Φ pcked Gönderi tarihi: 20 Nisan , 2009 Gönderi tarihi: 20 Nisan , 2009 aslında din ile inanç düşüncesine bakılınca çok mantıklı bir bakış olmalı bu. put nedir bir madde değilmi,özünde nedir alemler ve tek olan allah düşünüldüğünde,insanlar gibi,ve her canılı ve bize göre cansız gibi hepsi allahın varlığıdır.yani din ile inançlı kim diyebilirki gördüğü ,herhangi bir maddede allah yok diye.sonuçta özüne bakınca atom parçaları değilmi,alemdeki herşey gibi,sonra biz bilinen bilinmeyen tüm alemi içindekileri,geriye aldıkmı en son herşey kimin içine girer,allahın değilmi. öyleyse kendi dönemlerinde çamurdan kendi yaptıkları heykellere,veya bir buzağı kafasına bakarak el açan o buzağın kafasının kesildiğini,o çamurun insan eliyle yoğurulup heykel haline getirildiğini biliyordu,madem herşey allahın parçası ondan ,asıl tapılan heykel değilde, heykele verlilen mana değilmidir. yani allah derken göğe bakan göğe el açan insan ,bulutlara,veya güneşe,veya göğün kendisinemi allah diyor_? hayır.demekki mana veriyor sadece .bu heykelin heykel olduğunu biliyor,güneşin güneş olduğunu,suyun su olduğunu,hayvan kafasının hayvan kafası olduğunu,biliyor.heykeli yere atınca kırılacağınıda biliyor.ama hepsinin allahtan olduğunu,allahtan var olduğunuda biliyor.demekki ne tür puta tapan olursa olsun aslında onlerda hepsi allaha tapıyordu diyebilirmiyiz. din kendilerine gelmeden önce allahın kendilerinden ne istedikelrini bilmediklerinden olsa gerek,insanların allaha yine insan kurban kesmeleri ,yaratan mutlaka bizden birşey istiyor sorusuna cevap bulamadığından ,ve zaten cevabının anlaşılabilir şekilde gelmemesinden dolayı,cevabı kendielri yaratmış.ve o cehaldet içinde yine insanı kurban vermiştir diyebilirmiyiz. aslında şunu söylüyorumki yaratan inancı hiç eksik olmamış,sadece farklı yönlerden aynı yaratıcıya inanılmış,kimi güneşe mana katarak ,özünde yaratan olduğundan,kimi heykele mana katarak özünde yaratan olduğundan inanmış. böyle düşününce insan kendine bile el açarak yaptığı ,kendiside allahtan bir parça olduğundan yine yaratana dua ediyor gibi bir anlam çıkıyorki.bu bakış açısı çok ince bir çizgi,kendine allah demek gibide anlaşılabilir farklı bakışla,sonuçta herşey özünde, allahtan paraça olduğundan, allahın varlığından nufus ettiğinden, yine allaha tapmak anlamında farklı bir bakışla gelebilir. Alıntı
Φ pcked Gönderi tarihi: 20 Nisan , 2009 Yazar Gönderi tarihi: 20 Nisan , 2009 Göklerde ve yerde olan herşey Allah'ı tesbih eder. Mülk O'nundur ve hamd O'nadır. Ve O, herşeye Kaadir'dir (gücü yetendir). neye dönersen dön,neye bakarsan bak,sonuçta,özünde herşey allahtandır.dolayısıyla döndüğünede,baktığınada ettiğin dua allahadır. Alıntı
Φ delifırtına Gönderi tarihi: 20 Nisan , 2009 Gönderi tarihi: 20 Nisan , 2009 Evet herşeyin özünde Allah var...Ama sevmekle tapmak eş anlamlı değil. Yani;herşeyi yaradandan ötürü sevmek farklı,tapmak farklı! Alıntı
Φ Dayı Gönderi tarihi: 20 Nisan , 2009 Gönderi tarihi: 20 Nisan , 2009 pcked.. Bulunduğun alem sıfatlar alemidir..gördüğün her şey ''O''nun latif olan İlminin kesifleşmiş halidir..elle tutulur gözle görülür incelenip anlaşılabilir halidir..İlmiyle ihatası altına almıştır her şeyi.. Önce peygamberi bulacaksın..sonra Allahı..en sonundada İNSAN,ı..çünki Allah ve Peygamberlerinin tek derdi İNSAN.. Samimi,içten gelerek yazdığın için okuyorum yazdıklarını..ve bu yüzden takiptesin..ona göre.. 1 Alıntı
Φ zoydak Gönderi tarihi: 7 Mayıs , 2009 Gönderi tarihi: 7 Mayıs , 2009 aslında din ile inanç düşüncesine bakılınca çok mantıklı bir bakış olmalı bu.. . . olduğundan, allahın varlığından nufus ettiğinden, yine allaha tapmak anlamında farklı bir bakışla gelebilir. evet anlattığınız inanç kavramı;ama eksikliği olan inanç .inandırma bir bakıma özgürlük yani bağsettiğim inanma olgusu insanlık tarihinde yaptırımsalolarak bireylere sunulmuş kavram dikkatle bakarsanız,tarihin yazılışına görüceksiniz. Alıntı
Φ dünyahepimizin Gönderi tarihi: 7 Mayıs , 2009 Gönderi tarihi: 7 Mayıs , 2009 Putlara tapan tapana tapiyordu ve Allah ile yeni bir din kurmaya calisiyordu. Alıntı
Φ karmaşa Gönderi tarihi: 20 Ağustos , 2009 Gönderi tarihi: 20 Ağustos , 2009 şimdik kardeşlerim tapmak dediğimiz şeyin içine ibadet girer hani putların önünde secde ederler bu ibadetin bir türüdür sana inandım seni Rabbim kabul etdim demekdir biz Kalu bela da verdiğimiz söz neydi yalnız sana ibadet eder senden yardım isteriz o halde bu putlardan yardım istemek ibadet etmek sizce nekadar doğrudur?kendi elinde hamurunu yoğurp şekil verdiğin sonra ackınca yediğin şey ilah olabilirmi?o put kendine hayrı yokdur vursan dökülür kırılır evini yıksan bişey yapamaz ama Ebabil kuşu vakasında kabeyi yıkmaya çalışan Gayr-i müslimler'in sonu nedir başının içinden kızgın taş girip ayağından çıkmasıdır o halde kendi evini koruyamıyan kendini koruyamıyan bir varlıkdan nasıl yardım beklersiniz nasıl ona taparsınız?ona taparken Allah'ı bir kenera itmiş oluyosun çünkü ona taomıyıp ona ihanet edip itiyosun.Peki sen hanımını başka bir kandın'la aldatsan o seni affedermi boşar seni ama pişman olup Allah'a dua edip şehadet getirirsen Allah seni affeder ancak o putlar yapıldığı madde helva dan yapılsın kil den yapılsın çamurdan yapılsın neyle yapılıyosa ilah edildiği için Allah'ın huzurunda titrer ve ilah eden kişiye lanet eder beni ne durumlara sokdun diye ancak Allah o kil'i çamur'u vs. suçlamaz senin yüzünden oldu die anlıyacağınız bişeye tapmak demek Allah ın yaratdığı cansız bir varlığa tapmak demek Allah'a şirk koşmakdır onu başka maddelerden daha aşağı görmek demekdir bırakın bir tutmayı daha aşağı görmek demekdir Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.