Φ binyamin Gönderi tarihi: 4 Eylül , 2013 Gönderi tarihi: 4 Eylül , 2013 Sevgili dostlar din'leri karıştırdıkça ve kurcaladıkça bir çok soru'da beraberinde gelir ve asla cevap bulunamayan inanışlar'da tabi Şimdi insanların bildiği bir peygamber yeryüzüne ne için gelir tabiki elçi tanrının emirlerini yayması ve günahkar insanlar için aydınlatıcı ve öğreticidir ama nedense adem ilk insan olmasına rağmen ve hiç kimse olmamasına rağmen neden peygamber olarak kabul görmüştür ? öyle ya henüz yoldan çıkmış hiç kimse yok'ken !!! Alıntı
Φ Huhuhi Gönderi tarihi: 5 Eylül , 2013 Gönderi tarihi: 5 Eylül , 2013 öyle ya henüz yoldan çıkmış hiç kimse yok'ken !!! Hatta kendi de yasak meyvayı yiyerek yoldan çıkmış ve cennetten kovulmuş biri, üstelik Alıntı
Φ dennise Gönderi tarihi: 5 Eylül , 2013 Gönderi tarihi: 5 Eylül , 2013 Hatta kendi de yasak meyvayı yiyerek yoldan çıkmış ve cennetten kovulmuş biri, üstelik egitimdeydi de ondan; cennette ikenki hatasinda egitimdedir ve mayasini Allah hazirlamaktadir ; yasak meyvayi Allah kasten yaratmistir Allah hayrin da serrin de sahibidir ; 99 tane isminden bir tanesi de el-Darr'dir ; yani zararli olani da yaratan demektir .. Şimdi insanların bildiği bir peygamber yeryüzüne ne için gelir tabiki elçi tanrının emirlerini yayması ve günahkar insanlar için aydınlatıcı ve öğreticidir ama nedense adem ilk insan olmasına rağmen ve hiç kimse olmamasına rağmen neden peygamber olarak kabul görmüştür ? hz, Adem ilk peygamberdir ; biz de Hz. Muhammed SAS i gormedik ama ona tabi olduk .. hz, Adem de hem kendi nesli icin hem de sonra gelecek birkac nesil icin ilk donem peygamberidir .. antropolojik kalintilara gore insan 200 yil yasamistir ... hz, Ibrahim 120 yil yasamis ve yaslilik belirtisi gostemeden vefat etmistir . hz. Ademin ilk peygamber olmasi olabilecek en harika istir ; Allah direk Peygamber ile baslatiyor insanligi bu gurur vericidir .. Alıntı
Φ dennise Gönderi tarihi: 5 Eylül , 2013 Gönderi tarihi: 5 Eylül , 2013 Hatta kendi de yasak meyvayı yiyerek yoldan çıkmış ve cennetten kovulmuş biri, üstelik hersey zitti ile anlasilir ; insan kotuyu bilmeden iyinin degerini bilemez .. insanin en sevdigi yemek ona acken zevk verir - tok ise o yemegin lezzetine karsi bir duyarsizlik hisseder .. hz. Adem cennette yaratildi ve kotuyu bilmedi , hali ile de cennetin guzellikleri ondan ozlem hissi ve hosnutluk yaratmiyordu .. fakat Allah onu hazirlamaktaydi .. ve ilk insan ruhu icin gereken kotuluk ve seytanin serri yaratildi ; ve cennete musallat edildi .. normalde Allah cennete seytani sokmaz ! ve hz, adem cahilliginden seytana uydu ; cunku ruhu cok bostu , sig ve yuzeysel bir haldeydi .. iste insan o gunden bugune boyledir .. hz, Adem tobe etti ve herseyin degerini anladi ... yasadigimiz dunyada surekli biseylerin degerini anlariz .. bu Allahin temel kanunudur . bu ise hersyin zitti ile kesin olarak anlasilir .. seytan ve ser ; birseylerin taniminin iyice yapilabilmesi icin Allahin sisteminde gerekiyordu .. 1 Alıntı
Φ binyamin Gönderi tarihi: 5 Eylül , 2013 Yazar Gönderi tarihi: 5 Eylül , 2013 Sistem de gerekli olan ve tanrının plan'ıysa neden şeytan günahkar oluyor Alıntı
Φ dennise Gönderi tarihi: 5 Eylül , 2013 Gönderi tarihi: 5 Eylül , 2013 seytan gunahkardir ve ayni zamanda da Allahin planinin dahilindedir .. gunahkar bir mahlukatin Allahin plani dahilinde olmasi insan icin olabilecek en derin tecrubelerden sonra aklen derin derin kavranabilecek hale gelir .. insan yolun sonunda ve yasliliginin baslangicinda dunyadan gectikten sonra herseyi kolayca kavramaya basliyor .. Alıntı
Φ democrossian Gönderi tarihi: 6 Eylül , 2013 Gönderi tarihi: 6 Eylül , 2013 Din baştan aşağı yanlış kurgulanmış. Aklı başında hiç bir insan, böyle kökten yanlış kurgular yapmaz. Dinde tüm kurgular tümüyle akla aykırı. Hatta aklı küçümsemek niteliği taşıyor. Verilen tutarsız ve akıl dışı bilgilere bakılırsa şeytan onurlu, dürüst, gerçekçi ve tutarlı bir varlık. Meleklerin tümü ise yandaş, hasis, çıkarcı, yaltakçı ve yardakçı tipler. Allah değil mi yaratılmışa secdeyi yasaklayan? Niye kendisi emrediyor bunu? Onurlu ve dürüst iblisi tuzağa düşürüyor, yardakçı düşük karakterli melekler allahın maksadını bildikleri için yaltakçılık yapıyorlar. Kimse kusura bakmasın ama dinde anlatılan masallardan çıkan bu! Tüm zamanlarda bir tek kere allah kendinden başka bir yaratılmışa secdeyi emrediyor. Niye? Bu işte şiddetli ve burun direğini kıran bir komplo kokusu var. İblisi bir kez tuzağa düşürdü ve şeytan diye damgaladı ya. Artık tamam, kozu eline geçirmiş, şeytanı ittikçe itiyor, suçladıkça suçluyor, asla aman vermiyor. Sürekli kötüsün sen kötü ol, kötüsün sen kötü kal diye kötü olmaya itiyor. Buna rağmen de sonuçta cezalandıracağım diyor. Bu kadar akıl ve mantık dışı, bu kadar kötü ve berbat bir senaryo olamazdı. Yeryüzünde yazılmış senaryoların en berbat olanı... Alıntı
Φ binyamin Gönderi tarihi: 6 Eylül , 2013 Yazar Gönderi tarihi: 6 Eylül , 2013 @denisse tanrı dahilindeyse o iblisin farklı davranması nasıl beklenir ve bu böyle diye günahkar ol yapma kargalar bile güler buna Alıntı
Φ dennise Gönderi tarihi: 6 Eylül , 2013 Gönderi tarihi: 6 Eylül , 2013 @denisse tanrı dahilindeyse o iblisin farklı davranması nasıl beklenir ve bu böyle diye günahkar ol yapma kargalar bile güler buna anlayamadim Alıntı
Φ dennise Gönderi tarihi: 6 Eylül , 2013 Gönderi tarihi: 6 Eylül , 2013 Verilen tutarsız ve akıl dışı bilgilere bakılırsa şeytan onurlu, dürüst, gerçekçi ve tutarlı bir varlık. onurlu degil kibirli ; kibir abidesi : )) gercekci ve tutarli degil ; surekli basit insan karakterini telkin eden bir varlik seytan .. mesela yolda eli yuzu kan icinde kalmis aciz bir adam gorursen arabanla gezerken ; vijdanin hemen muhakemeye baslar ; basit ve benmerkezci bir yonun ''aman kim ugrascak simdi , hem ustume kalir olmadik basima is acilr'' vs gibi birt mantik yuruturken diger yandan ; kendini onun yerine koyup onu hastaneye goturme icgudun de uyanabilir ; seytan kibirli ve benmerkezci bir varliktir ve kendine gore tutarli bir mantikla surekli insani basit ve egoist bir tavir gelistirmeye tesvik eder Ayette ''Seytan kulaga fisildar der'' yani insan seytani bir fikre kapildi mi yuzundeki ifade sanki biri onun kulagina bir tiyo vermis gibi bir hale burunur ... ayetteki benzetme gercekten dikkat cekicidir .. tasvir mukemmeldir Alıntı
Φ dennise Gönderi tarihi: 6 Eylül , 2013 Gönderi tarihi: 6 Eylül , 2013 İblisi bir kez tuzağa düşürdü ve şeytan diye damgaladı ya. Artık tamam, kozu eline geçirmiş, şeytanı ittikçe itiyor, suçladıkça suçluyor, asla aman vermiyor. hahahah iblisi Allah sirf Ademle Havvayi tuzaga dusursun diye kasten yaratti ; seytanin butun gucu Allahin kendi gucunun bir tecellisidir .. Kiyamete kadar Seytana musade verilmistir mesela - bu da kasitlidir - Ademle havvayi yanilttigi gibi tum insanlari yanitmayi denemesi icin bir imtihan konusu kilinmistir .. sen seytanin kendine ait gucu var saniyon kendine ait gucu yok ; kendine ait iradesi de yok ; Irade Allahtandir .. cehennemde ne diyor seytan ; benim sizi saptiracak bir gucum asla yoktu, ben sadece sizi cagirdim (ayet) hz, Ademi de sadece cagirmistir onu zorlamamistir seytan ... seytan bu yonu ile de cok zeki ve kivrak bir varlik oldugunu belli etmektedir, vicdani ikna ile kulaga fisildarcasina insan muhakemesini denetleyebilmektedir seytan bir guctur - ruh nasil bir gucse seytan da bir guctur - vicdan ve samimiyet te bir guctur .. seytani tarif ederken dis gorusunusu degil ozelliklerini ele almak Kurani daha iyi ortaya cikaricaktir Alıntı
Φ democrossian Gönderi tarihi: 6 Eylül , 2013 Gönderi tarihi: 6 Eylül , 2013 Tersine, din senaryosunda tanrı kibirli, kompleksi, bencil, sürekli pohpohlanma delisi bir görünüm çiziyor. İblis son derece gerçekçi ve onurlu davranıyor. İnsanın kulağına üfleyen filan yok. İnsan yarar-zarar muhasebesi yapıyor sadece. Tüm canlılar gibi... Bu durumun dinin anlattığı senaryoları doğrular bir tarafı yok. Hatırlatırım, biz burada şeytan iyi, tanrı kötü filan demiyoruz. İkisi de yoklar. İyi veya kötü olamazlar. Dinde çizilen senaryonun yanlışlığını ve tersliğini anlatıyoruz. Alıntı
Φ binyamin Gönderi tarihi: 6 Eylül , 2013 Yazar Gönderi tarihi: 6 Eylül , 2013 @@dennise Anlamıyorsun tanrı bir şeyi istiyorsa ve o isteği yerine geliyor diye yerine getiren o emre uyan şeytan neden lanetleniyor ...şeytan daha yokken nasıl oluyorda o'nu kim kandırıyor Alıntı
Φ democrossian Gönderi tarihi: 6 Eylül , 2013 Gönderi tarihi: 6 Eylül , 2013 Başka çelişkiler de var. İblis de melekler içinde, onlarla birlikte gösteriliyor. Ama yaratılışlarında bir farklılık olduğu da anlatılıyor. Çünkü ben ateştenim diyor. Biz ateşteniz, niye secde edelim demiyor. Kendi adına konuşuyor. Demek meleklerin ateşten olmadıkları kurgulanmış. Bu durumda ise iblis, zaten baştan tanrıya isyan etmek üzere, o formatta yaratılmış oluyor. Bu durumda ise tanrı tuzakçı, komplocu, art niyetli olmuş oluyor. "Yarattıklarımı böleyim, bir kısmına yapmadık işkence bırakmayayım, üstelik acılarını daha da artırmak için, elle gelen düğün bayram diyemesinler diye diğer kısmına ise vermedik ödül bırakmayayım, böylece acının işkencenin katmerlisini tatsınlar" demiş oluyor. Çok ama çok berbat bir kurgu olmakla kalsa iyi, çok da zararlı. Bu kurguya inananlar insanları inançlarından dolayı ötekileştiriyor, hem de bu ayrımın sonsuza kadar hiç bağdaşmayacağına inanıyorlar. Bu çok berbat bir şey... Alıntı
Φ Canraşit Gönderi tarihi: 6 Eylül , 2013 Gönderi tarihi: 6 Eylül , 2013 İnsanoğlunun bilinçaltı bastırılmış komplekslerinin çözümü ile Süper Ego’da konumlanan, ve sosyalleşmesine yarayan değerlerin karşılığı olan Dinlerin alt yapı kurgusu İnsanoğlu bilinçaltının sembolik yansımasıdır. Adem ilkel insanlar arasında kendi egosunun bilincine ilk varandır. Ondan önce her şeyin ihtiyaç oranında paylaşıldığı Ana Erkil düzende bir yeryüzü cennetindeydiler insanlar. Egonun bilincine varılmasıyla Meta keşfedildi ve sömürü başladı. Savaşlar, kötülükler başladı. İnsanoğlunun Egosunun bilincine varması Şeytan sembolüdür. Bu bilinç İlkel Komünal Ataerkil düzene geçişi zorlamış. Daha sonra Ego Bilinci ( Şeytan ) Paylaşıma karşı çıkmıştır ( Yasak Meyva ) ve Meta’yı üreterek Kölelik düzenini başlatmıştır. Bu değerler İnsan Türünün Erkek cinsi ( Adem Peygamber ) tarafından taşındığından, ilk üretilmeleri de İlkel Komünal Ata Erkil toplumda tek eşliliği zorlayan Erkek Egemenliğin sonucu oluşan Oedipus Kompleksinin çözümü için üretilmiştir. Fakat bilinçaltında hep o cennete özlem ve yaşanan değişim sembolik olarak var olmuştur. Ana Erkil toplumda Tanrı Kadınla özdeşleştirilmiştir. ( Ana Tanrıça ). Ataerkilliğe geçişi ve Egonun bilincine varılmasını zorlayan da Kadın cinsinin ( Havva ) cinsel seçimleridir. Seçilmeyen erkeğin egosunun bilinci Tanrıya ( Tanrıça ) başkaldıran şeytan, diğerlerine de bu bilinci aşılamış ( çocuğun belirleyicisinin erkek olduğu, soyun erkek ile devam etmesi gerektiği, tek eşlilik ) ve paralel olarak İlkel Anaerkil Dinden İlkel Ataerkil Dine dönüşüm gerçekleşmiş, Tanrı kavramı Affedici, Koşulsuz Seven Tanrıça ( Anne ) yerine koşullu Cezalandırıcı, Koşullu Seven Tanrı ( Baba )ya dönüşmüştür. Ne Anne ne de Baba olan bir Tanrı anlayışının egemen olması ise, ancak bilinçaltının ve bilinç üstünün farkına varılarak yok edilip bilinçte ortaya çıkması ile mümkün olur. Bu da Egonun bilincinin evrenselleşmesi anlamına gelir. Yani, paylaşıma karşı olmayan insanların bilincidir. 1 Alıntı
Φ binyamin Gönderi tarihi: 6 Eylül , 2013 Yazar Gönderi tarihi: 6 Eylül , 2013 hahahah iblisi Allah sirf Ademle Havvayi tuzaga dusursun diye kasten yaratti ; seytanin butun gucu Allahin kendi gucunun bir tecellisidir .. Kiyamete kadar Seytana musade verilmistir mesela - bu da kasitlidir - Ademle havvayi yanilttigi gibi tum insanlari yanitmayi denemesi icin bir imtihan konusu kilinmistir .. sen seytanin kendine ait gucu var saniyon kendine ait gucu yok ; kendine ait iradesi de yok ; Irade Allahtandir .. cehennemde ne diyor seytan ; benim sizi saptiracak bir gucum asla yoktu, ben sadece sizi cagirdim (ayet) hz, Ademi de sadece cagirmistir onu zorlamamistir seytan ... seytan bu yonu ile de cok zeki ve kivrak bir varlik oldugunu belli etmektedir, vicdani ikna ile kulaga fisildarcasina insan muhakemesini denetleyebilmektedir seytan bir guctur - ruh nasil bir gucse seytan da bir guctur - vicdan ve samimiyet te bir guctur .. seytani tarif ederken dis gorusunusu degil ozelliklerini ele almak Kurani daha iyi ortaya cikaricaktir işte senin dediğin gibi dostum bu tanrının tamamen kontrolündeyse ve tanrı bu olayları istiyorsa sırf insanları denemek için o zaman şeytan neden bunun parçası oldu diye lanetleniyor işte bu mevzuyu anlamıyorsun sen ? ve şuda var ki tam komedi tanrı insanları denerse elbette o denemede o şeytana kanacak olan milyonlar hatta milyarlar var bu kadar güçlü insanın damarlarına kadar girebilecek şeytan yaratırsan insan onun yanında yenilir ona değilmi ? siz bana şunun cevabını verin önce koskoca tanrı insanları denemek için şeytanı bilinçli yarattı mı yaratmadı mı? Yani siz diyorsunuz ki tanrı şeytana muhtaç oldu insanların yüzünden öyle mi ?? yok böyle değil derseniz bu olay tam olarak öyle demek oluyor hiç öyle edebiyat laf kalabalığı yapmayın bana bunun başka hiç bir açıklaması olamaz şeytan daha ilk baş kaldırısında sesi kesilmeliydi eğer kesmez isen o zaman insanlık için tehlikeli bir varlığı masum insanların içine atmış olursun şimdi şeytanı aramıza salan mı suçlu demek istiyorsunuz sizin anlatımınızla konuşuyorum ? ama lütfen tutarlı cevaplar verin bana inanmadığım ayetler yazılar göstermeyin abana mantık ile gelin dostlar akıl ile gelin fikir ile gelin metinlerle gelmeyin Alıntı
Φ democrossian Gönderi tarihi: 7 Eylül , 2013 Gönderi tarihi: 7 Eylül , 2013 Yani siz diyorsunuz ki tanrı şeytana muhtaç oldu insanların yüzünden öyle mi ? Sadece şeytana muhtaç kalsa iyi... İnsana da muhtaç, her şeye muhtaç. Hiç bir şeye muhtaç olmayan tanrı iddiası tümüyle gerçek dışıdır. Çünkü diğer her şey olmadan neyin tanrısı olacak? Kendi kendisinin mi? Her şeye muhtaç. İddia tümüyle mantıksız. Alıntı
Misafir amateur Gönderi tarihi: 7 Eylül , 2013 Gönderi tarihi: 7 Eylül , 2013 Her şeye muhtaç. Mesela; mekandan münezzeh olan şey mekanda olmayan(yok) demektir. Bir şeyin var olması için önce mekana ihtiyacı vardır. Alıntı
Φ binyamin Gönderi tarihi: 7 Eylül , 2013 Yazar Gönderi tarihi: 7 Eylül , 2013 Herşeye muhtaç tanrı sıfatı çıktı iyi mi ? Alıntı
Φ democrossian Gönderi tarihi: 7 Eylül , 2013 Gönderi tarihi: 7 Eylül , 2013 Dinde ne söyleniyorsa zaten tersini anlayacaksınız. Tanrıyı hiç bir şeye muhtaç değil diye iddia ediyorsa, bu iddiadan "değil" sözcüğünü kaldıracaksınız. Kötü iblis iddiası varsa, bunu iyi iblis olarak alacaksınız. Din, her gerçeği tersyüz etmek için kurgulanmıştır. Din derken tabii belli dinleri kastediyorum. Her sefer kapsamı belirtmeye gerek olmadığı için. İstisnalar, tanrısız salt ahlak öğretisi biçiminde dinler elbette var. Lafı uzatmamak için genel ifade kullanmak zorunlu oluyor. Alıntı
Misafir BirKüçükKız Gönderi tarihi: 16 Eylül , 2014 Gönderi tarihi: 16 Eylül , 2014 Din baştan aşağı yanlış kurgulanmış. Aklı başında hiç bir insan, böyle kökten yanlış kurgular yapmaz. Dinde tüm kurgular tümüyle akla aykırı. Hatta aklı küçümsemek niteliği taşıyor. . . . Bu kadar akıl ve mantık dışı, bu kadar kötü ve berbat bir senaryo olamazdı. Yeryüzünde yazılmış senaryoların en berbat olanı... Söylediklerinin doğrusunu yanlışını aramayacağım fakat şöyle bir gerçek var ki Allah birdir ve en yücedir. Allah bir kişilik değildir bu anlatılanların doğru olması için senin benim gibi bir kişiliğe sahip olması gerekir. Yüce Rabb şeytanı insanoğlunu sınamak üzerine var etti. Bu yazılanlar biraz işin hikaye kısmı olmuş . Yanlış anlaşılmak istemem düşüncelerinize saygı duyuyorum fakat bu çok saçma. Alıntı
Misafir nihat Gönderi tarihi: 16 Haziran , 2016 Gönderi tarihi: 16 Haziran , 2016 hz.Adem'in peygamber olmasindaki neden kendi cocuklari ve torunlarina Allah'i bilmedikleri için onlara dini anlatir ve kendi kavmi neslidir Alıntı
Φ democrossian Gönderi tarihi: 17 Haziran , 2016 Gönderi tarihi: 17 Haziran , 2016 Sorun bu değil, sorun, adem diye birisinin olmaması. Bir ilk insan yoktur. Tıpkı bir ilk tavuk, ilk kedi, ilk koyun diye bir şeyin olmaması gibi. Tüm canlıların soyu birdir, her canlı herhangi bir başka canlı ile uzaktan veya yakından akrabadır. Marul maydanoz ile de mi akrabayız, evet, elbette. Birbiri ile çok çok uzaktan da olsa akraba olmayan yeryüzünde yaşayan herhangi iki canlı yoktur. İşte bu yüzden ilk şu bu diye bir şey yoktur. İlk insan diye de bir şey olmadığı için adem diye biri de yoktur. Sorulacak soru şu olabilir: Kuran'da adem ismi defalarca geçerken havva ismi niye geçmiyor? Kadının adı niye yok? Bu çok vahim bir cinsiyet ayrımcılığı. Kadını bu derece önemsemeyen, dışlayan bir zihniyetten insanlık adına ne hayır beklenebilir? Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.