Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

ENEL HAK..........


Önerilen İletiler

Gönderi tarihi:

bunu cok dusundum, aslında nasıl bir tepki alırımı cok dusundum. ama artık hiç biri umrumda bile degil.

 

 

BEN TANRIYIM.... kendimi nasıl inkâr edeyim?

 

EDİNİLMEZ VE TAPINILMAZ BİR TANRIYIM.

 

konunun geniş açıklamasını 10 ekim de yapacağım.

  • Cevaplar 51
  • Tarih
  • Son Cevap

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Gönderi tarihi:
bunu cok dusundum, aslında nasıl bir tepki alırımı cok dusundum. ama artık hiç biri umrumda bile degil.

BEN TANRIYIM.... kendimi nasıl inkâr edeyim?

 

EDİNİLMEZ VE TAPINILMAZ BİR TANRIYIM.

 

konunun geniş açıklamasını 10 ekim de yapacağım.

 

çok etkilendim -_- öldükten sonra nolcaksın acep 10 ekimdeki açıklamanı sabırsızlıkla bekliyorum... ama keşke ölümden sona ne olacan onuda belirtebilseydin keşke şimdiden bilebilseydin.... :unsure:

Gönderi tarihi:
bunu cok dusundum, aslında nasıl bir tepki alırımı cok dusundum. ama artık hiç biri umrumda bile degil.

BEN TANRIYIM.... kendimi nasıl inkâr edeyim?

 

EDİNİLMEZ VE TAPINILMAZ BİR TANRIYIM.

 

konunun geniş açıklamasını 10 ekim de yapacağım.

 

 

inşallah düşündüğüm şeydir ..

 

10 ekimi sabırsızlılla bekliyorum... :)

Gönderi tarihi:

Enel hak tasavvufu oluşturan temel düşüncedir.

 

evrenin birliğini, tüm evrenin içinde tanrının özelliğini, güzelliğini barındırdığını tanrıyı bulmak için insan onu yansıtan ve onun parçası olan evrene bakması gerektiğini öğretir.

 

Mansur'da kimlik bulan bu düşünce

 

"tüm kainat Allah'tandir ve Allah her yerdedir. ben de bu kainatin bir parçasiysam Allah benim de içimdedir, bende de Allah'tan bir parça vardır. bu durumda ben Allah'in bir parçasıyım"

 

şeklindedir.

 

Ancak böylesine ince anlatım devrin yöneticileri ve din adamları tarafından anlaşılamamış (yada bilerek anlaşılmamış) ve bunu zikreden İsmail, Nesimi, Mansur gibi dervişler derileri yüzülerek idam edilmiştir.

 

4Mevsim'in alıntıladığı gibi "sen çekilince aradan, kalır seni yaradan" sözüyle Mansur kişinin cismini yakınca Allah'a ulaşacağını öğretir. "Cismini yakmak" bedeni ateşe vermek değildir elbette. Kişinin cismini aşıp öze ulaşmasıdır.

 

 

Bu düşünce devrinde anlaşılamasada. Bu gün başta Tasavvufi tarikatlar (mevleviler gibi) ve diğer tüm islam tarikatlarında yapılan zikir ayinleri kişinin cismini aşıp Allah'ıa ulaşması amacına dayanır.

 

Candır Senden başkasına yer yo gönülde

Seni saran; ruhum, cildim, kanımdır

Ne yaparım ayrı düşersek. Söyle! ?

 

 

Ey! Duyur doslara, çabuk haber ver!

Paralandı yelken. Çöktü sefine

Deniz ortasında kaldım perişan

Gün olur Mansur’u berdar ederler

Göründü gözüme salibden nişan

Ne bahta var bana, ne de Medine

 

Seven ben, o sevilen de benim

Bir bedene girmişiz iki ruhuz biz

O diye gördüğün benim bedenim

Bana bak, onu gör; hep ayni şeyiz!

 

Hallac-ı Mansur

 

en-el hak felsefesini anlatan bir diğer güzel şiir.

 

Ateş-i aşka yakıp cismimi biryan eyledin

Kıldı celalin tecelli beni viran eyledin

Ey efendim aşkının ben dilde yaktım ateşin

Külli kül oldu vücüdum hak'e yeksan eyledin

 

Aşk ile yanmaktı her dem aşıkın eğlencesi

Cennetü’l-ahlakı şahım bana niran eyledin

‘’Len terani’’si Musa’nın hep teranidir bana

Dahi cemalin yüzünden bana seyran eyledin

 

Halimi etmem şikayet ko yanayım aşkına

Dil-i viranemda çünki anı mihman eyledin

Çar unsurdan cemalin nurunu arz eyleyip

Ben Selim Divane’yi valih ü hayran eyledin

Gönderi tarihi:
evrenin birliğini, tüm evrenin içinde tanrının özelliğini, güzelliğini barındırdığını tanrıyı bulmak için insan onu yansıtan ve onun parçası olan evrene bakması gerektiğini öğretir.

 

"tüm kainat Allah'tandir ve Allah her yerdedir. ben de bu kainatin bir parçasiysam Allah benim de içimdedir, bende de Allah'tan bir parça vardır. bu durumda ben Allah'in bir parçasıyım"

evet sayın CYRANO tüm evrende tanrının özeliğini bulmak ve kainat allahtandır ifadesi çok güzel....

.allahtır değil allahtandır...zaten mansur da ne diyor enel hak...ene allah demiyor...bu farkı görebilmek inceliğini gösterememişler...

enelhak tanrının sıfatlarıyla ve esmasıyla tecelli etmesi ve varlığa nefesinden üflemesi...

paylaşımın için teşekkürler..

Gönderi tarihi:
bunu cok dusundum, aslında nasıl bir tepki alırımı cok dusundum. ama artık hiç biri umrumda bile degil.

 

 

BEN TANRIYIM.... kendimi nasıl inkâr edeyim?

 

EDİNİLMEZ VE TAPINILMAZ BİR TANRIYIM.

 

konunun geniş açıklamasını 10 ekim de yapacağım.

 

Sayın HayHak...

Açıklamanızı çok merak ediyorum doğrusu.

Belki aynı telden çalacağız.

Ve belki anlamlı bir konu olacak.

Sizin açıklamanız doğrultusunda bende bir şeyler söylemek isterim doğrusu...

 

Saygılarımla...

 

Gönderi tarihi:
bunu cok dusundum, aslında nasıl bir tepki alırımı cok dusundum. ama artık hiç biri umrumda bile degil.

BEN TANRIYIM.... kendimi nasıl inkâr edeyim?

 

EDİNİLMEZ VE TAPINILMAZ BİR TANRIYIM.

 

konunun geniş açıklamasını 10 ekim de yapacağım.

 

 

Hayırlı olsun abicim. Gel benide peygamber ilan et yeni bir din kuralım.

Gönderi tarihi:
Sayın HayHak...

Sizin açıklamanız doğrultusunda bende bir şeyler söylemek isterim doğrusu...

 

 

 

 

Tengeriin hadi gene iyisin....

Gönderi tarihi:

ben allahım!..ben herseyin özüyüm,herseyde benim özüm!....

 

neden ben ''allahım''?

 

arkadaslar bır kac örnekten sonra konunun bir kısmına girmek istiyorum,öncelikle sunu ıyı bilmeliyiz; öz degiştirilir ama arındıgında tekrar kendine kavusur.

 

ben allahım , bir zinnet esyası olarak altını örnek alalım,bundan binlerce ceşit degerli eşya elde edebiliriz, ama altın gene altındır degişmez!buna ceşitli şeyler ekleye bılırız. orneyın aliminyum ve bakır kata bılırız, sadece alıtının degerıyle oynaya bılırız ,ama altın özünde altın olarak kalacaktır.

 

Elmalılı Sade. 1 Bir de sana ruhtan soruyorlar. De ki: «Ruh Rabbimin emrindendir. Size ise pek az bilgi verilmiştir.»

 

ben herseyin özüyüm,herseyde benim özüm tek varolan gerçek allah! ikinci bir varolan sıfatı dusunulemez. eger ıkıncı bır varolan sıfatı dusunuluyorsa bu resmen şirk'tir!unutmayalım ki ,bu dünya algılarımızdan ote degildir.bu dünya bizimle var olur bizimlede yok olur!

 

allah tum evreni olusturan zihindir!ve bizler sadece bu zihnin birer ifadesiyiz,bundan ileri degil,ki dedigim gibi algılarla yasıyoruz. ve bu buyuk zihnin icinde var olma savası verıyoruz.evet var olunamazmı tabıkı olunur!.ama bu allahın zihni içinde var olma savasıdır.yanı allah olma savasıdır.ki insan allah olabilir ama bu edinilmez ve tapınılmaz bir rabbaniliktir(allaha ait olma).bır ayna dusunun, parcalanmıs bir ayna, bunun her bır parcası aynadır.buyuk ve kucuk demeden bır aynadır.bızler allahın bırer parcalarıyız.savasımız sadece dısarıdan bıze yuklenen , ozden ayrı bırıkımlerı, sırtımızdan ındırıp oze donmek.yanı allaha donmek!iyi veya kötü,hayır veya şer!ne olursak olalım allaha dönecegiz.vahdeti hatırlayın ,birlik kavramı!eger bizler var olansak, allah nasıl bir ve tek olabılır?butun mevcudat birdir, o bir de allahtır!hersey allahtır,allah herseyın özüdür!

 

konuyu burda kesıyorum ilerki gunlerde devam edeceğim.

 

ve sorulara bu dogrultuda cevap verecegım.

 

saygılar

Gönderi tarihi:
......

ben herseyin özüyüm,herseyde benim özüm tek varolan gerçek allah! ikinci bir varolan sıfatı dusunulemez. eger ıkıncı bır varolan sıfatı dusunuluyorsa bu resmen şirk'tir!unutmayalım ki ,bu dünya algılarımızdan ote degildir.bu dünya bizimle var olur bizimlede yok olur!

......

 

saygılar

Şirk diyorsunuz da, benim anlamadığım Allah'ın kendisi aşağıda alıntıladığım bazı ayetlerde -ki bir çok ayet var buna benzeyen- 'BİZ' derken, yani bir'den çok olduğunu söylerken ne yapmış oluyor?

 

Ey insanlar, şüphe yok ki biz sizi bir erkekle bir dişiden yarattık ve sizi,....

 

Sizleri Biz yarattık, yine de tasdik etmeyecek misiniz?

 

Onu sizler mi yaratıyorsunuz, yoksa Yaratıcı Biz miyiz?

 

Sizin aranızda ölümü takdir eden Biziz ve Bizim önümüze geçilmiş değildir;

 

Onu sizler mi bitiriyorsunuz, yoksa bitiren Biz miyiz?

 

Onun ağacını sizler mi inşa ettiniz (yarattınız), yoksa onu inşa eden Biz miyiz?

Gönderi tarihi:
Şirk diyorsunuz da, benim anlamadığım Allah'ın kendisi aşağıda alıntıladığım bazı ayetlerde -ki bir çok ayet var buna benzeyen- 'BİZ' derken, yani bir'den çok olduğunu söylerken ne yapmış oluyor?

 

Ey insanlar, şüphe yok ki biz sizi bir erkekle bir dişiden yarattık ve sizi,....

 

Sizleri Biz yarattık, yine de tasdik etmeyecek misiniz?

 

Onu sizler mi yaratıyorsunuz, yoksa Yaratıcı Biz miyiz?

 

Sizin aranızda ölümü takdir eden Biziz ve Bizim önümüze geçilmiş değildir;

 

Onu sizler mi bitiriyorsunuz, yoksa bitiren Biz miyiz?

 

Onun ağacını sizler mi inşa ettiniz (yarattınız), yoksa onu inşa eden Biz miyiz?

 

 

evet tam konumuzun ustunde dıyebılecegım bır soru aslında,ayrıca bu soruyu sordugun ıcın tesekkurler.

 

hem bu soruyu sorup hemde vahdet kavramını unutmak veya bu soruyu sorup ıhlastakı ahadve samed kavramını bılmemek olmaz. once burda su ıhlas kavramındakı ahad ve samet kelımesıne bır bakalım ne demekmiş.

 

«ALLAH AHAD»dır... Yani, sınırsız, sonsuz, cüzlere ve zerrelere bölünmesi sözkonusu olmayan TEK`dir...

 

“ALLAH”, "SAMED" oluşu dolayısıyla öyle bir tümel varlıktır ki, ne kendisine bir varlığın girmesi veya katılması söz konusu olabilir; ne de kendisinden ikinci bir varlığın çıkışı, meydana gelişi!.. Hiç bir eksiği, noksanı ve bu yüzden de bir şeye muhtâciyeti düşünülemeyecek olandır “ALLAH”!..

 

şimdi bu dogrultuda bırde vahdet ne demekmıs ona bakalım

 

vahdet: Birlik. Yalnızlık. Teklik.

 

sımdı herseyden ayrı bırde sunu on plana getırmek ıstıyorum

 

allahın ısımlerı:99 ısmı kudret ,hıkmet.......

 

burdakı bız anlamlarına bakarsak, yanı kurandakı bız deyıslerıne bakarsak,allahın bır butunluk oldugunu yanı ahad oldugunu ama aynı zamanda samet oldugunu bu samed ve ahad ıcınde 99 ısmıyle mevcudıyet gosterdıgını bu ısımlerıyle vahdetı anlattıgı cok acık ve net.zaten biz kelımesı ben ve senden ayrı bır kuram . bagdastırıcı ve bırlestırıcı bır kuram, yanı evrensel bır kuram aslında.yanı bır dongunun degısmeden ılerledıgı bır kuram, bır dongunun ıcınde bır degısıklık yapılabılır, ama dongu bundan etkılenmez.ıste bu allahın 99 ısmıyle olusan bız kavramı. 99 ısmın butunu allahtır.aslında bu ısımler bınler hatta mılyonlarcadırlar,ama 99 esas temelde toplanmıslardır. ve allah bu 99 ısımde olusan ,var olan tek gercek olarak ozel ısımle allah denmıstır.yanı burdakı bız bılıncı 99 ısmın verdıgı vahdet ve ahad vede samed dir.

 

ve bu surelerın ayetlerınde gecen biz kelimeleri genelde zuhur yanı beliren birsey olarak gecmıstır.yanı allah 99 ısmıyle belırmıstır.yanı mudahale edilmiş birseyin önceden var oldugu, sonradan varlıgın dongusunun şemasının bulundugu anlamında.yanı bızdekı kasıt; allah dogayı hıkmetı ıle dengeleyıp kudretı ılede dengeyı ayakta tutuyor dene bılır.burda kudret ve hıkmet bızı yanı allahın zuhrunu olusturur.ama ıkısı butun lesmeden kesınlıkle bızı olusturamaz ve burda cok acıktır kı, bu 99 ısım arka arkaya degıl aynı zamanda var olan fiiller. yanı bırbırıne bagımlı gercekler degıl, aynı anda mevcut olan gerceklerdır.

 

bır ornek vermek gerekırse buna: newtonun buldugu yercekımı kanunu, newton bu kanunu bulmadan once butun varlıklar havadamı ucuyordu? tabıkı hayır, newton sadece donguyu sematık olarak tespıt ettı.ınsanlıgında cok ısıne yaradı dogrusu, onemlı bır adım attı.

 

 

 

saygılar

Gönderi tarihi:

Aslında herkes ve herşey enel haktır...

 

Yoksa biri bana "size şah damarınızdan daha yakınım"ı açıklayabilir mi?

 

"Allah her yerde ve herşeyde hazır ve nazırdır'ı Allah'ı yukarıda gözetici olarak görürken anlayabilir mi?

 

BİR'liğin "yukarda Allah aşağıda biz" inancına uyamayacağını anlatabilir mi? Bu ikilik değil mi?

 

Hiç bir şey Allah'tan gizli değildir o ise heryerde aşikar ve herşeyden gizlidir...

 

Hz. Ali'ye görmediğimiz tanrıya nasıl inanacağız dediklerinde "ben görmediğim Allah'a inanmıyorum ben Allah'ı görüyorum" dediğini biliyormusunuz? Peki bu görme nasıl bir görmeydi...

 

Öldükten sonra ne olacağını bilemem ama zaten ölüm bir yokoluş değildir... Varolan şey asla yok olmadığına göre ancak şekil ve boyut değiştirdiğine göre bunun yani ölümün pek önemi yok...

 

Herşey Allah'tan, Allah'tan geldik ve yine O'na döndürüleceğiz... Biz hiç O'ndan ayrı olmadık...

 

Allah'a döndürüleceksiniz sözünü Kuran bir kaç yerde tekrarlar Allah'a döneceksiniz demez... :excl:

Gönderi tarihi:
ben herseyin özüyüm,herseyde benim özüm tek varolan gerçek allah! ikinci bir varolan sıfatı dusunulemez. eger ıkıncı bır varolan sıfatı dusunuluyorsa bu resmen şirk'tir!

 

Aslında benim ilgili olduğum bir konudur açılan başlık.

Ancak şu an için ğek bir yorum ya da açıklama gereği yapmak istemiyorum.

Çünkü daha önce başka başka başlıklarda, konu ile ilgili çok açıklama yaptım.

 

Bu söylediğinizi çok kez anlattım:

Şirk nedir, ne değildir...

 

Ancak kafalara yerleştirilmiş bazı kalıpları yıkmak imkansız ötesi...

 

Ben sadece özet olarak tekrar etmek istiyorum:

 

Varlık/Tanrı bir bütündür...

Gönderi tarihi:

Sevgili boşig,

 

Bu kavramı anlamaya başlayalı 3 yıl oluyor ondan öncesinde bende Allah'ı yukarılarda bir yerlerde olarak düşünüyordum ancak okuduğum bazı kitaplarda çok detaylı ve çok akılcı açıklamalar vardı ve büyük şoklar yaşayarak doğru olanın bu olduğuna inandım...

 

Ve benim buna inanmamın en büyük nedeni "size şah damarınızdan daha yakınım" sözüdür... Bunun başka açıklaması olamaz dedim... Ancak Enel Hak kavramının kolay anlaşılır ve kolay anlatılır birşey olmadığını biliyorum... Ben Allah'tanım yada ben Allah'ın bir parçasıyım dediğimizde buna şirk demek kolay aslında şirk Allah'tan ayrı olduğunu düşünmektir...

 

Enel Hak kavramı Allah'ın yaratıcı kudret olduğu gerçeğini değiştirmez bilakis heran oluş içerisinde olan ve varlık alemini yaratırken maddeye kendi enerjisinden verende Allah'tır...

 

Hz. Adem'i yarattığında meleklere ben yeryüzünde kendime bir halife (temsilci)yaratacağım buyurur... Melekler Ya Rabbi, yeryüzünde kan dökücü, bozgunculuk yapıcı bir kavimmi var edeceksin diye tepki verirler... Demekki melekler insanoğlundan haberdardırlar demekki Adem'den önce insan denilen canlı var edilmişti... Öyle ise Ademoğlu ile insanoğlu aynı soydanmı geliyor diye sorgulamak gerekir... Yaratılan ilk ruhunda Hz. Muhammedin ruhu olduğu söylenir, Ademin bedeni çamurun çeşitli aşamalarından geçerken Muhammed'in ruhu çoktan yaratılmış...

 

Ve Yaratıcı kendi nurundan (enerjisinden/benliğinden) bir parçayı yarattığı varlığa, maddeye nakşetmiştir... İşte o yüzden varlık aleminde olan herşey HAK'tır... Tasavvufçuların Yaratılmışı, Yaratan'dan ötürü sevmelerinni geleneğide buradan gelir her insanda Allah'tan bir nur bulunmaktadır... Şirk buna inanmak değil şirk Allah'ı başka yerlerde aramaktır...

 

Özetle bende diyorum ki Enel Hak...

Gönderi tarihi:
Sevgili boşig,

 

Bu kavramı anlamaya başlayalı 3 yıl oluyor ondan öncesinde bende Allah'ı yukarılarda bir yerlerde olarak düşünüyordum ancak okuduğum bazı kitaplarda çok detaylı ve çok akılcı açıklamalar vardı ve büyük şoklar yaşayarak doğru olanın bu olduğuna inandım...

 

Ve benim buna inanmamın en büyük nedeni "size şah damarınızdan daha yakınım" sözüdür... Bunun başka açıklaması olamaz dedim... Ancak Enel Hak kavramının kolay anlaşılır ve kolay anlatılır birşey olmadığını biliyorum... Ben Allah'tanım yada ben Allah'ın bir parçasıyım dediğimizde buna şirk demek kolay aslında şirk Allah'tan ayrı olduğunu düşünmektir...

 

Enel Hak kavramı Allah'ın yaratıcı kudret olduğu gerçeğini değiştirmez bilakis heran oluş içerisinde olan ve varlık alemini yaratırken maddeye kendi enerjisinden verende Allah'tır...

 

Hz. Adem'i yarattığında meleklere ben yeryüzünde kendime bir halife (temsilci)yaratacağım buyurur... Melekler Ya Rabbi, yeryüzünde kan dökücü, bozgunculuk yapıcı bir kavimmi var edeceksin diye tepki verirler... Demekki melekler insanoğlundan haberdardırlar demekki Adem'den önce insan denilen canlı var edilmişti... Öyle ise Ademoğlu ile insanoğlu aynı soydanmı geliyor diye sorgulamak gerekir... Yaratılan ilk ruhunda Hz. Muhammedin ruhu olduğu söylenir, Ademin bedeni çamurun çeşitli aşamalarından geçerken Muhammed'in ruhu çoktan yaratılmış...

 

Ve Yaratıcı kendi nurundan (enerjisinden/benliğinden) bir parçayı yarattığı varlığa, maddeye nakşetmiştir... İşte o yüzden varlık aleminde olan herşey HAK'tır... Tasavvufçuların Yaratılmışı, Yaratan'dan ötürü sevmelerinni geleneğide buradan gelir her insanda Allah'tan bir nur bulunmaktadır... Şirk buna inanmak değil şirk Allah'ı başka yerlerde aramaktır...

 

Özetle bende diyorum ki Enel Hak...

 

 

sayın sardunyam sanırım konuya cok ıyı hakımız, aslında konuya devam edecegım bır yerden sana bır seyı daha dusunmenı ıstedıgım ıcın, bunu yazıyorum ama konunun kalmıs kısmını burdan devam ettırecegım.yanı konunun devamı ben ve benım den gelecek.yazılarındakı samımıyetten dolayıda ayrıca tesekkurler.sayenızde cok farklı noktalardanda konuya hakımıyet kazanıyorum.

 

tevratta soyle yazar:allah musaya gozuktugunde bır takım konusmalar gecer ve konusmanın hemen hemen sonları su ıkı kelımeden olusur.

 

hz.musa:pekı bana senın kım oldugunu sorarlarsa ben ne dıyecegım onlara?

 

allah(c.c):ben , benim

 

bakınız allahın soyledıgı su kelıme yabana atılacak cınsten degıl ben ve benım kelımesı.

Gönderi tarihi:
Ancak kafalara yerleştirilmiş bazı kalıpları yıkmak imkansız ötesi...

 

Ben sadece özet olarak tekrar etmek istiyorum:

 

Varlık/Tanrı bir bütündür...

varlık tanrı bir bütündür...bu işin özeti budur...ancak tanrı varlığın aynı değildir...varlığa aynıyla tanrı demek tanrı yok demenin kibarcasıdır...

 

Enel Hak kavramı Allah'ın yaratıcı kudret olduğu gerçeğini değiştirmez bilakis heran oluş içerisinde olan ve varlık alemini yaratırken maddeye kendi enerjisinden verende Allah'tır...

 

Ve Yaratıcı kendi nurundan (enerjisinden/benliğinden) bir parçayı yarattığı varlığa, maddeye nakşetmiştir... İşte o yüzden varlık aleminde olan herşey HAK'tır... Tasavvufçuların Yaratılmışı, Yaratan'dan ötürü sevmelerinni geleneğide buradan gelir her insanda Allah'tan bir nur bulunmaktadır... Şirk buna inanmak değil şirk Allah'ı başka yerlerde aramaktır...

 

Özetle bende diyorum ki Enel Hak...[/b]

her an bir oluş içindedir...RAHMAN29 ''göklerde ve yerde bulunan herkes ondan ister.o her gün yeni bir tecellidedir''..

ben de özetle diyorum..enel hak..

Gönderi tarihi:
ben de özetle diyorum..enel hak..

Yahu ben bir şeyler yazacağım ama eski yazdıklarımın tekrarı olacak...

 

O yüzden yazmıyorum ve yakın zamanda eski iletilerimi yönlendirme ile alıntılayacağım ve düzenli olarak bu başlıkta toplayacağım...

 

Saygılarımla...

Gönderi tarihi:

Sayın boşig gibi ben de yeni bişey yazamıyorum. Zira şuradaki linkte bu konuyla ilgili düşüncelerimi yazmıştım zaten.

 

Vahdet-i Vücut, Panteism, Ateism gibi düşünceler, Enel Hak gibi söylemler son tahlilde aynıdır.

 

Bu düşüncelere sahip olan hiçkimse, İslam'ı veya diğer semitik dinleri kabul edemez.

Bu düşüncelerden sonra İslami inanç, kurgu ve mantık hatalarıyla dolu fantastik masallara dönüşür.

 

Saygılar.

Gönderi tarihi:
Sayın boşig gibi ben de yeni bişey yazamıyorum. Zira şuradaki linkte bu konuyla ilgili düşüncelerimi yazmıştım zaten.

 

Vahdet-i Vücut, Panteism, Ateism gibi düşünceler, Enel Hak gibi söylemler son tahlilde aynıdır.

 

Bu düşüncelere sahip olan hiçkimse, İslam'ı veya diğer semitik dinleri kabul edemez.

Bu düşüncelerden sonra İslami inanç, kurgu ve mantık hatalarıyla dolu fantastik masallara dönüşür.

 

Saygılar.

 

massallara takmıs arkadasımız bır masaldır surduruyor.ayrıca konuyla hıc alakası yok bu soyledıklerınız sayın braın ateızmde oyle bır kuramı butun ateıstler kabul etmez hanı ateıstler kuramcılara gore mantıklı ya onun ıcın soyluyorum.panteısmınde Vahdet-i Vücut kavramı cok ayrı bır putlastırıcı ınanctır allahı sekıllendırır.

 

konuyla alakası olmadıgı ıcın buna ıkıncı bır cevap vermeyecegım...

Gönderi tarihi:

Burada Brain'in söylediklerinden başka akılcı bir çıkarım yok...

 

Yalnız 4mevsim, sizin ilginç bir şekilde arada kalan, tam anlaşılmayan bir söyleminiz olmuş. Onay mı red mi anlayamadım.

 

Tasavvuf bir dönem koyu din bağnazlığından çıkış olarak görülmüş. Günümüzde bir kıymeti harbiyesi yoktur. Ben bunu Mevlana'nın "bu gün yeni bir gün cancağızım, yeni şeyler söylemek gerek. Dün söylenenler dünde kaldı" yaklaşık mealindeki sözünde görürüm. O kendi çağında bu dediğini yaptı, biz de bugün yapmalıyız.

 

Ha 1400 sene öncesinin masallarına takılmışsın, ha birkaç yüzyıl daha sonrasının. Fazla farkı yok...

Gönderi tarihi:
Yalnız 4mevsim, sizin ilginç bir şekilde arada kalan, tam anlaşılmayan bir söyleminiz olmuş. Onay mı red mi anlayamadım.

şu bakımdan arada kaldığını düşündünüz...ben panteizmle enel hak düşüncesinin ayrı şeyler olduğuna vurgu yaptım...varlık ve tanrı bütündür derken ''vahdeti vücudu'' kastettim...''vahdeti mevcudu '' savunmak yani yaratımışın dışında tanrı yoktur demek özet olarak ateizmdir...

Şura 11 ''Onun benzeri hiçbirşey yoktur''

tanrı yaratılmışların hiçbirine benzemez..

panteizm de herşey tanrıdır...tabiat tanrıdır ...mevcudat tanrıdır..

enelhak düşüncesinde ise mevcudat tanrıdadır ve tanrı mevcudattan yetkindir...varlık eşyanın hakikati tanrıda görünür...burda birlik vardır..aynılık yoktur...

bilinene vurgu yaptım..değişik birşey söylemedim..

Gönderi tarihi:
şu bakımdan arada kaldığını düşündünüz...ben panteizmle enel hak düşüncesinin ayrı şeyler olduğuna vurgu yaptım...varlık ve tanrı bütündür derken ''vahdeti vücudu'' kastettim...''vahdeti mevcudu '' savunmak yani yaratımışın dışında tanrı yoktur demek özet olarak ateizmdir...

 

Vahdet-i Vücut, Panteism, Ateism, son tahlilde aynıdır. İsimlendirme farklıdır.

 

Bu düşünceler için var olan tek şey mevcudattır. Buna ister Madde adı verin, ister Tanrı.

İsimlendirilen olgu aynı şey: Madde.

 

Yaratan da, yaratılan da maddedir.

 

Saygılar.

Gönderi tarihi:
Vahdet-i Vücut, Panteism, Ateism, son tahlilde aynıdır. İsimlendirme farklıdır.

 

Bu düşünceler için var olan tek şey mevcudattır. Buna ister Madde adı verin, ister Tanrı.

İsimlendirilen olgu aynı şey: Madde.

 

Yaratan da, yaratılan da maddedir.

 

Saygılar.

 

haklısınız bu sizin görüşünüz...benim görüşümde ise panteizm ve enelhak düşüncesi ayrı...siz haklısınız çünkü ateizm tanrı yok der...panteizmde tanrı yok ama tanrı tabiattır der...ya da tabiat tanrıdır ve tabiattan ayrı bir tanrı tasavvuru yoktur der...dolayısıyla aynı kapıya çıkar...tek fark ateizm tanrıyı varlık olarak reddetmenin yanında düşünce olarak ta reddeder...panteizm ise varlık olarak reddetmekle birlikte düşünce olarak tanrıyı kabul eder ve bunu tabiatla özdeşleştirir...enelhak düşüncesi ise tamamen islamın içinde gelişmiş bir düşüncedir ve asla ateizm manasına gelmez...taşları doğru yerine koyduğumuzda mesele açığa çıkar...ne hallacı mansur ne mevlana ne yunus ateist değildiler...bilakis kurana peygambere çalaba bende olmuş büyük zatlardırlar...inanıyorum diyen insana yok sen inanmıyorsun deme hak ve yetkimiz olamaz...tanrı değiliz ...tanrıdanız ...

selamlar..

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.