Φ sadebiri Gönderi tarihi: 25 Eylül , 2007 Gönderi tarihi: 25 Eylül , 2007 1- DİNİ ALAYA ALIR, SAHİP OLDUKLARIYLA ŞIMARIRLAR : 17 İSRA 16..........18 KEHF 56...............13 RAD 26 25 FURKAN 41......13 RAD 32 ................83 MUTAFFİFİN 30 6 EN'AM 5............2 BAKARA 14.............36 YASİN 30 2 BAKARA 212......5 MAİDE 57-58...........9 TÖVBE 64 9 TÖVBE 79.........9 TÖVBE 127 ............31 LOKMAN 6 23 MU'MİNUN 63-64 2- KİBİRLENİR , ALLAH'A İSYAN EDERLER : 10 YUNUS 75.......16 NAHL 22-23..........63 MÜNAFİKUN 5 45 CASİYE 8........71 NUH 7..................6 EN'AM 93 7 A'RAF 40...........18 KEHF 34-35.........25 FURKAN 21 27 NEML 14..........39 ZÜMER 59...........57 HADİD 23 17 İSRA 4.............2 BAKARA 87...........2 BAKARA 206 16 NAHL 29 3- ŞÜPHE VE ENDİŞE İÇİNDEDİRLER : 63 MÜNAFİKUN 4....9 TÖVBE 124..........10 YUNUS 48 14 İBRAHİM 9........4 NİSA 157.............6 EN'AM 7 3 AL-İ İMRAN 60....6 EN'AM 2...............6 EN'AM 114 9 TÖVBE 45..........11 HUD 62..............11 HUD 110 22 HACC 55..........50 KAF 25-26..........57 HADİD 14 41 FUSSİLET 45....41 FUSSİLET 54 4- HAKTAN YÜZÇEVİRİR VE KAÇINIRLAR : 74 MÜDDESSİR 49-51.....71 NUH 7........6 EN'AM 4 5- BÜYÜK BİR ALDANIŞ İÇİNDEDİRLER : 10 YUNUS 11........21 ENBİYA 97..........67 MÜLK 20 25 FURKAN 44 6- ALLAH YOLUNDAN ALIKOYARLAR : 11 HUD 19...........6 EN'AM 26...............4 NİSA 160 4 NİSA 167..........8 ENFAL 36..............14 İBRAHİM 3 16 NAHL 94.........47 MUHAMMED 32......58 MÜCADELE 16 7- HAKKA KARŞI CAHİLDİRLER : 6 EN'AM 35..........7 A'RAF 138..............33 AHZAP 72 46 AHKAF 23 8- YETİNMEYİ BİLMEZLER : 89 FECR 14-16.....2 BAKARA 61 9- MAL VE GÜÇLE ÖVÜNÜRLER : 18 KEHF 34...........11 HUD 27.................43 ZUHRUF 51-53 41 FUSSİLET 15 10- OLAĞANÜSTÜLÜK BEKLERLER : 6 EN'AM 8.............6 EN'AM 37............... 6 EN'AM 109 64 TEĞABUN 6.......11 HUD 12.................10 YUNUS 20 6 EN'AM 124..........25 FURKAN 8..............17 İSRA 89-93 15 HİCR 7.............13 RAD 7....................25 FURKAN 7 2 BAKARA 118........46 AHKAF 22..............25 FURKAN 21 43 ZUHRUF 53 11- BOZGUN VE KARIŞIKLIK ÇIKARIRLAR : 10 YUNUS 40.........2 BAKARA 205.............10 YUNUS 81 38 SAD 28............23 MU'MİNUN 71...........3 AL-İ İMRAN 7 42 ŞURA 42 12- BASKICI VE ZORBADIRLAR : 14 İBRAHİM 13......20 TAHA 71.................36 YASİN 18 28 KASAS 4..........7 A'RAF 88..................7 A'RAF 127 13- DÜNYA HAYATINA BAĞLANMIŞLARDIR : 16 NAHL 107.........76 İNSAN 27...............2 BAKARA 86 2 BAKARA 200........2 BAKARA 212............2 EN'AM 70 7 A'RAF 51............17 İSRA 18.................14 İBRAHİM 3 14- YALAN YERE YEMİN EDERLER : 9 TÖVBE 42...........9 TÖVBE 56................16 NAHL 38 58 MÜCADELE 14-16-18...........................63 MÜNAFİKUN 1-2 9 TÖVBE 95...........9 TÖVBE 74.................35 FATIR 43 24 NUR 53.............12 YUSUF 11-17 NOT:sure ve ayetleri açıklamalarıyla birlikte size sunmadım konunun çok uzun olup rahatsız edici olmaması için... ALİNTİDİR.... Alıntı
Φ muki Gönderi tarihi: 25 Eylül , 2007 Gönderi tarihi: 25 Eylül , 2007 1- DİNİ ALAYA ALIR, SAHİP OLDUKLARIYLA ŞIMARIRLAR : 17 İSRA 16..........18 KEHF 56...............13 RAD 26 .... .... 24 NUR 53.............12 YUSUF 11-17 NOT:sure ve ayetleri açıklamalarıyla birlikte size sunmadım konunun çok uzun olup rahatsız edici olmaması için... ALİNTİDİR.... Neden bu kadar çok tasdik etme ihtiyacı hissetmiş ki acaba? Alıntı
Misafir mtmtk5 Gönderi tarihi: 25 Eylül , 2007 Gönderi tarihi: 25 Eylül , 2007 Neden bu kadar çok tasdik etme ihtiyacı hissetmiş ki acaba? bir kerede anlamayanlar için olabilir Alıntı
Φ muki Gönderi tarihi: 25 Eylül , 2007 Gönderi tarihi: 25 Eylül , 2007 bir kerede anlamayanlar için olabilir Şimdi de vardır ya, bazı insanlar analarının, babalarının, evlatlarının üzerine yeminler ederler, yalan olduğunu bile bile. Muhammed'de bu yola başvurmuş anlaşılan. Yoksa -bırakın bu zamanın insanlarını- o zamanın insanları bile öyle kolay kolay inanmamışlar ki, bir söylediğini bir kere daha, bir kere daha kitaba aktarmak zorunda kalmış (tabii kitap ondansa). Alıntı
Misafir mtmtk5 Gönderi tarihi: 25 Eylül , 2007 Gönderi tarihi: 25 Eylül , 2007 Şimdi de vardır ya, bazı insanlar analarının, babalarının, evlatlarının üzerine yeminler ederler, yalan olduğunu bile bile. Muhammed'de bu yola başvurmuş anlaşılan. Yoksa -bırakın bu zamanın insanlarını- o zamanın insanları bile öyle kolay kolay inanmamışlar ki, bir söylediğini bir kere daha, bir kere daha kitaba aktarmak zorunda kalmış (tabii kitap ondansa). tespitiniz doğru, lakin Kur'an sadece bir uyarıcı, zorlama aracı değil, bir kerede inanmayanlar da Allahın kulu, Hz. Muhammed'e de uyarmak düşmüş Alıntı
Φ halkalıyıldız Gönderi tarihi: 25 Eylül , 2007 Gönderi tarihi: 25 Eylül , 2007 Kehf -57............Şu bir gerçek ki, biz onların kalpleri üzerine onu anlamamaları için kabuklar geçirdik, kulakları içine de ağırlık koyduk. Onları hidayete çağırsan da bu durumda hidayete asla ulaşamazlar" Gördüğünüz gibi inkarcıların hiç suçu yok. İnanmak isteseler de inanamazlar. Ayrıca, Allah istemezse yaprak bile kımıldamaz. İstese toptan iman ettirirdi, ne var ki dilemiyor. Alıntı
Misafir 4mevsim Gönderi tarihi: 25 Eylül , 2007 Gönderi tarihi: 25 Eylül , 2007 Kehf -57............Şu bir gerçek ki, biz onların kalpleri üzerine onu anlamamaları için kabuklar geçirdik, kulakları içine de ağırlık koyduk. Onları hidayete çağırsan da bu durumda hidayete asla ulaşamazlar" Gördüğünüz gibi inkarcıların hiç suçu yok. İnanmak isteseler de inanamazlar. Ayrıca, Allah istemezse yaprak bile kımıldamaz. İstese toptan iman ettirirdi, ne var ki dilemiyor. Fussilet Sûresinin 5 . Ayetinde Dediler ki: “(Ey Muhammed!) Bizi çağırdığın şeye karşı kalplerimiz örtüler içerisindedir. Kulaklarımızda bir ağırlık, seninle bizim aramızda da bir perde vardır. O halde sen (istediğini) yap, şüphesiz biz de (istediğimizi) yapacağız.” kehf suresi 57. ayeti bu ayetle birlikte değerlendirmek gereki ki maksat anlaşılsın...kuranın kullandığı dili tanımadan ,ayetlerin üslubunu gözardı ederek yapılan yorumlar eldette bir yorum faciasına sebep olmaktadır....bu ayetlerde ve imanla ilgili diğer pekçok ayette de olduğu gibi imana ya da inkara insanın bizzat kendisi karar vermektedir...bu kararın kesinleşmesinin ardından inkarda inatlaşan insanlar ayette hedef alınan kesim olmaktadır... bu manada allah bazı insanları inkar için yaratmış,o halde biz istesek te iman edemezmişiz demek,kurnazlığın en açık bir misalidir.... kelimelere takılıp sözün kastını anlamamak ya safdillik ya da kurnazlıktır...başka bir yorum olmasa gerek... Alıntı
Φ muki Gönderi tarihi: 25 Eylül , 2007 Gönderi tarihi: 25 Eylül , 2007 Fussilet Sûresinin 5 . Ayetinde Dediler ki: “(Ey Muhammed!) Bizi çağırdığın şeye karşı kalplerimiz örtüler içerisindedir. Kulaklarımızda bir ağırlık, seninle bizim aramızda da bir perde vardır. O halde sen (istediğini) yap, şüphesiz biz de (istediğimizi) yapacağız.” kehf suresi 57. ayeti bu ayetle birlikte değerlendirmek gereki ki maksat anlaşılsın...kuranın kullandığı dili tanımadan ,ayetlerin üslubunu gözardı ederek yapılan yorumlar eldette bir yorum faciasına sebep olmaktadır....bu ayetlerde ve imanla ilgili diğer pekçok ayette de olduğu gibi imana ya da inkara insanın bizzat kendisi karar vermektedir...bu kararın kesinleşmesinin ardından inkarda inatlaşan insanlar ayette hedef alınan kesim olmaktadır... bu manada allah bazı insanları inkar için yaratmış,o halde biz istesek te iman edemezmişiz demek,kurnazlığın en açık bir misalidir.... kelimelere takılıp sözün kastını anlamamak ya safdillik ya da kurnazlıktır...başka bir yorum olmasa gerek... Sayın 4mevsim, gene geldik başa: 'Kuran ayetleri apaçık olan ve anlaşılabilir bir kitaptır.' diyor. Siz ise: 'Kuran'ın kullandığı dili tanımadan, ayetlerin üslubunu gözardı ederek yapılan yorumlar eldette bir yorum faciasına sebep olmaktadır....' diyorsunuz. Şimdi kime inanalım? Muhammed'e mi? Size mi? Alıntı
Φ sadebiri Gönderi tarihi: 25 Eylül , 2007 Yazar Gönderi tarihi: 25 Eylül , 2007 Sayın 4mevsim, gene geldik başa: 'Kuran ayetleri apaçık olan ve anlaşılabilir bir kitaptır.' diyor. Siz ise: 'Kuran'ın kullandığı dili tanımadan, ayetlerin üslubunu gözardı ederek yapılan yorumlar eldette bir yorum faciasına sebep olmaktadır....' diyorsunuz. Şimdi kime inanalım? Muhammed'e mi? Size mi? siz inanmamakta bu kadar kararlı olduğunuz için bu ayet inmiştir...biraz dikkat ederseniz ne demek istediğni anlıcaksınız..önyargı olmaksızın bakın birazda...kendinize bu ayetleri yakıştırıp kolay olanı seçmeyin.. nasıl olsa Allah bizi hidayet vermeyenlerden kıldı demekle iş bitmiyor..bu durumda HZ Mevlana'nın bir sözünü unutmamak gerek;ne olursan ol gel!! saygılar... Alıntı
Misafir 4mevsim Gönderi tarihi: 25 Eylül , 2007 Gönderi tarihi: 25 Eylül , 2007 Sayın 4mevsim, gene geldik başa: 'Kuran ayetleri apaçık olan ve anlaşılabilir bir kitaptır.' diyor. Siz ise: 'Kuran'ın kullandığı dili tanımadan, ayetlerin üslubunu gözardı ederek yapılan yorumlar eldette bir yorum faciasına sebep olmaktadır....' diyorsunuz. Şimdi kime inanalım? Muhammed'e mi? Size mi? sayın muki elbette anlaşılabilir...biz alfabeyi öğrenme zahmetine katlanmadan okumanın kolaylığını nasıl farkedemezsek , kuranı da okurken onun bir ayetini diğer bir ayetle açıkladığını ya da kuranın bir bütün olarak ele alınması gerektiği gerçeğini görme zahmetine katlanmazsak kuranın apaçık ve anlaşılır bir kitap olduğunu da göremeyiz ....değil mi... kime inanalım....bizi yokluktan varlığa çıkaran yaratanımıza inanalım...ve onun kullarına gönderdiği ayetlere....hem kainat kitabında hem kuranda tüm ayetler açıkça ona davet ediyor.... Alıntı
Misafir mtmtk5 Gönderi tarihi: 26 Eylül , 2007 Gönderi tarihi: 26 Eylül , 2007 Kehf -57............Şu bir gerçek ki, biz onların kalpleri üzerine onu anlamamaları için kabuklar geçirdik, kulakları içine de ağırlık koyduk. Onları hidayete çağırsan da bu durumda hidayete asla ulaşamazlar" Gördüğünüz gibi inkarcıların hiç suçu yok. İnanmak isteseler de inanamazlar. bu durum inkarcıların "ısrarlıları" için geçerli Haşa Allah'a akılsızlık isnat etmeyin teşekkürler Alıntı
Misafir mtmtk5 Gönderi tarihi: 26 Eylül , 2007 Gönderi tarihi: 26 Eylül , 2007 Fussilet Sûresinin 5 . Ayetinde Dediler ki: “(Ey Muhammed!) Bizi çağırdığın şeye karşı kalplerimiz örtüler içerisindedir. Kulaklarımızda bir ağırlık, seninle bizim aramızda da bir perde vardır. O halde sen (istediğini) yap, şüphesiz biz de (istediğimizi) yapacağız.” kehf suresi 57. ayeti bu ayetle birlikte değerlendirmek gereki ki maksat anlaşılsın...kuranın kullandığı dili tanımadan ,ayetlerin üslubunu gözardı ederek yapılan yorumlar eldette bir yorum faciasına sebep olmaktadır....bu ayetlerde ve imanla ilgili diğer pekçok ayette de olduğu gibi imana ya da inkara insanın bizzat kendisi karar vermektedir...bu kararın kesinleşmesinin ardından inkarda inatlaşan insanlar ayette hedef alınan kesim olmaktadır... bu manada allah bazı insanları inkar için yaratmış,o halde biz istesek te iman edemezmişiz demek,kurnazlığın en açık bir misalidir.... kelimelere takılıp sözün kastını anlamamak ya safdillik ya da kurnazlıktır...başka bir yorum olmasa gerek... mükemmel bir cevap, Allah kimseye haksızılık yapmaz, haksızlık insan vasvıdır, tanrılık vasfı değildir Alıntı
Misafir mtmtk5 Gönderi tarihi: 26 Eylül , 2007 Gönderi tarihi: 26 Eylül , 2007 Sayın 4mevsim, gene geldik başa: 'Kuran ayetleri apaçık olan ve anlaşılabilir bir kitaptır.' diyor. Siz ise: 'Kuran'ın kullandığı dili tanımadan, ayetlerin üslubunu gözardı ederek yapılan yorumlar eldette bir yorum faciasına sebep olmaktadır....' diyorsunuz. Şimdi kime inanalım? Muhammed'e mi? Size mi? Kur'an rahmet kitabıdır ve yazarı aleade bir edebiyat yazarı değildir, futbol maçı seyreder gibi Kur'an okunursa anlaılması mümkün değildir, dolayısıyla rahmet kitabına sevgiyle yaklaşılması gerekir Alıntı
Misafir hayhak Gönderi tarihi: 26 Eylül , 2007 Gönderi tarihi: 26 Eylül , 2007 Kehf -57............Şu bir gerçek ki, biz onların kalpleri üzerine onu anlamamaları için kabuklar geçirdik, kulakları içine de ağırlık koyduk. Onları hidayete çağırsan da bu durumda hidayete asla ulaşamazlar" Gördüğünüz gibi inkarcıların hiç suçu yok. İnanmak isteseler de inanamazlar. Ayrıca, Allah istemezse yaprak bile kımıldamaz. İstese toptan iman ettirirdi, ne var ki dilemiyor. ıste bunlardan totem ve tabu olaylarını anla.senın dedıgın gıbı olsaydı, anlatılma yapılmazdı onlara,ve surede gene hersey kendı ellerınde oldugu acıkca belırtılıyor.bıde ayetı komple kopyala tam anlasılmıyor boyle olunca sadece sececegın yerın rengını degıstır. Alıntı
Φ yam_yam Gönderi tarihi: 26 Eylül , 2007 Gönderi tarihi: 26 Eylül , 2007 mükemmel bir cevap, Allah kimseye haksızılık yapmaz, haksızlık insan vasvıdır, tanrılık vasfı değildir Acaba "intikam" da yalnızca insanlık vasfı mı? Eğer yalnızca insanlık vasfı ise Allah nasıl oluyor da kitabında sürekli intikam aldığından bahsediyor ? Yok eğer "intikam" bir tanrılık vasfı ise, insan nasıl oluyor da tanrılık vasfına sahip olabiliyor? Ya da insan da tanrılık vasıflarına sahipse, tanrının sıfatları sakatlanmış olmuyor mu? Alıntı
Misafir mtmtk5 Gönderi tarihi: 26 Eylül , 2007 Gönderi tarihi: 26 Eylül , 2007 Acaba "intikam" da yalnızca insanlık vasfı mı? Eğer yalnızca insanlık vasfı ise Allah nasıl oluyor da kitabında sürekli intikam aldığından bahsediyor ? Yok eğer "intikam" bir tanrılık vasfı ise, insan nasıl oluyor da tanrılık vasfına sahip olabiliyor? Ya da insan da tanrılık vasıflarına sahipse, tanrının sıfatları sakatlanmış olmuyor mu? Allah yeryüzünde bozgunculuk çıkaran ve diğer inanan insanlara zulüm edip onlardan intikam alan insanlardan intikam alacağını söylüyor, herkesten değil, siz sizin çok sevdiğiniz birisine zulüm yapan bir insanı sever misiniz? Allah bunu açıklıyor, intikam sadece ve sadece hayatı cehenneme çeviren zalimlerden alınır, zalimlere madalya mı verelim siz iyilik yaparsanız Allah siden intikam almaz iyiliğin intikamı olmaz Allah'ın Kur'anı bütün bunları açıklar Alıntı
Φ yam_yam Gönderi tarihi: 26 Eylül , 2007 Gönderi tarihi: 26 Eylül , 2007 Allah yeryüzünde bozgunculuk çıkaran ve diğer inanan insanlara zulüm edip onlardan intikam alan insanlardan intikam alacağını söylüyor, herkesten değil, siz sizin çok sevdiğiniz birisine zulüm yapan bir insanı sever misiniz? Allah bunu açıklıyor, intikam sadece ve sadece hayatı cehenneme çeviren zalimlerden alınır, zalimlere madalya mı verelim siz iyilik yaparsanız Allah siden intikam almaz iyiliğin intikamı olmaz Allah'ın Kur'anı bütün bunları açıklar Üzgünüm ama bu benim sorduğum soruya bir cevap olmamış... İsterseniz ne yazdığımı bir daha okuyun... Alıntı
Φ muki Gönderi tarihi: 26 Eylül , 2007 Gönderi tarihi: 26 Eylül , 2007 Allah yeryüzünde bozgunculuk çıkaran ve diğer inanan insanlara zulüm edip onlardan intikam alan insanlardan intikam alacağını söylüyor, herkesten değil, siz sizin çok sevdiğiniz birisine zulüm yapan bir insanı sever misiniz? Allah bunu açıklıyor, intikam sadece ve sadece hayatı cehenneme çeviren zalimlerden alınır, zalimlere madalya mı verelim siz iyilik yaparsanız Allah siden intikam almaz iyiliğin intikamı olmaz Allah'ın Kur'anı bütün bunları açıklar Gene olmadı. İntikamı Yaratan değil Muhammed alıyor. Şu anda ise sizlere hayatı Cehennem'e çevirten kimse olmadığı halde intikam almaya devam ediyorsunuz. Alıntı
Misafir mtmtk5 Gönderi tarihi: 26 Eylül , 2007 Gönderi tarihi: 26 Eylül , 2007 Üzgünüm ama bu benim sorduğum soruya bir cevap olmamış... İsterseniz ne yazdığımı bir daha okuyun... Allah zulüm görmüş insanlar adına intikam alır, kendi hayrına değil, zulüm görmüş insanlara kim yardım edecek? Alıntı
Φ yam_yam Gönderi tarihi: 26 Eylül , 2007 Gönderi tarihi: 26 Eylül , 2007 Allah zulüm görmüş insanlar adına intikam alır, kendi hayrına değil, zulüm görmüş insanlara kim yardım edecek? Ben "tanrı neden intikam alır" diye sormuyorum sayın mtmtk5... Ben "intikamcı" vasfının tanrısal mı yoksa insana özgü bir vasıf mı olduğunu soruyorum.. Alıntı
Φ Melkor Gönderi tarihi: 26 Eylül , 2007 Gönderi tarihi: 26 Eylül , 2007 Sevgili yam yam; Sorduğunuz soru hakkında naçizane görüşlerimi belirtmek istiyorum izninle.... İntikam insana özgüdür, sadece insana özgü değil canlı alemindede bu görülür. Hindistanda filler yaşadıkları arazi ellerinden alındı diye veya yavruları katledildi diye defalarca insanlara saldırmış ve insanları öldürerek intikamlarını almışlardır.... Allah Kuranda, yaptıklarını bir intikam olarak göstermemiştir. Bu intikam değildir, bunu anlamak için ilk önce intikamı tanımlamak gerekir. Sizden bir ricam olacak bana "intikam" kelimesinin tanımını yaparmısınız lütfen.... Alıntı
Φ yam_yam Gönderi tarihi: 26 Eylül , 2007 Gönderi tarihi: 26 Eylül , 2007 Sevgili yam yam;Sorduğunuz soru hakkında naçizane görüşlerimi belirtmek istiyorum izninle.... İntikam insana özgüdür, sadece insana özgü değil canlı alemindede bu görülür. Hindistanda filler yaşadıkları arazi ellerinden alındı diye veya yavruları katledildi diye defalarca insanlara saldırmış ve insanları öldürerek intikamlarını almışlardır.... Allah Kuranda, yaptıklarını bir intikam olarak göstermemiştir. Bu intikam değildir, bunu anlamak için ilk önce intikamı tanımlamak gerekir. Sizden bir ricam olacak bana "intikam" kelimesinin tanımını yaparmısınız lütfen.... "İntikam" kelimesi Kur'an'da pek çok defa tanrı için kullanılmıştır. Size bir kaç örnek : ".....Gerçek şu ki, Allah'ın âyetlerini inkâr edenler için çetin bir azap vardır. Allah çok güçlüdür, intikamını alır. " (Al-i İmran 4) "Ey iman edenler, ihramlı iken av hayvanı öldürmeyin. İçinizden kim kasten onu öldürürse, yaptığı işin vebalini tatması için, öldürdüğü hayvanın dengi ona cezadır ki, Kâbe'ye ulaşacak bir kurban olmak üzere buna yine içinizden iki adaletli kişi hükmeder; yahut (ceza olmak üzere) bir keffarettir ki, ya o nisbette fakirleri doyurmak, yahut onun dengi oruç tutmaktır. Allah geçmişi affetmiştir. Fakat kim de bu suçu tekrarlarsa, Allah ondan intikamını alır. Allah damia gâliptir, intikam sahibidir. " (Maide 95) "Biz de, âyetlerimizi inkâr ettikleri ve onlara kulak vermedikleri için kendilerinden intikam aldık da hepsini denizde boğduk. " (Araf 136) Alıntı
Φ Melkor Gönderi tarihi: 26 Eylül , 2007 Gönderi tarihi: 26 Eylül , 2007 Sevgili yam yam, Sureleri yanlış belirtiyorsunuz. "Allah çok güçlüdür, intikamını alır değil", "Allah, suçlunun hakkından gelen mutlak güç sahibidir" yazıyor Kuranda.... Maide 95 de ise "Allah ondan intikamını alır değil", "Allah ondan karşılığını alır." "Allah daim GALİPTİR, öç alandır" yazıyor. Buradaki öç kelimesini tek başına değerlendirir iseniz ayetin anlamını değiştirmiş olursunuz. Buradaki öçten kasıt, kimsenin ettiğini yanına bırakmayan, mazlumların öçünü alan demektir... Araf süresindeki ayet ise doğru yazılmıştır, ama buradaki intikam zevk için alınmamıştır. LÜTFEN SÜREYİ VE BU AYETTEN ÖNCE GELEN AYETLERİDE OKUYUNUZ. Bu ayette Mısırlıların Hz. Musa'ya yaptığı eziyetler ve onlara gönderilen ayetleri yalanlamaları sonucunda, onlar hakettiği karşılık verilmiştir. Yukarıda yazdığım yazıları bizzat Kuran-ı Kerime bakarak yazdım.... Gördüğünüz gibi intikam bile hakedilen insanları karşı kullanılmıştır. Canilerin masum halklara yaptıkları yanına bırakılmamıştır.... Alıntı
Misafir mtmtk5 Gönderi tarihi: 26 Eylül , 2007 Gönderi tarihi: 26 Eylül , 2007 Ben "tanrı neden intikam alır" diye sormuyorum sayın mtmtk5... Ben "intikamcı" vasfının tanrısal mı yoksa insana özgü bir vasıf mı olduğunu soruyorum.. bunun neden yapıldığı mı önemli yoksa tanrısal vasıf olup olmadığı mı? Alıntı
Misafir mtmtk5 Gönderi tarihi: 26 Eylül , 2007 Gönderi tarihi: 26 Eylül , 2007 Ben "tanrı neden intikam alır" diye sormuyorum sayın mtmtk5... Ben "intikamcı" vasfının tanrısal mı yoksa insana özgü bir vasıf mı olduğunu soruyorum.. ayrıca Allah'ın intikamı insanın intikamı gibi değildir, Allah kötü insanlara bu kötülüklerinin "karşılığı" olarak bunu yapar, bunu insanlar da yapar aradaki fark nedir? aradaki fark Allah bunu yapmak zorunda değili yani "Onlar Allah'a hiçbir şekilde zarar vermezler " diyor Kur'anda, bunu onların insanlara yapılan zulümlerinin karşılaığı olarak "hak" olarak yani "olması gereken" olarak yapıyor, insanın intikamıyla aynı şey değil Alıntı
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.