Φ pejmurde Gönderi tarihi: 1 Ekim , 2005 Gönderi tarihi: 1 Ekim , 2005 " Allah’ın sünnetinde asla bir değişme bulamazsın, Allah’ın sünnetinde kesinlikle bir sapma da bulamazsın." Kuran - Fatır/43. Allah ın Sünnetinde asla bir değişiklik yok. evrendeki düzen intizam da hiç bir değişiklik yok. insan aynı insan... biz çoğulcu bir tartışma kültürüne sahibiz. bunu yineliyorum. Alıntı
Φ Saral Gönderi tarihi: 1 Ekim , 2005 Gönderi tarihi: 1 Ekim , 2005 Konuyu açan arkadaş herşeyi bilen bir Tanrı olmaz diyor. Ve bunu Allah şeklinde yazmış, bu bir hatadır. Allah; Tanrının İslam'da herşeyi bilenine verilen özel addır. Bu yüzden Tanrıyı Allah olarak adlandırıp, sonra da herşeyi bilmesi mümkün değildir denemez. Konu başlığı Tanrı şeklinde açılsa idi daha mantıklı olurdu. Mesela Budistler Tanrılarının herşeyi bilemediğini söyleyebilirler veya başka bir şeye tapanlar meseleyi böyle düşünebilirler. İslam ise Tanrının tarifini Allah'ı izah ederek yapmıştır. Bu bir tekamül meselesidir. Tanrı vardır ama her şeyi bilemez dedikten sonraki merhaledir. Umarım konuyu açan arkadaşta bu tekamül gerçekleşir. Çünkü "Niyet hayır akıbet hayır" diye bir söz vardır. Niyeti Tanrıyı red etmek değil de irdelemkese buna kavuşur. Yok hayır irdelemek bahanesi ile reddini ıspata kalkmak ise bir netice alamaz. Alıntı
Φ pejmurde Gönderi tarihi: 1 Ekim , 2005 Gönderi tarihi: 1 Ekim , 2005 kur'an çağlar üstü bir kelamdır. değişen bizim kurandan anladıklarımız. bu konuda çoğulculuk var. kur'an bizi imana devat ediyor. hayatı belli bir düzende yaşamamızı istiyor. anlamlı ve olumlu bir yaklaşımı var. Alıntı
Φ kralx Gönderi tarihi: 1 Ekim , 2005 Gönderi tarihi: 1 Ekim , 2005 Yanılmıyorsam, dinde kader konusu hariç, diğer konuların sorgulanmasında sakınca omadığını söylüyordun. Yanılıyor muyum? Aydınlık çağda sorgulama ile başlamıştı. Neden ve nasıl sorularına yanıtlar arayarak. Benim o yazımdan din sorgulanamazımı çıkardın. E pes yani... Din naaslarla sabittir demek, din değişmez demektir.. Elbette dini sorgularsınız, aklınızın takıldığı yerleri kurcalarsınız, ama hangi niyetle bunu yaptığınıza bağlı... Saygılar-Sevgiler.. Alıntı
Φ azizamca Gönderi tarihi: 1 Ekim , 2005 Gönderi tarihi: 1 Ekim , 2005 Konuyu açan arkadaş herşeyi bilen bir Tanrı olmaz diyor. Ve bunu Allah şeklinde yazmış, bu bir hatadır. Allah; Tanrının İslam'da herşeyi bilenine verilen özel addır. Bu yüzden Tanrıyı Allah olarak adlandırıp, sonra da herşeyi bilmesi mümkün değildir denemez. Konu başlığı Tanrı şeklinde açılsa idi daha mantıklı olurdu. Mesela Budistler Tanrılarının herşeyi bilemediğini söyleyebilirler veya başka bir şeye tapanlar meseleyi böyle düşünebilirler. İslam ise Tanrının tarifini Allah'ı izah ederek yapmıştır. Bu bir tekamül meselesidir. Tanrı vardır ama her şeyi bilemez dedikten sonraki merhaledir. Umarım konuyu açan arkadaşta bu tekamül gerçekleşir. Çünkü "Niyet hayır akıbet hayır" diye bir söz vardır. Niyeti Tanrıyı red etmek değil de irdelemkese buna kavuşur. Yok hayır irdelemek bahanesi ile reddini ıspata kalkmak ise bir netice alamaz. yine ahmet hulusi yine arapça özlemi ne diyeyim? Alıntı
Φ kralx Gönderi tarihi: 1 Ekim , 2005 Gönderi tarihi: 1 Ekim , 2005 Sizin infidels ve geocites kaynaklı copy-pastelerinize ve T.D fikirlerinize ne demeli..?? Alıntı
Φ Saral Gönderi tarihi: 2 Ekim , 2005 Gönderi tarihi: 2 Ekim , 2005 yine ahmet hulusi yine arapça özlemi ne diyeyim? Yazdıklarım anladığınızla alakalı değildir. Alıntı
Φ mistik Gönderi tarihi: 3 Ekim , 2005 Yazar Gönderi tarihi: 3 Ekim , 2005 dünyadaki her şey gibi islam da değişir. bu islamın kitabi dayanaklarıyla ilgili olmasa da o dini yaşayanlardan kaynaklanan sebeplerle islam da değişir. ayrıca islam hukuku diye bildiğimiz ve yüzyıllar öncesine ait bir hukuku günümüze eze büke uyarlama gayretlerini de anlamış değilim. yok efendim kölelikmiş, yok efendim dört beş karı kızmış, ... bırakın kendi hukukumuzu kendimiz inşa edelim. eğer alah konuşsaydı eminim beni teyid edecekti. acaba teyit eder miydi? onu anlama sürecinde bu soru da önemli bence. donuk bir zihin yapısına(kendince) sahip bir tanrı yoksa karşımızda eminim beni destekler ve islam hukukunu toptan kaldırırdı. Alıntı
Φ ceviz Gönderi tarihi: 3 Ekim , 2005 Gönderi tarihi: 3 Ekim , 2005 Kuran-ı Kerim bütün zamanlara hitap eden görece bir kitaptır. ve hiçbir değişikliğe uğramaya ihttiyaç duymaz. islam 4 kadına kadar izin veriyor ama bunun şartları nelerdir hiç dikkat ettinizmi. sadece hepsine birden aynı sevgiyi verebileceksen şartı bile günümüzde 4 kadınla evlenmenin imkansız olduğunun kanıtıdır. bunu geri kafalılık veya donuk zihinlik olarak değerlendirmek mantıksızlık olur. Alıntı
Φ azizamca Gönderi tarihi: 3 Ekim , 2005 Gönderi tarihi: 3 Ekim , 2005 Bismillahirrahmanirrahim Rabbinin sözü, doğruluk bakımından da, adalet bakımından da tastamamdır. O'nun sözlerini değiştirebilecek yoktur. O, işitendir, bilendir. (6/115) Allah ve Resûlü, bir işe hükmettiği zaman, mü'min bir erkek ve mü'min bir kadın için o işte kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur. Kim Allah'a ve Resûlü'ne isyan ederse, artık gerçekten o, apaçık bir sapıklıkla sapmıştır. (33/36) (Bu) Kitabın indirilmesi, üstün ve güçlü olan, hüküm ve hikmet sahibi Allah (katın)dandır. (39/1) Sonra seni de bu emirden bir şeriat üzerine kıldık; öyleyse sen ona uy ve bilmeyenlerin heva (istek ve tutku)larına uyma. (45/18) SADAKALLAH... madenci ne iş mesihliğe mi soyundun? Alıntı
Φ arman Gönderi tarihi: 3 Ekim , 2005 Gönderi tarihi: 3 Ekim , 2005 madenci ne iş mesihliğe mi soyundun? Ne o ayetleri görünce canın mı sıkılıyor ? Alıntı
Φ azizamca Gönderi tarihi: 3 Ekim , 2005 Gönderi tarihi: 3 Ekim , 2005 Ne o ayetleri görünce canın mı sıkılıyor ? o ayetleri hergün okuyorum derinlemesine araştırma yapıyorum mesela madenci kardeşin yazdığı ayeti yorumlayayım ahzap-33-36-Allah ve Resûlü, bir işe hükmettiği zaman, mü'min bir erkek ve mü'min bir kadın için o işte kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur. Kim Allah'a ve Resûlü'ne isyan ederse, artık gerçekten o, apaçık bir sapıklıkla sapmıştır. (33/36) "Hiçbir mümin erkek ve kadın için, Allah ve Resulü bir ise hüküm verince seçme hakkı yoktur.Hz.Hz.Muhammet halası "Ümeyye binti Abdulmuttalib"in kızı Zeyneb binti Cahş'i, Zeyd b. Hârise'ye birbirleriyle evlenmek üzere aday olarak belirlediği zaman, Zeynep ve kardeşi bunu kabul etmemişler, bu âyet bu yüzden nazil olmuş deniliyor ki, yukarıda geçen "Peygamber müminlere canlarından ileridir." (33/6) ayetinin uygulamalarından birisi demektir. Âyetin burada gelişi Peygamberin hanımlarına yapılan muhayyer bırakma âyeti açısından bir tamamlama, yani Peygamberi bakış açısını gözetmek gerekliliğine bir işaret olduğu gibi, bundan sonraki âyete göre de bir ön giriş mahiyetindedir.anlayacağın kuranın günlük olaylerından birisi yani peygamberin her dediği olacak madenci kardeş bunu biliyor mu?acaba Ne o ayetleri görünce canın mı sıkılıyor ? sayın arman ben sana %20 faizin haram olmadığını kuranda ispatlarım kuranı faiz konusunda günümüze uyarlarım ama siz hala yok diyeceksiniz sen kimsin?senin ginbi kafirler mi kurana yorum yapacak ?falan filan Ne o ayetleri görünce canın mı sıkılıyor ? bu arada sayın arkası dönük kardeşim ateist kimdir biliyormusun dinini en iyi bilendir madencinin yapıştırdığı ayetlerden birini seç ve hemen o zamana ait yorumunu yazayım Alıntı
Φ arman Gönderi tarihi: 3 Ekim , 2005 Gönderi tarihi: 3 Ekim , 2005 Bak işte Faiz konusunda sana katıldığım noktalar var bende faizin günümüze uyarlanmış halinin haram olup olmadığu konusunda çelişkideyim zaten hayret ki senle ortak bir noktada buluştuk sonunda ne olur iyiniyetli yaklaşsanız konularada adam gibi tartışsak.. Alıntı
Φ azizamca Gönderi tarihi: 3 Ekim , 2005 Gönderi tarihi: 3 Ekim , 2005 Bak işte Faiz konusunda sana katıldığım noktalar var bende faizin günümüze uyarlanmış halinin haram olup olmadığu konusunda çelişkideyim zaten hayret ki senle ortak bir noktada buluştuk sonunda ne olur iyiniyetli yaklaşsanız konularada adam gibi tartışsak.. ali imran 130 katkat arttırılmış faiz almayın bu ayet faizin ölçüsünü belirtiyordiğer faiz ayetlerindede kat kat artırılmış ölçüsünü yazma gereği duymuyor yüzde 10 faiz al ama yahudiler gibi %110 %120 faiz almayın demek istiyor ama kime anlatacan neyse sizin gibi anlayanlar varmış? Alıntı
Φ arman Gönderi tarihi: 3 Ekim , 2005 Gönderi tarihi: 3 Ekim , 2005 ali imran 130 katkat arttırılmış faiz almayın bu ayet faizin ölçüsünü belirtiyordiğer faiz ayetlerindede kat kat artırılmış ölçüsünü yazma gereği duymuyor yüzde 10 faiz al ama yahudiler gibi %110 %120 faiz almayın demek istiyor ama kime anlatacan neyse sizin gibi anlayanlar varmış? Hayır yani benim merak ettiğim mesela ülkemizde ki bir çok banka müslüman kişi ve kuruluşların değil hal böyleyken bu bankalara faizle para yatırmak doğrumudur değilmidir onu bilemiyorum ... Alıntı
Φ azizamca Gönderi tarihi: 3 Ekim , 2005 Gönderi tarihi: 3 Ekim , 2005 Hayır yani benim merak ettiğim mesela ülkemizde ki bir çok banka müslüman kişi ve kuruluşların değil hal böyleyken bu bankalara faizle para yatırmak doğrumudur değilmidir onu bilemiyorum ... kesinlikle faiz haram değil haram diyorsunuz ondan sonra yeşil semaye çıkıyor faizsiz kazanç adı altında halkı sömürüyor ihlas holdingi gördün işte faiz değilde ne yapacaksın dolar euro altın alıp yastık altına mı saklayacaksın Alıntı
Φ cemkaya Gönderi tarihi: 3 Ekim , 2005 Gönderi tarihi: 3 Ekim , 2005 hiç bir kimseye iftira atma aziz peygamber efendimiz faizin her türlüsünü yasaklamıştır sen faizle ihya olan bir ülke gördün mü? kuranı okuyup kendi kafana göre canının istediği şekilde yorum yapamazsın o zaman herkes istediği hükümü çıkarır (diğer muharref dinlerde olduğu gibi) ondan sonra allahın emri olmuş olmaz... senin benim lafım olur... bırak tefsirciliği işin ehilleri yapsın biliyorum kurallara uymak zoruna gidiyor ama sabret dayan canım.... hem peygamberin sözünden çıkıpta daha iyisini yapabilecek birini bulabilirsen getir bakalım... hem sen şu peygamber efendimizin ayı parmaklarıyla kestiği yeri nasa bulmuş. bunu açıkla bakallım.... hani bunlar hikayeydi kardeş bu kadar uzun ve dik krater olamaz... fizibiliteni yap cevap bekliyorum... Alıntı
Φ ceviz Gönderi tarihi: 3 Ekim , 2005 Gönderi tarihi: 3 Ekim , 2005 şu faiz olayı benimde kafamı karıştırıyor. buna yeni bir başlık açmak lazm bence. Alıntı
Φ kralx Gönderi tarihi: 3 Ekim , 2005 Gönderi tarihi: 3 Ekim , 2005 Aziz ekonomiye de mi soyundu... Yav Allah aşkına bana faizi savunma da git bir katili savun ondan iyi.. Hiç değilse katil bir kişiyi öldürüyor, faiz milletleri öldürüyor.. Madem faiz zararlı neden düşmesi için bütün çevreler beklenti içinde.. Neden faizler düştüğü zaman borsa yükseliyor... Ayrıca üretmeden tüketmeyimi savunuyorsun bana.. Zaten sizin gibi bir kafadan, böyle bir düşünce beklenir... Saygılar okuyanlara.. Alıntı
Φ kralx Gönderi tarihi: 4 Ekim , 2005 Gönderi tarihi: 4 Ekim , 2005 Sen ne diyorsun ya.. Ne yazdın şimdi oraya.. Anadınmı yazdığından birşey.. Bilirmisin kapitalizmi, sosyalizmi, liberalizmi, islamiyeti..?? Yoksa öylesinemi yazdın.. Hem sanane..benim nereye yazdığım... Bana faizimi öveceksin..?? Alıntı
Φ zaman Gönderi tarihi: 4 Ekim , 2005 Gönderi tarihi: 4 Ekim , 2005 konuyu dağıtmadan allahın varlığı ve yokluğu hakkında çelişkide olan kardeşlerim için hazırlanan bir yazı sunacağım... Yaşamın Kaynağı: SU Güneş Sistemi'ndeki diğer 63 gök cisminden hiçbirinde yaşamın temel şartı olan suyun bulunmadığını biliyor muydunuz? Oysa yeryüzünün büyük bölümü sularla kaplıdır. Okyanuslar ve denizler Dünya yüzeyinin toplam dörtte üçünü meydana getirir. Öte yandan karalarda da sayısız göl ve nehir vardır. Yüksek dağların zirvelerini kaplayan kar ise suyun donmuş halidir. Dünya'daki suyun önemli bir bölümü de gökyüzündedir; bulutların her birinde binlerce, bazen milyonlarca ton su bulunur. Bu suların bir kısmı da zaman zaman damlalar halinde yere iner, yani yağmur olur. Şu an solumakta olduğumuz havanın içinde de belirli miktarda su buharı vardır. Yağmurlar, denizler, nehirler, akarsular, okyanuslar, musluğu açtığınızda akan içilebilir su İnsanlar suyun varlığına o kadar alışıklardır ki, yeryüzünün büyük bölümünün sularla kaplı olmasının önemini belki de hiç düşünmezler. Oysa bilinen bütün gök cisimlerinin içinde yalnızca Dünya'da suyun bulunuyor olması, üstelik de bu suların içilebilir nitelikte olması yaşam için olmazsa olmaz bir durumdur. SUYUN ŞAŞIRTICI ÖZELLİKLERİ Suyun ısıyla ilgili (termal) özellikleri dünya üzerindeki canlı yaşamının sürekliliğinde büyük rol oynar. Bunlardan birkaç tanesini şöyle sıralayabiliriz: Bilinen tüm sıvılar, ısıları düştükçe büzüşür, hacim kaybederler. Hacim azalınca, yoğunluk artar ve böylece soğuk olan kısımlar daha ağır hale gelir. Bu yüzden, sıvı maddelerin katı halleri, sıvı hallerine göre daha ağırdır. Su ise, bilinen tüm sıvıların aksine, belirli bir ısıya (+4°C'ye) düşene kadar büzüşür, daha sonra birdenbire genleşmeye başlar. Donduğunda ise daha da genleşir. Bu nedenle suyun katı hali, sıvı halinden daha hafiftir. Buz, aslında "normal" fizik kurallarına göre suyun dibine batması gerekirken, su üstünde yüzer. Suyun bu özelliği dünya üzerindeki denizler açısından çok önemlidir. Bu özellik olmasa, yani buz suyun üzerinde yüzmese, dünya üzerindeki suyun çok büyük bir bölümü tamamen donacak, göllerde ve denizlerde hiçbir canlı kalmayacaktı Buz eridiğinde ya da su buharlaştığında, etraftan ısı çekilir. Bunun tersi gerçekleştiğinde ise, dışarıya ısı verilir. Bu, "gizli ısı" olarak bilinen bir kavramdır. Tüm sıvıların gizli ısıları vardır. Ancak suyun gizli ısısı, bilinen tüm sıvıların en yükseği sayılabilir. Ayrıca suyun "termal kapasitesi", yani suyun ısısını bir derece artırmak için gereken ısı miktarı, bilinen diğer sıvıların çok büyük bölümünden daha yüksektir Alıntı
Φ kralx Gönderi tarihi: 4 Ekim , 2005 Gönderi tarihi: 4 Ekim , 2005 Çok güzel bir bilgi vermişsin su hakkında.. Benim düşünceme göre.. Allah; Hayatın ikamesi için gereken bütün şartları en ince noktasına kadar yanılmadan ve şaşmadan yaratmıştır.. Ateiste göre ise: Doğa kendisi yaşama uygun bir ortam oluşturmuştur.. Hani doğanın aklı varya.. o bakımdan..!! Birde şunu merak ediyorum.. Başka gezegenlerde doğa neden düşünemiyor...)) Saygılar-Sevgiler.. Alıntı
Φ mistik Gönderi tarihi: 5 Ekim , 2005 Yazar Gönderi tarihi: 5 Ekim , 2005 su hakkında verdiğin bilgiler güzel şeyler. fakat doğadan tanrıya geçişi anlamış değilim. doğayı yaratanın doğa ya da tanrı olması arasındaki fark nedir? açıklar mısın? Alıntı
Φ zaman Gönderi tarihi: 5 Ekim , 2005 Gönderi tarihi: 5 Ekim , 2005 su hakkında verdiğin bilgiler güzel şeyler. fakat doğadan tanrıya geçişi anlamış değilim. doğayı yaratanın doğa ya da tanrı olması arasındaki fark nedir? açıklar mısın? DOĞA DEDİĞİMİZ BİR TAKIM VARLIKLAR ŞUURSUZ BİRER YAŞAM BİRİMLERİDİR. BİRİLERİ TARAFINDAN DÜZENLENDİĞİ BELLEDİR. ÖRNEGİN SU OLMAYINCA NASILDA HERYER ÇÖL OLUYOR DEĞİL Mİ? BİZ BU PLATFORMDA TARTIŞIYORUZ YAZILAR YAZIYORUZ DEĞİL Mİ AMA BU FORUMU KURAN BİR ADMİN VAR BİR SERVER VAR BUNU BİLİYORUZ DEĞİL Mİ İŞTE ALLAH DÜNYAYI VE HERŞEYİ YARATIP BİZİM ONA TEŞEKKÜR ETMEMİZİ İSTEMİŞTİR.. YOKSA BU KADAR TESADÜFÜN BİR ARAYA GELMESİ GİBİ BİR İHTİMAL YOKTUR BİLE.... Alıntı
Φ mistik Gönderi tarihi: 5 Ekim , 2005 Yazar Gönderi tarihi: 5 Ekim , 2005 evreni yaratan tanrı ile senin kafandaki tanrının aynı tanrı oldugunu nereden biliyorsun? Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.