Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Photoshopu tanimaya varmisiniz


wherthus

Önerilen İletiler

Bu yazimda alttaki basliklar hakkinda bilgi edinebileceksiniz

 

..Seçim Aracý ve Özellikleri

..Rectangular Marquee Tool

..Eliptical Marquee Tool

..Single Row Marquee Tool

..Single Column Marquee Tool

..Crop Tool

 

 

SEÇiM ARACI ve ÖZELLiKLERi

 

Marquee Tool’un (seçim aracý) kýsa yok tuþu M.Bu islevi büyük aracimiz,Dijital grafik iþleme programlarýyla birlikte doðmuþtur.Gerçek hayatta,tablo yaparken,desen çizerken bu gibi araca hiçbir þekilde ihtiyaç duymamaktayiz.iþlevi çok basit.belirli bir bölgeyi iþaretlemenizi ve iþaretli olduðu sürece hangi iþlemi yaparsýnýz yapýn bu sadece bu bölgeye etki etmesini saðlamaktadýr.Resim sanatýyla uðraþanlar özel püskürtme yöntemi ile çalýþmayý duymuþlardýr.Bu çalýþmada bazý bölgeler kaðýt ile kapatýlýr ve sadece açým olan bölgelere püsküren boyanýn eskimesini saðlanýr veya yaðlý boya tablolarda çalýþýrken paftamýzýn 4 kenarýnýn en dýþýna sökülebilecek þekilde 2-3 cm’lik çerçeve yapýþtýrýlýr.Tablo üzerine son fýrçe darbesi konulduktan ve eser dinlendirildikten sonra bu yapýþtýrýlan kaðýt sökülür ve altýnda boyanmayan alan temiz bir þekilde görülür.Be kenarlara da paspartü denir. Gördüðünüz gibi geröek hayatta bir veya iki iþlemde böyle bir araca ihtiyaç duymaktayýz.Lakin bu araç Photoshop’un en can alýcý özelliklerinden biridir.Kýsa bir giriþtem sonra aracýmýzý açýklayalým.

 

1.Rectangular Marquee Tool:Dikdörtgensel seçim aracý

2.Elliptical Marquee Tool:Eliptik seçim aracý

3.Single Row Marquee Tool:Tek piksellik satýr seçim aracý.

4.Single Column Marquee Tool:Tek piksellik sütun seçim aracý

5.Crop Tool:Kes çýkar aracý

 

Rectangular Marquee Tool: Aracýmýzý seçtikten sonra resmimizin üzerine geliyoruz ve faremzin sol tuþuna basýlý tutuyoruz,bu andan itibaren faremizin yerini deðiþtirerek(sol fare tuþumuz hala basýlý) seçim alanýmýzýn diðer sýnýr köþesini belirliyoruz.Faremizin sol tuþunu býraktýðýmýzda bir kutu çizdiðimizi ve bu kutunun kenarlarýnýn seçim alaný olduðunu belirtici hareketli aktif bir çerçeve oldupunu görüyoruz.Tüm Photoshop seçim elemanlarýnda olduðý gibi bu kapalý þeklimizin iç bölgesi iþaretlenmniþ ve iþlemlerimizin etki edeceði alandýr.Dýþ bölgesine ise hiçbir þekilde bir iþlem uygulamamýz mümkün deðildir.

 

Elliptical Marquee Tool: Çalýþma mantýðý ayný “Rectangular Marquee Tool” gibidir.Ancak yarattýðý seçim alaný elipsel bir alan olur.

 

Single Row Marquee Tool: Çalýþma mantýðý ilk iki seçim biçiminden farklý olarak bu araç farenizin sol tuþuna tek týklama ve býrakma yöntemi ile çalýþýr.Tuþa basýp sürüklemeniz sadece seçim alanýnýn yerinin ince ayarýný yapmanýzý saðlayacaktýr þeklinde düþünmek yanlýþ olmayacaktýr.Týklýyorsunuz ve tuþu býraktýðýnýzda dokunduðunuz tek pikselin bulunduðu satýr komple boydan boya seçecektir.Bu özellik bize web grafikleri veya hassas çizimler yapmamýz gerektiði zamanlarda tek satýr seçmemizi saðlayacaktýr.Bu yardýmcý Photoshop’a özgü bir elemandýr.

 

Single Column Marguee Tool: Çalýþma mantýðý “Single Row MargueeTool” ile aynýdýr.Tek týklama sistemiyle çalýþýr ancak bu sefer satýr yerine tek piksellik bir sütunu komple seçer.Bu yardýmcý Photoshop2a özgü bir elemandýr.

 

Crop Tool: ”Rectangular Marguee Tool “ mantýðý ile bir dikdörtgensel bölge çizilir.Çizimin hemen ardýndan seçili alanýn köþelerinde ve kenarlarýnda birer tane kutucuk oluþmasý dikkatinizi çekecektir.Köþelerdeki kutular ile seçim alanýnýn yatayla yaptýðý açý saat yönünde veya saat yönünün tersine deðiþtirilebilir.Kenarlardaki kutucuklarla ise kutunun boyutu deðiþtirilebilir.Minik kutunun üzerine geldiðinizde fare imlecinin deðiþtiðini farkedeceksiniz.Týkla ve imlecin yerini deðiþtir yöntemi ile deðiþiklik yapýldðýný farkedeceksiniz.Ancak bu araçta daha önceden karþýlaþmadýðýmýz bir eleman çýktý karþýmýza.Çizdiðiniz dikdörtgensel bölgenin merkezine dikkatlice baktýðýnýzda bir simge görürsünüz.Bu merkez nokta Photoshop’ta bir çok araçta belirecektir.Amacý bölgenin merkezini size belirtmektir.Bu noktanýn üzerine gelip týkladýðýnýzda ve onu baþka bir yere taþýnýðýnýzda çizdiðiniz cismin aðýrlýk merkezini taþýmýþ olrsunuz ve yapacaðýnýz açý deðiþiklikleri merkez bu nokta olmak üzere cisimlere etki edecektir

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

..Seçim Araçlarý Nerede Ýþime Yarar?

..Eliptik Seçim Aracý ve Özellikleri

..Extra Seçim Elemanlarý

..Seçili Alan Bilgisini Saklamak

 

 

SEÇÝM ARAÇLARI NEREDE ÝÞÝME YARAR

 

Web sitenizde basit bir tuþ oluþturmaktan tutun siyah-beyaz fotoðraflarý renklendirmeye ,yeni þekiller tasarlamaya kadar pek çok alanda iþimize yarayacaktýr.

Seçim aracýmýzla dikdörtgen seçim yaptýk.peki ya kare veya daire eni boyuna eþit þekillerde seçimler nasýl yapabilirsiniz?Ýþte bu noktada seçim aracýmýza “Marquee Tool”a ait option penceresini incelememiz gerekiyor.”Window” menüsünden “show options” seçeneðini seçerek ayarlar penceresini görüntüleyebilirsiniz.Standart bir Photoshop 5 veya 5.5’de ayarlar penceresi “Navigator” penceresinin arkasýndadýr.”Navigator” penceresi çiziminize yaklaþmak”Zoom in”, uzaklaþmak “Zoom out” veya çizim üzerinde gezinmek “Pan” amacýyla kullanýlan birimdir.Araç çubuðumuzdan Dikdörtgensel Seçim aracýmýzý “Rectangular Marquee Tool” seçiyoruz ve karþýmýza gelen ayarlar “Option” penceresini incelemeye baþlýyoruz.

Feather:Sözlük anlamý “kuþ tüyü”’dür.Hangi nedenden dolayý bu araca kuþ tüyü denmesinin nedenine gelince;saçlarýmýza bakýn veya bir kuþ tüyüne...Tüy köklerinin veya saç köklerinin gövdeye baðlandýðý bölgede yoðunluk çok fazladýr ancak uçlara gidildikçe seyrekleþir.Ýþte bu yoðunluk farklýlýðýný andýrdýðý için bu araca “Feather” denmiþtir.Girdiðimiz deðer en fazla yoðun nokta ile en az yoðun nokta arasýndaki piksel sayýsýdýr.

Style:Seçim aracýmýzýn seçim mekanizmasýný deðiþtiren özelliktir.Üç farklý çeþidi vardýr.

 

1-Normal:Sýradan seçim tarzý.Þu ana kadar hep bu yöntemi kullandýk

 

2-Constrained Aspect Ratio:Bu seçenekte sizden iki deðer girmeniz istenir.Birinci deðer geniþlik(width). Ýkinci deðer ise yüksekliktir(height).Ancak bu bir ölçü birimi deðil orandýr.Örneðin 100x100 þeklindeki bir kutunun oraný 100/100’den (width/height) 1’dir veya 800x600’lük bir grafiðin oraný 800/600’den 1.333333333333333 þeklindedir.Yapacaðýnýz seçimin yüksekliðinin geniþliðine oranýný buradan belirleyebilirsiniz.

 

3-Fixed Size:Bu seçenekte de sizden iki deðer girmeniz istenir.Ancak bu deðerler bu defa oran deðil boyuttur.Örneðin 100x100 boyutlarýnda bir kutu çizmek istiyorsanýz eðer bu deðerler width=100, height=100 þeklinde girmeniz gerekmektedir.Deðerleri arzu ettiðiniz gibi ayarladýktan sonra çizim ekranýnýza farenizin sol tuþu ile tek týk yapmanýz yeterlidir.Týkladýðýnýz piksel seçim kutunuzun sol üst köþesi olacak þekilde yerleþtirilecektir.Ancak siz 100x100’lük seçme kutunuzu çizim bölgenizin sað sýnýrýna 80 piksel ve alt sýnýrýna örneðin 90 piksel kala olacak þekilde týkladýysanýz Photoshop imlecinizin nerde olduðuna bakmaksýzýn seçim bitiþtirilecektir.Lütfen uygulama yapýn ve 5 uzun cümlenin aslýnda ne kadar basit bir olayý anlattýðýna þahit olun.

 

ELÝPTÝK SEÇÝM ARACI ve ÖZELLÝKLERÝDikdörtgensel seçim aracýndan farklý olarak Anti-aliasing isimli bir özelliðe rastlýyoruz.Bu özellik nedir inceleyelim.

 

Anti-Aliasing Kavramý:Bilgisayar tarihinde 16 renkten 256 renge geçiþ ile doðmuþ bir özelliktir.Tek piksellik çizgiler bir açý kazandýðýnda veya bir eðride oluþan rahatsýz edici çýkýntýlarýn çizgi renginden daha açýk bir renk ile yumuþatýlmasý ve boþluklarýn zemin rengindendaha koyu bir renkle doldurulmasýdýr.Anack bu iþlem mm bazýnda yapýldýðý için, çok yakýnlaþtýrýlmadýkça (zoom in)farkedilmez .

 

PEKÝ AMA NE ÝÞÝME YARAYACAK

Yýllar önce 16 renkli grafik kartlarýmýz ile çizim yaparken koyduðumuz her piksel önemliydi.Anti-aliasing diye bir özellik yoktu.Özellikle 2 renkli modlarda çalýþma yapanlar bilirler.Gerçektende çok hoþ grafiklere rastlayabiliyorduk maksimum 2 renk kullanýlmasýna raðmen Uzun yýllar geçti ve kullanýlabilir renk sayýmýz arttý.

Ancak tasarýmcýlar bu zamanlarý unutmayarak nostalji amacýyla þu an tüm dünyada “piksel design” diye adlandýrýlan piksel tasarým sistemini tekrar yaygýnlaþtýrdýlar.Bu tasarým þu an yazýmýz konusu olmamasý nedeniyle açýklanmayacaktýr.Size vereceðim birkaç linki inceleyerek piksel tasarým örneklerini görebilirsiniz.

 

http://www.k10k.net ,

http://www.turkcell.com.tr ,

http://www.dexign.net .

 

Bu nostalji modasýnýn dýþýnda birde cep telefonlarýnýn ekranlarýndaki logolar ile gündeme geldi.Bu logolar 2 renkli olmalarý ve piksel tasarým tarzý ile olmalarý nedeniyle anti-aliasing kullanýlmaksýzýn çizilmektedir.

 

EKSTRA SEÇÝM ELEMANLARI

Shift Tuþu:Herhangi bir seçim aracý ile bir seçim yaptýðýnýzý varsayalýmBu seçili alana yeni bir seçim alaný EKLEMEK için Shift Tuþu ile ikinci seçim iþlemini yapýn

 

CTRL Tuþu:Herhengi bir bölge sçili iken CTRL tuþuna basýlý tuttuðumuzda fare imlecimizin deðiþtiðini farkedeceksiniz.Eðer bu halde seçili alanýn iç bölgesine týklayýp sürüklerseniz o bölgeyi kesmiþ ve taþýmýþ olursunuz,eðer seçili alanýn dýþýnda týklayýp sürüklerseniz cismi kesmeden tüm katmaný komple taþýmýþ olursunuz.Kýsaca özetlememiz gerekirse CTRL tuþu TAÞIMA iþlemlerinde kullanýlmaktadýr.

 

ALT Tuþu:Bu tuþ SHIFT TUÞU ile ters iþlevlere sahiptir.SHIFT ekleme ALT ise çýkarma iþlemi iþlemi yapar.Örneðimizde bir dikdörtgenden bir elips çýkartýlmýþ ve içi boyanmýþtýr.Dikkat edilmesi gereken tek husu bahsettiðimiz”ALT tuþu klavyenin sol tarafýnda bulunandýr.Kesinlikle ALT Gr ile karýþtýrýlmamalýdýr.

PSD FORMATINI KULLANARAK SEÇÝLÝ ALAN BÝLGÝSÝNÝ SAKLAYABÝLÝR MÝYÝM?

Evet bu mümkün.Seçimi yaptýktan sonra “select” menüsünden “save selection” seçeneðinizi seçin.Böylece PSD dosyanýzýn içine seçili alan bilgisi de eklenecektir ve dökümaný bir sonraki yükleyiþinizde “select” menüzünden “load selection” seçeneði ile geri çaðýrmanýz mümkün olacaktýr.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

..Effects

..Drop Shadow

..Inner Shadow

..Outer Glow

..Inner Glow

..Bevel and Emboss

..Color Fill

..Seçim Ýþlemi ve Biçimlendirmeler

..Transform/...

..Free Transform

 

Inner Shadow:Layer menüsü efffects seçeneði altýndadýr. Drop Shadow’un aksine bu efket cismimizin daha uzakta gömülü gibi görünmesini saðlar. Lütfen sizde deneyerek ikisinin arasýndaki farký anlayýn.

 

Outer Glow:Cismimizin etrafýna neon ýþýklarýný andýracak bir aydýnlanma kazandýrmak için kullanýlýr.Opacity,Blur ve Intensity ayarlarý gölgeleme iþlemleri ile aynýçalýþýr; bu nedenle tekrar açýklamýyorum.Efekti aktif hale getirmek için “Apply” kutusunu iþaretlemeyi unutmayýn.

 

Inner Glow:Neon tarzý aydýnlanmayý cismin içine uygulanmasýný saðlar.Çalýþma mantýðý ve ayarlarý önceki efektlerimiz ile yanýdýr.Sadece en altta "Center” ve “Edge” olmak üzere iki ayar görmekteyiz.”Center”, aydýnlanmayý cismin ortasýnda dýþarý doðru , “Edge” ise kenarlardan ortaya doðru uygulamayý saðlar.

 

Bevel and Emboss: Bu efekt aydýnlatma ve karartmayý kullanarak

cismimizin kabarýk ve kabarýk ve zemine gömülü. Zeminden yukarý þiþkin görünmesi gibi çeþitli görüntüler üretiyor.Özellikleri öncekiler ile ayný.Ancak birkaç ufak farklýlým var bunlarý da ezberlemeniz gerekmiyor.Her seferinde deneme yanýlma ile elde etmek istediðiniz görüntüleri yakalayabilirsiniz.”Highlight”bölümü cismin aydýnlýk bölümünün özelliklerii “Shadow” bölümü de tahmin edeceðiniz gibi karanlýk bölümün özelliklerini belirlemenizi saðlamaktadýr.”up” seçeneði ile ýþýk kaynaðýmýzý sol üste, “down” seçeneði ise sað alta alýr.

 

Color Fill:Bu efekti uyguladýðýnýz cismin rengini deðiþtirmenizi saðlar.Sistem þöyle çalýþýyor.Uyguladýðýnýz cismin aynýsýnda bir cisim daha yaratýr.Bunu bir üstte olmak üzere yeni bir katmana alýr.Verdiðiniz þeffaflýk ve katman efektini de birleþtirerek tek katmana indirmiþ þekilde size sunar.Sonuç tek katmandýr.

 

SEÇÝM ÝÞLEMÝ VE BÝÇÝMLENDÝRMELER

Bu bölümün amacýný anlatmak için biçimlendirmeden ne kastetdiðimizi anlatalým.Bir cismin, boyutlarýný deðiþtirme;yatayla yaptýðý açýyý deðiþtirme;eðme;bükme; þeklini deðiþtirme;perspektif kazandýrma;çevirme gibi iþlemler...

Bu iþlemleri þeffaf bir katmandaki bir cisme veya bir yazýya ve þeffaf olmayan bir katmana uygulayabiliriz.Aracýmýz ”Edit” menüsünde “Free Transform” veya “Transform” olarak geçiyor.Hemen “Transform”un alt baþlýklarýný sýralayalým.

 

Transform/Scale:Seçili alanýn ,Textin veya seçili bir bölge yoksa tüm katmanýn en, boy ölçülerini deðiþtirmeye yarar.Sað ve sol kenarlardaki küçük kutular ile yaptýðýmýz boyut deðiþiklikleri enine; üst ve alt kenarlardaki küçük kutular ile yapýlan boyut deðiþikliði de boyuna deðiþiklik yapýlmasýný saðlar.Köþelerden yapýlan deðþiklik ise her iki doðrultuda cismin eb ve boyunu deðiþtirmenizi saðlar

 

Transform/Rotate:Seçili alanýn.Textin veya seöili bir bölge yoksa tüm katmanýn yatayla yaptýðý açýyý deðiþtirmenizi saðlar.

 

Transform/Skew:Seçili alanýn,Textin veya seçili bir bölge yoksa tüm katmanýn biçimini deðiþtirmenizi saðlar.Birbirinden baðýmsýz köþelerden çekiþtirerek uygulanýr.Dikkat edilmesi gereken tek nokta, bu araç diðer transfom araçlarýndan farklý olarak “render” edilmemiþ “textlere” uygulanamamaktadýr.

 

Transform/Perspective:Seçili alana, Texte veya seçili bir bölge yoksa tüm katmana perspektif kazandýran bir araçtýr.Bu aracýn kullanýlmasýndansa “Distort” aracýnýn kullanýlmasý daha doðal görüntüler elde etmenizi saðlar.

 

Transform/Rotate 180:Seçili alanýn,Textin veya seçili bir bölge yoksa tüm katmanýn yatayla yaptýðý açýyý 180 derce deðiþtirir.

 

Transform/Rotate 90CW:Seçili alanýn,Textin veyaa seçili bir alan yoksa tüm katmanýn yatayla yaptýðý açýyý 90 derece saat yönünde deðiþtirir.(CW:Clockwise-saat yönünde)

 

Transform/Rotate 90CCW:Seçili alanýn,Textin veyaa seçili bir alan yoksa tüm katmanýn yatayla yaptýðý açýyý 90 derece saat yönünün tersine deðiþtirir( CCW:counter clockwise.Saat yönüne ters yönde)

 

Transform/Flip Vertical:Seçili alanýn,textin veya seçili bir alan yoksa tüm katmanýn x eksenine göre simetriðini almayý saðlar.Cismi baþ aþaðý çevirdiðini söyleyebiliriz.Eski cismi siler yani kopyalama yapmaz.

 

Transform/Flip Horizontal:Seçili alanýn,textin veya seçili bir alan yoksa tüm katmanýn y eksenine göre simetriðini almamýzý saðlar.Cismin saðýný soluna çevirdiðini de söyleyebiliriz.Eski cismi siler yani kopyalama yapmaz.

 

Free Transform: Scale,Rotate Flip gibi iþlemleri bu araç ile yapabilirsiniz.Kolaylýk ve hýz kazandýrmak için üretilmiþ bir komuttur.”Trasform” seçeneðinin altýndaki “Numeric” seçeneðini ile deðerleri sayýsal olarak ve daha hassa bir biçimde girmenizi saðlar.Örneðin çok hassa bir çizim yaparken bir cismi 1 derece rotate gerektiðini düþünelim.Ýþte o zaman önce “Numeric” seçeneðini seçerek sayýsal deðer girebilir ve milimetrik deðiþiklikler yapabilirsiniz.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

..Type Tool (yazý aracý) ve Özellikleri

..Type Tool ve Transform

..Renkler ve Photoshop

..Levels

..Color Balance

..Brightness/Contrast

..Hue-Saturation

..Desature

..Replace Color

..Selective Color

..Channel Mixer

..Invert

..Equalize

..Threshold

..Posterize

..Variations

 

 

TYPE TOOL ve ÖZELLÝKLERÝ HAKKINDA KISA KISA

Type Tool penceresi içindeki ayarlardan bir kýsmý yazýnýn tümüünr bir kýsmý ise sadece imlecinle seçtiðiniz harflere etki etmektedir.Örneðin “Color” özelliðinde yaptýðýnýz deðiþiklik bir kýsým harfleri seçmiþ olmanýza raðmen tüm yazýya etki edecektir.”Anti-alias” özelliðindeki bir deðiþiklik de yine tüm yazýmýza etki edecektir.

Bu iki özelliðimiz dýþýnda kalanlar sadece seçtiðimiz harflere etki etmektedir.Örneðin “size” ile sadece seçtiðiniz harflerin boyutunu deðiþtirebilirsiniz. “baseline” ise sadece seçtiðiniz harflerin satýr alt çizgisine uzaklýðýný belirleyebilir veya “tracking” ile seçtiðiniz harfler arasýndaki uzaklýðý deðiþtirebilirsiniz.

 

TYPE TOOL ve TRANSFORM

Geçen derslerde öðrendiðiniz “transform” çeþitleri ve “type tool” özelliklerini kullanarak bir uygulama yapmanýzý isteyeceðim.”type tool” aracý ile birlikte “tracking,baseline,size” özelliklerini her harf için farklý deðerlere sahip olacak þekilde kullanmanýzý ve oluþan yazýmýza tüm “transform” þekillerini (scale,rotate,skew. distort,perspective)kullanmanýzý isteyeceðim.Ancak bu iþlemleri uygularkenbir sorun ile karþýlaþacaksýnýz.Hadi siz deneyin hemen ardýndan dersimize devaö edelim ve sorunu çözelim.

“Transform” iþlemleri esnasýnda karþýlaþmanýzý beklediðim sorun yazýmýza “distort” ve “perspective” araçlarýnýn uygulanamamasýdýr..Bu araçlarýn uygulanacaðý cisim önceden de belirttiðimiz gibi vektör olmayan solid yüzeylerdir.”Text Tool” ile ürettiðimiz. Yazýmýz sold deðil vektöreldir.Bu vektörel cismi solide çevirebilmek için “Layer” menüsünden “Type” seçeneðinin altýndaki “Render Layer” komutunu kullanmanýz yeterlidir.Artýk “distort” ve “perspective” özelliklerinide uygulayabilirsiniz.

 

RENKLER ve PHOTOSHOP

Photoshop birçok konuda olduðu gibi renkler konusunda da rakiplerine fark atýyor.Hiç vakit kaybetmeden bu eþsiz araçlarýn kullanýmlarýna geçiyorum.Bilinçli ilerleyen bir photoshop kuýllanýcýsý olmak için lütfen þu araçlarýn üzerinde vakit harcayýnýz.”Levels. Brightness/Contrast, Hue/Saturation, Invert” .Bu araçlar en temelleri olup en çok kullanýlanlardýr.

 

Levels: ”Image” menüsünde ve “Adjust” seçeneðinde bulunur.RGB modunda çalýþýrkeni 4 channel (kanal) seçeneði ile dökümanýmýzdaki renk aralýklarýný ve minimum,maksimum deðerlerini ayarlamamýzý saðlar.R (red) modunda iken kýrmýzý, G(green) modunda iken yeþil, B (blue) modunda iken mavi renk aralýðýný belirlemeye olanak tanýr.Genellikle taradýðýnýz fotoðraflarýnýzýn veya Webcam’lar ile aldýðýnýz görüntülerin orijinal renklerine döndürülmesine kullanabilirsiniz.

 

Curves: Level mantýðý ile aynýdýr ancak bu kez renk ayarlarýný eðrilerle yapýyoruz.Eðrinin üzerine gelip sol fare tuþu ile basýlý tutup getirmek istediðimiz yere býrakýyoruz.Tavsiyem bu aracý tek rengin tonlarýndan oluþan dökümanlarda veya bölgelerde kullanmanýz.Örneðin siyah beyaz bir butona metalik bir görüntü vermek için bu aracý kullanmak en doðrusudur.

 

Color Balance: Özellikle CMYK’dan RGB moduna geçiþteki renk deðiþimlerini; açýk, orta ve koyu ton seçenekleri olmak üzere düzeltme yapmakta kullanýlýr.

 

Brightness/Contrast: Dökümanýnýzýn aydýnlýk ve zýtlýk renk ayarlarý üzerinde deðiþiklik yapmanýzý saðlar.Týpký televizyonlarýýmýzda olduðu gibi...

 

Hue/Saturation:Dökümanýmýzýn renk,parlaklýk ve aydýnlýk ayarlarýný deðiþtirmemizi saðlar.Eðer “Colorize” aktif durumda ise aracýn kullanýmý deðiþir.Tüm renkleri belirlediðiniz rengin tonlarýna çevirir.”Hue” renk deðerini, “saturation” parlaklýðý, “lightness” ise aydýnlýðý temsil eder

 

Desature:Grafiðimizi siyah-beyaz hale getirir.

 

Replace Color:Replace’nin kelime anlamý bir þeyi yenisiyle deðiþtirmektir.Dökümanýmýzdaki belirli bir rengi seçip onu diðer bir renk ile deðiþtirmemizi saðlar

 

Selective Color:Kýrmýzý, yeþil, sarý, mavi mor, beyaz, gri gibi belirli renkleri seçerek dökümandaki miktarlarýný ayarladýðýmýz bir araçtýr.Çok kullanýþlý bir araç olmadýðý ve kullanýmý pek rahat olmadýðý için üzerinde durmuyorum, þimdilik sadece ne olduðunu bilmeniz yeterli.

 

Channel Mixer:Bir CMYK’yi RGB’ye çevirmede yardýmcý bir araç daha...Grafiðimizdeki kýrmýzý,mavi ve yeþillerin miktarlarýndaki oynamalaýý yapmamýzý saðlar.

 

Invert:Grafiðimizin negatiflerini alýr.

 

Equalize:Grafiðimizdeki aydýnlýk bölgeleri daha aydýnlýk kýlarak parlaklýðý arttýrýr.

 

Threshold:Bitmap grafiðinizin aydýnlýk ve karanlýk noktalarýný açýða çýkartýr veya geri plana iter.”Threshold Level” ne kadar arttýrýlýr ise canlý noktalar o denli açýða çýkar, ne kadar azaltýlýrsa kör noktalar o denli açýða çýkar .Sonuç grafik siyah-beyaz oluyor.

 

Posterize:Grafiðimizdeki renk sayý seviyesini belirlememizi saðlar.Örneðin 2 renk seviyeli, 3 renk seviyeli, 7 renk seviyeli gibi...Açýlan kutucuða kaç yazarsanýz renk sayý seviyesini o sayýya indirir.Unutulmamasý gereken sadece renk sayýsýný indirdiðidir, dökümaný “Indexed Color”a çevirmez.(8 bite indirmez veya yükseltmez)

 

Variations:Grafiðinizin üzerindeki görsel olarak sarý, kýrmýzý, yeþil gibi renklerin miktarýný arttýrabiliyorsunuz.Bunun yanýnda aydýnlýk , karanlýk ayarlarýný da görsel bir þekilde yapabiliyorsunuz.Ayar çubuðu ”Fine”a yaklaþtýkça ince ayar;”Coarse”e yaklaþtýkça kaba ayar moduna geçilmiþ olur.

 

NOT:Web grafikleri genellikle az yer kaplamalýdýrlar ve bu nedenle “Image” menüzünden “Adjust” seçeneðindeki “Indexed Color”a dönüþtürülmelidirler.Bu seçenek grafiðimizi 256 renge dönüþtürür ve dosya boyutunu azaltýr.Fakat bu seferde grfaiklerinize uygulanacak efektler ve araçlar çok azdýr.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

..Normal

..Disolve

..Multply

..Screen

..Overlay

..Soft Light

..Hard Light

..Color Dodge

..Color Burn

..Darken

..Lighten

..Difference

..Exclusion

..Hue

..Saturation

..Color

..Luminosity

 

..Filtreler

..Artistic

..Blur Filters

..Brush Strokes

..Distort

..Noise

..Pixelate

 

 

 

Exclusion: ”Difference” ile çalýþma mantýðý aynýdýr ancak daha yumuþak sonuçlar verir.Siyah rengin etkileþiminden siyah renk doðar.Beyaz rengin etkileþiminden uygulanan rengin karlýt rengi oluþur.Ara tonlarda da yine uygulanan rengin karþýt rengi sonuç olarak elde dilir.

 

Hue:Etki eden renk ile atki edilenin “Hue” deðeri kombine edilir.”Saturation” ve “Luminosity” deðerleri deðiþmez.

 

Saturation: ”Saturation” rengin þiddetidir diyebiliriz.Etki eden ile edilenin kombinasyonu sonucunda üretilen renk elde edilir.”Hue” ve “Luminosity” deðerleri deðiþmez.

 

Color:Rengin farklý bir þeffaf katmanýnýn diðer katmanlara etkimesidir.Daha anlaþýlýr bir anlatým yapmak gerekirse renkli güneþ gözlüklerini (turuncu,mavi,yeþil) taktýðýnýzda etrafýnýzý sýrf o rengin tonlarýnda görmeniz sonucunu yaratýr.

 

Luminosity: ”Luminosity” rengin parlaklýðýdýr.Etki eden renk ile etkiyen rengin “Luminosity” deðerleri kombine edilir.”Hue” ve “Saturation” deðerleri deðiþmez.”Color” efektine benzerlik gösterdiðini söyleyebiliriz.

Yukarýda anlatýlan katman özellikleri tanýmlarý gereði size karmaþýk, akýlda kalmaz görünmüþ olabilir.Bu anlatýmlarý kesinlikle aklýnýzda tutmak gibi bir gereksinim duymayacaksýnýz.Kafanýzdan geçirdiðiniz bir görüntüyü elde etmek için her katman modunu tek tek deneyin, belki de oluþturmak istediðiniz görüntülerden daha iyilerini tesadüfen üretebilirsiniz.

 

Öneriler

 

Daha doðal görüntüler elde etmek için “Color Burn” ve “Color Dodge” gibi ekstrem efektleri %100 opacity ile kullanmamaya çalýþýn.Uygun deðerler %10 ile % 80 arasýndadýr.Tabi bazý durumlar hariç...

 

“Color Dodge” efekti ile açýk renkler özellikle beyaz kullanmak hoþ sonuçlar doðuracaktýr.Çok koyu renkli zeminlere uygulamaktan kaçýnýn çünkü çok koyu zeminler bu efektin etkisini öldürür.

 

“Color Burn” efekti ile koyu renkler özellikle siyah kullanýn.Çok açýk renkli zeminler bu efektin etkisini yok edeceðinden bu tür zeminlere pek uygulanmamalýdýr.

 

“Overlay” efektini kullanýrken mutlaka beyaz rengin verdiði etkiyi görmelisiniz “Opacity”nin %50 nin altýnda olmasý daha iyi sonuçlar verecektir.

ÖÐRENMEDÝÐÝMÝZ BÝR ÞEY KALMASIN

 

Define Pattern:Bu komutu açýklamadan önce “Pattern”in ne olduðundan bahsetmek gereðini düþünüyorum.Pattern’in kelime anlamý “desendir”.Bir yüzeyi bir desen ile kaplamak isteyebilirsiniz.Bunu tabi ki sizinde tahmin ettiðiniz gibi copy paste yöntemi ile yapamayýz .10 cm karelik bir yüzeyi 1 cm karelik bir desenle kaplamamýz için tam 100 kere paste iþlemi yapmamýz gerekecektir.Bu yöntem de asla kabul edemeyeceðimiz kadar uðraþtýrýcý ve zaman alýcýdýr.Bu desenler Photoshop’ta ve bir çok geliþmiþ programda copy ile aldýðýnýz bir sprite deðil de pattern olarak adlandýrýlmýþ özel bir objedir.Sprite’ler paste edilebilir ancak döþenemezler. (non-tileable).Pattern’lar da döþenebilir ama paste paste edilemezler.Döþeme iþlemi için bu özel obje geliþtirilmiþtir.Belirli bir bölge seçim aracý ile seçilir ve “edit” menüsünden “define pattern”seçilir.Böylece seçilen alan desen olarak hafýzaya alýnýr.Bu iþlemden sonra istediðiniz kadar copy iþlemi yapýn bir sonraki “define pattern” iþlemine kadar hafýzadaki desen bilgisi deðiþmez.Peki desenleri nasýl kullanacaðýz?

 

Fill:Belirli bir seçim alanýný veya katmaný belirlenen bir renkte veya önceden belirlenmiþ bir desen ile boyamayý saðlar.

 

Contents:Doldurma iþlemini yaparken neyin kullanýldýðýný bu bölümde belirleyebiliyoruz.Örneðin;”foreground color” paletinizdeki çizim rengi;”backround color” paletinizdeki çizim rengi;”pattern”,”define pattern” ile hafýzaya aldýðýnýz desen;”history”,”undo” yapýlmayý bekleyen geçmiþteki düzeltmeler;”black” siyah renk;”%50 Gray” siyah ile beyazýn tam ortasýnda bulunan gri;”white” ise beyaz renktir.

 

Blending

 

Opacity:Etki yüzdesi...%100 en etkili;%0 en etkisizdir.

 

Mode:Bu konumuzda öðrendiðimiz katman efektlerini bu bölümde boyama iþlememiz esnasýnda kullanma þansýmýz var.

 

Preserve Transparency:Bu seçenek seçili olduðu sürece yaptýðýnýz iþlemler katmandaki þeffaf olmayanbölgelere etki edecek, þeffaf olan bölgelere dokunmayacaktýr.Bu seçenek Photoshop genelinde birçok yerde karþýmýza çýkabilir,herzaman ayný iþlevdedir

 

FILTERS (FÝLTRELER)

 

Bu bölümde sadece render edilmiþ objelere veya þeffaflýk deðeri %0 dan yüksek olan yüzeylere uygulanan efekt türlerimizi tanýyacaðýz.Listemizin çok uzun olmasý nedeniyle ve Photoshop’un 5’ten önceki versiyonlarýný kullanan arkadaþlarýmýzýn olduðunu dðþðnerek 4.0 , 5.0 veya 5.5’de ortak olan filtreleri açýklayacaðýz.Bu küçük çaplý rehberi saklayarak takýldýðýnýzda baþvurabileceðiniz bir kaynak olarak kullanabilirsiniz.Anlatýlanlarý ezberlemenize gerek yoktur,takýldýðýnýzda bak.Vakit kaybetmeden baþlayalým.

 

ARTISTIC

 

Colored Pencil: ”Colored Pencil” aracý bir imajý veya bir seçim alanýna “stylize” iþlemini uygular ve renkli köþeler elde eder.Bu köþeleri kaynak imaj ile birleþtirir.Aslýnda filtrenin tam olarak yaptýðý bir renk haritesi çýkarmak ve bu haritada baskýn olan renkleri alarak “Cross Hatch” etkisini de birleþtirerek ilgi çekici ancak çok özel olmayan fýrça darbeleri oluþturmaktýr.Genellikle father ile birlikte kullanýldýðýnda yaðlý boya çalýþma etkisi verdiðini söyleyebiliriz.

 

Cutout:Ýstediðiniz renk sayýsýna indirmek üzere imajdaki köþeleri basitleþtirip sayýsýný ve detayýný azaltmayý saðlar.Sonuç olarak yarattýðý köþeler ve çizgiler anti-alias özelliði taþýmasý nedeniyle hatlar yumuþaktýr.Bu filtreyi en uygun þekilde kullanabilmeniz için kontrastý yüksek grafikler kullanmanýzý öneririm.

 

Dry Brush:Klasik kuru boya etkisini vermek için yaratýlmýþtýr.Renkler arasýndaki geçiþleri en aza indirir, kenarlarý rastgele bükülmeler ve anti-alias’li olarak oluþturur.

 

Film Grain:Bu filtre negatifler üzerindeki tozlarýn fotoðrafa yansýttýðý etkiyi vermek için oluþturulmuþtur.Bir tür kirlenme etkisi veriri ancak diðerlerinden farký beyaz kirler fotoðrafý aydýnlatýr siyahlar koyulaþtýrýr.Genellikle yazýlar üzerinde iyi etkiler verebiliyor.

 

Fresco:Özellik olarak “dry brush”a benzemektedir ancak bu araçta koyu renkler daha çok koyulaþtýrýlýr ve kenarlarý daha keskinleþtirilir.Sonuçta kontrastý yüksek bir görüntü elde edilir.

 

Neon Glow:En ilginç filtrelerden birisidir.Uyguladýðýnýz bölgelerin renklerine göre iki veya üç renk tonu içeren sonuçlar üretir.

 

Paint Daubs:Ýmajdaki köþeleri belirler ve bütün bu köþelere matematiksel bir algoritma uygulayarak sertleþtirir.

 

Palette Knife:Paletteki renk sayýsýný diðerlerinden farklý bir yöntemle azaltýr ve az renkli keskin hatlarý olan bir imaj oluþturur.

 

Plastic Wrap:Ýmajýnýzdaki kenarlarý tesbit eder ve bu kenarlarý kabarýklaþtýrarak aydýnlanma etkisi verir.Böylece imaja boyut kazandýrýr.

 

Poster Edges:Ýmajý posterize denilen renk sayýsý azaltma iþlemine tabi tutar ve kenarlara siyah detaylar ekler.

 

Rough Pastels:Bir doku dosyasýný kullanarak imajýn kenarlarýný geliþtirir.

 

Smudge Stick:Birbirine karýþtýrýlmýþ pastel veya tebeþirle boyanmýþ bir bezin kaðýt üzerindeki etkisi gibi bir sonuç yaratýr.

 

Sponge:Çok hoþ bir filtredir.Kamuflaj bayraklarýndan buzlu cam atkilerine kadar birçok imaj geliþtirme aracýdýr.

 

Underpainting:Ýmajý kumaþa kaplama havasý verme aracýdýr.

 

Watercolor:Fresco filtresine benzemektedir.Ýmajdaki kenarlara sulu boya etkisini verir.

 

BLUR FÝLTERS

 

Blur:Yumuþatma,bulanýklaþtýrma etkisini standart deðere göre uygular,ayar deðiþtirme þansý vermez.

 

Blur more:Yumuþatma ve bulanýklaþtýrma etkisini standart deðerin üzerinde uygular,ayar deðþtirme þansý vermez

 

Gaussian Blur:Photoshop’un en çok kullanýlan ve en yararlý filtresidir.Yumuþatma ve bulanýklaþtýrma etkisini girdiðiniz deðere göre uygular.

 

Motion Blur:Hareketli bir kameranýn yakaladýðý görüntüyü simule eder.hareketin yönü ve þiddeti belirlenebilir.

 

Radial Blur:Çom özel bir kamera efektidir.Kameranýn z ekseninde hýzla dönmesi ile veya imaja doðru hýzla yaklaþmasýyla oluþan etkiyi simule eder.

 

Smart Blur:Ýmajýmýzdaki kenarlarý bulur ve bu kenarlara dokunmaksýzýn kenarlar arasýndaki iç bölgelere “gaussian blur” filtresini uygular.

 

BRUSH STROKES

 

Accented Edges:Küçük imajlarda çok iyi etkiler verebilen ancak büyük imajý öldüren kenarlara doku ekleyerek geliþtirme filtresidir.

 

Angled Strokes:Kenarlarý açýlý bir þekilde sertleþtirip imajdaki ana hatlara dikkati çekmek amacýyla üretilmiþtir ancak pek kullanýldýðý söylenemez.

 

Crosshatch:Rastgele dokular ve zigzaglar ile imajý geliþtirir.Yardýmcý araç olarak belirgin olmamak kaydýyla kullanýldýðýnda hoþ etkiler yaratabiliyor.

 

Dark Strokes:Koyu renkli sert kenarlar üretir.

 

Ink Outlines:Kenarlara bulaþmýþ mürekkep havasý verir.

 

Splatter:Sudaki yansýmayý simule eden bir filtredir.

Sumi-e:”Text”lerde kullanýlmasýyla hoþ görüntüler elde edilebilecek bir filtre

 

DISTORT

 

Diffuse Glow:Aydýnlýk bölgeler parlaklýk ekler.Ýmajdaki cisimlerim geometrilerini deðiþtirmez.

 

Displace:Kullanýmý çok karmaþýk bir filtredir.seçtiðiniz ikinci bir imaj ile (PSD olmasý þart) etki eden tüm grafiðin tüm piksellerini düzenler.

 

Glass:Uygulanan grafiðe eðrilmiþ cam kaplamasý yapar.

 

Ocean Ripple:Su üzerindeki dalgalarýn verdiði bükülmeyi simule eder.

 

Polar Coordinates:Grafiðe iki çeþit bükülme efekti verir.Mutlaka denemenizi öneririm.

 

Ripple:Küçük su dalgalarý etkisi verir.

 

Shear:Dikey doðrultuda verdiði bir eksen çizgisinin üzerindeki noktalar ile grafiðe eðrilik vermeyi saðlar.

 

Spherize:Küresel deformasyonlar uygulamamýzý saðlar.

 

Twirl:Girdabýn oluþturduðu hareketin kuþbakýþý görünümünü andýran bir etkidir.

 

Wave:Yumuþak hatlý,su dalgalanmasýný andýran bir deformasyon filtresidir.

 

Zigzag:Su dalgalarý, zigzaglar oluþturmak için alternatif bir filtredir.

 

NOISE:

 

Add Noise:Rastgele daðýnýk pikselleri belirttiðiniz yoðunluk ekler.

 

Despeckle:Taranmýþ fotoðraflarýnýzdaki tarayýcýnýn ürettiði kirleri,gereksiz kontrastý yok eder.

Dusk & Scratches:Renkleri birbirine yaklaþtýrarark kontrastý azaltýr,kirleri bir ölçüde yok eder.

 

Median:En çok kullanýlan araçlardan biridir.Özellikle insan yüzleinde kalite artýþýný,pürüzsüz yüzeylerin oluþturulmasýný saðlar.

 

PIXELATE

 

Color Haftone:Ýmajýnýzý düþük kalitede,renk sayýsýný az bir hale getirir.Sonuç olarak eski çizgi roman baskýlarýna benzer bir görüntü elde edilir.

 

Crystallize:Ýmajýnýzý renkli hücrelere bölerek petek benzeri bir dokuya sahip olmasýný saðlar.

 

Facet:Ýmaj içindeki kenarlardan anti-aliasing’i kaldýrýr ve kristalimsi bir görüntü verir.Ayarlarýnda deðiþiklik yapma hakký vermiyor.

 

Fragment:imajýnýzda bir deprem yaratýr.Deneyin.

 

Mezzotini:Çeþitli tiplerde imajýnýza kirlilik katacak rasgele noktalar üretmenizi saðlar.

 

Mosaic:Bazý görsel hilelerde,hiç ummadýðýnýz yerlerde size yardýmcý olabilecek bir araçtýr.Ýmajýnýzý kareselleþtirir.Týpký düþük çözünürlükte imaja “zoom” yapmýþ gibi...

 

Pointillize:Uygulanan bölgeyi noktalaþtýrýr..Doku yaratma iþinde kullanýþlý olduðunu söyleyebiliriz.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 ay sonra...
  • 4 hafta sonra...
  • 7 ay sonra...

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.