Φ _asi_ Gönderi tarihi: 20 Kasım , 2009 Gönderi tarihi: 20 Kasım , 2009 ULAŞIM ESENBOĞA ULUSLARARASI HAVALİMANI Yeni Ankara Esenboğa Uluslararası Havalimanı Esenboğa Havalimanı (IATA: ESB, ICAO: LTAC) 1955 yılında kurulmuştur. Ankara şehir merkezine 28 kilometre uzaklıkta olup, ulaşım otobüs (havaş 10tl'ye, belediye otobüsü 3,40tl'ye) ve taksi (70-100 tl'ye) ile sağlanabilmektedir. (08.05.2009 itibarıyla) Uluslararası Havacılık Teşkilatı'nın yaptığı sınıflandırmaya göre CAT II niteliklerine sahiptir. Toplam 7.500.000 m²'lik kurulu alanı bulunan Hava Limanında 7.500m²'lik iç hatlar terminali ile 7.950 m2'lik dış hatlar terminali bulunmaktadır. Esenboğa Hava Limanında Kompozit Beton kaplamalı 3750x60 metre ve 3750x45 metre boyutlarında iki adet pist bulunmaktadır. Esenboğa Hava Limanında 1 adet VIP ve 1 adet CIP Salonu bulunmaktadır. Ayrıca "Yabancı Konuklar Köşkü" de Devlet Protokol Hizmetinde bulunmaktadır. Hem iç hem de dış hatlar terminal binalarının yapımı ve işletimi için özel sektöre olanak sağlanmıştır. Ekim 2004 ayında Yap İşlet Devret Modeli ile yapımına başlanılan İç ve dış hatlar terminal binasının inşaatı planlanan bitiş tarihinden bir yıl önce 16 Ekim 2006 tarihinde açılmışır. Yeni terminal binası ile Esenboğa Havalimanı Türkiye'nin en büyük 2. havaalanı olma özelliğini kazanmıştır. Terminalde klinik, eczane, maliye bürosu (yurtdışı çıkış harç pulu) ptt şubesi , garanti bankası şubesi, çeşitli bankalara ait atm ler ,fast food , cafeteryalar, gazete bayisi, hediyelik eşya, vs hizmetler vardır. Ulaşım kızılay gama iş merkezi önü, ankamall , aşti ulus akbank önü ulus havaş terminalinden saglanmaktadır. Yeni Terminalin projesini ESSA Proje Danışmanlık hazırlamıştır ve TAV inşaa etmiş ve işletmesini üstlenmiştir. Yeni iç ve dış hatlar terminal aşağıdaki özelliklere sahiptir. 168 bin m²'lik alan, 10 milyon yolcu/yıl kapasite, 18 adet yolcu köprüsü, 105 check-in kontuarı, 18 gidiş 18 geliş olarak 36 pasaport kontuarı, 123.000 m²'lik alan üzerinde 4.000 araç park kapasiteli kapalı otopark Alıntı
Φ _asi_ Gönderi tarihi: 20 Kasım , 2009 Yazar Gönderi tarihi: 20 Kasım , 2009 ELEKTRİK GAZ OTOBÜS GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Elektrik Gaz Otobüs Genel Müdürlüğü Ankara'da Doğalgaz ve Ulaşım hizmetlerini veren belediye kuruluşudur. Kurum Tarihi EGO 22 Ocak 1930 tarihinde Bakanlar Kurulu kararı ile kurulmuştur.1935 yılında Rusya'dan alınan 100 araçlar toplu taşıma hizmetine başlanmıştır. 1997 yılında 400 Öta(Yeşil Otobüs) ve 100 Çift Katlı Halk Otobüsü hizmete verilmiştir. 1999 yılında 197 solo, 70 körüklü toplam 267 adet Euro2 standartlarında Mercedes otobüs alınmıştır. 2001 yılında ücret toplama sistemi entegre edilmiştir. 2005 yılında 400 doğalgazlı, 50 dizel otobüs alımına karar verilmiş 25 hediye otobüs alınmış, hediye araçlardan 5'i belediyeye, 20'si Ego'ya devrolunmuştur. 2007 yılında alınan araçların tamamı teslim alınmıştır. 2007 yılında seferden kaldırılan yeşil ve çift katlı otobüslerin yerine aynı sayıda ve sıklıkta EGO otobüsü konulmuştur. 2007 yılında Yenikent'e seferler başlamıştır. 2007 yılında Kazan'da seferlere başlamıştır. 2008 yılında 90 adet doğalgazlı otobüs alınmıştır. 2008 yılında Esenboğa Havalimanını Otobüs hattı konulmuştur. 2008 Mart ayında 500 yeni doğalgazlı otobüs ihalesi yapılmıştır. 2008 Kasım ayında 500 yeni doğalgazlı klimalı otobüslerin ilk partisi(50 adet) teslim edilmiştir. EGO bugün 1640 otobüsüyle, 5 bölgede, 40'tan fazla hareket noktası ile, 300'den fazla hatta Ankara'lılara ulaşım hizmeti veriyor. Alıntı
Φ _asi_ Gönderi tarihi: 20 Kasım , 2009 Yazar Gönderi tarihi: 20 Kasım , 2009 HIZLI TREN TCDD 2003 yılında hızlı tren hatları döşemeye başladı. İlk hat, toplam uzunluğunun 533 km. olması öngörülen İstanbul-Eskişehir-Ankara hattıdır. Bu hattın yapımı tamamlandığında, 6-7 saatlik Ankara-İstanbul yolculuğunu 3 saat, 10 dakikaya düşürmesi bekleniyor. Hattın şu anda kullanımda olan Ankara-Eskişehir kısmı 245 km.'den oluşmaktadır ve yolculuk süresi 65 dakikadır. Deneme seferleri 23 Nisan, 2007, ticari seferler 13 Mayıs, 2009'da başlamıştır. Hattın Eskişehir-İstanbul kısmının 2009'da tamamlanması öngörülmüştür. 2012'de de hat Marmaray ile bağlanınca, dünyanın ilk kıtalar arası günlük tren seferleri gerçekleşmiş olacaktır. TCDD tren hatları: Hizmette olan, henüz yapım aşamasında olan ve yapılması planlanan hızlı tren hatları. Hızlı tren hatları 212 km.'lik Polatlı-Konya hattının yapımı Ağustos 2006'da başladı. Bu hat tamamlandığında, şu anda (arada doğrudan bir hat olmaması dolayısıyla) 10 saat 30 dakika olan Ankara-Konya yolculuk süresini 70 dakikaya düşürmesi öngörülmüştür. Ankara'dan Konya'ya uzanan hattın uzunluğu 306 km olacaktır. Hattın 96 km.'lik bölümü yapımı tamamlanmış ve şu anda kullanılan Ankara-Polatlı-Eskişehir'dır. Şubat 2009'da 293 km.'lik Yerköy-Sivas hattının yapımına başlandı. Bu hat da 442 km.'lik Ankara - Yozgat - Sivas hattının bir kısmını oluşturuyor. 174 km.'lik Ankara-Yerköy hattı projesi minimum hızın saatte 250 km. olması için henüz planlama aşamasındadır, acak kısa bir süre sonra yapımının başlanması beklenmektedir. Bunların dışında, planlanan diğer hızlı tren hatları: Ankara - Afyon - Uşak - İzmir (Kocahacılı'da Ankara-Konya hattından çatallanacak) Ankara - Kayseri (Yerköy'de Ankara-Sivas line hattından çatallanacak) Istanbul - Bursa (Osmaneli'de Ankara-İstanbul hattından çatallanacak) Ankara - Bursa (İnönü'de Ankara-İstanbul hattından çatallanacak) Istanbul - Edirne - Kapıkule (Bulgaristan sınırı) Konya - Mersin - Tarsus - Adana Eskişehir - Afyon - Antalya Sivas - Erzincan - Erzurum - Kars TCDD HT65000. İspanyol CAF'dan satın alınan tren takımları Hızlı tren takımları Ticari hızlı trenlerin bu hatlarda 250-300 km. hız yapabilmesi beklenmektedir İlk on TCDD HT65000 hızlı tren takımı İspanya'dan, CAF'dan satın alınmıştır. Bu setlerin azami hızları 260 km/s.'dir. Bunların yanısıra Eskişehir - Ankara hattında test amaçlı kullanılmak üzere İtalya'dan iki adet ETR 500 tren takımı kiralanmıştır; bunların da da azami hızları 300 km/s.'dir.[2] Test sürüşleri sırasında ETR 500 Y2'ler 303 km/h. hız yaparak yeni bir Türkiye rekoru oluşturmuşlardır. Yeni tren takımlarının yapımı için Güney Koreli ROTEM ve TÜRVASAŞ ortaklaşa Adapazarı'nda 2007 yılında bir fabrika kurmuştur. Bu fabrika 352.4 km/s hız yapabilen HSR-350x ve KTX-II tren takımları üretimi için 2008 yılında lisans almıştır. Ankara-Eskişehir hattında kullanılan takımlarda klima, video, TV ve müzik yayın sistemi mevcuttur. Tren, engellilerin rahat bir şekilde seyahat edebilecekleri şekilde tasarlanmıştır. Hızlı trende, vakumlu tuvalet de bulunmaktadır. Alıntı
Φ _asi_ Gönderi tarihi: 20 Kasım , 2009 Yazar Gönderi tarihi: 20 Kasım , 2009 ETİMESGUT HAVAALANI Etimesgut Havaalanı Ankara'nın 10 km batısında orta büyüklükte bir hava alanıdır. Türk Hava Kurumu ve Türk Hava Kuvvetleri tarafından ortaklaşa kullanılır. Uluslararası Savunma Endüstri Fuarı (IDEF) ve sivil havacılık fuarları (Airshow) bazı yıllar burada olur. Havaalanında iki doğu-batı doğrultulu pisti var. Alanın kuzey kısmı (O-20 otoyolunun dibinde) askeriyeye aittir. Güney kısmı Türk Havacılık Kurumu tarafından kullanılır, iki pistten kısa olanı buradadır. Meydanın kuzey doğusunda halka açık Ankara Hava Müzesi bulunur. 11. Hava Ulaştırma Ana Üs Komutanlığı Etimesgut Havaalanı'nda Hava Kuvvetleri Kurmay Başkanlığına doğrudan bağlı ulaştırma birliği olan 11. Hava Ulaştırma Ana Üs Komutanlığı konuşlanmıştır. Burada Hava Kuvvetlerinin bakım ve taşıma birlikleri bulunur. Bunlar 211. Filo ("Gezgin") ve 212. Özel Filo ("Doğan") olarak adlandırılır. Filoların sahip oldukları uçuş araçları şunlardır: 211. Filo ("Gezgin"): CASA CN235M-100 (kargo ve ambülans) ve CASA CN235EW (elektronik istihbarat/sinyal istihbarat). 212. Özel Filo ("Doğan"): Cessna Ce550, Cessna Ce650, Bell UH-1H, Gulfstream IV ve CASA CN235M-100. Türk Hava Kurumu Türk Hava Kurumu'na bağlı Etimesgut Türkkuşu Eğitim Merkezi 1935 yılında kurulmuştur, burada uçuş eğitim dersleri veren okullar, bakım ve ikmal tesisleri ve yer destek birimleri yer almaktadır.Türk Hava kurumu şu uçaklara sahiptir:Antonov An-2, Cessna CeU206, Dornier Do28, Norman NAC6, PZL-Mielec M18 ve PZL-104 Etimesgut Havaalanı, Türk Hava Kurumu tarafından işletilir. Etimesgut Havaalanı'nın bir pisti, yapılan bir protokolle sadece Türk Hava Kurumunun kullanımına açılmıştır. Havaalanı Daimî Hava Hudut kapısı statüsündedir. İmar sınırlaması 2000 yılı başlarında, Millî Savunma Bakanlığı tarafından belediyelere gönderilen bir yazıyla Güvercinlik ve Etimesgut Havaalanları mania planları gündeme getirilmiş ve büyük bir karmaşaya sebep olarak Çankaya, Yenimahalle ve Etimesgut Belediyelerinde yapılaşmalar durdurulmuştur. Birbirine çok yakın olan bu iki havaalanından Güvercinlik havaalanının denizden yüksekliği (925 m) en yüksek olduğu için, bölgedeki binaların yüksekliğinin deniz seviyesinden 925 metreden yüksek olmayacağı belirlenmiştir.Bu yasaklama nedeniyle civarda yapılması planlanan bazı büyük inşaat projeleri iptal olmuştur. Alıntı
Φ _asi_ Gönderi tarihi: 20 Kasım , 2009 Yazar Gönderi tarihi: 20 Kasım , 2009 ANKARA GARI Ankara Garı', TCDD'nin Ankara merkez tren istasyonudur. Mimarı Şekip Akalın'dır. İnşaatı 4 Mart 1935 tarihinde başlamış ve 30 Ekim 1937 tarihine dek sürmüştür. Türkiye Cumhuriyeti Başkent'inin erken yıllarına ait yapıtlardan birisidir. Günümüzde hâlen TCDD'nin Ankara ana istasyonu olarak kullanılmaktadır. Gar binası içerisinde Atatürk Konutu ve Demiryolları Müzesi, Ankara Açık Hava Buharlı Lokomotif Müzesi, Demiryolu Müzesi ve Sanat Galerisi gibi unsurlar yer almaktadır. Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.