Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

izCiLik


Önerilen İletiler

İZCİLİK NEDİR?

 

Milliyet, örf, din, dil ayrımı gözetmeksizin herkese açık, politik olmayan eğitimsel üniformalı bir gençlik çalışmasıdır.

 

İzcilik, gönüllü, uluslararası, üniformalı, çeşitli yaş gruplarındaki gençlerin zihinsel, fiziksel, ruhsal, sosyal, duygusal ve karakter gelişimine katkıda bulunan bir gençlik faaliyetidir.

 

Okul ile aile eğitimleri arasında kalan boşlukları doldurur.

 

İzcilik, çocuk ve gençleri mevcut özellikleri ile bir bütün olarak ele alan, ruh ve beden sağlıklarını geliştiren, onların boş zamanlarını bir program çerçevesinde değerlendirilmesini sağlayan bir eğitim aracıdır. Bu özellikleri ile izcilik, öğretim olmaktan çok uygulamalı bilgi ve beceri kazandıran eğitim karakterinde bir faaliyetidir. Bu nedenle de izcilik tüm dünyada okul dışı bir faaliyet olarak değerlendirilmiş ve okul dışı izcilik organizasyonları kurulmuştur. Çocuk ve gencin karakterini geliştirmek suretiyle eğitimin oluşturduğu boşluğu doldurur.

 

İzcilik, çocuk ve gencin grup içinde ve bizzat tabiatın kucağında eğitilmesiyle karakter, beceri, sağlık, mukavemet, cesaret vs. konularda daha iyi ve daha çabuk eğitilebilecekleri fikrinden doğmuştur.

 

Kişinin eğitimi, bedenen ve fikren olduğu kadar ahlaken de büyük önem taşır. Bu nedenle de izcilik ahlak eğitiminde aktif bir metod olarak kabul edilir. İzcilik iyi yurttaş yetiştirmeyi amaçladığından Milli, iyi insan yetiştirmeyi amaçladığından ise evrensel bir olaydır.

 

 

KISACA İZCİLİK: Çocuk ve genci tam anlamıyla topluma yararlı, insanları seven, onlara yardım eden, doğayı ve çevreyi koruyan, vatanına yararlı, iyi bir insan olma sanatıdır.

 

İZCİLİĞİN TANIMI

 

İzcilik, gönüllü, uluslararası, üniformalı bir gençlik faaliyetidir. Çeşitli yaş gruplarındaki çocukların ve gençlerin zihinsel, bedensel, sosyal, ve ruhsal gelişmelerine katkıda bulunan, yapıcı, yaratıcı yeteneklerinin geliştirilmesi için gerekli çabaları içeren, onları ülke kalkınmasının temeli olan bilgi ve becerilerle donatmayı hedef alan, demokratik kişilik özelliklerinin ortaya çıkmasını sağlayan, ulusal ve uluslararası tüm gençliği bünyesinde toplayan bir eğitim aracıdır. Bu özellikleri ile izcilik, öğretim olmaktan çok uygulamalı bilgi ve beceri kazandıran eğitim karakterinde bir faaliyettir.

 

İzcilik 7 ve daha yukarı yaşlardaki çocuk ve genç insanlara karakter gelişimi, yurttaşlık eğitimi, kişisel sağlamlık veren, bilgi, beceri ve davranış açısından onları besleyen bir gençlik faaliyetidir. Kişinin eğitimi, bedenen ve fikren olduğu kadar ahlaken de büyük önem taşır. Bu nedenle de izcilik ahlak eğitiminin aktif bir metodu olarak kabul edilir. İzcilik, çocuk ve gencin grup içinde ve bizzat tabiatın kucağında eğitilmesiyle karakter, beceri, sağlık, mukavemet, secaret gibi konularda daha iyi ve daha çabuk eğitilebilecekleri fikrinden doğmuştur.

 

İzcilik iyi yurttaş yetiştirmeyi amaçladığından milli, iyi insan yetiştirmeyi amaçladığından ise evrensel bir olaydır. İzcilik, milliyet, ırk, din ve dil ayrımı olmaksızın herkese açık, gönüllü, politik olmayan eğitimsel bir gençlik hareketidir.

 

Bu hareketin önemini şöyle sıralamak mümkün:

 

1- Dünyanın En Büyük Organizasyonlarından Biridir:

 

Bugün Dünya'da 137 teşkilatta 20 milyona yakın izci vardır. Günden güne genişlemekte olan bu organizasyon üyeleri arasında sağlam bir dayanışma vardır. Bu dayanışmanın temelinde, başlangıcından bu yana değişmemiş olan izciliğin temel prensipleri yatmaktadır. Bu temel prensipler, sağlam bir kumaşın lifleri gibi izciliği sürekli ayakta ve canlı tutmaktadır.

 

2- Milli ve Milletlerarası Bir Harekettir

 

İzcilik hem milli hem de milletlerarası bir harekettir. İzciliğin temel prensiplerine bağlı kalmak şartıyla her ülke kendi şartları ve kültürleri doğrultusunda, izcilik faaliyetleri yapmaktadırlar.

 

3- Politik Olmayan Bir Harekettir

 

İzcilik, politika ile uğraşmaz, yani politik parti sistemlerinde olduğu gibi politikanın esasını teşkil eden iktidar için uğraşan bir organizasyon değildir. Politikadan uzak olma hususu, tüm milli teşkilatlardan özellikle istenir ve beklenir. Anka bu durum, izcilerin yaşadıkları ülkenin politik realitelerinden tamamen uzak olduğu anlamına gelmez. Her şeyden önce izcilik, iyi vatandaş yetiştirmeyi amaçlayan bir harekettir. Bu yurttaşlık eğitimi ise o ülkenin politik realiteleri hakkında bilgi sahibi olmadan yapılamaz. İzcilik organizasyonları bu durumun bilincindedir.

 

4- Irk ve Din Ayrımı Gözetmez

 

İzcilik, herkese açık bir harekettir. Her izci mutlaka bir dinin mensubudur. Hiçbir izci, şu ya da bu din konusunda zorlanmaz. İzcilik için önemli olan bir dinin mensubu olmaktır. Her renk ve ırktan, her dinden izciler, bu teşkilatın çatısı altındadır.

 

5- Gençlik Hareketidir

 

İzcilik bir gençlik hareketidir. Daha doğrusu çocuk ve gençlere hitap eder. İzcilik hareketi içine girmiş herkes bu ruhu aldıktan sonra ölünceye kadar onu yaşatır. Ülkemizde izcilik faaliyetleri üç kademede yapılmaktadır:

 

8-11 yaş grubu için küçük izci (Eski adı Yavrukurt),

 

12-15 yaş grubu için izci,

 

16-20 yaş grubu için ergin izci çalışmaları diğer ülkelerde de benzer uygulamalar yapılmaktadır.

 

20 yaşından sonra izci lideri olarak hizmet vermek mümkündür. Lider olarak görev almayanlar ise yukarıda değinildiği gibi izcilik ruhunu hayat boyu devam ettirirler.

 

6- Gönüllü Bir Harekettir

 

İzciler gönüllüdür. Dünya'nın hiçbir yerinde kimse izciliğe katılması için zorlanmaz. Gönüllü bir faaliyet olmasına rağmen bu kadar büyük bir kitle neden izciliğe büyük bir heyecanla katılmamaktadır? Gönüllüler, herhangi bir organizasyona ancak kendilerini cezbeden birşey olduğu takdirde rağbet ederler. Liderler de gönüllüdür. Deneyimlerini ve bilgilerini gençlerin hizmetine sunmaktan son derece mutlu olmaktadırlar. Onlar izcilere emretmek yerine rehberlik yapmayı, onları dinlemeyi tercih eder, böylece onların gerçek dünyası ile buluşmayı arzu ederler.

 

7- İyi Bir Eğitim Aracıdır

 

İzciler, oluşturdukları küçük gruplar içinde (oba), liderlerinin rehberliğinde, kendilerinin de katkıları ile hazırlanan, gelişmelere uygun programlar doğrultusunda, genellikle açık hava faaliyetleri ile bilhassa izcilik temel prensipleri doğrultusunda faaliyete katılırlar. İzciler bu faaliyetlerle iyi bir kişilik, sağlıklı bir bünye, bilgi ve beceri kazanırlar. Yetenekleri gelişir, davranışları gelişir ve değişir, bilgi ve beceri kazanır. Bu eğitimi oyun ve eğlence esprisi içerisinde kazanırlar. İzciler amaca bizzat yaparak, yaşayarak ulaşırlar.

 

İzcilik Öğrenilmez Yaşanır

 

Yukarıda da açıklandığı gibi izciler, kendilerini yetiştirmek için yapılacak aktiviteleri büyük oranda kendileri organize ederler. Liderler sadece onlara rehberlik ederler. Kısacası izciler, hem planlayıcı hem de uygulayıcıdırlar. Sistemin yapısı gereği onlar, bu işi büyük bir zevkle yapmaktadırlar. Böyle olmasa herhalde bugün pek çok ülkede milyonlarca izcinin aynı amaç etrafında toplanması mümkün olmazdı.

 

 

 

 

 

 

İZCİLİĞİN DOĞUŞU

 

İZCİLİĞİN BABASI

1- 1900 yılında, İngiliz sömürgesi olan Güney Afrika’da, Hollanda asıllı Boer’ler, isyan çıkarmışlardı. Tam yedi aydır, Mafeking isimli küçük bir kasabayı kuşatıyorlardı. Bir avuç İngiliz askeri ise İngiltere’den yardım gelmesini beklerlerken, kasabayı kahramanca savunuyordu. Başlarında Albay Robert Baden-Powell bulunuyordu. Nihayet, İngiltere’de uzun süredir beklenen haber geldi: “Mafeking kurtarıldı!” Halk sokaklara dökülmüş, sevinç gösterileri yapıyordu.

 

2- Baden-Powell İngiltere’ye geldiğinde, İngiliz gençliğinin başıboş, kendi hallerinde, amaçsız yaşadıklarını gördü. O günlerdeki birkaç gençlik kurumu, genç çocuklara bazı askeri bilgiler vermekten ve onları uygun adım yürütmekten başka bir şey yapmıyordu. Aklı, yepyeni fikirlerle doluydu. Evet, İngiliz gençleri, İngiliz çocukları için bir şeyler yapmak gerekiyordu. Bu uğurda uğraşacaktı.

 

 

 

3- Baden-Powell, gençliğinde, arkadaşları ile birlikte, ormanda, deniz kenarında, kırda, kamp ateşinin çevresinde ne güzel günler geçirdiğini, bunların kendisine ne büyük bir mutluluk verdiğini hatırlıyordu. Kamp hayatındaki disiplinin, dikkatin, kendine güvenin, arkadaşlara karşı bağlılığın, gençler için hem yararlı, hem eğlenceli olacağına inanıyordu. Düşüncelerini ispatlamak için Baden-Powell 21 çocuğu Dorset’teki, Brownsea adasında kamp kurmaya davet etti...

 

4- Yıl 1907’di. Bu ilk “İzci Kampı” bütün yurtta büyük bir başarı kazandı. Baden-Powell ilk tecrübelerini ve bu konudaki diğer fikirlerini “İzcilik” isimli küçük bir kitapta topladı. Bu kitap, bir anda bütün gençler tarafından benimsendi. Baden-Powell, birçok gencin bu kitaptaki fikirlerden faydalanarak, kendi aralarında izci kulüpleri kurduklarını görerek, şaşkınlıklar içinde kaldı. İşte izcilik hareketi başlamıştı. Ve hızla yayılacaktı artık...

 

 

5- İngiltere’nin dört bir yanında izci oymakları kurulmuştu... 04 Eylül 1910’da, on bir bin izci, Londra’daki Kristal salonunda bir araya gelerek, seyircilere izcilikte kullanılan çeşitli teknikleri gösterdiler. Aynı yıllarda Türkiye’de de izcilik duyulmaya başladı... Edirne Öğretmen Okulu öğretmenlerinden Ahmet Bey ilk teşkilatı kurdu... Bunları Galatasaray, Darüşafaka ve İstanbul Liselerinin taburları izledi. 1912’de ilk izci örgütü Enver Paşa’nın başbuğluğunda kuruldu.

 

6-Kristal Saray’daki bu büyük toplantı, İngiltere’de ne kadar güçlü bir izcilik anlayışı olduğunu ortaya koydu. İzci olan gençlerin günlük yaşantıları, hal ve tavırları bambaşkaydı artık. İzcilerle ilgili hikâyeler arasında şöyle bir hikâyeye de rastlıyoruz. Londra’nın sisinde kaybolan bir Amerikalıya bir izci yardım etmişti. Amerikalının teklif ettiği bahşişi de kabul etmemişti genç çocuk. Amerikalı, yurduna döner dönmez, ilk iş olarak bir izci teşkilatı kurmak oldu.

 

.

 

7- 1907 yılında, artık Avrupa’nın her yerinde izcilere rastlamak mümkündü. Çeşitli ülkelerden gelen Altı Bin izci, bu kez de Londra’nın büyük Olympla Salonu’nda bir araya geldi. İşte bu büyük toplantıya, “Jamburi” (Kızıl derililerden alınma bir kelime) ismi verildi. İlk Jamburi’de Baden-Powell’e, Başbuğ unvanı verildi. Baden-Powell yorulmak bilmiyor ve dünyanın her yerine izciliği yaymak için koşuyordu. Amacı gençlerin iyi çağlarını insanlık için değerlendirmekti...

 

8- Artık Baden-Powell pek genç değildi. Ancak bu unvanı aldıktan sonra dünyadaki bütün izci kuruluşlarını görmek üzere bir geziye çıktı. Her yıl başka bir ülkede Jamburi’ler tertiplendi... 1931 yılında Hollanda’daki Jamburi’de, bütün ülkelerden gelen 26.000 genç izcinin önünde, dünyanın bütün izcilerine veda etti. Dört yıl sonra hayata gözlerini yumdu. Artık o yoktu. Ama ismi bütün gençler arasında yaşayacak ve her vesile ile saygı ile anılacaktır.

 

 

 

 

alıntıdır...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

İZCİLİĞİN TEMEL İLKELERİ

 

İzcilik; izcilik çalışması içindeki tüm etkinlikleri belirleyen bazı ilkelere dayanmaktadır. Bu ilkeler Dünya İzcilik Federasyonu tarafından aşağıdaki gibi tanımlanmıştır:

 

Tanrıya ve vatana karşı görevler. Bu sözler belli bir dinin gerektirdiği bir deyiş değil, evrensel bir gücün kaynağı olan yaşamın ruhsal değerlerinin ortaya çıkarttığı bir zorunluluktur.

 

Başkalarına karşı görevler. İzcilik tek başına var olmak demek değildir. İzcilik, doğası gereği katılmayı, birleşmeyi gerektiren toplumsal bir etkinliktir.

 

Kendine karşı görevler. İzcilik; sorumluluk alan, ölçülü, kendini anlamış bireyde insanlık duygusunu harekete geçirir.

 

İzcilik hem and hem de türeyi içerir. Her izci bunu incelemeli ve kişisel olarak bağlılık duymalıdır.

 

İzcilik din, dil, ırk, soy farkı gözetmeksizin toplumun tüm üyelerine rehberlik eden, ilkeleri, amacı ve metodu olan bir etkinliktir.

 

İzcilik gönüllülük ister, hiç kimse izciliğe katılması için zorlanamaz.

 

İzcilik politikadan uzak öğretici bir olgudur; hiç bir siyasi partiyi veya kuruluşu temsil etmez, edemez. İzcilik ancak toplumuna ve ulusuna yapıcı bir yardım biçimi olabilir.

 

İzcilik demokratik bir yapıya sahiptir.

 

İzcilik, emir vermekten çok dinlemek, rehberlik etmek, henüz olgunlaşmamış gencin gerçek dünyasına saygı duymaktır.

 

İzcilik, kişinin inandığı ve topluma karşı sorumluluk duygularını geliştirilmesinin öğrenildiği bir yaşam biçimidir.

 

İzcilik bağımsız olmayı öğretir.

 

İzcilik üniformalı bir eğitimdir.

 

İzcilik oba (ekip) sistemini kullanır, obalar engelleri yenmede kişinin içindeki kıvılcımı yok edebilecek zararlı etkenleri ortadan kaldırmada bir güvencedir. Oba aynı zamanda sayısal bir güvence demektir. Karışıklığı önler, demokrasiyi güçlendirir.

 

İzcilik gencin içinde bulunduğu topluma yararlı, aktif ve sorumluluk taşıyan gençler olarak yetiştirmeyi vurgular ve bunda da önemli bir rol oynar.

 

İzcilik gencin kendini tanımasına yardımcı olur.

 

İzcilik aktiftir; toplumda ulusunda veya uluslararası topluluklarda etkili rol oynamayı öğretir.

 

İzcilik doğa ile bütünleşmeyi sağlar.

 

İzci lideri açık fikirlidir, hayal gücünün kullanımını teşvik eder.

 

İzcilik değişkendir, asla uzun süreli olarak hareketsiz kalmaz.

 

İzciler hareket ederler.

 

Aktiftirler, izciler izleyici değildir.

 

İzcilik dünyanın her yerinde içinde bulunduğu toplumun koşullarına göre değişen ve toplumun gereksinimlerine göre hizmet veren bir olgudur.

 

 

. İZCİLİĞİN METODU

 

İzciliği diğer eğitim şekillerinden ayıran en önemli özelliğe; amacına ulaşmak için kullandığı değişik metotlardır. İzciliğin doğuşuna kadar hiçbir eğitim sistemi çocukları bina ve sınıfların dışına çıkaramamış, sadece teorik bilgiler vererek değiştirme yolunu seçmiştir. Ancak izcilik kurulduğu günden itibaren okul eğitiminin veremediği eğitimi vermiş, çocuk ve gençleri zor bir yaşam kavgasına alıştırabilmek için kendine özgü metodlarını, büyük bir başarı ile kullanmayı günümüze kadar devam ettirmiştir.

ilkele4.gif

Nedir bu metotlar?

 

Öncelikle çocuk ve gencin sağlam karakterli, iyi insan iyi yurttaş olması için; onun maceracı ruhunu etkileyecek, takım oyunları ile ona bir şeyler vermeyi amaçlayan ve bunun için de esas olarak AÇIK HAVA çalışmalarına yönelik bir teşkilattır.

 

Çocuklar, izcilikte ilk demokratik ve en küçük birim olan OBA SİSTEMİ içinde bir grubun üyesi olmanın tadına varır. Demokrasiyi gerçek anlamı ile hayata geçirmeyi öğrenirler. Grup içinde sorumluluk alma ve sorumluluklarının gereklerini yerine getirmeyi öğrenirler.

 

Yapılan her faaliyette YAPARAK YAŞAYARAK öğrenme esastır. İzci, and ve türesi faaliyetlerinin temel hareket noktalarını teşkil eder. İzci bu değerlere bağlı kalarak ve bu idealleri gerçekleştirmek için elinden geleni yapmaya devam eder. Bu eğitim aşağıdaki çerçeve içinde yapılır.

 

 

 

B.P.bu konuda şöyle der: “Çocuk ve genç hizmettense yapmaya daima hazırdır. İzcilikteki öğrenme, kişisel faaliyetle, gözlem ve deney yapmakla gerçekleşir. Uygulayarak öğrenmeyi içermeyen bir program izcilik programı olarak düşünülemez. Unutulmamalıdır ki “İZCİLİK, ÖĞRENİLMEZ YAŞANIR”. İzcilik, bugün dünyanın en büyük gençlik organizasyonlarından biridir. Yüz elliden fazla ülkede yaklaşık 25 milyon çocuk ve genç üyesi ile tek hedef etrafında toplanmalarının nedeni nedir? Toplumların geleceğinin güvencesi olan gençliğin fiziksel, ruhsal, toplumsal ve zihinsel açıdan tam anlamı ile gelişmeye ihtiyaçları vardır. Bu yardım hiçbir zaman göstermelik olmamalıdır. Onlara en uygun bir şekilde düzenlenmiş eğitim programı ile yapılmalı ve bunun sonucunda da TERFİ edebilmeli, bu gelişmeyi kendisi ve yakın çevresi de hissedebilmelidir.

 

1) İzcilik Değerleri (İdealleri): İzcilik idealleri izci andı, izci türesi ve parolalarında belirlenmiştir. İzci de bu idealler doğrultusunda daha iyi bir insan olmayı dener. İzcilikte saptanmış olan hedefler yüksektir. İzci olan genç bu hedeflere erişirken neler yaptığını da kontrol eder.

 

2) Oba Sistemi: Oba, izcilikteki ilk demokratik ve en küçük örgütlü birimdir. Genç bir grup üyesi olmayı, grup içinde yaşamayı ve vatandaşlığın gerektirdiği sorumluluklara katılma konusunda çok çeşitli deneyimleri oba da kazanır. Oba metodu izcilerin bir biri ile demokratik ilişkiler geliştirmesini ve küçük gruplar içinde kendi kendilerini eğitme olanağını verir.

 

3) Açıkhava Etkinlikleri: İzcilik programı açık hava etkinliklerine yer verecek şekilde hazırlanmıştır. İzci olan genç böylece sorumluluğu paylaşmayı ve diğerleri ile birlikte yaşamayı öğrenir. İzcilik dört duvar dışında yapılan bir çok çalışmayı kaynaştırıcı niteliktedir.

 

4) Terfi Ettirmek (Sınıf Çalışması): İzcilik; izcilere terfi ettirme aracılığı ile bir kısım aşılabilecek engeller ve yükselinebilecek basamaklar dizisi sunar. İzci de kendi terfisini planlar ve her zorluğun üstesinden gelebilmek için atacağı her adımı programlar. Burada elde edeceği her başarı için ödül alır. Böylece genç kendine güven kazanır. İzci sorumluluk almayı, bir üst noktaya çıkmanın ve başarmanın hazzını da bu sistemde yaşar.

 

5) Liderlik Gelişimi (Fırsatı): İzcilik programı gençlere liderliği öğrenme ve deneme için fırsatlar verir. Her izci hem kendi başına, hem de obasıyla birlikte liderlik yapabileceğini izcilik içinde öğrenir. Genç yaşıtı olanları temsil etmeyi, haklarını savunmayı, onların liderlik rollerini kabullenmeyi öğrenir. Böylece geleceğin iyi vatandaşı olmanın temel taşlarını atmış olur.

 

6) Kişisel Gelişme: Tüm bireyler gibi genç büyürken izcilik içindeki çalışmalar aracılığı ile kendi hedeflerini planlamayı ve programlamayı öğrenir. İzcilik çalışmaları içinde genç iyilik yapma fikri ile kendi kişisel gelişimine katkıda bulunur. Genç kendine ve çevresine iyilik yaparak büyür. Bu tek başına başarılı bir gelişmenin temeli olamaz. Bunun yanında liderlerle birlikte izciliğin amaçları doğrultusunda neler yaptığını da gözden geçirmelidir

 

İZCİ PAROLASININ ANLAMI

İzci Parolası "Daima Hazır"dır. Eski zaman şövalyelerinin parolası "Daima Hazır Ol"du. İzciler de modern şövalyelerdir. Kendilerini her zaman güçlü tutmaya çalışan, problemleri çözmeyi öğrenen, asla şaşkınlıktan donup kalmayan modern şövalyeler, İzci Parolası zihnen ve bedenen; görevini yerine getirmeye, gerektiğinde tehlikelere göğüs germeye ve başkalarına yardımcı olmaya hazır olmak anlamına gelir. Ne kadar çok izcilik becerisi geliştirirsen o kadar iyi hazır olabilirsin. Örneğin, bir kazada, kazazedeye ilk yardım becerinle yardım ederken boğulmakta olan bir çocuğu yüzme ve hayat kurtarma çalışmalarında edindiğin becerilerle kurtarabilirsin. Bununla beraber "Daima Hazır" parolasının izciliğin kurucusu BADEN POWELL tarafından yalnızca kazalar için düşünülmediğini unutmamalısın. B.P. "Daima Hazır" parolası ile iyi bir vatandaş olmaya, başkalarına mutluluk vermeye hazır olmayı kast etti ve her izcinin iyi şeyler için çalışmaya ve olabilecekleri güçlü bir yürekle karşılayabilmeye hazır olmasını istedi. Yaşam için hazır, mutlu yaşamağa ve elinden geleni yaptığını bilerek mutlu ölme "DAİMA HAZIR".

 

İZCİ SLOGANININ ANLAMI

 

İzci sloganı "Her gün bir iyilik yap"tır. Bu o günkü günlük iyiliğini yap ve sonra o gün başka iyilik yapma anlamına gelmez. Bu slogan gün boyunca iyilik yapma fırsatları arayıp bu iyilikleri sessizce ve böbürlenmeden yapmak anlamına gelir. İyilik otomatik olarak yapılmalı, yaşamının bir parçası olmalıdır.

 

Bazı iyilikler hayat kurtarmak gibi büyük, bazı iyilikler ise bir çocuğun caddeyi geçmesine yardımcı olmak gibi küçük iyiliklerdir. Unutmaman gereken şey iyiliğin nazik olmaktan görgü kurallarına uymaktan daha fazla bir şey olduğudur. Elbette nazik olacak görgü kurallarına uyacaksın, ama yapacağın iyilik bunların ötesinde bir şey olacak.

 

İzcilik Sloganı: “Her gün bir iyilik yap.”

 

Eğer yukarıda belirtilen yaş aralığında isen, yaş grubuna uygun bir izci ünitesine aday izci olmak için;

 

Sağlık Ocağı veya Sağlık Kurumundan alınacak, İzcilik yapabileceğini belirten sağlık belgesini getirmeli (İzcilik engelli kişilerinde faaliyet yapabileceği bir gençlik hareketidir, bu nedenle sağlık raporunun katılabilecek/katılamayacak faaliyetleri yansıtması yeterlidir);

 

Aday izci bilgi formunu doldurarak veline izcilik yapmana izin veren bölümü imzalatmalısın.

Bir izci ünitesine aday izci olarak katıldıktan sonra işin kolaylaşıyor. Artık izci olabilme yolunda ilk adımları atabilirsin. İzci olabilmek için yapman gereken şey aşağıdaki konuları öğrenmek ve uygulamaya başlamaktır.

 

İzci Andını, İzci türesini, izci parolası ve sloganını öğrendin ve bunlarla uyum içinde yaşamalı ve her fırsatta yaşamında uygulamaya geçmelisin. İzci andına ve türesine bağlılığın izcilikteki gelişmenin anahtarıdır.

 

İzci selamını, tokasını ve bunların ne zaman kullanılacağını biliyorsun.

 

İzci armasının anlamını biliyorsun.

 

Doğayı seviyor ve doğada nasıl davranacağını biliyorsun.

 

Aday izciliğinin tamamlanmasının ardından and içme töreniyle birlikte ilk ödülün olan "Türkiye İzcilik " armanı üniformanın sol cebine takacaksın.

 

DOĞA DAVRANIŞ KODUNUN ANLAMI

"Bir izci olarak, doğadaki davranışlarında temiz ve düşünceli, çevrenin korunması konusunda duyarlı olacağım."

 

Doğada misafirsin. Bunu unutma. Tekrar davet edilmek istiyorsan duyarlı olmalısın.

 

Doğada, açık havada nerede olursan, doğanın devredeceğin bir miras olduğunu unutmamalısın. Çöple, bu yurdun topraklarını, sularını, yollarını kirletme. Doğayı kirleten şeyleri temizle. Ateş yakman gerekirse, doğru yerde yak, ateşin büyümesini, yayılmasını, engelleyecek önlemleri al. Ateşle işin bitince uzaklaşmadan önce ateşin tamamen söndüğünden emin ol. Çıkabilecek yangınları gördüğünde rapor et ve söndürülmesine yardımcı ol. Doğada misafir olduğunu her zaman hatırla. Hiç bir misafir gittiği yere zarar vermez. Kamp yaptığın yerlerde bağırıp, gürültü edip çevredeki kampçıları rahatsız etme. Yurdumuzdaki ve dünyadaki doğal kaynakları korumalıyız. Çevrenin korunması konusunda bir şeyler yapmalı ve çevre koruma konusuna nasıl katkıda bulunabileceğini bilmelisin.

 

Çevre konulu projelerde yer al, ülkene, topluma yardımcı oy. Obanla ya da oymağınla çevre projelerine katıl. Daha sonraları, izcilikte ilerledikçe, bu tür projeleri obandaki ya da oymağındaki izciler için hazırlayan kişi sen olabilirsin. Bunu yapabilmek için çevre konusunda bilinçlenmelisin.

 

İZCİLİK BASAMAKLARI-SINIFLARI

 

aşagıdaki linkden daha detaylı öğrenebilirsiniz...

 

alıntıdır.....tıkla daha detaylı gör

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 5 ay sonra...
  • 5 yıl sonra...

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.