Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Nasıl İman edilir


Kazazlı

Önerilen İletiler

Arkadaşlar

 

 

Kur'an Arapçası hakkında araştırma yapan yapmaya çalışan Kur'anı orjinaline uygun anlamaya çalışan bu vesile ile de zaman zaman mevcut meallerden sayıları az da olsa farklı anlamlar verdiğim olmuştur

 

Yeri geldiğinde bunları tartışırız ancak benim bu çalışmamı duyan 80-90 yaşlarında kendine göre çevresi ve müritleri olan Arapçasına güvenen Ömer Nasuhi,Hasan Basri Çantay gibi alimlerle oturup kalktığından dem vuran biri beni imtihan için buldu ....

 

Sebeb mühendis olan birisi Kur'ana nasıl mana verebilir herkes kendi işine baksın bu bizim işimiz falan...

 

Bu arada hem farklı anlam verdiklerimi yanlişlıyarak beni rezil edip müritlerinin gözünde de arslanlar gibi yelelenmek...

 

Neyse geldi birkaç müridi ile birlikde...

 

Yaşına hürmeten izzet ikram vs...derken, getir şu Kur'anı da seni bir imtihan edeyim demez mi?

 

Hocam dedim, hz Alinin iki çocuğunun yaşlı bir adamın yanlış abdest alması karşısında takındıkları tavrı bilirsin çocuklar amca derler, hele bize bir bak da biz abdesti doğru mu yanlış mı alıyoruz diyerek onun için abdest aldıklarında yaşlı amca evlatlarım siz doğru aldınız da ben yanlış abdest almıştım sağolun der

 

Bunun gibi sizde bana evladım hele şu Kur'anı bigetirde falan ayete nasıl mana verirsin diyebilirdiniz ama gelde seni imtihan edeyim demek baştan kendinizi üstün bilen pozisiyonuna sokmak olur ki bu doğrumudur dedim

 

O zaman ben size sorayım, İMAN nedir ne yapınca veya nasıl İMAN edilir dedim

 

-Allahın varlığını kabul eden imanlıdır dedi

 

-Sizce iblis Allahın varlığını kabul etmez mi? dedim

-İmanlı kişi Allahın emirlerini yerine getirendir dedi

-Yer yüzünde öyle bir adam varmı ki? dedim,muhammed(as) bile günah işlemişken(muhammed 19) geriye kim kalır ki...

 

Hasılı tartışma uzadı gitti...

 

O günden sonra dikkatimi çekti,bu adam bile imanı tarif edemiyorsa toplumun hali nicedir diye her gittiğim yerde müsait bulduğum ortamlarda hep sordum maalesef durum çok kötü çok çok az sayıda doğru yanıtlar alabildim...

 

Bu vesile ile hem sizlerin benim bu İMAN anlayışımı test etmeniz hemde sizlerden gelen yanıtlarla bu İMAN KONUSU zenginleşecektir vede hâla bilmiyenler varsa -ki bu büyük eksikliktir amellerin boşa gitmesi söz konusudur- onlarında bu eksikliklerini giderme fırsatı olacaklardır

 

Yanıtlarınızı beklerim

 

Herkese selamlar

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

 

 

 

Bu vesile ile hem sizlerin benim bu İMAN anlayışımı test etmeniz hemde sizlerden gelen yanıtlarla bu İMAN KONUSU zenginleşecektir vede hâla bilmiyenler varsa -ki bu büyük eksikliktir amellerin boşa gitmesi söz konusudur- onlarında bu eksikliklerini giderme fırsatı olacaklardır

 

Yanıtlarınızı beklerim

 

Herkese selamlar

 

Sevgili kardeşim Allah razı olsun inşallah çook önemli bir konuya parmak bastınız...İnsanın akıbetini belirleyen tek konu...bir kez daha Allah razı olsun inşallah.....yazınızda amellerin boşa gitmesinden sözetmişsiniz.. Demek oluyor ki insanlar AMEL yaptıkları halde boşa gidecek bir EKSİK içindeler...

Amel yapan insanlar inanç şartlarını yerine getimiş demektir..Allah'ın varlığına kesin inanan ve Amentu şerhine iman eden kişiler ki AMEL yapıyorlar...ancak hangi sebeple bu ameller boşa gidiyor bunu araştırmak lazım gelir...

 

bu konuyu anlatan ayetleri yazalım inşallah;

 

18/KEHF-103: Kul hel nunebbiukum bil ahserîne a’mâlâ(a’mâlen).

 

De ki: “Ameller açısından en çok hüsrana uğrayanları size haber vereyim mi?”

 

18/KEHF-104: Ellezîne dalle sa’yuhum fîl hayâtid dunyâ ve hum yahsebûne ennehum yuhsinûne sun’â(sun’an).

 

Onlar, dünya hayatında amelleri (çalışmaları) sapmış (kaybettikleri dereceler, kazandıkları derecelerden daha fazla) olanlardır. Ve onlar, güzel ameller işlediklerini zannediyorlar.

 

18/KEHF-105: Ulâikellezîne keferû bi âyâti rabbihim ve likâihî fe habitat a’mâluhum fe lâ nukîmu lehum yevmel kıyameti veznâ(veznen).

 

İşte onlar, Rab’lerinin âyetlerini ve O’na mülâki olmayı (ölmeden evvel ruhun Allah’a ulaşmasını) inkâr ettiler. Böylece onların amelleri heba oldu (boşa gitti). Artık onlar için kıyâmet günü mizan tutmayız.

 

GÖRÜYORUZ Kİ ; bu insanlar amel yaptıkları halde tek bir neden yüzünden amelleri boşa gidenler oluyor üstelik mizan dahi tutulmuyor....sebep ise ; Ölmeden önce LİKAİHİ olmamak...yani Allah'a ulaşmayı, yani VUSLATA ERMEYİ dilememek.....

 

Likaihi olmayanlar nereye gidecekler dersek ;

 

10/YUNUS-7: İnnellezîne LA YERCUNE LİKAENA ve radû bil hayâtid dunyâ vatme'ennû bihâ vellezîne hum an âyâtinâ gâfilûn(gâfilûne).

Muhakkak ki onlar, Bize ulaşmayı (hayatta iken ruhlarını Allah’a ulaştırmayı) dilemezler. Dünya hayatından razı olmuşlardır ve onunla doyuma ulaşmışlardır ve onlar âyetlerimizden gâfil olanlardır.

 

10/YUNUS-8: Ulâike me'vâhumun nâru bimâ kânû yeksibûn(yeksibûne).

 

İşte onların kazandıkları (dereceler) gereğince varacakları yer ateştir (cehennemdir).

 

Yunus 7 de; LA YERCUNE LİKAENA ifadesi ile Allah'a ulaşmayı, kavuşmayı dilemeyenler olarak karşimiza çıkıyor....

 

Bu insanlar amel yapıyorlar ; Namaz, oruç, zekat, hac, kelime-i şahadet getiriyorlar...Allah'a inanıyorlar, peygamberlere inanıyorlar, meleklere inanıyorlar vs. vs. ancak İMANIN TEK ŞARTI OLAN ALLAH'A MÜLAKİ OLMAYI DİLEMİYORLAR.....

Halbuki Allah cc. bakara 186 da DAVETİME İCABET EDİN böylelikle AMENU olun, İman sahibi olun diyor ve İRŞADA ULAŞIN emri veriyor....

 

2/BAKARA-186: Ve izâ seeleke ıbâdî annî fe innî karîb(karîbun) ucîbu da’veted dâi izâ deâni, fel yestecîbû lî vel yu’minû bî leallehum yerşudûn(yerşudûne).

Ve kullarım sana, Benden sorduğu zaman, muhakkak ki Ben, (onlara) yakınım. Bana dua edilince, dua edenin duasına (davetine) icabet ederim. O halde onlar da Bana (Benim davetime) icabet etsinler ve Bana âmenû olsunlar (Bana ulaşmayı dilesinler). Umulur ki böylece onlar irşada ulaşırlar (irşad olurlar).

 

Davete icabet edenler ise ;

 

2/BAKARA-46: Ellezîne yezunnûne ennehum MÜLAKU RABBİHİM ve ennehum ileyhi râciûn(râciûne).

 

O (huşû sahipleri) ki; onlar, Rab’lerine (dünya hayatında) muhakkak mülâki olacaklarına ve (sonunda ölümle) O’na döneceklerine yakîn derecesinde inanırlar.

 

İnsan önce inanacak ve kesin şekilde MÜLAKU RABBİHİM yani ölmeden önce Rabbimize ulaşacağına kesin şekilde emin olacak...İşte GERÇEK İMAN SAHİBİ OLANLAR ALLAH'A MÜLAKİ OLMAYI İSTEYENLER VE KESİN ŞEKİLDE BUNA EMİN OLANLARDIR....

 

Mülaki olmayı istemeden Amel yapanların durumu kehf 103-104 ve 105 te açıkça bildirilmektedir....

 

selametle kalın..... :)

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Selamün aleyküm canım kardeşim....

 

kişi ne yaparsa imanlı hale gelir sorunuza cevap YUNUS 7 ci ayetin içinde.....

 

10/YUNUS-7: İnnellezîne LA YERCUNE LİKAENA ve radû bil hayâtid dunyâ vatme'ennû bihâ vellezîne hum an âyâtinâ gâfilûn(gâfilûne).

 

Muhakkak ki onlar, Bize ulaşmayı (hayatta iken ruhlarını Allah’a ulaştırmayı) dilemezler. Dünya hayatından razı olmuşlardır ve onunla doyuma ulaşmışlardır ve onlar âyetlerimizden gâfil olanlardır.

 

Eğer kişi ölmeden önce ALLAH'A KAVUŞMAYI, LİKAALLAHİ OLMAYI, YANİ HİDAYETE ERMEYİ ALLAH'TAN CANI GÖNÜLDEN İSTERSE 5- 6 saniye içinde Allah bu kişinin kalbine hidayet nurunu koyar...Bu kişi kalbinde değişimlere şahit olur...İman nuru, Allah'ın hidayet davetine icabet ile oluşur....Allah bir çok ayette ZATINA VUSLAT olmaya davet etmektedir....DAVETE İCABET ASILDIR....

Hiç kimse sadece Allah'a inanıyorum demekle iman sahibi olamaz...eğer olsaydı KEHF 103- 104-105 Cİ ayetlerde AMELLERİN boşa gideceğini beyan etmezdi...Amel yapan insanlar mutlaka Allah'a inandıkları ve amentu şerhine inandıkları için amel yaparlar...Ancak bu amelleri o kişinin kurtuluşu için yeterli değildir...

kehf 105 bunu çarpıcı biçimde beyan etmektedir....Allah'a mülaki olmayı yalanlayanların yani Allah'a mülaki olmayı dilemeyenlerin yaptıkları ameller boşa gidecektir diyor Rabbimiz.....

 

canım kardeşim, bizi imtihan ettiğinizi asla düşünmüyoruz...bildiklerimizi ve yaşadıklarımızı yazmak insanlara faydalı olmak asıl amacımızdır....Allah razı olsun inşallah sizden....

açıklamalar yeterli sanırım...anlaşılamayan bir konu olursa yine açıklama yaparız canım kardeşim....

 

selametle kalın....

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Nasıl İman ederiz?

 

Allaha iman ,Allahın varlığını kabul etmek değildir,Allaha iman etmeyenlerin bir adı var o da ATEİST olmaktır onlara ATEİST denir

 

Allahın varlığını kabul edip onun bir yardımcısı ve ortağı olduğunu kabul etmenin bir adı da var oda MÜŞRİKLİKTİR, onlara MÜŞRİK denir

 

Allaha iman ise ,Allaha güvenmek, ondan emin olmaktır, onu tasdik etmektir

o yüce varlık ne dediyse o doğrudur demektir

 

Misal:

 

Adem(as) Allaha isyan etmiştir İbliste isyan etmiştir ikiside Allahı dinlememiştir yani fiil aynıdır

Ancak Allah ikisine de neden kendisini dinlemediklerini onlara sorunca İblis Cevabıyla Allahı tasdik etmediğini güvenmediğini ortaya koymuştur

Adem(as) ise Allahı tasdik etmiş ancak hatanın kendisinde olduğunu itiraf etmiştir kendisinin kusurlu olduğunu söyleyerek Allahtan af dilemiştir

 

İblis Allahın varlığını kabul ettiği halde iman etmek demek olan Allaha güven ve emniyetini devam ettirmemiştir bu durum da Allahın varlığını kabul ettiği halade imansız hale gelmiştir

Adem ise hatasını ve acziyetini itiraf ederek Allaha olan güven ve itimadını devam ettirerek Allaha olan imanını ortaya koymuştur

 

Özet: Kelime-i şehadet de ifade edilen;

Tapınılacak hiç bir ilah yok ancak tek ilah ALLAH vardır ona ben güvenir ve onu tasdik ederim,Allahın söylediklrine çelişik zıt birşey diyecek olan veya olabilenin dediklerini,diyebileceklerini RED ederim Allah ne dediyse onu kabul ve tasdik ederim demiş oluruz

İman budur,bu şekilde, bu anlayışla iman etmiş oluruz

Yoksa Allahın varlığını kabul etmekle değil

 

Herkese selamlar

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

sevgili kardeşim....

hiç himse kelime-i şahadet getiriyor diye İMAN sahibi olamaz..Kelime-i şahadetten öte ALLAH'IN DAVETİNE İCABET ETMESİ farzdır...

kehf 103-104-105 bu gerçeği açıkça beyan ediyor....

Kelime-i şahadet getirip AMEL EDENLERİN AMELLERİ < ALLAH'A MÜLAKİ OLMAYI yani HİDAYETE ERMEYİ DİLEMEDİKLERİ > için BOŞA gidiyor....Kimse kendini aldatmasın ayet ortada canım kardeşim....

istediğiniz kadar KELİME-İ ŞAHADET getirin < Allah'a kavuşmayı dilemediğiniz sürece İMAN SAHİBİ olmak mümkün > canım kardeşim...

Üstelik sırf bu nedenle insanlar ATEŞE gidecekler...

 

10/YUNUS-7: İnnellezîne LA YERCUNE LİKAENA ve radû bil hayâtid dunyâ vatme'ennû bihâ vellezîne hum an âyâtinâ gâfilûn(gâfilûne).

 

Muhakkak ki onlar, Bize ulaşmayı (hayatta iken ruhlarını Allah’a ulaştırmayı) dilemezler. Dünya hayatından razı olmuşlardır ve onunla doyuma ulaşmışlardır ve onlar âyetlerimizden gâfil olanlardır.

 

Görüyormusunuz canım kardeşim, ALLAH'A ULAŞMAYI, KAVUŞMAYI DİLEMEYENLER ATEŞE GİDECEKLER.....

 

İnsanlar kendilerini aldatmasınlar bir an önce ALLAH'A HİDAYETE ERMEYİ DİLESİNLER.....

 

Selametle kalın........

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Canım kardeşim, kelime-i şahadetten öte yapmamız istenen bir olay var...ayet bunu açıklıyor...

Allah diyor ki; kalben inanacaksınız diyor...sizinde açıkladığınız gibi kelime-i şahadet edeceksiniz...

Allah'ın varlığına, tekliğine, kitaplarına, resullerine, meleklerine,ahirete yani amentu şerhine kalben inanacaksınız, emin olacaksınız...

bunu yaptıktan sonra DAVETİME İCABET EDECEKSİNİZ diyor....

Daveti nedir ; HİDAYETE ERDİRME daveti...

KİM HİDAYETE ERMEYİ ZATIMDAN TALEP EDERSE SADECE ONLARI HİDAYETE ERDİRİM diyor....Ozaman kalbinizin içine (İnanç bazında İMANIN ötesinde ) İMANI BEN YAZARIM diyor....

Yani sizin yapacağınız şey * ben hidayete ermek istiyorum * diye BANA DUA EDİP KALBEN İSTEYECEKSİNİZ diyor...

Bu farkı anlatabildim inşallah canım kardeşim....

Toplumumuzun çoğunluğu Kelime-i şahadet getiriyor, Toplum olarak hepimiz AMENTU şerhine iman ederiz ANCAK HİDAYETE EREN bir toplum muyuz ! eğer öyle olsa idik din anlatılırken nasıl hidayete erdiğimiz anlatılırdı öyle değil mi canım kardeşim....

 

Yunus 7 yi tekrar inceleyin...

LA YERCUNE LİKAENA diyor Rabbimiz....

LİKAE; ULAŞMAK, KAVUŞMAK, SARILMAK demek

YERCUNE; rucu etmek, gitmek, varmak demek

LA ; fiili olumsuz yapar....

LİKAE-NA; O'NA, Allah'a

cümleyi tekrar yazalım ;

 

ALLAH'A RUCU EDİP, VARIP KAVUŞMAYI, SARILMAYI İSTEMEZLER

 

görüyorsun canım kardeşim; bu Allah'ın ayetini yok sayabilirmiyiz , Allah'a iman ettiğimiz için CANI GÖNÜLDEN AYETİN GEREĞİNİ YERİNE GETİRMELİ DEĞİLMİYİZ...

bunu yapmıyorsak şahadet getirmemiz ne işe yarar...

 

Kehf 105 e dikkatle bak canım kardeşim, ahir hayatımız söz konusu... amelleri boşa gidenlerden söz ederken

 

Ulâikellezîne keferû bi âyâti rabbihim ve likâihî ....diyor.....

 

LİKAİHİ ; O'na kavuşmayı, ulaşmayı inkar ettiler diyor...

Bİ AYATİ RABBİHİM ; Allah'ın ayetlerini inkar ettiler.... diyor....

 

Bu duruma göre sadece kelime-i şahadet getirip Allah'a kavuşmayı dilemezsek AYETİ İNKAR durumuna düşmüş olmuyormuyuz canım kardeşim....

Lütfen bunları görelim artık.....İnsanların yaptıkları amel niye boşa çıksın canım kardeşim...bu gerçekleri toplumuzda kaç kişi biliyor dersin acaba....

İnsanların çoğu alıp eline bir meal okumamış biliyormusunuz canım kardeşim...Arapça Kur'an okuyanlar zaten anlamını bilmeden okuyor..

Çoluk çocuğumuza yazık değil mi, insanlarımıza yazık değil mi sorarım sizlere...hangi vicdan sızlamaz.....

Elimizden geldiğince insanlara duyuralım arkadaşım bu bir insanlık vazifesidir...Allah bunun hesabını bizden sormaz mı !

 

selametle kal canım kardeşim....

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Kelime-i şehadet imanın şifresi ve özüdür

 

Bünyesinde ilah vardır

 

İlah tapınandır ne derse dedikleri kabul edilendir Kabul edilen ilah ALLAHTIR

 

İlah Allah bişey demiş mi? Evet demiş

 

Ne demiş? Kur'an yoluyla herşeyi demiş

 

İlahım Allahtır diyen Kur'anda ne varsa eyvallah herşey kabulüm demiş olur

 

Sonra Allahın bu söylediklerine din konusunda ters bişey diyeni de terslemiş onu red etmiştir demek olur

 

Bu şu anlama gelir siz iman için şu ayeti de kabul etmesi bu ayetide kabul etmesi lazım derseniz eksik bile söylemiş olursunuz çünkü Kur'anın virgülüne dahi karşı çıkamazsınız anlamına gelir

İman Allah ne demişse toptan kabuldür

 

Çok önemli bir nokta daha var o da ŞEHADET

 

Ne demek şehadet?

Basbayağı şahitlik demek yani ben neye şehadet ediyorsam onun bilincindeyim demek

Mesela mahkemede hakim şahide ne diye sorar ne biliyorsun diye...

 

Olayın görgü tanığı veya bilenidir de ondan ona sorar

 

Mahkemede kem küm eden şahide hakim madem bilmiyordun niye şahit oldun diye azarlamaz mı?

 

Kalime-i şehadet te " eşhedü/ben şahidim,bilirim ki....." demiyor muyuz?

 

Özet:

 

La ilahe ilallah iman etmenin özüdür imanın ta kendisidir

Bir şartla bu bir lafız/söz değildir konsantre bir anlayıştır bu bakımdan bu sözü bilinçle söyleyip sözünün arkasında olan imanlı kişidir, cennete adaydır

 

Gereği kadar salih amel işleyerek dümdüz cennete gider ves'selam

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.