Misafir ipek Gönderi tarihi: 13 Kasım , 2006 Gönderi tarihi: 13 Kasım , 2006 Malumdur ki bir şeyin varlığını bilmek ayrı mahiyetini bilmek ayrıdır Kainatın içinde çok unsurlar vardır ki Aklımızla onların varlıklarını bildiğimiz halde,mahiyetlerini bilemeyiz Mesela,ruh,akıl,hayal,yercekimi kanunu,elektrik,his,şefkat gibi bir çok şeyin varlığını bildiğimiz halde mahiyetlerini bilememekteyiz eser, ustasını idrak edemez kaidesince,bizim aklımızda,onu yaratan Zatın mahiyetini hakikatını anlayamaz.Çünkü akıl,Halik'ın mahlükudur her mahlük gibi aklın da bir sınırı vardır sınırlı gücü olan mahlük,Canab-ı Hakkın kudsi mahiyetini idrak,edemez anlayamaz.Her kıyasında ve tahmininde hata eder,yanlışa sapar. Canab-ı Hakkın bütün sıfatları nihayetsizdir.,mutlaktır,ezeli ve ebedidir.Akıl ise sınırlıdır,kayıtlıdır belli intikal kapatisesi vardır bunun içindir ki sınırlı olan sınırsız olanı;mahdut olan nihayetsiz olanı,başlangıcı ve sonu olan,ezeli ve ebedi olanı kavrayamaz,anlayamaz,bilemez Ceenab-ı Hakkın misli,benzeri zıddı olmadığı için,akıl ona ulaşamaz onu tahmin edemez.Çünkü Allah-ü Teala kainat cinsinden değildir ki, biz onu kainat içindekilerine kıyas edelim.Onun için mahiyeti, bizim idrak edeceğimiz veya tahmin edeceğimiz hiçbir mahiyete benzemez.Bizler tahmin ve yorumlarımızı,bildiklerimizle ,duyduklarımızla ile hayal gücümüzle yaparız. Bu yüzden mahluk (yaratılmış) olan kendi kabiliyetimizle,Halık olan(yaratan)Cenab-ı Hakkın mahiyetini, ne durumda olduğunu veya neye benzediğini bilemeyiz Görülmeme konusuna gelince;bilindiği gibi varlık alemi,beş duyu ile bilinenden ibaret değildir.insan, Gözleriyle maddi ve cismani varlıkları görür. dili tatları,kulagı sesleri hisseder. görmediğime inanmam,demek aklın vazifesini göze yüklemek demektir.Çünkü görülmemek,olmamaya delil olmaz.Bu alemde görebileceğimiz bir kısım hususları, gözle göremediğimizden dolayı inkar edemeyiz. Bunun için beş duyumuzun vazifelerini, kendi alanlarında kullanmak lazımdır.Kulağımızı görme işinde kullanamadığımız gibi,gözümüzü deidrak etmek, ihata etmek,anlamak işinde kullanamayız. Bu işi akıl yapar .Mesela,bir annenin çocuğuyla alakadar olduğunu gözle gördüğümüz halde, sevgisini ve şefkatini göremeyiz. Onun akıl ile hissederiz. Bir muhteşem yapıyı gözümüzle görebiliriz ama onun harika sanatını ancak aklımızla ortaya koya biliriz. Cenab-ı Hakkın görülmemesi, zıddının olmamasındandır birşeyin görülüp anlaşılması için, zıdının olması gerekir hatta en şiddetli parlaklığı sırasında güneşin dahi görülmesi mümkün olmamaktadır. Bediüzzam Hazretlerinin bu mevzuda çok güzel bir sözü vardır: her şeyi maddede arayanların akılları gözlerindedir.Göz ise maneviyatta kördür. Saygılar sevgiler Alıntı
Φ sessizgece Gönderi tarihi: 14 Kasım , 2006 Gönderi tarihi: 14 Kasım , 2006 Malumdur ki bir şeyin varlığını bilmek ayrı mahiyetini bilmek ayrıdır Kainatın içinde çok unsurlar vardır ki . . . Cenab-ı Hakkın görülmemesi, zıddının olmamasındandır birşeyin görülüp anlaşılması için, zıdının olması gerekir hatta en şiddetli parlaklığı sırasında güneşin dahi görülmesi mümkün olmamaktadır. Bediüzzam Hazretlerinin bu mevzuda çok güzel bir sözü vardır: her şeyi maddede arayanların akılları gözlerindedir.Göz ise maneviyatta kördür. Saygılar sevgiler Eline koluna yüreğine sağlık arkadaşım çok güzel sadece bakmakla olmuyor değilmi baktığını görmek gördüğünü algılamak ve hissetmekte lazım ne mutlu aklı ile görüp kabullenmeyi başarebilenlere. Alıntı
Misafir ipek Gönderi tarihi: 14 Kasım , 2006 Gönderi tarihi: 14 Kasım , 2006 Eline koluna yüreğine sağlık arkadaşım çok güzel sadece bakmakla olmuyor değilmi baktığını görmek gördüğünü algılamak ve hissetmekte lazım ne mutlu aklı ile görüp kabullenmeyi başarebilenlere. Teşekkür ederim arkadaşım Baktıgını gören gördügünü algılıyan ve hisseten aklı ile görüp kabüllenmeyi başaran kazanacaktır sevgiler saygılar Alıntı
Misafir redyellow Gönderi tarihi: 16 Kasım , 2006 Gönderi tarihi: 16 Kasım , 2006 çok teşekkürler bu güzel yazı için. sağolun varolun. Alıntı
Misafir ipek Gönderi tarihi: 16 Kasım , 2006 Gönderi tarihi: 16 Kasım , 2006 çok teşekkürler bu güzel yazı için. sağolun varolun. Sizlerde sağ olun saygılar Alıntı
Φ nokta Gönderi tarihi: 28 Kasım , 2006 Gönderi tarihi: 28 Kasım , 2006 Allah Batin oldugu kadar Zahirdirde. Alıntı
Misafir ipek Gönderi tarihi: 30 Kasım , 2006 Gönderi tarihi: 30 Kasım , 2006 Allah Batin oldugu kadar Zahirdirde. sağol arkadaşım Alıntı
Φ nokta Gönderi tarihi: 30 Kasım , 2006 Gönderi tarihi: 30 Kasım , 2006 sağol arkadaşım estagfurullah sizde sagolun Alıntı
Misafir ipek Gönderi tarihi: 20 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 20 Şubat , 2007 arkadaşlar herhangi bir seyehat icin bilet alınıyor seyehat saati yaklaştığın da bir engel çikıyor seyehate gidilemiyor ve insan ister istemez üzülüyor fakat belli bir zaman sonra seyahat yapılıcak aracın kaza yaptığı duyuluyor ve allah korudu diyoruz aslında görüyoruz inanıyoruz saygılar Alıntı
Φ katakuta Gönderi tarihi: 20 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 20 Şubat , 2007 arkadaşlar herhangi bir seyehat icin bilet alınıyor seyehat saati yaklaştığın da birengel çikıyor seyehate gidilemiyor ve insan ister istemez üzülüyor fakat belli bir zaman sonra seyahat yapılıcak aracın kaza yaptığı duyuluyor ve allah korudu diyoruz aslında görüyoruz inanıyoruz saygılar Bir insan herhangi bir sebepten dolayı,seyahatten engellendiğinde eğer seyehat aracı kaza yaparsa, bunu allahın işi olduğuna yorumluyorsunuz ve allah korumuş diyorsunuz.Peki o zaman seyehate çıkanların suçu ne ?Onları neden korumuyor allah? Ben insan aklımla bile daha pratik yöntemler bulabiliyorum da allah nasıl bulamıyor?İnsanları işinden gücünden alıkoymaktansa,meleklerime emreder,çarpışacak olan araçları engelletir, dünyada hiç bir kazanın olmamasını sağlardım. Alıntı
Φ KesKiNkAleM Gönderi tarihi: 20 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 20 Şubat , 2007 Bir insan herhangi bir sebepten dolayı,seyahatten engellendiğinde eğer seyehat aracı kaza yaparsa, bunu allahın işi olduğuna yorumluyorsunuz ve allah korumuş diyorsunuz.Peki o zaman seyehate çıkanların suçu ne ?Onları neden korumuyor allah? Ben insan aklımla bile daha pratik yöntemler bulabiliyorum da allah nasıl bulamıyor?İnsanları işinden gücünden alıkoymaktansa,meleklerime emreder,çarpışacak olan araçları engelletir, dünyada hiç bir kazanın olmamasını sağlardım. Eceli gelenler ölüyor, gelmeyenler Allah tarafından engelleniyor. söylenen budur, olanda bu. Allah sağlamak isterse sağlar, ama kuralları zamanı mekanı belirleyen Odur. Alıntı
Misafir ipek Gönderi tarihi: 20 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 20 Şubat , 2007 Eceli gelenler ölüyor, gelmeyenler Allah tarafından engelleniyor. söylenen budur, olanda bu. Allah sağlamak isterse sağlar, ama kuralları zamanı mekanı belirleyen Odur. insanoğlu hic ölmeyecemiş gibi çalışacak ve çalışkan olacak hemen ölecekmiş gibi de insanlara faydalı olcak sevap işleyecek kim ölecek kim kalacak allah bilir saygılar Alıntı
Φ BrainSlapper Gönderi tarihi: 20 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 20 Şubat , 2007 Eceli gelenler ölüyor, gelmeyenler Allah tarafından engelleniyor. söylenen budur, olanda bu. Allah sağlamak isterse sağlar , ama kuralları zamanı mekanı belirleyen Odur. Ben bu müslümanların mantık yapısına hayranım. Yukarıdaki söylediği şeyin imtihan olayını kökten reddedtiğinin farkına bile varamaz bu mantık. Saygılar. Alıntı
Φ KesKiNkAleM Gönderi tarihi: 20 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 20 Şubat , 2007 Ben bu müslümanların mantık yapısına hayranım.Yukarıdaki söylediği şeyin imtihan olayını kökten reddedtiğinin farkına bile varamaz bu mantık. Saygılar. ne alaka kurdun ecel gelirse ölüm kaçınılmazdır Allah dilediğini selamete erdirir bunun imtihanla alakası yok hikmet budur imtihan yaşamın her alanında var ölümde imtihanın sonucudur hadi elinden gelirse ölme Alıntı
Φ BrainSlapper Gönderi tarihi: 20 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 20 Şubat , 2007 ne alaka kurdun Nasıl alaka kurduğumu sen söylemişsin zaten. Allah dilediğini selamete erdirir Allah dilediğini selamate erdiriyorsa, insanın hiçbir etkisi, yetkisi yoktur. İnsanın etkisi ve yetkisi olmayan bir tiyatroya da imtihan denemez. Bu nedenle islam karar vermelidir: Ya Allah dilediğini selamete erdirir. Ya da imtihan vardır, insan kendi eylemleri sonucunda selamete gider veya gidemez. Açık mı? Alıntı
Misafir ipek Gönderi tarihi: 20 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 20 Şubat , 2007 Nasıl alaka kurduğumu sen söylemişsin zaten. Allah dilediğini selamate erdiriyorsa, insanın hiçbir etkisi, yetkisi yoktur. İnsanın etkisi ve yetkisi olmayan bir tiyatroya da imtihan denemez. Bu nedenle islam karar vermelidir: Ya Allah dilediğini selamete erdirir. Ya da imtihan vardır, insan kendi eylemleri sonucunda selamete gider veya gidemez. Açık mı? arkadaşım Brain kırmızı alıtıdakı yazı da doruluk payı var zaten denirki iyilik yap yardımcı ol selamete gider mi gitmez mi yani sen iyilik yaptın iyiligin karşılığı sevaptır ama senin sonun selamet demez çünkü allah bilir şunu belirtiyim insan çok zengindir birilerine maddi yardımcı olur bi başkası da garipdir herhagi bir yaşlı yada madur birini yolda karşıya gecmesine yardımcı olur zengin kişi den fazla sevap kazanabilir yani allah bilir diyoruz saygılar Alıntı
Φ BrainSlapper Gönderi tarihi: 20 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 20 Şubat , 2007 arkadaşım Brain kırmızı alıtıdakı yazı da doruluk payı varzaten denirki iyilik yap yardımcı ol selamete gider mi gitmez mi yani sen iyilik yaptın iyiligin karşılığı sevaptır ama senin sonun selamet demez çünkü allah bilir şunu belirtiyim insan çok zengindir birilerine maddi yardımcı olur bi başkası da garipdir herhagi bir yaşlı yada madur birini yolda karşıya gecmesine yardımcı olur zengin kişi den fazla sevap kazanabilir yani allah bilir diyoruz saygılar Sayın ipek, Benim orada dikkate sunmak istediğim şey, tek bir inanç sisteminde insanın selmete erip eremeyeceği hem allh'ın dilemesine, hem de insanın kendi eylemleri bağlı olamaz. Ya odur, yada o. Ortası yok. Buradaki mesajım şu yani: İslam toplama bir dindir. Birbiriyle uyuşmayan kültürel unsurlar biraraya gelince böyle çelişkiler ortaya çıkkıyor. Hint dinlerinde ve budizmde, Tanrı'nın dilemesi diye birşey yoktur. O dinlerde insan her eyleminden sorumludur. Reenkarnasyonda senin ot mu böcek mi olacağın, eylemlerine bağlıdır. (İmtihan) Mısır'da ise, insan mükemmel olmadığı için hiç kimse mükemmel olamaz, yani Tanrı ile bütünleşebilecek temizlikte değildir. Ama o zaman da insanlar umutsuzluğa sürüklenmektedir. Mısırlılar buna şöyle bir çözüm bulmuşlardır. Hiç bir insan Tanrı ile bütünleşebilecek, ona yaklaşabilecek temizlikte değilse, o zaman kimi yanına alacağını Tanrı seçer. (Kader) Bu iki farklı kültürü birleştirince, ortaya çelişkili bir anlayış çıkmış. İslam alimlerinin 1400 senedir kader konusunu çözümleyememelerinin nededi burada yatar. Çözümleyememişler, çünkü çözümlenemez. Allah'ın dilemesi nihai karar mercii olursa, insanın eylemlerinin bir anlamı kalmaz, imtihanın bir anlamı kalmaz. Saygılar. Alıntı
Φ KesKiNkAleM Gönderi tarihi: 20 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 20 Şubat , 2007 Nasıl alaka kurduğumu sen söylemişsin zaten.Allah dilediğini selamate erdiriyorsa, insanın hiçbir etkisi, yetkisi yoktur. İnsanın etkisi ve yetkisi olmayan bir tiyatroya da imtihan denemez. Bu nedenle islam karar vermelidir: Ya Allah dilediğini selamete erdirir. Ya da imtihan vardır, insan kendi eylemleri sonucunda selamete gider veya gidemez. Açık mı? Allah'ın dilemesinden önce senin dilemen gerek yani nasıl tövbe edeceksin hür iradenle işte o zaman sana şuan anlaşılmaz gelenler anlaşılmaya başlayacak tabi Allah dilerse yok dilemezse yapacak bişey yok haketmemişsin demektir. çünkü Allah kalplerinize göre sizi bilirim der, şöyle ki niyet nedir, talep nedir Allah bilir. imtihan inananlar içindir, inanmayanlar imtihan olmaz, direk cehenneme imtihan olmak için sınava müracat etmek gerek, girmediğin sınavdan not alamaz ve sınıf geçemezsin öyleyse sınav sonuçları açıklansada adını bulamazsın. orada sen yoksun. Alıntı
Φ BrainSlapper Gönderi tarihi: 20 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 20 Şubat , 2007 tabi Allah dilerseyok dilemezse yapacak bişey yok haketmemişsin demektir. Kendi kendini yanlışlayan bir cümle. Allah dilemezse yapacak birşey yok. Eee Dememkki haketmemişim. Dilememiş ki haketmemişim. çünkü Allah kalplerinize göre sizi bilirim der, şöyle ki niyet nedir, talep nedir Allah bilir.imtihan inananlar içindir, inanmayanlar imtihan olmaz, direk cehenneme imtihan olmak için sınava müracat etmek gerek, girmediğin sınavdan not alamaz ve sınıf geçemezsin öyleyse sınav sonuçları açıklansada adını bulamazsın. orada sen yoksun. Kendi kendiyle çelişin bir cümle daha. Hem sınava müracat etmemişsin, sonuçlar arasında adını bulamazsın de, sonra da "direk cehenneme" gönder. Yani kaybedenler arasına. Hani ben sınava girmemiştim? Kazanan olmadığım gibi kaybeden de olmamam gerekmez mi? Ne deyim Ben bu mantığa? Saygılar. Alıntı
Φ KesKiNkAleM Gönderi tarihi: 21 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 21 Şubat , 2007 Kendi kendini yanlışlayan bir cümle. Allah dilemezse yapacak birşey yok. Eee Dememkki haketmemişim.Dilememiş ki haketmemişim. Kendi kendiyle çelişin bir cümle daha. Hem sınava müracat etmemişsin, sonuçlar arasında adını bulamazsın de, sonra da "direk cehenneme" gönder. Yani kaybedenler arasına. Hani ben sınava girmemiştim? Kazanan olmadığım gibi kaybeden de olmamam gerekmez mi? Ne deyim Ben bu mantığa? Saygılar. çelişki sizin özünüzde var çelişmekten bi çıkamadınız düzlüğe. önce sen bir dile bakalım, Allah'ım beni affet de, ben seni anlamak bildirdiğini kavramak istiyorum ben yanlıştaydım sen doğru yola ilet de, hele bi de bakalım gerisine Allah kerim. ha dedin de olmadı, o zaman bir daha dile, Allah'ın sabrıda, affıda boldur, kalbi temizlemek zor sen bi iste Allah verir hak ettiğini. haketmek için istemek şart, istemeden neyi hakedeceksin. aradığını bulmak için çaba göstermen gerek yok öyle armut piş ağzıma düş iyi ya gece gece ters takla attırdım sana ne istiyorsun? Alıntı
Φ muki Gönderi tarihi: 21 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 21 Şubat , 2007 Allah'ım beni affet Bir musluman bunu gunde kac kez soyluyordur? Diyelim ki Allah afetti, eee nereden bilecegim ben bunu? Hani, ruyamda gelip de bana 'seni afettim' de demiyor. Bu; 'yaaa, Keskinkalem ben bir hata yaptim beni affet' demeye benzemiyor. Hic olmazsa sen 'tamam afettim' deyip beni rahatlatabilirsin, ama ya Allah? Neden beni rahatlatmiyor? Neden beni suphede birakiyor? Ya afetmediyseyle yasatiyor? Alıntı
Φ KesKiNkAleM Gönderi tarihi: 21 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 21 Şubat , 2007 Bir musluman bunu gunde kac kez soyluyordur? Diyelim ki Allah afetti, eee nereden bilecegim ben bunu? Hani, ruyamda gelip de bana 'seni afettim' de demiyor. Bu; 'yaaa, Keskinkalem ben bir hata yaptim beni affet' demeye benzemiyor. Hic olmazsa sen 'tamam afettim' deyip beni rahatlatabilirsin, ama ya Allah? Neden beni rahatlatmiyor? Neden beni suphede birakiyor? Ya afetmediyseyle yasatiyor? işte bütün meselede bu, af dilemek kolay değil, bir müslüman bunu günde çok kere söyler, sürekli dilindedir, şehadet gibi. Allah'ın affedip etmediğini öğrenmenin yeri burası değil zaten sınav sonuçları burada açıklanmayacak, ahiret denilen bizler için mahiyeti bilinmeyen ancak Allah'ın bildiği yerde açıklanacak. ama Allah kendisi söylüyor tövbeleri kabul ederim benden ümit kesmeyin diye. sen affını dile de Allah büyüktür umulur ki affeder, günahları affedici ancak Allah'tır. ve Rahmet sahibidir, merhametlidir, merhametine sığınanı ahiret günü bağışlayacağını söyleyen Odur. Alıntı
Φ BrainSlapper Gönderi tarihi: 21 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 21 Şubat , 2007 önce sen bir dile bakalım, Allah'ım beni affet de, ben seni anlamak bildirdiğini kavramak istiyorum ben yanlıştaydım sen doğru yola ilet de, hele bi de bakalım gerisine Allah kerim. Dedim zamanında çok.. Beni doğru yola ilet diye çok yalvardım. İletti. Şimdi doğru yoldayım. iyi ya gece gece ters takla attırdım sana ne istiyorsun? İşi gırgıra vurup, mantıksızlığına ilişkin soruyu geçiştirme. Madem sınava kaydolmayanın sonuçlar arasında da adı olmaz, Sınava girmeyenler adı neden kaybedenler bölümünde? Şimdi doğru yolda olduğum için görebiliyorum bu tür açmazlarınızı. Önceden göremiyordum. Saygılar. Alıntı
Φ TARAFSIZ Gönderi tarihi: 21 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 21 Şubat , 2007 çelişki sizin özünüzde var çelişmekten bi çıkamadınız düzlüğe.önce sen bir dile bakalım, Allah'ım beni affet de, ben seni anlamak bildirdiğini kavramak istiyorum ben yanlıştaydım sen doğru yola ilet de, hele bi de bakalım gerisine Allah kerim. ha dedin de olmadı, o zaman bir daha dile, Allah'ın sabrıda, affıda boldur, kalbi temizlemek zor sen bi iste Allah verir hak ettiğini. haketmek için istemek şart, istemeden neyi hakedeceksin. aradığını bulmak için çaba göstermen gerek yok öyle armut piş ağzıma düş keskinkalem büyük bir mantık hatasına düşmüşsün bence ALLAH KATIINDA İNSAN CEHENNEMDE YANAN YADA CENNETTE SEFA SÜREN BİR VARLIKTIR BUNU İNSAN DEĞİŞTİREMEZ, SEN NEYİ SEÇERSEN SEÇ, ALLAH KATINDA OLAY BİTMİŞTİR BİZ PROGRAMIN KOMUTLARINI YAŞIYORUZ AMA KOMUTLARI ÖNCEDEN BİLMİYORUZ PROGRAMIN KOMUTLARI VE SONUCU BELLİ NE YAPIP EDİP ALLAHIN DİLEDİĞİNE ERİŞECEĞİZ BU BAĞLAMDA İNSANIN HÜR İRADESİ, SEÇME HAKKI GELECEĞİ DEĞİŞTİRME YETENEĞİ YOKTUR ÇÜNKÜ BİR SONRAKİ ADIM BELLİDİR, İSTEDİĞİN KADAR HÜR İRADENİ ORTAYA KOY, BİR SONRAKİ BİLMEDİĞİN AMA ALLAH TARAFINDAN BELİRLENEN KOMUTU UYGULAYACAKSIN. Alıntı
Φ KesKiNkAleM Gönderi tarihi: 21 Şubat , 2007 Gönderi tarihi: 21 Şubat , 2007 Dedim zamanında çok.. Beni doğru yola ilet diye çok yalvardım.İletti. Şimdi doğru yoldayım. İşi gırgıra vurup, mantıksızlığına ilişkin soruyu geçiştirme. Madem sınava kaydolmayanın sonuçlar arasında da adı olmaz, Sınava girmeyenler adı neden kaybedenler bölümünde? Şimdi doğru yolda olduğum için görebiliyorum bu tür açmazlarınızı. Önceden göremiyordum. Saygılar. yeterince dememişsin demekki işi gırgıra vurmak gerilmekten iyidir sende öyle yapmıyormusun sınava kayıt oradan dünyaya gelmeden yaptırıyorsun ama sınava girmeyi reddediyorsun anladınmı meseleyi. Kuran ahitten söz eder, orada yapılan bir antlaşmadır ve Kuran'a göre mahşerde karşımıza çıkarılacaktır. dünyaya gelip boş vermek ve inkar etmek aslında tamamen kendine yaptığın haksızlıktır. şimdi doğru yolda olduğunu sen idda ediyorsun keskinkalem büyük bir mantık hatasına düşmüşsün bence ALLAH KATIINDA İNSAN CEHENNEMDE YANAN YADA CENNETTE SEFA SÜREN BİR VARLIKTIR BUNU İNSAN DEĞİŞTİREMEZ, SEN NEYİ SEÇERSEN SEÇ, ALLAH KATINDA OLAY BİTMİŞTİR BİZ PROGRAMIN KOMUTLARINI YAŞIYORUZ AMA KOMUTLARI ÖNCEDEN BİLMİYORUZ PROGRAMIN KOMUTLARI VE SONUCU BELLİ NE YAPIP EDİP ALLAHIN DİLEDİĞİNE ERİŞECEĞİZ BU BAĞLAMDA İNSANIN HÜR İRADESİ, SEÇME HAKKI GELECEĞİ DEĞİŞTİRME YETENEĞİ YOKTUR ÇÜNKÜ BİR SONRAKİ ADIM BELLİDİR, İSTEDİĞİN KADAR HÜR İRADENİ ORTAYA KOY, BİR SONRAKİ BİLMEDİĞİN AMA ALLAH TARAFINDAN BELİRLENEN KOMUTU UYGULAYACAKSIN. mantık hatası demişsin de arkadaşım şimdi bu yazdığın mantıklı mı? Allah katına zaten inanmıyorsun kabul etmiyorsun ama felsefesini yapıyorsun dünyaya gelmeden verdiğin sözü burada tutman gerek sözü hatırlamıyorum dersen aslında oda özünde yani bilincinde saklı ne kadar unutursan o kadar umursamazsın. programın sonuçları belli değil bizim için değil Allah bilir o ayrı oda şöyle zamanı ve mekanı madde alemde yaşarken biliyorsun bizim sürelerimiz yıllarımız içerisinde olan olacak olan Allah katında andadır. ezeli ebedi bilmesi onun zaman ve mekan üstü olmasındandır. iraden sağa sapmayı sola sapmayı seçer seçimine müdahale yok ama akibet Allah katında (mekansızlık ve zamansızlıkta) belli. Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.