Admin ™ Admin Gönderi tarihi: 1 Nisan Admin Gönderi tarihi: 1 Nisan Ford, Elektrikli Araçlar İçin Manuel Vites Kolu Patenti Aldı Yerleştirilebilir ve sıralı vites kolu veya tam altı vitesli bir kol olarak işlev görebilir. Değiştirilebilecek gerçek vitesler olmaması çok kötü. Elektrikli araçlar, içten yanmalı motorlu araçlara kıyasla tamamen farklı güç aktarma organlarına sahiptir, ancak bu, otomobil üreticilerinin çoğu sürücünün alışkın olduğu hisleri taklit etmeye çalışmasını engellemiyor. Örnek olarak: Ford'un 20 Mart'ta yayınlanan yeni patent başvurusu, EV'ler için iyi eski bir vites kolunun ince noktalarını ortaya koyuyor. Elbette, aslında herhangi bir dişliyi değiştirmiyor, ancak konu bu değil. Elektrikli Araç İçin Vites Kolu Montajı başlıklı patent, bir kutuya monte edilmiş düzgün bir eski tarz vites kolunu sergiliyor. Bu, örneğin bir Ford Mustang Dark Horse için bir vites kolu olsaydı, şanzıman tüneline monte edilir ve mekanik bağlantılar aracılığıyla altı vitesli bir şanzımana bağlanırdı. Burada, zeminin yükseltilmiş bir bölümünde oturuyor ve elektronik bir güç kontrolörü tarafından yönetilen çeşitli aktüatörlere çarpıyor. Patente göre, bu "pil takımı tarafından iletilen elektrik enerjisinin akışını yönetir, motorların hızını ve her motorun ürettiği torku kontrol eder." Başka bir deyişle, kolu ileri geri çektiğinizde, aracın motorundan (veya motorlarından) gelen çıkışı değiştirmek için sinyaller gönderilir ve standart bir şanzımanın vites geçişleri taklit edilir. Muhtemelen, bu, çıkış kesintiye uğradığı için EV'nizi daha yavaş hale getirir, ancak yine de konu bu değil. Bu fikri deneyen tek şirket Ford değil. Hyundai, pist günü veya iyi bir arka yol için ideal olan benzinli araç benzeri hisler yaratmak için simüle edilmiş vites değiştirme kulakçıklarına sahip Ioniq 5 N ile buna öncülük etti. Toyota, yeni Lexus RZ'de benzer bir şey deniyor ve Japonya'da debriyaj ve durma noktalarıyla tamamlanmış simüle edilmiş bir kol kullanan prototipleri test ettik. Ancak, kolun herhangi bir üretim aracına gidip gitmeyeceği belirsiz; kulakçıklar günlük sürüş için daha olası görünüyor. Viteslerden bağımsız anında güçle, EV'ler halihazırda Dünya gezegenindeki en hızlı üretim araçlarıdır. Bu tamamen sürücü katılımıyla ilgilidir, EV'lerin açıkçası Miata veya zeminden millerce uzunlukta vites kolu olan eski bir kamyonet gibi bir şeyle karşılaştırıldığında o kadar iyi olmadığı bir şey. Sıralı kullanım için yapılandırılabilir veya altı vitesli bir düzeni takip edebilir. Bu açıdan, Ford'un EV vites kolu hareketleri düşüncesizce yapmaz. Kol aracılığıyla kuvvet geri bildirimi sağlayan tabana küçük motorlar yerleştirilmiştir. Kolu engebeli bir 6.2 litrelik V-8 Camaro gibi titreştirebilir ve "vitesler" arasında hareket ettiğinizde biraz çentikli direnç sağlar. Bu biraz saçma olsa da oldukça hoş. Ve çoğu EV'nin şanzımanı olmadığından, sadece normal şekilde sürmek istiyorsanız tüm tertibat geri çekilebilir. Ön koltukları değiştirmek için büyük bir kolun üzerinden sürünmek zorunda kalan herkes bunu takdir edecektir. Şimdilik bu sadece bir patent. İlk olarak 2023'te dosyalanmış, bu yüzden Ford bir süredir bunu düşünüyor. Sonunda gerçekleşip gerçekleşmeyeceği herkesin tahminine kalmış, ancak geleneksel meraklıları EV dünyasına çekmenin bir yolu olabilir. Kaynak: InsideEVs Global
Önerilen İletiler
Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın
Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...
Bir Hesap Oluşturun
Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!
Yeni Bir Hesap OluşturunGiriş Yap
Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.
Giriş Yapın