Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 6 Eylül Yazar Admin Gönderi tarihi: 6 Eylül Tesla, akıl almaz yolcu kapasitesine sahip dünyanın ilk tamamen elektrikli 'Giga Treni'ni piyasaya sürdü - üstelik yolculuğu ücretsiz Tesla'nın merakla beklenen ilk tamamen elektrikli pilli treni "Giga Treni" Almanya'da görücüye çıktı. Giga Treni, yolcuları Erkner İstasyonu'ndan şirketin Berlin'in yaklaşık 20 mil güneydoğusundaki üretim tesisinde bulunan Tesla Sud istasyonuna götürüyor. Teslarati'ye göre, şu anda 120 koltuk, bisikletler için alan ve yolcular için bir bilgi sistemiyle 500 kişi trenle taşınabiliyor. Ayrıca sadece Tesla çalışanları için değil, düzenli yolcular için de ücretsiz. Sonunda, üç sekiz saatlik vardiyaya dayanarak fabrikaya ve fabrikadan 4.500 çalışanı taşıması bekleniyor. Bölgedeki inşaat tamamlandıktan sonra ek bir durak eklenecek. Tesla'da proje yöneticisi olan Theresa Eggler, Alman medya kuruluşu rbb24'e "Tesla tren servisinin artık akülü elektrikli olmasından özellikle memnunuz çünkü bu, şirket misyonumuzla, yani yenilenebilir enerjilere geçişi hızlandırmakla örtüşüyor" dedi. Niederbarnimer Eisenbahngesellschaft veya NEB, bu yılın sonunda filoyu dizelden e-trenlere geçirmek için ek planlar olduğunu söyledi. Elektrikli trenin tanıtımı, çalışanlar ve genel halkın, otomobiller için gaz ve bakım ile kişisel araçlardan kaynaklanan kirlilikten tasarruf etmek için daha yeşil ulaşım seçeneklerinden yararlanmaları için harika bir seçenek. Eggler, rbb24'e yaptığı açıklamada, trenin diğer trenlere kıyasla 50 ton karbondioksit kirliliğini azaltmasının beklendiğini ve bunun büyük bir çevresel kazanım olduğunu söyledi. Tesla, yeşil yeniliklerde ve politikalarını desteklemede öncülük etti. Şirket, Gigafactory'yi inşa etmek için Berlin yakınlarında ağaç kesme konusunda tepkiyle karşılaştığında, kaybı telafi etmek için yalnızca 2024'te 1 milyondan fazla ağaç dikme programına yatırım yaptı. Ayrıca, yolcuları yalnızca 2 dolara birkaç farklı merkezde taşıyan Tampa'daki yakın zamanda başlatılan yolculuk paylaşım programı gibi projelerle yolcuların parasını kurtarmaya odaklanmaya devam ediyor. Bir EV'ye yatırım yapmak gezegeni ve biraz parayı kurtarmak için bir şans olabilir; çalışmalar yılda 1.500 dolar benzin ve bakım tasarrufu sağlayabileceğinizi gösteriyor. Daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız, The Cool Down'ın EV Satın Alma Rehberi'ne göz atın. Kaynak: TCD
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 30 Eylül Yazar Admin Gönderi tarihi: 30 Eylül Üretici, inanılmaz oturma özelliklerine sahip çığır açan yeni hibrit trenini tanıttı: 'Yeni bir sayfa açıyoruz' Trenle seyahat etmek, ürettikleri kirlilik miktarı nedeniyle çok sayıda insanı taşıdığı için zaten çevre dostudur. Şimdi, Interesting Engineering'in bildirdiğine göre sıfır hava kirliliği üreten yeni bir tren sayesinde daha da iyi olacak. Tren, neredeyse otuz yıldır Almanya'nın en popüler modellerinden biri olan popüler Regio-Shuttle RS1'in halefi olan RS Zero. Almanya ve Çek Cumhuriyeti'nde yaklaşık 500 ünite hizmette. İsviçreli üretici Stadler'in yeni çevre dostu RS Zero'su, tek bir trende bir değil iki kirletmeyen güç kaynağı içeriyor. Pil gücü ve hidrojen yakıtı arasında geçiş yapabiliyor. Üreticiye göre amaç, çevre dostu demiryolu taşımacılığı için yeni standartlar belirlemek, dedi Interesting Engineering. "Regio-Shuttle RS1, Stadler'in tarihinin önemli bir parçası," dedi Stadler Başkanı Peter Spuhler, Interesting Engineering'e göre. "Son aracı 11 yıl önce bir müşteriye teslim ettik. Şimdi, alternatif tahrik teknolojileri alanında teknolojik liderliğimizi daha da genişletmemizi sağlayan RS Zero ile bu başarı hikayesinde yeni bir sayfa açtığımız için çok mutluyum." Avrupa'da, demir yolu hatlarının %43'ü, Almanya'daki %38'i de dahil olmak üzere, elektrikli değil. Bu rotaların, rayları yeşil bir şekilde canlandırmak için hava kirliliği oluşturmayan kendi kendine hareket eden motorlara ihtiyacı var. RS Zero bunu sağlıyor. Sadece bu değil, aynı zamanda daha az yoğun, ikincil demir yolu rotaları için uygun maliyetli, hafif bir seçenek ve şirketin maliyetlerini düşük tutmak, bilet maliyetlerini düşük tutmanın da iyi bir yolu. RS Zero, 70 yolcu kapasiteli tek bir ünite ve 150'ye kadar yolcu kapasiteli çift bir ünite olarak geliyor. Düşük hareket kabiliyetine sahip yolcular düşünülerek tasarlanmış, geniş, alçak tabanlı bir alan, tekerlekli sandalye alanı ve engelsiz erişime sahip. Railway News'e göre bisikletler ve bebek arabaları için alan, ayrıca dinlenme alanları, bir banyo ve bir tren ofisi bulunuyor. Kaynak: TCD
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 7 Ekim Yazar Admin Gönderi tarihi: 7 Ekim Çin'in yüksek hızlı treninin karda seyrettiği çılgın klip
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 3 Kasım Yazar Admin Gönderi tarihi: 3 Kasım Çin'in ilk askılı manyetik raylı treninin şehir içinde süzülmesini izleyin
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 11 Kasım Yazar Admin Gönderi tarihi: 11 Kasım İngiltere'nin ilk 700 kW pilli treni 120 kilometre hıza ulaştı, 70 kilometrelik testte dizel yakıtını %50 azalttı Sürdürülebilir ulaşım için öncü bir hamleyle Hitachi Rail, Angel Trains ve TransPennine Express yakın zamanda şehirlerarası akülü trenin "İngiltere'de ilk" denemesini tamamladı. Kuzey İngiltere'de gerçekleştirilen deneme, tek akü sisteminin hem çevresel etki hem de maliyet tasarrufu açısından dizel motorlardan daha iyi performans gösterebileceğini gösterdi. Demiryolu taşımacılığı için güçlü bir yeşil çözüm İtalya'daki Masaccio hibrit treni de dahil olmak üzere Hitachi'nin akülü trenleri, Japonya ve Avrupa'nın bazı bölgelerinde yolcu hizmetleri için halihazırda tanıtıldı. Bu son İngiltere denemesinde, 75 mil/saat (120 km/saat) hıza ulaşabilen ve treni 43 mile (70 kilometre) kadar çalıştırabilen yüksek performanslı 700 kW akü sistemi sergilendi. Özellikle, bu akü geleneksel bir dizel motorla aynı ağırlığa sahip olduğundan, trenin alt takımına sorunsuz bir şekilde sığabiliyor. Bu yerleşim, trenin yapısal dengesini koruyor ve ray aşınmasını artırmadan yolcular için sorunsuz bir deneyim sağlıyor. Test sırasında, akülü tren %50'ye varan yakıt maliyeti tasarrufu sağlayarak beklentileri aştı. Bu sistemdeki temel yeniliklerden biri, akünün güzergahın belirli kısımlarına tam güç sağlamasını sağlayan ve dizel bağımlılığını ve emisyonları azaltmak için uygulanabilir bir çözüm sunan "Eko-modu"dur. Hitachi'nin vizyonu: Aküyle çalışan menzili genişletmek Bu denemenin başarısının ardından Hitachi Rail, 62-93 mil (100-150 kilometre) menzile sahip tam şehirlerarası akülü elektrikli trenlerin geliştirilmesini planlıyor. Bu yetenek, özellikle tüneller ve istasyonlar gibi alanlarda, havai hatlar gibi maliyetli altyapılara ihtiyaç duymadan trenlerin elektriksiz rotalarda çalışmasını sağlayacaktır. Aküyle çalışan tren güzergahlarının genişletilmesi, ağ elektrifikasyonunun maliyetini ve karmaşıklığını önemli ölçüde azaltabilir. İngiltere Demiryolu Bakanı Lord Hendy, projenin çevresel etkisi ve demiryolu ağını maliyet etkin bir şekilde genişletme potansiyeli konusunda coşkusunu dile getirdi. “Demiryolu halihazırda en çevre dostu toplu taşıma biçimidir,” diye belirtti ve “bu denemenin başarısı milyonlarca yolcu için daha yeşil, daha güvenilir yolculukların önünü açacaktır.” Bakan, “Bu teknoloji, demiryollarını dönüştürme ve karbondan arındırma konusundaki iddialı planlarımızı gerçekleştirirken hayati bir rol oynayacak ve ülke genelindeki topluluklar için ağın daha uygun fiyatlı bir şekilde genişletilmesinin kapısını açabilir.” diye ekledi. İngiltere merkezli pil teknolojisiyle ilerlemek Hitachi Rail, ülkenin demir yolu sistemi için özel olarak bir pil çözümü geliştirmek üzere İngiltere pil tedarik zinciriyle çalışan tek tren üreticisi olarak benzersizdir. Hitachi, Innovate UK ve Birmingham Üniversitesi ile iş birliği yaparak şehirlerarası trenler gibi büyük ölçekli uygulamalar için tasarlanmış yeni nesil pil teknolojisini ilerletiyor. Ortaklar, hem performansı hem de sürdürülebilirliği artırmak için pilin verimliliğini ve dayanıklılığını iyileştirmeyi hedefliyor. Bu son deneme, İngiltere demir yolu endüstrisi için yeni bir dönemi başlatabilir ve ülke genelinde enerji açısından verimli, düşük emisyonlu trenler için bir model oluşturabilir. Akülü trenler, geleneksel dizel motorlara göre daha temiz ve daha sessiz bir alternatif sunuyor ve İngiltere'de daha yeşil, daha ekonomik demir yolu sistemlerine sorunsuz bir geçiş için umut vadediyor. Özellikle, Birleşik Krallık'taki akülü trenlerin başarısı, raylı ulaşımda alternatif enerjiye doğru küresel bir geçişin ortasında geliyor. Örneğin, İsviçre yakın zamanda hidrojenle çalışan treniyle tek seferde etkileyici bir 1.741 mil kat ederek dünya rekoru kırdı. Bu başarılar, düşük emisyonlu, sürdürülebilir raylı çözümlere ulaşmak için keşfedilen yenilikçi yolları vurguluyor. Kaynak: IE
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 30 Kasım Yazar Admin Gönderi tarihi: 30 Kasım 22 Milyar Dolarlık Suudi Metro Mega Projesi Açılıyor Suudi Arabistan'da bir gün günlük 3 milyondan fazla yolcuya hizmet verebilecek milyarlarca dolarlık bir proje açıldı. Suudi Arabistan'ın ilk yer altı demiryolu sistemi olan Riyad Metrosu'nun başlangıçta günde 1,2 milyon yolcuya hizmet vermesi ve sonunda günlük 3,6 milyon yolcuya kadar kapasiteye ulaşması planlanıyor. Altı hatta 85 istasyona sahip olan proje aşama aşama hayata geçiriliyor. Kısmen açılan ilk hatlardan biri, Riyad şehir merkezinden kuzeyden güneye doğru uzanacak olan Mavi Hat. Projenin açılışı, Suudi Arabistan'ın ekonomisini petrol ihracatına olan bağımlılıktan uzaklaştırarak çeşitlendirmeyi amaçladığı bir dönemde gerçekleşti. Geliştiricilere göre, sürdürülebilirlik projenin temel odak noktası ve bazı istasyonlar yenilenebilir enerjiyle çalışıyor. Riyad Metrosu'nun şehrin toplu taşıma kullanımını önemli ölçüde artırması ve payını 2030 yılına kadar yüzde 2'den yüzde 18'e çıkarması bekleniyor. Bir basın bültenine göre. "Riyad Metrosu, milyonlarca insana daha sürdürülebilir ve verimli bir ulaşım şekli sunarak Suudi Arabistan'daki seyahati dönüştürecek," diyor projenin arkasındaki firmalardan biri olan Bechtel'in altyapı işlerinden sorumlu başkanı Darren Mort basın bülteninde. Raporlara göre, sistem 22,5 milyar dolara mal oldu. Veliaht Prens Muhammed bin Selman, "Metro ve otobüs ağlarını kapsayan Riyad Toplu Taşıma Projesi, İki Kutsal Caminin Koruyucusu Kral Selman bin Abdülaziz El Suud'un ortak çabalarının ve vizyoner liderliğinin sonucudur," dedi. Veliaht prens, şehirdeki kalkınma projelerini denetleyen Riyad Şehri Kraliyet Komisyonu'na başkanlık ediyor. Newsweek, ek yorum için iletişim formu aracılığıyla Bechtel ile iletişime geçti. "Suudi Arabistan, turizm, eğlence veya spor gibi petrol dışı sektörlere yatırım yaparak ekonomisini çeşitlendirmeye acil ihtiyaç duyuyor," diyor Orient ile Ortaklık Uygulamalı Araştırma Merkezi'nde kıdemli araştırmacı olan Sebastian Sons daha önce Newsweek'e. Büyük ölçekli inşaat projelerine yatırım, bu stratejinin temel taşıydı, diyor Sons ve Riyad Metrosu ülkede üstlenilen birçok mega projeden biri. Ülkenin Neom megakenti için ilk proje yakın zamanda açıldı. Sindalah olarak bilinen "lüks ada destinasyonu"nun açılışı, dünyanın en büyük inşaat sahası haline gelen proje için önemli bir dönüm noktası teşkil ediyor. İnsan hakları örgütü ALQST'nin yakın zamanda yayınladığı bir raporda, Suudi Arabistan'daki en büyük inşaat projeleriyle çalışan şirketlerin, ABD firmaları da dahil olmak üzere, projelerin tehlikeli koşullar ve göçmen işçilere yönelik kötü muamele iddialarıyla mücadele etmesi nedeniyle "siyasi ve itibar riskleriyle" karşı karşıya kalabileceği konusunda uyarıda bulunuldu. Rapor, 2017'den bu yana binlerce göçmen inşaat işçisinin öldüğü veya kaybolduğu iddialarının ortasında geldi. Kaynak: Newsweek
Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 3 Aralık Yazar Admin Gönderi tarihi: 3 Aralık İngiltere'yi Amerika'ya 54 dakikada bağlayacak 16 trilyon sterlinlik Transatlantik Tüneli Projesi Fütüristik altyapı projeleri, küresel mesafe engellerini ortadan kaldırabilir ve uzak bölgeleri kısa bir yolculuk mesafesinde hale getirebilir. Yok olmayı reddeden fikirlerden biri, İngiltere ile Amerika Birleşik Devletleri arasında, 15,6 trilyon sterlin gibi inanılmaz bir maliyete sahip olduğu tahmin edilen devasa bir girişim olan önerilen bir tüneldir. 3.400 mil uzaklıktaki iki ülke arasında paylaşılan "özel ilişki", böyle bir girişimle daha da sağlamlaştırılacaktır. Londra'dan New York'a şu anda yapılan bir uçuş yaklaşık sekiz saat sürerken, tünel savunucuları yolculuğun kısa bir sabah işe gidiş gelişine indirgenebileceğini iddia ediyorlar. Bir asırdan uzun bir süredir var olan bir konsept olan fikir, bazı kısımları birkaç mil derinliğinde olan ve tamamlanması altı yıl süren 23,5 mil uzunluğundaki Kanal Tüneli'ni gölgede bırakan bir alt Atlantik geçidi inşa etmektir. Transatlantik Tüneli'nin yapımı için çok sayıda öneri olmuştur: tamamen deniz tabanının altında, üstünde veya her iki yöntemi birleştirerek. Bazıları, trenlerin ezici, derin ve öngörülemeyen yüzey hava koşullarından uzakta iki kıtayı geçmesine olanak tanıyan, çok sayıda önceden inşa edilmiş parça ve kablodan bir araya getirilen, okyanusun yaklaşık 49 metre altına bağlanmış su altında yüzen bir tüp öneriyor. Çoğu kişi, yapının arabalar yerine trenler için tasarlanacağı konusunda hemfikir olsa da, araba yolculukları birkaç gün sürecek ve ek altyapı gerektirecek. Express'in haberine göre, varsayımsal olarak Vactrains, Londra'dan New York'a seyahat süresini yalnızca 54 dakikaya düşürerek 5.000 mil hıza ulaşabilir. Jet tahriki, vagonları yüksek hızda itme yöntemi olarak da önerildi. Ancak, bu yaklaşım, diğer tarafa güvenli bir şekilde varmayı sağlamak için azami hıza ulaştıktan sonra 18 dakikalık bir yavaşlama periyodu gerektirecektir. Kavramla ilişkili muazzam maliyetlere ve lojistik zorluklara rağmen, şu anda Atlantik'in her iki yakasındaki hükümetler tarafından ciddi bir teklif değerlendirilmiyor. Ancak yeniden kullanılabilir roketlerin yaygınlaştığı ve yapay zekanın giderek daha akıllı hale geldiği bir dünyada, öğleden sonrasını Manhattan'da geçirmek fikri o kadar da uçuk görünmüyor. Kaynak: Irish Star
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın