Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 25 Eylül , 2006 Gönderi tarihi: 25 Eylül , 2006 *** soru: allah olayların hangi vakitte olacağını ezelde bilir mi? evet denirse, "ezel + şu kadar süre" şeklinde mi olayın ne vakit olacağını bilir? yani ezeliyetin başlangıç noktası olmadığına göre, "bu olay şu vakitte olacaktır" şeklinde bilmek nasıl açıklanabilir? Alıntı
Φ ihgg Gönderi tarihi: 25 Eylül , 2006 Gönderi tarihi: 25 Eylül , 2006 heh bi bu eksikti gözümsün valaha seni tebrik ediyorum valaha sana baska ne diyebilirm ki? simdide kökten inkara gittin bu isin sonu nereye varacak merak ediyorum valaha. Alıntı
Φ Hacıömer Gönderi tarihi: 26 Eylül , 2006 Gönderi tarihi: 26 Eylül , 2006 *** soru: allah olayların hangi vakitte olacağını ezelde bilir mi? evet denirse, "ezel + şu kadar süre" şeklinde mi olayın ne vakit olacağını bilir? yani ezeliyetin başlangıç noktası olmadığına göre, "bu olay şu vakitte olacaktır" şeklinde bilmek nasıl açıklanabilir? soru: allah olayların hangi vakitte olacağını ezelde bilir mi? EVET bilir .... evet denirse, "ezel + şu kadar süre" şeklinde mi olayın ne vakit olacağını bilir? süreyi vakit'i yaratan da O dur. yani ezeliyetin başlangıç noktası olmadığına göre, "bu olay şu vakitte olacaktır" şeklinde bilmek nasıl açıklanabilir? Be adam , hem ezeliyetin başlangıcı olmadığını savunuyor , hemde bir olayın şu vakitte nasıl gerçekleşeceğini soruyorsun..Oysa ezeliyetin her şey'i kuşattığını nasıl akıl edinemiyorsun ? Demek senin maksatın soru sorup öğrenmek değil - kısır fehminle karıştırmak - karışıklık insan'ın zihninden öte gitmez. Alıntı
Φ ihgg Gönderi tarihi: 26 Eylül , 2006 Gönderi tarihi: 26 Eylül , 2006 soru: allah olayların hangi vakitte olacağını ezelde bilir mi? EVET bilir .... evet denirse, "ezel + şu kadar süre" şeklinde mi olayın ne vakit olacağını bilir? süreyi vakit'i yaratan da O dur. yani ezeliyetin başlangıç noktası olmadığına göre, "bu olay şu vakitte olacaktır" şeklinde bilmek nasıl açıklanabilir? Be adam , hem ezeliyetin başlangıcı olmadığını savunuyor , hemde bir olayın şu vakitte nasıl gerçekleşeceğini soruyorsun..Oysa ezeliyetin her şey'i kuşattığını nasıl akıl edinemiyorsun ? Demek senin maksatın soru sorup öğrenmek değil - kısır fehminle karıştırmak - karışıklık insan'ın zihninden öte gitmez. haklisin kardesim ki zaten kendisine binlerce delil getirsemde cebrden dönmezmisin diye sordum kendisi HAYIR dedi yani sadece inatcilik ve kuru kuruya baglilik. bundan ötesi degil Alıntı
Φ ihgg Gönderi tarihi: 26 Eylül , 2006 Gönderi tarihi: 26 Eylül , 2006 Zulm Eder diyorsun Yukardaki Yazida Peygamberimizin Hadislerini ve Kur'an Ayetleri ni Yalanliyormusun? ALLAH Merhametsizdir diyorsun gen yukardaki delilleri yalanliyormusun? ve Öteki Tarafta Şefaat Meselesi ni de mi yalanliyorsun? ALLAH yaptıklarından pislan olmaz diyorsun ama kul gunah isledikten sonra uzuluyor ve pisman oluyor eger gunahı zorla isleten ALLAH ise Zorla Pisman edende odur oysaki Hak Teala yaptıklarından pisman olmaz oluyorsa Noksanlik ifade eder (Allah'in tenzih ederim) Allah yalan Atar mi ya demisin habert olarak atar Hâsâ Sümme Hâsâ Bu Küfür degilde nedir? ben sana sorayim... su sorularimada yanit lütfen kursat Alıntı
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 26 Eylül , 2006 Yazar Gönderi tarihi: 26 Eylül , 2006 dedi: Zulm Eder diyorsun Yukardaki Yazida Peygamberimizin Hadislerini ve Kur'an Ayetleri ni Yalanliyormusun? cevap: peygamber bunu bilmiyordu. ayetlere gelince kullarını ayetlerle de saptırıyor. dedi: ALLAH Merhametsizdir diyorsun gene yukardaki delilleri yalanliyormusun? cevap: ne merhameti? onları o hale koyan kendisi zaten böyle merhamet mi olur? hem çocuğu açlıktan öldürecek, hem de merhamet edecek öle mi? ve Öteki Tarafta Şefaat Meselesi ni de mi yalanliyorsun? cevap: şefati yalanlamıyom. olabilir. müslüman bir peygamber varsa o şefaat edebilir. dedi: ALLAH yaptıklarından pişman olmaz diyorsun ama kul gunah isledikten sonra uzuluyor ve pisman oluyor eger gunahı zorla isleten ALLAH ise Zorla Pisman edende odur cevap: doğru, zorla pişman eden de O'dur. dedi: oysaki Hak Teala yaptıklarından pisman olmaz oluyorsa Noksanlik ifade eder (Allah'in tenzih ederim) cevap: ya kendi pişman olmuyo, sadece kulunda pişman olmayı yaratıyo. dedi: Allah yalan Atar mi ya demisin haber olarak atar Hâsâ Sümme Hâsâ Bu Küfür degilde nedir? ben sana sorayim cevap: allah kuran da imtihandan bahsediyor (mülk 2) halbuki ne yapacağımızı önceden biliyor. böle imtihan olmaz. imtihan demek yalandır. demek ki allah yalan olarak da haber veriyor. insanları bu ayetlerle saptırıyor. siz de diyonuz ki: bak imtihanmış! o halde hür irademiz olmalı.. Alıntı
Φ ihgg Gönderi tarihi: 27 Eylül , 2006 Gönderi tarihi: 27 Eylül , 2006 Peygamber bilmiyordu he dogru peygamber bilmiyordu sen biliyordun demi? Eger Allah Peygamberinden gizleyecekse birseyleri Dini İndirmenin ne manasi var? Allah'a gene merhamtesiz diyorsun. ve utanmadan birde Gazali okudum diyorsun... Gazali okuyan adam böyle basit bir seyle cikmaz karsima ki zaten Gazalinin kendisi söyledigini çürütmüş Yuce Zat Gazali Derki: Kisi Olmek İçin Aç Kalmaz Ölmesi Gerektigi İçin Aç Kalir. su sözü iyi anla... seffat meselesindeki sözlere bak Musluman olan Peygamber var"sa" hah dogrudur öteki tarafta herkes ateist olarak dirilecek buna peygamberlerde dahil demi? (hasa) Allah diyor Allah katinda Din Islamdir. ki her peygamber aslinda Islami anlatmis son peygamber ise tam olarak ve daha detayli olarak insanlara teblig etmis. ve üstellik Şefaat meselesinde Kur'an da ALLAH dior ALLAH'in izni olmadikça kim şefaat ede bilir? demekki gene merhamet eden ALLAH ondandir ki şefaate izin veriyor. ha bide gene yalanlar attigin iftiralar attiginiz Alimlerde sefaat edebiliyor ve sehitlerde. Senin Dusuncene Gore ALLAH da iradesiz olmak zorunda cunku bildigini yapmak zorunda. yani yaptigi seyden pisman olmak zorunda oysa ALLAH pisman olmaz dememkki cebr gene yalanlandi. demi? sana en basindan demistim Hocanda senin kç alacagini tahmin ediyor ve hatta emindir de bu ancak bu notu alir diyor ve gercektende bu cikiyor. sen simdi gidip Hocana hocam siz öyle söylediniz ben öyle aldim siz beni zorladiniz diye bilirmisin tabi ki hayir. ve o verdigin Tren ve gunes meselelerinde. Treni süren gelip dag basındaki adami sen söyledin bende kaza yaptim suclu sensin diye bilir mi? hayir. yada gunes gelip sen oraya yazdin diye ben tutuldum diye bilir mi gene hayir... ee o zaman ne dir bu caba ne yapmaya calisiyorsun? bir yerlerden parami yiyorsun kardesim. eger gercekten paraya ihtiyacin var sa gidip onlardan dilenip dinini satacagina hayir sahiplerinden iste. yok parada yemiyorsan ne halt etmeye bu konularla kaç kisi dinden ediyorsun? Alıntı
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 27 Eylül , 2006 Yazar Gönderi tarihi: 27 Eylül , 2006 dedi: ve o verdigin Tren ve gunes meselelerinde. Treni süren gelip dag basındaki adami sen söyledin bende kaza yaptim suclu sensin diye bilir mi? hayir. yada gunes gelip sen oraya yazdin diye ben tutuldum diye bilir mi gene hayir... cevap: farkı şu: insan geleceği tahmin eder. kesin olarak bilemez. ama allah tahmin etmez, bilir! fark budur Alıntı
Φ ihgg Gönderi tarihi: 27 Eylül , 2006 Gönderi tarihi: 27 Eylül , 2006 dedi: ve o verdigin Tren ve gunes meselelerinde. Treni süren gelip dag basındaki adami sen söyledin bende kaza yaptim suclu sensin diye bilir mi? hayir. yada gunes gelip sen oraya yazdin diye ben tutuldum diye bilir mi gene hayir... cevap: farkı şu: insan geleceği tahmin eder. kesin olarak bilemez. ama allah tahmin etmez, bilir! fark budur (((: sana son iki üç kelime olarak sunlari sölim ... insan tahmin eder demiisn ama cikacaginida biliyorsun ama unutma ki sen Yaratan ile Yaratmayani kiyasliyorsun Yaratilan bile önceden bir seyleri biliyorsa Yaratan herseyi bilmez mi? ve sana en son sözümü birazdan söylüyorum ve artik senin sacmaliklarinla ugrasmayacagimida acikca söylüyorum peygambere kafir diyen biriyle tartismanin yerisz oldugu acik secik oratda Alıntı
Φ kursatotcu Gönderi tarihi: 7 Kasım , 2006 Yazar Gönderi tarihi: 7 Kasım , 2006 d: olaylar ezelden belirlendiği şekilde doğa kanunlarına göre mi meydana geliyor yoksa her olay -ezelden tasarlamış olduğu gibi- allah tarafından tek tek yerine mi getiriliyor. c: doğa kanunu falan yok. ve tasarlamadı zira ezeli ilimle beraber tasarlama uyuşmaz. çönkü tasarlama zaman alır. yani sonradan olmayı gerektirir. ama olaylar ezeli olarak belli ise ne tasarlanacak ki? d: asla olaylar başka türlü olamazdı ezeli ilimde değişme olmaz. allah olayları başka türlü meydana getiremezdi. Ezeli ilmin ortaya çıktığı ezel zamanda allah daha sonra olacak olayları başka türlü tasarlayamaz mıydı? c: tasarlayamaz d: Tasarlayamaz dersen, allah eline tutuşturulmuş senaryoyu harfi harfine yerine getiren bir yönetmen durumunda değil midir? O halde eseri -senaryoyu- yazan kim? c: dedim ya allah zatı gereği mecburdur. yani bilmesi dolayısıyla mecbur bu bakımdan bu eksiklik olmaz d: allah şeytanın kendisidir derken... şeytan kaderinde ne varsa onu yapıyor. Öyle ise şeytanlık dediğimiz herşey kaderde allah tarafından yazıldı ve tüm bu şeytanlığın "fikir babası" allah değil mi? c: fikir değil sadece ve sadece bilme. Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.