğun Caravaggio etkileri görülmesine rağmen David'in renk kullanımındaki yeteneği burada da kendini belli ediyor. Sokrates, elini fikirlerinin yüzyıllarca yaşayacağını ( hatta erken hristiyan inançta bile belirgin bir yer edineceğini ) öngörürmüş gibi yukarı kaldırmış, öğrencileri bile onun bu pasif tutumu karşısında kendilerini kaybetmişler. Zindanındaki yatağının üzerinde duran harp, Sokrates'in son günlerini yeni bir nota çalışarak geçirdiğini ileri süren Eflatun'un savına atıfta bulunmakta. Bence resmin en güçlü bölümü Sokrates'in ayakucunda oturan kişi; diğerlerinin aksine kendini kontrol eden, hocasının kararına kederli bir saygıyla karşılık veren, beyaz elbiseleri içinde çaresizlikle ellerini birbirine bağlamış olan Eflatun. Temel Britannica Artrenewal vikipedi &&&&&& The Lictors Bring to Brutus the Bodies of his sons Paris 1789,Musee du Louvre Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ Legendary Gönderi tarihi: 6 Aralık , 2009 Yazar Paylaş Gönderi tarihi: 6 Aralık , 2009 Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ Legendary Gönderi tarihi: 6 Aralık , 2009 Yazar Paylaş Gönderi tarihi: 6 Aralık , 2009 1 Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ Legendary Gönderi tarihi: 6 Aralık , 2009 Yazar Paylaş Gönderi tarihi: 6 Aralık , 2009 yukarıda belirtmeyi unuttuğum bir nokta da ; tablolardaki ayak figürleri beni her zaman hayran bırakıyor. 1 Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.