Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Önerilen İletiler

  • Admin
Gönderi tarihi:

Bayraktar TB3 UCAV took off and landed on a ship for the first time - Baykar - Defence UAV drone

 

  • Cevaplar 56
  • Tarih
  • Son Cevap

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Gönderilen Görseller

  • Admin
Gönderi tarihi:

Selçuk Bayraktar - Bayraktar TB3

 

  • Admin
Gönderi tarihi:

Sevdamızın Peşini Hiç Bırakmadık | Bayraktar TB3, TCG Anadolu’da…

 

 

  • Admin
Gönderi tarihi:

Türkiye, ANKA-3 ile Rusya'nın Kırım kıyılarına uyguladığı ablukayı NASIL SONLANDIRABİLİR?

 

  • Admin
Gönderi tarihi:

Elon Musk, F-35 gibi insanlı savaş uçaklarının modasının geçtiğini söylüyor. İHA teknolojisi henüz bu boşluğu dolduramıyor.

Elon Musk, F-35'i eleştirdi ve insansız hava aracı çağında mürettebatlı savaş uçaklarının modasının geçtiğini söyledi.

bayraktar-drone.jpeg

Musk'ın yorumları, geleneksel askeri varlıklar yerine insansız hava araçlarını savunan teknoloji liderleriyle örtüşüyor.

İHA'lar henüz mürettebatlı uçakların yerini alamaz. Alabilseler bile, ikisinin bir karışımı daha etkili olabilir.

İHA'lar savaşı hiç mümkün olduğunu düşünmediğimiz şekillerde değiştiriyor, ancak insansız sistemlerin F-35 gizli savaş uçağı gibi en pahalı silahların yerini alabileceği noktaya mı geldik?

Teknoloji sektörünün önde gelen isimleri evet diyor. Eski savaşçılar ve analistler henüz orada olmadığımızı ve değiştirmenin her durumda doğru karar olmayabileceğini söylüyor.

Tesla CEO'su Elon Musk, Pentagon'un ödüllü beşinci nesil gizli jeti olan F-35 Lightning II Ortak Saldırı Uçağı'nı hedef aldı. Bu hafta X'te yaptığı bir dizi sosyal medya paylaşımında, bunları üretmeye devam etmenin aptalca olduğunu söyledi ve tasarımını eleştirdi. Ukrayna'yı işaret ederek, insan pilotlu jetlerin "modası geçmiş" ve "etkisiz" olduğunu ve insansız hava araçları ve karşı hava tehditleri daha da yaygınlaştıkça "sadece pilotların ölümüne yol açacağını" söyledi.

Ukrayna savaşında, insansız hava araçları düşman araçlarını ve asker mevzilerini gözetliyor ve vuruyor. Ancak, pilotlar zorlu bir hava savunma ortamıyla karşı karşıya olsa bile Kiev'in uzun süredir daha fazla sayıda aradığı mürettebatlı jetlerin yerini tutmuyorlar.

Musk'ın yorumları, geçen ay tankları "işe yaramaz" olarak nitelendiren ve Orduyu "bunları bedavaya vermeye" ve "onun yerine bir insansız hava aracı satın almaya" çağıran eski Google CEO'su Eric Schmidt'in benzer açıklamalarını takip ediyor. Musk, rakiplerin F-35'in gizliliğini nasıl alt edebilecekleri konusunda spekülasyon yaparak biraz daha ileri gitti.

Musk'ın eleştirileri, Trump'ın Hükümet Verimliliği Bakanlığı girişiminin bir parçası olarak israfçı hükümet harcamalarını hedef almaya hazırlanırken geliyor. F-35 Ortak Saldırı Uçağı, Pentagon'un en pahalı silah sistemi programıdır ve ömür boyu maliyetinin 2 trilyon doları aşması beklenmektedir. Musk daha önce, geliştirilmesi boyunca yaşadığı aksaklıklardan dolayı F-35'in ordu için en uygun seçenek olmadığını öne sürmüştü.

SpaceX kurucusu, dört yıl önce uzaktan kumandalı mürettebatsız bir savaş uçağının F-35'e daha iyi bir alternatif olacağını söylemiş ve geleceğin otonom drone savaşı olduğunu savunmuştu.

Bu hafta, "insanlı savaş uçakları drone çağında modası geçmiştir" dedi.

Drone'lar oyunun kurallarını değiştiriyor

Küçük ve ucuz drone'lar, taktik keşif, hedefleme çözümleri ve tehdit edici manevralar için yeni seçenekler sunarak kara savaşını dönüştürüyor. ABD ordusunun öncelikli Hint-Pasifik cephesindeki bir savaş gibi, geniş alanlarda hava ve deniz muharebesinin daha yaygın olabileceği durumlarda, bu drone'lar yeterli yük ve menzile sahip olmak için çok yavaştır.

ABD'nin ayrıca, potansiyel olarak tartışmalı hava sahasından büyük mesafelerde gelişmiş sensörler ve uzaktan kumandalı silahlar taşıyabilen hızlı, düşük gözlemlenebilir ve manevra kabiliyetine sahip platformlara ihtiyacı var.

Royal United Services Institute hava kuvvetleri analisti Justin Bronk, "Bu, küçük İHA'ların yapabileceği bir şey değil" dedi.

Bu tiyatro için tüm yetenek yelpazesini sağlamak, daha yüksek fiyat etiketine sahip daha büyük, daha sofistike platformlar anlamına geliyor. Mevcut uzaktan kumandalı sistemler yalnızca taleplerin bir kısmını karşılıyor, bazıları bir F-35 kadar pahalı olabilir ve yoğunlaşan elektronik savaş ve yüzeyden havaya tehditlere karşı savunmasızdır.

ABD ordusu, pilotsuz F-16'lardan bir pilotun görevleri yönettiği işbirlikçi savaş uçaklarına kadar yeni yarı otonom ve yapay zeka destekli uçakları aktif olarak geliştiriyor. Bu alan, teknoloji henüz olgunlaşmadığı için bazı sınırlamalarla birlikte muazzam bir potansiyel sunuyor.

"Kokpitte insan gerektirmeyen bir uçak geliştirirsem, 15 G, 20 G çekebilen bir uçak geliştirebilirim çünkü artık insanın fizyolojisi konusunda endişelenmiyorsunuz," dedi emekli bir deniz havacısı ve eski kıdemli savunma yetkilisi olan Guy Snodgrass.

Eski TOPGUN eğitmeni, bir insan pilot olmadan "kokpiti, oksijen üretimini, yaşam destek sistemlerinin çoğunu çıkarabilir," potansiyel olarak sensörler, silahlar ve daha fazlası için yer açabilir, diyerek "kesinlikle avantajları olduğunu" savundu.

Ancak mürettebatlı savaş uçakları, özellikle F-35 gibi üst düzey sistemler olmadan, ABD "önemli bir süre boyunca büyük bir yetenek açığıyla karşı karşıya kalma riskiyle karşı karşıya çünkü drone teknolojisi ve onu sadece üretmekle kalmayıp daha sonra askeriyeye dahil etme ve taktiksel veya stratejik olarak ilgili bir anlamda kullanma yeteneği henüz orada değil," dedi.

Mürettebatlı savaş uçaklarını mürettebatsız uçaklarla karıştırmak

Musk'ın bu hafta X'teki savaş uçakları hakkındaki yorumlarına yanıt olarak, Lockheed Martin'den bir sözcü BI'a F-35 Ortak Saldırı Uçağı'nın "dünyanın en gelişmiş, dayanıklı ve bağlantılı savaş uçağı, hayati bir caydırıcı ve ortak tüm alan operasyonlarının temel taşı" olduğunu söyledi; bu, jetin bir savaş oyun kurucusu olarak oynadığı role bir göndermedir.

Beşinci nesil gizli jet yalnızca bir ABD askeri uçağı değildir. Dünya çapındaki ülkeler tarafından kullanılır ve daha fazlası F-35 filoları kurmayı planlamaktadır. Bunun nedeni, F-35'in yalnızca bir savaş uçağı olmamasıdır. Aynı zamanda bir bombardıman uçağı, elektronik harp uçağı, gözetleme aracı, savaş yönetim platformu ve önemli bir iletişim düğümüdür.

Mürettebatsız bir uçak henüz bu kabiliyete ulaşamaz. Emekli bir ABD Hava Kuvvetleri pilotu ve Mitchell Havacılık ve Uzay Çalışmaları Enstitüsü'nde Gelecek Kavramları ve Yetenek Değerlendirmeleri direktörü olan Mark Gunzinger, "Bu teknoloji basitçe orada değil" dedi.

Eğer bir gün insansız hava araçları tüm bu yeteneklere sahip olursa, insan pilotların muharebe görevlerinde uçmaya devam etmesinin hala avantajları var. Muharebe öngörülemezdir ve belirsiz durumlarda karar almayı gerektirir. Otonom sistemler, akıllıca karar vermek için yanlış bir radar dönüşü gibi verilerin ötesine bakmaya daha az hazır olabilir.

Makineler daha katıdır. Bronk, "İnsan pilotların makineyi ve sahip olduğu sistemleri nispeten öngörülemeyen koşullarda veya çok çeşitli görev türleri ve koşullarında kullanmanıza olanak tanıyan esneklik, otomatik bir sistemde tekrarlanması çok zor bir şeydir" dedi.

ABD ordusu için, savaş oyunu senaryoları daha iyi çözümün mürettebatlı veya mürettebatsız olmak üzere biri veya diğeri olmadığını göstermiştir.

Gunzinger, "İkisine de ihtiyacımız var" dedi. "Ve savaşta en büyük etki, savaş yetenekleri ve kapasitesinde en büyük sıçrama, her ikisinin de savaşa getirdiği şeyleri en etkili şekilde nasıl birleştireceğini bulmaktır. Gizli sos budur."

ABD'nin yalnızca tek bir enerji kaynağına bağımlı olmaması gibi, ABD ulusal güvenliği de tek bir kabiliyete bağımlı değildir. Bu durumda, mürettebatsız sistemler mürettebatlı sistemleri güçlendirir ve tam tersi. ABD ordusu hala bundan sonra ne olacağını anlamaya çalışıyor, ancak F-35, ister mürettebatlı, ister mürettebatsız veya her ikisinin bir karışımı olsun, hava gücünün geleceğine giden kusurlu ama önemli bir köprüdür.

Kaynak: Business Insider

  • Admin
Gönderi tarihi:

#BayraktarTB2’nin Gözünden #BayraktarTB3 ve #TCGANADOLU

 

  • 2 hafta sonra...
  • Admin
Gönderi tarihi:

X-44 Manta Stealth Fighter 3 Kelimeyle Açıklandı

O Hiç Uçmadı: X-44 Manta'dan alınan konseptler, F-22'nin yerini alacak altıncı nesil bir savaş uçağı geliştiren ABD Hava Kuvvetleri'nin Yeni Nesil Hava Hakimliği (NGAD) programını etkilemiş olabilir.

-X-44 gibi, NGAD'nin de kuyruksuz, kama biçimli bir tasarıma sahip olması ve özelleştirilebilir silahlar ve sistemlerle donatılmış insansız "sadık kanat adamı" dronları da dahil olmak üzere gelişmiş teknolojileri entegre etmesi bekleniyor.

-X-44 MANTA, daha fazla takip edilselerdi modern gizli uçak gelişimini hızlandırabilecek yenilikçi konseptlerin bir hatırlatıcısı olarak hizmet veriyor.

X-44 MANTA: Havacılık Tarihini Değiştirebilecek Gizli Savaş Uçağı

F-22 Raptor, ABD Hava Kuvvetleri'nde dünyanın ilk beşinci nesil platformu olarak hizmete girdi. Gizli uçağın tasarımını ve yeteneklerini geliştirmek için üretici Lockheed Martin bir yan ürün geliştirmeyi planladı. Önerilen yeni kuyruksuz uçak tasarımı esasen başka bir Raptor'dı ancak uzatılmış delta kanatlı ana uçak olarak tasarlanmıştı.

F-22 gibi, bu yeni varyantın da itme vektörlemeli, yan yana ikiz turbofan motor düzenlemesi içermesi amaçlanmıştı ancak F-22'nin dışa doğru dikey kuyruk yüzgeçleri yoktu.

X-44 Manta hiçbir zaman hayata geçmese de, platformun unsurları hizmetin yeni nesil savaş uçaklarında yaşamaya devam edebilirdi.

X-44 Manta'nın Tarihi

Soğuk Savaş'ın zirvesinde, daha gelişmiş hava platformları geliştirme yarışı zirvedeydi. Hava Kuvvetleri, bu sırada F-15 Eagle ve F-16 Fighting Falcon için yedek platformlar kavramsallaştırmak üzere Gelişmiş Taktik Savaş Uçağı (ATF) programını başlattı.

Bu jetler nispeten yeni olmasına rağmen, analistler Sovyetlerin yüzeyden havaya füze sistemlerindeki ilerlemesinin yakında savaştaki etkinliklerini aşındıracağını tahmin ediyordu. Ayrıca, SSCB oldukça yetenekli olduğu kanıtlanan Sukhoi Su-27 Flanker ve Mikoyan MiG-29 Fulcrum platformlarını tanıtmıştı.

ATF programı, önümüzdeki yıllarda da geçerliliğini koruyacak bir hava üstünlüğü platformu yaratmayı amaçlıyordu. Platform, kompozit malzemeler, gelişmiş uçuş kontrol sistemleri ve aviyonikler ve süper seyir hızı gibi diğer iyileştirmeler de dahil olmak üzere yeni teknolojileri içermek zorundaydı.

Olabilirdi F-22 Raptor Varyantını TanıtıyoruzATF programı, önümüzdeki yıllarda da geçerliliğini koruyacak bir hava üstünlüğü platformu yaratmayı amaçlıyordu. Platform, kompozit malzemeler, gelişmiş uçuş kontrol sistemleri ve aviyonikler ve süper seyir hızı gibi diğer iyileştirmeler de dahil olmak üzere yeni teknolojileri içermek zorundaydı.

Olabilirdi F-22 Raptor Varyantını Tanıtıyoruz

Lockheed’in Skunk Works bölümü, Boeing ve General Dynamics ile iş birliği yaptıktan sonra 1980’lerin sonlarında YF-22 prototipini geliştirdi. Raptor prototipi ilk uçuşunu 1990’da gerçekleştirdi. Kısa süre sonra Pratt & Whitney ve Lockheed’in sırasıyla motor ve gövdeyi inşa etmek üzere seçildiği duyuruldu.

F-22 geliştirilirken, platformun büyük ölçüde değiştirilmiş bir çeşidi X-44 MANTA (Çok Eksenli, Kuyruksuz Uçak) olarak kavramsallaştırıldı. Raptor'dan büyük ölçüde türetilen X-44, kuyruksuz tasarımı ve dikey dengeleyicilerin olmaması sayesinde azaltılmış bir radar imzasına sahipti. Düşman uçakları tarafından tespit edilmemek için mümkün olan en küçük radar imzasını korumak esastır. Bu özellik, kuyruk ve dümen yüzeylerinin ortadan kaldırılmasıyla geliştirilebilirdi, bunun yerine eğim ve yuvarlanma kontrolü sağlamak için itme vektörleri kullanılırdı.

Lockheed'in Skunk Works bölümü, Boeing ve General Dynamics ile iş birliği yaptıktan sonra 1980'lerin sonlarında YF-22 prototipini geliştirdi. Raptor prototipi ilk uçuşunu 1990'da gerçekleştirdi. Kısa süre sonra Pratt & Whitney ve Lockheed'in sırasıyla motor ve gövdeyi inşa etmek üzere seçildiği duyuruldu.

F-22 geliştirilirken, platformun büyük ölçüde değiştirilmiş bir çeşidi X-44 MANTA (Çok Eksenli, Kuyruksuz Uçak) olarak kavramsallaştırıldı. Raptor'dan büyük ölçüde türetilen X-44, kuyruksuz tasarımı ve dikey dengeleyicilerin olmaması sayesinde azaltılmış bir radar imzasına sahipti. Düşman uçakları tarafından tespit edilmemek için mümkün olan en küçük radar imzasını korumak esastır. Bu özellik, kuyruk ve dümen yüzeylerinin ortadan kaldırılması ve bunun yerine eğim ve yuvarlanma kontrolü sağlamak için itme vektörlerinin kullanılmasıyla geliştirilebilirdi.

Bu değişiklikler son derece çevik bir gövdeyle sonuçlanabilirken, pilotların uçmasını muhtemelen daha zor hale getirirdi.

X-44, bir dizi güçlü silah taşıyabilecek şekilde tasarlanmıştı. Uçağın tek bir 20 mm dahili topu olması ve iki AIM-9 Sidewinder füzesi ateşlemesi gerekiyordu. Jet ayrıca iki adet 1.000-GBU-32 Ortak Doğrudan Mühimmat ile donatılabilen altı adet AIM-120 AMRAAM füzesi taşıyabilirdi.

X-44 Manta programının yerini ne aldı?

Manta programı, tek bir üretim prototipi inşa edilmeden önce 2000 yılında iptal edildi.

Hava Kuvvetleri şu anda önümüzdeki on yıl içinde Yeni Nesil Hava Hakimiyeti (NGAD) savaş uçağı programını geliştirmek için çalışıyor. Yeni uçağın, hizmetteki mevcut F-22 Raptor filosunun yerini alması bekleniyor ve X-44'ün altıncı nesil platformun kavramsallaştırılmasında kısmen kullanılmış olması mümkün.

Kaynak: National Interest

  • Admin
Gönderi tarihi:

MD-19: Çin'in tanıttığı yatay inişli hipersonik drone

Çin'deki bilim insanları, hipersonik hızlarda uçtuktan sonra bir insansız hava aracının pistte yatay iniş yapmasını sağlama başarısını elde etmiş gibi görünüyor.

Bu teknolojik başarı, birkaç yıllık araştırmanın ardından elde edildi ve insansız hava aracı yapımının bilimine yepyeni bir kapı açabilir.

Bulgarian Military portalında yayınlanan bir rapora göre, MD-19 hipersonik insansız hava aracı test uçuşu için bir Tengden TB-001'den fırlatıldı.

Raporda ayrıca testlerin birkaç yıldır yürütüldüğü ve yakın zamanda ortaya çıkan videonun biraz eski olabileceği belirtiliyor.

Hipersonik insansız hava aracı havaalanında yatay piste ulaştı

Birkaç kullanıcı tarafından X'te paylaşılan videoda, Tengden TB-001 adlı orta irtifa uzun dayanıklılıklı (MALE) bir insansız hava aracının havada MD-19 hipersonik insansız hava aracını taşıdığı görülüyor.

TB-001, Çin'in Tengoen şirketi tarafından ordunun ihtiyaçlarını karşılamak için geliştirilen bir saldırı ve keşif insansız hava aracıdır (İHA). 6.172,9 pound'a (2.800 kilogram) kadar ağırlık taşıyabilir ve bu durumda MD-19 için fırlatma platformu olarak da hizmet eder.

Çevrimiçi olarak paylaşılan videoda, TB-001, MD-19 hipersonik insansız hava aracını havada serbest bırakıyor. O andan itibaren video, uçağın havada uçtuğunu ve güvenli bir şekilde bir piste indiğini gösteriyor.

Burada hatırlanması gereken şey, askeri kullanımda olan çoğu hipersonik geminin aksine, MD-19'un güvenli bir şekilde kurtarılıp görevinden sonra yeniden kullanılabilmesidir.

Bu, bu tür son teknoloji platformların inşa maliyetini önemli ölçüde azaltmaya yardımcı olacaktır.

Dahası, raporlara inanılırsa, iniş için hipersonik hızdan ses altı hıza düşme konusunda dikkate değer bir yetenek sergiliyor.

Bu insansız hava aracının üçüncü en büyük avantajı, diğer insansız platformlardan havaya fırlatılabilmesi ve böylece pistlere ve yerdeki ekstra tesislere olan ihtiyacın azaltılmasıdır.

Bulgar Ordusu'ndan gelen rapor, MD-19 hipersonik insansız hava aracının hava soluyan bir scramjet yerine bir roket motoruna dayanıyor olabileceğini ima ediyor. Yatay iniş kabiliyetine sahip hipersonik insansız hava aracı hakkında daha fazla ayrıntı henüz ortaya çıkmadı ve yetkililer uygun görene kadar muhtemelen gizli tutulacak.

Ses bariyerini kırmak: Çin yolu

Çin, yeni hipersonik silahlar, gemiler ve hatta daha büyük ve daha iyi insansız hava araçları geliştirmede dev adımlar atıyor gibi görünüyor.

Son zamanlarda, Çinli bilim insanları inşa ettikleri hipersonik jumbo jet şeklindeki bir prototipin bir uçuş testinde Mach 6.5 hızında uçtuğunu bildirdi.

Bu yeni tasarımla ilgili en ilginç gerçeklerden biri, dünya çapında ortaya çıkan hipersonik araçlar için genel ince konseptlerden uzaklaşmasıydı.

Test uçuşu 2021'de Gobi Çölü'nde gerçekleştirildi, ancak projeyle ilgili gizlilik nedeniyle gizli tutuldu.

Çin'den gelen diğer son keşifler arasında, bir ramjeti döner bir patlama motoruyla birleştiren yeni bir hipersonik motor konsepti yer alıyor. Pekin'deki Tsinghua Üniversitesi'ndeki bir ekip, döner motorlardan ilham alarak, bir patlama motoru ve ramjetlere dayalı bir rotor kompresörünü birleştirerek Ram-Rotor Patlama Motoru (RRDE) olarak bilinen yeni bir tasarım yarattı.

Bu yılın başlarında Çin, hipersonik füzeler için yeni bir soğutma cihazı da tanıtmıştı. Bilim insanları, bu cihazın hipersonik füzenin uçuş süresini yaklaşık iki buçuk saat artırabileceğini iddia etmişti.

Bu kadar önemli gelişmelerle Çin, bugün drone ve hipersonikte lider gibi görünüyor.

Kaynak: IE

  • Admin
Gönderi tarihi:

Bayraktar TB2 Bir Milyon Saattir Göklerde Görev Yapıyor (Dünyanın Her Tarafında)

 

  • 2 hafta sonra...
  • Admin
Gönderi tarihi:

Çin, 15 bin metrenin üzerinde uçmak için 600 kg'lik itme gücüne sahip drone motorunu test ediyor

China’s Aero Engine Corporation of China (AECC), yeni 1.322 pound (600 kilogram) itme gücüne sahip turbofan motorunu ilk kez test ettiğini duyurdu. Duyuru, Cumartesi günü (28 Aralık) WeChat’te yapıldı ve motor, Sichuan Eyaletindeki Chengdu’daki AECC test tesisinde test edildi.

Bu yeni motor, Çin’de yerel olarak geliştirilen türünün ilk örneği. Raporlara göre, motorla ilişkili tüm fikri mülkiyet Çin’e ait. Motor testi, motorun geliştirilmesinin bu yılın başlarında başlamasından sekiz aydan kısa bir süre sonra gerçekleşti.

Geliştiricilerine göre, yeni motor 49.213 fitin (15.000 metre) üzerindeki irtifalara ulaşabilir ve 0,8 Mach’ı aşan hızlara ulaşabilir. Diğer öne çıkan motor özellikleri arasında uzun dayanıklılık, düşük yakıt tüketimi ve yüksek güvenilirlik yer alıyor.

Motor büyük olasılıkla yerli üst düzey insansız hava araçlarını (İHA) güçlendirmek için kullanılacak. Buna muhtemelen Çin'in 1,5 ila 4 tonluk askeri veya sivil İHA kategorileri de dahil olacaktır.

Çin'in rekor kıran turbofan motoru

Kamuoyuna duyurulmamış olsa da, buna Çin'in CASC CH-5 (Rainbow-5) gibi İHA'ları dahil olabilir. Bu, yaklaşık 3,3 tonluk bir MTOW'a sahip orta irtifa uzun dayanıklılıklı (MALE) bir İHA'dır.

2.205 pound'a (1.000 kg) kadar bir yük kapasitesine ve 60 saate kadar bir dayanıklılığa sahiptir. CH-5, gözetleme, keşif ve saldırı görevleri için tasarlanmıştır ve birden fazla mühimmat taşıyabilir.

Diğer seçenekler arasında Çin'in Tengden TB-001 "Scorpion D" yer alabilir. Bu, 1,5 tona kadar yük kapasitesine sahip çift motorlu bir İHA'dır.

TB-001, gözetleme ve keşif dahil olmak üzere uzun dayanıklılıklı görevler için tasarlanmıştır.

Çeşitli hava gösterilerinde sergilenerek hem askeri hem de sivil rollerdeki yetenekleri vurgulanmıştır. Diğer seçenekler arasında Çin'in 4 tonluk, gizliliğe uygun Star UAV Sistemi Star Shadow veya SA750U Kargo İHA'sı yer almaktadır.

İlki, TWS800 küçük turbofan motorlarıyla çalışan kesik elmas şeklindeki bir gövdeye sahiptir. Star Shadow, 12 saatlik dayanıklılık ve 49.213 fit (15.000 metre) tavan yüksekliğiyle gizli operasyonlar için tasarlanmıştır.

2026'ya kadar hazır olabilir

İkincisi, 3,2 metrik tona kadar kargo taşıyabilen insansız bir sivil kargo İHA'sıdır. Hunan eyaletindeki bir İHA üreticisi tarafından geliştirilen SA750U, Ağustos ayında 40 dakikalık başarılı bir test uçuşunu tamamlayarak 23.950 fit (7.300 metre) yüksekliğe ve 4.850 pound (2.200 kilometre) menzile kadar çalışabilme yeteneğini göstermiştir.

Bu haber, Çin'in artık ABD'li rakiplerinin maliyetinin %80'ine tek şaftlı turbofan motorları üretebileceğini duyurmasının üzerinden bir yıldan biraz fazla zaman geçti. Bu yeni daha ucuz motorların ayrıca daha yakıt tasarruflu olduğu ve bu sayede drone kullanımı için ideal olduğu iddia ediliyor.

Bu yeni 1.322 pound (600 kilogram) itme gücüne sahip turbofan motorunun bu tasarıma sahip olup olmadığı belli değil. Etkileyici yeteneklerinin yanı sıra, motorun nispeten hızlı geliştirme süresi Çin için bir başka rekor.

İleriye dönük olarak, yeni motorun ilk kez uçuşta değerlendirilmesinin 2025 yazında yapılması umuluyor. Bunu geçerse, motorun en erken 2026'da nihai tasarım onay aşamasına girmesi umuluyor.

Kaynak: IE

  • 2 hafta sonra...
  • Admin
Gönderi tarihi:

ANKA III Gövde İçinden Mühimmat Atışı Yapıyor

 

  • Admin
Gönderi tarihi:

Uzaylı benzeri ABD casus dronu (İHA), Rus parazitlerinden kaçarak Ukrayna'nın savunmasına güç sağlıyor

ABD merkezli savunma teknolojisi firması Shield AI, uzaylı benzeri dikey kalkış ve iniş (VTOL) V-BAT insansız hava aracının Ukrayna'da elektronik savaş karşı önlemleri yeteneğini gösterdiğini duyurdu.

jpeg&name=V_BAT-11thMEU-2.jpg

Shield AI ayrıca, V-BAT'ın Ukrayna'da faaliyet gösterenler de dahil olmak üzere 23 konuşlandırmayı geçtiğini ve "Grup 3 maliyetleriyle Grup 5 yeteneği" sağladığını belirtti.

Şirket ayrıca insansız hava aracının birçok başka ülke ve ordunun istihbarat, gözetleme ve keşif (ISR) ve dünya çapında hedefleme operasyonları yürütmesine yardımcı olduğunu söylüyor. Buna, uyuşturucu kaçakçılığıyla mücadele operasyonları yürütmek için Karayip Denizi'nde kullanımı da dahildir.

Elektronik savaş, insansız hava araçlarına (İHA) karşı onları hareketsiz hale getirmek için bir karşı önlem olarak kullanılır. Kullanımları Rusya-Ukrayna savaşında artış gösterdi ve her iki taraf da cephede aktif olarak bunları kullandı.

V-BAT İHA'ları Ukrayna güçlerine yardım ediyor

Shield AI, V-BAT'ın Ukrayna'da konuşlandırılacağını Haziran 2024'te doğrulamıştı.

jpeg&name=V-BAT-Ducted-Fan-V2.jpg

O zamandan beri Ukrayna'da sayısız kez kullanıldı, ancak kullanımı ne güçler ne de Shield AI tarafından doğrulanmadı.

Şirket, 31 Aralık 2024'te yayınlanan yıl sonu bülteninde "V-BAT, Ukrayna'da elektronik savaşa karşı dayanıklılık gösterdi, en zorlu koşullarda özerkliğini sergiledi ve GPS ve iletişimler engellenmişken ilk başarılı uzun süreli, uzun süreli ISR ve hedefleme görevini tamamladı" dedi.

Shield AI, Eylül 2023'te otonom olarak birlikte çalışan üç V-BAT İHA'nın başarılı bir şekilde gösterildiğini duyurdu.

Bu, birden fazla insansız hava aracının karmaşık görevlerde koordine olmasını ve işbirliği yapmasını sağlayan bir yazılım olan Hivemind AI pilot kullanılarak gerçekleştirildi.

Üç V-BAT, orman yangınlarını tespit etmeleri, tanımlamaları, yerlerini belirlemeleri ve raporlamaları (DILR) gereken simüle edilmiş bir senaryoda kullanıldı.

İnsansız hava araçları, GPS veya iletişime güvenmeden görevi yerine getirerek sivil ve askeri alanlarda ikili kullanım uygulamaları için potansiyellerini gösterdi.

Shield AI'nın Ukrayna savaşında gerçek dünya durumlarında kullanılmaya başlandığını iddia ettiği özellik budur.

V-BAT-Payload-1024x687.jpg

Shield AI'nın insansız hava araçlarının yetenekleri

Shield AI, 20 Aralık'ta bir blog yazısı aracılığıyla, V-BAT insansız hava araçlarının otonomisini, bir operatörün aynı anda 10'a kadar insansız hava aracını yönetebileceği ölçüde artırmayı hedeflediğini belirtti.

Bu, insansız hava araçlarında otonomi kullanımıyla mümkün olacak, çünkü bunlar değişen görev gereksinimlerine hızlı bir şekilde yanıt verebilir.

Şirket, "Savunmadaki otonomi, UAS'nin dolaşma, iletişim kayıpları ve yeniden yönlendirme gibi görevleri bağımsız olarak yönetmesini sağlayarak operatör iş yükünü azaltmalıdır. Yüksek seviyeli otonomiyle V-BAT, operatörlerin rutin kontroller yerine görev açısından kritik kararlara odaklanmasını sağlayarak tiyatroda hızlı ayarlamalar yapabilir" dedi.

V-BAT insansız hava aracındaki otonomi algoritmaları, hesaplamaların bir komuta merkezinde yapıldığı normal İHA'ların aksine tamamen gemide çalışır.

V-BAT insansız hava aracının uzunluğu 9 fit ve kanat açıklığı 9,7 fittir - 25 lbs yük kapasitesine sahiptir. Bir görev sırasında insansız hava aracının tam ağırlığı (yakıt + yük) 125 lbs'ye ulaşabilir. Yük ve uçak konfigürasyonlarına göre değişebildiği için 20.000 feet'lik bir hizmet tavanına ve 10+ saatlik bir dayanıklılığa sahiptir.

Kaynak: IE

  • 3 hafta sonra...
  • Admin
Gönderi tarihi:

ABD'de saatte 155 mil / 225 km hıza ve 40 mil / 65 km menzile sahip futbol topu görünümlü kamikaze drone tanıtıldı

Amerikan bir girişim, NFL'de kullanılan bir futbol topuna benzeyen en yeni kamikaze drone teklifinin özelliklerini yayınladı.

P.S. Killer (PSK) adlı drone, sadece şekliyle değil -ki bu bir rugby veya NFL topuna benziyor- aynı zamanda askerler tarafından istenilen hedefe saldırmak için elle fırlatılabilmesiyle de benzersiz.

Şirket bunu "at-ve-unut çok amaçlı taktik insansız hava aracı sistemi (UAS)" olarak tanımlıyor.

Ayrıca kamikaze drone PSK'nın sadece iki saniyede -sadece bir askerin onu havaya fırlatmasıyla- konuşlandırılabileceğini belirtiyor. Söz konusu eylem, bir oyun kurucunun bir maç sırasında havaya bir rugby topu fırlatmasıyla aynıdır.

Amerika'da üretilen bir teklif - PSK

PSK'yı konuşlandırmak üç basit adımı içerir: onu kavramak, açmak ve ardından hedefe doğru fırlatmak. Amerika Birleşik Devletleri ve müttefiklerinin kullandığı birçok kamikaze drone olmasına rağmen, bu benzersiz fırlatma sistemi onu pazardaki diğer tekliflerden ayırıyor.

XDown tarafından sağlanan ayrıntılara göre, PSK sadece 1,7 lbs ağırlığında ve aynı ağırlıktaki yükleri taşıyabiliyor. Ayrıca, şirket etkileyici bir azami hız olan 135 knot'a (saatte 155 mil) ulaşabildiğini söylüyor. Dahası, taşıdığı yüke bağlı olarak drone 40 milden fazla yol alabiliyor.

Şirketin web sitesinde, öncelikle ABD Özel Harekat Kuvvetleri'ne (SOF) ek hız, gizlilik ve sürü yetenekleri kazandırmak için tasarlandığı belirtiliyor.

Güvenli ve stratejik konuşlandırma önlemi, yerdeki SOF birimleri için olmazsa olmaz olan artırılmış bir gizlilik derecesiyle kullanılmasına olanak tanıyabilir.

Şirket, misyonunun "gizlilik, hızlı konuşlandırma ve yüksek hızlı taktik modülleri entegre eden son teknolojiler aracılığıyla ABD ordusuna karmaşık hava desteği sağlayarak modern savaşı ve gelecekteki muharebe stratejilerini öngörmek" olduğunu söylüyor.

Kamikaze İHA'nın üstlenebileceği roller

Çok amaçlı PSK, kara ekipleri tarafından istihbarat, gözetleme ve keşif (ISR) amaçları için de kullanılabilir. Patlayıcı yük, birimlere kara raporları sağlayabilmesi için kameralarla değiştirilebilir.

Ayrıca, savaş alanındaki askerlere yiyecek, mühimmat veya tıbbi kitler gibi temel ihtiyaçları sağlamak için de kullanılabilir.

Ayrıca, XDown kamikaze İHA'nın hassas saldırılar gerçekleştirme yeteneğiyle savaş tankları ve zırhlı araçların oluşturduğu tehditleri etkisiz hale getirebileceğini söylüyor.

PSK ayrıca hava savunma rollerinde - örneğin karşı-İHA operasyonları gibi - ve ayrıca diğer hava tehditlerine karşı koruma sağlamak için bir güvenlik katmanı olarak kullanılabilir.

Keşif işlevi, düşman keskin nişancılarını, saklanma yerlerini ve tahkimatlarını tespit etmek için yerdeki ekipler tarafından kullanılmasına olanak tanıyacak. Ayrıca, hareket halindeki ordu konvoylarına ekstra bir avantaj sağlamak için hava gözetimi ve hızlı karşı eylem yeteneği sağlamaya da yardımcı olabilir.

Şirket ayrıca, ISR, arama ve kurtarma ve diğer görevlerde yardımcı olabileceği açık denizlerde de aynı derecede yararlı olabileceğini söylüyor.

"Görevi bir saniyede yükleyebilirim, buradan atabilirim, unutabilirim ve 40 mil uzaklıktaki yüksek değerli bir hedefi (HVT) vurabilir - hızlı, doğru ve sessiz," dedi XDown kurucusu Alexander Balan, LinkedIn'deki bir gönderide.

XDown, PSK'nın maliyetinin oldukça rekabetçi olacağını ve bunun ABD silahlı kuvvetleri için kazançlı bir teklif olacağını tahmin ediyor. Fiyatı ve resmi lansman tarihi henüz açıklanmadı.

İnsansız hava araçları, devam eden Rusya-Ukrayna savaşında yaygın olarak kullanıldı. Öte yandan Çin, drone ve diğer savaş teknolojilerinde de hızlı ilerlemeler kaydediyor.

Bu nedenle, ABD'nin cephaneliğinde ekstra bir üstünlüğe sahip olması gerekiyor. PSK ve benzer nitelikteki diğer teklifler, herhangi bir tehdit ile karşı karşıya kalmaları durumunda ABD birliklerinin şansını artırmayı amaçlıyor.

  • Admin
Gönderi tarihi:

Ukraynalılar, 13 inç çapında ve 12 mile kadar uçuş menziline sahip büyük bir FPV drone olan "Ptashynka"yı sergilediler. "Ptashynka"nın temel özelliklerinden biri, parazitlenmeye karşı dayanıklılığıdır; onu durdurmanın tek yolu onu vurmaktır.

Ukrayna savaşındaki her iki taraf da parazitlenmeye karşı dirençli drone'ları giderek daha fazla konuşlandırıyor. Daha gelişmiş ve pahalı seçenek, yapay zeka algoritmaları kullanarak uçuşun son aşamasında hedeflere saldıran drone'ları içeriyor. Bu arada, Ruslar tarafından da tercih edilen daha ucuz ve daha popüler bir seçenek, konuşlandırılabilir bir fiber optik kablo aracılığıyla bir kontrol istasyonuna bağlı drone'lardır.

Bu drone'lara karşı savunma yapmak çok zordur. Esasen, bir saldırıyı engellemenin tek şansı, hedeflerine ulaşmadan önce onları vurmaktır. Rus insansız hava araçları, Marder 1A3 gibi piyade savaş araçları, M1A1 Abrams gibi tanklar ve PzH 2000 gibi obüsler gibi yüksek değerli araçlara saldırarak Ukraynalılar için önemli zorluklar oluşturuyor.

Şimdi Ukraynalılar, "Ptashynka" (Пташка) olarak bilinen bu tür insansız hava araçlarının fabrika versiyonunu tanıttılar ve bu, kötü şöhretli "Ptaki Madziara" gibi birimler tarafından kullanılan doğaçlama insansız hava araçlarına ekleniyor ve bu birlikler bunlara karşı koymak için bir strateji geliştirdiler.

 

  • Admin
Gönderi tarihi:

ABD firmaları ses hızının 5 katı hızla uçan hipersonik drone'lar planlanıyor

ABD merkezli iki firma, hipersonik hızlarda veya ses hızının beş katı hızda uçabilen insansız hava aracı sistemleri (İHA) veya dronlar geliştirmek için güçlerini birleştirdi.

Alabama merkezli Cummings Aerospace ve ATRX, süpersonik ve hipersonik hızlarda uçabilen uygun fiyatlı İHA'lar geliştirme hedefiyle kanıtlanmış bir gövdeye yüksek hızlı turbo roket entegre etmeyi amaçlayan bir proje üzerinde işbirliği yapmak üzere anlaşma imzaladı.

İşbirliği, ABD ordusuna ve müttefiklerine, aynı alanda hızla ilerleyen Çin, Rusya ve diğerleri gibi rakiplerine karşı bir avantaj sağlama hedefiyle duyuruldu.

ABD kuvvetlerine, ülkenin hipersonik İHA stoklarını artırmasını sağlayacak uygun fiyatlı İHA yetenekleri sunmayı amaçlıyorlar.

ABD'nin hipersonik İHA'ları ve uzay uçaklarını kullanımına sunmak için ortaklık

Cummings Aerospace ve ATRX, dünyadaki herhangi bir pistten kalkış ve iniş yapabilen hipersonik bir insansız uzay uçağı yapmayı amaçlıyor.

Cummings Aerospace, bu proje için Hellhound UAS ailesini ortaya çıkaracak. Hellhound, birçok çeşidi olan çok yönlü bir insansız hava aracıdır. Şirket yakın zamanda Hellhound'un S3 versiyonunu bir test için test etmişti.

Şirket, ABD Ordusu'nun ön Düşük İrtifa Takip ve Vuruş Mühimmatı veya LASSO programı için dolaşma mühimmatını tanıtmak istiyordu. Testlerde, yakıtının yüzde 50'sini kullanarak 12,4 mil (20 kilometre) mesafeyi kat ederken yarım gazda saatte 350 milden fazla hızla uçmuştu.

Şirket, Hellhound'un modüler, 3D baskılı tasarımının onu müşteri ihtiyaçlarına göre ölçeklendirilebilen sürdürülebilir, uygun fiyatlı, ölümcül ve geniş kapsamlı bir araç haline getirdiğini söylüyor.

Öte yandan ATRX, proje için Air Turbo roketini (ATR) sunacak. Şirkete göre, bu, ses hızının beş katı hızla uçabilen, yüksek hızlı, hava soluyan bir tahrik sistemidir.

ATRX, bir basın bültenine göre, ATR tahrik sisteminin birden fazla prototip testini tamamladığını söylüyor. Dahası, ATR'nin benzer itme gücüne sahip bir rokete kıyasla yaklaşık %25'lik bir itici tüketim oranına sahip olduğunu söylüyor.

Bu yılın başlarında, savunma teknolojisi lideri Kratos, Pentagon ile hipersonik bir teknoloji test yatağı geliştirmek için 1,45 milyar dolara kadar bir sözleşme imzalamıştı.

ABD, Rusya ve Çin'den gelen artan tehditler nedeniyle hipersonik silahların geliştirilmesini aktif olarak sürdürüyor.

Konuyla ilgili bir rapor, ABD hipersonik silahlarının muhtemelen daha fazla doğruluk gerektireceğini öne sürüyor; çünkü bunlar geleneksel savaş başlıkları taşıyacak.

Her iki firmaya da yardımcı olmak için iş birliği

Şirketler, "ATR motorunu yüksek hızlı uçuş için tasarlanmış bir Hellhound varyantına entegre edeceklerini ve ses altı ve ses üstü uçuş testlerine başlayacaklarını" belirttiler.

Cummings Aerospace CEO'su Sheila Cummings, "Modern savaş alanı, çekişmeli hava sahasına daha hızlı ve daha uzağa uçabilen sistemler talep ediyor" dedi. "ATRX ile bu ortaklık, her iki özelliği de uygun bir fiyata tek bir araçta sunabilen ATR destekli İHA'lar geliştirmemize olanak tanıyacak."

"Cummings Aerospace, ABD Savunma Bakanlığı için yaptıkları etkileyici çalışmalar göz önüne alındığında mükemmel bir ortak. Bu ortaklıktan heyecan duyuyoruz çünkü ATR motorlarımızın uçuş testlerini önemli ölçüde basitleştirecek" dedi ATRX CEO'su Felix Bustos III.

Bustos ayrıca, "uçuşta kanıtlanmış bir gövdeye dayalı bir İHA kullanarak ATR'nin performansını doğrulayabilmenin, uzay uçağı geliştirme çabalarını riskten arındıracağını ve hızlandıracağını" belirtti. "Uzay uçaklarına, önümüzdeki birkaç yıl içinde yörüngeye fırlatılması gereken 50.000'den fazla, çoğunluğu ticari uyduyla çok ihtiyaç duyuluyor."

ATRX'in uzun vadede, süpersonik ve hipersonik İHA geliştirme çalışmalarının ilk aşamasında mükemmelleştirilen teknolojiyi temel alarak uzaya fırlatma amaçlı uçaklar üretmeyi planladığı belirtiliyor.

Kaynak: IE

  • Admin
Gönderi tarihi:

ABD, 115 mil (185 Km) menzilli, 13 saatlik uçuş süresine ve büyük yük kapasitesine sahip yeni casus insansız hava aracını tanıttı

Virginia merkezli AeroVironment (AV), JUMP 20-X dikey kalkış ve iniş (VTOL) insansız hava aracı sistemini (UAS) tanıttı. Bu yeni nesil drone, çok alanlı operasyonlar için tasarlanmıştır ve zorlu ve karmaşık ortamlarda rakipsiz çok yönlülük, verimlilik ve hassasiyet sunar.

Bu yıl Abu Dabi'de düzenlenen Uluslararası Savunma Fuarı ve Konferansı'nda (IDEX) sergilenen JUMP 20-X, öncelikle deniz operasyonlarına yöneliktir. Birden fazla yakıt türüyle çalışabilen gelişmiş bir ağır yakıt motoruna sahiptir.

Bu, drone'un lojistiği yeniden doldurmasını sağlar ve çeşitli deniz ve keşif ortamlarında görev uyumluluğunu garanti eder. Dahası, drone etkileyici bir 13 saatlik uçuş dayanıklılığına ve görüş hattının ötesinde (BLOS) bağlantıya sahiptir.

Böyle bir yetenek, drone'a ufkun çok ötesinde rakipsiz gözetleme ve saldırı yetenekleri sağlar. İHA ayrıca modüler olacak şekilde tasarlanmıştır ve bu sayede çeşitli 30 pound (13 kg) çoklu yük kapasiteleri taşıyabilir.

İHA radyo ve yükten bağımsızdır ve yaklaşık 115 mil (185 km) menzile sahiptir. JUMP 20-X ayrıca STANAG standartlarına uygundur ve bu da onu potansiyel NATO sözleşmeleri ve müttefik ülke satışları için avantajlı bir konuma getirir.

20-X: tasarıma göre modüler

Orta büyüklükte (ABD Grup 3) bir İHA olarak sınıflandırılan 20-X, İstihbarat, Gözetleme ve Keşif (ISR), Sentetik Açıklıklı Radar (SAR) ve geniş alan Gözetleme (WAS) dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere bir dizi görev sağlama yeteneğine sahip olmalıdır.

Ayrıca, Sinyal İstihbaratı (SIGINT) ve Elektronik Harp (EW), Güvenli İletişim ve Video Rölesi ve Hassas Vuruş Yetenekleri için özelleştirilebilir öldürücülük seçenekleri sağlamak üzere özelleştirilebilir.

AV'ye göre, 20-X açık mimari, yük-bağımsız, radyo-bağımsız ve STANAG uyumlu bir çerçeve üzerine inşa edilmiştir ve mevcut askeri ağlar ve ortaya çıkan teknolojilerle hızlı entegrasyonu garanti eder.

Bu, insansız hava aracının ortak, müttefik ve koalisyon kuvvetleri arasında sorunsuz birlikte çalışabilirlik için geleceğe hazır olduğu ve operatörlerin gerçek zamanlı olarak gelişen görev gereksinimlerine uyum sağlamasını sağladığı anlamına gelir. İnsansız hava aracı ayrıca tasarımı gereği eller serbesttir ve bu da oldukça karmaşık ortamlarda nispeten kolay bir şekilde çalışmasını sağlar. AV'ye göre, 20-X ayrıca hassas kalkış ve iniş için gelişmiş özerklik sağlamak üzere yapay zekadan (AI) yararlanır.

Bu, özellikle hızlı hareket eden gemilerde, sert denizlerde bu tür operasyonların zorluklarıyla başa çıkmak için geçerlidir. Veya, aslında, gündüz veya gece diğer aşırı hava koşulları.

Hızla değişen bir dünya için geleceğe hazır

20-X ayrıca otomatik nesne algılama ve sınıflandırma için AV'nin tescilli SPOTR-Edge bilgisayar görüş teknolojisine sahiptir. Bu teknoloji, dronun durumsal farkındalığını ve taktiksel karar alma yeteneğini gerçek zamanlı olarak önemli ölçüde artırır.

Bu özellik ayrıca dronun düşman hedefleri belirlemesine ve hareket eden deniz ve hava varlıklarını her zaman izlemesine yardımcı olur.

"JUMP 20-X bir UAS'den daha fazlasıdır; modern operatörlerin talep ettiği eşsiz çok yönlülüğü, verimliliği ve güvenilirliği sağlayan bir kuvvet çarpanıdır," diye açıklıyor AV'nin Orta Mürettebatsız Uçak Sistemleri başkan yardımcısı ve genel müdürü Shane Hastings.

"Son teknoloji özerkliği, genişletilmiş dayanıklılığı ve modüler bir tasarımı bir araya getirerek JUMP 20-X, en çok rekabet edilen alanlarda deniz ve sefer amaçlı UAS operasyonları için neyin mümkün olduğunu yeniden tanımlıyor," diye ekledi.

AeroVironment, akıllı robotik sistemler, mürettebatsız uçaklar, yer sistemleri, sensörler, yazılım analitiği ve bağlantı konusunda küresel bir liderdir. Merkezi Virginia, Arlington'da bulunan AeroVironment, müşterilerinin kesin bir şekilde ilerlemesini sağlayan eyleme geçirilebilir istihbarat sağlar.

  • 3 hafta sonra...
  • Admin
Gönderi tarihi:

Bayraktar Akıncı UAV 100,000 hours in the sky - Bayraktar Akıncı İHA 100 Bin saat Göklerde

 

  • 2 hafta sonra...
  • Admin
Gönderi tarihi:

ABD Şirketi İHA Savaşlarını Kökten Yeniden Şekillendirmeye Hazırlanıyor

Uydu görüntüleme şirketi Maxar, GPS sıkıştığında bile İHA ekiplerine doğru, gerçek zamanlı konum verileri sağlayabileceğini söylediği yeni bir yazılımı duyurdu.

tilebg-blogs.jpg

Colorado merkezli şirket, Salı günü Raptor adlı "türünün ilk örneği" yazılımın İHA operatörlerinin "GPS olmadığında doğru yer koordinatları" elde etmesine yardımcı olabileceğini söyledi.

Maxar'ın Uluslararası Hükümet Bölümü genel müdürü Anders Linder, Newsweek'e şunları söyledi: "Bu, gelecekte ne olacağının standart yolu olacak - bence büyük değişim bu."

Uydu verileri, Ukraynalı ve Rus İHA operatörlerinin düşman varlıklarına ve pozisyonlarına saldırıları koordine etmesi için kritik öneme sahipti.

tilebg-blogs.jpg

Ancak İHA savaşı çatışmayı tanımladığı gibi, onları etkisiz hale getirmek için tasarlanmış karşı İHA sistemleri de aynı şekilde tanımladı.

Uydu navigasyonunun karıştırılması veya aldatılması, yani aldatma, doğu Ukrayna'daki cephe çatışmalarına yakın stratejik varlıkları hedef alan drone pilotları için büyük bir engel haline geldi.

Linder'e göre, Raptor, drone karşıtı sistemlerle mücadele etmek için 90 milyon kilometrekarelik bir alanı kapsayan "son derece doğru" bir üç boyutlu harita sağlıyor ve esasen "dünyanın dijital ikizi" olan bir şeyi bir araya getiriyor.

Ukrayna veya Rus kuvvetleri tarafından yoğun olarak kullanılanlar gibi drone'lar, belirli bir görev için gereken belirli alanı gösteren bu 3B haritanın bir bölümüne erişebilir.

Bir operatör uçarken, drone kamerasından gelen görsel bir beslemeyi 3B haritaya bindirilmiş olarak görebilir, konumu güncelleyebilir ve kesin koordinatlar elde edebilir.

Maxar'a göre yazılım, drone operatörlerinin hedef konum verilerini üç metreye kadar doğru bir şekilde elde etmelerine yardımcı olabilir; bu rakam, en yüksek doğruluk seviyesi için NATO yönergeleri dahilinde rahatça yer almaktadır.

tilebg-blogs.jpg

Şirket, yazılımın açıklanmayan aktif bir çatışma bölgesindeki denemeler de dahil olmak üzere çeşitli ülkelerde test edildiğini söyledi.

Ucuz, ticari modellerden en üst düzey, askeri sınıf insansız hava araçlarına (İHA) kadar her türlü İHA haritayı kullanabilir.

İHA ekipleri ayrıca 3B haritayı gece veya İHA yere yakın uçarken çalıştırabilir.

Linder, Newsweek'e Ukrayna savaşı olmasaydı Raptor gibi yeniliklerin masada olmayacağını söyledi.

"Bu düşünce uzun zamandır vardı," dedi. "Ancak bunu ürünleştirilmiş, yaygınlaştırılabilir bir şeye dönüştürmek, hayır - bu gerçekten o çatışmada görülenlerden kaynaklanıyor."

Maxar'da uluslararası hükümet için baş çözüm mimarı olan Mitch Free şunları ekledi:

"Denklemin her iki tarafındaki teknoloji yarışının hızlanacağından eminim, ancak şu anda ufukta hiçbir şey görmüyoruz."

Washington merkezli bir araştırma ve analiz kuruluşu olan CNA'da İHA uzmanı olan Samuel Bendett, elektronik savaş müdahalesiyle başa çıkmanın gelecekteki herhangi bir çatışmada kritik bir konu olacağını söyledi.

İngiltere merkezli bir drone uzmanı olan Steve Wright şunları ekledi:

"Birisi bana bir drone yapmamı istediğinde, 'GPS'in engellendiği bir ortamda' çalışıp çalışamayacağı sorusu gündeme geliyor."

Ayrıca, Küresel Navigasyon Uydu Sistemleri'ni (GNSS) destekleyen uyduların büyük bir çatışmada hedef olma ihtimalinin yüksek olduğu konusunda uyardı.

GPS veya Küresel Konumlandırma Sistemi, ABD'nin uydu, yer istasyonu ve alıcı ağıdır ve genellikle herhangi bir uydu navigasyon sistemini ifade eden daha genel bir terim olan GNSS'in kısaltması olarak kullanılır. Avrupa'nın Galileo takımyıldızı varken, Rusya GLONASS'ı kullanıyor.

Uydu navigasyon müdahalesinin üstesinden gelmek, gelecekte askeri drone operatörleri tarafından uygulanan taktikler üzerinde büyük bir etkiye sahip olabilir.

Operatörler, Raptor'un 3B haritası aracılığıyla doğru konum verilerine güvenilir bir şekilde erişebilirlerse, birden fazla drone operasyonunu veya sürü taktiklerini koordine etmek daha kolay olacaktır. Bu, çok sayıda drone kullanarak bir hedefin savunmasını alt etmeyi içerir.

GNSS verileri olmadan, bu dronların sürüden uzaklaşma veya birbirlerini gökyüzünden düşürme olasılığı daha yüksektir.

Kaynak: Newsweek

  • 4 hafta sonra...
  • Admin
Gönderi tarihi:

 

  • Admin
Gönderi tarihi:

BayraktarTB3 PT-3 - Tam Otomatik Kalkış ve İniş Testleri

 

  • 3 hafta sonra...
  • Admin
Gönderi tarihi:

Bayraktar 3 - Kemankeş fırlatımı

 

  • Admin
Gönderi tarihi:

Bayraktar TB3 PT-3 Keşan'dan havalanıyor ve Akdeniz de yol alan TCG Anadolu'ya iniş yapıyor

 

  • Admin
Gönderi tarihi:

Reaper insansız hava araçlarının saltanatı sona eriyor olabilir

MQ-9 Reaper gibi orta irtifa insansız hava araçlarına yönelik tehditler artıyor.

ItalianMQ9_081012.jpg

Bu tür insansız hava araçları Ukrayna'dan Yemen'e kadar olan savaşlarda giderek artan kayıplar yaşıyor.

Gökyüzündeki bu ısrarcı ve silahlı gözler bir maliyet-fayda ikilemiyle karşı karşıya.

Küresel Teröre Karşı Savaş'ta, Amerika'nın MQ-9 Reaper'ı en korkunç silahtı. Füzelerle donatılmış ve 24 saat havada kalabilen Reaper ve daha eski kuzeni MQ-1 Predator, İnsansız Hava Aracı Çağı uzaktan kumandalı savaşının sembolü haline geldi.

Ancak gökyüzü artık Reaper dostu değil.

General Atomics tarafından inşa edilen Reaper'ın 66 fitlik kanat açıklığı, Cessna 172 gibi küçük, mürettebatlı uçakların neredeyse iki katı. Bu büyük ve pahalı insansız hava araçlarının çoğu (Reaper 30 milyon dolara mal oluyor) Yemen, Lübnan ve Ukrayna üzerinde düşürüldü.

Pred-B_Maritime_SelexRadar_inFlight_Coas

Bu, bazı uzmanların İngiltere gibi orduların Reaper gibi pahalı Orta İrtifa Uzun Dayanıklılık (MALE) İHA'ları satın almayı bırakıp bırakmaması gerektiğini sorgulamasına neden oldu. Onların düşüncesine göre, kaybetmeyi göze alabilecekleri daha küçük ve daha ucuz İHA'lar satın almak daha iyi.

"MALE İHA'lar, Sentetik Açıklıklı Radar (SAR) ile bulutların içinden bile sürekli gözetleme sağlayabilir, ancak yalnızca hayatta kalabilirlerse," diye yazdı askeri araştırmacı Robert Tollast, İngiliz düşünce kuruluşu Royal United Services Institute için yazdığı bir makalede. "Ve bu hayatta kalma yeteneği artık oldukça şüpheli olduğundan, İngiltere'nin alternatif yaklaşımlar araması gerekiyor gibi görünüyor."

Ekim 2023'ten bu yana Yemen üzerinde Husi isyancıları tarafından en az 15 Reaper düşürüldü, yedisi Mart ve Nisan 2025'te imha edildi, tahmini kayıplar 500 milyon dolar veya üzerinde. Reaper'lara yönelik tehdit, daha büyük ve daha isabetli hava savunma sistemlerine sahip daha gelişmiş bir orduya karşı muhtemelen çok daha büyük olacaktır. Husi hava savunmaları son teknoloji olmaktan uzak: eski Sovyet yapımı SA-2 ve SA-6 füzeleri 1960'lara dayanıyor veya bu tasarımlara dayanan İran silahları.

Ukrayna savaşında, Ukrayna'nın lazer güdümlü tanksavar füzeleriyle donatılmış Türk yapımı TB2 Bayraktar insansız hava araçları, başlangıçta Şubat 2022'de işgal eden Rus zırhlı birliklerini yerle bir etti. Ancak Rus hava savunmaları konuşlandırıldıktan sonra düzinelerce TB2 imha edildi ve Bayraktar Ukrayna semalarından kayboldu. Bu arada, İsrail'in Hermes insansız hava araçları Hizbullah uçaksavar füzelerinin kurbanı oldu.

GA-ASI_Predator-B_Morning.jpg

Bu, Britanya'yı bir ikilemde bıraktı. İngiliz Ordusunun MALE insansız hava aracı Watchkeeper başarısız oldu. Thales Group ve Elbit Systems tarafından üretilen Watchkeeper, İsrail'in Hermes 450'sine dayanarak ilk uçuşunu 2010 yılında yaptı ancak 2018 yılına kadar konuşlandırılmadı. Gecikmeler, teknik sorunlar ve birkaç kaza, Watchkeeper filosunun sahaya sürülmesinden yedi yıldan az bir süre sonra Mart ayında emekliye ayrılmasına neden oldu.

"Watchkeeper'dan kurtuluyoruz çünkü bu sistem 2010'dan beri hizmette ve tüm askeri şeflere göre güncelliğini yitirmiş durumda," dedi Savunma Bakanlığı'nda kıdemli bir yetkili olan Lord Vernon Croaker, Kasım 2024'te Avam Kamarası'na.

Neredeyse 100 mil menzile sahip olan Watchkeeper, düşman bölgelerinin derinliklerine bakabilir ve uzun menzilli topçu, füze ve uçaklar için tedarik depolarını, hava üslerini ve diğer hedefleri tespit edebilir. Bu nedenle İngiliz Ordusu şu anda 24 saat havada kalabilen ve derin penetrasyon görevleri uçurabilen uzun ömürlü bir gözetleme insansız hava aracı gerektiren Project Corvus'a girişti.

Ancak bu, yalnızca miktar olarak satın almak için çok pahalı ve harcanabilir olması için çok savunmasız olan başka bir ERKEK İHA'nın ortaya çıkmasıyla sonuçlanabilir. Aynı sorunlar Reaper'ı (30 milyon $) ve Bayraktar TB-2'yi (5 milyon $) tehdit ediyor. Tollast, "Ukrayna'daki değerlendirmeler, bir İHA'nın yıpranabilir hale geldiği noktanın ISR [gözetleme görevleri] için 200.000 $'ın altındaki bir birim fiyat olduğunu gösteriyor" diye yazdı.

Bu bir maliyet-fayda ikilemi yaratıyor. Ucuz, harcanabilir birinci şahıs görüş (FPV) İHA orduları Ukrayna savaşında baskın silah haline geldi, cesur savaş alanı manevralarını felç etti ve zırhlı araçları savaş alanından neredeyse uzaklaştırdı. Bunlar, toplam yüzlerce dolarlık bir maliyetle askeri görevler için donatılabilen seri üretim ticari İHA'lardır. Bunların çoğu sınırlı yük kapasitesine, irtifaya ve yalnızca yaklaşık 10 mil menzile sahiptir.

Spektrumun diğer ucunda, ABD ordusundan emekliye ayrılan, 200 milyon dolarlık yüksek irtifalı bir insansız hava aracı olan uçak büyüklüğündeki RQ-4 Global Hawk yer alıyor. Bir Global Hawk, 2019'da İran uçaksavar füzesi tarafından imha edildi.

predator-b-block-5-1920x1280.jpg

Ortada, 2 tonluk füze ve sensör yükü taşıyabilen, 1.200 mil menzile sahip ve 50.000 fitte uçabilen Reaper gibi insansız hava araçları var. Reaper'lar, Irak ve Afganistan'daki savaşlarda mürettebatlı bir uçaktan çok daha uzun süre havada kalabildikleri ve insan uçuşu için hiçbir risk olmadığı için daha tehlikeli hava sahalarına yerleştirilebildikleri için temel uçaklardı. Örneğin, Eylül 2007'den Temmuz 2008'e kadar MQ-9, Afganistan'da toplam 3.800 saatten fazla olmak üzere 480 sorti uçtu.

Birçok yönden, bu İHA'lar, insanlı uçakların sadece modifiye edilmiş versiyonları olan en eski insansız hava araçlarına benziyor. Örneğin, II. Dünya Savaşı'nda hedef alıştırması için uzaktan kumandalı makinelere dönüştürülen F6F Hellcat avcı uçakları. Vietnam üzerinde keşif görevleri yapan AQM-34L Firebee, bir MQ-9'dan çok daha kısa olmayan 29 fit uzunluğundaydı.

Açık bir sorunla karşı karşıyalar: daha fazla düşman, uçak büyüklüğündeki insansız hava araçlarını etkisiz hale getirebilecek hava savunma füzeleriyle donatılmış durumda. MQ-9 gibi insansız hava araçları, düşmanın yerden havaya füzelerinin kapsadığı alanlarda uçmak üzere tasarlanmamıştı. Bir Bayraktar'ın seyir hızı saatte sadece 80 mil iken, nispeten hızlı bir Reaper'ın bile seyir hızı saatte yaklaşık 200 mildir. Bu nedenle Husiler gibi militan bir grup bile eski bir Sovyet SA-6 yerden havaya füzesiyle bir MQ-9'u düşürebilir.

Bu, insansız hava araçlarını bir yol ayrımına sokar — düşük maliyetli ve büyük hacimli veya daha az uçak ama daha fazla kabiliyete sahip daha yüksek maliyetli. Amerika'nın Reaper'ın yerini alacak olan uçak ikincisini yapabilir: radardan kaçınmak için gizlilik yetenekleri içeren daha sofistike ve pahalı bir insansız hava aracı; radar, hava savunmalarının hedefleri tespit etmesi için birincil araç olmaya devam ediyor. Yaklaşık 70 milyar dolarlık çok daha küçük bir savunma bütçesine sahip olan İngiltere için, geliştirilmiş bir MALE insansız hava aracı uygulanabilir değil. Tollast, orta irtifa insansız hava araçlarının savunmasızlığından kaçınan Alçak Dünya Yörüngesi uyduları, yüksek irtifa balonları ve bağlı aerostatlar (blimpler gibi) dahil olmak üzere insansız hava aracı olmayan birkaç seçenek görüyor.

Yine de uydular ve balonlar ihtiyaç duyduğunuzda pozisyonlarında olmayabilir ve aerostatlar uzak bölgelere hızlı bir şekilde gönderilemez. Teknolojik bir atılım, küçük İHA'ların daha büyük kardeşlerinin yeteneklerinden yararlanmasını sağlamadığı sürece, büyük insansız hava araçlarının işlev görememesi, ABD ve Batı ordularının sahip olduğu savaş alanını algılama avantajını azaltır.

Kaynak: BI

  • Admin
Gönderi tarihi:

 

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın



×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.