Admin ™ Admin Gönderi tarihi: Pazar 11:53 Admin Gönderi tarihi: Pazar 11:53 Arabanızın Dokunmatik Ekranı Neden Telefonunuzdan Daha Tehlikelidir? Modern araçlar, sezgisel fiziksel kontrolleri gösterişli ama tehlikeli dokunmatik ekran arayüzleriyle değiştirerek, korkunç kullanıcı deneyiminin hareketli anıtları haline geldi. İlk Tesla modellerinde lüks bir özellik olarak başlayan şey, sürücülerden yolun kendisinden daha fazla dikkat talep eden, kötü tasarlanmış dijital gösterge panellerinin sektör çapında bir salgınına dönüştü. Sonuçlar ölçülebilir ve ciddi: çalışmalar artık dokunmatik ekranlı araçların, düğmeli muadillerine göre temel işlevleri yerine getirmek için dört kata kadar daha uzun süreye ihtiyaç duyduğunu gösteriyor ve bu da otomobil üreticilerinin kabul etmeyi reddettiği dikkatsiz sürüş krizi yaratıyor. Satış sonrası çözümler işlevselliği geri kazandırabilir. Analog Automotive gibi şirketler, popüler bilgi-eğlence sistemleriyle arayüz oluşturan fiziksel kontrol panelleri geliştiriyor ve dokunsal çalışmayı geri getiriyor. Sesli komutlar, düzgün bir şekilde uygulandığında daha güvenli bir alternatif sunuyor. GM'nin en son sistemleri, menüde gezinmeden "daha sıcak yap" veya "ön camı çöz" gibi doğal dil isteklerine izin veriyor. Sonuç olarak, çözüm tehlikeli arayüz eğilimlerine karşı tüketici tepkisi gerektiriyor. Alıcılar, işlevin yerine biçimi önceliklendiren araçları reddedene kadar, otomobil üreticileri minimalist tasarım ve maliyet düşürme uğruna güvenliği feda etmeye devam edecekler. Yol, sürüş ve tekerlekli kötü tasarlanmış bir tableti hata ayıklama arasında bölünmüş bir odaklanma değil, tüm dikkatimizi hak ediyor. Dokunmatik Ekranlı Arabalar Daha mı Tehlikeli? Son 20 yılda, ABD'deki eyaletler, ilçeler ve şehirler araç kullanırken cep telefonu kullanımını düzenleyen yasalar çıkardı. Ancak bu yasalar, teknolojik dikkat dağıtmanın bir diğer önemli kaynağını ele almıyor: Araç içi dokunmatik ekranlar. Araştırmacılar dokunmatik ekranların risklerine odaklandıkça, dokunmatik ekranlı arabaların geleneksel düğme ve butonlara sahip arabalardan daha tehlikeli olduğuna dair kanıtlar artıyor. Çalışma: Dokunmatik Ekran Kullanımı ve Sürücü Farkındalığı Araç dokunmatik ekranlarının ne kadar dikkat dağıtıcı olduğunu belirlemek için bir otomobil dergisi bunları test etmeye karar verdi. Vi Bilägare dergisindeki gazeteciler, dokunmatik ekranlı 11 yeni model aracı, geleneksel düğme ve butonlara sahip 2005 model bir Volvo V70 ile karşılaştırdı. Dergi, çalışmada 12 aracı düz, kapalı bir yola koydu. Her aracın sürücüsü, teste başlamadan önce aracın kontrollerini keşfetme şansına sahipti. Test sırasında, her sürücü saatte 68 mil hıza ulaştı, ardından radyoyu açma, belirli bir radyo istasyonu bulma, ısıtmayı açma ve aracın ısıtmalı koltuklarını etkinleştirme gibi araç içi görevlerin bir kontrol listesini gerçekleştirdi. Her araç, araç içi görevlerin ne kadar sürede tamamlandığını ve sürücünün farklı görevleri gerçekleştirirken gözlerinin yoldan ne kadar süre uzak kaldığını görmek için izlendi. Vi Bilägare ekibi, düğmeleri ve butonlarıyla 2005 Volvo V70'in dokunmatik ekranlı araçları "büyük bir farkla" geride bıraktığını yazdı. Volvo'nun sürücüsü görev listesini on saniyeden kısa sürede tamamladı ve bunu yaparken hiçbir sorun yaşamadığını bildirdi. Test edilen 11 dokunmatik ekranlı araçta, sürücülerin görev listesini tamamlamak için 20 saniyeden fazla zamana ihtiyacı vardı. Örneğin, Tesla Model 3'ün sürücüsü 23,5 saniye sürdü. BMW iX'te sürücünün 30,4 saniyeye ihtiyacı vardı. Dokunmatik Ekran Dikkat Dağıtma Neden Önemlidir? Araç kullanmak sürücünün tüm dikkatini gerektirir. Bir sürücü radyo istasyonunu değiştirmek veya sıcaklık kontrollerini ayarlamak için uzandığında, dikkatini yol ve elindeki görev arasında böler. İkinci görevi tamamlamak ne kadar hızlı ve kolay olursa, dikkat o kadar az dağılır ve sürücünün yoldaki olaylara yanıt vermesine olanak tanır. Bölünmüş dikkat, sürücü araç kullanırken gözlerini yoldan ayırabilse bile bir miktar dikkat dağınıklığına neden olur. Bir sürücü gözlerini yoldan ayırmak zorunda kaldığında, riskler hızla artar. Örneğin, Vi Bilägare testinde araçlar saatte 68 mil hızla gidiyordu. Volvo sürücüsünün araç içi tüm görevleri tamamlamak için harcadığı on saniyede araç 1.004 fit yol kat etti. Bu, sürücünün gözlerinin önündeki yolda olmadığı bin fitten fazla yol anlamına gelir. En kötü performans gösteren araçta, sürücünün gözleri toplam 4.501 fit, yani yaklaşık bir mil boyunca yoldan uzaktı. Avukat ve ortak Steven Goldberg, "Araçlardaki teknolojideki artışla birlikte, daha fazla dikkatsiz sürüş yaralanması kazası görüyoruz" diyor. "Araç kullanırken cep telefonu kullanımının tehlikelerini biliyoruz ve bununla ilgili yasalar var - istatistiklerin dokunmatik ekran kullanımıyla ilgili yasalar yürürlüğe koyması sadece zaman meselesi olabilir." Dokunmatik ekran dikkat dağınıklığı, bir sürücünün tehlikeyi zamanında fark edip ondan kaçınmaması riskini büyük ölçüde artırır. Çalışmadaki sürücüler başka sorunlar da buldu. Örneğin, birkaç araçta arkadan aydınlatmalı olmayan dokunmatik düğmeler vardı ve bunları karanlıkta bulmak veya kullanmak neredeyse imkansızdı. Sesle çalışan otomatik sistemler, bu sistemlere sahip araçlarda tutarlı bir şekilde çalışmıyordu, dokunmatik kontroller için zayıf bir yedekleme sağlıyor ve bunları kullanmaya çalışan sürücülerin dikkatini daha da dağıtıyordu. Günümüzün Dokunmatik Ekranlı Araçlarında Daha Güvende Kalmanın Yolları Dokunmatik ekranların oluşturduğu güvenlik risklerine rağmen, otomobil üreticileri bunları yeni araçlara eklemeye devam ediyor. Dokunmatik ekranlı bir araca sahip olmaktan kaçınamıyorsanız, kendinizi ve başkalarını yolda daha güvende tutmak için adımlar atabilirsiniz. Sürüşe başlamadan önce veya durduğunuzda ayarlamalar yapın. Radyo ve GPS'i ayarlayın, sıcaklığı ayarlayın ve sürüşe başlamadan önce veya bir otoparkta veya başka güvenli bir yerde durduğunuzda benzer görevleri gerçekleştirin. Dikkat dağıtıcı unsurları en aza indirin. Telefonunuzu aracın Bluetooth'una bağlamayın, böylece araç kullanırken gelen aramalar veya bildirimler tarafından dikkatiniz dağılmaz. Mümkün olduğunda kullanılabilir simge ve özellik sayısını azaltmak için dokunmatik ekran ayarlarını kullanın. Araştırmacılar, akıcı dokunmatik ekranlara sahip arabaların sürücüler için kullanımının daha kolay olduğunu buldu. Mümkün olduğunda alternatifleri tercih edin. BMW iX, kısmen dokunmatik ekran kontrollerinin isteğe bağlı olması nedeniyle çalışmada iyi puan aldı; araçta alternatif düğmeler de mevcuttur. Arabalar dokunmatik ekran kullanımını atlamayı mümkün kılıyorsa, bunu yapmayı düşünün. Bir "dokunmatik ekran yardımcı pilotu" belirleyin. Yolcu koltuğunuzda biri varsa, siz gözlerinizi yoldan ayırmadan dokunmatik ekrandan sorumlu kişiyi seçin. Dikkatsiz bir sürücüyle bir kazada yaralanırsanız, beklemeyin: Hemen deneyimli bir Güney Karolina araba kazası avukatıyla görüşün. Steinberg Hukuk Bürosu'ndaki ekip, ücretsiz danışmanlık, sizin için tazminat toplamadığımız sürece ücret alınmaması ve ev ziyaretleri sunarak size yardımcı olmak için burada. Kaynak: Bir çok farklı kaynaktan yararlanılmıştır Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.