Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 8 Ekim , 2024 Yazar Admin Gönderi tarihi: 8 Ekim , 2024 Renault Şarj Edilebilir Pille Hidrojen Vagonu Üretti Arkadan itişli Emblème bir hibrit ama alışılmış tipte değil. Renault, 2040 yılına kadar Avrupa'da ve sadece 10 yıl sonra tüm dünyada karbon nötr olmak istiyor. Oraya ulaşmak için, hidrojenli otomobiller için hala bir gelecek olduğunu ısrarla savunurken pille çalışan elektrikli araçlara iki katına çıkıyor. Bir demo otomobil olarak adlandırılan Emblème aslında her ikisi de. Yeni Honda CR-V e:FCEV'e çok benzer şekilde, bir hidrojen yakıt hücresini şarj edilebilir bir pil takımıyla birleştiriyor. Fransız markası buna shooting brake diyor ancak bazıları çok fazla kapısı olduğunu iddia ediyor. Gövde stilini bir kenara bırakırsak, Emblème sadece 0,25'lik bir sürtünme katsayısına sahip aerodinamik bir konsept. Normal üretim modellerinden önemli ölçüde farklı görünüyor ve tasarım ipuçlarından bazılarının yol araçlarına da yansımasını umuyoruz. Emblème, 189 inç (4,8 metre) uzunluğunda ancak yalnızca 59,9 inç (1,52 metre) yüksekliğinde, kompakt bir otomobil olarak tanımlanan bir konsept için büyük, bu da ona şık bir profil kazandırıyor. Renault, Emblème'nin "bir ICE aracı kadar hızlı" 621 mil (1.000 kilometre) yol kat edebileceğini iddia ediyor. Bu alıntı, geçen yılın sonunda küresel olarak yaklaşık 1.000 tane olduğunu düşünürsek, yakıt ikmal istasyonları bulacağınız sürece 2,8 kilogramlık hidrojen tankını doldurmak için iki durak yapılacağını varsayıyor. Her durak beş dakikadan az sürüyor ve dolu bir depo 217 mil (350 kilometre) gidiyor. Şehir içinde, alçak vagon, 40 kWh'lik nikel-manganez-kobalt (NMC) paketi sayesinde pille çalışan bir EV gibi davranıyor. Matematiksel olarak, tam bir pil şarjının 187 mil (300 kilometre) dayanması gerekir, çünkü hidrojen için iki duraklama yaparak bir sürücü 434 mil (700 kilometre) yol kat edebilir. Emblème, arkaya monte edilmiş 215 beygir gücünde bir motora sahip olarak arkadan itişlidir. Bu sarılı rotorlu elektrik motoru hiçbir nadir toprak elementi kullanmaz. Karmaşık bir güç aktarma organına sahip olmasına rağmen, Emblème çoğu geleneksel hibrit veya EV kadar ağır değildir. Mühendisler "her gereksiz kilogramı avladıktan" sonra Renault, 3.858 pound (1.750 kilogram) boş ağırlığı övüyor. Tüm bu çabalar, çarpıcı vagonun mümkün olduğunca çevre dostu olmasını sağlamak için yapıldı. "Beşikten mezara" emisyonlar, benzer büyüklükteki bir arabaya kıyasla %90 oranında azaltıldı. Konsept otomobil, 14-20 Ekim tarihleri arasında düzenlenecek 2024 Paris Otomobil Fuarı'nda kamuoyuna tanıtılacak. İç mekanı da görmeyi umuyoruz. Kaynak: Motor1
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: dün 11:14 Yazar Admin Gönderi tarihi: dün 11:14 ABD'nin çığır açan hidrojen yakıt hücresi, minimum güç kaybıyla 200 bin saatlik kullanım ömrü vadediyor ABD'li bilim insanları, uzun mesafeli taşımacılıkta temiz enerji çözümleri geliştirmek amacıyla hidrojen yakıt pillerinin ömrünü 200.000 saatin üzerine çıkarma potansiyeline sahip yeni bir yakıt katalizörü tasarladılar. Kaliforniya Üniversitesi, Los Angeles (UCLA) Samueli Mühendislik Okulu'nda malzeme bilimi profesörü olan Dr. Yu Huang liderliğindeki araştırma ekibi, yakın zamanda saf platini grafen koruyucu bir tabaka ve gözenekli bir karbon desteğiyle birleştiren çığır açıcı katalizör tasarımını tanıttı. ABD Enerji Bakanlığı'nın (DOE) ağır hizmet tipi proton değişim membranlı yakıt hücresi sistemleri için 30.000 saat olan 2050 hedefinden yaklaşık yedi kat daha uzun süre yakıt hücrelerine güç sağlama kapasitesine sahip olan bu gelişme, en kalıcı teknik zorluklardan biri olan dayanıklılık sorununu ele alarak sürdürülebilir uzun mesafeli izlemeyi gerçeğe yakınlaştırmayı vaat ediyor. Yakıt hücresi atılımı Tüm araçların yalnızca yaklaşık yüzde 5'ini oluşturmalarına rağmen, orta ve ağır hizmet tipi kamyonlar tüm otomotiv sera gazı emisyonlarının neredeyse dörtte birinden sorumludur. Aküler temiz bir çözüm sunarken, ağırlıkları ve yavaş şarj süreleri büyük, uzun mesafeli araçlarda kullanımlarını sınırlar. Araştırmacılar, "Santimetrekare başına 1,08 watt'lık tahmini güç çıkışıyla, yeni katalizörü içeren yakıt hücreleri sekiz kata kadar daha ağır olan geleneksel akülerle aynı performansı sağlayabilir" dedi. Buna karşılık, hidrojen yakıt hücreleri daha hızlı yakıt ikmali ve çok daha hafif bir alternatif sunar, ancak kalıcı katalizör bozulması şimdiye kadar daha geniş çapta benimsenmelerini sınırlamıştır. Yakıt hücreleri, hidrojenin kimyasal enerjisini dönüştürerek elektrik üretir ve yan ürün olarak yalnızca su buharı yayar. Bu, onları daha temiz ulaşım için umut verici bir alternatif haline getirirken, kimyasal reaksiyonu hızlandırmak için kullanılan geleneksel platin alaşımlı katalizörler, zorlu koşullar altında alaşım metalleri sızdıkça zamanla etkinliklerini kaybetme eğilimindedir. Sorunu ele almak için araştırmacılar, grafenin olağanüstü mukavemetini ve iletkenliğini kullanarak, ultra ince platin nanopartiküllerini grafen ceplerine yerleştirerek yenilikçi bir partikül-içinde-partikül yapısı tasarladılar. Daha sonra bu grafenle kaplı partikülleri Ketjenblack adı verilen gözenekli bir karbon destek malzemesinin içine yerleştirdiler. Tasarım, platini, ağır hizmet tipi araçlar için gereken yoğun voltaj döngüsü sırasında bile, alaşım bazlı katalizörlerde tipik olarak görülen bozulmadan koruyor. Ağır hizmet tipi taşımacılığın geleceğini şekillendirmek Huang, "Ağır hizmet tipi yakıt hücresi sistemleri, uzun süreler boyunca zorlu çalışma koşullarına dayanmalıdır ve bu da dayanıklılığı önemli bir zorluk haline getirir," diye açıkladı ve grafen bazlı bir kalkanla güçlendirilmiş saf platin katalizörün alaşım elementlerinin sızmasını önlediğini ve geleneksel platin alaşımlarının zayıflıklarının üstesinden geldiğini ekledi. Bir basın bülteninde, "Bu yenilik, katalizörün uzun mesafeli uygulamalara özgü zorlu koşullar altında bile aktif ve sağlam kalmasını sağlar," diye sonuca varıyor. Araştırmacılar, 90.000 voltaj döngüsüyle gerçek dünya sürüş koşullarını simüle eden hızlandırılmış stres testinin sonucu karşısında şaşkına döndüler. Katalizör, tipik olarak mükemmel kabul edilen %10 kaybın çok üzerinde bir performansla %1,1'den daha az bir güç kaybı gösterdi. Huang'a göre, bu dayanıklılık seviyesi, 200.000 saatin üzerinde bir sistem ömrü öngörüyor ve bu da DOE'nin ağır hizmet tipi yakıt hücreleri için 30.000 saatlik hedefini büyük ölçüde aşıyor. Performansın ötesinde, yeni teknoloji hidrojen altyapısını ülke çapındaki elektrikli araç şarj ağlarından daha ucuza konuşlandırabilir ve daha temiz kamyonculuğa geçişi daha da hızlandırabilir. Yaygın olarak benimsenirse, ulaşımın en kirletici sektörlerinden birinin emisyonlarını önemli ölçüde azaltabilir ve nihayetinde temiz, verimli, uzun mesafeli kamyonculuğu erişilebilir hale getirebilir. Ekibin başarısı, daha önce hafif hizmet araçları için 15.000 saat dayanan bir yakıt hücresi katalizörü geliştirdikleri çalışmalara dayanıyor; bu, DOE'nin 8.000 saatlik hedefinin neredeyse iki katı. Kaynak: IE
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın