Misafir taurusmutis Gönderi tarihi: 15 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 15 Mart , 2007 Tüketiciyi Koruma Haftası (15-21 Mart) Tüketici hakları evrenseldir, tüketici sorunları da evrenseldir. Çok eski tarihlerden bu yana, çeşitli hukuk sistemlerinde (örneğin, Roma hukukunda) tüketiciyi korumaya yönelik hükümler yer almıştır. Ancak tüketici hakları tarihi, uzun ve zorlu mücadeleler ile doludur. Türkiye'de tüketicinin korunmasına yönelik düzenlemelerin geçmişi, Osmanlı dönemine dek uzanır. İhtisap adı verilen ve üretici, dağıtıcı ile tüketici arasındaki güç dengesini sağlamaya yönelik üçlü sistem, şehir temizliği gibi işlerin yanı sıra, esnafın malları eksik tartmaması, yiyecek maddelerine hile katılmaması gibi konularda da fonksiyonel olmuştur. Ahilik sistemi de uzun süre kontrol işlevi görmüştür. Bugün tüketicinin korunması ile ilgili mevzuatın başında 1982 Anayasası gelir. Anayasamızın 172. maddesinde,''Devlet, tüketicileri koruyucu ve aydınlatıcı tedbirleri alır, tüketicilerin kendilerini koruyucu girişimlerini teşvik eder.''hükmü yer alır. Bunun dışında tüketici; yasalar, yönetmelikler, tebliğler ve mahkeme kararları ile de korunur. Tüketici haftası boyunca, tüketici haklarından bahsedilir, bilinçli bir tüketici olmak ve haklarımızı korumak için neler yapılabileceği ile ilgili bilgiler verilir. Panolara tüketici hakları ile ilgili yazı, resim ve şiirler asılır. Tüketici hakları ile ilgili hazırlanmış videolar izletilir.. Sevgili arkadaşlar; Aldığınız bir ürün veya hizmetle ilgili (Ki buna resmi kurumların verdiği elektrik,su,sağlık vb..hizmetlerde dahil) bir sorunla karşılaşırsanız.Dilediğiniz takdirde yol gösterme amaçlı yardımcı olmaya çalışırım.. Saygı ve sevgilerimle.. Alıntı
Φ politika Gönderi tarihi: 15 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 15 Mart , 2007 Tüketicinin korunmasi tüketicinin saticiya,kanun koyucuya ve kanun uygulayiciya güvenini dogurur.Almanya tüketiciyi korumakta daha ileri adimlar atarak,sadece tüketicinin aldatilmamasi,satin alinan malin belirli bir zaman süresinde iade edilebilmesini mümkün kilmakla yetinmeyip,tüketiciyi koruma kurumunun aylik dergilerinde piyasada ki degisik marka mallarin(Beyaz esya,elektronik,kosmetik vs vs.)kalite ve fiat farklarini arti ve eksilerini tek tek tüketiciye tanitarak tüketicinin saglikli karar vermesine de yardimci olurlar.Bu nedenle bircok firma tüketici kurumlari ile mahkemelik olmuslarsada bu mahkemeler tüketicinin lehinde souclanmistir.Yani insan faktörüne verilen deger yönünden alkislanacak bir uygulama.Türkiyemizde de ayni ve hatta tüketiciyi daha iyi koruyacak yasalarin ve imkanlarin olmasi sanirim halkimiz icin büyük bir katki olacaktir. saygilarla Alıntı
» iLyAdA Gönderi tarihi: 15 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 15 Mart , 2007 Tüketici ve hakları olunca söz konusu sakın kimse hikayelerini anlat demesin pişman olursunuz:))) Şu an bu kurumun çekirdek nokasında bulunmaktayız ama ben bu konu ile ilgili sorunlarımın tümünün üstesinden geldim bizzat:)İsterseniz bu konuda ki galibiyet ve mağlubiyetlerimizi yazalım..Tüketici olarak haklarımızı biliyor muyuz, adam sende deyip sineye mi çekiyoruz yoksa savaşıyor muyuz? saygılarla.. Alıntı
Φ politika Gönderi tarihi: 15 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 15 Mart , 2007 Evet sayin ilyada,Tüketicide haklarini bilmek durumundadir,bu görev ülkemizdeki yazili ve görsel medyanin görevidir aslinda ama maalesef bu görevi suistimal etmektedirler.O zaman her birey üzerine düsen yurttaslik ve dayanisma görevini yerine getirerek birer sivil toplum üyesi gibi bildiklerini bilmeyenlerle paylasmalidir.Tüketici dernekleri zaten bu aydinlatma görevinden sorumlu olmalari gereken kurumlardir. saygilarla Alıntı
» iLyAdA Gönderi tarihi: 15 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 15 Mart , 2007 4077 sayılı tüketicinin korunması hakkında ki kanun 4077sayılı yasanın uygulanmasına ilişkin yönetmelikler tüketici şikayetleri ürün güvenliği şikayetleri ( yeni) Alıntı
» iLyAdA Gönderi tarihi: 16 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 16 Mart , 2007 bene teşekkür ederim, keşke ihtiyacımız olmasa ama mümkün mü...??? Alıntı
Misafir taurusmutis Gönderi tarihi: 16 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 16 Mart , 2007 İlyada;Linkler için teşekkürler.. Diğer arkadaşlarıma da yorumları için teşekkür ederim.. Alıntı
Φ politika Gönderi tarihi: 20 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 20 Mart , 2007 Kapidan satis yapan saticilarin mutlaka bakanliktan izin almis olmalari gerekmektedir. Kapidan satislarda ayrica Tüketicinin cayma hakki oldugunu belirten bir belgeninde tüketiciye verilmesi gerekmektedir. *Tüketici yedi gün icerisinde herhangi bir gerekce göstermeksizin kapidan aldigi bir ürünü degistirme veya iade etme hakkina sahiptir.* 4822 sayili tüketici haklari yasasina göre saticilara cok önemli sorumluluklar yüklenmektedir. Tanitim kitabciginda veya kullanma klavuzunda belirtilen ürüne iliskin özelliklerden herhangi birinin bulunmamasi o ürünün ayipli mal oldugu anlamina gelir. Tüketici ayipli mali 30 gün icerisinde yenisi ile degistirebilir yerine baska bir ürün alabilir veya ürünü iade ederek parasini geri alabilir. Üretimden veya satici hatasindan kaynaklanan ve iki yil icerisinde olusan ayiplarda bu durum aynen gecerlidir. Tüketici malin ayipli oldugunu bilerek aliyorsa hicbir hak iddia edemez.Ancak satici malin ayipli oldugunu tüketiciye bildirmek durumundadir. Tüketici Haklari dernegi Rize subesi baskani Köksal Kasapoglu saygilarla Alıntı
» iLyAdA Gönderi tarihi: 21 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 21 Mart , 2007 Tüketicilerin karşılaştığı klasik bir laf vardır, ilk defa sizden şikayet geliyor efendim....Geçmiş zaman da cola almıştım 2-3 büyük şişe. Akşam şişenin birisi açıldı, tekrar sıkıca kapattım buzdolaba koydum..Sabah kalktığımda dolabım adeta kola gölü, şişeyi yan vaziyette bırakmıştım kızdım kendime önce neden iyi kapatmadım diye.. Sonra aldım şişeyi ama kapatmak ne mümkün, ne kadar şıkıştırırsam sıkıştırayım şişe hep akıtıyor.. Şirketi aradım, hiç şikayet gelmedi ama acaba siz mi kapatamadınız dediler, yanmıydı şişe vs.. Şikayetin daha da gelmeyeceğini çünkü kapak sorunu olunca insanların kendisini hatalı sanıp susacağını söyledim.. Her türlü denediğimi şişenin kapağında arıza olduğunu ,şişeyi istersem baş aşağı bile koyabileceğimi akmaması gerektiğini söyledim.. Sonuçta gelip şişeleri aldılar sanmıyoruz ama inceleyeceğiz dediler.. Ertesi gün özür telefonu ile birlikde haklı olduğumu o parti kapakların Ankara da bir fabrika da üretildiğini ve hatalı olduğunu belirttiler.. El koydukları kolalarımın yenileri, bardaklar vs ile bana dönüş yaptılar, bence en ufak şeyde bile aranmalı hak ki, insanlar daha özenli üretimlerle bize dönsünler.. Alıntı
Misafir taurusmutis Gönderi tarihi: 22 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 22 Mart , 2007 Kapidan satis yapan saticilarin mutlaka bakanliktan izin almis olmalari gerekmektedir.Kapidan satislarda ayrica Tüketicinin cayma hakki oldugunu belirten bir belgeninde tüketiciye verilmesi gerekmektedir. *Tüketici yedi gün icerisinde herhangi bir gerekce göstermeksizin kapidan aldigi bir ürünü degistirme veya iade etme hakkina sahiptir.* 4822 sayili tüketici haklari yasasina göre saticilara cok önemli sorumluluklar yüklenmektedir. Tanitim kitabciginda veya kullanma klavuzunda belirtilen ürüne iliskin özelliklerden herhangi birinin bulunmamasi o ürünün ayipli mal oldugu anlamina gelir. Tüketici ayipli mali 30 gün icerisinde yenisi ile degistirebilir yerine baska bir ürün alabilir veya ürünü iade ederek parasini geri alabilir. Üretimden veya satici hatasindan kaynaklanan ve iki yil icerisinde olusan ayiplarda bu durum aynen gecerlidir. Tüketici malin ayipli oldugunu bilerek aliyorsa hicbir hak iddia edemez.Ancak satici malin ayipli oldugunu tüketiciye bildirmek durumundadir. Tüketici Haklari dernegi Rize subesi baskani Köksal Kasapoglu saygilarla Bilgilendirme için teşekkür ederim arkadaşım.Bende konu ile ilgili birkaç uyarı yapmak isterim: Kırmızı ile işaretlediğim konuda,o işi yapan satıcılar şu yönteme başvuruyorlar; *Alt tarafı kopartılıp ayrılabilir sözleşmeler hazırlayıp,üst taraftaki bölümle alt taraftaki bilgi ve tarihleri farklı yazabiliyorlar.. *Bahsettiğiniz 7 günlük süreyi kullanamamanız için sözleşme tarihini,o günün tarihi değilde 10-15 gün sonrasının tarihi olarak atabiliyorlar.. *Kapınıza geldiklerinde,''Firmamızın yaptığı çekilşte size bir hediye çıktı (çamaşır makinası,buzdoılabı,TV vb..) bu hediyeyi alabilmeniz için bir ürün almanız gerekiyor'' şeklinde kandırıyorlar.. *Sattıkları ürünler genellikle ayıplı mal niteliğinde olup,piyasada çok daha ucuza bulabileceğiniz ürünler oluyor.. *Tüketici derneklerinde çok sayıda şikayet dosyaları olduğundan dolayı,devamlı isim değiştiriyorlar.. Böyle bir durumla karşılaşmamanızı dileyerek,yapmanız gerekenleri de yazayım: *Öncelikle kentinizdeki tüketici hakları derneğinin telefon ve yerini öğrenin ve lütfen o derneğe üye olun.Bildiğiniz gibi dernekler aidat ve bağışlarla varlıklarını sürdürebiliyor.. *İmzaladığınız belgeyi ve özellikle tarihi mutlaka okuyun. *Yapmış olduğunuz alışverişe delil teşkil edecek belgeyi (Fiş,fatura,makbuz.vs..)kesinlikle alın,atmayın!!.. *Aldatıldığınızı anladığınız anda,kentinizdeki tüketici koruma derneğine başvurun.Tarihi dediğim şekilde atmış bile olsalar,sonuç alacaksınız.Zira,haklarında çok sayıda dava var ve mimliler.. *Eğer tüketici koruma derneği yoksa,il hakem heyetlerine de başvurabilirsiniz.. *Ev hanımları yaptıkları gün benzeri toplantılarda,çalışan hanımlar ve beyler ise iş yerlerinde diğer arkadaşlarını bu konu hakkında bilgilendirebilir,uyarabilir.. *Özellikle hane halkındaki yaşlılara durumun ne olduğunu iyice anlatın.İlk hedefleri onlar oluyor.. Sevgiler.. Tüketicilerin karşılaştığı klasik bir laf vardır, ilk defa sizden şikayet geliyor efendim....Geçmiş zaman da cola almıştım 2-3 büyük şişe. Akşam şişenin birisi açıldı, tekrar sıkıca kapattım buzdolaba koydum..Sabah kalktığımda dolabım adeta kola gölü, şişeyi yan vaziyette bırakmıştım kızdım kendime önce neden iyi kapatmadım diye.. Sonra aldım şişeyi ama kapatmak ne mümkün, ne kadar şıkıştırırsam sıkıştırayım şişe hep akıtıyor.. Şirketi aradım, hiç şikayet gelmedi ama acaba siz mi kapatamadınız dediler, yanmıydı şişe vs.. Şikayetin daha da gelmeyeceğini çünkü kapak sorunu olunca insanların kendisini hatalı sanıp susacağını söyledim.. Her türlü denediğimi şişenin kapağında arıza olduğunu ,şişeyi istersem baş aşağı bile koyabileceğimi akmaması gerektiğini söyledim.. Sonuçta gelip şişeleri aldılar sanmıyoruz ama inceleyeceğiz dediler.. Ertesi gün özür telefonu ile birlikde haklı olduğumu o parti kapakların Ankara da bir fabrika da üretildiğini ve hatalı olduğunu belirttiler.. El koydukları kolalarımın yenileri, bardaklar vs ile bana dönüş yaptılar, bence en ufak şeyde bile aranmalı hak ki, insanlar daha özenli üretimlerle bize dönsünler.. Sevgili İlyada; Hakkını savunduğun için tebrik ederim.. Şişe konusunda da bir bilgi vereyim istedim.. Şişe kapaklarının içinde plastik bir daire bulunur.Kimi promosyonlu şişelerde bu promosyon şişe kapağının içinde yazar ve görebilmek için bu plastik daire kaldırılır.Eğer geri konulmazsa ve yan yatar durumda bırakılırsa şişe akıtır.Bunun sebebi,o dairenin conta olmasıdır.. Sevgiler.. Alıntı
» iLyAdA Gönderi tarihi: 22 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 22 Mart , 2007 Bilgilendirme için teşekkür ederim arkadaşım.Bende konu ile ilgili birkaç uyarı yapmak isterim: Kırmızı ile işaretlediğim konuda,o işi yapan satıcılar şu yönteme başvuruyorlar; *Alt tarafı kopartılıp ayrılabilir sözleşmeler hazırlayıp,üst taraftaki bölümle alt taraftaki bilgi ve tarihleri farklı yazabiliyorlar.. *Bahsettiğiniz 7 günlük süreyi kullanamamanız için sözleşme tarihini,o günün tarihi değilde 10-15 gün sonrasının tarihi olarak atabiliyorlar.. *Kapınıza geldiklerinde,''Firmamızın yaptığı çekilşte size bir hediye çıktı (çamaşır makinası,buzdoılabı,TV vb..) bu hediyeyi alabilmeniz için bir ürün almanız gerekiyor'' şeklinde kandırıyorlar.. *Sattıkları ürünler genellikle ayıplı mal niteliğinde olup,piyasada çok daha ucuza bulabileceğiniz ürünler oluyor.. *Tüketici derneklerinde çok sayıda şikayet dosyaları olduğundan dolayı,devamlı isim değiştiriyorlar.. Böyle bir durumla karşılaşmamanızı dileyerek,yapmanız gerekenleri de yazayım: *Öncelikle kentinizdeki tüketici hakları derneğinin telefon ve yerini öğrenin ve lütfen o derneğe üye olun.Bildiğiniz gibi dernekler aidat ve bağışlarla varlıklarını sürdürebiliyor.. *İmzaladığınız belgeyi ve özellikle tarihi mutlaka okuyun. *Yapmış olduğunuz alışverişe delil teşkil edecek belgeyi (Fiş,fatura,makbuz.vs..)kesinlikle alın,atmayın!!.. *Aldatıldığınızı anladığınız anda,kentinizdeki tüketici koruma derneğine başvurun.Tarihi dediğim şekilde atmış bile olsalar,sonuç alacaksınız.Zira,haklarında çok sayıda dava var ve mimliler.. *Eğer tüketici koruma derneği yoksa,il hakem heyetlerine de başvurabilirsiniz.. *Ev hanımları yaptıkları gün benzeri toplantılarda,çalışan hanımlar ve beyler ise iş yerlerinde diğer arkadaşlarını bu konu hakkında bilgilendirebilir,uyarabilir.. *Özellikle hane halkındaki yaşlılara durumun ne olduğunu iyice anlatın.İlk hedefleri onlar oluyor.. Sevgiler.. Sevgili İlyada; Hakkını savunduğun için tebrik ederim.. Şişe konusunda da bir bilgi vereyim istedim.. Şişe kapaklarının içinde plastik bir daire bulunur.Kimi promosyonlu şişelerde bu promosyon şişe kapağının içinde yazar ve görebilmek için bu plastik daire kaldırılır.Eğer geri konulmazsa ve yan yatar durumda bırakılırsa şişe akıtır.Bunun sebebi,o dairenin conta olmasıdır.. Sevgiler.. notun için saol , sevgili taurus bahsettiğn kapakları biliyorum ama bu öyle bişey değildi promosyon falanda yoktu.. yetkililer epey bi uğraştı ama kapatamadılar her eğildiğinde şişe akıtıyordu , sonuçta firma Ankara da yaptırılan o seri kapakların üretim hatalı olduğunu kabul etti.. Alıntı
» iLyAdA Gönderi tarihi: 22 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 22 Mart , 2007 Unutmadan bu konuda gayet muzafferimdir, çok nadir çıktı bileğimi bükebilen firma Alıntı
Φ politika Gönderi tarihi: 22 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 22 Mart , 2007 Bilgilendirme için teşekkür ederim arkadaşım.Bende konu ile ilgili birkaç uyarı yapmak isterim: Kırmızı ile işaretlediğim konuda,o işi yapan satıcılar şu yönteme başvuruyorlar; *Alt tarafı kopartılıp ayrılabilir sözleşmeler hazırlayıp,üst taraftaki bölümle alt taraftaki bilgi ve tarihleri farklı yazabiliyorlar.. *Bahsettiğiniz 7 günlük süreyi kullanamamanız için sözleşme tarihini,o günün tarihi değilde 10-15 gün sonrasının tarihi olarak atabiliyorlar.. *Kapınıza geldiklerinde,''Firmamızın yaptığı çekilşte size bir hediye çıktı (çamaşır makinası,buzdoılabı,TV vb..) bu hediyeyi alabilmeniz için bir ürün almanız gerekiyor'' şeklinde kandırıyorlar.. *Sattıkları ürünler genellikle ayıplı mal niteliğinde olup,piyasada çok daha ucuza bulabileceğiniz ürünler oluyor.. *Tüketici derneklerinde çok sayıda şikayet dosyaları olduğundan dolayı,devamlı isim değiştiriyorlar.. Böyle bir durumla karşılaşmamanızı dileyerek,yapmanız gerekenleri de yazayım: *Öncelikle kentinizdeki tüketici hakları derneğinin telefon ve yerini öğrenin ve lütfen o derneğe üye olun.Bildiğiniz gibi dernekler aidat ve bağışlarla varlıklarını sürdürebiliyor.. *İmzaladığınız belgeyi ve özellikle tarihi mutlaka okuyun. *Yapmış olduğunuz alışverişe delil teşkil edecek belgeyi (Fiş,fatura,makbuz.vs..)kesinlikle alın,atmayın!!.. *Aldatıldığınızı anladığınız anda,kentinizdeki tüketici koruma derneğine başvurun.Tarihi dediğim şekilde atmış bile olsalar,sonuç alacaksınız.Zira,haklarında çok sayıda dava var ve mimliler.. *Eğer tüketici koruma derneği yoksa,il hakem heyetlerine de başvurabilirsiniz.. *Ev hanımları yaptıkları gün benzeri toplantılarda,çalışan hanımlar ve beyler ise iş yerlerinde diğer arkadaşlarını bu konu hakkında bilgilendirebilir,uyarabilir.. *Özellikle hane halkındaki yaşlılara durumun ne olduğunu iyice anlatın.İlk hedefleri onlar oluyor.. Sevgiler.. Sevgili İlyada; Hakkını savunduğun için tebrik ederim.. Şişe konusunda da bir bilgi vereyim istedim.. Şişe kapaklarının içinde plastik bir daire bulunur.Kimi promosyonlu şişelerde bu promosyon şişe kapağının içinde yazar ve görebilmek için bu plastik daire kaldırılır.Eğer geri konulmazsa ve yan yatar durumda bırakılırsa şişe akıtır.Bunun sebebi,o dairenin conta olmasıdır.. Sevgiler.. Eger insanlarimiz bu önemli noktalara biraz dikkat edebilseler ve hem kendilerine hemde yasalara güvenebilseler eminim ki cok güzel seyler basaracaklardir.Ama yavas yavas da olsa halkimizin bilinc seviyesi ve medeni cesareti artmaktadir.buda sevindiricidir.. saygilarla Alıntı
» iLyAdA Gönderi tarihi: 23 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 23 Mart , 2007 Arkadaşlar , isterseniz bu konu başlığı altında bu konudaki deneyimlerimizi anlatalım.. Kazandıklarımız , kaybettiklerimiz veya şu an halihazırda mücadele verdiğimiz olayları yazalım, hem birlikte çözüm yolu buluruz hem de deneyim kazanırız.. sevgiler Alıntı
Misafir taurusmutis Gönderi tarihi: 23 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 23 Mart , 2007 Arkadaşlar , isterseniz bu konu başlığı altında bu konudaki deneyimlerimizi anlatalım.. Kazandıklarımız , kaybettiklerimiz veya şu an halihazırda mücadele verdiğimiz olayları yazalım, hem birlikte çözüm yolu buluruz hem de deneyim kazanırız.. sevgiler Sevgili İlyada; Güzel bir teklif.Sanırım benim tecrübelerim sizden daha fazla,zira Tüketici Koruma Derneğinde bir süre aktif görev aldım ve hala da irtibatım devam etmekte.O yüzden karşılaşılan tüketici problemleri ve çözümlerini oldukça iyi biliyorum.Ama madem kendi deneyimlerimizi yazacağız,yeni sayılabilecek bir deneyimi mi yazayım bende: Yer Bursa Gima Market.. Oğlumla markete girdik.Niyetimiz,cips ve çikolata almaktı.Neyse girdiğimiz gibi oyuncak ve kitap reyonuyla karşılaştığımızdan,oğlum oyuncakların önüne gitti.Oyuncaklar arasında;Hem frizbi hem de top olan bir oyuncak dikkatini çekti.Fiyatına baktım ve istiyorsa alabileceğimi söyledim.Diğer alacaklarımızı da aldıktan sonra kasaya gittik.Kasadaki hanım aldıklarımızı okuturken,oyuncağın fiyatının benim baktığımın 4 katı olduğunu farkettim ve Yanlışlık var sanırımdedim.Kasiyer şaşırdı,makina bu şekilde okudu beyfendi dedi.Ama raftaki fiyatı bu değildi deyince,ben bir kontrol edeyim diyerek gitti.Döndüğünde elinde,raftan aldığı etiketler vardı.Haklısınız,raftaki fiyatlar yanlış yazılmış ama fiyatı bu efendim dedi.Sorunu bu şekilde mi hallediyorsunuz,yetkili amirinizle görüşmek istiyorum dedim.Neyse yetkili bir bey geldi,ona durumu anlattıktan sonra,o oyuncağı dedikleri fiyattan alabileceğimi,ama tüketici haklarına göre böyle bir durumda raftaki fiyatın geçerli olduğunu,kasiyer hanımın işbitiriciliğinin durumu örtbas etmek için yeterli olabileceğini söyledim. Ben sadece şunu merak ediyorum,Gima bu durum da nasıl hareket edecek dedim.. Bir dakika bekleticem diyerek ayrıldı,bir tlf. görüşmesi yaptıktan sonra yanıma gelerek,oyuncak raf fiyatından sizindir dedi..Ben de teşekkür ederek marketten ayrıldım.. Saygı ve sevgiler.. Alıntı
» iLyAdA Gönderi tarihi: 24 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 24 Mart , 2007 Güzellikleride atlamayalım bu arada... Ankara da Açıkel gıda var, onların ürünlerinden bir gül reçeli almıştım..Ve birkaç gün sonra bu reçel tamamen şekerleşti.. Hiç üşenmem kalktım aradım, neden böyle olduğunu sordum incelememiz lazım dediler. Adresimi alan firma müdürü yanında sekreteriyle birlikte evime geldi ve elinde yeni bir kavanoz reçel ,bir de helva ilavesiyle.. Özür dileyerek, bende ki ürünü aldı ve bir müddet sonra arayarak da sorunun limontuzu ilavesinin az olmasından kaynaklandığını belirtti.. Bir kavanoz reçel bile olsa konu, müşteri memnuniyetini herşeyin üzerinde tutan bu firmayı kutluyorum... Ayrıca bir de gazete promosyanlarıyla ilgili bir deneyimim var ki evlere şenlik...Bir daha ki sefere... Alıntı
» iLyAdA Gönderi tarihi: 25 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 25 Mart , 2007 Ek bir bilgi arkadaşlar... Türkçe kullanim kilavuzu olmayan ürünler. Bir ürün satin aldiniz ve özelliklerini ögrenmek için kullanim kilavuzuna göz atmak istediniz. Ancak ne göresiniz ! Kilavuzun bir çok dilde yazilmis oldugunu ancak içinde Türkçe çevirisinin bulunmadigini görüyorsunuz. Sinirleniyorsunuz ve ülkemizde satilan bir ürünün nasil Türkçe kilavuzunun olamayacagini, üreticinin veya ithalatçinin bu kadar mi düsüncesiz-duyarsiz oldugunu, Türkiye'nin ve vatandaslarinin bu kadar mi degersiz görüldügünü sorgulamak istiyorsunuz ama elinizden bir sey gelmiyor. Sanirim bu durumu düsen milyonlarca tüketici vardir. Artik böyle bir rezaletin önüne geçebilmek için sizin de yapabileceginiz seyler var. Almis oldugunuz yerli ya da ithal malin Türkçe Kullanim Kilavuzu yoksa,Sanayi ve Ticaret Bakanligi'na sikayet ediyorsunuz, satan sirkete ürün basina 156 YTL ceza veriliyor ve Türkçe kilavuzun da size ulastirilmasi saglaniyor.Sizler de şikayetinizi, http://www.sanayi.gov.tr adresinden Tüketici Şikayetleri bölümüne bildirin, duyarsiz sirketlere gereken cezalarin verilmesini saglayin. __._,_.___ Alıntı
Φ politika Gönderi tarihi: 25 Mart , 2007 Gönderi tarihi: 25 Mart , 2007 Benim herhangi bir deneyimim olmadi direk olarak,cok yakinim olan bir aileye kapidan tencere takimi satmislar,bir kagit imzalatmislar ve birde mutfak robotu hediye alacagini söylemisler.Yasli kadin düsünemedigi icin uzatilankagidi imzalamis,olay bana aksetti.eline verilen kagitta firmanin ismi adresi yaziliydi,Kadiköy' Hasanpasa'da.Telefon acip bunun yasalara uygun olmadigini cünkü kapida yasli kadina imzalatilan kagitta müsterinin hicbir kanuni hakkindan bahsetmiyordu.Sekreter hanim kusura bakmayin birsey yapamayiz dedi ve telefonu kapatti.Ailenin izni ile Kadiköy Tüketici dernegine müracaat ettim,O zaman paradan sifirlar atilmamisti ve 5 mil.TL.yazisma parasi olarak ödedim.Bana beklememi söylediler,birkac gün sonra tencerelerle beraber ödeme ihbarnamesi geldi.Tencereleri hemen iade ettik.Tüketici derneginde resmi bir yazi yazilarak firmaya gönderdik.Bir hafta sonra firmadan gelen mektupta bir yanlislik oldugu ve aileden hicbir talepleri olmadigi yaziliydi. Bu tarz yöntemlerle bircok aile´magdur edilmektedir.Aslinda halkimizin aynen Avrupada yapildigi gibi TV kanallarinda özel programlarla uyarilmasi gerekmektedir.Buda sivil toplum örgütlerinin görevidir diye düsünüyorum. saygilarla Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.